 |
30.
הדבר הכי מטומטם ששמעתי כבר המון זמן
אורי,
23/04/08 02:44
|
ואני לא אומר סתם קראתי ואפילו הלכתי לסדנא
אי אפשר לקטלג אנשים אנשים לא יכולים לשנות את האופי בעקבות מקרה או חוויה בחיים ? האם לקטלג בן אדם לפי מספר אכן מצטרף עליו את כל התכונות ??
שטוית !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
זיהוי אב-טיפוס
lilia,
beer-sheva,
11/11/06 08:33
|
קיימים בי תכונות מכל הטיפוסים.איך לאבחן? ודבר שני,אני לא רואה פה תכונות שליליות.איזה טיפוס היטלר,למשל?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זיהוי הדומיננטי
ICייסי,
ב"ש,בןגוריון,
06/03/08 21:50
|
יש בנו המון המון תכונות, כדי להבין איזה טיפוס אנחנו, אנו מחפשים איזה מהטיפוסים דומיננטי יותר מאחרים, ואת הבולט אפשר להבחין בפעולות, רגשות ומחשבות שיש לנו ביומיום.
לגבי תכונות שליליות - לכל קלף יש את הצד השני שלו. אך נראה לי חשוב להבחין בין אדם שנתפס כ''רע'' לבין תכונותיו. יכול להיות שהוא היה בעל תכונות מאד איכותיות, רק שנדחף על ידי מניעים שגויים למזימות שגויות. אידיאליסט, כריזמטי, אינטלגינטי, הישגי, מעשי, סמכותי - אני משער לעצמי שבלעדי אלה לא היה מתקדם כל כך רחוק במה שהוא ארגן וגרם לו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
אניאגרם
שמואל ארז,
קרית אתא,
11/11/06 00:51
|
גם אני עברתי סדנא והיא מרתקת. ספר נוסף מומלץ בחום ''מודעות'' -מרים אדהאן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
שאלון לאבחון - איזה טיפוס אתה לפי האניאגרם
יעל,
14/09/06 09:12
|
|
 |
26.
אהבתי. תודה!
ל"ת
רחל,
ב''ש,
13/09/06 10:56
|
|
 |
25.
זה לא חידון למתבגרים - אבל צריך להתעמק
רוני,
רמת גן,
12/09/06 21:51
|
הספר משך את תשומת ליבי דווקא בשל תכונותיו ה''חיצוניות'' (בחירת הצבעים והאיורים, השפה המוקפדת,קטעי השירה השזורים בו וכד'). תחילה הסתייגתי מהתוכן (נסיון לחלק את האנושות ל-9 טיפוסים נראה לי לא רציני). לאחר קריאה אני מודה שהופתעתי: ראשית אזהרה: למי שמחפש ''פתרון אינסטנט'' ומתכון מהיר לקטלג את העולם לתשע מגירות , זה לא זה.
למי שרוצה ומוכן להתעמק קצת יותר, זהו ספר מבוא מצויין לתורת האנאגרם, (המורכבת) כתוב בצורה ברורה ומינורית מבלי להפוך את האנאגרם לחזות הכל. 2 נקודות לביקורת: 1. קיימים ברשת אתרים רבים בנושא. אפשר היה לצפות להתייחסות אליהם ולא רק לבבליוגרפיה ''כבדה''. בטח יש אתרים טובים שבהם אפשר ללמוד דברים ספציפיים/להעזר בשאלונים טובים. אז למה לא להתייחס? 2. לעניין הכינויים שנבחרו ל''טיפוסי הבסיס'' נדמה לי שאפשר היה לתת 2-3 שמות אלטרנטיביים וכך להקל על ''ההזדהות הראשונית''. בסה''כ הספר משדר איכות ואכן עומד בהבטחה. אהבתי מאוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
לכל הספקנים
שרון,
תל אביב,
12/09/06 21:19
|
הציצו בספר למען האסתטיקה, הוא מדהים! אבל בידקו גם אתרים על האניאגרם - זה לא דבר של מה בכך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
נשמע מרתק. מישהו כאן מכיר את השיטה
אסתר,
ת''א,
12/09/06 10:32
|
|
 |
האניאגרם כדרך
סתם איש,
נודד,
12/09/06 17:49
|
האניאגרם אינו שיטה ואינו תורה! האניאגרם מאפשר דרך של התבוננות נקיה על עצמנו , דרך בהירה ומאפשרת בחירה ושינוי . כמו כל הדרכים הטובות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
Enneagram is a pseudoscience
H.Peretz,
B.Sheva,
12/09/06 10:06
|
Enneagram which is also described as Enneagone ,tesha'a zaviot) is scientifically baseless arbitrary and rejected by the church council of culture for example.Religion recognises the 7 deadly sins which are: Ka'as.......Ga'ava.......Hemda......Tsvirat yeter.....Tsrikhat yeter......tshukka.. .ve / Atslut .All known as the deadly sins Epta.gone (Epta means 7)i)... Some consider recently two more sins: Edut sheker ............ve Pahad
הגב לתגובה זו
|
|
 |
A very insightful pseudoscience
surprized,
מרכז,
25/09/06 20:50
|
Yes, it's a pseudoscience, but then so are psychoanalytical theory and many texts that are part of the way we understand our selves. Non-scientific ideas can be ''good, insightful and very deep. Freud's idea of subconcious forces is pseudoscience but so important, original and fruitful to our understanding. Scientific psychology and the neurosciences have really gained from such ideas. The Eneagram typology as presented in this book is surprisingly (to me a sceptic by nature, type 5 type 6?) rich and thought inspiring. I like the book :).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
impressed
humam,
california,
10/10/06 06:26
|
And i am impressed by your wisdom and your logic.God only knows how much i love this part of Israel.May you and many who are like you be always happy and healthy. Some mothers do a perfect job
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
שקר ואמת
דוד,
12/09/06 09:03
|
האנאגראם מעולם לא הובא על ידי גורדג'ייף -הראו לי ציטוט מקורי אחד שלו בנושא. בקשר ל''טיפוסים'' -עןד בולשיט. האנאגראם הוא מפתח התשע והוא מחלק את תשעת המספרים לכפולות של שלוש (3,6,9) ולמספר 7 אם תחלקו כל אחד מהספרות (חוץ מ 3,6,9) בספרה שבע תקבלו את כל המספרים עד אינסוף חוץ מכפולות השלוש. למשל 5/7 יתן לכם את 0.7142857142857..... זו בדיוק הסיבה לכך שרק כפולות הספרה שלוש יוצרות משולש כדי ליצור הפרדה סימבולית בין השלוש והשבע. למה? תגלו לבד במקום לקרוא ציטוט של ציטוט של ציטוט.....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הבהרה מענינת
יואש,
חיפה,
12/09/06 15:36
|
החלוקה 1 ל 7 נותנת את התוצאה 0.1428571 שמתארת את הדינמיקה של האניאגרם וקשורה ישירות לחוק השבעה של גורדייף שתאר והרחיב רבות על האניאגרם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
המאמר נפלא בעיני ומחכים מאוד
שוהם צמיר,
חדרה,
11/09/06 23:41
|
ונותן פתח לעיסוק בעצמי מתוך שיקול דעת והבנה שהמסע פנימה מרתק! תודה רבה לכותב ואנא הגד לי היכן אפשר לקנות את הספר?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את הספר ניתן לקנות בכל חנויות הספרים המובחרות
ל"ת
חנה,
12/09/06 06:39
|
|
 |
19.
אם אני תמיד מגיבה במשפט אחד
לילך,
11/09/06 22:56
|
|
 |
18.
לא מוצאת את עצמי באף טיפוס
אבל,
11/09/06 22:50
|
|
 |
יש כמה אפשרויות לפי האניאגרם...
תוהה תמידית,
18/12/06 23:04
|
ראשית, זה נכון שיש בכולנו את כל התכונות של כל הטיפוסים, אבל נשמע שההתלבטות שלך אחרת.
אפשרות אחרת היא שאת 6 או 4. 6 מאופיינים גם על-ידי דילמות לגבי הזהות שלהם, ו''קופצים'' הרבה בין המספרים השונים, תלוי מצב וסביבה. 4 הם אנשים מאד אמפתיים, ולכן יכולים מאד להזדהות עם כל אחד מהצדדים, ולעיתים אף ללכת לאיבוד בתוכם.
אפשרות אחרת היא שאת צריכה קצת יותר להכיר את האניאגרם על-מנת לזהות את עצמך. זה מסע מרתק ומומלץ ביותר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש כמה אפשרויות לפי האניאגרם...
תוהה תמידית,
18/12/06 22:29
|
ראשית, זה נכון שיש בכולנו את כל התכונות של כל הטיפוסים, אבל נשמע שההתלבטות שלך אחרת.
אפשרות אחרת היא שאת 6 או 4. 6 מאופיינים גם על-ידי דילמות לגבי הזהות שלהם, ו''קופצים'' הרבה בין המספרים השונים, תלוי מצב וסביבה. 4 הם אנשים מאד אמפתיים, ולכן יכולים מאד להזדהות עם כל אחד מהצדדים, ולעיתים אף ללכת לאיבוד בתוכם.
אפשרות אחרת היא שאת צריכה קצת יותר להכיר את האניאגרם על-מנת לזהות את עצמך. זה מסע מרתק ומומלץ ביותר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
we all have qualties from the 9 types!
ל"ת
tal,
11/11/06 07:04
|
|
 |
משמע שאולי את לא קיימת...
תוהה,
12/09/06 10:04
|
אם אינך מוצאת את עצמך במיצג הנחמד הזה משמע שאינך קיימת, זו לכאורה המסקנה המתבקשת.
או שיש אפשרות זניחה לחלוטין, שרק בדאי או מטורף יכול לחשוב עליה: שאולי, רק אולי ה - Honey Gram הזה הוא אינו נוגע במהות. כלומר שבמקום לגעת במשהו נקי ומזוכך ולפשט את הדברים הוא רק מסבך אותם ומוסיף שכבות.
אבל שוב: אף אחד לא יעלה על הדעת שזה יכול להיות נכון משום שהגישה הרווחת כיום בעידן הניו-אייג' היא: שאם מישהו כתב דבר מה, אז זה בהכרח נכון.
להזכירך: אין מגבלה על התכנים שאפשר להגות, ומכאן שניתן לאמר ולכתוב כל דבר. אין זה משנה אם כך אם הם נכונים ואם לאו, הכל הולך.
לי אישית עדיין לא ידוע על ספר שכעס ואולי אף לא הסכים עם המילים הכתובות עליו.
מעניין כמה יכל האדם להחכים אילו היה מצוי ספר כזה...
יום טוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תוהה, דווקא יש ספר כזה
דן,
ישראל,
16/09/06 19:22
|
ויותר מ1
טו טה צ'ינג / לא צה (או בתרגום אחר דאו דה ג'ינג / לאו דזה) כבר בפרק הראשון הוא אומר (בתרגום הראשון) ''את הטאו הנצחי לא ניתן לתאר במילים, כל שם שאנסה לתת לו רחוק יהיה משמו האמיתי..'' ודברים דומים מופיעים לאורך הספר
אם לא מעניין אותך דברים שכתב סיני לפני 2500 שנה הנה עוד אלטרנטיבות
בספר לפגוש את הדרקון האמיתי / גודו וואפו נישיג'ימה כותב המחבר, ראש זרם הסוטו זן העולמי, כיום, על הפירוש שלו לפי זן מסטר דוגן של 4 האמיתות הנאצלות בזן בודהיזם, הרביעית מדברת על האמת שלא ניתן לתאר במילים, המציאות כפי שהיא, מה שאומר ש3 האמיתות הקודמות, והפילוסופיה הבודהיסטית בכללותה שמסבירה ומתארת בין השאר את המציאות היא ''לא נכונה'' כיוון שהיא לא תוכל להיות שלמה אף פעם, היא נמצאת ב''עולם'' האידאלים והיא עצמה סוג של ''פוינטר'' שמצביע על האמת אבל לא יכול לבטא
נסי גם כתבים של דוגן עצמו
אז עכשיו ידוע לך על כמה ספרים שלא מסכימים עם המילים שכתובות עליהם. רוצה לדעת כמה אדם יכול להחכים מהם? ;) תנסי, לא תתאכזבי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תוהה, אולי זו גם היזדמנות לקרוא שוב את קוהלת
לא בטוח,
מרכז,
12/10/06 22:30
|
אבל מעבר לרשימת הקריאה.. אני מסכים ''שניתן לאמר ולכתוב כל דבר''. וזה מטריד ולפעמים מעצבן. אבל האם יתכן שאפשר ללמוד גם (אולי בעיקר) מטעויות ושגיאות? ושאפילו טענות לא נכונות הן פתח ללימוד וגילוי? (וזה כלל וכלל לא אומר שאין נכון ואמת). הספר כובש ומעשיר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נגעת בנקודה הנכונה..
בן,
צפון,
12/09/06 18:22
|
החיים פשוטים... זה רק אנחנו שנוטים לסבך אותם...
יום טוב לוי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
רציתי לדעת אם כל הממליצים
לגיון,
11/09/06 21:09
|
שקראו כבר את הספר העבה שרק יצא לחנויות, הם אותו אדם.
האם תוכלו לענות לי?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הספר פורסם בחוגים מצומצמים-שהתענינו
שירה,
12/09/06 16:15
|
יצא לאור לפני שהופץ בחנויות לכן הוא נמכר בחוגים מצומצמים קודם מה שאיפשר ללא מעט אנשים לקרא בו האם תוכל להסיר את הספק מליבך כעת?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נו טוב... מחמת הספק. החוגים המצומצמים
לגיון,
13/09/06 01:12
|
|
 |
אני לא אותו אדם :) שמעתי על הספר דרך
מיכל,
רמת גן,
12/09/06 10:31
|
מכרים, ואף השתתפתי במפגש מעניין עם המחבר לפני שבועיים. בתמצית: הנושא מעניין ומורכב הרבה יותר מכפי שנשמע - בכל אדם יש דינמיקה מרתקת בין טיפוסים שונים = בין כוחות שונים. כלומר לפי האניאגרם אף אדם אינו תבנית אחת פשטנית מתוך תשע. ההסבר כאן במאמר ובספר הוא רק מבוא. קראתי חלק מהספר, והוא פותח פרספקטיבות חדשות ומעוררות מחשבה... שזה רק לטובה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
A Free Human Being Great Read!!!!
Yonatan,
TelAviv,
11/09/06 19:45
|
I really enjoyed this book, on a very interesting subject, and I recommend it to all those who are looking for deep but accesible and useful thoughts. Good job, Benny
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
מרתק!ממומלץ בחום!
עדי,
יפו,
11/09/06 19:36
|
בניגוד להרבה ספרי עיון אחרים העוסקים ברוחניות,בהם אפשר לפעמים ללכת לאיבוד ,''האדם החופשי''כתוב בצורה קולחת ויסודית שעוזרת לעקוב והופכת את הקריאה למהנה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מתי הספקת לקרוא? הספר בקושי יצא לחנויות
ל"ת
זריזיק,
11/09/06 21:06
|
|
 |
14.
מישהוא יודע מי המחבר? או איזה לקנות? תודה
ל"ת
רומי,
11/09/06 18:22
|
|
 |
שם הספר
ענת,
רמת השרון,
11/09/06 21:53
|
שם הספר '' האדם החופשי - דרך האניאגרם'' מאת בני לוז
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
Eniagram versus Tetragram
Jaqueline19,
Arad,
11/09/06 17:49
|
I recently was educated about the 4 types of individuals that are : Sanguine ; lymphatic ; Choleric and Melancholic according to the four humor fluids of our body.they are : A) Blood B) Lymph C) Yellow bile D) Black bile Medieval and contemporan medicine recognise the tetragram (Tetra) in greek means four against Enea :nine
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Enea versus Tetra
Zoe Al Fasiya,
11/09/06 18:33
|
The 4 basic temperaments indicated by the early Greek sage are : A) sanguine : buoyant / Roteah B) phlegmatic :sluggish /Atzlan C) Choleric hamum moakh D) melancholic :Mara shkhora In greek :melas :black and Kholi :bile
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
חוויות מקריאת הספר
חיה,
שדה בוקר,
11/09/06 17:36
|
התחלתי לקרוא בספר ומאד נהנתי מתחילה להבין שלהכיר איזה טיפוס אני זה לא מגביל וחוסם אלא מאפשר ביותר להכיר במגבלות הקיימות בי בלי שידעתי כמו גם צדדים של התפתחות רוחנית אמיתית
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
תודה על הכתבה
שלווה,
קיסריה,
11/09/06 17:07
|
תודה על הכתבה והכתיבה הזורמת והמהנה, באתר הזה ישנן כתבות רבות המספרות על...ולא את כולן אני נהינת לקרא . ברור שלא ניתן ללמוד שום דבר מקריאת כתבה אך החשק להעמקה קיים אז תודה על הרעננות -והרצון שהתעורר לדעת עוד
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
האישיות היא הרמה החיצונית של הזהות
מיכאל אנטליס,
חיפה,
11/09/06 16:08
|
המהות לפי גורדג'יף היא עדיין במסגרת הכלא של הזהות. המהות היא החלקים היותר עמוקים וקדומים בתוך זהותו של אדם, המהות היא עדיין חוקיות מסוימת שנמצאת במעמקי הזהות המשפיעה על האדם. הגדרות והתניות עמוקות אלה הן כביכול ה''אני הגבוה'' ומכך שהן עדיין במסגרת ה''אני'', כלומר במסגרת הדמיון, במסגרת האשליה.
בנוסף, הטיפוסים אינם הגדרות מוצקות, מספיק לקרוא אותם ולהבין שכל אחד הוא עירבוב של כמה אם לא כולם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מהות
יאיר,
תל אביב,
11/09/06 20:59
|
הבנת המהות בנגוד לאישיות היא מאבני הבנין בתורתו של גורדייף. והאניאגרם מרחיב ומדייק את הנושא
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מהות ואישיות
דנה,
תל אביב,
11/09/06 18:19
|
גורדייף עושה הבחנה חדה בין אישיות למהות והבחנה זו היא מעקרי תורתו. גם האניאגרם בגרסתו הנוכחית מוסיף ומדייק הפרדה זו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מהות
מיכאל אנטליס,
חיפה,
13/09/06 03:00
|
הניאגרם הוא כלי להבנת הקיים, ללא קשר למהות או האישיוית של המשתמש בו. כאשר מסתכלים על המהות מבינים שיש בה מספר השפעות קטן יותר ושהן ברמה יותר עמוקה ושורשית מן היאישיות. אך המהות עדיין בעלת זהות מסוימת, נובעת מתוך עצמי מסוים עם כוונות משלו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הבטי מהות
דנה,
תל אביב,
13/09/06 12:56
|
האניאגרם מתאר ( ראה בספר ) הבטים שונים של המהות האופיניים לכל אחד מהטיפוסים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
הקריטריון הוודאי לאיתור בולשיט
סופר סתם,
11/09/06 14:30
|
לאחר שחקרתי ולמדתי הרבה כתות, ישנות וחדשות, מצאתי קריטריון שמאפשר ב-100% הצלחה לגלות תוך שניות ספורות אם התורה שלפניכם רצינית ומעמיקה, או שזה עוד עוד הגיג פלצני וחסר שחר שמישהו חושב שמספיק להגיד אותו בטון פסקני תוך מבט חודר בעיניים, או להסתמך על ''ידע עתיק ממצרים הקדומה'' או על ''תורת הקוואנטים'' - וישר נאמין לו. הקריטריון פשוט מאד: אובססיה למספרים. שימו לב שלכל התורות האזוטריות יש אובססיה למספרים, דירוגים, דרגות התפתחות ומה לא. אם זו הקבלה והספירות שלה, גורדייף והדרגות שלו, וכל שאר הידעונים והמנחשים בכוכבים. כולנו יודעים שאין דירוגים מוחלטים, ושכולנו נמצאים אי שם בין 0 ל-100 בכל תחום שהוא - מוכשרים במתמטיקה אבל חלשים בספרות, טובים בכדורגל אבל חלשים בבישול, מנהלים טובים אבל בני זוג גרועים וכה הלאה. גם הגורואים הדגולים, שהתיימרו להיות מס' 1 בהארה ורוחניות, קיבלו בסופו של דבר ציון ''נכשל'' בהרבה תחומים אחרים (יחסי אנוש, יושר, ניצול מיני). ואם להתייחס לבדיחה התפלה שמעלינו - יש רק 9 טיפוסים? למה לא 8? או 10? או 595? או 2,327,894? ומי קבע שהספקן הוא נאמן והשמח - נדיב? ואיפה הקרן העשירית של הכוכב, שמוקדשת לטיפוס שמוכן להאמין לשטויות האלה? פראייר פתי מאמין שוטה בור ''רוחני''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה אתה יודע בכלל על קבלה???
משה,
פ''ת,
10/10/06 11:59
|
חוץ מהזבל שמלעיטים אותך במכוני הקבלה (שהקבלה היחידה שיש שם זו הקבלה של הכסף שלך)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קצת זן (וספקנות)
לא בטוח,
מרכז,
25/09/06 21:10
|
נכון האיניאגרם אינו תאוריה מדעית. אבל רעיונות לא מדעיים יכולים להיות ''טובים'' ומעוררי השראה ואפילו מאד עמוקים. הספר מלא בהתיחסויות מסוג סיפורי הזן היפני (ראה להלן) אך גם מאד קריא וברור ומביא שפע של תובנות על ה''טיפוסים'' שמהם מורכבת האנושות (גם אם לדעתך יש יותר מתשע..). אגב, 8 מתוך 9 הטיפוסים מוכרים כנוירוזות והפרעות אישיות בפסיכיאטריה (המערבית) רק טיפוס אחד - המצליחן, ההישגי, היעיל (מספר 3) לא מוכר כסטיה או הפרעה על פי המדריך הסטטיסטי לאיבחון (DSM) האמריקאי אולי מפני שטיפוס זה הינו בארה''ב ולא רק שם הטיפוס הנורמטיבי.. (יש בספר דיון מעניין בכך, כדאי לקרוא).
אז הינה סיפור זן החביב עלי - לא מופיע בספר - נזיר שהגיע למקדש בודהה נעמד מאחורי פסל הבודהה והשתין, כוהן המיקדש רץ אליו ובזעם צועק: השתגעת, אתה במקדש! הנזיר משיב: אם תראה לי מקום בו אין בודהה אני אשתין שם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה יכול להוסיף לרשימה גם ''גס רוח''
תמר,
11/09/06 16:14
|
ובהזדמנות זאת להפיק מהמאמר את המרב כשתשאל את עצמך מה עורר כאן את קצפך. אני גם אוסיף לך קצת אינפורמציה חדשה ומעניינת: למרות שהרפואה הסינית, למשל, אינה מקוטלגת במספרים, הרי שגם בה שולטים טיפוסים המאובחנים בדרך דומה משהו לטיפוסים שכאן. אותו הדבר לגבי ההומיאופתיה, הרפלקסולוגיה ועוד אי אלו תורות שאולי תמצא בהן עניין. עבור מי שהעניין שלו אינטלקטואלי מעניין לגלות שיש דמיון רב בהבחנה בין טיפוסים בתורות שונות. למשל, שמחה ונדיבות באמת הולכים ביחד בדרך כלל, וכן הלאה. עבור מי שרוצה לזוז קצת מעניין מאד להיתקל בהתנגדות קוצפת מהסוג שהבעת פה. כלומר, בשבילך זה צריך להיות מעניין, בשבילנו זה הכי צפוי וחסר השראה : )
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה לא יודע קבלה. אתה לא מכיר קבלה. מה שמוכרים לך בתור קבלה זה סתם
בור ועם הארץ,
11/09/06 15:26
|
חנטריש.
אין לך מושג בדבר האמיתי שהוא כולל בתוכו את כל המורכבות של היקום.
וכנראה שגם לא תדע- כי מעטים וגדולים בדורם מסוגלים ללמוד קבלה, והם מעבירים את זה הלאה- לראויים לכך. אז תכבד את עצמך ועל תדבר על מה שאתה לא יודע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אקזקטלי.
ל"ת
קמצנית נדיבה,
בית השואבה,
11/09/06 15:12
|
|
 |
8.
ספר שונה
עדי,
הוד השרון,
11/09/06 14:23
|
עדיין לא קראתי את כולו אבל האסתטיקה , השלוב של איורים מינימליסטיים , קטעי שירה ועוד ועוד נותנים טעם של איכות בלתי מצויה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
אניאגרם - הספר
אריה,
תל אביב,
11/09/06 14:07
|
אני קניתי כבר את הספר. מאד נהנייתי. גם כתוב היטב וגם נותן תובנות חדשות ומעניינות לגבי עצמי ולגבי האנשים שסביבי. נתתי אותו במתנה לשני אנשים והם אמרו לי שהם מאד נהנים ממנו. ממליץ בחום
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בבקשה תן את שם המחבר. תודה
ל"ת
רומי,
11/09/06 18:25
|
|
 |
תודה על האינפורמציה
ל"ת
רומי,
11/09/06 18:16
|
|
 |
6.
כתבה קצת מעליבה...
דיקלה,
11/09/06 13:31
|
חוץ מסקירה שטחית מאוד, הקרוא לא ממש מפיק ממנה משהו שיכול לתת לו קצה של מושג על מה זה האניגראם, איך משתמשים בו ואיך מתבצעת הגדילה הנהדרת הזו שלא מפסיקים לתאר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ככתבה - כן. כחלק מספר - שווה בדיקה.
ל"ת
אני,
11/09/06 17:01
|
|
 |
5.
בתשובה לשאלות הגולשים
חגית,
רמת גן,
11/09/06 13:30
|
שמי חגית, בוגרת סדנאות האניאגרם ואני עוסקת בתחום, בין היתר. בנוגע לזה שאתם מזהים בעצמכם יותר מטיפוס אחד, אז זה נכון, כולנו מורכבים מכל ה-9 במינונים שונים, אך ישנו טיפוס אחד דומיננטי, שהוא האסטרטגיה הראשית שלנו. באניאגרם אנחנו לומדים להכיר את הטיפוס שלנו ולומדים להשתחרר מההתנהלות האוטומטית שלנו. האניאגרם משקף אותנו בצורה מאוד עמוקה, מאוד מדוייקת ומקצר תהליכים. אנחנו לומדים את כל ה-9 כדי לקבל פרופורציה לגבי עצמנו והכי חשוב, כדי לאפשר לנו לבחור בדרך פעולה שונה ומתאימה לכל מצב או סיטואציה בחיים. האניאגרם עוזר לנו לקחת שליטה על החיים שלנו, להשתחרר מאותם דפוסים מגבילים (מה שאנו נוהגים לחשוב שזה האופי שלנו) ולממש את זכות הבחירה, שהיא חופש! זה כמובן על רגל אחת. למעוניינים פרטים נוספים:www.metaplim.co.il/bach-hagit
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צר לי אבל אין כזה דבר קיצורי דרך
המומה,
בעולם,
12/09/06 16:19
|
חגית היקרה, אני מקווה שעוד דרך רבה לפניך :). בהצלחה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נראה שלא הבנת
חגית,
רמת גן,
12/09/06 23:33
|
אבל הכוונה ב''קיצורי דרך'' היתה בהיכרות שלנו את עצמנו. האניאגרם מפגיש אותנו עם עצמנו, שם לנו מראה ואת המכלול של מי שאנחנו, כמו מפה. זאת היתה הכוונה לקיצורי דרך. ברור וכמובן שהעבודה עצמה לוקחת זמן. יש דרך ואין קיצורים ולא תרופות קסם. מקווה שעכשיו זה יותר ברור.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אז עשית לעצמך פרסומת, נחמד, אבל עדיין-מה זה בכלל?
יופי חגית,
11/09/06 13:55
|
ואגב מה כבר ההבדל בין האניגרם הזה ששרירותית מחלק את כל ששת המיליארדים של המין האנושי ל-9 לבין האסטרולוגיה המחלקת ל-12 והנומרולוגיה המחלקת ל-10 -אם כל זה היה נכון-סביר להניח שהמין האנושי כולו היה דיי משעמם, לא?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למר ''יופי חגית''
חגית,
רמת גן,
11/09/06 19:17
|
אתה לא מצפה שאלמד או שמישהו בכלל ילמד אותך פה תורה שלמה בטוקבקים.
רוצה לדעת יותר? תכנס לאתרים שעוסקים בנושא, תלך לסדנאות, תקרא ספרים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
המין האנושי אכן די משעמם.
משועמם,
11/09/06 17:04
|
מספר האנשים שמכירים את החוקים הבסיסיים שמיוצגים באנאגרם, ולכן יודעים איך לעבור עליהם, קטן מאוד. לכן נכון, רוב האנושות אכן מיוצגת על ידי האנאגרם, ומשעמם שזה מפחיד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פרסום - אז מה זה לגיטימי
ליאת,
תל אביב,
11/09/06 15:00
|
מותר ולגיטימי לתפוס ''טרמפ'' על כתבה לעניין ולפרסם את עצמנו מה רע בזה אני שואלת ? ומעבר לכך חבל לפסול ככה בהינף יד דבר שלא מבינים אותו. לדעתי כל המשיבים בהינף יד מניפים ת ידם לכך דבר חדש שהם לא שמעו או מבינים אותו, תנו צ'אנס ותפתחו לדברים חדשים זה לא עולה לכם כסף. בהצלחה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה זאת אומרת - ''זה לא עולה כסף''??
בן,
צפון,
11/09/06 17:33
|
אז למה שהיא תפרסם את עצמה? כדי להעביר סדנאות חינם? תאמיני לי שאם זה היה המצב היינו שומעים עליה כבר קודם..
מה לעשות.. כל דבר חדש שצריך להיפתח אליו עולה כסף, המון כסף.. בגלל זה עושים סלקציה ואת הבולשיט מעיפים הצידה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לבן הממורמר ..
חגית,
רמת גן,
11/09/06 19:12
|
אני לא התפרצתי אליך הביתה ודחפתי לך סדנאות. אנשים פה גילו עניין והצעתי להם את הידע שיש לי ולכן הפניה שלי היתה אליהם ולא אליך. דבר שני, אף אחד לא מכריח והכריח אותך לשום דבר. פרסום הוא פרסום והבחירה היא רשות וזכות של כל אחד. אם קראת את מה שכתבתי, אז זה גם היה המשפט המסכם שלי שם. שיהיה לך בהצלחה ושנה טובה :-)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תשמע בן אדם.....
בן,
צפון,
13/09/06 14:13
|
|
 |
חחח, תשמע סייח צעיר ...
סוס פרא אציל,
12/09/06 23:12
|
ויותר מזה,תשמע כפרה,זוכרתני באורוות שלמה עת הייתי סייח רך בשנים כפי שאתה היום,זוכרני את הלילות הארוכים שבהם עמדנו אנו הסוסים בוהים ביקום.במיוחד זוכר אני איך היינו לועסים קש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חחח, תשמעי כפרה...
בן,
צפון,
12/09/06 00:20
|
אין לי ממה להיות ממורמר.. אם הייתי רוצה ללכת לסדנא שלך לא היה חסר לי את הכסף בשביל זה.. וגם ממש לא אכפת לי שפרסמת פה את עצמך...
רק ניסיתי להבהיר לחמודה כאן מלמעלה כמה חוקים בסיסיים במציאות, לפני שהיא שואפת לכל מני חוקים שגורדייף ואיזה בוליביאני המציאו..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
גודלו ועומקו של האניאגרם
דני,
כפר סבא,
11/09/06 13:30
|
|
 |
3.
אבל אני קצת מכל דבר
שירה,
שרון,
11/09/06 12:50
|
אנשים הם יותר מורכבים מזה, לכל בן אדם יש יותר מחמש תכונות - אפשר להיות יותר מטיפוס אחד?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן, אפשר.
אור,
11/09/06 17:06
|
את כל הטיפוסים. אבל את אחד מהם יותר זמן משאת האחרים, אחד מהם מבוטא אצלך יותר שעות ביממה, בתגובה ליותר סיטואציות (של כאן ועכשיו, אם תעברי לטימבוקטו אולי צורת ההתנהגות שלך תשתנה מיסודה). לא מדובר בתורה פשטנית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טימבוקטו?
ל"ת
ברברה אלה,
11/11/06 18:39
|
|
 |
2.
כ''כ הרבה בבל''ת ומה קיבלנו בסוף?
ערן,
11/09/06 12:47
|
באמת נכנסתי לכאן עם הרבה עניין בדבר ומרוב אגדות ושירים לא קשורים נדמה כי הכתב עצמו שכח על מה הוא כותב...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא כל תורה אפשר ללמוד על רגל אחת
יעל,
חוף הכרמל,
11/09/06 15:15
|
אכן הרבה אגדות ושירים, אבל זה שייך לסגנון כתיבה.
הספר מפתיע בעמקותו, ונותן תובנות רבות לגבי מי שאנחנו או שהיינו.
כדאי בהחלט לקרוא וניתן אף להחכים....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
אז מה? איך מיישמים? מה הקשר? למה זה טוב??
ל"ת
לא מובן,
11/09/06 11:16
|
|
 |
נראה שזוהי רק פרסומת לספר.
ל"ת
קופירייטר,
11/09/06 12:28
|
|
 |
שיתן לפחות רמז...
ל"ת
עמית,
11/09/06 23:45
|
|
 |
ללא מובן ולקופירייטר
יובל,
11/09/06 18:06
|
א. לכן זאת רק כתבה ולא הספר עצמו ב. מה הבעיה לפרסם ספר אם הוא טוב????
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חשבנו שיהיו טעימות,לא רק הרחות.
ל"ת
סוס פרא אציל,
12/09/06 23:22
|
|