אני הולך לסתור מספר דברים שאמרתי בזמנים אחרים, אני לא הולך להיכנס לשום דבר פיזיקלי או ''מטאפיזיקלי'' ,אני לא מדבר על תפיסות של מוארים ואני הולך לסתור את עצמי מספר פעמים מבחינה מילולית במהלך התגובה, זה לא משנה כי אני נותן את הפתח להבין את המשמעות שלי להגדרות הגמישות האלה, משמעות שלא סוטה במילימטר לאורך כל התגובה ולא סותרת את עצמה משום בחינה.
טבע ומציאות זה אותו דבר מבחינתי - זה הקיום הראשוני שלא נזקק לשום פרשנות בשביל להתקיים. ואני מדבר בנוגע לכל דבר, אם זה עץ, אבן או דחף אנושי.
אמת - הפרשנות המדוייקת של אותה מציאות כפי שנחוותה על ידי היחיד, מבחינת היחיד הטבע והמציאות לא נחווים לעולם ללא פרשנות.
מהטבע שלי להימשך לנשים, אבל יש גברים אחרים שמהטבע שלהם להימשך לגברים. שני המקרים טבעיים לחלוטין באותה מידה אצלי ואצל ההומו אבל מנוגדים, ובגלל זה אני בכלל לא נכנס להגדרות בקבוצה,
שלרוב מגדירה כטבעי רק את המקרה של גברים שנמשכים לנשים - הגדרה שהיא תלושה מבחינתי מכיוון שישנן דוגמאות שמפריכות אותה.
אני קורא למשיכה הזאת טבע, כי כרגע זאת המילה היחידה שטעונה רגשית מספיק בשביל להעביר את המסר, מבחינתי אפשר לקרוא לזה אמת או מציאות, אבל זה לא עומד ללא פרשנות מצידי או מצד ההומו ובגלל זה אי אפשר להגדיר את זה כטבע או מציאות כפי שהגדרתי בפיסקה הראשונה.
בקשר לדרך יצירת אותה פרשנות לטבע ולמציאות ולמה זה שונה מאדם לאדם - זה כבר נושא שאין לי את הכלים להסבירו.
בקשר לניסוי, אני מסכים, אכן יש רמות שונות של חוסר ביטחון עצמי, מעולם לא דיברתי על הפן הקליני.
כל רמה של חוסר ביטחון עצמי, אפילו הקלה ביותר, נובעת מחוסר יכולתו של האדם לאהוב את עצמו כפי שהוא במלואו, גם כגוף וגם כנפש.
חוץ מזה, שמכיוון שהאמת של כל אחד ואחד לא מואר (ולדעתי, גם מואר) אומרת שהוא מזוהה עם הגוף שלו, יצירת אמונה שהוא נפרד מהגוף רק תוסיף עוד אשלייה. ככה שזה לא משנה אם זאת מציאות או טבע האדם, כרגע הפרשנות אמת לאותה מציאות אצל בני אדם שלא חוו את אותו שינוי תפיסתי בהארה היא שהאני קיים והוא מזוהה גם עם הגוף.
כפי שכבר הדגמתי לך בניסוי ההופכי שלי, הניסוי אפילו לא חושף אמת. זה ניסוי מודרך וטעון שאי אפשר בכלל להגדירו כניסוי, אלא אם כן אנו באים לבדוק כמה קל לנו להשלות את עצמנו.
אדם המציג את עצמו כמואר ומוכר על ידי מספר אנשים, אפילו אם מליונים, ככזה לא בהכרח באמת כזה.
בקשר להשפעה על אדם - קודם כל, אין אדם שלא מושפע מה''מציאות'' שהקבוצה מציגה לו.
אדם שהולך ללמוד אצל מואר הולך ללמוד על מציאות, אמת ועל נושאים מנטליים רגישים, אותו אדם גם רואה מלכתחילה במואר כסמכות עליונה לפירוש של אותה מציאות וידיעה של אותם תהליכים, בגלל זה ההשפעה של המואר באופן כללי תהיה יותר גדולה משל מורה בבית-ספר, אבל זאת השפעה שבאה מהתלמיד עצמו ומתכני הלימוד, לא מהמוארים באופן כללי. כמובן שיכול מאוד להיות שיש אדם מואר שההשפעה שלו חזקה מאוד כמו שגם יכול להיות מורה בבית ספר באותה רמת השפעה... אפילו שהיום מורים בבית ספר לא כל כך עונים על ההגדרה הזאת.
אדם לא יציב שמרגיש אבוד יכול ליפול דווקא על מואר אמיתי שייצב אותו, מה ההבדל בין ללכת למואר או ללכת לפסיכולוג, חוץ מזה שלמואר אין תעודת הכשר מהמוסדות המערביים ולפסיכולוג אין תעודת הכשר מהטבע?
גם ההבנה שלי בנושא מוארים דלה, אבל מספיקה בשביל להבין שישנם מספר מוארים שהמשיכו לחיות באורח חיים מערבי.
הפיסקה האחרונה שלך מעידה שעלייך למואר לא תהיה יותר השפעה ממורה בבית-ספר, מכיוון שאת לא נתלית בו לשיפור או שינוי עצמי אלא על הבנה של המציאות. וזה טוב.
הגב לתגובה זו