 |
21.
''הרפו מכל ידע מוקדם...'' תודה!!
עידן,
02/02/06 21:13
|
|
 |
20.
פרעו ועונשו
תמר ושמעון,
31/01/06 02:40
|
מעולם לא הבנתי מדוע אלוהים הכביד את ליבו של פרעה, מה המשמעות האמיתית המסתתרת מאחורי הפרדוקס הזה. פרעה מייצג רמת תודעה נפרדת, ומייחס את כוחותיו ושליטת חייו לעצמו בלבד. כמו כל השליטים ומובילי עולם הוא מתמכר לכוחו ומעמיד עצמו כישות אלוהית אבסולוטית ונפרדת. הוא מייצג את האגו העיוור והנפרד. פרעה הוא הכוח בהתגלמותו ובכך נפרד מעצם החיבור אל המימד האלוהי. וכל כשפיו וכל כוחותיו המאגיים היו בטלים ונעלמים, למעשה הדבר הכי מהותי והכי בסיסי נשלל מפרעה וזהו כוח הבחירה והחופש לתודעה ופעולה עצמאית. אלהים מראה למשה את כל אשר יקרה ופרעה שכביכול נאבק בעל כורחו בשנויים הנכפים עליו, אינו מודע שהוא פועל כך ללא שום בחירה אמיתית. כלמר פרעה כפוף לכוח האלוהי שיוצר את המציאות המתהווה. והוא נטול זכויות ואינו מקבל רחמים והוא כל כולו מובל על ידי הכוח הכולל שיצר אותו וממתית אותו. גם פרעה הוא חלק מהבריאה האלוהית והוא אינו מודע לכך. אין אדם בעולם הזה שאינו כפוף לכוח החיים של ההויה. כל מנהיגי ועשירי העולם היוצרים ומשפיעים השפעות אדירות על המציאות ועל האנושות כולם בני תמותה. הצורך שלנו להאציל אלוהיות על בני אדם כדי לחוש באמצעותם את ההתגלמות של הכוח האלוהי הרוחני מוביל לפרדוקס שיכרון הכוח, ובו האדם מאבד את עצם הוויתו ונשללת ממנו התודעה הבסיסית הזו. מעבר לנתינת החיים הפיזים אנחנו מקבלים תודעה רוחנית וכמו החיים גם התודעה יכולה להלקח מאיתנו. במקום להיות כפוף לכוח האלוהי אנחנו צרכים לראות עצמנו כפי שאנחנו, חלק ממנו, חלק ממהות ההויה, האחריות האמיתית שלנו היא לבחור לבקש וליצור את הטוב בכל רגע נתון של ההויה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
תודה כרמל , את צינור לדבר השם
אושר,
מרכז,
29/01/06 14:46
|
תודה כרמל אני קוראת את דברייך כל שבוע ומתמלאה, כמו בחווית קריאה אמיתית לכן אין לי ספק שאת מהווה צינור שפע נקי לדברי השם, שכן המילים כל כך מדויקות. תודה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
הזהרו מהרפורמית הזאת
משה,
חיפה,
29/01/06 08:41
|
מה היא קשורה ליהדות? אשה שמצטלמת בעירום מבזה את התורה. כופרת שכמותך. הזהרו מכל מיני פרושים של פסיכים. את התורה מפרשים רק גדולי התורה רבנים צדיקים, ולא כל מיני אפיקורסים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
'' ''שתהיה לנו בריא'' ''
ל"ת
דתית,
מרכז,
29/01/06 11:23
|
|
 |
צילום של כרמל וייסמן בעירום??
יששכר בן-אשתמול,
29/01/06 10:54
|
|
 |
אתה צודק בקשר ל''רפורמה האפיקורסית''
זה מלמטה,
29/01/06 10:50
|
רק שלטעמי זה הליך חיובי. ובדיוק בגלל מתנגדים קנאים כמוך,טענתי בתגובותיי למטה שלא כדאי ל''חדש פירושים''--תפוסי פרשנויות קודמות. ושמוטב לתת לרעיונות נון קונפורמיסטים תוקף וערך משל עצמם.
מה שכרמל המכובדת עשתה, זה לנסות לחתן כלה נשואה--ועוד בשידוך. השידוך הוא בין ערטלאיות המקרא,ובין אבני יסוד ניהיליסטים של הפילוסופיה הקלאסית בת ימינו. (אני בעד.אבל מי שחפץ בעוד ילד,מוטב שיוליד אחד נוסף. במקום לבצע פיצול אישיות בזה הקיים.)
ואיפה עירום? אני גם רוצה לראות :)
משה אתה מתבלבל בין עירום, ובין פאנטיות קיצונית של שוללי החיים---כמוך וכמו רבניך השוטים. צא מהסרט--אתה מאובן נושם של תקופה שפג תוקפה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יוד, מה שלום בועז לב?
ל"ת
טאטרן,
29/01/06 16:54
|
|
 |
יחסית לטטרן אתה מריח לא רע...
:),
29/01/06 17:38
|
|
 |
עכשיו אולי תבין את עוצמת הריח שלך :)
ל"ת
ט,
29/01/06 19:35
|
|
 |
לחרקים איו חוש ריח
פזיזה,
29/01/06 22:59
|
|
 |
על עוצמת הניחוחות שלי אני יודע כבר שנים
.,
29/01/06 20:21
|
|
 |
17.
שם הויה מתייחס לא רק להווה
שי,
תל-אביב,
29/01/06 02:43
|
רעיונות מעניינים, אבל כמו שנכתב באחת התגובות - מותר להיות מקוריים (אפילו ראוי) אבל צריך לא לסטות מהמקור. הרעיונות הפרטיים, שאינם מתחברים לכלל הנצחי, הרי הם נעלמים ואובדים. הערה: אין בדברי אלה לסתור את הרעיון הכללי שהועבר כאן. שם הויה מורה על הכח המהווה את המציאות ומחיה אותה בהווה נצחי הנמצא למעשה מעל הזמן והתפיסה. משמעותו מבחינת הזמן - היה, הווה ויהיה. כמו שנאמר על ידו למשה -''אהיה אשר אהיה'' - הכח המוביל את העולם לתעודתו ולעבר האידיאל הטוב העליון הנמצא מבחינתנו בעתיד, ומבחינתו בהווה. אין זו סתירה לדבריך, אלא הבהרה של נקודת מבט. shaipr@gmail.com
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ברור אבל החידוד הוא שהגישה
כרמל,
29/01/06 09:16
|
לכל הזמנים היא תמיד בזמן הווה ודרך ההווה על כך מרמזת גם ההגיה של שם הוויה. הגבתי על כך גם למטה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
יפה מאוד. ועתה כולם לקרוא את הפרשה !
ל"ת
משה,
29/01/06 02:29
|
|
 |
15.
את רווקה
ל"ת
יוסי,
28/01/06 23:15
|
|
 |
14.
יפה
ת',
28/01/06 17:45
|
= זה דומה לנסיעה בכביש מוכר, שהופך חדש לגמרי, חו''לי, אם נוסעים עליו אחרי תרגול או אחרי שיעור, או במצב הנכון. נכון? + להבנתי, השם המפורש אינו רק הוויה בזמן הווה אלא גם כל הזמנים יחדיו וגם זכר ונקבה. - ורציתי לשאול, אם באתר שנתת כתוב ''אג'מי'' מתוך אי ידיעה שמדובר בשכונה ערבית שמבוטאת עג'מי, או מפני שכך זה בעצם אמור להיות בעברית.
ובעיקר תודה על המאמר המשמח! תמר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ההווה במחשבה היהודית מקפל
כרמל,
28/01/06 23:49
|
בתוכו את העבר והעתיד וכך גם שם הוויה נהגה בצורה פרדוכסלית כמשהו שמסמן את כל זה. האותיות שלו מייצגות זכרי ונקבי גם יחד.
זו כנראה שגיאת כתיב. ברור שעג'מי שכונה ערבית, במיוחד למי שלומד שם כבר כמה שנים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עג'מי
ת',
29/01/06 08:25
|
- אין ספק שעג'מי כותבים בעי''ן. שאלתי כך, משום שקל היה לי יותר לחשוב שאולי באיזו כתובת ארמית שעורכי האתר מכירים, כתוב אג'מי, וזה מתייחס, אולי, לאיזה אגם היסטורי שהיה שם... ובמילים שונות, נדמה לי שלהקים מרכז לימודי יהודי שנראה מלא כוונות טובות והוא מוציא מתוכו תלמידה כמוך, ומאידך לדלג מעל דקויות שהן רבות משמעות עבור הסביבה, זה נראה לי קצת חבל. לא?
תמר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
לכרמל מדיון 5
לא מיכל,
28/01/06 08:25
|
אמרת שהשינוי הוא טבעו של העולם. אם כך, האם אנחנו יכולים שלא להשתנות בכלל?
איך אפשר להתאמן על טבעו של העולם? השינוי הוא טבעי, ולא ניתן להתאמן בו, כמו שאי אפשר להתאמן שירד גשם או שהשמש תזרח.
החלק שלנו הוא ביכולת שלנו להבין ולקבל את חוקי הטבע.
אם כך, מדובר במידת היכולת של האדם להתפתח בכיוון השינוי הטבעי של העולם, לחיות בזרימה עם חוקי הטבע. התפתחות ושינוי של האדם שלא בכיוון השינוי הטבעי, כלומר נגד טבע המציאות, יגרום לקושי בחייו שיכול להתבטא כמכות.
לכן לא מדובר ביכולת האדם להשתנות, שהרי היא טבעית בהיותו חלק מהטבע, ולכן גם אי אפשר לאמן את יכולת השינוי, היא לא שלנו אלא של הטבע (כמו שאי אפשר להתאמן לפתח יכולת של מישהו אחר!).
החלק בנו שכן אפשר לאמן הוא את היכולת לראות ולהבין זאת, ולא את היכולת להשתנות.
לדעתי היה עוזר יותר אם היית מסבירה למה דווקא עשר מכות ולא תשע, ולמה דווקא מכות כאלו? כלומר דם, צפרדע וכו'. ואז לקשור את ההסבר לתהליך התפתחות המודעות וההבנה של טבע (שינוי) המציאות.
וכך המאמר שלך היה יכול לבטא לא רק טכניקה של כתיבה יפה ומעניינת, אלא התמרה של ממש בהבנה של תהליך השינוי הטבעי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה דווקא עשר ודווקא אלו - יש לכך
כרמל,
28/01/06 10:56
|
פרשנויות קבליות. 10 כנגד 10 ספירות ''הצל'', לעשות את התהליך עד הסוף זה לתת מענה לכל הכוחות האפשריים המושכים בחוטינו. לכל כוח כזה יש איכות משלו ותרופה משלו, למרות שזה לא נראה הגיוני, דם צפרדע וזה, זה כנראה הדבר הנכון לעשותו. הכל כאן מאד מטאפורי בעיני ממילא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
מבריק וחד. בית ספר למקורות היכולת הפרספקטיבית.
נכון להפליא,
28/01/06 02:26
|
כתוב ברור,ומכיל משמעות פילוסופית בעלת תושייה. (אבל ישנה הרגשה שהדימויים התנכיים תרבותיים מילוליים,הם מעט מיושנים בכדי להוות בסיס לדוגמאות גילוייהכתבה (המרתקים) שבעצם נהנים מידע רטרוספקטיבי פרי ימינו.)
אחלה כתבה... (מהטובות שקראתי כאן)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה בדיוק העניין, שלדעתי התנ''ך
כרמל,
28/01/06 10:56
|
מכיל את הידע הזה אבל בקידוד מאד עתיק שצריך רק ללמוד לפתוח אותו מפרספקטיבה של ימינו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכים איתך--ניתן לבצע פרשנות אקטואלית בכל תחום.
נכון,אבל,
28/01/06 22:16
|
העניין הוא שזוהי פרשנות שכדי להכיר בה ,אנחנו נאלץ להפריך את שאר הפרשנויות שקדמו לאותם דברים. ולכן הדברים היו מקבלים משקל ייחודי ומלוטש יותר ,אילו היו מדברים ''בשם עצמם'' ולא בשם רעיונות מקודדים רבי פרשנויות והלמות תרבות עתיקות. (משום מה, נהוג לחשוב שחוכמת הקדמונים עולה על חוכמת אילו החיים היום. אין זה נכון. הם אומנם המציאו, אבל לנו יש היכולת לבקר ולתהות על עמידות ההמצאות במבחן הזמן---וללטש אותם.)
כאשר עץ מפזר את זרעיו הם אומנם בעלי שייכות אליו. אבל הם ייגדלו בפני עצמם .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פרשנות דחשה אינה מבטלת את המסורת
כרמל,
28/01/06 23:51
|
נהפוך הוא, הפרשנות הטובה ביותר היא זו הנסמכת על מסורת אבל גם מפרתש אוהת מדחש, מתווכחת איתה או אולי לוקחת אוהת לכיוונים אחרים. אני תמדי קוראת מרפשים, אחד ממקורות ההשראה המרכזיים שלי הוא פירוש ''כלי יקר'' שמצוי במקראות הגדולות המיינסטרימיות, אני משתמשת הרבה גם בפרשנות חסידית של הבעש''ט או האישביצר... השפה היא שפת העידן החדש של היום אבל הרעיונות האלה תמיד היו ביהדות. גם אני לא ידעתי את זה לפני שהתחלתי ללמוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
''מפרתש אוהת מרשפים''?
?,
29/01/06 11:11
|
נראה לי שיש לך ''פטיש'' תת מודע ''לארמית''
(דווקא את צריכה להיזהר ממשפטים כאלה.)---כי עוד 2000 שנים מישהו עלול לפרש את המשפט הזה שלך,ולטעון שזו גיזענות פרו ישראלית.
ואת בכלל לא התכוונת לזה. רק מיהרת נורא... :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
מהטבע נוצר שינוי ''נפעל ונקבל שינוי טוב''
dafna57,
רמת-גן,
27/01/06 23:57
|
מיכל שבת שלום, פעם בצעירות לא קיבלתי שינוי טבעי של חיי,יום אחד הבנתי כי אני לא מקבלת את השינוי בדרך הסבל כי זה לא המקום שהתאים לי,שהתחלתי לצאת מהסבל הבנתי שאני גם צריכה שינוי בי בעצמי,''תיקון טעות כזמן הטעות'',אז כן עכשיו אני מבינה כי יש לי עדין עוד שינוי לבצע לעצמי. אבל דבר אחד חשוב לי :''עכשיו אפילו מכה קטנה לא מקבלת,כבר יודעת אני איפה הסבל ולשם לא הולכת אפילו שמשעמם לי''.דפנה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
איזה תענוג, אל תפסיקי לכתוב
ל"ת
נגב,
דרום,
27/01/06 23:49
|
|
 |
9.
התמכרתי
אני,
27/01/06 22:58
|
|
 |
לא, אבל אתה מוזמן ללמוד היכן
כרמל,
28/01/06 00:45
|
שאני לומדת, אם צורת הפרשנות הזו נראית לך, ודאי תאהב את כל המורים שלי... http://www.bayitchadash.org/heb/whatsnew.shtml
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
מאמר מדהים. חובה לכל אדם.
יוסי.ש.,
ראשל''צ,
27/01/06 18:56
|
הפרשנות אודות הנסיבות להכבדת לב פרעה למול המציאות התזזיתית, כמו גם הפרשנות למכשפי פרעה ומיקומם בנמשל פשוט מאלפים!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
סליחה אני יודעת שזה לא לעניין
ענת,
27/01/06 18:38
|
אבל המשפט: ''כשקוראים את הפרשה מבחוץ, קשה להבין איך אדם אינטליגנטי חוטף כל כך הרבה מכות ועדיין מסרב לזוז'' מזכיר לי את מצב התקיעות המדינית-פוליטית של ישראל, דווקא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
השמאל יצר מדינת חמאס לאחר ששרון ב82
גם לא לעניין,
28/01/06 16:12
|
|
 |
זה לא לעניין.
ל"ת
איסמאיל הנייה,
28/01/06 02:11
|
|
 |
6.
פשוט נפלא
ל"ת
דוד,
צפון,
27/01/06 18:20
|
|
 |
5.
לכרמל
מיכל,
27/01/06 18:03
|
מיומנות היכולת לשינוי, כמו כל דבר בחיים, משתפרת עם האימונים. אני משווה את ההתמודדות הזו למירוץ מכשולים. בפעמים הראשונות שנתנסה בו, נפיל מן הסתם את המשוכות וניפול יחד איתן אי אילו פעמים. ככל שנתאמן במרוץ שכזה, נפתח את הגמישות שמאפשרת לדלג בקלילות וביטחון, וגם נלמד ליפול נכון. אלה המיומנויות החשובות בענפי ספורט שונים ובאומנות השינוי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מאד מבינה את מה שאת אומרת
כרמל,
28/01/06 00:46
|
דווקא מהמקום שלי בניסיון ללמוד אמנות לחימה והתמודדות עם זה בדיוק כפי שתיארת. אולי בגלל זה יש פסח כל שנה וכל שנה אנחנו בוחנים את עצמנו שוב מול המקום הזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אך כרמל מה לא הייתי נותן כדי
גיגטסו,
28/01/06 02:28
|
|
 |
איזה אומנות לחימה?
ל"ת
גם אני,
28/01/06 02:24
|
|
 |
קונג-פו
ל"ת
כרמל,
28/01/06 10:51
|
|
 |
אז מתי כתבות בנושא קונג-פו?!
ל"ת
בטח יעניין רבים,
28/01/06 16:08
|
|
 |
התגובה הקודמת מועתקת
מיכל גזית,
תל אביב,
28/01/06 00:43
|
התגובה הזו מועתקת כלשונה מכתבה שלי שהופיע השבוע ב-NRG בשם ''מה נשתנה'', ואכן עוסקת באופן מאד דומה בנושאים שכתבתה של כרמל עוסקת בהם. אין בעיה עם ציטוט משם אם הוא רלוונטי, יותר בעייתי לשים את הציטוט הזה ולחתום כביכול בשמי. ולכרמל. תודה על הפרשנויות החדשניות והעכשוויות לכתבים עתיקים שתמיד נותנות פרספקטיבות מרתקות. קוראת אותך בשקיקה, ותמיד נהנית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הי מיכל, רוח השינוי כנראה נשבה
כרמל,
28/01/06 10:52
|
בתזמון הזה ברחבי ערוץ הניו אייג' לא בכדי... הבנתי שאת מכירה את יפעת, החברותא שלי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
היי כרמל
מיכל גזית,
תל אביב,
28/01/06 16:02
|
מכירה, ואוהבת עד מאד. הדרכים מצטלבות ונפגשות בכל הרמות. בטח יש לזה סיבות טובות. שוב תודה)))
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
נפלאה שכמותך
מירב,
צפון,
27/01/06 15:58
|
כל שבוע אני קוראת ונהנית מחדש, הפרשה ופירושה מלווים אותי במהלך השבוע כמו בעיקרון הקולן והמילים מהדהדות הווה- הוויה מודעות-ידיעה ואת תורמת לי להתמרה שלי תודה :-)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
לנר ולבשמים נפשי מייחלה :)
זוהר,
ירושלים,
27/01/06 15:10
|
כיף לקרוא מעניין וכתוב פשוט וזורם. יש לך את זה! הזכיר לי את השיר לנר ולבשמים... :) יש לי רעיון לגבי ה''מכות'' שאנו מקבלים במהלך חיינו (והן רבות מני ספור ולא רק עשר כפי שאנו יודעים...) : אנחנו תמיד נקבל עוד ''מכות'' גם כאשר נעשה את תהליך ההתמרה עד הסוף, אם בכלל אפשר. ה''מכות'' האלה באות, בין השאר, כדי לחבר אותנו לכאב מסביבנו. הן באות להזכיר לנו שאנו בני אדם. שהכל חלק וטוב ונעים ואנחנו על הגל קצת קשה יותר להתחבר לכאב העצום שיש גם בנו וגם סביבנו. המכות באות להתמיר ומראות לנו את השלב הבא בחיים שלנו. זה אם אנחנו יודעים להקשיב... אולי ה''מכות'' הן פשוט חלק אינטגרלי מתהליך ההתמרה האינסופי שלנו, ולכן יבואו תמיד. גם שנדמה לנו שהנה אנחנו מאסטרים הכי מוארים שיש... מה שמשתנה עם הזמן הוא ההתיחסות שלנו אליהם. והראייה שלנו אותם כברכות ולא כמכות. אני מאחל לעצמי שאזכור את זה ב''מכות'' הבאות שאני מקבל ואראה את הברכה לא רק בדיעבד... יש שיר מקסים שמתאר את זה בדרך מיוחדת והנה חלק ממנו :
אני מוצאת במסתרי החורש פינות בן לא דרכה עוד אהבה ובצילן אפול מוכת סחרחורת, הזאת הארץ הטובה?
אני יודעת עד ימי ייתמו לא, לא אבואה עד עמקי ליבך, אך מה יפה הדרך בה השארתי את פסיעותי שלי על אדמתך.
אני יודעת עוד רבה הדרך אבל אלך בה עד יכלה כוחי. אתה לי ארץ אבודה לנצח אך שורשיך כבר בתוך תוכי. ==================== חיבוק גדול אני שולח לך כרמל וגם ברכה מהלב שבת שלום מירושלים זוהר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
Interesting timings
Me myself and I,
27/01/06 14:07
|
Interesting timings...But there is more to it as you know...I guess knowing a bit is a start. Time is own by god
One thing can help: stop thinking you have god in your little pocket
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
כרמל, את משתבחת מטור לטור
ל"ת
מתפעלת,
27/01/06 13:54
|
|