|
|
עד כה: 22 תגובות, ב- 9 דיונים.
|
|
|
הוסף תגובה
|
|
 |
9.
מקסים !!!
רונה,
18/02/06 01:58
| וצפו בשיעור של הרב לייטמן:
http://www.kabbalahmedia.info/VIDEO/heb_o_rav_bs-guf-ve-nefesh_2006-02-02_shiur_bb.wmv
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
מכונת צילום...
נוצה,
07/02/06 09:28
| כתבתם על מכונת הצילום, הזנחתם לחלוטין את הפקס, ובל נשכח ששכחתם את המדפסת...
דומני שהעברית מספקת לא מעט מילים ודימויים מוחשיים אשר אינם נופלים ב''רמתם'' מאילו שהשתמשתם לצורך המאמר.
לתשומת ליבכם...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
great, thanks
ל"ת
keren,
05/02/06 09:57
| |
 |
6.
מופלא
תמר ושמעון,
05/02/06 02:07
| אין שום ספק שברגע שאנחנו מעוררים ומתעוררים אל פתיחת מודעות רחבה ומופשטת, שאין לה גבולות או מידות, אנחנו חווים אושר ותחושה שזוהי המציאות הנכונה שבנו ואיננו נפרדים ממנה למרות שאנחנו מנהלים דיאלוג הנחווה כניפרד. הדואליות קיימת בתודעה שלנו. אנחנו נולדים בחיבור פיזי, בחבל הטבור. אנחנו ברמה הפיזית, נובעים כמי מעיין מהורינו. וכל האנושות כולה עושה תולדות מגופם. שני קטבים גבר ואישה ממזווגים את החומר הגנטי ליצירת עולם חדש בעל תודעה עצמאית נפרדת. כמו שאנו רואים את הביטוי של כל העולמות ברמה הנחוות אנחנו בגופינו מגלמים את הדינמיקה, אנחנו הצלם החומרי של המציאות הרוחנית. כוח אנושי אחר, הוא כוח התודעה היוצר מציאות. הצורה והכוח לשינוי והשתוות צורה קיימת גם בנו. אנחנו חייבים להאמין ולהיפרד מהרגלי חשיבה הרסנים שמפוררים את היכולת שלנו לקבל את השפע של בריאה. הבריאה כמו הבריאות, היא כוח חיים וכוח כולל. אנחנו בתודעה של כאב ונפרדות אנחנו מצמצמים את יכולתינו לקבל. דומה הדבר לאדם שחי כל חייו עם אנשים שהיו מתעללים בו מינקות, ובבחרותו נשא אישה, והיא ומשפחתה אימצוהו באהבה מרובה, כי אלו חייהם ומורגלים בהם מאוד, והוא אינו מוצא עצמו וכאילם אינו יודע איך לפעול ולמה לצפות, כי אינו רגיל לחופש לאהבה, רק יודע קושי וכאב וכשאשתו שולחת יד ללטפו הוא נרתע כאילו מצפה הוא למכה. וכל רגע הוא נדרך לריב ומאבק. אנחנו נבנים מהיחסים שיש לנו אם הזולת. ואנחנו גם כן הזולת והאחריות היא הדדית ושלמה אין הפרדה בין המושג זולת ואני. רעך הוא כמוך. לכך כיוון רבי עקיבא. בעיני הזולת אני הוא האחר. התודעה שלי והאושר שלי נובע מהתודעה והאושר שלך. כולנו בידינו היכולת ליצור באופן יזום ופעיל. אנחנו נושאים את המחשבות רגשות שלנו אל המציאות. לנו הבחירה בהבל פה והרוח הפנימית שלנו ליצור אוירה או אוירע. בחיבור אל הלא נודע אל האין סוף אל המימד האלוהי רוחני שאינו נמדד בשום כלים שמרחיבי את כלי החישה התלת מימדים החומרים שלנו, אנחנו לומדים להתמסר אל הלא נודע. ענווה, ויראה הם ההסכמה הפנימית שלנו להיפרד מאשלית הוודאות וקבלת המופלא שמרים אותנו ומעניק לנו בדרכו שאינה ברורה ומובנת את הכוח שאנחנו חלקו. וכוח הבריאה מעניק רק אהבה וכדי להיות ראוים לה אנחנו חייבים לחיות ולהיות ולהתכוון בכל רגע בכל מחשבה אל כוח האהבה וגם בימים אפלים שנדמה שאין תקווה כיוסף אנחנו חייבים להעביר את התודעה שלנו אל היסוד הנותן את שפעו ממקום הלא נודע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
מעניין ועמוק. יש הרגשה של אמת. תודה
ל"ת
צח,
03/02/06 16:23
| |
 |
4.
מאוד מעניין ומעורר מחשבה
ל"ת
שי,
03/02/06 00:42
| |
 |
3.
מנסיוני הבנתי כי דמיון ואשליה לא מציאות
dafna57,
רמת-גן,
02/02/06 21:07
| תודה לעצמי שהצלחתי להתעורר בבוקר ללא טיפת ''עורב שחור'' במוחי, הגעתי ל''מראה'' נקיה מעשית מדיטציה של תורת נזן,זה נתן לי אפשרות לקרוא כל בוקר ארבעה פרקים מתהילים,מרגע שאני מתעוררת ומודה לאל על מה שיש לי, ''ביום שנפלתי מהבמה כמעט לתוך האדמה הבנתי כי חיי הסבל שלי היה מזה שחיכיתי שהשאיפות הדמיוני יופיעה ולא הגיע,אז הבנתי כי על האדמה בלי פנטזיות אלה חיים מאושרים'' התבונה שלי יודע כי אף עבר אי-אפשר להחזיר,החיים הם ההווה,העתיד תמיד נהפכים להווה,אז אם טוב לי בהווה גם העתיד שנהפך להווה כבר טוב,כן אין כמו לחיות ''כאן ועכשיו'' זה האושר.דפנה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
מדוע התיקון שולל את ה''לתועלת עצמו''
אלעד,
מרכז,
02/02/06 17:46
| מדוע ''המצב המתוקן'' שולל את שימוש האדם בטבע ''לתועלת עצמו'' ומחייב את ''תועלת הזולת'' כאשר הזולת עשוי להיות עוד אדם ''המשתמש בזולת (ו/או בטבע)לתועלת עצמו''?! כלומר תועלת הזולת - אם הזולת הוא עוד אדם אנוכי - מה יתרון לה על ''תועלת עצמו'' וגם למה ראוי לקרוא ''עצמו'' ולמה ''תועלת עצמו'' האין סוגים שונים ?! למה איפוא לא להדגיש שאיפה להרמוניה (בין האדם לעצמו,בין עצמו לטבע ובין ''תועלת עצמו'' ל''תןעלת זולתן'' ול''תועלת הטבע או העולם''?!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אלעד שלום!!!
דן,
03/02/06 07:18
| על מנת לענות לשאלתך: ''מדוע התיקון שולל את לתועלת עצמו'' אני אשתדל לפרש מהו ''התיקוןן'', ומהו ''לתועלת עצמו'':
1. לתועלת עצמו - לפי מיטב הבנתי, הקבלה גורסת שאנו במהותינו ''רצון לקבל'', זהו טבע הבריאה, דבר שלא יגונה ולא ישובח. אך השימוש שאנו עושים עם הרצונות שלנו (היינו הכוונה) הינה לתועלת עצמינו [לדוגמא: גם שאני עכשיו מנסה ''לעזור'' לך בכך שאני משיב לשאלתך, המניע שלי נובע מתוך תועלת עצמית (שהינה הרגשה טובה) ולא בעקבות הרצון שלי לעזור לך. היינו תועלת עצמו הינה סיפוק הרצון בצורה אגואיסטית גרידא!]
2. תיקון - בקבלה התיקון הינו של הכוונות. שינוי הכוונות ''מעל'' הרצונות, מכוונה לתועלת עצמי (אגואיסטית), לכוונה לתועלת הזולת (אלטרואיסטית).
ולכן התיקון שולל את המושג ''לתועלת עצמי'' כי הם הינם מתנוגדים אחד לשני במהותם.
מקווה שעניתי לשאלתך, שיהיה סוף שבוע מקסים! דן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עלייה וקוץ בה
מיכאל אנטליס,
חיפה,
07/02/06 01:40
| אכן בקבלה כוח רב ואכן לא מפליא שכה רבים נספגים בתוכה. השאלה שלי האם אין פה מלכודת כש מצד אחד ישנם ביטויים כמו ''הכוח העליון'' ,הדרך והרצון להגיע עליו, אך מצד שני ישנו דיבור על שירות הזולת ולא עצמנו. כל כך כואבים לי המושגים ''המצב מתוקן'' ו''הדרך העליונה''. הרי הכל הוא פרי יצירתו של הטבע (הבורא) והכל הוא שווה, ללא האחד לא יכל להתקיים השני וכל גם לא יכל להתקיים העולם הדו-קוטבי, לכן די ברור שאין עליון ותחתון או מתוקן ומקולקל, בייחוד כשאחרי זה כתוב שהכל הוא אחד... מסוכן מסוכן... אם כבר מדברים על ''הדרך הרוחנית'' אז מדובר על עזיבת החומריות(גשמיות) וזה אומר גם מבחינה תפיסתית ולא רק פיזית שזה אומר להפסיק לרצות ולרדוף אחרי מטרה מסוימת ולהגיע למצב תודעה שמרוצה ומסופקת ממה שיש ''כאן ועכשיו''. אני לא יודע אם זה יותר מפחיד, עצוב או מצחיק העובדה שנותנים לך 95% אמת ו5% שקר ב''הדרך העליונה''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מיכאל שלום!
דן כץ,
07/02/06 06:42
| אני אנסה להשיב על שאלתך, בתקווה רבה שהבנתי אותה כראוי. אני אחלק את תשובתי לשתי נקודות:
א. עליון ותחתון/מקולקל מתוקן - אכן הקבלה אומרת שבמציאות האמיתית, הכוונה במצב שבו אנו נמצאים באמת, לא קיימות הבחנות כאלו. רק כלפינו במצבינו העכשוי אנו תופסים כך את המציאות. לדוגמא: לפעמים, ניתן לראות שאנו שופטים סיטואציה בצורה לא נכונה כאשר אנו לא ''רואים את התמונה במלואה'' , אך לאחר שאנו מביטים או שומעים את מכלול הדברים, אנו מגיבים: ''נכון, לא חשבתי על זה, או לא ראיתי את זה כך''. לכן בעקבות תפיסה חלקית של המציאות, מתרחשים הבחנות חלקיות או שגויות.
2. הדרך הרוחנית - צריך לבדוק היטב ולהתעמק על מנת להבין מה המשמעות של המושג ''דרך רוחנית'', ואני קטונתי מלהסביר את המושג, אך אני חושב שכדי להתקדם בכל דרך שהיא אתה חייב שיהיה לך מניע ודחף להתקדמות. וראוי לבדוק האם אדם ש''מסופק'' ממה שיש לו, באמת ירצה להתקדם, ויהיה לו רצון להתקדם, בכל דרך שהיא...
ואני רוצה לסיים בכך שאאחל לך הצלחה בכל דרך אשר תבחר לצעוד בה. דן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא ענית לי כל כך...
מיכאל אנטליס,
חיפה,
07/02/06 14:52
| כנראה הניסוח שלי לקה בחסר.. כל דבר שיגידו לאדם ישן לגבי האמת מוחו ישר יפרש ויסלף את זה לשקר לא משנה כמה אמיתי היה המשפט לכן אי אפשר לכוון מישהו לקראת האמת- אפשר רק להגיד מה לא אמת. לבגי עליון\תחתון - כאשר אדם שומע שהוא נחשב לתחתון או מקולקל מופיעים בו רגשות אשם ,נחיתות ואי סיפוק וזה בדיוק הדברים שמקלקלים את הזיקה הטוהרה של האנשים לאמת. אז מכך יוצא שהמניע שאתה מדבר עליו הוא רקוב ושקרי המנצל חולשות אנושיות על מנת למשוך אנשים. אין אדם שהוא לגמרי ''מסופק'', ואם היה אז מן הסתם הוא לא היה צריך שום מניע... אבל המניע כן צריך להיות הפסקת התשוקה לדברים, אך כאן קורה בדיוק ההפך- היא מגבירה את החשק ועוד נותנת לאדם רגשי נחיתות במתנה ''על הדרך''. אם אין לאדם מניע ל''דרך'' כנראה שהוא לא מוכן\בשל עדיין, וכל גורם שינסה למשוך אדם כזה לכיוון מסוים- מניעיו לא טהורים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נסיים בזה
מיכאל אנטליס,
חיפה,
08/02/06 01:45
| תודה על ההסבר המפורט והמכוון, הבנתי את כוונתך. שיהיה בהצלחה לך וכל האנושות בדרכיהם השונות והמפתיעות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני מקווה שעכשיו אצליח :)
דן כץ,
07/02/06 15:36
| מיכאל היקר זה לא הניסוח שלך, אלא ההבנה שלי לוקה בחסר, וכולי תקווה שעכשיו אני אענה לעניין.
1. לכוון לאמת - אני אשתף אותך שהרצון של הקבלה (לפחות במקום שבו אני לומד) הינו להציג בלבד מה הקבלה ''מציעה'' ותו לא, הכוונה הינה שמי שמרגיש בתוכו שהיא אכן מציגה בתוכה משהו, מוזמן לברר את הנושא לעומקו. (לגבי דרך ההצגה מה אמת ומה לא אמת, האדם בעצמו ישפוט, והקבלה האמיתית לא מתריסה ויוצאת נגד דבר (ומי שלומד גם יבין למה).
2. רגשות אשם וקלקול - הקבלה מציגה מי הוא האדם, מה הבעיה במצביינו הנוכחי ולאיזה מצב מתאפשר לאדם להגיע. הייתי מדמה את הדבר לכך שכאשר אתה חולה והולך לרופא הוא מאבחן אצלך בעיה מסויימת (מחלה חלילה) ומשתף אותך מה ניתן לעשות כדי שתחלים. כמו שרופא לא מסתיר ממך דבר לגבי מצבך האמיתי, כך גם הקבלה לא מסתירה דבר, על מנת שבאמת תוכל לבצע שינויים מהותיים בחייך!. כך שאני חושב שראוי לבדוק האם השימוש במילה ''מקלקל'' ''ונחיתות'' מתאימים למצב הנוכחי.
3. ''ניצול חולשות'', ''ולמשוך אנשים'' - שוב ראוי לבדוק את המונחים שאנו משתמשים בהם ולבחון האם הבנו את משמעות הקבלה. הקבלה האמיתית, לא מנצלת ומושכת אנשים! היא מציגה מה ביוכלתה לאפשר, ומי שיש לו ''נקודה שבלב'' נמשך לבדוק ולחקור את הנושא לעומקו, הקבלה הינה מוצגת ללא מטרות רווח וטועלת אישית והמניע שלה הוא המטרה לאפשר לציבור להבין אותה לעומקה! רק לצערי ישנם אנשים שמעדיפים להסתפק בשמועות מוטעות או באינפורציות בסיסיות ומגבשים דעות שאינם נכונות במאומה.
4. אין אדם שהוא לגמרי מסופק - אני חושב שישנם הנחות ואמונות שראוי לא לאמץ בצורה חדה כי הם מונעות מאיתנו לבדוק ולחקור אותן מרגע שגיבשנו דעה מוחלטת.
אני ממש מקווה שהפעם עניתי יותר לעניין והייתי ברור, ושוב תרשה לי לאחל לך מיכאל מקסים שתשיג את כל אשר תחפוץ! בהערכה דן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מפני ש''טבע'' ודומיו הם מושגים מופשטים
מני,
02/02/06 18:23
| |
 |
1.
אז מה כן מציאותי?
יעלי,
ראשון,
02/02/06 16:03
| אם אני רואה דברים ושומעת ומריחה שלא באמת קיימים בחוץ שם, אז איך מוסברת העובדה שליידי יש אנשים שגם רואים את אותם דברים? או שגם האנשים שאני רואה לא באמת שם? מה בנוגע לכתבה הזו שמופיעה לי מול העיניים עכשיו? אולי אני בכלל כתבתי אותה באחורי ראשי ועכשיו אני מתרגמת אותה למילים שמופיעות על מסך שלא במאת קיים פה???
רגע, אם אני ואיזו צ'ינג מדרום סין (שבחיים לא יצאה מהכפר שלה) ועוד איזו אומפופו מגאנה ניסע עכשיו לאיזה תחנת קמח בהרי הקרפטים אשר ברומניה... נעמוד שם ומה? נראה דברים שונים? נתרגם אחרת את האנרגיה האלוקית שמונחת לפנינו לצורה אחרת???
אז מה כן מציאותי בעולם הזה? מה, רק אני נמצאת פה לבד??
....הלו? יש שם משהו??
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אז ככה...
משה,
ראשון,
03/02/06 13:36
| סתם גם אני לא יודע יותר מדי. יש סתירה שאני מנסה ליישב כבר הרבה זמן . מצד אחד אפשר לראות אין סוף מציאויות (הרי כל אחד רואה את העולם מזוית ראיה שלו), מצד שני אפשר להגיד שאף אחד מאיתנו לא יודע מה קורה באמת!!!!! כי הראייה שלנו לא אובייקטיבית(אם היינו רואים את העולם דרך עיניים של כלב העולם היה נראה אחרת לגמרי). אוףףףףףףף
הגב לתגובה זו
|
|
 |
משה היקר!
דן,
05/02/06 10:45
| משה שלום, רציתי להגיב למה שכתבת במספר נקודות:
א. כתבת ש ''גם אני לא יודע יותר מידי'', רציתי לשתף אותך שסוקרטס (פילוסוף יווני) נהג לומר - ''אני מודע עד כמה שאינני מודע לדבר, אך יש אנשים שאף לזה לא מודעים''. לכן עצם אי הידיעה הינה ידיעה גדולה!
ב. ''אפשר להגיד שאף אחד מאיתנו לא יודע מה קורה באמת'' - זאת הנחה/אמונה שראוי לבדוק אותה היטב. ולדעתי (האישית) שגוי לקחת הנחה/אמונה כעובדה (כי הדבר ידכא את יצר הסקרנות הנפלא שקיים בך)
ג. ראייה אובייקטיבית - אכן כמו שציינת, הראייה הינה סובייקטיבית, אך רצוי לזכור שהעולם נראה אחרת בעקבות טווח הקליטה של חמשת החושים! הכוונה, כמו בדוגמא שנתת: שכלב רואה ושומע אחרת מבן אדם מכיוון שטווח הקליטה שלו הינו שונה, אך הוא עדיין נמדד דרך החמישה חושים! לעומת זאת הקבלה מדברת על מציאות לא בטווחי הקליטה שלנו דרך חמשת החושים, אלא בחמישה חושים אחרים (הנקראים ''חוש שישי'') שדרכם אנו יכולים לחוות את המציאות האמיתית שלא נקלטת בכל ''סרגל'' הטווחים של חמשת החושים!
מקווה שהייתי ברור, שיהיה לכולנו שבוע טוב דן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
החוש השישי
אייל, ראשון,,
02/02/06 20:40
| יכול להיות אז שכל העיסוק הרוחני מטרתו היא אחת כלומר פיתוח אותו חוש שישי שבו אנחנו חווים יחד עם שאר החושים את המציאות כפי שהיא באמת(הכול אחד) וזהו המצב האופטימלי של האדם? לזה צריך האדם לשאוף?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יעלי שלום!!!
דן,
02/02/06 19:06
| אני אשתדל להשיב מהו המציאות לפי הפן של המדע, ולפי הפן של הקבלה, אך קחי את הדברים בערבון מוגבל מכיוון שאני רק מצטט מן המדע ומן הקבלה (ואינני מומחה באף אחד מהתחומים הנ''ל).
1. מבחינת המדע - המדע הינו ידע אודות העולם, המושג באמצעות מחקר (שהינה השיטה המדעית). המחקר נעשה ע''י חמשת החושים שקיבלנו, וביימינו (במאות השנים האחרונות) מבוסס על כלים שפיתחנו שמרחיבים את יכולת הקליטה של חושינו, אך עדיין נמצאים בהם! לדוגמא: פיתחנו מיקרוסקופ שחידד לנו את חוש הראיה והבחנו שבמציאות קיימים חיידקים. בעקבות התפתחות המדע אנו מודעים היום (המדענים וכלל האנושות) שהתפיסה שלנו של המציאות יחסית מאוד קטנה. לדוגמא: אנו מודעים שקיימים גלי: רדיו, קרינה, אלקטרומגנטים, באוויר אך אין לנו חושים היכולים לתפוס אותם! ולכן המדע אינו עוסק בזה (הכוונה בכוחות עצמם, במציאות הרחבה) מכיוון שאינו עוסק במה שלא ניתן לבדוק וע''י כך לעמת או להפריך.
2. חוכמת הקבלה - חוכמת הקבלה הינה שיטה מדעית (לפי דברי מקובלים) , לקבל את המציאות הרחבה (ומכאן השם שלה). מהי המציאות - לפי הקבלה המציאות הרחבה נתפשת אחרי שאנו נמצאים בלימוד שבעזרתו אנו מפתחים ''כלי'' (הנקרא גם נשמה) שאיתו אנו תופסים את המציאות האמיתית. נכון להיום אנו נמצאים בעולם (מלשון העלמה) הזה. קיימים חמישה ''עולמות'' (העלמות) עד שאנו עוברים ''מחוסר הכרה'' (במצבינו הנוכחי) לבהירות והכרה מלאה במציאות.
מה כן מציאותי - בקבלה יש מושג האומר ''אין לדיין אלא מה שעינייו רואות'' והכוונה הינה שמה שאת יכולה לתפוס בחושייך הינו המציאות! ''אל תעשה פסל ותמונה'', הכוונה לא להכנס לדימיונות, ומדיטציות ופילוסופיות, אלא להתעסק רק במה שיש לך השגה בו: א.בחמישה חושים - שהינם הכלי שעכשיו אנו חשים בו את המציאות. ב. בחוש השישי שניתן לפתח - שהינו הכלי שדרכו אנו יכולים לחוש את המציאות האמיתית/הרחבה)
מקווה שסייעתי, ואני מאחל לך יעל מקסימה שתזכי במהרה לחוש את המציאות האמיתית ממני דן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ליעלי החמודה- הנה לינק לשיעור הבוקר של הבוקר
תמי,
ת''א,
02/02/06 17:45
| של הרב לייטמן. בדיוק דיברו שם על נושא תפיסת המציאות. מקווה שיעזור קצת...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אופס הנה הלינק
תמי,
02/02/06 18:21
| http://www.kabbalahmedia.info/VIDEO/heb_o_rav_bs-guf-ve-nefesh_2006-02-02_shiur_bb.wmv
הגב לתגובה זו
|
|
|
|
|
|
|