 |
44.
rishpy@hotmail.co.il
Rudi Barta,
Nordia --,
26/04/06 22:19
|
Dana - - instead of believing this bullshit look at your family: for example how your father,how I after a a full and rich life but including serious work succeeded in reaching an independent and worryless life. But this needs some serious work and steadyness, which u are not capable to pursue. Best regards r
הגב לתגובה זו
|
|
 |
43.
אושר
רוני,
25/04/06 14:35
|
מאושר הוא מי שזוכה לאהוב אהבת אמת. אהבת אמת היא בקשת אושרו של הנאהב ללא כל ציפייה שהיא.
צעד נכונים בכוון הזה : 1- לא לשנוא 2-לא לשקר 3-לא לנאוף (גם לא במחשבה) 4-לא לרדוף בצע
אומלל הוא זה הרודף אחר סיפוקן של תאוות מתאוות שונות שלעולם לא יביאו לו את הסיפוק עליו הוא חולם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יותר פשוט אם היית אומר
חכם בלילה,
25/04/06 15:40
|
|
 |
שלמה קאלו היפנט אותו.
ל"ת
הוא לא אשם,
המסכן,
25/04/06 19:58
|
|
 |
42.
יום השואה והגבורה לדגים שנספו במערכה
העצרת,
25/04/06 10:38
|
תודה לצליל שהזכירה לנו את כל הדגים שנספו, על לא עוול בכפם, רק בגלל שלא הספיקו לברוח מהר.
החל מהשנה הבאה תיוחד הצפירה גם לזיכרם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בדיחה תפלה וחסרת טעם.
ל"ת
אין גבול להבלים,
25/04/06 14:53
|
|
 |
ברור חסרת טעם. מדובר בצליל לא?
ל"ת
אין גבול,
לאהבלים,
25/04/06 15:42
|
|
 |
41.
לכולם, מי שכותבת פה בשם צליל
צליל לשעבר,
25/04/06 10:15
|
זו מתחזה!
אני יותר לא אשתמש בשם הזה אם בכלל אגיב פה יותר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה שעשית בשבילי את העבודה !
צליל,
25/04/06 14:51
|
דרך אגב, אני אף פעם לא יוצאת בהצהרות ססגוניות כגון : ''לכולם''. וגם העברית שלך והניסוח לא משהוא, אבל אם כבר כתבת בשמי אז תודה על השירות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בינינו את בעצמך לא משו משו...!!!יש לך סגנון של כלומניקית..אל תעני !
ל"ת
בועז@לב,
ת.א.,
26/04/06 08:33
|
|
 |
בועז למה אתה כל הזמן יורד על צליל
נמאסת עלינו,
26/04/06 09:20
|
|
 |
זה שנמאסתי זה מקובל זה שצליל יורדת על אחרים ורוצה חסינות זה פחות...
בועז@לב,
ת.א.,
27/04/06 08:47
|
אנחנו לא אוהבים כאלה שמחלקים ציונים לאחרים ומתבכיינים כש קורה להם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בועז אתה צודק,אתה אלוהי!, מי קורא לך רשע
דג שנספה,
תאיילנד,
26/04/06 10:27
|
|
 |
מה בועז אשם שצליל היא ירידה?
בירידה יורדים,
26/04/06 10:23
|
|
 |
יופי מגעילולה
ל"ת
יפוי נחמה,
26/04/06 13:12
|
|
 |
אוי אוי אוי אני חוזרת בפעם האחרונה!
צליל לשעבר,
25/04/06 15:44
|
|
 |
את צודקת, סליחה.
חחחחח,
25/04/06 15:34
|
את יוצאת רק בהצהרות אפורות ושיקריות כגון : יותר לא אגיב וכו'
הגב לתגובה זו
|
|
 |
40.
can we find this in english
Josephine,
houston,
25/04/06 01:53
|
i would like to send this to my husband,do you have this in english by any chance
הגב לתגובה זו
|
|
 |
39.
מה העניין עם הכינויים במדור הזה שכל הזמן מנסים למצוא מי המקור ?
ל"ת
רוני,
24/04/06 14:38
|
|
 |
זה האושר שלנו, כאן במדור
ל"ת
המקור,
29/04/06 11:18
|
|
 |
38.
אושר זה ידיעה ואהבה עצמית
ל"ת
שירי,
24/04/06 14:30
|
|
 |
37.
אושר הוא שעמום המחץ
ל"ת
ז'אק ברל,
24/04/06 14:14
|
|
 |
יחי השעמום
ל"ת
פנסיונר לעתיד,
24/04/06 23:46
|
|
 |
36.
''האדם מסוגל להתגונן טוב יותר מסכנות יותר מכל חיה אחרת '' ?
צליל,
24/04/06 03:53
|
נו באמת...
באסון הצונאמי לא ניספתה אף חיה.
באיזור היתה שמורת טבע, כלומר חיו שם מגוון רחב מאוד של בעלי חיים. (יונקים, זוחלים, ציפורים ועוד). כולם נסו על נפשם מבעוד מועד חוץ מבני האדם, שחושיהם מאוד מוגבלים.
תיירים שהיו רכובים על גביהם של פילים ניצלו כי הפילים רצו מהר מאיזור הסכנה ולקחו את אותם תיירים ברי מזל על גבם.
חלק ממערך ההתגוננות בפני סכנות הוא בריחה מהן. ואת זה האדם בהחלט לא יודע לעשות באותה יעילות כמו רוב בעלי החיים.
בעלי חיים ''מריחים'' סכנות מרחוק (לאו דווקא בעזרת חוש ריח, אלא לחלק יש סונארים מפותחים, לחלק יכולת לחוש את תנועת הקרקע, וכן הלאה...)
את שאר הכתבה אהבתי ותודה לך דינה ראלט :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
היא צודקת...
שימי,
24/04/06 16:16
|
הייתי בצונאמי שעה לפני הגל הגדול ראיתי קבוצה של עכברים לומדת לשחות..לא הבנתי מה הם עושים היה להם מדריך שחיה והם חזרו על התרגילים שהוא הראה להם..כש בא הצונאמי הבנתי למה הם למדו לשחות..אבל זה לא עזר להם כי היה להם רק שיעור אחד והם לא ניצלו היה עצוב כי הם השקיעו..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שימי זה זיבאב או ר' יובביץ?
ל"ת
שואל,
24/04/06 18:40
|
|
 |
לא נכון
י,
24/04/06 09:21
|
נספו המון דגים שמצאו את עצמם ביבשה, רחוקים מהים.
נספו המון חיות אלא שאף אחד לא סופר ולא מדווח
הצונאמי לא הכה ב''איזור''. הצונאמי מכה במרחקים של אלפי ועשרות אלפי קילומטרים. מ''הודו ועד כוש'' כפשוטו.
ידוע שבעלי חיים חשים ברעידות אדמה. אבל איפה שמעת שהם חשים בצונאמי מתקרב?
גם בני אדם, במקומות הכי קרובים לרעש, עלו על גבעה סמוכה - וניצלו.
בדרך כלל, רעש אדמה הוא אסון טבע קטלני במיוחד לבני אדם, כי הם בונים בתים מאבן. לבעלי חיים כמעט אין מה לחשוש מרעש אדמה.
ממה ששמעתי - בעלי חיים בטבע מתים כל הזמן, וכמעט בכל המקרים לא מוות טבעי. זה עד כדי כך נפוץ, שכמעט כל מוות בטבע הוא בעצם כן ''מוות טבעי''.
במבחן התוצאה - האדם הוא היחיד שהצליח למשוך את מעטפת תוחלת החיים לקצה, ולכן הוא בהגדרה מיטיב לשמור על חייו מפני סכנות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה לא נכון ?
צליל,
24/04/06 17:19
|
דגים שנספו בגל הצונאמי היו דגים שלא הספיקו לברוח מהר, ולאו דווקא כי הם לא הרגישו את רעידת האדמה שגרמה לגל הצונאמי. מרגע שתחושת הסכנה מפעילה את מנגנוני הבריחה יש גם מגבלת זמן שלא כל בעלי החיים מסוגלים לעמוד בה , על אף העובדה שהם נסים על נפשם.
החיות שברחו היו כאלו שחשו את גל רעידת האדמה שהניע וגרם לצונאמי, ולא את הצונאמי המתקרב.
בני האדם שברחו וניצלו היו אלו שראו את נחשול המים העצום מתקרב, ולא כאלו שחשו את רעידת האדמה שקדמה לו. אנשים בהחלט יכולים לחוש ברעידת אדמה אבל טווח החישה שלהם קטן משל רוב החיות.
למה אתה חושב שנספו המון חיות שאף אחד לא מדווח ? בדקת את כל הדיווחים של כל אירגוני החיות למיניהם ?
המוות של החיות בטבע הוא לאו דווקא כי הן לא מזהות סכנות, אלא כי תמיד יש מי שחזק מהן בשרשרת המזון ולכן זיהוי הסכנה הוא לא מספיק להישרדות.
האדם אכן האריך את תוחלת החיים אבל לאו דווקא מפחד מפני סכנות אלא גם משום הרצון לחקור, לתור ולתשאל את סביבתו. ובגלל יכולת ההמשגה וההפשטה שלו הוא יודע לעבד את הנתונים של המימצאים שהוא אוסף בעקבות מחקר זה וליישם אותם לתועלתו. (יצירת תרופות וכ''ו).
אבל גם זה בעירבון מוגבל.
כי אם אתה קובע כל כך נחרץ שהאדם בהגדרה מיטיב לשמור על חייו מפני סכנות, אז איך זה שהאדם לא מיטיב לשמור על עצמו מפני הסכנה הגדולה ביותר המאיימת על קיומו והיא : ההכחדה העצמית שהוא עושה במרץ רב תוך זיהום מאסיבי של כדור הארץ והבאתו לידי אסון אקולוגי שבסופו של עניין יחזור כבומרנג וישמיד את האדם - נזר הבריאה - שחשב שהוא מעל לכל החיות ובמקום לנתב את אותה יכולת המשגה ויישום לכיוון של שמירת איזון הטבע, הפר אותה עד לנקודת אל חזור.
ולמי שחושב שמה שכתבתי זה מתוך יהירות שיסתכל במראה וימצא שם את היהירות של עצמו. כי מה שכתבתי היה מתוך רצון כנה להחזיר לבעלי החיים את מקומם היפה והמכובד בטבע תוך התפעלות ממנגנוני ההישרדות שלהם.
(ואני כמובן לא סתוית-רזית).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם בני אדם הם בעלי יכולת להריח את הסכנות מבעוד מועד,
בעליחיים,
24/04/06 08:15
|
השוני הוא בכך שבני האדם למדו לשלוט ביצר הפחד האנסטינקטיבי,ובמקום לנוס על נפשם הם מחפשים הסבר לוגי הגיוני לפחדם.
לבעלי החיים אין את היהירות ''הידענית'' של בני האדם.
מי שנזהר יותר-נפצע פחות.
(את למשל (סתוית),לא מספיק זהירה. :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי זה שחושב שצליל זאת סתוית חיחיחי?
ל"ת
כמו חומר ואנטי,
חומר,
24/04/06 08:59
|
|
 |
זו צליל בעצמה, כבר אין לה מושג מי היא.
ל"ת
אבל אל תגלי לה,
25/04/06 15:37
|
|
 |
זה אחד שבא ללמד אותנו על יהירות ידענית
מגלה ארצות,
24/04/06 10:35
|
|
 |
35.
:):)
טלטלית גלילית:),
23/04/06 21:05
|
שלום:) רציתי להמליץ לכל האנשים היפים שכותבים פה.. בהקשר של אושר.. לקרוא ספר קטן וקסום, ואפילו קומפקטי, ששמו: ''חיפוש מחפש משמעות''. מומלץ מאוד באהבה. ואשמח ביותר אם מישהו יקרא אותו ויספר חוויות..:) שיהיה לנו המון אושר. וגם עצב ובכי! ''חייבים לעבור דרך החושך כדי להעריך את האור''. אהבה רבה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה זאת אומרת לכל האנשים היפים?
ל"ת
ומה עם צליל?,
25/04/06 15:39
|
|
 |
לא חייבים לעבור דרך החושך
י,
24/04/06 00:32
|
כדי להעריך את האור.
ולא תמיד אחרי החושך מחכה אור גדול.
ואני לא מאחל עצב ובכי לאף אחד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רק עוד דבר..
טלטלית גלילית,
24/04/06 20:49
|
אני מאוד מאמינה שכשעוברים דרך החושך, מעריכים את האור הרבה יותר. והכח שזה נותן- הוא עצום.
הרבה טוב:)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שלום לך..
טלטלית גלילית:),
24/04/06 20:33
|
אני מאחלת לכולם, שידעו גם לאהוב את עצמם כשהם עצובים או בוכים, לתת לעצמם לשקוע בזה, להרגיש את זה טוב, לדעת שזה בסדר. ומהנסיון שלי, בקשר לעצמי, זה רק מחזק!.. ועושה טוב. אני מאוד מאחלת לאנשים, לא שיהיו עצובים ומדוכאים, אלא שיקבלו גם את העצב שלהם, שיאהבו את עצמם יחד איתו. להראות, ואהבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את יוצאת מהנחה
י,
24/04/06 23:44
|
שאחרי שעוברים לחושך שוב חוזרים לאור כמו קודם, ויותר
שאם נותנים לעצמנו לשקוע שוב צפים כמו קודם, ויותר
שהכל בסופו של דבר חוזר ונהיה טוב כמו מקודם, ויותר
שמה שלא הורג מחזק, ולכן אנחנו תמיד מתחזקים
שהכל עניין של אהבה והשלמה וקבלה עצמית.
למרבה הצער - זה לא תמיד עובד ככה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
34.
ה''יצר'' הוא מקור כל הצרות בעולם
ל"ת
מלך הקופים,
ציון,
23/04/06 17:41
|
|
 |
33.
סיבה 13 מעניינת מאוד כי היא מפרטת את כל הסיבות לחוסר אושר אצל.....
ל"ת
שמאלנים חילונים,
23/04/06 16:11
|
|
 |
לא כתוב בתורה לאטום אוזניים ועיניים ולפחד מכל מי ששונה ממך
רונה,
לא דתיה,
23/04/06 21:35
|
נהפוכו.
ברגע שתפקח עיניים תגלה שבכל מגזר וקבוצה יש אנשים טובים ופחות טובים, מעמיקים יותר או שטחיים יותר, ושמה שמפריד בינינו איננו המגזרים השונים שלנו או אורח חיינו, אלא רמת הנשמה שהגענו אליה.
על ואהבת לרעך כמוך כדאי לכולנו עוד ללמוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
32.
osher breath it its FREE
ל"ת
isaac,
23/04/06 14:14
|
|
 |
31.
מה לעשות כדי להיות מאושר
עדנה קדוש,
כרמי צור גוש,
23/04/06 12:56
|
כדי להיות מאושר כדאי לאהוב אנשים , לראות אותם בעין טובה וחיובית. המציאות משתנה לטובה במרחב הפרטי כאשר אוהבים את הסביבה. בברכת קיץ בריא ומלא אהבה עדנה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
האושר ממלכד
אופו-ני,
: ),
23/04/06 01:07
|
השאיפה המתמדת לאושר היא הסבל-האושר הוא אופורי ואנשים-אנחנו צריכים להבין שכאן זה מה שיש ועם זה צריך לחיות וזהו-לפתח אהבה אל עצמנו ואל העולם וההווה-זו השמחה-לא אוהב בכלל את המילה ''אושר''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
אהבה
רחלי,
רעננה,
23/04/06 00:53
|
לא חשוב מה תבחר לעשות. עשה את מה שאתה אוהב. היה נאמן לעצמך ולאמת שגורמת לך להתרגש. חייה את החיים האלה .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
אושר
אופיר,
22/04/06 22:51
|
קראתי את כל ספרי הדתות וקראתי את כל הספרים הרוחנים אז איך אני נהיה רק יותר מתוסכל ויותר מדוכא?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לקרוא כל אחד יכול אבל מי מגשים, אחד
לקרוא זה לא,
מספיק,
23/04/06 22:22
|
|
 |
''כל הגאונים הם לרוב מלנכוליים''
ל"ת
אריסטו,
23/04/06 15:29
|
|
 |
27.
בואי
אושר,
22/04/06 10:17
|
תני לי יד ונלך אל תשאלי אותי אל תשאלי אותי על אושר כשהוא יבוא ירד עלינו כמו גשם
Love Will Save The Day
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה לקחת?
ל"ת
:-),
22/04/06 21:18
|
|
 |
poem for hapiness
avi tzanani,
hatikva,
22/04/06 17:16
|
|
 |
26.
עצה אחת ?
רונה,
22/04/06 02:34
|
יש לי כמה שיכולות לשמש כ''עצה אחת בלבד'' :)
1. לבכות כמה שצריך, כשחשים דכדוך או עצב, ללמוד לפרוק את העצב ולשחרר אותו בבכי או כתיבה או כל מה שזורם עם העצב ומאפשר לו קיום, ולא הדחקה.
2. להצחיק ולצחוק. לצפות במערכונים משעשעים (יש גם באינטרנט) מידי יום אם אפשר. לחפש את הבידור וההומור.
3. לתת לזולת, כל פעם שאפשרי ויש ממה (נפשית או חומרית), לגלות את השמחה וההעצמה שבנתינה. כשאתה נותן, אתה מתמלא.
4. לאכול שוקולד
5. טבע
6. לפחות שעה אחת של שקט מוחלט ביום. זה יכול להיות בחדר שקט לחלוטין לבד לגמרי, יכול להיות על גבעה מבודדת או בכל מקום שבו אתה יכול להיות בשקט עם עצמך ולחוש את עצמך בלבד.
7. לגעת, לחבק, להביע אהבה כלפי הקרובים לנו.
8. לנסות להסתכל לתוך עיני הזולת, זה יכול לקרב.
9. להקשיב בשתיקה
10. לשתף מתוך אמון באדם השני.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה לא פייר
י,
24/04/06 00:35
|
אמרו עצה אחת.
את יודעת כמה יגעתי כדי לבחור רק אחת?
לפעמים, החלק הקשה הוא לבחור מתוך השפע, כי הבחירה מחייבת ויתור. והשפע, ואי היכולת לוותר, היא לדעתי אחת הסיבות לחוסר האושר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רונה כתבת נפלא ולעניין, אבל השאלה היתה מה הסיבה
דלית, לשעבר,
גוש קטיף,
23/04/06 01:54
|
לחוסר האושר ולא איך להרגע או להרגיש טוב יותר או לגרום לאחרים להרגיש טוב יותר אלה משהו יותר עמוק ומשמעותי, מה הסיבה הפנימית העמוקה לחסר האושר.
הדברים שהמלצת נהדרים אבל השפעתם זמנית.
כלומר למצוא את הסיבה שאם מתגברים עליה לא משנה כלל מה אנו עושים, בכל מצב נמשיך להיות מאושרים,..אתה הבנת את זה ברוך...
בכל מקרה נסיתי את נשימות הקפהתורכי, ממש נרגעתי, ואני צריכה את זה, החבר שלי של 8 שנים יוצא עם החברה הטובה ביותר שלי שכעת היא והוא לשעבר שלי... טוב מוכרחה לעשות את הנשימות לפני שמתחילה לבכות שוב... אז ביי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קפהתורכי :)) אני רואה שיש לך חוש הומור
רונה,
23/04/06 03:39
|
זה כבר טוב.
אולי תרשי לעצמך לבכות כמה שאת צריכה ? ותשתפי כמה שיותר חברים/חברות בכאבך, תוציאי, אל תתביישי.
וכשאת מרגישה מידי פעם שכרגע את מסוגלת לשמוח, צאי לבלות ולראות שיש עולם ויש אנשים אחרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רונה היקרה, דווקא החלטתי לא לבכות, למה מה קרה,
דלילוש,
שדרות,
23/04/06 06:20
|
חסרים גברים בעולם וחסרות חברות פוטנצליות אחרות? כמובן שהתובה היא לא.
לגבי הכתבה, תפשת אותי על חם, אני בדרך כךך מסתכלת על התמונה ואולי קוראת את הכותרת ויאלה יורדת למגיבים.אגב, זה קצת מצחיק אבל ככה תפס אותי החבר שלי לשעבר עם החבר שלו לשעבר...
אבל בכל אופן ובכל הכבוד, להקשיב ללנון וכו לא משמעותי בכלל, כי זה לרגע עושה למישהוא טוב, לא לי, אבל שום דבר יסודי ומהותי לא משתנה, לא בגישה לא בנקודת המבט ולא בחוכמה והאיטלגנצייה, אגב נשימות הקפה עלית נהדרות, יש לך משהוא שהןלף עם לה-טה?....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קראי שוב את ראש הכתבה הזו
רונה,
23/04/06 03:33
|
בכתבה הנוכחית הם ביקשו משהו אחר מבקודמת:
''להשיא עיצה אחת בלבד (ב''תגובות''), שתהיה לדעתכם מתאימה כמעט לכולם ותתרום להעלאת מפלס האושר, כמו למשל להקשיב לפחות פעם בשבוע ל-IMAGINE של ג'ון לנון''
בכתבה הקודמת הגבתי לגבי הסיבה למצב של חוסר האושר כמצב מתמשך (לדעתי).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה רונה, זה יפה
ל"ת
(:,
22/04/06 10:02
|
|
 |
תודה :) ושכחתי עצה אחת הכי חשובה:
רונה,
22/04/06 17:49
|
לנשום נשומות עמוקות ואיטיות, במשך כמה דקות בכל יום, או בכל פעם שנזכרים.
אני אישית עושה תרגול נשימות אחת לכמה ימים, בכל פעם שאני לחוצה, וזה מרגיע מאד. זה הולך ככה: יושבים כמו למדיטציה בישיבה נוחה וזקופה. עושים 3 ''סטים'' של המהלך הבא: נשימות קפהלבאטי קצובות -בערך 50-60. אחר כך כמה נשימות רגילות להסדרת הנשימה. ואז: ממלאים הריאות בהרבה אויר ועוצרים את הנשימה ל 30 שניות וככל שמאומנים יותר מגדילים את הזמן עד לבערך דקה-דקה וחצי (!). תוך כדי עצירת הנשימה ממקדים את החשיבה בין העיניים או בנקודה מתחת לחזה, תלוי בצורך.
הסט הזה X 3 הוא תרופה נהדרת למתח.
(לגבי קפהלבאטי מי שלא מכיר, התנסו אצל מרה יוגי, כי בכתיבה אי אפשר ללמד את זה).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שוב תודה, רונה
(:,
22/04/06 22:04
|
תוכלי להפנות אותי לאתר מתאים בענין הקפהלבאטי... (אני לגמרי טירונית)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
הפרח לא תמיד מגיע
יוס,
גליל,
21/04/06 23:32
|
בכל הכתבה הזו המשפט שהכי מתמצת את העצה לאושר הוא '' צריך לאהוב את העלה כי הפרח לא תמיד מגיע '' עלינו לראות את המציאות כפי שהינה ולאהוב מה שיש
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בכל קוצים יש שושנה-מענין איפה הורד
dafna57,
רמת-גן,
22/04/06 02:39
|
שהייתי נערה חזרתי הביתה מבריחה עם נער שהיה ממשפחה של פשע,הורי לקחו אותי אצל קצין משטרה(בן משפחה)והוא ניסה להפחיד אותי והראה לי את ה''עץ'' ששיך הנער שאוהבת,ישר אמרתי:''בן קוצים גודל שושנה,לאחר שנתיים רואה אתוי דודי לי בית=סוהר רמלה ואז אמר לי ''מה הורד פה'',מאז הייתי צריכה כי גם אם החפש את הורד זה דמיון שלא מתיצר.דפנה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה?????????? מישהו הבין?
ל"ת
חי,
24/04/06 14:28
|
|
 |
דפנה שלום, את בת 57 ?
ל"ת
אחד סקרן,
23/04/06 02:16
|
|
 |
say what?
avi tzanani,
hatikva,
22/04/06 17:14
|
|
 |
24.
עצה אחת בלבד?
י,
21/04/06 23:21
|
|
 |
23.
למדתי כי האושר נמצא בתוכי שנעול כי הייתי נעולה
dafna57,
רמת-גן,
21/04/06 22:53
|
ולא חופשיה ,ביום שבה לי העצמאות התחיל האושר לצאת ממני,הבנתי כי אם יש בושה אין חופש ואם יש לי בושה אז יש לי דברים מוסתרים,שיש סתר אין אמת,שאין אמת אין אושר,זאת המעגל של חיי כך היו ,פעם חשבתי שאני מכירה את החיים כמו את המטבע משני הצדדים,ביום שניסים אמון הרבה ליכי יש גם בין הצדדים דרך עגול שפעם למעלה ופעם למטה,אבל מרוב שיש לי ניסיונות בחיי אז אם אני למעלה אני יודעת איך לשבת כדי לא ליפול,אם אני גם למטה אני יודעת איפה לשבת כדי לא להידרס .זאת החיים החיים שלי ביידי על מלא ואושר רק בי יהיה לפי רצוני.דפנה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
כל האושר נעלם אחרי החתונה
ל"ת
מכת בכורות,
21/04/06 21:24
|
|
 |
אז תתגרש ותהיה שוב מאושר
מה זה משנה,
22/04/06 01:24
|
|
 |
so true
ל"ת
dudu top,
21/04/06 23:10
|
|
 |
ל- 22
הרווקה לנצח,
תל אביב,
27/04/06 15:36
|
אם היית מאושר לא היית מתחתן. לא היית מרגיש את הצורך להתחתן. תחשוב על זה. היה לך טוב לבד. האושר לא תלוי בנישואין כמו שכולם חושבים אלא להיפך וחבל שמגלים את זה רק לאחר שעושים את הטעות ואז כבר קשה לצאת ממנה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בוא\י והספר לכם על סיפור שסיפר לי הספר שלי
dafna57,
רמת-גן,
21/04/06 23:00
|
לאחר שהתחתן אמר לי: ''התחתנתי איתה כי היה לה חיוכים כל הזמן והסכימה לקבל כל דבר שבינהם,אבל יום לאחר החתונה הפסיקה לחייך ,למה?'' לפני החתונה האמינה כי אחרי החתונה הוא יהיה רק איתה ולאחר מזה הבינה כי לא ידעה כי הולך עם אחרות.מאז כאילו מחפש אושר שהיה בחיוכים של פעם,אז זה לא עונש של מעשים,זה תוצאה של מעשים ואי-ידיעה של מה שצריך לפני חתונה.דפנה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
גישה אחרת לחיים
השפוי,
21/04/06 18:23
|
לקבל את המציאות והחיים כמו שהם, לא לצפות ליותר מידי או לפחות מידי, לקבל את האושר וגם את העצבות בטבעיות, מתוך הבנה שהחיים מורכבים מקשת רחבה של רגשות וחוויות, עם זאת, לטפח את הדברים שאוהבים לעשות ואת האנשים שרוצים להיות איתם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הכי נכון אבל...
וואו,
23/04/06 01:00
|
כל כך קשה ליישם במציאות.. ולמי יש רעיון איך אפשר לקבל את העצבות בטבעיות אם כולם מחשיבים כל כך את האושר וכמעט כועסים עליך כשעצוב לך ? מחפש תשובה כנה-ותודה שפוי-העצות שלך אחלה-אני אמשיך לנסות ליישם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תשובה
השפוי,
23/04/06 12:57
|
קל יותר לקבל את העצבות בטבעיות, כאשר מבינים שפעמים רבות, העצבות היא רגש עמוק מאוד ואינטימי - ולכן יש לו חשיבות רבה, כי הוא בא מסיבה שקשורה לדברים משמעותיים שקורים לנו בחיים. צריך לזכור גם שהעצבות והאושר באים מאותו מקום - האני האינטימי שלנו - ולכן לדחות את העצבות זה דבר מזיק. לגבי התגובה של אחרים - אפשר לנסות להסתיר מהם את הרגשות העמוקים שלנו - אם אנו מקבלים מהם תגובות שליליות, וגם להסיק מכך על איכות הקשר עם אותם אנשים ולפעול בהתאם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לשפוי, אני עדיין איתך
השפויה,
23/04/06 15:32
|
|
 |
20.
הבסיס לאושר-עושר
שלומית,
21/04/06 17:59
|
ברור שעושר בלבד לא בהכרח יעשה את האדם למאושר, אבל יתן לו את כל התנאים האפשריים להשגתו. זו לא המצאה שלי, נעשה על כך מחקר בארה''ב וזו היתה התוצאה. ואת תספרו לי שאפשר להיות עני ומאושר- לא קונה את הבולשיט הזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
האושר של כל אחד בנוי מדברים שונים..רק אל תעברו חיים שלמים לגלות מהם
ל"ת
פלאשבום,
21/04/06 15:48
|
|
 |
18.
האושר לא נעלם
נירית,
21/04/06 13:52
|
האושר נמצא תמיד בתוכנו, הוא מחכה שנחוש בו ונהנה עד אין סוף מחינו. אם איננו מאושרים- זה מהסיבה הפשוטה שאנו מחפשים את האושר במקום בו אינו נמצא- מחוצה לנו. מנסיון אישי- אפשר למצוא אותו רק בפנים, בכל רגע, עם כל נשימה- אם ממש רוצים בכך!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואם לא רוצים מה מוצאים??בתוכנו אין כלום הכל בחוץ.בים במרפסת בגינה
ל"ת
אלגרה,
21/04/06 15:38
|
|
 |
17.
האושר שלי הוא:
איילת,
21/04/06 12:33
|
1. להיות עם הילדים שלי.
2. הרבה זמן פנוי ושלווה נפשית להתבוננות
3. קניית מותרות, פינוקים וחפצים יפים (מה אני אעשה...)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ונגיד..אין ל ילדים ואין לך כסף. מה?נשארה האהבה שלי אלייך...
ל"ת
מעריץ,
אכול תשוקה,
21/04/06 15:40
|
|
 |
16.
אושר - הסבר פשוט ביותר ןכן ההשגתו, כנסו.
מיכל,
גניגר,
21/04/06 11:02
|
אושר בא כשעובדים באופן תמידי בכל רגע ושנייה על הגברת השליטה העצמית, השליטה על המחשבות והרגשות, ועל הרצון לעזור לאחרים בלי שום קשר למה שהם עושים. ועל הגדלת החוכמה והסבלנות.
טיפש, חסר שליטה עצמית ורע לעולם לא יהיה מאושר., אפילו עם מליונים בכיס, יפייפיה\חתיך במיטה ופורש בחנייה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה האושר שלך..שלי נראה חסר שליטה לחלוטין והאחרים חסרים בו..
ל"ת
אבנר,
עין המפרץ,
21/04/06 15:42
|
|
 |
i dont agree
gabi,
new york,
21/04/06 12:46
|
contoling your ''self control'' will only lead you to a failure of all your body system when you will one day fail to do so. one should not try to control himself - the opposite is the true - one should let his feelings contril him, talk as much as possible about his feelings, say whatever is on his\her mind - only this will bring happiness - to be open with yourself and with the people that surrond you
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גבי אתה פנוי?
ל"ת
מיכל,
גניגר,
22/04/06 06:09
|
|
 |
למה? פנינה רוזנבלום לא נראית לך מאושרת?
ל"ת
באתי ממצוקות,
ההההאאא,
21/04/06 12:21
|
|
 |
15.
.אושר זאת הרגשה
nissimlev,
21/04/06 11:00
|
האושר נמצא צל כל אדם אבל הוא צריך לעבוד על על זה .אושר זאת הרגשה שבאה נפש האדם מאושרת כאשר היא היתמזגה עם הנשמה והבורא שומר עליהם אז אדם לא לבדו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
פשוט: תשדלו להיות בריאים, צעירים,יפים ועשירים! והכל יהיה בסדר...
ל"ת
הגאון,
וילנה,
21/04/06 07:50
|
|
 |
13.
הסוד לאושר
סתם אחד,
21/04/06 04:17
|
מצאו לכם בת/בן זוג.
לכו לאכול אתם משהו טוב. הזדיינו אתם כמה שאפשר.
ואם ירשתם כמה מליונים - אדרבא
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כמה זה כמה שאפשר..ומי זה איתם??וכמה זה כמה מיליונים?
ל"ת
בוריס,
21/04/06 15:44
|
|
 |
אפשר רק לרשת מיליונים?
עצלן,
21/04/06 09:00
|
|
 |
12.
רק התורה תביא אותכם לאושר האמיתי
אני,
21/04/06 03:17
|
תמיד בשמחה!!! הכל לטובה!!!מכיוון שהכל מהקב''ה ברור שהכל לטובה כי הרי הוא לא יעשה רע לילדיו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רק התורה?
רחלי,
רעננה,
23/04/06 00:58
|
שמעת פעם על עוד דברים ניפלאים שיכולים להסב אושר. קוראים לזה פתיחות לדברים חדשים. תורה אורה כבודה במקומה.... אך האמונה הזאת סוגרת אותך להיפתח לעוד דברים אחרים שכבודם במקומם.. תורות אורות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חוסך שבטו שונא בנו
ל"ת
אז מי אמר,
21/04/06 23:49
|
|
 |
הליכה באופן עיוור אחרי תורה כלשהי
סטודנט,
21/04/06 12:35
|
היא מתכון בטוח לאושר - אבל גם לאבדון.
אדם שהוא באמת רוחני לעולם לא יפול למלכודת כזו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כמובן,אלא מה?
אורן,
י-ם,
21/04/06 11:59
|
לפני כמה ימים הסתובבתי במאה שערים בירושלים והייתי פשוט המום מכמות האנשים המאושרים שהסתובבו שם ברחוב,לאן שלא הסתכלת ראית אנשים שפניהם זרחו מרב אור פנימי אושר ואהבת השם... עד שבמקרה נכנסה למקום תיירת תמימה שכנראה לא עשתה שעורי בית והגיעה בחולצה ללא שרוולים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
(-:
ל"ת
ליהי,
24/04/06 14:22
|
|
 |
11.
סיכום הדעות - ונסיון לתת מענה
אליאב,
21/04/06 03:11
|
ניתן להגיד שהאושר הוא פונקציה של הפער בין הרצוי למצוי בחייו של האדם. הרצוי יכול להיות מושפע מהאדם עצמו, מהחברה, מהלאום, המתקשורת וכו' - אך בסופו של דבר כל הדברים הללו משמשים את האדם כאשר הוא מגדיר את הרצוי מבחינתו. לדוג': חוסר מימוש עצמי הוא פער בין הרצוי למצוי! פחד מהמוות הוא פער בין הרצוי למצוי! וכנ''ל לגבי כל האפשרויות השונות שהועלו בכתבה. פער בין הרצוי למצוי הוא הגורם לתחושת חוסר האושר בקרב האדם, ולכן הפתרון נעוץ בשינוי הרצוי או בשינוי המצוי! העולם המערבי מתמקד בנסיון לשנות את המצוי ע''מ להגיע לתחושה של אושר. כך, הפכה לדוג', הרדיפה אחר הכסף לחזות הכל במקומות מסויימים. אפשרות אחרת היא שינוי הרצוי, לדוג', אנשים שהציעו להגדיר מטרות קטנות בחיים ולהגשים אותם, או אנשים שפונים לכל מיני דתות או פילוסופיות חיים שונות ממה שהם החזיקו בהם קודם.
לדעתי, שני הכוחות הללו המניעים את העולם - הנסיון לשנות את הרצוי והנסיון לשנות את המצוי, שניהם מתוך שאיפה לאושר - הינם כוחות חיוביים שעומדים בבסיסו של העולם. אלו כוחות חיוניים שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לוותר עליהם! הקיום שלנו תלוי בחתירה אחר האושר ובלעדיו לא יהיה לעולם קיום.
לדעתי אושר לא אמור להיות פסגת שאיפותיו של האדם! האדם צריך להכיר בתפקידו של המתח בין הרצוי למצוי ולהפוך את המתח הזה ל''רצוי''. כך נוצר מצב בו עצם המתח בין הרצוי למצוי הוא רצוי!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עקרן השינוי
ע.,
י-ם,
22/04/06 13:46
|
הכל נכון, וכדי להיות מואשר יותר, הבה ננסח זאת בקצרה: שינוי מצב גורם לאושר, משום שהוא מחבר אותך לעקרון החיים: תנועה, החלפת מצב, שינוי זווית ראיה, הגדלת הידע, וכו'. בברכת אושר ועושר, ולמי שכבר עשיר: טעימה של עוני תתן טעם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה אתה לא כותב ''לדוגמא''?
כבר לא מאושר,
21/04/06 23:17
|
|
 |
10.
כתבתם ב-5 שסיבת חיותנו היא האבלוציה איזה שקר
תמיר,
21/04/06 02:13
|
סיבת חיותנו האמיתית היא להתמודד כנשמה בתוך הגוף בין הרצונות שלנו לבין מה שצריך וטוב לעשות. ומהם הדברים שלשמם באנו לעולם? ניתן לסכם זאת ''ואהבת לרעך כמוך'' כמובן ששלוש עשרה המידות של ה' הן ה''דבר'' אך הרעיון מובא במשפט שציטטתי. וע''י התורה וחוקיה אנו אמורים להיעזר בהם כדי לעדן את עצמנו ולהגיע למדרגת ביצוע של ''ואהבת לרעך כמוך'' לצערנו אנשים בדור הזה שהוא דור הגאולה לא מיישמים את זאת על אף היותם שומרי מצוות ולא כולם על אף ששומרי מצוות מסויימות הם את מצוות של בין אדם לחבירו פחות מתעסקים כי אוי כמה קשה לשנות ולו מידה אחת באדם. הלוואי ונצליח אמן בעזה''ש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואהבת לרעך כמוך
רע,
21/04/06 23:10
|
''לכן אתם מוזמנים להתייחס לתשובה הרלבנטית אליכם ולא בהכרח לוויכוח עם ההצעות האחרות המובאות כאן''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
כ''כ נכון!
ל"ת
אושר,
ר''ג,
21/04/06 00:23
|
|
 |
8.
אם קוראים כתבו את זה
ראובן,
הרצליה,
21/04/06 00:07
|
|
 |
7.
אני לא מאושרת כי עודד לא מאוהב בי
ל"ת
ח.,
20/04/06 22:08
|
|
 |
if someone doesn't love you - it meens you don't love him
orna,
tel aviv -NY,
21/04/06 12:51
|
you just think you do, but check inside your mind and you will find that this Oded has something you want (nice looking, smart, good sex, money) but you don't necessary have to find this thing in him specifically
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה, אורנה
ל"ת
המאוהבת,
22/04/06 21:17
|
|
 |
בי מאוהב איזה עודד מב''ש. מקווה בשבילך שזה לא הוא
כי הוא לא משהו,
21/04/06 01:30
|
ואם זה כן הוא, במקרה, אז מותק, לא כל הנוצץ זהב. נאה? כן. מצליח? כן. אבל היחס שהוא ייתן לאישה בחייו בשלב הזה... לא עלינו. צריך לתת לו להתבגר. לפעמים מקבלים מה שצריכים ולא מה שרוצים, וזה עדיף. אם את מאוהבת בו, והוא לא מאוהב בך, תבדקי טוב טוב אם זה לא בכל זאת לטובה. בעצם גם אם זה לא העודד שאני מכירה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ל''כי הוא לא משהו'': כתבת דברי טעם, אחותי. בן 32?
המאוהבת,
21/04/06 17:40
|
למה את חושבת שהוא ילדותי? והאם הילדותיות שלו קשורה ליחס (איזה יחס? למה?) שהוא ייתן לאישה?
וחוץ מתהיות אלה שלי, כתבת דברי חוכמה. אשמח אם תשיבי שנית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עודד פרום באר שבע
ל"ת
.,
20/04/06 22:15
|
|
 |
6.
שימו לב למילה מאושר
עברייה,
20/04/06 21:46
|
אני לא הצלחתי להבין את הקשר, אבל להיות מאושר מבחינת מילולית, הוא לקבל אישור. איזה אישור וממי? האם מאושר הוא אכן מי שאישרו אותו? תחשבו על זה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מאושר
בנימין,
21/04/06 22:51
|
שמעתי פעם הגדרה כזו לאושר :
''אדם מאושר הוא אדם ש מ א ש ר לעצמו את עצמו '' . תחשבי על זה
שבת שלום
הגב לתגובה זו
|
|
 |
its different verbs
ל"ת
tal,
haifa,
21/04/06 12:47
|
|
 |
5.
מה למרדף אחר האושר ולסקס?
מרוצה,
תל אביב,
20/04/06 21:30
|
בין כה וכה הוא לא יכול להתקיים ללא העצב, אנחנו צריכים להכיר בזה שכבני אדם אנחנו מחזיקים בהכרח גם ברגשות שליליים, תפקידם של הרגשות השליליים הוא לשמור עלינו ולכוון אותנו לאותם מקומות נכונים שבהם יש גם אושר.
אם נחפש תמיד את האופוריה שמנסים למכור לנו קברניטי תרבות הצריכה לעולם לא נגיע לשימחה האמיתית, תמיד נרצה את מה שיש לזאת (או זה) מהפרסומת בגלל ששם הוא נראה כל כך שמח ומאושר...
אגב. סמים מייצרים את תחושת האושר הזו, למה אנחנו לא צורכים אותם?
העניין עם הסקס היה בשביל לגרום לך להכנס, סליחה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה שמחפשים
טובה נגינה,
21/04/06 12:44
|
זה את תחושת החיות, את האנרגיה החיה הישירה והמפעפעת.. השמחה המתלווה אליה היא שמחת חיים.
התכסיס הוא שאנחנו לא בוחלים באמצעים ''להשיג'' אותה, בזמן שרובם המוחלט למעשה מחלישים ומדללים אותה דרך פילטרים (שלהם אג'נדה משלהם, כמו האגו).
הדרך לאושר עוברת דרך צרכנות נבונה. הנשמה מבקשת לחוות חיות והאגו מבקש לחוות יותר, כשמבינים את זה יותר קל לתת לכל אחד מה שהוא צריך ולשמר דו קיום. המצחיק הוא שמה שעבור האגו ישאר תמיד פטה מורגנה בלתי מושגת, הוא למעשה מציאות שפע ניסית ובלתי מוגבלת.
לגבי הסקס, סיים סיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דפוק
ל"ת
דפוקה,
21/04/06 04:07
|
|
 |
4.
חמוד ביותר ואינטיליגנטי יותר מהמצופה
ל"ת
אהבתי,
20/04/06 21:08
|
|
 |
3.
תודה על המאמר המעמיק. מעניין ואמיתי
ל"ת
אביטל,
ירושלים,
20/04/06 20:26
|
|
 |
2.
מספר 12 מזכיר לי את דוני דארקו
סטודנט,
20/04/06 20:24
|
|
 |
1.
האושר הפנימי נובע אך ורק מדבר אחד:
סטודנט,
20/04/06 20:21
|
הגדרת מטרות, והשגתן.
ככל שהמטרה גדולה וחשובה יותר,וככל שהשקענו יותר בהשגתה, כן האושר יגדל.
על כן כל מי שאינו מאושר משמע אחד משלוש: 1. אין לו מטרות ראויות למרדף כלל 2. המטרות שהציב בלתי אפשריות 3. הוא אינו פועל למען השגת המטרה מתוך קשיים אלו או אחרים
בודהה טען שכדי להמנע מסבל פשוט יש לא להגדיר מטרות כלל - לא לרצות - ואז נהיה משוחררים מהסבל.
לדעתי (הקונפוציוניסטית, יגידו הבודהיסט והטאואיסט), ה''אושר'' שנוצר במקרה כזה הוא ''עני'' - אין בו מהות אמיתית. הוא מנוון ומשעמם. אדם שהולך בדרך זו הוא כמו פרה באחו. הוא אינו סובל, אך הוא אינו באמת מאושר. הוא פשוט אינו חי.
לדעתי האושר האמיתי דורש תחזוק. צאו לטיול ברחוב. חייכו אל אנשים. דברו עמם. אחלו להם יום טוב. צפו בציפורים. שתו את הקפה שאתם אוהבים. תנו לעצמכם מטרות קטנות שיחזיקו אתכם בדרך למטרות הגדולות שלכם. מטרות שיכולות להיות גם מהנות.
זו תמצית האושר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא הבנת את הבודהיזם.
ץ.ף.,
סמסרה,
25/04/06 23:43
|
המטרה היא להמנע מהשתוקקות הגורמת להיקשרות. לא המנעות מלרצות. אי אפשר לתפקד בלי לקבוע לעצמך מטרות ולרצות דברים.
כמו למשל לקום בבוקר למדיטציה, לרצות לאכול וכו'.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יצא לך פעם לטייל בעיר ולפנות למישהו? בד''כ מתעלמים או קוראים למשטרה
ל"ת
ליהי,
22/04/06 20:57
|
|
 |
אתה לא נשמע מאושר
ל"ת
שחרור,
21/04/06 23:14
|
|
 |
אתה טועה.
אופטימוס פריים,
21/04/06 08:58
|
השגת מטרות מביאה אושר קצר וחולף.
יש אושר אחר, גדול מזה, שאינו חולף. ישנה מתיקות שמלווה את כל החיים.
האושר הזה הוא האושר הטבעי שמתגלה לנו כאשר אנחנו ל-א רוצים דבר, ואומרים כ-ן גדול לכל מה שקיים ברגע הזה.
הבודהה צדק, ומספיק לראות רבים מתלמידיו כדי להבחין מיד שהם רחוקים מלהיות פרות באחו. הם אנרגטיים ויצירתיים ואוהבים וטובים.
כי החיים אינם נטרליים בבסיסם, אלא חיוביים : )
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה צודק. החיים חיוביים.
ככה,
21/04/06 11:22
|
בודהא לעומת זאת אמר שהחיים הם סבל. כנראה שבודהא לא הבין את הבודהיזם לעומקו. מעניין אם כל המורים שמלמדים היום בודהיזם חיובי היו מקבלים אותו כתלמיד. בטח היו אומרים לו שהוא יותר מדי פסימי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הבנת הנקרא
אופטימוס פריים,
21/04/06 14:05
|
אני כתבתי שבבסיסם החיים חיוביים, כלומר במהותם, ברקע שממנו הם צומחים.
לא כתבתי שהחיים כפי שהם הם חיוביים. חיים שמרוכזים סביב רדיפה אחרי מטרות אינם חיוביים באופיים, הם מלאי סבל (למרות שגם הם, בבסיסם, חיוביים, פשוט מפני שהם קיימים).
שנית, קרא כמה טקסטים בודהיסטים (בעיקר מהאיאנה) ותתפלא כמה הגישה אל החיים שם היא חיובית, מה שנקרא - life affirming.
שא ברכה.
: )
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בודהה חי בתקופה אחרת,
סטודנט,
21/04/06 12:13
|
שבה לא היו לבני אדם הבחירות והכלים שיש לנו היום. אדם ממוצע היום חי בהרבה מובנים יותר טוב מבן אצולה מלפני 200 שנה. סביר שזה מקור ההבדל.
לדעתי מה שצריך לשאוב מתורת הבודהה הוא את התובנה לא לתלות את תקוותינו ואושרינו במטרה עצמה, אלא גם להנות מכל דבר בדרך, שהרי היא יפה לא פחות מהמקום אליו אנחנו הולכים. להפנים את העובדה ש''כשלון'' בהשגת מטרה הוא בסה''כ סימן שאנחנו כנראה לא באמת רוצים את אותה מטרה, או שהיא אינה ריאלית (הראשון סביר יותר).
אני לא חושב שמה שאופטימוס פריים (שמתם לב מה משמעות השם פעם? :) ) כתב סותר את מה שכתבתי - אלו שני רובדים שונים של אושר. אדם שלומד להציב לעצמו מטרות קטנות (כמו הקפה שדיברתי עליו) גם יהנה מזיקים קטנים של אושר. חיים הרצופים בכך יהיו מאושרים גם ללא מטרות גדולות, אך לדעתי זו לא הכוונה.
---
אני חושב שאפשר לעשות מתוך שני דחפים מרכזיים: תכלית והנאה. אותם תלמידים שאתה מדבר עליהם למדו ליצור מתוך הנאה, ואילו העולם המערבי דוחף לעבודה למען תכלית, ושוכח את ההנאה שבדרך. בני אדם הופכים למכונת הגשמת מטרות - ואם מטרה כלשהי אינה מוגשמת, האדם הופך בעיני עצמו והסביבה לכשלון.
האדם המאושר בכל הרמות הוא זה שיכול לתאם את ההנאה ואת התכלית, ולהפכן לאחת - להנות מהדרך וגם מהתוצאה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואחרי שאתה משיג את המטרה
בועז,
21/04/06 08:24
|
מה אז ? עוד מטרה ? זה לא נגמר. זה נהדר להשיג מטרות נעלות אבל האם זוהי תמצית האושר ? ומה לגבי ויתור והרפייה, האם הם תמצית הסבל ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ויתור והרפיה הם לא סבל
סטודנט,
21/04/06 12:23
|
אבל הם לא יביאו אושר. אושר נובע רק מעשייה. נניח שאתה נמצא באחו יפיפה, שדה פרחים פרוש מולך, פרפרים וציפורים סביבך, נחל זך המספק לך יותר מים מכפי שתוכל לשתות ושיחים ועצים המספקים לך את כל האוכל שתרצה. בעולם זה תחיה לעד, ללא לחצים, ללא מטרות. ללא אויבים וללא חברים.
האם תוכל להיות מאושר? כמה זמן יעבור בגן העדן הזה עד שתשתעמם ותרצה לחזור לחייך רצופי הדאגות?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי אמר שכך נראה גן-עדן ?
בועז,
22/04/06 17:28
|
זה רק מעיד על איך נראה הגהינום שלך. מה שנמצא מתחת לפני השטח שאתה מתאר הוא שורש הבעיה. הבעיה היא כנראה שעמום.....מטרות הם הבריחה. שים כמטרה את חקר השעמום שאתה מתאר,זה יהיה שימוש נכון בהם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בועז אתה גאון :)
ליאור,
29/04/06 00:58
|
|
 |
גם הרפיה היא אושר
ככה,
21/04/06 11:42
|
כשהיא מגיעה לאחר התפרקות המתח. הרפיה כאידיאל, כפילוסופית חיים, היא דרך המלך למחלות גופניות ונפשיות. ומחלה זה סבל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אויש, בדיוק. בדיוק. בדיוק. בדיוק.
ל"ת
תודה.,
21/04/06 01:24
|
|
 |
כמה קצר
ל"ת
ככה קולע,
תודה,
20/04/06 23:02
|
|
 |
נפלא. תודה על שכתבת. :)
ל"ת
קרן,
20/04/06 22:08
|
|