 |
15.
איך להשתמש באדוואיטה בדרך בריחה?
י''ל,
23/09/07 00:05
|
המאמר הזה הוא דוגמא לא רעה לאופן שבו אפשר לקחת תפיסות תיאולוגיות כוללניות וחוויות מיסטיות ובעזרתן להתחמק מהמורכבות הלא-נעימה - לאנשים מסוימים - של החוויה האנושית והרצון החופשי.
האגו מאד אוהב אשמה ולעתים נעזר בה כדי לחוש את עצמו נפרד. אבל התבוננות מעודנת יותר תגלה שתחת אשמה שוכן היא כאב שלא הכירו בו. במובן הזה אשמה היא אכן שייכת לאגו, אבל דווקא בשל נטייתו שלא לפגוש כאב. מדוע? כי מי שפוגש כאב בלא מחסומים יחוש אמפתיה עם הזולת, ודווקא תחדד החמלה ותחושת האחריות שלו כלפיו והרגישות לפעולה נכונה בין אדם לחברו.
קטונתי מלקלוע לכוונתו של בורא עולם, או מחבר התורה, אבל לתפיסתי יום כיפור אינו חג דיוניסי של התמוססות באחד שבו מתנערים מתחושת אשמה כדי לבטל את ההבדלים בין אדם, אלוהים ועולם, אלא דווקא מפנים מקום נפשי לאשמה ולכאב, כדי לזכך ולעדן את היחסים בין אדם, אלוהים ועולם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
י''ל היקר זה בדיוק מה שהמאמר ניסה להסביר
גלית,
23/09/07 09:43
|
קיימת נקודה שבה אתה מוותר על תפיסת אשמה וכאב וחקירתם במסגרת מע' יחסים כלשהי בין אדם לחברו, לאלוהים וכו', אלא אתה מתבונן בהם, רואה את הקיום של מכלול הרגשות הזה ומשחרר אותם.
אין יותר הפרדה ודואליות, כלומר אין יחסים בין אדם לעולם לאלוהים, כי הכל זה אחד.
טוב נו, בטח לא הסברתי עצמי בצור בהירה כמו המאמר, אבל אתמול ביום הכיפורים חשתי בדיוק את מה שהמאמר מתאר.
תודה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
שאלה לאוהד :בריאות נפשית ורוחניות
אילנה,
22/09/07 21:36
|
אם אכן בריאות נפשית מחייבת אגו בריא המכיר את עצמו ואת זולתו , כיצד ניתן לשמור על בריאות נפשית ולתפקד בעולם החומר ובו בזמן להתאחד עם הכל ולאבד את תחושת האני. (אני יכולה להבין/לחוות את זה ברמה של חוויה זמנית בלבד) נראה שיש פה איזו סתירה שמקשה על שינוי התודעה לכיוון של האחדות . נראה לי שלמרות שמדובר בחוויה שאינה שכלית , הבנה שכלית של הנושא תוכל לעזור בעבודה על עניין האגו שאינו קל בכלל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פרה או פוסט. זו כל השאלה
אוהד א.,
23/09/07 19:26
|
זו שאלה טובה. ותץודה ששאלת. אבל התשובה לה נמצאת בהבדל הגדול שבין התקדמות ונסיגה. ביטול האגו על ידי התפתחות רוחנית איננו מחזיר אותך למצב של קדם-פיתוח האגו, למצב האינפנטילי. זו תהיה נסיגה. ואכן - ניתן לראות שלא מעט מחסידי הניו אייג' וההארה בגרוש נוטים לבלבל בין התעלות אל מעבר לאגו ובין מצב של קדם-רגו, בו הגבולות אינם בהירים מספיק, והם נופלים למצבים של ניצול (או שהם מנצלים או שהם מנוצלים - מבחינה זו - זה היינו הך).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
אלוהים כל יכול
בועז,
רמת גן,
21/09/07 23:13
|
יכול להסביר את עצמו ואינו זקוק לנציגים חכמים ככל שיהיו...וברגע שבא אדם ומנסה להסביר לנו את האלוהות סימן שאינו מאמין בכל יכול של האלוהים והוא חושב שהאל נזקק לו כדי ליצגו...ומכאן אוהד אינך מאמין באל כל יכול שכן בלעדיך הוא לא יכול. ההבנה של כך תלמד אנשים לעמוד על רגליהם ולא להשען על מורים אחרים חכמים ככל שיהיו שכן זו דרך המלחמות!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האל מבטא את עצמו דרך כל אחד
יוסף.ש.,
צפון,
22/09/07 19:52
|
אנחנו כלים לביטוי האל וזה כולל כל אחד מאיתנו ככל שהכלי יותר ''נקי'' הוא יותר ''בצלמו'' של האל. לכל מצד אחד אף אחד לא ''זקוק'' לכתבה זו כדי להתחבר לאל אבל מצד שני מי שקרא את הכתבה וזה חיבר אותו כן היה זקוק. גינוי כל אדם, אפילו הוא לא מושלם מבחינה רוחנית, הוא גינוי האל בכבודו ובעצמו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
AMAZING
m,
21/09/07 22:09
|
|
 |
11.
תשובה למקור לא תקרה בלי ווידוי ושמירת הטוב
ידיד נפש,
21/09/07 18:05
|
נפלא.
אלא שעל מנת שיתממש השלב הנשגב של התשובה, החזרה מן תפיסה של קיום נפרד, חייב לבוא שלב קודם.
בשלב שבו אנו עדיין אחוזים באגו, ומרגישים הפרדה בינינו לבין הזולת, אנו חייבים לפעול לפי כללי המוסר היחסיים, שבהם אמנם יש טוב ורע, וחייבים לטהר את חטאינו, במובן הישן והמוכר של המלה, להתוודות,לבקש סליחה, וכו'.
אחרת, ה''תשובה האוךטימטיבית'' כלל לא תתכן.
אחרת לא היה צורך בתורה ומצוות.
שתהיה לנו שנה מוסרית של תשובה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
הבורא אומר שיש בחירה חופשית איך זה מסתדר עם דבריך?
אבישי,
21/09/07 16:42
|
העולם שלנו הוא של בחירה חופשית כך הבורא אומר לא? אז אם כך לפי דבריך אין בחירה חופשית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בחירה חופשית
נגה,
23/09/07 17:58
|
זאת הבחירה שלך לומר שהעולם שלנו הוא בחירה חופשית. את דברי הבורא, לא אתה ולא אף אחד יודע. אתה גם לא יודע אם הוא בכלל קיים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הבחירה החופשית מתבטאת ביכולת לבחור בין נפרדות לאחדות
ל"ת
יונית,
21/09/07 18:19
|
|
 |
9.
כתבה חזקה ביותר, חזק ואמץ אוהד ..
אבישי,
21/09/07 15:08
|
לפני שאני מסיים לקרוא הרגשתי צורך לשלוח תגובה. מה שאתה אומר למעשה זה מחבר אותי לדברי ביירון קייטי שאומרת שבשבילה אלוהים זה המציאות ,ועכשיו הבנתי את המשמעות של זה בזכות דבריך. אז כשאני עושה עבודה פנימית, חקירה פנימית ,מי עושה אני? או הבורא?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי עושה
יוסף.ש.,
צפון,
22/09/07 19:48
|
מה זה עבודה פנימית, חקירה פנימית? כל הרגשה שאתה/את עושה זו תחושה של נפרדות מהאל העשיה היחידה היא התמסרות מוחלטת לאל ע''י הבנה שהוא היחיד ש''עושה'' ואתה הכלי לביצוע עשייתו. זה לא אומר שאתה רובוט כי אתה שותף מלא בעשיה ע''י היכולת להיות מודע לתהליך הזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי עושה אני או הבורא
א,
21/09/07 17:40
|
והשאלה שלך מי עושה, אתה או הבורא - מי הגדיר אותה? מה בך מגדיר אותך ומה בך מגדיר את הבורא? האם החלוקה אמיתית, האם אתה יכול להראות לי אותה? או שמדובר ברעיונות וזהו..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הבורא
ל"ת
ברור מאליו,
21/09/07 16:49
|
|
 |
8.
הרע- כביטוי לתפיסת וחווית הנפרדות של הפועל
א,
21/09/07 12:53
|
ועדיין יש להיות זהירים ולהבין את חשיבות לקיחת האחריות וההתבגרות הנפשית. משם מתפתחת הדרך להתבגרות רוחנית וליכולת האדם ללכת מעבר אל הרע. למעשה- עשיית רע היא ביטוי לתפיסת הנפרדות של הפועל. כל רע מגיע משם. ועל כן אדם שמפתח בקרבו את תודעת הייחוד והאחדות במעשיו לא יהא מן ''הרע ''. וכשאדם מוצא בקרבו מן הרע הרי שזו תזכורת עבורו להמשיך בעבודת הדבקות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בקשר לרוע
ימי השנה,
21/09/07 17:00
|
רוע מגיע מתוך הרבה מקומות, לאו דווקא מתוך חווית נפרדות. הוא מדגיש את הפירוד כי הוא יוצר מרחק בין בני אדם, אבל לאו דווקא מתוך תחושה של פירוד הוא מגיע. הרבה פעמים קשה לצפות את הרוע. הוא יכול להגיע בהפתעה, ללא הכנה. הרבה פעמים אין איך להתגונן. הרבה פעמים זה נראה שאפילו אין זכות(!) להתגונן מפניו. מדברים פה הרבה על חווית ההימנעות מעשיית הרע. אך מה לעשות כשעושים לך רע? איך אפשר להתגונן מזה? איך להגיב לזה? איזו עבודה פנימית צריך לעשות?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
תודה על כתבה נפלאה, כרגיל;-)
ל"ת
גילי פרי,
עולםהמיסטיקה,
21/09/07 12:47
|
|
 |
6.
יפה
mahadeva,
21/09/07 12:46
|
יפה מאוד מאוד גמר חתימה טובה וצום קל לכולנו המון אהבה בריאות ואושר שנה טובה ומתוקה וסליחה על הכל ושיהיה רק טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
של הכנה לחג, תודה
ל"ת
יופי,
21/09/07 12:43
|
|
 |
4.
נהדר !
הדר,
21/09/07 11:56
|
|
 |
3.
אוהב לקרוא את כתבותיך המקסימות ..תודה רבה רבה לך! אוהד
ל"ת
רחמיאל,
21/09/07 11:48
|
|
 |
2.
חשוב ונכון.
ג. ראבנשטיין,
21/09/07 10:16
|
כל הכבוד אוהד. לא חשבתי על הקשר האפשרי הזה בין יום כיפור לתורות הנון-דואליסטיות. השכלתי.
חתימה טובה לך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
יופי
יוסף.ש.,
צפון,
21/09/07 09:56
|
כאשר אנחנו ''יודעים'' שהכל מתנהל ע''י אלוהים עצמו ומקבלים כל מה שבא בשלוה (לא בשמחה ולא בצער) וכאשר אנחנו מחליפים את האמונה (שהיא תמיד מוגבלת) באמון באלוהים (שאינו מוגבל מעצם טבעו, רק אז בעצם קיימנו את מצוות יום כיפור. ואז לצום יש תפקיד שונה, תפקיד של מנוחה לגוף (במיוחד מערכת האיכול של האדם המודרני) , במצב בו הגוף נח, והמחשבות נרגעות, אז מופיע אלוהים במלא הדרו.
הגב לתגובה זו
|
|