 |
15.
נשמע לי מוכר
עודד,
מודיעין,
21/05/06 21:54
|
לדעתי הטקסטים האלה מאוד מזכירים את הדיבור על הארוס והשכינה של החבר גפני שהצהיר על עצמו ''חולה''. כולנו יודעים איפה גפני עכשיו. לדעתי כל הדיבור על הפן הנקבי של היהדות נובע מעודף חרמנות המצויה אצל כל גבר באשר הוא ויש כאלה המתעלים אותה לשם צבירת כוח והשפעה על נשים חלשות אופי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
כמה נקודות בעלות חשיבות לנושא:
אלעד,
19/05/06 17:52
|
שלום לכם, חשוב בכדי להפנים את העובדה שאין האנרגיה הנשית והזכרית קשורה למין האדם , לזכור שאיננו נולדים לאותו המין בכל גלגול. בגלגול הזה אני גבר, גלגולים רבים הייתי אישה. אם נזכור זאת יקל עלינו להרפות מצרור רעיונות מטעים הקושרים אותנו למיננו הנוכחי. כשאנו מגיעים לאיזון בין האנרגיה הנקבית והזכרית בנו, לא ניתן להגדיר אותנו. יצאנו מהמעגל, זמנית או באופן קבוע. בהמשך למשפט הקודם - המאמר נראה כמתרכז בקשר בין גברים לנשים כביטוי לקשר בין האנרגיות הזכריות והנקביות וההפרייה ההדדית ביניהן. כדאי לתת דגש על ראיית כל התהליך כתהליך פנימי. האנרגיות שתיהן נמצאות בנו ועלינו בתוך עצמינו מוטלת החובה ליצור בהן איזון מרפא. לחיבור בינינו למין הנגדי יש את הכוח ליצור את המצבים המאלצים אותנו לעבוד על האיזון הפנימי - אך אין בהם הכרח כלל, אלא מהווים אלו רק סוג התנסות אחד שהוא כזרז לבוחרים בו. שבת שלום אלעד
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צריך להיות שוני/משיכה בין המינים בכדי להתחבר
רונה,
20/05/06 17:20
|
השאלה אם ממש לא משנה ערכית איזו צורה בפאזל נושאת האשה בחיבור הזה ואיזו צורה נושא הגבר. כל עוד הם מתחברים יחד, זו התאמה טובה של שני חלקים.
אם זה כך, אין כל ערך מיוחד או שיעור בלהיוולד אשה או גבר, אלא יש משמעות רק לצורת החלק בפאזל, ואך ורק למינוחים זכרי ונקבי, ולא למונחים ''אשה'' ו''גבר''.
אני גם מאמינה שבכל אדם יש מינונים שונים של הזכרי והנקבי שבו, או היין והיינג, או כל צורה אחרת לקרוא לשני הקטבים הללו. אולם נדמה לי שבכל זאת יש משמעות להיוולדות כגבר או אשה בעולם, אם זה ברמת המינון של זכרי לעומת נקבי שבתוך האדם, או ברוח המיוחדת השורה על ה''חלק'' בפאזל הגדול.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
אוהד, אתה צריך לכתוב לעיתים קרובות יותר, יש לך המון
שי,
18/05/06 01:01
|
|
 |
12.
איפה הוא חי...
עצובה,
17/05/06 21:26
|
ממתי גברים נהיו נשיים? לפי דעתי, לפחות פעם ביום אישה נרצחת, נאנסת, מוטרדת מינית או או מנוצלת בדרך אחרת ע''י גבר (בלי לדבר על זה שנשים מרוויחות בממוצע 60%-70% ממשכורתם של גברים על אותה עבודה, אותם כישורים ואותה השכלה). אז מישהו מוכן להסביר לי איפה הרכות הנשית הזאת אצל הגברים שלנו? למה לא הספקנו להנות ממנה קצת לפני שלוקחים לנו אותה לטובת חזרה לזכריות...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הוא מדבר על גברים ''רוחניקים'', לא על כלל הציבור
רונה,
17/05/06 23:29
|
ואכן, קצה נפשנו בגברים הרוחניקים הנחנחים שלא יודעים להתנהל כגברים.
אני אישית לא צריכה עוד חברה עם קוקיות במיטה, אלא גבר שגם לפעמים מתנהג ככזה.
תודה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא מעניין מה את רוצה
ברק,
19/05/06 03:30
|
מה שחשוב שהם יממשו את עצמם ויהיו מי שהם, בלי התחשבות בתבניות שהיית רוצה לכפות עליהם.
אגואיסטית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
נחמד ובכלל לא שובניסטי- אם כבר להיפך
אישה,
17/05/06 16:56
|
|
 |
זה אותו דבר.
משעמם...,
17/05/06 21:22
|
פמיניזם לא טוען לעליונות נשית. הוא טוען לשיוויון. הכותב יוצר מראית עין של האדרת האישה והתייחסות לגבר כאל נחות כדי לחזור ולחזק את טיעוניו השוביניסטיים שגברים צריכים להוביל את החברה בעוד נשים צריכות להביא ילדים. מה חדש? ואגב, שאלת את עצמך איך יכולים הנחותים להוביל את החברה? לא כל כך הגיוני, נכון?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
גם אני לא מאמינה שיש הבדלים מולדים בין נשים לגברים.
ל"ת
תמר הר-פז,
17/05/06 16:41
|
|
 |
9.
לא ייאמן עד כמה הוא שוביניסט
ל"ת
דנית,
17/05/06 15:17
|
|
 |
8.
יותר מידי פרטים...
יוד,
17/05/06 12:11
|
יותר מידי פרטים ושימוש מערפל במושגי ניו אייג'.
דבר אחד הוא להניח מדועהמינים מתפקדים כמו שהם מתפקדים, אך דבר שונה לגמרי (ולא אחראי) הוא לקבוע את יעודם של הגברים או הנשים --על סמך תיפקודם הנוירוטי היום.
מה זה האישה היא ''כוליות''? מה זה הגבר צריך לגלות את הנשי שבו?
האלמנט ''הנשי'' בגבר, הוא לא תכונות שהוא משאיל מהנשיות! אלא אנטי-תזה לתכונותיו שלו עצמו. אם יוצאים מנקודת הנחה שהן הגבריות והן הנשיות, או נכון יותר לומר- ההויה האנושית ודרך התפתחותה הרת הנזקים,נוסדה בהשראת הגבריות (כי התרבות תמיד היתה שוביניסטית) ועכשיו הגיע השלב בהתפתחות שבו אנחנו מתחילים להכיר בשגיאותינו--ומחפשים דרך חדשה ומ-ע-וד-נ-ת יותר. במצב כזה הרעיון האוטומטי שקופץ לראש הוא--''למצוא את הנשיות שבך'': את העידון, את ''שחירת''השלום,את חוג התפירה על פני המילואים,את כוס הקפה והרכילות הריגשית-על פני כדורגל קללות מוחטות ופאולים. בקיצור ישנה נחפזות גורפת מידי בהאצלת תכונות האישה--שבעצם נכפו עליה! וכל זה רק כי רוח האדם מבשרת על הרצון לעידון. (שזו אחלה מטרה, אבל לא נכון יהיה לכנות את העידון הגואל----כנשיות פרי ימיינו.) ''הגם כפיתה (כפייה) וגם ירשת?''----יש בזה טעם לפגם!
הכתבה הזו עוסקת בקוסמטיקה שבין המינים--''כיצד להתאפר נכון''. הכותב תהה על השוני הפיזיולוגי בין המינים--אבל גלש מהר מידי לעשיית ''שולם'' בין המינים. במקום לקדם את הפסקת ''הברוגז''--וסיבת היווצרו.
בימים האחרונים היתה כתבה מאוד מוצלחת בנושא, שהכותב בה הצליח לישר מבט על הפערים הקליניים בין המינים. וטוב עשה ''ניר דקל'' שלא נגרר לתפקיד ''המתווך הכל יכול''. הכתבה נמצאת בארכיון של ''פותחים ראש'', שמה ''תמיד אישה''.
למערכת: ''תמיד אישה'' היא דוגמה לכתבה שירדה מהר מידי... ''גם את טיפת הנחת מזדרזים לסלק...''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וואלה צודק..
בועז@לב,
ת.א.,
17/05/06 14:25
|
קודם המהפכה הפמיניסטית מנסה לנפות מן הדימוי הנשי את כל הסטארוטיפים ה''נשיים'' ואחר כך מציעים לגברים דרך אותם הסטארוטיפים להתחבר לנשיות שלהם... וואלה מצחיק..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה שווה כוסית אוזו... :)
יוד,
17/05/06 19:30
|
(עד עכשיו ההסכמה היחידה שחלקנו היתה--אי ההסכמה עם אחרים.)
אני נדהם מהפרדוכסליות שהפמיניזם מייצר. מעטים האנשיםשמבינים את יסודות דיכוי האישה. מה החוכמה לעמוד בהפגנתיות על שתי רגליים ,כאשר הרגליים קשורות?
בראייה כללית,לטעמי, העוול הגדול ביותר שתרבות המין האנושי יצרה הוא תדמית האישה ויעודה. אין עיוות גדול ויסודי יותר מזה. ובגלל היסודיות של הדיכוי שממש הפכה ''לפתולוגיה של הנשיות'', אנחנו עומדים היום מול פרדוקס שכשמביטים בו, קשה להבחין בנסיבות הפתיחה.
היה לי דיון ב''תמיד אישה'' שהשתתפו בו שתי נשים. ולמרות שייצגתי עמדה ''פמיניסטית'' צרופה, הן נזפו בי ומבלי שידעו הן בעצם צודדו בדיכוי, והיוו רוח גבית ל''שוביניזם''. והן הן ה-פמיניזם!?! (ולמען הצדק אציין שהשתתפה שם עוד אישה נעימה להפליא שביושרה היא מתמודדת עם רוע הגזירה.)
''יש דברים שהתמימות יפה להם''. נעמיד פני תמימים והעולם ימשיך כמינהגו...
כמו שנאמר: ''אפשר להוביל את הסוס לבאר, אבל אי אפשר ליגרום לו לשתות.''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן, אני זוכרת אותך...
מישהי,
17/05/06 21:19
|
אדוני, אין לך מושג וחצי מושג בפמיניזם אם אתה טוען שהדעות שהבעת במאמר הקודם היו פמינסטיות. בדיוק כמו שהשתמשת במושג ''אבולוציה'' בצורה שמעידה על חוסר הבנה בסיסי, כך אתה משתמש גם במושג פמיניזם. מה שכן, חוסר הידע המשווע שלך לא ממש מפריע לך להתנשא ולטעון שכל מי שחושב אחרת ממך הוא אידיוט מוחלט. אגב, אהבתי את המשפט: ''למען הצדק אציין שהשתתפה שם עוד אישה נעימה להפליא שביושרה היא מתמודדת עם רוע הגזירה''... חחח.... התכוונת, רוע הגזירה של להיוולד למין הנחות? איזה מזל שאנשים כמוך לא יכולים להתאפק יותר מידי... דעותיהם האמיתיות תמיד מצליחות להשתרבב ולחשוף את זהותם האמיתית. מותק, אותי אתה לא מרמה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה יהיה איתך?
יוד,
18/05/06 07:20
|
שימי לב שעד עכשיו חוץ מלקלל אותי ולספר לי כמה אני טיפש.... לא סיפרת לי למה.לא הבאת טיעון אחד שיסתור את דברי. ובמצב כזה אני לא יכול לדעת אם בכלל הבנת מאיזה מקום אני בה? ואני די בטוח שלא הבנת, אחרת הביקורת שלך היתה קונקרטית, ופחות קרקרנית ומתלהמת.
חשוב להבין לפני שיוצאים נגד!
ויותר מזה... מי שאינו מסוגל להכיר באמת---שלא ידרוש בה!
התנאי הבסיסי לכל אדם שנלחם את מלחמתו הוא לדעת למה הוא יצא למלחמה. אם את אינך מכירה ''ברוע גזירת'' הדיכוי--כעובדה. אז על מה מלחמתך? ולמה לדעתך אנשים כתבו את הכתבות האלה ומגיבים מגיבים תגובות סביב נושא זה? כי הכל בסדר? כי אין דיכוי? אין רוע שהתרבות גזרה?
עשי לי טובה..... חפשי דיונים אחרים שתואמים את אי קבלתך את המציאות. יש מספיק מתכחשים מסוגך.
עיזבי אותי!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רזית?
ל"ת
סתוית?,
17/05/06 23:36
|
|
 |
מה?
ל"ת
מישהי,
19/05/06 13:53
|
|
 |
7.
זה לא יאמן כמה טמטום ושטחיות יש במושגים ''הגברים'' ו''הנשים''
בועז@לב,
ת.א.,
17/05/06 08:47
|
בא אדם שאמור להיקרא חכם על פי דעתו ונותן כאן הצגה של טמטום מכליל על כדור רגל, צבא, עסקים גבריות ונשיות...תנועת ההיפים אני אומר לכם אנשים כותבים כאלה כמויות של שטויות..וכמובן שהרוחניקיות באה לקשט את ההבלים ללמדך שרוחניק הוא מטומטם שחיי בדמדומי השאנטי בנלעג שלו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
מישהו יודע מאיפה הפסל הסביבתי שבתמונה למעלה? מאאאאמם
ל"ת
גרב גרב,
17/05/06 00:04
|
|
 |
5.
מאמר מרנין ומרגש
מורדוך,
16/05/06 23:48
|
אכן אכן, אותו שלב שלישי שהוא הוא הקריטי ביותר. ובו אנחנו חוזרים לראות הרים כהרים ונהרות כנהרות, או זכרים כזכרים ונקבות כנקבות...
ישר כוח על האיזכור החשוב לא לשכוח, אבל גם לא להתבטל בפני מה שחבוי בנו.
וסוד עיגולים ויושר: החל מהצמצום העגול וקו האור הישר ועד היכל המסגד הגדול והצריח הגבוה.
ל''ג בעומר שמח
הגב לתגובה זו
|
|
 |
או לראות דיכוי כדיכוי
ל"ת
פמיניסט,
17/05/06 15:14
|
|
 |
4.
הלינק לאתר הבית לא עובד!
ל"ת
סטיב,
ים,
16/05/06 22:19
|
|
 |
כן עובד!
ל"ת
ג'ודי,
שמים,
17/05/06 08:12
|
|
 |
3.
כתבה נהדרת
מישהי,
משדה בוקר,
16/05/06 21:50
|
אני מאד אוהבת את הכתבות החכמות ומלאות האהבה של אוהד.
הוא כותב מתוך שפע רב, ויפה מה שכתוב עליו ''...לפני שעזב את העולם האורתודוקסי כדי להתקרב לאלוהים''.
הוא מייצג ובין המובילים של זרם מבורך ביהדות המודרנית וזה נהדר.
גם עם הקו הספציפי הזה של ה''סוג השלישי'' של גברים ונשים, בעידן פוסט פמיניסטי, אני מאד מסכימה.
קצת פחות מסכימה עם העניין של נקביות כ''בעלת מצבי רוח'' או ''קריזיונרית'',
אבל בגדול, מורה נבוכים מצויין לגברים של היום ולחלק מהנשים (האמנסיפציה שלנו כבר התרחשה רשמית אי שם בשנות ה 60, וגם המונח של פוסט פמיניזם כבר הוטבע, ועבור הגברים לא חוללו מהפכות באופן רשמי, כמו'כ השינויים שגברים עברו היו הרבה פחות מקובלים בחברה).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את תמימה...
מישהי,
מראשל''צ,
16/05/06 22:08
|
הדבר היחידי האמיתי שנאמר בכתבה הזאת זה מה שלא אהבת. הוא ניסה ממש חזק להסתיר את השובינסטיות שלו במילים יפות ותיאוריות עמוקות למראה, אבל זה לא הצליח, התפלק לו שהוא בעצם רואה נשים כקריזיונריות ובעלות מצב רוח... אופס. לא נורא אוהד, נעשה את עצמינו כאילו לא שמנו לב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
השוביניזם שלו ברור כשמש
דניאל,
17/05/06 00:08
|
הכנסת אנשים לכלא של האיברים שלהם שלהם זה שוביניזם, כי מטרת הפמיניזם היא לאפשר חופש בחירה מגדרי, שלא תלוי במין (וזה כולל גם נשים וגם גברים). חבל שעד שחל שינוי חיובי, וגברים הופכים לעדינים ורגישים יותר, מגיע ניאנדרטל כמו אוהד מזרחי, שרוצה להחזיר אותנו לתקופת המערות (או תקופות חשוכות אחרות)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צאי רגע מהשבלונות המוכרות לך
מישהי,
משדה בוקר,
16/05/06 23:53
|
הדבר האחרון שאפשר להגיד על אוהד, זה שהוא שוביניסט.
זה שגבר מדבר על כך שיש שוני בין נשיות לגבריות, ולמעשה, בין נקביות וזכריות, לא עושה אותו שוביניסט.
ההיפך הוא הנכון.
יש גברים שיכולים לטעון למה הוא כל כך מחזיק מנשים, טוען שהן ה''הכל'' או ''השכינה'' וכיוצא בזה, אלא מאי? שהוא מנסה להגיד שהגבר בכל זאת לא מיותר לגמרי ... ושיש תכונות איכותיות בזכריות שהאשה זקוקה להן ולהיפך.
עם הקטע של ''מצבי רוח'' או ''קריזיונריות'' כמשוייכת לנשים או לנקביות אני לא מסכימה, מדובר בסטריאוטיפ ישן, שלא מתאים לו.
האמת שהרבה מהקוים שהוא מונה כזכריים או נקביים יכולים בעיניי להיות משוייכים גם הפוך, אבל לא זו הנקודה העיקרית כאן.
מה שאהבתי זה שהוא קורא לגברים הרוחניקים באשר הם להפסיק להיות נחנחים ולהתחיל להיות עזר כנגד האשה, שהפכה לסופר-וומן בעשורים האחרונים, בעוד הגבר המבולבל, נעדר את המהפכות שהיו מנת ''חלקנו'', הנשים, נקרע בין הדרישות ההולכות וגוברות מצד הנשים להיות רגיש ורך ומחובר לצידו הנשי, בעוד בפועל, רוב הגברים קולטים הלכה למעשה שהאשה שלצידם צריכה אותם גברים.
נוצר מצב שהגבר בימינו נבוך, והוא זקוק למורה נבוכים כדוגמת אוהד, שלא מתבייש בגבריותו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה הופך אותו למדכא
ב,
17/05/06 15:16
|
אין מה לעשות. איבר מין לא קובע התנהגויות ורצונות. בדיוק כמו שצבע עור, או היותך יהודי, לא קובע התנהגויות ורצונות.
זה בסיס הגזענות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא יודע אם שמתם לב
אלף ואחד,
18/05/06 03:47
|
לא יודע אם שמתם לב לכך שלא רק שכתוב שלא מדובר כאן על הכנסת הגברים לקופסה של גבריות והנשים לכלא הנשיות אלא שאפילו יש כותרת במאמר באותיות גדולות שאומרת '' זכרי ונקבי זה לא גברים ונשים''. הבנאדם חוזר ואומר שהוא מדבר בהכללה לצורך המאמר אבל כעקרון יש גברים שבאמת האיכות הנשית שלהם מפותחת מנשים מסוימות ולהיפך. למה לא שומעים את זה? מה מונע מאיתנו לקרוא את מה שבאמת כתוב וגורם לנו לקרוא את מה שאנחנו רוצים למצוא שם כדי שנוכל לפסול את זה כמו שכבר פסלנו אלף ואחד אחרים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שטויות.... עיוורון טוטאלי במסווה של
בן,
צפון,
18/05/06 01:01
|
אהבה אינסופית :) חזק ואמץ במרוץ החיים. מתי תלמדו להבדיל בין צבע עור ודת לבין מין? מתי תשכילו להבין שבשנינו זורמים כרומוזומים שונים (ביטוי פיזי של התודעה) שיוצרים התנהגויות שונות.? (אולי כשתשכילו להבין שהן רק שונות ולא יותר או פחות טובות)
ומישהי משדה בוקר... בלי קשר.... (תמסרי ד''ש לנימר וידר)
מההההמהההמממהההה (כבשה)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דווקא בנושא הזה אני חזק
ל"ת
בן,
צפון,
20/05/06 03:17
|
|
 |
את גאונה
בן,
צפון,
19/05/06 22:19
|
אין לי מושג מי את... ואם את אותה אחת שמנסה להכשיל אותי כל הזמן..
בואי נתעלם לרגע ש''הכל'' זורם והכל נע ונתמקד בכרומוזומים הקטנים והנחמדים שלנו.... איך הם יכולים שלא לזרום? מה הם עושים? עומדים כמו אבנים בכליות? טוב שלא, אחרת לא היינו יכולים להתקיים...
next
הכמות האפסית הזאת של הגנים גורמת ל- ''מוח האישה קטן בממוצע בכ-5% ממוח הגבר, שוקל כ-100 גרם פחות ממנו וכן כמות תאי העצב בו קטנה מזו המקבילה אצל הגברים. אלומות סיבי עצב ''הצרור הקדמי'' (Anterior commissure) וכפיס-המוח (קורפוס קאלוסום), שמחברות ומקשרות בין שני חצאיו של המוח הגדול, גדולות יותר אצל נשים מאשר אצל גברים.''
- מתוך ויקיפדיה.
מבלי להזכיר כמובן את כל השינויים הפיסיולוגיים האחרים.
לא יכול להיות שגם לדפוסי התנהגות שונים יש קשר לשוני שנוצר מהכרומוזומים הזורמים והמתחלקים האלה? יכול מאוד להיות.. אני אפילו בטוח בזה.
תודה... כבר למדתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כרומוזומים לא זורמים.
אני,
19/05/06 20:48
|
וגם לגברים יש כרומוזום X. ההבדל הוא בכרומוזום Y שמכיל כמות כמעט אפסית של גנים. לך ללמוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
מאמר מצוין
אחד,
16/05/06 18:41
|
|
 |
האיש מבריק!
מצטרפת,
16/05/06 21:51
|
כשרון כתיבה מדהים, כמעט הצליח לשכנע אותי שגברים ישחררו את הנשים, אם רק ניתן להם... חחח... חתיכת דמגוג.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הוא טיפש. לסנן.
ל"ת
ב,
16/05/06 19:56
|
|
 |
1.
עוד כתבה שוביניסטית??!!
ל"ת
,
16/05/06 14:43
|
|
 |
עוד פמיניסטית המונעת מרגשי נחיתות??!!
ל"ת
בן,
צפון,
16/05/06 19:59
|
|
 |
אל תפחד חמוד....
תוהה,
16/05/06 21:49
|
פמיניסטיות לא נושכות. למען האמת, אם נסתכל אחורה ונבחן את כל תנועות השחרור למינהן, שהפכו את העולם שלנו למקום הרבה יותר שיוויוני וצודק, נראה שמכולן התנועה ששיפרה את מצבם של הכי הרבה אנשים היא התנועה הפמינסטית. לא רק משום שנשים מהוות יותר מ-50% מהאוכלוסיה (ה''מיעוט'' הגדול ביותר) אלא גם משום שתנועות פמיניסטיות תמיד שיתפו פעולה ואפילו היו הכח המניע בכל מאבקי השחרור האחרים ודוגמא מצויינת לכך היא בסיום העבדות בארה''ב. אז אחרי כל זה, אתה מוכן להסביר לי למה יש לך כל כך הרבה שינאה וזלזול לתנועה הזאת?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מעניין אם..
בן,
צפון,
17/05/06 00:05
|
אני אקרא לתנועה הפמיניסטית, תנועה עלובה שנוצרה ע''י חבורה של לסביות שהן תוצאה ישירה של סטייה מעוותת של הטבע (כמו ההומוים) ושכל הנשים הן בעצם סתם תתי אדם (כי הרי נאמר בתנך שיצאתם מאיזה עצם של אדם גבר גבר) ושלא צריכה להיות להם זכות הצבעה... אז יפרסמו את התגובות שלי..
באמת מעניין (מחרחרי ריב ומדון)
נו טוב... נקווה לפחות שזה ייגרום להם לפרסם את התגובה האמיתית שלי כדי להוציא אותי טמבל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם אני חושבת שהפמיניזם
סטרייטית,
17/05/06 01:38
|
התחיל בסלידה מהמין הגברי (לסביות) ולא מאהבת הנשים (הסטרייטיות)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פמיניזם התחיל...
מה?!,
17/05/06 16:27
|
מזה שלנשים לא הייתה זכות להיות בעלות רכוש, אפילו המשכורות שהן הרוויחו היו שייכות (מבחינה חוקית) לבעליהן, כי גבר היה יכול להכות אישה אם היא לא עושה מה שהוא אומר (היה כתוב מפורשות בחוק האנגלי), כי אישה הייתה צריכה להשבע בטקס הנישואין הנוצרי שתציית תמיד לגבר, כי אונס בכלל לא היה מוכר כבעיה חברתית, כי עדותן של נשים לא הייתה קבילה בבית משפט, כי לנשים לא הייתה זכות להצביע או להפגין בכדי לשנות את מצבן העגום שהוכתב ע''י גברים. כל מה שכתבתי עד עכשיו, ויותר, היה נכון אפילו במדינות הנאורת ביותר בעולם עד תחילת המאה ה-20 ובחלק גדול מהעולם המצב הזה עדיין קיים. לא נראה לי שלסביות קשורה לזה... (במיוחד בהתחשב בזה שגם לסביות לא הייתה מוכרת - הרי לאישה בטח לא היו רצונות או תשוקות משל עצמה)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
באמת נראה לך המה שכתוב למעלה זה מה שאני חושב??
ל"ת
בן,
צפון,
17/05/06 11:21
|
|
 |
כי אחרי כל ההישגים היפים והחשובים האלה (בלי טיפת שינאה וזלזול!)
בן,
צפון,
16/05/06 22:50
|
----- למקרה שהתגובה הראשונה ששלחתי לא תפורסם -----
את עדיין מונעת מרגשי נחיתות שמעוותות לך את התפיסה..
אני למשל הבנתי מהכתבה שהגברים הם חבורה של קופים חסרי יצירתיות, דמיון ואינטיליגנציה שכל תפקידם בחיים זה לנווט ולהוציא לפועל את כישורי האישה הבלתי נדלים...
זה מצחיק איך מקריאה של אותם מילים אנשים שונים מפרשים דברים שונים :)
עם המון אהבה והערצה לנשים - אך לא עיוורת. בן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כי אחרי כל ההישגים היפים האלה (ובלי טיפת שנאה וזלזול)
בן,
צפון,
16/05/06 22:20
|
אתן עדיין סובלות מרגשי נחיתות שמעוותות לכן את התפיסה...
אני למשל קורא את הכתבה ונדהם שהוא הפך גברים לחבורת קופים חסרי אינטילגנציה, דמיון ויצירתיות שכל תפקידם הוא רק לנווט את כישורי האישה ולהוציאם לפועל.
מצחיק איך אפשר לקרוא את אותן מילים ולפרש פירושים שונים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תפלא, דווקא אני מסכימה איתך.
תוהה,
17/05/06 15:07
|
גם אני חושבת שהגברים מוצגים בכתבה בצורה מגוכחת ולא מציאותית. הבעיה אם גברים ונשים כמוך, זה שהם חושבים שכמו שהשובינסטים מונעים ע''י שנאת נשים ורצון להפוך אותם לשפחות, אז זה אומר שהמטרה של הפמינסטיות הפוכה - להפוך את הגברים לעבדים. אני חושבת שזה גרוע באותה מידה להציג את הגברים כקופים חסרי אינטיליגנציה ולהציג את הנשים כקריזיונריות ובעלות מצבי רוח... הבעיה עם הניו אייג' הזה היא שהוא נותן לאנשים להציג את דעותיהם הפרימיטיביות והלא מקובלות בעטיפה יפה וזה נשמע בסדר. כאילו שאם יורדים על גברים זה הופך את זה לפמינסטי. נו באמת, איזה רדוקציה עלובה לפמיניזם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה עדיין לא אומר שהמאמר שוביניסטי
בן,
צפון,
18/05/06 00:34
|
זה מאמר פייסני וכוללני ועם הרבה חירטוטים שלא מעביר שום מסר ממשי ולא נוקט שום צד.... ממש פרווה בהתגלמותו.. לא שוביניסטי, לא פימיניסטי.. לא כלום.
אני כן מסכים עם הדעה שגברים ונשים שונים לא רק מבחינה פיזית... אני לא אומר שנשים פחות טובות... אני לא אומר שנשים יותר טובות.. אני אומר שהן שונות מגברים... ושוב... עם כל הכבוד לתנועה הפמיניסטית את עדיין רואה במאמר העלוב הזה כפוגע ושוביניסטי.... ואת עדיין תפרשי את מה שאמרתי כפוגע ושוביניסטי... ואני לא רואה מקור אחר חוץ מרגשי נחיתות שיכול להביא אותך לזה.
ובקשר לחברה..... טוב נו.... יש לי רק דבר אחד להגיד...
מההההההמההההממהההה (כבשה)
זאת כל הפואנטה שלנו בחיים.
אגב - עוד לא הייתה פרסומת אחת שגרמה לי לקנות משהו.
עוד אגב - מה שהנשים הראו בצפון אמריקה (קראתי קצת, זה מעניין.) זה שהאמריקאים והאנגלים היו (ונשארו) חברות קפיטליסטיות שכל מה שמעניין אותן זה כסף.. אז הן פתחו במרד צרכנים (אולי הראשון בהיסטורייה? מסקרן לדעת) שהוביל לכניעת הממשלות...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הפמינזים רוצה להעביר מן העולם...
תוהה,
17/05/06 21:09
|
את הטענה שעולה במאמר הזה על פיה היות נשים וגברים שונים פיזית הופך אותם לבעלי רצונות ומטרות שונים. הפמיניזם רוצה להביא את העולם למצב שבו אדם יבחר את עיסוקו ותחביביו לא לפי מה שמכתיבה לו החברה מתוקף מינו הביולוגי, אלא לפי רצוניותיו ונטיותיו. אל תגיד לי שהחברה לא משפיעה על הבחירות שלנו כי אם זה היה נכון לא היו פרסומות משום שהיו חסרות אפקטיביות. לכן המאמר הזה מאוד שובינסטי ושמרני. ואגב, לגבי התנועה לביטול העבדות, לא רק שנשים היוו את הכח המניע שלה, הן הודרו מכל תפקיד רשמי בה, כולל חברות ולכן החליטו להקים תנועה כזו משל עצמן. נסיון זה הוא שהוביל אותן להבנה שגם להן מגיעות זכויות פוליטיות ושהן יכולות להלחם למען מטרה זו. לכן, אפשר לומר שהתנועה הפמינסטית בארה''ב התחילה את דרכה בתנועה לביטול העבדות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם את מסכימה איתי... אז איפה זה מתבטא?
בן,
צפון,
17/05/06 20:10
|
''הבעיה אם גברים ונשים כמוך'' - תגדירי? מה זה כמוני?
''כאילו שאם יורדים על גברים זה הופך את זה לפמינסטי. נו באמת, איזה רדוקציה עלובה לפמיניזם. '' נו באמת ,אמרתי שהמאמר פמיניסטי?
תגידי לי? מה קורה איתך? מה לא ברור לך? מישהי שקופצת ואומרת שהמאמר שוביניסטי יכולה להיות רק פמיניסטית שמונעת מרגשי נחיתות ועיוורת למה שכתוב...
מישהו שיגיד שהמאמר פמיניסטי יכול להיות רק שוביניסט שמונע מרגשי נחיתות ועיוור למה שכתוב..
אני.. אני לא שניהם..אני חושב שזה סתם מאמר מטומטם עם הרבה מילים יפות ומעט תוכן... מגדיר יפה לצערי את מה שנהיה לרוחניות -סתם אנשים שבאים לעשות רוח.
מהההההמההההה (כבשה)
(טוב נו.. לפחות הארת את עייני בקשר לתרומת הנשים בשחרור העבדות של צפון אמריקה...מודה שלא היה לי מושג)
הגב לתגובה זו
|
|