 |
7.
ארז, תעשה לי ילד !
ל"ת
Biz,
מאמר מצויין,
22/12/06 13:40
|
|
 |
מה ? יש עדיין אנשים שמשתמשים במשפט הזה ?
ל"ת
פאתטי,
22/12/06 22:07
|
|
 |
6.
קלישאתי עד מאד.......
ל"ת
מיקה,
שוהם,
21/12/06 14:24
|
|
 |
5.
Very Insightful
Danny,
San Francisc,
21/12/06 13:17
|
!Really interesting article. Going through physical pain myself lately, I really see how this sort of meditation/outlook can work. Keep up the great writing, your substance is Fascinating.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
מלל של שטויות
ל"ת
ניר,
ים,
21/12/06 10:22
|
|
 |
3.
ארז - אין כמוך...
ג'ים סול,
20/12/06 17:57
|
מסביר נושאים מורכבים כך שיובנו גם ע''י הדיוטות כמוני...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
התמונה של הגברת עם העין השלישית מזעזעת
ל"ת
תוחלף התמונה,
לאלתר !,
19/12/06 19:23
|
|
 |
מסכים בהחלט...
ל"ת
יאיר,
20/12/06 10:49
|
|
 |
גם אני מצטרפת לבקשה זה בהחלט מזעזע
ל"ת
חן,
20/12/06 13:44
|
|
 |
ובכן - נפתחה רשמית העצומה להחלפת התמונה
ל"ת
לאלתר !,
20/12/06 20:28
|
|
 |
למה לשנות מוטציות?
עין הסערה,
השמורה,
21/12/06 08:24
|
תנו למוטציות לחיות!! אישה יפה עם עין במצח! אז מה קרה? למה ישר להתנפל? אולי נשאל את עצמנו אם יש לזה יתרונות בכלל? האישה נראית לי מאושרת! אולי היא נשואה לגבר עם שלושה איברים שמנים?? אולי לה בעצמה יש כמה עודפות?? גם למוטציות יש זכות לשיוויון ואין לבצע בהם חיסול ממוקד, כחברה נאורה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
פרשנות מסוכנת למדיטציה
בועז.פ,
19/12/06 17:32
|
המדיטציה שאתה מתאר בהתחלה שמסתכמת ב-''מה הטעם להגיב לכאב מסוג מסויים אם במילא בעוד רגע הוא כבר יחלוף?'' היא בדיוק הגורם לאשליית הנפרדות שאתה מתאר אח''כ. איך ? אתה יוצר פיצול בין ''המתבונן'' (אגו רוחני מפותח) ל''עולם התופעות'' בדיוק כפי שאתה אומר לא לעשות ב''תובנת חוסר ההפרדה''. מה שגורם לי לחשוב שאתה לא ממש מבין את הדברים שאתה כותב עליהם, ואולי אפילו גורם נזק למי שמטמיע אותם. נזק בצורה של הדחקה או ניתוק מהמציאות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא מסכים
א.ש.,
20/12/06 10:57
|
מדיטציה היא תהליך הדרגתי... המדיטציה שאנו מתרגלים בשלבים מסוימים של הדרך אינה בהכרח אותה המדיטציה שאנו מתרגלים בשלבים מתקדמים יותר... בהחלט ייתכן, ואף סביר, שאת תרגול המדיטציה שלנו נתחיל מתוך תפיסה של נפרדות, ולמרות זאת נפיק ממנו הרבה תועלת, ורק באופן הדרגתי, אם בכלל, נשתחרר מתפיסה זו...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה מסר כפול
בועז.פ,
20/12/06 16:26
|
אתה שולח מסר כפול כאשר אתה מדבר בכתבה מצד אחד על להיות נפרד מהכאב ולהתבונן בו ובאותה נשימה מדבר על נפלאות התובנה שאין הבדל בינך לבין התופעות (שבינהן דרך אגב מופיע הכאב)
אני לא מחסידי תיאור המדיטציה כתהליך הדרגתי ואסביר לך למה. לעולם לא תוכל להשתחרר מתפיסה של נפרדות כל עוד מישהו חושב שהוא הולך להפרד ממנה ועוד בהדרגה. או שיש מי שמתבונן בכאב או שיש כאב, הם לעולם לא יתקיימו יחד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הבהרה למסר כפול
כרמית,
24/12/06 14:29
|
ארז תוכל להגיב על מה שכתב בועז בנושא המסר הכפול ולא בנושא ההדרגתיות? תודה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ובכל זאת
ארז,
21/12/06 11:22
|
אני רוצה לטעון שמדובר בתהליך הדרגתי. נכון שהוא לא *חייב* להיות הדרגתי, אבל לפחות מנסיוני במרבית המקרים הוא אכן כך. בכלל, אם תחשוב על כך תגלה שאת החיים שלנו אנחנו מתחילים מתפיסה של חוסר נפרדות (על פי מחקרים, לתינוקות אין תפיסת אני נפרד) אולם באופן הדרגתי אנו לומדים לפחח תפיסה מעין זו. מדוע, אם כן, התהליך לא יכול להיות הפוך? מדוע אנו לא יכולים להתחיל לעסוק מדיטציה מתוך תפיסה של נפרדות ואז לאט לאט להשתחרר ממנה...
חוץ מזה, אם אנו לא יכולים להשתחרר מתפיסה של נפרדות כאשר אנו נכנסים לתרגול המדיטטיבי מתוך תפיסה זו, כיצד אנו כן יכולים להשתחרר ממנה? על פי מה שאתה טוען זה או שאנו מוארים מראש, או שאף פעם לא נוכל להיות מוארים, לא? זה קצת כמו לטעון שאני אף פעם לא אוכל ללמוד סינית כי היום אני לא יודע אף מילה בסינית. אז איך כן לומדים סינית בסופו של דבר?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איך לומדים סינית
בועז.פ,
21/12/06 17:20
|
בוא נניח שאתה מדבר סינית שוטפת, משום שזהו טבעך (או תינוק שיודע אחדות) ואתה שבוי בתפיסה שאינך יודע סינית ועליך ללמוד לעשות זאת בעתיד. לא רק זאת, אלא שאתה כל היום אומר בסינית שאינך יודע סינית. זה לא קצת מצחיק?
תשמע משפט משגע: ''החיפוש הוא הדרך היעילה ביותר להמנע משחרור'' (אמר את זה אחד טוני פרסונס)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לבועז
Tרז,
22/12/06 10:55
|
אגב, אם אתה מגיב לתגובה האחרונה שלי תדע שאני לא אהיה מסוגל להגיב שוב עד יום שני בבוקר... בלי גישה לאינטרנט... סוף שבוע טוב שיהיה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מיליארד סינים
ארז,
22/12/06 10:53
|
גם אם מישהו יודע סינית והוא רק שכח זאת לא יקרה לו שום נזק אם הוא ילך לכמה שיעורי תרגול...
ציטוט חמוד... לא הכרתי אותו... האמת שהספר שלי, שנכתב בימים אלו, נפתח בטענה דומה:
*** אחד המראות היותר משעשעים שבהם יכול אדם להתקל הוא המראה של אדם אשר מחפש בכל מקום אחר משקפיו בעוד אלו מונחים אחר כבוד על מצחו. האופן בו אותו האדם פותח כל מגרה, מזיז כל רהיט, ומתאמץ בכל כוחו להיזכר היכן היה יכול להניח את משקפיו צפוי להעלות חיוך גם על פניו של המנומס שבבריות. הדבר שהופך את הסיטואציה למצחיקה כל כך היא חוסר יכולתנו לתפוס כיצד מישהו יכול לעשות טעות בסיסית כל כך של חיפוש אחר מה שמעולם לא אבד.
צחוק הגורל הוא שלמעשה כל סיפור חיינו הוא הסיפור של החיפוש אחר מה שמעולם לא אבד. כל חיינו אנו מחפשים אחר האושר והשלווה, אולם אלו מעולם לא הלכו לאיבוד. בתוך כל אחד מאיתנו משתרעים מרחבי אושר ושלווה אינסופיים אשר רק מחכים להתגלות. ספר זה נכתב במטרה להזכיר לנו שלפעמים על מנת למצוא כל שעלינו לעשות הוא פשוט להפסיק לחפש.
***
:)
הגב לתגובה זו
|
|