 |
11.
תודה רבה למגיבים
ל"ת
אורי אלישר,
13/07/07 09:38
|
|
 |
10.
איזה יופי.
תודה,
11/07/07 18:34
|
|
 |
9.
פטפוטי בייצים
ל"ת
יוסי מוערך,
ת''א,
11/07/07 11:55
|
|
 |
שמור עליהן אח שלי
מהר!,
הגן על עצמך!,
11/07/07 18:32
|
כן יונדאי לא יונדאי, יש נהג אין נהג, לא טוב שמישהו יתעסק לך באוצר בלי הזמנה. שמור על ביציך מכל משמר, ארוז אותן במשי, אפילו. בנה להן קן קטן! ומייד אחרי שאתה מזיין את השכל בתגובתך האוטומטית התורנית, או קוטל משהו שמישהו אמר סתם כי בא לך, מוטב אפילו שתשים עליהן את הידיים. רק ליתר ביטחון, אתה יודע. לעולם אין לדעת לאן אומני הלחימה הסיניים המוזרים האלה עלולים לשלוח את הרגל פתאום מתוך האינטרנט.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
כתיבה קלה ועמוקה
נרי,
10/07/07 22:59
|
|
 |
7.
תגובה
מושון,
10/07/07 13:05
|
אני רוצה להתייחס לנקודה של מה כן יש...
הרי להגיע שאין כלום הוא לא בגדר דואליות, הוא בגדר קשקוש.
קראתי מעט מדברי בודהה ואני חושב שהוא התכוון שה-''אני'' ה-''SELF'' כמו כל דבר הוא לא מהות יסודית, כי אם תבנית זרימה מסוימת. השאלה ההגיונית שעולה אם כן היא: זרימה של מה? מה כן מהות יסודית? התשובה שלו הייתה שכלום! או בהפשטה: כל ''מהות'' היא רק למראית עין ומורכבת מתבנית זרימה של מה שנראה על פניו כמהות יסודית, אך גם הוא תבנית זרימה...וכן הלאה עד אינסוף...
הזרימה הזאת נובעת מחוסר (או ''סבל'' בפיו) והיא בבסיס הקיום (האשליה).
קחו את הרעיון לעולם הפיזי ותראו שזה עובד גם שם...
יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מושון,
א.,
מ.,
10/07/07 20:28
|
אין היכולת להגיב בזמן ''אמת'' בפירוש חכם מרנה למהות חוכמה, אין הידע שווה דבר אם אינו הופך להווייה. חוכמתך בוערת, אך שאל את עצמך, האם הווייתך ברמת ידיעותיך? שאם לא כך, אל תתפתה להקריב את ידעותיך על מזבח התפיסה העצימת שלך כחכם. דע את עצמך ודע כי אתה חכם וכי אז תפנים את מיותרות ה''ידע'' בלבד. אל יתהלל חוגר כמפתח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא מסכים
מושון,
11/07/07 06:14
|
בלתי ניתן להשוות הוויה לידע, וממש כמו שידע אינו שווה בלי ההויה שלהם, כך הוויה בלי ידע שנובע ממנה לא שווה דבר.
ידע והוויה משלימות אחת את השניה ואני לא מדבר רק מתוך ידע תיאורטי כשאני אומר שאף אחת משניהם אינה מיותרת!
יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מושון,
א.,
מ.,
11/07/07 10:22
|
אכן, איש חכם אתה, אין בכך ספק. אבל האם ידיעה גורמת הבנה? לא ולא, שכן רק התנסות בידיעה מביאה הבנה שלמה בכל אחד מתאי גופך. משול הדבר לאותו מטייל שלא יצא מעולם מביתו, אך מכיר הוא את כל פינות תבל, הוא יענה בידע רב על כל שאלה שישאל, אבל האם חווה הוא את ריח השוק בבנקוק? האם הרגיש את הקדושה בפסגות ההימליה, האם עמד ליד קרחון מתפרק בארץ האש וחש את העוצמה הבלתי מעורערת?
ובכן, די בכך בכדי להבחין שידע הוא חשוב, אך ללא ההוויה שתתאים לו אין הוא אלא תסכול מתמשך, שכן ידע מעוניין לחדור לכל תא ולהפוך להבנה, וללא הווייה אין הדבר אפשרי.
איש חכם אתה, וכנראה גם פיקח, אל תעסוק בתגובה האוטומטית שלך המערך הנפשי שלך- לענות תשובה חכמה עוד יותר. עצור, הילחם באוטומטיות תזכה לפתח את הווייתך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה זכית
בן,
צפון,
11/07/07 14:10
|
לפתח את הוויתך שאתה נוקף באצבעות מאשימות כלפיי דרגות הוויה כביכול נחותות משלך?
אם כן, עד לאיזה רמה הוויתית הגעת?
אתה מואר?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שוב
מושון,
11/07/07 12:29
|
לא אמרתי שידע בלבד הוא מספיק - אני מסכים איתך לחלוטין, אלא שהוספתי שזה עובד גם בכיוון ההפוך - הוויה ללא ידע היא חסרת ערך באותה המידה.
רק שילוב בין השתיים מוביל ל-''שלמות''.
עם מה אתה לא מסכים בדיוק?
יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אל תקרא לי איש חכם!
מושון,
12/07/07 06:37
|
כל שאמרתי הוא הרחבה קטנה למה שאתה אמרת, אמרת שידיעה מהשכל היא ''חסרת ערך'' כאשר היא מחוסרת הוויה והוספתי שהוויה ללא הבנה היא ''חסרת ערך'' באותה מידה.
ותשאיר לי את המערך הנפשי שלי ואת מערך הלמידה שלי, תתרכז בשלך - זה יעזור לך יותר!
יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מושון,
א.,
מ.,
11/07/07 19:50
|
האם הסכמה היא הניגוד של אי הסכמה? האם אי הסכמה היא ניגוד של הסכמה? וכי מדוע עלינו להסכים או לא? הלא אין מספר מציאויות מתקיימות במקביל וחודרות אלו אל אלו?
האם לא קיימת האפשרות שעל אף הסכמתי עם תוכן דבריך, יש ברשותי לומר לך דברים על האופן ולא על התוכן? האם לא יוכל המערך הנפשי שלך להפיק מאופן דברי ומתוכנן דבר לבד מהסכמה או ניגוד?
איש חכם אתה, אנא הפק מדברי את שראוי לאיש חכם כמוך להפיק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בן,
א.,
מ.,
11/07/07 19:11
|
אין במה לזכות. הארה היא מצב ריגעי, החיים הם מצב זמני, וההווייה היא מצב ניצחי.
אין התנצחות ביני ובין מושון, יש החלפת הבנות הדדית למען שנינו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
אין נהג ביונדאי
אריה,
מבשרת,
10/07/07 08:39
|
|
 |
אין בכלל מכונית
:-),
10/07/07 10:14
|
|
 |
5.
השטף
אופיר,
10/07/07 00:27
|
אורי המושג שטף הוא ערטילאי אשתדל להבין אותו יותר ותמיד נהנה לקרוא את מאמריך במיוחד כמתרגל של אומנויות לחימה המשך כך!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
אורי,
א.,
מ.,
09/07/07 22:14
|
אורי,
אכן, התגלות מדהימה היא ההורות, שכן המבט שבלידה זהה רק למבט שבמוות, אותה צלילות, כפי שרק הים משקף את השמים, אותו גוון, אותו קסם, אבל משהו אחר לגמרי, שכן- המים המשקפים את השמיים מוגבלים הם בהיקפם, נפחם אך מלאים חיים ממש כפי שהנולד הטרי מלא חיים אך זמני ומוגבל בתוך גוף. השמיים המשתקפים אל הים כמוות המשתקף בעיני התינוק החלולות- אין סופי, נסתר אך ללא חיים! עלה והצלח, אתב בדרך לפיענוח הנכון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
יופי
יוסף.ש.,
צפון,
09/07/07 19:30
|
לך עם זה עוד צעד, אני לא השטף והתנועה הפרטית שלי , אני השטף והתנועה של כל מה שקיים, דרך התנועה הפרטית שלי אני יכול להתנסות בתנועה של כל העולם אבל במיוחד בשקט שנמצא בכל מקום ובמיוחד ברווח בין התנועות. ולכן אני ניצחי, הבורא והנברא והאהבה שמנהלת את כל זה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יופי
love,
tel aviv,
09/07/07 21:37
|
כל מילה בסלע הבורא ברא אותנו באהבה וזה התדר אליו יש להתחבר התדר של האחד והיחיד אין שניים אין עושה יש אין
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
מי אתה אורי
סיון,
רעננה,
09/07/07 13:58
|
הראה לי את השינוי החל על מרכיביך, אז אוכל להתעורר :) השינוי הזרם והשטף אינם פרטיים ההבחנה והתאור של שטף זה, הינם פרטיים, מבחינים ומבדילים.
מי אתה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
!
אדוויאטה וודנטה,
bible zone,
09/07/07 13:12
|
|