 |
16.
למה לי כל זה?
.,
15/09/07 22:32
|
תודעה חסינת השחטה ובגרות נפשית? בטח בחורות יאהבו את זה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
היופי החיצוני והפנימי- מוסר השכל
יהודית אוחיון,
ת''א,
15/06/07 15:04
|
שלום תומר, קראתי את הכתבה בקצרה לדעתי אין סוף ליופי הוא ניחן באלפי צורות , צבעים,וגדלים, אני שלפי דעתי הייתי בחורה נאה מאוד בעקבות מחלה ובשנים האחרונות השתנתה צורתיהייתי אומרות שאדם יפה נברא בזכותו של הבורא ובצלמו עדיין אם כל זאת שהנני בעלת ממדים רחבים נחשבת לבעלת תשוקה רבה ונלהבת עדיין מיופיו של הגבר הצעיר והחושני לפחות יש לי כמה גברים נחשקים בראש שמין הסתם זוכים אצלי להגדרת אליל , קראתי שאדם צריך להיות בעל ענוה מסוימת ואני סוגדת לזה ומנסה לתמרן זאת בחיי היום יום, מעלה טובה בתורה, טוב תומר שבת שלום והרבה תקוה לימים טובים יותר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
האתגר הבלתי מושחת
י',
21/10/06 14:11
|
את הלא מושחת המושלם שחווה קרישנמורטי, זה ששום גל מחשבה לא יכול לזעזע, זמן ועצלות ימיומיים הצליחו להשחית לו. או במילותיו ''זמן ןעצלות משחיתים'' מה שאנחנו נראה זו רק את האצבע של קרישנמורטי אל עבר משהו שאו אנחנו מכירים או לא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
קרישנמורטי קרישנמורטי קרישנמורטי קרישנמורטי
קרישנמורטי,
19/10/06 15:20
|
קרישנמורטי קרישנמורטי קרישנמורטי קרישנמורטי קרישנמורטי קרישנמורטי קרישנמורטי קרישנמורטי קרישנמורטי קרישנמורטי קרישנמורטי קרישנמורטיקרישנמורטיקרישנמורטיקרישנמורטיהההה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
קרישנמורטי
אלדן,
19/10/06 12:54
|
הדברים של קרישנה מורטי יכולים להסביר את הפסיכולוגיה, כמו להתאחד עם פסיכולוגיה,הרוחניות שלו מוסברת בצורה פסיכולוגית מדיי, אפילו לא רגשית,ובגלל זה הוא לא מסוגל לשדר לתלמיד את המסר האמיתי של האמת. מאוד יבש ביחס לטרמינולוגיות רוחניות, לא נוגע בנשמה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
המלים עצמם מוגבלות בתאור החוויה
תמר ושמעון,
18/10/06 01:26
|
ויותר מכל המלים נושאות את רגשות האדם החווה את אותה החוויה. רק לנו נותרו המילים שהם התרגום לחווית ההתחברות הרגשתית מחשבתית הפרטית של אותו אדם לחוות אותו דרך מסננת מילותיו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
הנרי דיוויד תורו והתבוננות
עופר,
הרצליה,
18/10/06 00:25
|
תודה למערכת ולכותב על המאמר על ק.כל דיון בדברי קרינשמורטי הוא מבורך . ק. רלבנטי בגלל שהאדם סובל. דרך טובה להתמודד עם הסבל היא פשוט ליצור מנגנון שכאשר הסבל מופיע אזי במקום לחוות אותו פשוט להסתכל עליו .כלומר ליצור מנגנון דואלי. כאשר טוב להינות מהטוב וכאשר רע לנסות להימנע מ''להנות'' ממנו אלא רק להתבונן. הוגה אחר שעסק כנראה רבות בעניינים שבהם עסק ק. הוא הנרי דיוויד תורו ובעיקר ספרו וולדן.תורו נפטר כשלושים שנה לפני ק. אני מציע למערכת להתייחס לאדם מופלא זה לחייו ובעיקר למה שהוא כתב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
איזה מזל שלא הכרתי את בודהא...
ענתה,
17/10/06 13:48
|
ולא ידעתי איפה קנה את בגדיו, עד כמה הקפיד על תסרוקתו ותספורתו, וכיצד נאבק (או לא) בתשוקותיו ודחיותיו, באופן כל כך שונה ממה שדרש. איזה מזל. כך אני יכולה להנות ולהפיק תועלת מהדברים החכמים שאמר (או לא), ושהגיעו אלי ממרחקי הזמן. בעוד 500-1000 שנים ק' האדם בשר ודם, עם כל החולשות, ההעדפות והנטיות ישכח, ויישארו רק דבריו החכמים. ומעבר לזה - קשה לסכם את ק' בהכללות. הוא התפתח והשתנה וכך גם דבריו. למשל: בתקופות מוקדמות הוא כתב בשבחה של המדיטציה ואף ערך מדיטציה מונחית לתלמידי בית הספר שהקים (ביה''ס הראשון שהקים ''רישי וליי'' באנדריאה פרדש, קרוב לעיר הולדתו). הוא עצמו עשה המון מדיטציה וזה מתועד. מאוחר יותר דיבר כנגד כל טכניקה. מתוך כל הפערים וההתפתחות למדתי לקחת מדבריו ומאישיותו את מה שמתאים לי, מה שמועיל להבנה ולהתפתחות. ומזה הכי אהבתי את הקריאה שלו לתשומת לב, ואת ההבנה החותכת שהפרדה היא בסיס לשנאה, סבל ושאר רעין בישין. (אבל כמובן, אל תעיזו להגיד שהוא היה בודהיסט...). ביליתי כשבוע בביה''ס הנ''ל וזה היה תענוג אמיתי. רוחו הטובה שורה שם, ללא פולחן אישיות, עם המון הקשבה, תשומת לב, הערכה של כל דבר ודבר. כמו שנאמר ''הכל קדוש''. תומר, אילו הייתי אוהבת לכתוב כמוך, כבר הייתי כותבת על ביה''ס הזה...יש לי הרבה חומר...אולי תראיין אותי ותכתוב? :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה צריך יותר?...ומי צריך.??
בועז@לב,
ת.א.,
17/10/06 14:52
|
יש ועוסקים השקידה בהבנת מניעיהם ובדרייביהם בחיים יש כאל שמשקיעים בזה גם המון כסף.. ותמיד המפתח הוא בהתבוננות הפשוטה והזמינה ביותר .
''מתוך כל הפערים וההתפתחות למדתי לקחת מדבריו ומאישיותו את מה שמתאים לי''
,יש לי הרבה חומר...אולי תראיין אותי ותכתוב? :)
מה צריך יותר..??ומי צריך.??
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ניתוח להוצאת רפלקס טיקבוק
נוד,
17/10/06 18:58
|
אני מוכן לממן. אולי עדיף פשוט לעקל לך את המחשב. מה צריך את התגובות שלך? מי צריך????
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נוד קטן ..אתה לא צריך את התגובות שלי..??איך תבטא את הסירחון שלך??
ל"ת
בועז@לב,
ת.א.,
18/10/06 14:16
|
|
 |
אני צריך את התגובות שלו.
הג'יגולו מעתלית,
18/10/06 13:19
|
|
 |
8.
עבודה בעיניים
נשרק'ה,
16/10/06 23:31
|
אני לא מאמין שקרישנמורטי הגיע להארה בלי לשלם כסף לגבריאל רעם. לדעתי הוא המציא הכל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודיע מהר לאמתי מגד
המודיע,
17/10/06 11:12
|
המסכן מחפש בית ספר שיסכים לקבל אותו, הוא כל-כך רוצה ללמוד...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה אתה מסתלבט ?
נשרק'ה,
17/10/06 13:21
|
אני דווקא כתבתי בעד גבריאל רעם. אני מאמין שהוא מורה מודע או לפחות שהוא נמצא תחת פיקוח של מורה כזה. לא הייתי רוצה שאנשים כמו רעם יסתובבו בינינו מבלי שמישהו יפקח עליהם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חחחחחחחחחחחחח
ל"ת
גודנס,
17/10/06 13:06
|
|
 |
7.
כתבה נהדרת
תמר,
16/10/06 21:02
|
כתבה נהדרת. קרישנמורטי מרתק וחי ומופלא, ואתה, תומר, ברור ומנתח נהדר. עושה חשק לעוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
קרישנמורטי תיאר...
אופיר,
16/10/06 20:24
|
את מה שהטאואיסטים והזן בודהיסטים מתארים כדרך ללא דרך ואת הנשגב ששום מילה לא תוכל להביע. מאמר יפה מצפה לעוד ותודה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
כמה הערות...
אבי,
מודיעין,
16/10/06 19:02
|
ראשית, זהו הספר המושך ביותר של ק' ועל פניו הוא נקרא כתיאורים רגשניים אך מתוחכמים ביותר של הנפש והרוח. לא לחינם זהו ספר שהמיינד, המחפש ללא הרף אחר שיטות ודרכים לשינוי, נמשך ומוקסם ממנו. זו איננה הפעם היחידה שק' מתאר דרך או שיטה, למרות שיצא חוצץ נגד תיאורים של טכניקות ומצבים.
במשך כל חייו, לאחר השינוי העצמי שהכריז עליו, ק' הטיף נגד כל ניסיון לחפש ולמצוא דרך או טכניקה. זו הסיבה שאף אחד לא הבין אותו. אנחנו תמיד מחפשים. לולא חיפשנו תמיד ובטירוף היינו נמצאים מיד במצב שהוא מדבר עליו. איך אפשר לא לחפש, כאשר גם זו טכניקה?
ק' גם תיאר את ההארה הרוחנית שהוא חווה כחוויה דומה ל''חוויה חוץ-גופית''. כלומר, ניתוק. כשהוא תאר את החוויה, עשה זאת באי-רצון והתנצל על כך.
לגבי ההספד העצמי לכאורה, שתואר בתחילת המאמר, אני לא משוכנע שכך צריך לקרוא את זה. הרבה מורים מתלוננים בדיוק באותה דרך, בחייהם ולפני מותם. אבל האם הם באמת מתלוננים או אולי קובעים עובדה פשוטה?
''לא נשארת שום הכרה (consciousness) של ההכרה ההיא, של המצב ההוא [שהוא היה בו – ת.פ.]. הם כולם יעמידו פנים או ינסו לדמיין שהם יכולים לגעת בזה. אולי הם יוכלו במידה מסוימת אם הם יחיו את התורה. אבל אף אחד לא עשה זאת. אף אחד''.
מעניין לאיזו תורה הוא התייחס, כאשר הוא תמיד התנגד לכל תורה שהיא.
את המילים ''אף אחד'' ניתן להבין כפשוטם ולכן כתלונה. אבל אפשר גם אחרת. ''אף אחד'', כולל לא ק' עצמו. כלומר, כשהחוויה (שאיננה חוויה כלל ועיקר) קיימת, אין אף אחד שחווה אותה.
הערה אחרונה. ישנן תלונות עקשניות שרמת המוסר של ק' הייתה שונה מזו שצוירה ע''י חסידיו. הפרשה המדוברת נוגעת למערכת יחסים מפוקפקת עם אשתו של המזכיר האישי שלו. אחד המטיפים נגד ק' היה קרישנמורטי אחר (קרישנמורטי הוא שם לא נדיר בהודו). זהו UG והנה קישור לאתר: http://www.well.com/user/jct/
אתר מעניין מאד. UG קרישנמורטי משתלח בקרישנמורטי ''המקורי''. לי עצמי UG נראה יותר מעניין, למרות התחכום המדהים של ג'ידו קרישנמורטי. UG הוא ישיר ופשוט. כדאי לצפות בסרטוני הווידאו.
תודה לתומר על המאמר המעניין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חשוב !!! לכל חסידי קרישנג'י
בייאלו,
חיפה,
18/10/06 08:10
|
זה מאוד נכון מה שכתב אבי, אני אישית הייתי במרכזי קרישנמורטי בהודו ואוהיי וכל מי שהיה עם קרישנמורטי מכיר את מעלליו המיניים והשקר שבחייו אז מי שטוען ''מה איכפת לך איך הבן אדם חיי ,תקשיב ותראה אם מה שהוא אומר זה נכון'' אז בהצלחה לו. אבל למי שכן חשוב איך האדם עצמו חיי ואם חיי נקיים מרבב כמו מה שהוא אומר אז הוא צריך לזרוק את קרישנמוטי לעזאזל.אני אישית גם מכיר את יו.ג'י קרישנמורטי והוא הרבה יותר רציני וכנה מג'ידו !!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זאת בכלל לא בעיה אישית..
בועז@לב,
ת.א.,
18/10/06 14:35
|
מי שמחפש חבילות סגורות עטופות בתובנות למכירה כאלה נזקקי רוח, מחפשי מציאות מקלות על סבל הקיום יכולים בהחלט לחפש מורה ללא ''רבב''. למי שהשאלה החדשה המגרה והמאתגרת ולא התשובה והלא רבב חשובים לו לא יתעקב בהתבוננות ברמה מוסרית יחסית כזאת או אחרת. ק' גדולתו הייתה בדיוק בחוסר המוחלטות של משנתו אני כאן אני הוגה מחשבות הן כאן לשירותו של מי שחפץ אין לי עניין שתלכו לאורן אני מציג ומגיש לכם אותן כי כך תחושת היעוד שלי היא מחייבת רק אותי..אני לא מלמד אותי אני מגיש אותי להשראה.. בכך שחולשות אנוש אינן זרות לאישיותי אני מחזק את החופש שלכם לא לבחור בי.. לא לקורא אותי ולא בהחלט לא ללמוד ממני. מעבר למי ומה שאני אין לי שום יומרה.. זאת גדולתו של אדם גדול..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בהקשר לחיפוש...
בועז@לב,
ת.א.,
17/10/06 08:08
|
''משהו אחר לגמרי דרוש, או ששום דבר לא דרוש. זה צריך לבוא ולך אסור אף פעם לרדוף אחרי זה, מה שלא תעשה.''
לימוד טכניקות ותורות הם רדיפה אחרי ''זה''. כל אלה מנווטים למקום אחר רחוק מ''זה'' כי ''שום דבר לא דרוש''.
מושג קדושת המה שיש מתעוותת ברבות מן התפיסות, לפי דעתי. זה אינו אומר לקדש את היש כאן ועכשיו זה אומר שהתפיסה התודעתית של הכאן והעכשיו היא למעשה היחידה האפשרית,הנוכחות המוחלטת שלנו בכאן ובעכשיו היא שהופכת אותו למוחלט וליחיד..כל היתר הוא השליה של המיינד. לכן אם אתה אוהב יש לך אפשרות לאהוב את מה שבו אתה מתבונן כאן ועכשיו חבל לבזבז את זה על אהבה מיינדית אחרת. מכך גם נובע שאהבה אינה יכולה להיות רכושנית כי רכושנות היא השלכה על העתיד ואין לזה משמעות סבל הרכושנות מתנהל בהוויה של זמן אחר אשר איננו קיים למעשה והיא תפאורה שלא בטוח שהיא תתקיים בכלל. זאת הסיבה לפי דעתי לתיאורי נוף ומצב שפותחים את שיחותיו.זה מן המצב כאן ועכשיו שאני יכול ממש להתייחס לעולם ולעצמי. זה לא כפי רבים תרגמו לחיות עכשיו כי מחר נמות ..זה אפיקורס..לא ק'
גם לי יש בן דוד קנאי ששמו UG בועז :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סוף סוף תגובה נורמלית
א,
17/10/06 20:12
|
לא חשבתי שזה יגיע מהכיוון שלך. הפעם הצלחת להוציא מעצמך את המיטב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לבועז יש דווקא לא מעט תגובות טובות ומיטביות.
ל"ת
הג'יגולו מעתלית,
18/10/06 13:17
|
|
 |
מעניין מאד
אבי,
מודיעין,
17/10/06 09:30
|
קראתי פעמיים את התגובה שלך ואפילו נאלצתי לחשוב קצת :-)
דרך אגב, טעות כתיב קטנה ומקסימה - ''השליה של המיינד''. זה יפה. אכן, את המיינד ''צריך'' להשיל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אבי שלום!
ת.פ.,
17/10/06 07:10
|
תודה על התגובה המלומדת. אני רק חייב לציין שאני לוקח את המילים של ק' ''אף אחד'' כפשוטם, ולא כאיזה ז'רגון אדוויטי. נראה לי שזה דורש קצת יותר מדי מאמץ פרשני...
בכ''א, זאת הפעם השנייה, אני חושב, שאתה מתייחס לשמועות על חוסר מוסריותו של ק' בחייו הפרטיים, ואין לי אלא לשער שלא קראת את המאמר שלי בעניין. כאדם שמאמין שאם כבר אתה מלנקק, לנקק לעצמך, הנה מה שכתבתי על זה:
https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/15/ART/993/202.html
אגב אצלי זה משום מה מופיע בלי התגובות, בהן התפתח דיון דווקא מעניין, לצד כמה השמצות וקללות שהוטחו בי... : )
ואולי חלקן בצדק, שכן אחרי כמה חודשים, בעת שהייתי בהודו, תוך חקירה נועזת באותה ארץ מרובת חקירות, גיליתי פרטים חדשים שערערו את התזה שהצגתי במאמר המוקדם יותר. הנה:
https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/15/ART1/018/147.html
אז קרא ושפוט בעצמך.
ובאשר ל- UG החוצפן, מאמר שמוקדש לו כבר נמצא בקנה, מתחמם לקראת יציאתו לאויר בבום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כותבים עליך, משמע אתה קיים
אבי,
מודיעין,
17/10/06 09:21
|
המאמרים הקודמים היו מעניינים מאד. רכילות עסיסית כמו שצריך בעולם הרוח :-)
מצטער שניסיתי לסכם את העניין במשפט אחד ללא קישור.
למרות שאינני רוצה לפתוח כאן מבול תגובות נמרצות, בכל זאת הערה לגבי המאמר השני (שמנסה לנקות את ק' במידת מסויימת). זה שהיחסים המדוברים היו סודיים (אולי) לא הופך אותו לקדוש. לכל היותר זה מתאר אותו כבן אדם, בשר ודם.
מחכה בסבלנות למאמר על UG החוצפן (מעדיף לכנות אותו ''ישיר ומטריד'').
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
טוב.. לא נכנסתי (עדיין) לאתר עצמו
בן,
צפון,
16/10/06 18:23
|
אבל בינתיים דבריו של קרישנמורטי כאן אוליי יפים, אבל חסרי תועלת לחלוטין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בן זה לא עניין של תועלת זה עניין של השראה..
בועז@לב,
ת.א.,
17/10/06 00:28
|
זה בדיוק עניינו של מורטי לאורך כל משנתו תועלת הוא עניין יחסי וחסר ממשות לרבים.למצוא תועלת במשהו היא רק אופציה.ואם אין בהם תועלת יכול להיות שהדברים נשגבים יותר מכל ביטוי ''תועלתי'' מה התועלת בשקיעה יפה..? מה התועלת ב שניה של בטאובן..? אמסטרדאם רומה וונציה הן השראה שמפייס אותך עם האדם..כך קרישנמורטי הוא מפייס אותך עם רוח האדם...אם ונציה רומה ואמסטרדם נבנו על ידי בני אדם אז אולי הכל לא אבוד..אם אדם יכול לחשוב יופי כמו קרישנמורטי אולי לא הכל אבוד...?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בן אתה ילד שחצן ויהיר,תתבגר.
ל"ת
מתוודה,
על האמת,
16/10/06 22:15
|
|
 |
בני
בן,
צפון,
17/10/06 06:41
|
|
 |
מה הקשר בין יהירות שחצנות והתבגרות???
בועז@לב,
ת.א.,
17/10/06 00:28
|
תתבגר כבר..הקריאה הזאת תמיד מסמלת חוסר הבנה לנפשו של אדם.. אם בן יהיר ושחצן זה איננו בגלל שהוא לא התבגר זה בגלל שהוא טהור בן הוא מאלה שלא ידעו את משה.בן לא חסיד שוטה של קרישנמורטי..ויש רבים שהם חסידיו אבל לא שוטים..הוא לא חסיד לא בגלל שהוא מכיר והחליט שלא הוא לא חסיד כי אינו מכיר כנראה.. אז בן כאחד שהעריך אותך בין הראשונים כאן..קח פסק זמן ותלמד את קרישנמורטי. אני אומר לך את זה גם כמי שלא ממש מתלהב מכל היתר בלשון המעטה..קרישנמורטי הוא האנטי פוזה בהתגלמותה ..אנושי ללא ספק בחולשותיו אבל לוקח אותך למקומות שאף אחד אחר לא יכול לקחת אותך..וזאת ללא שום יומרה של הוראה רוחנית או כל דבר אחר מסוג הבולשיט הזה.. נסה... ודבר איתי.. בהערכה בועז
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
לעורך
יובל,
16/10/06 16:03
|
|
 |
2.
כה יפה ונוגע, האמת כמה טובה היא והסבר התובנה שכה קשה לתאר, מדהים.
ל"ת
הזוג האוהב,
16/10/06 15:58
|
|
 |
1.
דבריו של קרישנמורטי פשוט יפיפיים
מ',
16/10/06 14:40
|
|