 |
37.
יישר כוח עידו
emanon,
07/01/08 00:17
|
כתבת יפה. הסטרא אחרא מתחיל מגיל מאוד קטן בלעצב את עולמנו. אתה כנראה בשלב התעוררות מאוד מתקדם. כל טוב ובהצלחה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
36.
מסכים עם כל מילה
אריאל פלדמן,
שוהם,
01/04/07 13:35
|
אני מסכים עם כל מילה במאמר. מישהו מכיר פורומים או קבוצות שמדברות ונפגשות על הנושאים הנ''ל ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
35.
חזק וברור!
מני,
ירושלים,
05/01/07 09:10
|
יפיפה, גאוני, עצום, אמיץ, אמיתי, מפוקח, מצחיק, מעורר השראה, איום ונורא. אהבתי! חזק ואמץ עידו הרטוגזון!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
34.
שום פרסום סמוי
יודע דבר,
תל-אביב,
31/12/06 00:56
|
לפי החוק, פרסום סמוי הוא אסור. פרסום סמוי הוא פרסום שהצופה לא מרגיש בהיותו פרסום. לפי הרעש שהכותב מקים בדבריו, ברור שהוא מרגיש היטב בנוכחות של הפרסום. הווה אומר, לפניו לא פרסום סמוי אלא פרסום גלוי. ועדת אסא כשר לא תרשה פרסום סמוי, האסור על פי החוק, אלא תוכן שיווקי, המותר גם היום לפי החוק וכללי הרשות השנייה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
33.
ישר כח
א,
י,
29/12/06 11:56
|
|
 |
32.
שריפת ספרים
אבא,
29/12/06 09:38
|
איך מערכת ניו אייג' עומדת מאחורי כתבה שקוראת למישהו אחר סיטרא אחרא. ''שטני וכו''' איך הכןתב ''העמוק והנבון'' יכול לקרוא ליעל בר זוהר שטנית, מה הוא רוצה? שנשרוף את ההצגה הזאת בככיכר העיר על מישתתפיה? שניסכול אותם?שמהיום נראה הצגות ונקרא ספרים שמיצגים רק את רעיונתיו הנעלים של הכותב, ומי שיכשוב אחרת או יראה משהו אחר הוא שטני!!! לא פחות ולא יותר!! אני חושב שהדבר שבאמת אפשר ללמוד מהכתבה הזאת היא כיצד הפכו כל הדתות והתורות הרוחניות לדגלים שבישמם הרגו אנשים והסתירו את האור מהעולם, ע''י פנטיות ושנאה עוורת, מדליק נר לעולם פתוח יותר ללא שנאת חינם, חג שמח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
31.
תגובה ל20
שי,
29/12/06 09:21
|
לא הוא לא משוגע זו מילה גדולה מידי הוא קצת ילדותי, או לא מגובש, התכונה הזו להכנס במשהו או במישהו ולהאשים אותו בכל תחלואי העולם היא תכונה ילדותית ושיטחית שמאשימה את האחר בכל הרע שיש בעולם, זה מראה לדעתי על חוסר יכולת להתמודד או לקבל את עצמך ואת העולם ולהשליך את כל תחושות התיסכול שלך על אובייקט אחר
לטובתו אני מקווה שהכותב פשוט צעיר שלא הבשיל מספיק ולא גבר תקוע. בכל מיקרה בכולם יש אור גם בי גם בכם גם ביעל בר זוהר ואפילו בכותב היקר . יאללה חג שמח
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
להרטוגזון אינטואציות מדוייקות
מתן,
פ''ת,
28/12/06 13:00
|
אני לא יודע אם זה סטרא אחרא, אבל זה ללא ספק חרא. יב''ז היא בעיקר ''בלי''- בלי כשרון משחק, בלי כשרון שירה או ריקוד ואפילו השדיים שלה כבר לא מה שהיו בפילפל. יב''ז היא ריק, כלום, דימוי, אויר -ויש הנשבעים שכשעומדים לידה אפשר לשמוע את הרוח נושבת בחוזקה בין אוזניה. ההפקה הפסטיגלית, אורגיית הרווחים של יזמים שמנוניים, נותנת תחושה שהם חושבים שאנחנו אידיוטים, שהאחראי על הקריאייטיב בהפקה התקבל בפרוטקציה ושהוא חשב שעטיפה דדנית לחבילת הבולשיט תספק אותנו. בדרך כלל הם צודקים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
סלח לי חבר אבל.... אני חושב שאתה גאון!
עידן,
דרום,
27/12/06 13:54
|
לא רק שהכתיבה שלך קולעת, הנושא שלך הוא הדבר הכי דחוף (לדעתי) שיש לדון עליו... אתה גם מנסה למצוא את האור בתוך החשיכה.
אבל... ויש אבל. הייתי שמח לשמוע על פתרונות. אלטרנטיבה, מה לעשות עם הילדים בחג הזה? כולם אומרים ספרים, חברים וכו', אבל הגיע הזמן שמישהו יעמוד וימנה בקול מה רע בתרבות הרייטינג ומה טוב בתרבות הנגד.
peace and love שאלוהים ישמור על הילדים האלה. ושיקח כבר את התינוק של במבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
''בעזרת השם יעמוד לנו''
ל"ת
ציטוט מסוףהכתבה,
27/12/06 09:51
|
|
 |
27.
החלק המצחיק
עמית,
תל אביב,
26/12/06 22:06
|
החלק שהצחיק אותי הוא שאת הכתבה הזאת עצמה מוכרים לנו בעזרת תמונות של יעל בר זהר בחצאית מיני. מה זה? זה מצחיק בגלל שכתוב יענו איך שוטפים לכל הילדים את המוח ותוך כדי שוטפים אותו גם קצת לקוראים.
החלק העצוב היה החלק שעסק בחינוך לתאווה, קנאה וכבוד. זה באמת עצוב כי פגשתי הרבה אנשים שאפילו לא מבינים מה לא בסדר בחינוך לערכים כאלה וזה פשוט נראה להם הכי הגיוני.
החלק שלגביו הייתי אדיש הוא המחשבות שהיו לי לגבי הסכנות האלה; קנאה, פחד, כעס, גאווה, תאווה, וכו' וכו'. לא שאני אדיש לגבי הללו אלא שאני לא בטוח שהם מאפיינים רק את המאה העשרים ואחת ולא את המאה העשרים ולא את האלפיים שנה האחרונות ואפילו לא רק את בני האדם. ואני לא חושב שמי שאשם בהם זה יעל בר זהר התדמית ולא יעל בר זהר האדם ולא ג'ורג' בוש ולא גאיידמק, כל אלה הם אנשים כמוך וכמוני שלפעמים חולמים בלילה שהם מתערבלים בחלל ללא גוף. וזהו זה, כל מה שהם זה רק משב רוח.
השטן, מתי הוא כבר ילך מכאן? הוא בורא חיים ומציאות? הוא טורף? הוא אוכל אחרים ושבע? מה יהיה? הוא יוצר תנועה? הוא יוצר אשליה? האשליה היא חיינו, אבל לא בשבילנו?
האור המתקלף, והקלפיות הממשיות, מה לעשות כשאין מה לעשות, ומה לא לעשות כשיש מה לעשות, ובסוף מילים מילים מילים ובני אדם הם בני אדם והם טורפים ונהנים וסובלים וצוחקים.
ועוד ועוד, אך זמנכם קצר ומלאכתי מועטה, להתראות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
גם אני אתך
צילי,
26/12/06 21:55
|
מדהים לראות את ההבדל בין תגובות הישנים שינה עמוקה ובין המתעוררים.
רק אל תתנצל . מי שרואה רואה ומי שלא יתעורר מההיפנוט יום אחד. ועד אז- אור ואהבה לכולנו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
לי אישית נראה שלחלק מהקוראים יש בעיה לקרוא את
נורה,
26/12/06 21:47
|
הכיוון של הטקסט הזה כי הם לא יודעים איך לאכול טקסט שמדבר דתיות בתוך קונטקסט חילוני.
המילה סטרא אחרא עושה כנראה להרבה אנשים חררה. אבל הסטרא אחרא כאן וצריך לשים לב לזה, ולא צריך להיות דתי בשביל זה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
what a beutyfull and original writing, read it:
avi tzanani,
hatikva,
26/12/06 21:01
|
¨¨הקפיטליזם זה האפוקליפסה. תתעוררו ותקלטו את זה.¨¨ ¨¨ובעוד אני שקוע עמוק במחשבות אפוקליפיטיות חייכה אלי לפתע ילדה אחת, וזה היה שווה את כל העולם הזה¨¨ woowow, i am going to vomit!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
אני איתך
לוחם,
י-ם,
26/12/06 17:17
|
בהצלחה לנו ולמי שמצטרף. אמנם אין לי כל קשר לדת היהודית אבל אני יודע להבדיל בין אור לחושך, זה לא כזה קשה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
אני בעדך
אמא חתרנית,
26/12/06 17:13
|
זה נכון כל מה שכתבת. נכון נכון נכון ובמיוחד המשפט על המתיוונים החדשים. אשכרה ככה. בעיני אגב, גם לשמור מצוות זה סוג של עבודת אלילים. כלומר, מצוות ביהוויוריסטיות. מזל שיש את עשרת הדיברות - יותר מזה לא באמת צריך בימינו. וחוץ מזה אני בטוחה שהשיחה שניהלת עם הילדה הזו היתה באמת תמימה ומתוקה. בגלל שאתה גבר ישר הוציאו אותך פה סוטה בטוקבקים. מזכיר לי תכנית בערוץ 8 שראיתי פעם, שבאה לבדוק את ההבדל במפלס האמפטיה בין נשים וגברים. שמו ילדה קטנה, עזובה לכאורה, בקרן רחוב בלונדון. יום שלם ורק שני גברים ניגשו לשאול אם היא צריכה עזרה (לעומת אינספור נשים). הגברים פשוט פחדו שיגידו עליהם שהם פדופילים או משהו. עולם עצוב באמת. ואת כל האגדות על הנסיך החתיך צריך לכתוב מחדש! או ללהק את בנצי השמן. ובכל זאת הסתייגות אחת: ילדים בזמננו צורכים את הג'אנק הזה אפילו מהאויר. לא סתם הילדה הזאת נמשכה אל הקול שייצגת - גם אבא שלה חושב כמוך. ככה אנחנו, ההורים החתרנים. נותנים לילדים להסתובב בסיטרא אחרא אבל מציידים אותם בהגנות אנרגטיות וברדאר אור משוכלל. אמן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
כמה הבהרות בנוגע לכתבה ולתגובות
עידו הרטוגזון,
26/12/06 16:21
|
אני מבין שהרבה מהקוראים חושבים שאני כהגדרת תגובה מס' 20 ''משוגע, קוקו, מטורף, סכיזופרן, פרנואיד'' אני גם מבין את התחושה הזו. הדברים שאני כותב עשויים להשמע זרים מאוד. אבל מנקודת מבטי הם מבטאים פשוט בלי מסכות את המציאות הרוחנית שבה אנחנו מתקיימים. וזו מציאות של אפוקליפסה קפיטליסטית. מציאות שבה ילדים וילדות גדלים על ערכי הכסף, הניתוחים הפלסטיים ותאוות צרכנות חסרת שובע המייצרת נוירוזות.
הקפיטליזם שולט, ואני לא מתכוון לשיטה הכלכלית הקפיטליסטית, אלא לשיטת החשיבה הקפיטליסטית. הוא שולט וכולנו סובלים מכך שצורת החשיבה הזו היא זו ששולטת בעולמנו. באופן כללי החשיבה הזו: עירור התאווה, הקנאה והכבוד מקבילה באופן מוחלט לתיאור הסטרא אחרא על פי הקבלה.
יש מלחמה בעולם בין כוחות אור לכוחות חושך. זה אולי נשמע מטורף, אבל זה מבטא משהו מאוד ריאלי במציאות שלנו ומי שמתעלם מזה לפי דעתי עוצם עיניים בפני המציאות העמוקה שאנחנו חיים בתוכה.
כוחות האור והאופל הם באמת לא ציור נאיבי בסגנון קומיקס, הם לא מיוצגים על ידי אנשים ספציפיים, אלא על ידי כוחות קוסמיים של תהליכים היסטוריים, פסיכולוגים, תרבותיים ועוד.
אני משער שתיארתי את הדברים בצבעים ''משוגעים, פרונואידים, סכיזופרנים'' גם כי אני חווה אותם כך, אבל גם בהקצנה על מנת להעיר את האנשים, וקודם כל את עצמי.
לפעמים החלק המשוגע והפרנואיד בנו רואה את המציאות בצורה יותר ברורה מהחלק שאומר: אוקיי, הקפיטליזם שולט, אז כנראה שהכל בסדר ובוא נשחק את המשחק.
אני מאחל אהבה לכל הקוראים. ובמיוחד לקוראת 18 שלמרות כל הביקורת שהייתה לה סיימה את תגובתה לי בברכה: תהיה בריא!
הלוואי שתהיה לכולנו דרך ארץ כזו.
ודבר אחרון. לכתבה התלוותה הבהרה שנשמטה לבסוף. אחזור עליה בקצרה. אין לי שום דבר נגד יעל בר זוהר האדם. אלא רק כלפי יעל בר זוהר התדמית. אני מאחל ליעל בר זוהר אהבה ושלום ומקווה שתצטרף לכוחות האור ושתוביל את מצעד הגאולה.
כל טוב ואהבה לכולם,
עידו הרטוגזון
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קצת פרספקטיבה היסטורית.
ראובן,
הרצליה,
26/12/06 19:56
|
אין הרבה אנשים נאורים. אף פעם לא היו. בעבר (למשל בימי הבינים) רב בני האדם לא היו רגישים לזכויותיהם , רב בני האדם היו עניים, ומי ששלט בעולם היו מלכים שבאופן מעשי ולכל דבר וענין היו ראשי כנופיות שוד ורצח. המלכים שלטו באמצעים של טרור. במשך השנים היו מהפכות חברתיות, יותר ויותר מדינות הפכו להיות דמוקרטית, ובד בבד עלתה המודעות של אזרחי העולם לזכויותיהם ורמת ההכנסה הממוצעת גדלה. כמות האנשים הנאורים לא גדלה. מה שגדל זה כמות הזמן הפנוי וכמות הפנאי. יש לזה הרבה השלכות, אבל אחת מהן היא שהבידור להמונים שהיה להקות נודדות בימי הביניים, שעברו מכפר לכפר הפך להיות בידור בהיקפים גדולים יותר ובהשקעה (וצפיה להכנסה) גדולה יותר. הבידור הממוסחר מתאים את עצמו לציפית רב האנשים (שאינה גבוהה במיוחד). זאת היא דרכו של עולם. הוליווד ובוליווד (הודו) חד הם. זהוא בידור זול (באופן יחסי) המיועד להמונים. לא הייתי גוזר מזה גזירה לגבי שום דבר פרט להבנה של רוח התקופה. (zeitgeist)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון יש מלחמה בין בני האור לבני החושך
רספרדל להמונים,
26/12/06 17:23
|
בני האור הם הפרגמטיסטים ובני החושך הם אנשים כמוך - פונדמנטליסטים למיניהם שפועלים בשם הרטוריקה של ''לחזור לערכים האמיתיים''. מעשית, הם מביאים בעיקר טרור ואלימות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
זאת רק אני או ש..
MAYA,
TLV,
26/12/06 15:33
|
גם אתם חושבים שהכותב קצת...המממ...איך נאמר את זה... משוגע? קוקו? מטורף? סכיזופרן? פרנואיד?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
אני לא מבין, זה מישהו שטוף מוח ודתי שכותב את זה???
רונן,
26/12/06 15:20
|
בחיים לא פגשתי בכתבה בעיתון חילוני כל כך הרבה קלישאות, הטפות מוסר עלק וקישקושים! במקום לחיות בבוץ כמו הרבה ילדים בעולם (אלה נמצאים בגן העדן האלוהי, החף מקפיטליזם???..), הילדים שלנו רואים הצגות בחנוכה ואוי, גם בשאר השנה! איזה אסון, איזה גיהנום, כמה... קליפות!!! ...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
בחיי שאין לי מושג על מה אתה מקטרג!
אמא,
26/12/06 15:11
|
גם הצגות ילדים זה רע? בטח רע גם ספרי הארי פוטר, ובכלל מדוע בכלל לדעת על התרבות הזרה, של שאר האנושות?.... אתה מאלה שמעדיפים לעשות מנגל או לטחון סופגנות מהבוקר עד הערב?... קצת תרבות, בן אדם... רק ככה תדע, עם השנים, להבדיל בין איכותי ופחות איכותי... ואם היית יודע קצת יותר על הסיפור המקורי והנפלא של ''היפה והחיה'', היית יודע שבסוף בכלל לא בטוח שהחיה הפכה ליפיוף, אלא שככה הפנימיות שלו השתקפה בעיני היפה! תהיה בריא!...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תרבות?!
ש,
27/12/06 11:31
|
|
 |
17.
נאה דרשת
גבר משופם,
26/12/06 14:26
|
|
 |
16.
הסרטא שולט הסטרא משתלט
מלאך האור,
26/12/06 14:07
|
אנשים יקרים פקחו את עיניכם הסטרא אחרא משתלט על כל חלקה טובה עולם הבידור זה הסטרא הטלויזיה זה הסטרא משדרים לכם שקרים תפקחו את העיניים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
אם כבר לסגוד למישהו -
הבנתי!,
26/12/06 14:01
|
אז רק לעידו הרטוגזון!! משיח האמת שלי. הרקדן האוטומטי שלא הלך לרופא השיניים!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
סיטרא החרא
שלומי פרוכטר,
26/12/06 13:49
|
ידידי היקר (כבר ניתן להרגיש את הטון הציני העולה מתגובה זו),
הצגות ילדים זה גרוע. הבנו, והאמת היא שלדעתי רבים יסכימו איתך שזה לא בדיוק חינוך איכותי לילדים. אבל יש לך גישה כל כך דרמטית וחסרת פרופורציות לעניין, שאני תוהה אם הייתי נותן לילדה הקטנה שלי להחליף איתך יותר משלוש מילים. מהתיאור שלך אתה נשמע, במודע או לא במודע, כתמהוני שנמצא במקום לא לו, רושם רשימות ורואה את השטן בכל פינה.
אף שינוי לא יקרה ממאמרים כאלה, אלא רק מהצגת אלטרנטיבות בידור אחרות. ואת זה הרי לא תעשה נכון?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
Shoe Buziness
ראובן,
הרצליה,
26/12/06 13:47
|
אם עסקי שעשועים זה הסטרא אחרה , יש לכותב בעיה רצינית אם המציאות. עסקי שעשועים זה עסקים לכל דבר. מוכרים מה שמוכר יותר כרטיסים. זה תמיד היה כך. במתוקנות שבמדינות ובמתוקנים שבזמנים. וילדים אוהבים להיתבדר. זה שחנוכה הפך להיות חג הצגות הילדים זה רק מיקרה. ולילדים יש חושים בריאים (אפילו יותר מהכותב). הם מבינים שזה בידור ריק מתוכן והם נהנים מזהץ
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
מה זה ?
חושב בהיגיון,
26/12/06 13:21
|
''פטיש מכשפות'' ?????? טוב, אולי נעלה את יעל בר זהר על מוקד ? כותב יקר, אל נא תשכח את הוואבן והליטיום שאתה אמור לקחת .....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
מה ההבדל?
רמי קרישנה,
לא מפה,
26/12/06 13:14
|
ולשים ילדים בני שלש בחדר ולשלשל באוזניהם פסוקים לא מובנים נון סטופ זה לא שטיפת מח? המוצר הסופי זהה - אוטומטים שמשרתים את האגו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
מסכים עם כל מילה.
ל"ת
אוסמה בין לאדן,
--,
26/12/06 13:03
|
|
 |
9.
לא יבינו אותך איש יקר רובם תפוסים ברשת של הסטרא
משה,
נתניה,
26/12/06 12:53
|
הישועה היחידה היא דעת כזו שמנפצץ את הסטרא בכל מפגש בין השניים זוהי הדעת שאומרת אין יאוש בעולם כלל מצווה גדולה להיות בשמחה אם אתה מאמין שיכולים לקלקל תאמין שיכולים לתקן בקיצור רבנו נחמן מברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
איפה זה הסיטרא הלא אחרא?
זורואסטר,
בבילון,
26/12/06 12:45
|
האנושות תמיד הייתה בסטרא אחרא.
מה שצריך להיזהר ממנו אלו דווקא תיאורטיקנים צרפתים קשקשנים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
אני למשל נהניתי לקרוא את המאמר אבל
חילוני כשר,
תל-אפיף,
26/12/06 12:20
|
הדבר המעניין הוא שמרבית הגויים לא הגיעו לעומק הרדידות שהחברה הישראלית שרוייה בה. בלי לשים לב, עקפנו את האמריקאיים בסיבוב בלחיצה לא זהירה על הגז ובקרוב נגיע לרמת האיוולת בה נמצאת רק יפן. אור לגויים? ממש צריך משקפי שמש!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
יכולת לכתוב את אותו תוכן בלי לעורר אנטגוניזם
ולהרבות אור,
26/12/06 11:54
|
הקונוטציות המוזרות של הדברים שלך מרחיקות אנשים רבים שהיו בקלות מזדהים עם התוכן והמסר המקופל בדברים שלך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
מאמר הזוי
יוני,
ת''א,
26/12/06 11:48
|
|
 |
4.
ההצגה מקסימה אך ארוכה
*********,
26/12/06 11:32
|
והביקורת שלך היא ארוכה יותר ממהצגה. אני ובתי (בת 4) נהננו מאוד - זו הצגה על סיפור המוכר לילדים, ההפקה והתפאורה היו מדהימים בקיצור נסחפת קצת עם הביקורת....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
הרבה אמת, למרות הניסוח המעט פלקטי של הבעיה
איתמר,
26/12/06 11:30
|
זה נכון מאד שאנחנו צורכים הרבה מעבר שאנחנו צריכים, ושיש השחתה חברתית שנובעת מכך; אבל כל עוד מדור NRG תרבות נותן מקום רב לביבים מהסוג הזה, שמתחזה בצורה מרושעת לתיאטרון (בדיוק כמו ההתחזות של כוכב נולד למוזיקה), שום דבר לא באמת ישתנה; כל עוד עיתון מעריב יהיה עמוס ברכילויות על כוכבנים וכובניות חסרי כל משמעות תרבותית וחברתית, או במקרה הגרוע, בעלי משמעות שלילית בלבד
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
יה אללה
יבז,
מת אביב ג',
26/12/06 11:30
|
כמה קלישאות אפשר לדחוס לכתבה אחת? ''כולנו מתייוונים''. באמת, גם קו המחשבה המבולבל והלא קוהרנטי שלך לא מצליח להסתיר את העובדה שהאמירות הן קלישאות מוכרות, אחת לאחת. עד מתי תתלה את חוסר האושר שלך בגורמים חיצונייים וב''סטרא אחרא'', ותברח מלקיחת אחריות אמיתית על החיים שלך?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הכותב אמר שאת חיה בשטיפת מוח
ז'ק,
26/12/06 13:00
|
|
 |
1.
קשה לדעת איפה אתה נכנס לראש של איזה משיחיסט מטורף, ואיפה אתה באמת
אדם,
26/12/06 10:54
|
|