|
|
עד כה: 31 תגובות, ב- 13 דיונים.
|
|
לקריאת כל התגובות ברצף סגור את כל התגובות
|
הוסף תגובה
|
|
 |
13.
סופסוף!
biglebowsky,
חיפה,
18/01/07 21:24
| אני מאוד מתחבר לדברים של פאפאג'י ולמסר של האדוויטה ודאנטה, שזה בעצם פנתאיזם אמיתי. ה''בעיה'' היחידה שיש לי עם זה, שאם אני בכל זאת לא מרגיש שהגעתי להבנה מסוימת-מה שקוראים הארה, אז כביכול הוא טעה במה שהוא אומר, כי הנה זה לא מצליח למרות שאני עושה את מה שהוא מציע...ז''א ''מבחן התוצאה'' אז אני חושב שצריך לעבור התנסות מסוימת בכמה וכמה גלגולים לפני שמגיעים להארה-ובאמת אין מה לעשות בשביל זה אלא פשוט לחכות ולהבין שאתה כבר מואר וכבר בדרך לשם, וכשתתעורר אז תבין שזה לא משנה כל הגלגולים שעברת והכל היה רק חלום:) גם אליזבת קובלר-רוס שחקרה את נושא החיים שלאחר המוות כתבה שצריך לעבור כמה וכמה התנסויות לפני שחוזרים להתאחד עם המקור, סטיאם נדין בכלל לוקח את זה לקיצוניות-שאתה כבר מואר מהרגע שאתה מת אתה מגיע לנירוונה ולהתאחדות עם המקור וכך כולם כי אין רעים וטובים והוא מאמין שאין בחירה חופשית כלל וכלל... אני מאמין שכך או אחרת בסופו של דבר כולם חוזרים להתאחד עם המקור-זה תלוי בכל אחד איזו דרך הוא יעשה עד אז, אפשר לאחר החיים הללו ואפשר להמשיך לעוד אלף גלגולים ורק אז..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
המלצה חמה על מורה רוחני
רוית,
ת''א,
24/12/06 04:21
| חארטאטג'י בבלתושנה. הוא ממש מואר ויש פרקטיקות מדימות של תרגול רוחני. הוא מוציא יופי של רוח מהתחת, ובאשראם שלו מפליצים בשאנטי שאנטי. כדאי!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
תומר, זו כתיבה לא מכובדת
אייל,
21/12/06 09:17
| פונג'ה הוא לא שי טובלי. הוא מורה עקבי ומכובד, שהעמיד שורה של תלמידים בעלי השפעה ופורייים. הכתבה שלך נגועה בחוסר כבוד, מן רישול ציני שאתה מרשה לעצמך, בעוד שהנושא עליו אתה כותב, הארה, והמושא, פונג'ה, אינם ראויים ליחס זה. קח את עצמך בידיים להבא ותן ולמישהו לעשות הגהה לפני שאתה מפרסם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון
יאיר,
ת''א,
21/12/06 16:40
| נכון, פונג'ה הוא לא שי טובלי. שי הרבה יותר עמוק, מואר, ומאיים על האגו מפפאג'י. מעניין מה גורם לך לזלזל כל כך במי שלדעת רבים הוא כרגע אחת הישויות המפותחות והנעלות ביותר מבחינה רוחנית שמהלכות ביננו. אולי משום שהנוכחות שלו מאיימת לך על האגו. ליד פפאג'י אפשר אולי לחוות חוויות רוחניות ואפילו להתעורר, אבל להישאר התגלמות מלאה סתירות. נוכחותו של שי לעומת זאת, לפחות מנסיוני דורשת ממך הכל, ולצערי מעטים הם האנשים שמוכנים לתת הכל, אבל ממש. כמו שאנדרו כהן ( מורה רוחני גדול נוסף שלא אתפלא אם אתה מתנגד לו ) אמר פעם: ''כולם רוצים להגיע להארה, אבל מעטים רוצים באמת להשתנות''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מאיים על האגו? ''הם מ-פ-ח-די-ם''
אסף,
23/12/06 23:44
| לא יתכן שכל ביקורת שיש למישהו על שי טובלי (או לצורך הענין כל גורו אחר) תידחה בגלל שאותו מבקר ''מאוים על ידי הנוכחות'' של הגורו.
מי שמפחד, לא אומר כלום. מי שאומר, מסתכן בביקורת נגד, בחשיפה, ומסכן את האגו שלו לחיצים של חסידי הגורו שוטים וחכמים. להיפך הוא מעז, לא מפחד ולא חושש.
לכן, אני ממש מתחנן, תפסיקו להטיח לכל עבר ששי מאיים על האגו של מבקריו. זו לא תשובה. אתם לא שונים מביבי שצועק ''הם מ-פ-ח-די-ם''
אני לא אוהב את הרעיונות והסגנון של שי, ומאוד מודאג מזה שהתשובה היחידה של חסידיו היא לגופו של אדם ולא לגופו של ענין.
ולא, הוא לא מאיים על האגו שלי שאינו קיים ממילא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
papa said
t,
20/12/06 11:37
| recently i sat at a video satsang of papaji, he said- you are IT, but if you dont trust- practise. practise is for those who cannot yet fully trust
thanks tomer for the katava love from tiru
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
Listen to the Lucknow Project
Mira,
T.A,
18/12/06 09:23
| amazing album made in Lucknow . great songs and music dedicated to Papaji, with some of our best israeli musicians and no I'm not a Papaji devotee
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
Is a sect, a cult
Moishe,
18/12/06 09:21
| and avoide zoire shel mamash, danger, danger to the jews.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה אתה לא חושב?
אוף!,
19/12/06 18:34
| אולי זאת כת (לא נראה לי) אבל עבודה זרה זה לא. אומרים לך שמאמינים באחדות. איך זה עבודה זרה?@?!?!?!?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ki asu lahem dmut ...
ל"ת
y. staaam,
27/12/06 19:43
| |
 |
7.
דווקא ראיתי פנים אחרות....
אבי,
שרון,
18/12/06 08:17
| גם של פאפג'י, גם של גנגה ג'י ובמיוחד של אנדרו כהן...פנים שלא מוציאות אותם טוב.... ראיתי אותם בתחילת שנות התשעים במצבים שונים מאוד שלא מחמיאים... ראיתי את פאפג'י מעליב ומשמיץ אנשים שבאו לחלוק איתו בכנות את חויותיהם, ולעומתם ראיתי אותו מניח לנערה לפזז חצי ערומה לפניו ולפני עוד 300 איש ועוד משבח את הריקוד המשובח.... שלא לדבר על אנדרו כהן שהיה מוקף בשומרים חמושים והיה זורק מהרצאותיו את מי שלא מצא חן בעייניו. אבוי למבול ה''גורואיים''... וכותב הכתבה כנראה לא שמע על סוואמי וויאקננדה שהביא את בשורת הוודנטה למערב....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה ראית אצל גנגג'י לא טוב?
biglebowsky,
18/01/07 21:34
| קראתי את דברי פפג'י וגנגג'י ואיזק שפירו. דווקא יש בהם המון היגיון וראיה אמיתית של המציאות, הם מבינים שהכל הבל הבלים ומה שחשוב זה להבין ש''אתה הוא זה'' לא צריך בשביל זה תרגולים מפרכים ומיותרים, הם כלל לא אומרים שלא צריך להיות מוסרי או שתסגוד להם אלא שתמשיך לחיות את החיים שלך עם ''משקפיים'' אמיתיות שיאפשרו לך לראות את המציאות כפי שהיא-אלהים/המקור זה מה שקיים ואתה הוא זה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סואמי ויויקאננדה לא מתאים לניו אייג, הוא יותר מדי אמיתי ומעמיק.
ל"ת
כרמלה,
18/12/06 10:57
| |
 |
6.
המלצה קטנה לאלו שחפשו כבר הרבה זמן....
דניאל,
תל אביב,
17/12/06 19:54
| המאמר הזה גרם לי בפעם הראשונה להגיב במדור הזה, למרות שאני מרבה לקרוא את הכתוב בו, ובמיוחד את הכתבים המצוינים והביקורתיים של תומר פרסיקו.
מתוך הכרת התסכול באובדן הדרך ובשאלת שאלות שאינן מקבלות תשובות שמרגישות נכון, לאלו מכם שמחפשים מורה אמיתי שאיננו מסתפק בקונספטים פשטניים אלא מסוגל להעמיק ולחדד כל סוגיה לרמת בהירות ואינטלגנציה חריגות בשוק הסאטסנג הישראלי וגם הבינלאומי, אני ממליץ לפגוש מורה ישראלי לשעבר בשם רזאג'י. www.rezaji.org .
הגעתי אליו אחרי יותר מ-20 שנה ב''שוק הרוחני'' ,עם נסיעות רבות לאסיה, עם כל מיני תפישות כמו ''מדוע להתאמץ אם הכל כבר מושלם ואחד'' ועוד כל מיני אמירות כמו שתומר קרא להם ניאו-אדוויטיות, ומהר מאוד הבנתי שאין לי מושג מה זו באמת אדיוטה ודאנטה. דוגמא לשאלה ששאלתי אותו היתה ''אם אתה טוען שיש ישות כלשהי המתגלגלגת, והיא עצמאית אך בו זמנית אחד עם המקור, הוכח זאת !!!, כי לתפישתי אין בכלל ''אני'' והכל אשלייה...'', תשובתי היתה ארוכה ומנומקת להפליא, אבל בקצרה הוא השיב לי ''האם תומך אתה בעובדה כי קיימת תופעה של גלגול ישויות חזרה אל המימד הקיומי הזה ?'', עניתי לו, ''כן, גלגול כלשהו קיים, אין אנחנו מתחילים כל פעם מאפס'', המשך תשובתו היה, ''אם כך תהייה חייב להסכים שישנה ישות עצמאית הצוברת הבשלה וחוכמה פנימית, סוביקטיבית לעצמה, אמנם הממשק שלה עם העולם משתנה, צומח ונובל בכל תהליך של לידה ומוות ,זאת האישיות, ותודעת המיינד, (או כמו שהוא קורא לו I-mind ), אבל מעבר לה ישנה תודעה נשמתית, (I -SOUL ) ורק מעבר לה ישנה תודעת מקור אחת, המחייה את כל היצירה החיצונית לה והיא I-SELF , המסע הרוחני הוא מתודעת I-MIND ל-I-SOUL ורק לאחר תהליך הבשלה מסויים יכולה התודעה הנשמתית להתמסר לSELF ,למקור ולהתמוסס כולה בתוכו לגמרי ''.....
קטונתי מלהסביר באמת עד כמה הבחור הזה רציני ומעמיק ועד כמה הישיבה איתו היתה קפיצה קוונטית בתרגול היומיומי ובמסעי האישי. הנוכחות שלו מרשימה, והסירוב שלו לחזור על מנטרות של מורים מן העבר או כל מיני תפישות היסטוריות כאלו ואחרות הרשימה אותי יותר מכל. למרות שהידע שלו פשוט עצום בכל זרם שניסיתי להעלות מול הדרך שהוא מציע.
המלצה להכנס לאתר שלו ולקרוא קצת מעבר. כל טוב דניאל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
thanks
liran,
canada,
26/12/06 09:30
| |
 |
שאלה
איש,
ישוב,
17/12/06 22:21
| מה מביא בן אדם לחיפוש רוחני של מעל 20 שנה? האם זה משהו מעברך? האם עבדת בעבודה ''קונווציונלית'' בתקופה זו? אם לא, כיצד התפרנסת? מן הסתם אתה בן אדם מבוגר, יש לך משפחה? אלו לא שאלות קנטרניות, רק נסיון להבין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הבהרות..
דניאל,
תל אביב,
18/12/06 15:44
| החיפוש הרוחני תמיד ליווה את חיי, העשיר אותם, השביח אותם ולא השבית אותם. מדי פעם הייתי לוקח חודש חודשיים חופש ונוסע להודו. בדרך כלל המורים שפגשתי אכזבו אותי נורא. או שהיו מצטטים אחרים, ויושבים על כסא גבוה ונפוח. או שהיו אנשים נפלאים, אבל דלים בעומק הבנתם והסבריהם. או מוכשרים אך נפוחי אגו, ולא רחק היום ושמעתי על סיפור מוזר שהם נפלו לתוכו, דוגמת שי טובלי, שבמפגשים איתו הבנתי שיש הוא אינטלקטואל ברמה סבירה, אבל בינו לבין מורה ודמות מורה המרחק עצום ואין הוא באמת נמצא בשקט שמסוגל להכיל מישהו אחר. וכך עם השנים כמעט ויתרתי על הנסיון למצוא ''מורה'', אולי בגלל שאני גם לא ''תלמיד'' צעיר המחפש להצטרף לקבוצה וכו' אלא חפשתי דיאלוג משמעותי שיתן לי פוש בתרגול שלי ובהבנה שלי. הגעתי לרזה דרך חברה, ובפגישה הראשונה הוא נתן לי לדבר בערך שעתיים, תארתי את נסיוני, את מה שאני מחפש, את עברי, וכו', ואז אחרי שעתיים הוא שאל אותי שאלה שהבהירה לי שמה שבאמת נמצא בתוכי שקוף לו לגמרי, והבן אדם רואה אותי כמו ששום מורה לא ראה אותי. הוא מציע דרך מעמיקה מאוד עם הבנה המשלבת בתוכה זרמים שונים אבל איכשהו אצלו הם מקבלים סינטזה אינטלגנטית באמת. ומעל לכל התרגול שהוא מציע הוא פרקטי לחלוטין, כך שהוא נשען על הבנה וידע אבל לא תלוי בהם. עם הזמן הבנתי איתו שהפגישות והתוכן שלהם תלוי לגמרי בתלמיד, הוא לא דוחף לכלום. לפעמים הפגישה תהייה דממה שעתיים, ולפעמים קבלתי הרצאה על מבנה התודעה בחלק כזה או אחר שלה, שאם הייתי מקליט את הפגישה אז יכולתי להדפיס ספר שלם ממנה. מאז הבנתי שמצאתי את מה שחפשתי, מישהו שרואה אותי צעד אחד קדימה אבל מגיב רק לצרכים שלי באמת בלי סיפורים מסביב. כששאלתי אותו פעם אם הוא ''מואר'', הוא ענה לי ש''אין שום רלוונטיות לשאלה כמו שאין רלוונטיות לתשובה. '' כשהתעקשתי הוא השיב לי ''כשתדע באמת מה היא מהות ההארה, תבין עד כמה לא רלוונטית ההגדרה שנתת לה עד היום ולכן גם נסיון להשיב לך היום יפול על תפישה מוגבלת ופרימיטיבית...'' ואין הוא מתחמק משאלות, נהפוך הוא, שאלות אינטלגנטיות משמחות אותו, במיוחד אם הם מבוססות על נסיון ישיר שנצבר בתרגול פרקטי. מקוה שתרמתי מעט למי שחפש זמן רב כמוני. אני יודע איזו הקלה ורווחה זו למצוא מישהו שיכול לדחוף אותך צעד נוסף קדימה, ולכן מצאתי לנכון למסור מידע זה. דניאל ארן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
rezaji
לירון,
תל אביב,
23/12/06 11:57
| |
 |
re:rezaji
דניאל,
תל אביב,
24/12/06 18:38
| הוא נמצא כיום בארץ, למיטב ידיעתי עד תחילת פברואר, אבל הוא מסרב לפתוח קבוצות למרות שאני ולידיעתי גם הרבה אחרים בקשנו מספר פעמים. בהודו הוא עושה זאת, אבל לא במתכונת הסאטסנג הידועה אלא דרך ריטריט בן שבוע, תרגול מדיטציה קבוצתי בה הוא מנחה את הקבוצה והלימוד מתרחש תוך כדי ישיבה למדיטציה. ראיתי אותו בהודו יושב למדיטציה עם הקבוצה במשך 5 שעות בבוקר ו-5 שעות בערב, כשכל שעה היתה לנו בקבוצה 15 דקות הפסקה, אבל הוא עצמו נשאר יושב למדיטציה רצוף ללא תנועה. זאת צורת הלימוד שלו, והיא לא כל כך מתאימה למי שמחפש לדבר הרבה, או לשבת ולא לעשות כלום, ולחכות שיקרה משהו. כל כמה ימים היא אפשר לשאול או לכתוב שאלות עליהן הוא עונה במפגש הקבוצתי וגם מרחיב את השאלה לנושא שממנו היא מגיעה. ריטריטים איתו היתה חוויה אנרגטית נפשית שקצת קשה להגדיר אותה במילים שלא ישמעו מוזרות או נפוחות, אבל זה קצת כמו להכנס לחוויה קיומית אחרת למשך שבוע, שלוקח כמה ימים אחר כך לחזור לחיים הרגילים, ולתחושות הרגילות. ולאט לאט פתאום אתה רואה את התוצאות של ריטריט כזה על התרגול שלך,על המיינד והתודעה שבמשך שבוע עוברים מטחנה אנרגטית עצומה.
הוא כן מלמד המון על משמעותם של הרבה זרמים, ויש לו פרשנות כמעט אישית לכל זרם ותופעה,אבל מחבר את הכל תמיד להבנה כיצד לתרגל, ומה מטרת התרגול בכלל. ולכל אחד מותאמת הבנה ברמה מסויימת, תרגול אישי, והבנה אישית של המסלול הרוחני בהקשר של הסיבה האישית שהביאה אותי בכלל לחפש משהו אחר מעבר לחיי היומיום שבסך הכל מצבם לא רע. אתה יכול לפנות אליו דרך האתר ואז הוא מזמין אותך לפגישה אישית. לא בדיוק הוא מזמין ,יש סביבו כל פעם מישהו אחר שעושה את התיאומים האלו. אם לומר את האמת הוא אף פעם לא נראה כמתלהב או מעוניין להפוך פופולארי ולוקח קצת זמן לשכנע אותו שאתה רציני ולוקח את התרגול והדרך שלו ברצינות. אני בהתחלה ניסיתי להרשים בידע שלי ובנסיון בן 20 שנה בלה בלה בלה, ואז במשך שעות הוא נראה לי לפעמים אפילו אדיש לקיום שלי איתו באותו חדר, צף בעולם אחר משלו שלא ניתן להגיע אליו. אבל מנסיון אם עוברים את השלב הזה ומוכיחים מידה של כנות ורצינות ועניין אמיתי, אז לי אישית היתה תחושה כאילו אדם ואישיות נדירה נכנסה לי לחיים ולנשמה וכל נושא שרק העליתי מולו ברצינות מקבל בהירות ומשמעות אחרת ובמיוחד התרגול המדידטיבי עבורי קפץ קפיצה משמעותית הן בהבנה,בתרגול ובמשמעות שיש לכל הנושא הזה בחיים שלי. אני מרשה לעצמי לומר בבטחון אחרי שישבתי אולי עם כמה עשרות מורים בישראל ובהודו, (כולל עם אנדרו כהן, ג'ון דה רויטר בקנדה ואחרים) כי ללא ספק הוא אחד מה''אמיתיים'' והמעמיקים ביותר שגדלו פה ובעולם בכלל לאחרונה. הוא אף פעם לא דרש ממני לעשות שינויים בעבודה או בחיי הנישואין שלי. יום אחד שאלתי אותו אם זה נכון ללכת למנזר ולהקדיש יותר זמן לתרגול ,התשובה שלו הפתיעה אותי מאוד, הוא טוען שבמנזרים הבורות שולטת ולא באמת ניתן ללמוד שם דרך משמעותית. הוא כן ממליץ על לקיחת משמעת רצינית על עצמך וגם מראה לי איך לעשות את זה, אבל זאת יותר משמעת של תשומת לב תודעתית והתבוננות פנימה מאשר על אוביקטים חיצוניים. ולמרות הפשטות והחוסר עניין לכאורה,אי אפשר להתבלבל, וכשיושבים מולו מרגישים שיושבים מול ''יצור'' אחר, כאילו שבמבט אחד התלמיד הופך עבורו שקוף לגמרי.
שיהיה בהצלחה.שבוע טוב. דניאל ארן daniel_aran@yahoo.com
הגב לתגובה זו
|
|
 |
om namaha shivaya
ל"ת
t,
tiru,
20/12/06 11:28
| |
 |
5.
הנאו-אדוויטה מהללת את ההארה הספונטאנית, המיידית, חסרת-המאמץ,
בילסריו,
17/12/06 19:29
| '' ומדגישה את חוסר התועלת שבכל תרגול רוחני.'' זה נכון לא צריך להתאמץ בכלל, להמשיך להתרגז לקלל לקנא לשנוא לריב לאכול כמו חזיר ולישון 14 שעות ביום ובשאר הזמן לאונן,,,ואז בקלי קלות ההארה נופלת לחיק המאונן כי בין כך הוא מואר...איך לא שמעתי על השיטה הזו קודם... לדעתי תומר פשוט לא הבנת משהוא בתורתו של פאפגיי...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
להוסיף לדבריך, שהכי חשוב בלא להתאמץ זה לתת
פלורינדה,
18/12/06 08:41
| לראש לחשוב בכל הכיוונים, לתת למיינד חופש טוטלי של לדאוג, להשתוקק,לחשוב ושוב לחשוב על הסרט של אתמול ועל הארוחה של מחר וככה בקלילות מתפתחים רוחנית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שמעתם על קוקוזן?
biglebowsky,
18/01/07 21:38
| (הייתה עליו כתבה כאן)הוא גם היה אצל פפג'י ובדיוק מדבר על זה: איך הדג יבין שהוא בים?=יגיע להארה? פשוט ימשיך לחיות כרגיל עד שיום אחד הוא יבין שהוא בים ויהיה מואר, זה קשה לאנשים להתנתק מהתרגול והאלילים השונים אבל ככה זה, זה לא אומר שמעשים מוסריים לא מפתחים קארמה חיובית ולהיפך...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למי איכפת? זה מוכר!
קונדסון,
17/12/06 20:40
| למקרה שלא שמת לב, יש חוק אחד שסביבו סובב הניו אייג': אם אנשים קונים את זה אז אל תטריד אותי עם העובדות. יש גם כמה הגנות השומרות על תקפותו של החוק הזה כגון: - לעולם אל תענה תשובה עיניינית. אחרת השקר יחשף - את הרדידות וחוסר המציאותיות של דבריך הצדק בפילפולים פוסטמודניסטיים בגרוש כגון: ''אוף! מה יש לך? לא הכל זה עובדות ומספרים!'' - אם שואלים אותך שאלה, תענה בשאלה - כל מי שלא מסכים איתך תגיד לו שהוא פנאט וצר אופקים ובכך הסב את האש לכיוונו - תמיד בסוף כל פיסקה אל תשכח לציין ש''לכל אחד זכות להאמין במה שהוא רוצה'' וש'' אנחנו מכבדים את כולם''. אפילו שאתה לא באמת מאמין בזה, זה מה שימכור! ואל תשכח לחייך כמה שיותר וליצור חזות שנטי שנטי, לפחות כשאתה נותן הרצאה או סמינר. סמוך עלי, הם יקנו את זה כמו לחמניות חמות!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
העבודה הרוחנית האמיתית היחידה היא ע''י תורה ומצוות
ל"ת
משה חיים,
תא,
17/12/06 18:59
| |
 |
3.
מעבר לזילות של החיפוש
הרוחני,
17/12/06 16:44
| והפיכתו לשעשוע אושואיסטי להמונים מחפשי הפאן והפאנאן, ומעבר לניצול מיני של תלמידה, הטכניקה השנויה במחלוקת של הכרזה על תלמיד שלו כעל מי שהואר בשלמות, ואז ביטול תעודת ההארה של התלמיד על ידי המורה כשהתלמיד יוצא נגדו, מראה בדיוק באיזה דרך רוחנית מדובר. זו פוליטיקה רגילה בשירות תאוות הכוח, השליטה, וההשפעה. עוצמה של נוכחות ותוקף לא יכולה להוות אינדיקציה לאמת. זו תכונה שיש גם לנהגי משאיות, למוכרים בשוק, לאוליגרכים שעשו את הונם בעסקאות נשק, ולמהמרים כפייתיים. צריך לחפש אינדיקציות אחרות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איזה אינדיקציות אתה מציע?
ל"ת
החומרי,
17/12/06 21:38
| |
 |
2.
אשליה וחלום
רמי קרישנה,
לא מפה,
17/12/06 12:22
| החלום אינו נפרד מהאשליה אלה מקרה פרטי שלה. כל מצבי התודעה אשליתיים והחלום הוא אחד מהם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
pacha mama
ל"ת
atmo,
18/12/06 13:58
| |
 |
וואלה? תודה שלימדת אותנו
ל"ת
רמי סוויסה,
ראשון,
17/12/06 19:00
| |
 |
1.
פאפאג'י כי ג'יי
נאו,
ארץ,
17/12/06 12:20
| |
|
|
|
|
|