 |
41.
יפה מאוד אביתר.
ל"ת
א.ו,
10/10/07 15:47
|
|
 |
40.
מצטרף לאורי
בניא,
י-ם,
10/10/07 13:22
|
|
 |
39.
וואו
טל,
ת"א,
10/10/07 11:23
|
ממש חיובי סוף סוף יש מי שמוציא לאור חכמה פשוטה יותר תודה לך שולמן ברוך תהיה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
38.
סחתיין אחי
אורי,
י-ם,
09/10/07 14:17
|
|
 |
37.
בואו פנימה
עידור,
08/10/07 05:20
|
אדם וחווה באמת מתו כשאכלו מעץ הדעת הם היו בני אל מוות לפני שאכלו ואחרי שאכלו ''טוב-רע'' ''חיים-מוות'' מעניין ...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
36.
איפה ג'אנגו?
ל"ת
מעריץ,
08/10/07 02:07
|
|
 |
איפה ג'ודי?
ל"ת
עוזי כהן,
רעננה,
08/10/07 05:42
|
|
 |
35.
די כבר עם בורא. מי ברא את הבורא
יש שאלות,
-אין תשובות!,
07/10/07 08:11
|
|
 |
אין לבורא ראשית.
אבי,
08/10/07 18:24
|
|
 |
אין בורא לבורא מסתדר לך(לכם), אין בורא לעולם לא מסתדר
ל"ת
רק אלוהים יודע,
מה ההבדל..,
10/10/07 08:35
|
|
 |
34.
רהוט זורם ולא יומרני
בועז.פ,
07/10/07 00:03
|
|
 |
33.
לכותב שולמן - קרא מאמר של ''מעשה בראשית - מבט חוזר''
פנימי,
06/10/07 22:21
|
במעריב והבם לפי הראי''ה מה התורה הרוחנית מדברת עליו שהוא שונה מהפשט בו אתה שטעות רואה את התורה.
התורה היא סוד תורה פנימית רוחנית והיגע בדרכיה מבין את הילכותיה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
32.
שאלה לאביתר
שליו,
06/10/07 18:40
|
שלום אביתר, נהניתי לקרוא את טורך. רציתי לדעת האם אתה בודהיסט? כלומר האם אימצת את הבודהיזם כדרך חיים מלאה מעבר לעיסוק האקדמי?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
31.
למזמורים הברהמיניים הקדומים אין קשר לבודהא.
רוח סתיו,
06/10/07 16:51
|
למען ההגינות, יש לציין בצורה מפורשת יותר, ולא מובלעת כמו בכתבה, מתי מפרשים ברוח בודהיסטית ומתי מביאים מובאות ותפיסות מן ההינדואיזם הקדום, למשל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
כל השאלות הגרעיניות נשארו בעינן
ל"ת
זה הכל,
06/10/07 16:24
|
|
 |
29.
האבחנה בין טוב לרע היא התפיסה
יעקב,
06/10/07 14:40
|
|
 |
28.
איך תיתכן בראשית לעולם נצחי?תיקון : העולם אינו נצחי. האל כן.
ל"ת
אנוש בר-חלוף,
עד 120,
06/10/07 14:10
|
|
 |
קרא תגובה 25 עונה ומתמודד מצויין עם שאלת יש מאיין.
רמי,
ים,
06/10/07 18:20
|
אמנם תגובה 25 לא ערוכה היטב אך עונה היטב לדעתי לשאלת יש מאין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אנוש קרא את תגובה25 .
גל,
ים,
06/10/07 15:17
|
תגובתו צריכה לעריכה. אמירתו דוקא כן.
עונה יפה לשאלת יש מאין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
סליחה ולא נעים אבל חייב להאמר,
הילד הקטן,
משדרות המלך,
06/10/07 13:12
|
מסורבל. יותר מידי מילים ומגיבים שרוצים להראות מוארים, מצקצקים בחשיבות: נפלא, מדויק, בלא, בלא, בלא,,, ואני הקטן ממלמל בתדהמה: סליחה וגם לא נעים, אך חייב להאמר,,,לא תורה ולא נעלים. המלך עירום. ממש!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
העולם הנברא.הברוא אל מול הנצחי והבורא .
שלם.,
קרית ים.,
06/10/07 12:56
|
הנברא אדם על רבדיו הגשמיים. ורבדיו הרוחניים. רמת קיום נתפסת עי חושים.נמצאת בזמן ובמרחב. גבוה מעל נמצא חייו ברמה האטומית.וברמה הסב אטומית.שם אין האדם מודע.שם אין חוויית החיים אך היא היא אבן יסוד חיים.היינו לא גוף הבשר עוד כי אם גוף אנרגטי הנענה ומתקיים בחוקיו. ברור שככל שרמת קיום יותר גבוה יותר מעודנת היא אף עוצמתית בכמה רמות מכוח ועוצמת גוף הבשר גוף החושים. מכיוון שהגוף המעודן מחזיק את הגופים הגסים יותר. לנו האדם במודע חווים את גוף הרוח.דרך עולם החשיבה ועולם הידיעה. כאשר אמר הבורא יהי אור. רמת קיום מעודנת וגבוה אמרה יהי אור הנתפס עי החושים. לשאלת יש מאין. אין של רמת הקיום נמוכה בכמה דרגות.החלה לנבוע מרמת קיום גבוה לאין שיעור מעודנת שאינה בחינת קיים-במוחש-נתפס-עי-החושים.זמן ומרחב ארבע מימדים.
גוף הבשר תלת מימדי חווה חש את העולם הנתפס כיש. כה יש . יודע גופו שלו וגופי שאר הנמצאים עשויים מולקולות העשויות אטומים העשויים אנרגייה. כל רמת קיום נענת לחוקיה שלה. הינו גוף הבשר נענה לצרכיו.ומגיב לחושיו. בעודו רמת קיום אחרת שלו חלק בלתי נפרד מנו.עולם המולקולות ש נענה לחוקים משלו הכימיים והביולוגיים. בעוד הגופים האטומיים והסב אטומיים נענים לחוקים שלהם.שדות אלקטריים קונדקטיביות.והולכה. ככל שרמת הקיום יותר מעודנים כרמה הסב אטומית.יותר מהירה יותר עוצמתית. והיא המחזיקה את הרמות הגסות ממנה. כך שהאין בחינת אינו נתפס אינו באמת אין.הרי גופינו וגופי שאר הנמצאים עשויים מורכבים ומתקיימים עי רמת קיום מעודנת מנה.
כאשר הבורא. רמת קיום מעודנת לאין שיעור. מגשים - מגשם- קיום ברמות פחות מעודנות.עד לגופים תלת מימדיים.הנזככים למרחב וזמן לינארי.
נס. הבאה לידי ביטוי גלוי של חוקיות מרמת קיום גבוה יותר לביטוי ברמה גשמית יותר. כן ויהי אור דוגמה לנס אחד שאינו נפסק גם עתה.
הכותב בלתי מלומד בעליל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יפהפה ואמיתי למהדרין - תודה
ג'נטלמן,
06/10/07 22:57
|
הקבלה, האנתרופוסופיה, הדרך הרביעית, הילינג וקריאת הילות ההומאופתיה - כל אלה ועוד מושתתים על ההבנה שהרמות המעודנות יותר מחזיקות את הגסות יותר. ואנחנו כפרטים מודעים - נמצאים בתהליך של מודעות ועידון - מהגס אל העדין (באלכימיה). עכשיו כל אחד מאיתנו יכול לבדוק בחייו, ברגע הזה ובכלל, מהו הגס ומהו המעודן. מרתק לגלות ולהוסיף לגלות עוד ועוד רבדים ודקויות ועדינויות... וגם כשנפגשים עם הגס - לפעמים אפשר לגשת גם אליו בעדינות - בלי שיפוטיות או ביקורת. הגס ממלא את תפקידו בעולם. השאלה הנשארת היא איפה אנחנו באמת מרגישים בבית ובחיבור עם האחדות - בגס או בעדין?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למעשה הליכי הכרה נעשות עי עיבוד חומרים גשמיים
שלם,
ק ים,
07/10/07 00:07
|
באמצים של רמת קיום מעודנת סב אטומית וגבוהה יותר. אנו מעבדים מידע גס שמגיע באצעות המזון עי מערכות העיכול. אנו מעבדים חומרים יותר מעודנים מהאוויר עי מערכות הנשימה והעור.אנו מעבדים חומרים מעודנים יותר כגון מסרים מילוליים צורניים וסמליים באמצעות המוח כמעבד מזון אולטרה מעודן.
הליכי התפיסה קוגנציה הכרה נעשים עי מרקמי חשיבה רגש זיכרון ותובנות נרכשות. כל הליכי ההכרה נעשים ברמות קיום מעודנת מרמת הקיום האטומי והסב אטומי.וגבוה מהם.אפרש. מחשבה כחומר עיבוד של רגש חוויה חושית או תפישה מוראלית.יצירת פרוש מובנה לכל חוויה או ציור מחשבה עי השכל.בכללה גם הפיכת המוחש והמגושם עי החושים לתפיסה של הקשר לתובנה הוא הליכי עיבוד של המחשבה. האדם חווה את החיים בעת ובעונה אחת גשמית גסה.חושית רגשית ושכלית עם תפיסת עצמו כחוויה עצמית.למעשה הוא חיי את בכל רמות הקיום מן הגס אל הנעלה והמעודן.כדבר של יוםיום. גם את הגס ביותר חייב האדם לתפוס ולהכיר קוגנטיבית עי המערכות המעודנות שהם ורק הם מייצרות את התפיסה.ומסוגלות לייצר תמונת צורה. כל האותות כולם מהגס ביותר מוכרחות לנבוע כצורה כתמונה קונספטואלית עי ההכרה.
תודה לגנטלמן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
התאורים בבראשית - יפים יותר!
סתם סופר,
ציון,
06/10/07 11:16
|
|
 |
וואללה יפה
ל"ת
עידור,
08/10/07 05:22
|
|
 |
24.
היינריך היינה (משורר יהודי גרמני) אמר,,,,,,
Jaqueline,
Arad,
06/10/07 10:53
|
המחשבה והצורה שוות בסדר הזמן , אבל ב ''סדר בראשית'' , המחשבה קדמה לצורה : Die Form und der Gedanke sind gleich in der Ordnung der Zeit aber in der Ordnung der Entstehung , der Gedanke ist vor der Form
In greek , genesis comes from gigneshtai = ( to be born)Bri'a) ''parthenogenesis = הבריאה הבתולה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
ב ''ראשית'' מתחילה ב ''ב'' ולא ב ''א'' מדוע ?
Jaqueline,
Arad,
06/10/07 10:12
|
כי היה עולם ובריאתו שקדמו לעולמנו והאות הראשונה של ספר הבריאה שלהם התחיל ב ''א'' העולם ההוא נכחד ע''י אחד דומה ל אחמדינייז''אד וכל הארץ נתמלאה עפר ואפר גרעיני בגובה 4 מטרים , שני קופים זכר ונקבה (אדם וחוה) שרדו על צמרת עץ תאנה , ואז חווה פתתה את אדם לסבוב שני ועל כן האות ''ב'' שבת שלום
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
פשוט יפה והכי קרוב
לילי,
מרכז,
06/10/07 09:05
|
פשוט יפה והכי קרוב שאפשר, איש איש ומדרדתו הוא , תהיתי מה מדרגתו של הכותב ואינני מתכוונת האינטלקטואלית . ומזמן לא נכתב גם מאלה החושבים עצמם כמורים רוחניים .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
נהדר ומרענן
דרורית,
06/10/07 07:27
|
על פניו ]ירוש בודהיסטי יכול להיות הדבר הכי משעמם, אבל הכתיבה שלך מצויינת וניכר שיש לך עניין אמיתי ואהבה כנה לטקסטים משתי הדתות. תודה רבה ומצפה להמשך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
מרומם נפש
יהושע,
בת-ים,
06/10/07 06:07
|
מדהים.פעם ראשונ אחרי עשרות פעמים שקראתי את ''בראשית'' שמתי לב שאלוהים מתחיל בשקר. פעם ראשונה שמתי לב שלפעמים..דווקא לחיות בחשיכה זהו גן העדן האמיתי. דווקא לדעת.. לפעמים כמוהו כגירוש מגן העדן. והחשוב מכל... הכלום...דווקא לשרות בתוך הכלום הזה!!! כמה אנחנו נאחזים ב''יש'' כביכול.. שוכחים שחומרית..אנחנו בהבזק בעולם ''במוחשי''
אתה איש מרתק אדוני. איניני מוצא את המילים המדויקות להכיל את ההתרגשות מהכתבה הייתי שמח ביותר להכיר אותך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
חדש לי ודי מוזר. אבל אם כרמל ואור
ב. זימרמן,
ל.א.,
06/10/07 04:37
|
חדש לי ודי מוזר אבל אם כרמל ואור מברכים, אז ננסה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
המשיח
111,
111,
06/10/07 04:17
|
|
 |
This is a fallacy and a fairy tale
ל"ת
Jaqueline,
Arad,
06/10/07 09:16
|
|
 |
17.
אדם וחווה אכלו מהעץ ואכן מתו . הנחש שיקר והטעה הוא קשר את האכילה...
רובי,
06/10/07 02:08
|
במוות מיידי זו דרכו של השטן . אלהים רק אמר לאדם וחווה לא תאכלו מן העץ '' פן תמותון'' הוא לא אמר שהאכילה עצמה תהרוג אותם . ואכן ממצב של בני אלמוות הפכו אדם וחווה לבני מוות. האדם שמפרש את הטקסט על פי כתיבתו אין ספק שהוא אקדמאי . באקדמיה מעדיפים תמיד צורה על תוכן ומהות וכידוע בכל קורס כדיי לקבל ציון טוב צריך להיות '' כביכול מקורי'' ולייצר ציטוטים ומקורות חיצוניים . האמת ?! מוקרבת קרבן בשביל ציון .הבחור שכותב חסר הבנה מינימלית בטקסט והמקורות המקראיים . זה כה סמלי שהוא טועה בהעדיפו את הנחש על אלהים. כפי שהוא מעדיף את הבודהיזם הריק מתוכן על היהדות ,יהדותו שלו. לגביי בראשית אז אילו היה הכותב טורח לקרוא כל ספר על בראשית כזה שמומלץ בכל בית כנסת הוא היה יודע ש ה אות ב היא רמז לכך שהיתה מציאות אחרת קודם לכן כזאת שהיא מעל תפיסתנו בחושים מאחר ולא היה עולם שאותו אנו מסוגלים לתפוס. כל תלמיד ישיבה ואפילו עובד פשוט שלומד בערבים יודע שה שהאות ב היא אכן תחילתו של ה'' ספר הזה של המציאות שלנו הריי יכולה הייתה להבחר כל אות אך נבחרה בכוונה תחילה האות השנייה לגביי אלהים והמציאות שלו הריי הוא אין סופי וככזה בוודאי שלא הייתה לו התחלה אך מעבר למילים אף אדם לא יכול באמת לתפוס מזה אין סוף הריי יתכן שאלהים יצר והרס לפניי כן מיליוני עולמות עם חוקים אחרים פיזיקליים וביולוגיים שלנו אין שום השגה בהן . בנוסף כל תלמיד קבלה מתחיל וידע שיש עשר ספירות ובכל עולם יש ירידה רוחנית במחיר של הגשמה פיסית והעולמות העליונים [כתר חוכמה ובינה] הם מעבר להשגה במילים ובתיאורי העולם הזה כי הם מעליו....... אפילו אפלטון היטיב להבין זאת בתורת האידאות שלו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
במקום ללמוד את היהדות הוא מעדיף ללמוד על פסלים!!
יהודי ציוני,
חולון,
06/10/07 00:59
|
|
 |
15.
פרשנות ואקטואליה על היהדות העכשוית ועל הדתיים תוכלו
אתר חופש היכנסו,
05/10/07 23:55
|
לקרוא באתרנו המלומד והמגוון עם קישורים לתחומי ידע מגוונים.שתהיה לכם שבת מוארת בחום ואהבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
חה חה בודהה- עבודת האלילים מנסה לפרש את הטקסט המקראי הנשגב.
ל"ת
חה חה,
05/10/07 22:34
|
|
 |
13.
פרוש מעשה הבריאה מפרשת בראשית ע''י הכותב שיטחי ביותר
אבי,
05/10/07 21:43
|
ממש בושה.
עוד אוסיף שמי שפרש את התורה כמעשה סיפורים הייה מוטב לו לא הייה נברא., לא זה לא ממני זה מה שנאמר בזהר הקדוש.
כדי לפרש בצורה אוטנטית את התנ''ך עליך לפרשה במהותה הפנימית וכדי לעשות זאת עליך א. להיות בהשגה רוחנית ב. ללמוד את שפת הענפים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
ידוע שספר בראשית הוא ספר שתוחם בתוכו גניבות ספרתיות
ל"ת
דורון,
05/10/07 21:29
|
|
 |
אם כבר זה חזרה על המיתוסים השומריים ולא הודיים
דעדגכעכדע,
05/10/07 22:37
|
חוץ מזה בודהה חי אחרי שהתנ''ך נחתם ע''י עזרא ונחמיה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
עונג שבת
ל"ת
תמר,
05/10/07 16:14
|
|
 |
10.
תודה רבה
ג. ראבנשטיין,
05/10/07 14:30
|
אני מאוד אוהב את חוסר הודאות שמרשה לעצמו אותו משורר הודי. ואת האומץ של ההודים לכלול שיר כזה ספקני בקאנון שלהם. לו רק אצלנו היתה מעט יותר ענווה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
והמזמור המצוטט הוא....
אברום,
05/10/07 14:00
|
למי שזה חשוב לו: המזמור המצוטט כאן הוא מהריג-וודה ספר 10 פסוק 29 - ''הבריאה'' http://www.sacred-texts.com/hin/rigveda/rv10129.htm אה... ושלא יחשבו שמזמורי הריג וודה זה קשור לבודהיזם או משהו כזה... כמו גם שלא יחשבו שהבודהיזם שייך/ קשור למקרא.... אבל פֵר, ההקשר בין כל אלה - הקשר יוצא מן הכלל, מקורי ואמיתי! כל הכבוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
תודה רבה רבה מעניין ומרתק מאד
ל"ת
נחמד,
05/10/07 13:47
|
|
 |
7.
ממש יפה! אביתר - שאפו!
אברום,
05/10/07 13:42
|
ממש יפה. מעניין ומוכיח הבנה עמוקה בבודהיזם טהור. פשוט יפה! הערה קטנה: אם מביאים תרגום של מזמור - אז למה לא לציין את המקור? ''מזמור מה-ריג וודה'' זה כמו לאמר ''פסוק מהתנ''ך...''. איזה מזמור ואיפה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
בכל דור ודור קוראים את פרשת השבוע
ח.ל.,
05/10/07 10:56
|
|
 |
5.
כמה יפה
אור זוהר,
תל אביב,
05/10/07 10:32
|
בהצלחה תרי במסע המופלא של פרשת השבוע. שלך, אור זוהר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
נפלא! :)
ל"ת
כרמל וייסמן,
05/10/07 10:19
|
|
 |
3.
ברוך הבא
זהרה,
05/10/07 10:13
|
איזה רענון. תודה רבה. היה מרתק ובהיר. קראתי בזריזות. אחזור לקריאה נוספת. אחרי הסידורים של יום שישי.... תודה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
אביתר - התחלה וסוף
חסידה,
05/10/07 09:40
|
אביתר אהבתי, לשיעור הבא תוסיף .. התחלה וסוף = אור וחושך = יום ולילה = אהבה ושנאה = חיובי ושלילי = טוב ורע הכל אחד = מציאות מוחלטת = פעם למטה ופעם למעלה = או .. או.. איך שגלגל מסתובב = החרב המתהפכת .... הרבה הצלחה, שיחקת אותה .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
אוי, תענוג!!!
מי-טל,
יפו,
05/10/07 09:14
|
|