|
|
עד כה: 25 תגובות, ב- 9 דיונים.
|
|
לקריאת כל התגובות ברצף סגור את כל התגובות
|
הוסף תגובה
|
|
 |
9.
יופי יופי
ל"ת
...,
...,
28/05/07 01:38
| |
 |
8.
קואן
בן,
צפון,
26/05/07 19:06
| בידיעה מוקדמת שהוא קואן, בכלל לא רלוונטי, לא מביא לשום דבר וסתם מהווה טימטום מכוון של המוח.
קואן, שהנושא בו בכלל לא ''מדבר'' אליי (ואליי יכול להיות גם אלייך, אליה ובאופן כללי אל כל אחד ) בכלל לא רלוונטי, לא מביא לשום דבר וסתם מהווה טימטום מכוון של המוח.
הדרך היחידה בשביל כל אדם לטרנספורמציה שמקואן היא להעמיק עד הסוף במה שמעניין אותו, מבלי בכלל לכוון טרנספורמציה, אלא להעמיק בשביל לדעת, ומתישהו ''הקואן'' כבר יצוץ מטבע הנושא.
בגלל שאנחנו במדור ניו-אייג', הדרך היחידה לרוב האנשים כאן היא להעמיק בנושא התודעה, ההכרה הרוח, החברה האנושית, הטבע ואלוהים ומתי שהוא יצוצו להם הקואנים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אינך מבין מהו קואן
ראובן,
י-ם,
26/05/07 20:18
| אבל אתה חושב שאתה מבין מהו קואן.
כרגע אתה רק מוח שחושב שהוא אדם. כשתוותר קצת על החוכמה (טמטום מכוון) אולי תזכה בעצמך בחזרה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא
בן,
צפון,
26/05/07 21:36
| |
 |
להפך
רקפת,
26/05/07 20:59
| איבוד החוכמה והיכולת להחליט החלטות ביישוב הדעת, ולהסיק דעה מושכלת על העולם כך שניתן יהיה להתמצא בו, היא דרך מאוד מהירה לאיבוד האוריינטציה האמיתית בעולם, ולאיבוד היכולת להתמצא בו ולהביא את עצמך לביטוי אישי מלא.
זאת דרך מאוד מהירה לאבד את עצמך. לא למצוא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קואן
רון,
אשדוד,
26/05/07 20:52
| במדור הניו אייג' כל מה שיש זה מאמרים על תודעה, ההכרה הרוח, החברה האנושית, הטבע ואלוהים. קואנים נועדו להפסיק את הפעילות השכלתנית לרגע, לאתגר את המחשבה האידיאליסטית שלנו ואת התודעה המורגלת שלנו לשכלתנות, באיזה קואן משעשע שסופו בשאלה שאין עליה תשובה הגיונית\ או תשובה שחושבים עליה לפני, אלא רק תשובה ספונטנית - שנובעת מהגעת תודעת הקורא השואל את עצמו למצב הבנה גבוה יותר או הארה. קואן הוא טכניקה - בשביל לתרגל את התודעה, לתרגל זן וגם להגיע להארה. כמה מאמרים כבר איתגרו אותך?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קואן מטרתו לשעשע?
ל"ת
בן,
צפון,
26/05/07 22:26
| |
 |
מהות הקואן
רון,
אשדוד,
27/05/07 13:32
| היא תרגול התודעה, תירגול זן, והארה. מאפיין של קואן הוא שהוא מדי פעם משעשע. שעשוע זה טוב :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נו, מוטב מאוחר מלעולם לא. :-)
בן,
צפון,
09/11/07 01:09
| לא חייתי לפני אלפי שנים, ככה שאין לי מושג מה היה גודל האגו באותה תקופה.
אין לי מושג מה הפך את אברהם למואר, אם בכלל היה, אבל אני יכול לשער שגם אם היה, הוא לא היה המואר הראשון, עם כל הכבוד לכבוד היהודי. למרות שההסבר שנתת בהחלט יפה ואני מודה לך על כך.
מה שבטוח, עדיין נותרו יותר שאלות מתשובות ככה שהצורך בחקירה עדיין נשאר.
עכשיו, כמו לפני אלפיים שנה, זה היה בלתי אפשרי לאדם להגיע להארה. להארה, שוב, לא מגיעים, יסלחו לי כל מורינו ורבינו, הארה באה מן האדם ואל האדם.
לא בחסד, לא בזרעי קארמה מלפני תשע מאות שנה, לא מקואן, לא מכורח ישויות גלאקטיות, לא בזכות תרגול מדיטציה מודרנית או חמלה אינטרסנטית, לא בזכות רקידה מסביב לטוטם לא בזכות תירגול אירובי ולא בזכות אכילת גדי בחלב אימו. היא באה רק בזכות רצון אמיתי של האדם לדעת את עצמו ועולמו, למען הדעת ולא למען התהילה, ההארה, הפסקת הסבל או אלף ואחת הסיבות האחרות.
למיטב הבנתי, שוב, בודהה דיבר על היכחדותה של הדהרמה שלו כתוצאה מסילופים וריבויי פרשנויות. אני לא חושב שהוא התכוון שבגלל שאנחנו חיים בתקופה אחרת המדיטציה (שהיא במהותה התבוננות או חקירה) תאבד מכוחה.
האמת, לא, אני לא מסתפק במצב שלי כרגע, אפילו שהוא טוב, אבל זה עדיין לא אומר שאני מנסה להגיע להארה בעזרת טכניקות תנועה ותירגולי מודעות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק אבל
רון,
אשדוד,
08/11/07 09:55
| שכחת פקטור אחד, זמן. ככל שהזמן ממשיך האגו של האנושות גדל, נזירים - שהגיעו להארה פעם, לא היה להם אגו דומה לשלנו בכלל, חיה אחרת לגמרי ועוד גם שלא היו להם דפוסי מחשבה והתנהגות דומים לשלנו והכמות שלהם הייתה הרבה יותר קטנה. כשאברהםשאל את אלוהים מה מקור הכוכבים כשהסתכל בשמיים הוא הגיע להארה, הוא היה ה''חוקר'' הראשון. מאז התחילו להיות עוד חוקרים, ומאז כל פעם נהיה יותר קשה להגיע להארה
כי האגו גדל ולא בקצב שווה, ככל שמתקדמים ככה הוא גדל עוד יותר, כמו עצרת במתמטיקה. בגלל זה עכשיו קרוב לבלתי אפשרי להגיע על ידי קואן להארה וגם כן על ידי מדיטציה וזאזן, בודהא אמר את זה בעצמו.
אם אתה לא מסתפק במצב שלך עכשיו שהוא נראה לי טוב.. ואתה מעדיף כן לנסות להגיע להארה שוב תנסה www.falundafa.org
הגב לתגובה זו
|
|
 |
באמת יש אחלה דיבור
בן,
צפון,
28/05/07 14:55
| רק חבל שהעורכים החליטו למנוע מהרבה אחרים להיות מודעים אליו ודחקו אותו לארכיון בעוד מאמרים על משחקי כלכלה או אלו על הפרות ההודיות נתפסות כיותר רלוונטיות, באמת חבל.
מסכים איתך לגביי השימוש האפשרי של קואנים במודע בידיי האנשים שמבינים אותם, קרי מוארים. מסכים בהחלט, עכשיו כל מה שנשאר לך הוא למצוא אחד אמיתי ולהקשיב לכל מילה שיוצאת מהפה שלו במטרה להבין באמת מה הוא אומר, בלי דיעה קדומה. תסכים איתי שהמוארים האמיתיים מאוד נדירים, למחפש הרגיל אין כלים להבחין מי מהמוארים אמיתי ומי לא, וכל הלא אמיתיים והכל כך הרבה יותר נפוצים מסוכנים מאוד ולכן לשחרר את מנגנון הביקורת לגביי מוארים באופן כללי גובל בטימטום.
אחי, אם כל מה שאתה מעוניין בו זה לשפר את התודעה ולא להגיע להארה, לא צריך ללכת למזרח, תפנים את רודולף שטיינר, הוא מצא את הכלים הכי טובים לזה.
אגב בודהא, לא יודע מה זאת אומרת שהדהארמה שלו לא תהיה שימושית, אוליי הוא התכוון לכך שאנשים יעוותו אותה בפילטרים של המחשבה לאורך השנים ויוציאו אותה מכלל שימוש, אבל מה שיפה בבודהא, שטיפש הוא לא היה ולכן דיבר גם במשלים.
ואני בכלל לא מדבר על הדהארמה של בודהא. אני לא מנסה לעזור לאף אחד ללכת בעקבות בודהא בדרך שלו. אני מנסה לעזור להבין, מתוך הדרך שאני עשיתי עד עכשיו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
well and long said
רון,
אשדוד,
28/05/07 10:42
| אוסיף עוד קצת. צודק שטכניקות לא יביאו להארה, לכן זן נקראת הדרך ללא דרך. הקטע בטכניקה שאתה מכוון את התודעה שלך למשהו - כמו שאתה רוצה להשקיט את המחשבה, רוצה להגיע להארה וכו'. במדיטצית זן -זאזן את אמור להגיע לאינות מחשבה - התודעה לא מכוונת לכלום. בקואנים - כל מה שאמרת אני מסכים אבל יש עוד היבט של זה, לא כשאתה שואל את עצמך או קורא משהו כי מעבר לשעשוע זה לא ישמש הרבה - אבל כשיש לך מורה מואר הוא יודע בדיוק מה להנחית עליך ומתי והקואן שהוא יזרוק עליך יביא אותך לאן שצריך.
יש לנו פה אחלה דיבור - אבל בודהא אמר שהדהארמה שלו לא תהיה שימושית 400 שנה אחריו - כלומר עכשיו היא כמעט לא יכולה לעזור לאף אחד. שים עין על www.falundafa.org יום טוב:)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מהות ה''קואן'' - המשך.
בן,
צפון,
28/05/07 00:08
| שאלה כזאת לא יכולה להישאל ממניע של הגעה לסיטואציה, היא יכולה להיות רק ספונטנית כתוצאה מחקירה, בגלל זה היא כבר לא רלוונטית לנו בהקשר האמור של טכניקת הקואן, בעצם, השאלה הזאת כבר שאלה מתה, כי אף פעם לא נצליח לשאול אותה באמת בלי לחשוב מראש על המטרה של השיחרור.
כל מה שאמרתי עכשיו, אמרתי מנסיון, לא רק משמיעה של איזה מואר, לא מאיזה שעשוע אינטלקטואלי, מנסיון, מתגלית, מחקירה, מהגות, מאיתגור המוח, מהתבוננות בתהליך.
מייד אחריי שהתהליך הזה מתחיל, ושוב, מודעים יפה מאוד לזה שהוא מתחיל, במספר צורות מובהקות שאי אפשר לפספס, צריך להיות משוחרר מכל פחד, מוכוון לחקירה וללא כל שפיטה של התוצאה שלו או שפיטה של המצב שלפניו וללא כל נסיון ספקולציה, אחרת המוח ישר מספק איזה מפלט להיצמד אליו, וזה קשה, מה שאני לא הצלחתי לעשות ובגלל זה לא התעוררתי אף פעם. והכי קשה, הכי קשה זה להפנים שבעצם לא קיבלת מזה כלום, כי זה נורא קל להאמין שהמפלט שהמוח נתן לך ולעצמו בדמות איזה מחשבה היא תובנת אמת אלוהית ומעוררת, כי היא בהחלט בטעם כזה, כאן בניגוד לסתם פילפול מנטלי השוני בין המחשבה לאמת כתוצאה מהתבוננות קטן מאוד, יכול להיות נגיד, שכל מה שאני אומר הוא הוא בעצם מפלט האשלייה הזה ואני לא מודע לזה, למרות שלא נראה לי כי אני יודע בדיוק איזה מחשבה מאוד יפה זרקה אותי אחורה, צריך להבין, האשליות באמת יפות, אבל אין בהן כלום, ממש כלום, ואני מוכן לשער שרוב ה''מוארים'' המוכרים לנו כל כך טוב לעייפה הם כאלו שבדיוק נפלו לאותה מלכודת, חוו את תחילת החוויה אבל נזרקו ממנה אחורה עם אמתלת שווא צבעונית של המוח.
עכשיו אין לי בעייה לזהות מי מואר ומי לא, זה משתקף כל כך בהיר, לא רק בבחירה האינטליגנטית והמעודנת של אלו שהתעוררו במילים ומשלים, אלא גם בהיעדר מכוון של מילים מסויימות, אתה מבין, עצם זה שהסברתי לך את כל זה עלול מאוד לגרום לך כבר לא לחקור כלום באמת אלא סתם לחקור הכל במטרה להגיע להארה.
אז למה אני מספר את זה - כי אוליי אנשים ישתכנעו לוותר על כל הטכניקות, להבין שאי אפשר בצורה מכוונת להגיע להארה, אפשר להגיע להארה רק כשהיא מגיעה כנספח ספונטני לגמריי לחקירה אמיתית, לרצון להבין, מה שעושה אותה ללא רלוונטית עד שהיא מגיעה. וגם, כי הידיעה של מה לא צריך לעשות כשהתהליך מתחיל חייבת להיות קיימת בזיכרון של התודעה, זה תהליך עדין אבל יש בו יותר אפשרות למקד רצון ולשחרר נסיון ספקולציה שיפוטי מבמצב הרגיל של המוח, קשה להסביר למה, אבל כשתגיע תדע.
מה שבטוח, זה לא תוצאה של שום חסד ושום דבר אחר אקראי, חזקה עליה שתתגלה בסמוך להתבוננות אמיתית נטולת פחד שמונעת מהרצון להבין, אבל אסור להיתפס לזה, זה החלק המהותי, או כמו שאחרים עושים, משכנעים שקיומה תמידי ולכן הופכים אותה ללא רלוונטית כמטרה (מה שנכון) או שמפנים את החקירה לעצם קיומה של ההארה כרגע. (שזה, מצב פאראדוקסלי קלאסי, אתה מבין מה קורה במוח של אדם ששואל באמת אם הוא כבר מואר? זאת אוליי הטכניקה הכי יעילה, אבל מה לעשות, הרבה אנשים, ובייחוד הישראלים, לא פרייארים ולא יקנו את זה בחיים :))
אז כן, שעשוע זה באמת נחמד, אני אוהב מאוד שעשועים, אבל הקואן כטכניקה זה לא יותר ממה שזה - שעשוע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מהות ה''קואן''
בן,
צפון,
28/05/07 00:08
| הוא שבירה, טוטאלית, של דפוסי המחשבה.
זה לא תירגול, זה לא טכניקה, זה תהליך ספונטני שקורה כתוצאה מהפניית כוח הרצון שלך להבנה אמיתית של משהו שהמנגנון המנטלי לא מסוגל לעכל.
ברגע שאתה הופך את זה לטכניקה אתה מאבד את היכולת להשתמש באותו כוח רצון להבנה. אתה מונע מדברים אחרים, להגיע להארה, לשעשע את המוח, אבל את זה אתה יכול לעשות בכל דבר, כל מאמר פה הוא שעשוע מנטלי ותו לא, אלו לא מספיקים בשביל באמת לאתגר את המוח.
ראובן אומר שאני לא יודע מה זה קואן, והוא צודק במאה אחוז, אני לא מכיר את הקונספט הזה שנקרא קואן וכל מה שמייחסים לו כיתרונות, אני מכיר את הסיטואציה הספונטנית לחלוטין שנוצרת מהתוצאה של רצון להבין באמת משהו פאראדוקסלי או בלתי נתפס, אני יכול לשער שזה הרעיון מאחוריי הקואן שמוארי הזן נתקלו בו ושהתלמידים שלהם הפכו את זה לטכניקה, בגלל שזה באמת משעשע את המוח הם ראו בזה כיעיל, אבל מה שזה עושה כשזה נהפך לקונספט, כשזה נהפך לטכניקה, זה פשוט ליצור עוד מחסום בדרך להבנה.
זה בדיוק על אותו משקל של מדיטציה, מה שהיה מצב של התבוננות מתוך רצון להבין, הפך לטכניקה שכל מטרתה היא שיפור עצמי, ועובדה שהיא לא עובדת כשמנסים לשפר ולא לחקור, היתרון במדיטציה, אפילו שלא נעשית ממטרה אמיתית לחקור, שהיא מטבעה כל כך מעייפת וכל כך אינטנסיבית בהפעלת החשיבה (ומי שבאמת חושב שמצליח להשקיט את המוח כל כך בקלות טועה בגדול) שיכול להתפלק לשם איזה נסיון חקירה אחריי שמוותרים בלא מודע על הרצון לשיפור מהתהליך.
אני דיי בטוח שאף אדם לא הגיע להארה מהשאלה מה קולה של מחיאת כף יד אחת, קשה לי לראות איך המוח לא מתנער מזה בקלילות, אבל שאלה בסגנון האם לכלב יש טבע-בודהא בטח שיחררה כבר כמה אנשים, שונים לגמריי, זרים זה לזה, בורים זה לקיומו של זה, כי היא שאלה שהמנגנון המנטלי היבש לא יכול להתחמק ממנה ברגע שנשאלה במלוא הכוונה לקבל תשובה, המשמעויות מאחורייה כל כך עמוקות, שכן או לא הן לא תשובות שהמוח יכול לספק אם הוא מופעל ע''י כוח הרצון לחקור ולהבין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
לא הבנתי איך גשר הזהב קשור???
ל"ת
מסן פרציסקו,
26/05/07 13:59
| |
 |
6.
יש תרגום לעברית של השער ללא שער?
דן,
26/05/07 13:43
| |
 |
יש תרגום
תומר,
הרצליה,
26/05/07 21:17
| ישנו ספר באנגלית שנקרא Zen flesh, zen bones שנכתב על ידי Paul Reps, פורסם לראשונה ב-1957 ותורגם ממש מזמן לעברית על ידי דוד שחר בשם ''חכמת זן''. ראיתי לא מזמן מהדורות חדשות שלו. זהו ספר נפלא שכולל 101 ספורי זן, 49 ספורי ''השער ללא שער'', ועוד מסה פלאית שנקראת ''נקודת האמצע'' - מילותיו של שיווא לאהובתו דווי. הספר מומלץ בחום
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
אשמח לשמוע עוד קונים ודברי הסבר
ל"ת
לואי,
26/05/07 13:40
| |
 |
4.
מה זה החרא הזה?
ל"ת
צ'ונג ראן,
נהר הקוואי,
26/05/07 13:35
| |
 |
3.
חיל ורעדה
גבינים בירח,
עמק יזרעאל,
26/05/07 05:35
| |
 |
2.
אני אומנם לא מומחה,
Rasputin,
25/05/07 23:01
| ובטח שלא קראתי את הפירושים בכתבה, אבל אם אני לא טועה זה קצת חבל לעשות ספוילרים כאלה, לא? ז''א זה לא איזה תשבץ סודוקו או משו. מה הטעם?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
לא הבנתי כלום
אחד,
25/05/07 19:38
| |
 |
אני יכול לנסות, אתה באמת רוצה?
ל"ת
.,
27/05/07 23:39
| |
 |
גם אני לא הבנתי!
זה שאחרי אחד,
עמק ולא הר,
26/05/07 10:38
| אתה לא הבנת דבר רק פעם אחת, אבל אני לא הבנתי דבר כבר פעמיים! מי צריך להתנצל בפני מי?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רגע , זה גם קואן???
ל"ת
כשהנעל מתאימה,
27/05/07 13:25
| |
|
|
|
|
|