 |
16.
מענין וכתוב היטב
עמיר, מרכז,
22/10/07 17:45
|
נחמד לפגוש בניו אייג' חשיבה מקורית ומאתגרת ולא רק פיתפותי ביצים על אור אהבה ותיקשורים.
תודה לכותבת על מאמר מרתק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
מעניין ובהיר
בועז.פ,
18/10/07 00:13
|
בדומה לתגובה 6 ובדומה לדברים שדיבר עליהם קרישנמורטי, יש משהו בטענה שהחולם והחלום הם שני צדדי מטבע של אותה תופעה, כלומר הנסיון להשתחרר הוא חלק מהחלום אולי קצת כמו בבואה שמתחילה לדמיין שהיא יכולה להתממש מחוץ למראה ולא מבינה שללא מראה אין מה שיקיים אותה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
כשנגלה את מרכז היקום,הרבה יתאכזבו שהם לא בפנים
ל"ת
Zoe AlFasya,
M.Klita,
17/10/07 09:49
|
|
 |
אהבתי ! תודה
רחל,
בת קיבוץ,
17/10/07 12:11
|
|
 |
13.
Reflections.......on narcissist
Jaqueline 20,
Arad,
17/10/07 09:24
|
אחרי שהטיפוס התמזג עם דמותו במיים , הוא נהפך לפרח : נרקיסוס In greek , Narkissus comes from NARKOS = a substance that deadens you . It has narcotic factors . When you become obsessed by yrself , yr mind becomes numbed and impaired One Greek fable writer wrote : Self conceit (narcist) may lead to self destruction from a fable ''The ox and the frog'' In greek :Η μόνη αλαζονεία μπορεί να οδηγήσει στη μόνη καταστροφή
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זקלין, למה את טורחת להאיר לאידיוטים
ברוריה,
מקרית חייים,
17/10/07 12:47
|
את עיניהם? ראי את התגובה של נדיה מעפולה. לעצם הענין, לא חשבתי שיש עוד מישהו בישראל 2007 שיודע משהו על נרקיסוס, מנין שמו וכו. אני מצדיעה לך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לז'קלין, לא הבנתי את הארה/הערה.
O,
17/10/07 12:43
|
כוונתך שנרקסיזם הוא מתכון להשמדה עצמית כפי שהחיפוש העצמי עלול להביא?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פרנקית מערד ! אולי תכתבי במרוקאית !
ל"ת
Nadia,
Afula,
17/10/07 11:30
|
|
 |
חשבתי שהמערכת עוברת על התגובות ומסננת את המטומטמות שבהן... כנראה לא
ל"ת
ע.פ.,
17/10/07 22:10
|
|
 |
בכלל לא שייך , תגובה אידיוטית !!
ל"ת
ABD,
17/10/07 12:05
|
|
 |
12.
טיב השיטה
יוסף.ש.,
צפן,
17/10/07 09:02
|
נשמע מעניין, האם ז'אק לאקאן לגיע לדרגה 0? במידה ולא , איך הוא יכול לתאר דרגה זו ואת כל הדרגות האחרות? נראה לי שהאידיקטור למצב האגו הפשוט ביותר הוא היכולת לתת לזולת ללא תנאי. ובשביל לתת צריך קודם להתמלא, כך שהמסע דרך הדרגות מ 10 ל0 הוא הכרח המציאות וזה מה שקורה מהלידה ועד ההתעוררות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יוסף שלום
איריס,
17/10/07 11:28
|
ראשית סולם האגו אינו מושג של לאקאן. לאקאן כיוון ליצאה מהדמיוני וכפי שתקרא בכתבה הבאה, הפסיכואנליזה הלאקאניאנית מכוונת למה שאני הגדרתי כדרגה 4. לאקאן לא עסק בהארה.
סולם האגו הוא הבנייה שאני יצרתי מתוך תהליכים ונסיון שלי. גם אני לא הייתי בדרגה 0, ויצרתי אותה כקיצון המסיים את הרצף. כתבתי בכתבה הקודמת שלאקאן לא חשב שניתן להשתחרר לחלוטין מדימוי הגוף, וגם אני בספק עד כמה זה אפשרי, אולם יש עדויות לאפשרות כזו ולכן איני יכולה לשלול אותה.
את כל שאר ''השלבים'' או התהליך, אני מכירה מנסיוני ולכן אני גם כותבת עליהם.
היכולת לתת לזולת ללא תנאי ממקום ''נקי'' כלמר לא כדי להפיק מכך רווח משני לעצמי, למשל להרגיש כמה אני טוב נדיב, חומל, וכן הלאה, (ובכך לחזק את הדמיוני), אף היא תלויה בשחרור מהדמיוני. הגדרתי אותה כמספר 3. כדי לתת כך, צריך להתרוקן מדימוי האגו. אחרי ההתרוקנות הזו ''מתמלאים'' מדברים אחרים. ריקות מלאה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איריס שלום
יוסף.ש.,
צפון,
18/10/07 00:06
|
תודה על התשובה ושוב, אהבה ללא תנאי בדרגה 0 (אפס אגו), האם זה שהגיע, חש במצב זה עונג כאשר הוא מקרין אהבה ? או שהוא עושה את זה ממש ללא תמורה (כי עונג יכול להיות תמריץ לעוד עונג?) לגעתי עונג זה שונה מהתענוגות הרגילים כי הוא דוקא אינו יוצר רצון לעוד עונג אלא הוא בא והולך כמו כל דבר ולא מתוך הזדקקות. ולכן תחושת השחרור המוחלטת במצב זה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ליוסף
איריס,
19/10/07 08:08
|
ללא תמורה וללא בחירה מכוונת אלא מתוך כך שזה מצבו הטבעי- שומר המסך שלו.
מה שמפריע לשומר המסך הזה הוא המיסוך שיוצר הדמיוני- עלבונות, פחד מהזולת, תחרותיות דמיונית, השוואתיות- כל תכונות האגו.
עם ההתעוררות מהדמיוני , גם לפני 0 בסולם האגו, נעלמות ההפרעות האלה.
סופשבוע נעים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
מי שלא אוהב את עצמו
ירון,
17/10/07 03:53
|
|
 |
יפה אמרת אבל מאוד קל להגיד את זה
גולן,
ניו יורק,
17/10/07 17:15
|
מה המשמעות לאהוב את עצמי? את האגו שלי? את הדמות שיצרתי לעצמי? או את מה שאני באמת?
מה אני באמת? צייר? זמר? איש עסקים? שקרן? ישר? קמצן? נדיב?
האמת שאני הכל, אני בן אדם ולכולנו את אותו הטבע ואותה הפסיכולוגיה. אם אנחנו אוהבים את עצמינו בתור טיפשים, מכוערים, גזענים, שקרנים או בתור אלימים (כי הרי בכל אחד יש את זה) אז נצליח לאהוב גם את אויבינו(אוייבינו=אנחנו) כך ששנאת האחר היא בעצם שנאה עצמית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לבודהא ולהיטלר אותו הטבע? לאפיפיור ולאחמדניג'אד אותו הטבע?
איזה קישקוש,
18/10/07 08:06
|
|
 |
הטבע זהה, הבחירות שאנו עושים שונות
גולן,
ניו יורק,
18/10/07 14:56
|
במקום הנכון, בזמן הנכון גם אתה היית יכול לגדול כמו היטלר או אולי כמו האפיפיור. גם בך יש תכונות שליליות אם כי במינון שונה.
אנחנו כמו מחשב ומחשב יכול להיות מכונה לגלישה באינטרנט, מכונה לניהול חשבונות או אולי מכונת משחקים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ירון
איריס,
17/10/07 11:31
|
אהבה אינה חייבת להיות פרסונלית.
דווקא אהבה נרקיסיסטית- כשאני אוהב אחרים שמשקפים לי את מה שאני רואה בעצמי או הייתי רוצה שיהיה בי- היא אהבה לא מועילה ואף מזיקה. זו הזדהות ולא אהבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
נו באמת!
יוני,
רמת השרון,
17/10/07 02:13
|
יש לי שאלה אליכם הקוראים - אם הייתי אומר לכם שאני, פסיכולוג קליני מורשה, החלטתי לחלטר קצת ולעסוק בייעוץ משפטי, הייתם מתייחסים לכך ברצינות? יותר גרוע, הייתם מוכנים לקרוא מדור משפטי שאני מפרסם בעיתון?
הוולגריזציה של הפסיכולוגיה היא אף יותר גרועה כי במקרה הכי רע ייעוץ משפטי קלוקל ייגמר בהפסד במשפט, אבל ייעוץ פסיכולוגי לא מקצועי יכול להגמר בנזקים עצומים.
אז, שלא יעבדו עליכם!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גישתך מעבירה את המסר של: ''אני המומחה המורשה שלו השליטה בתחום, כיוון
...,
17/10/07 11:14
|
שאני יודע הכי טוב מכולכם.'' (מזכיר נרקיסיזם קולקטיבי של קבוצת מומחים). גישה דיי מיושנת בעידן שלנו.
לגבי שאלותיך התשובה היא כן! והייתי מוסיפה, בליווי של חשיבה בקורתית, גם לגבי ידיעותיהם של ''מומחים ידועי שם בנושא.''
הייתי מעוניינת לדעת מה אדם משכיל שאינו בעל תעודה רשמית בתחום חושב. כמו''כ אנשים כיום מתמחים במספר מקצועות. וגם לכותבת יש תחום מסויים של חקירה והתמחות בנושא מעבר להתמחות המשפטית שלה, שלא הייתי מזלזלת בה.
גם אם יש לי השגות כלפי חלק מדבריה ואני לא פסיכולוגית. אני רואה בכתיבתה עיסוק מבורך שעושה דה-מיסטיפיקציה לתחום הפסיכולוגי וחותר לחשיפת הנושא לכלל הציבור ולא רק לקבוצת ''עילית'' ? שרק לה יש נגיעה וקבלת החלטות בנושא. הדבר מאפשר לכלל הקבוצות לחתור אל ה''אמת'' ללא ליאות. ומאתגר את קבוצת ''העילית'' לא לשמור על שמריה ולחתור למצויינות.
בקיצור, תן לציבור לחשוב, לבקר ולהחליט בדיוק כפי שאתה עושה.
אלא אם כן מסתתר אינטרס כלשהו מאחורי דבריך...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
מהיום כל מי שלקח סמינריון
+,
+,
17/10/07 01:02
|
|
 |
8.
גיבוב איום של שטויות, על גבול הפשע
רענן,
ת"א,
17/10/07 00:54
|
מאיפה החוצפה של כוהני הניו אייג' לנסות ולהיתלות בארזים כמו ספחת? אפילו לשיטתה שלה (שקרים והאדרה עצמית) , הכותבת אישה מסוכנת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
כמה אתה נרציסט?
י.,
16/10/07 23:19
|
|
 |
6.
מה קורה כשזה שמזדהה
דימה,
16/10/07 22:14
|
עם הדמיוני מדמיין שהדמיוני מביט במראה ומזדהה עם מה שהוא רואה?
פותח סדנאות לזיהוי הדמיוני!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן זה תמיד מדהים
עומר,
17/10/07 06:17
|
איך אנשים מתיימרים להעביר סדנאות עומק על הסרת אשליות ובו בזמן משלים את עצמם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
מהי מטרת השחרור מהאגו?
ע.פ.,
16/10/07 19:10
|
שוב תודה, איריס, על מאמר משובח.
מעניין אותי לשמוע איך את רואה את המטרה הסופית של מסע השחרור מהאגו. האם יש לכך משמעות מעבר לאיכות החיים והתודעה האישית שלנו? ואם כן, מהי?
תודה, עמיר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הי עמיר
איריס,
17/10/07 07:11
|
כן, יש, ולא אוכל לפרט יותר מכך כאן, בפורמט הטוקבקי הזה. זו שאלה מצויינת שהתשובה עליה היא מאוד רב רבדית וכל נסיון לתמצת אותה לפורמט הזה יחטיא את המטרה.
בהזדמנות מתאימה אכתוב על זה, או אם אתה רוצה, פנה אלי במייל.
איריס
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לאיריס
ע.פ.,
17/10/07 19:02
|
תודה על התשובה הרצינית. אני רואה את השאלה הזאת כשאלה בהא הידיעה, שחשוב לדון בה במדור כמו זה, שרבים מקוראיו מתענינים בשחרור מהאגו - ובמה קורה אח''כ.
אני מסכים שהפורמט הטוקבקי לא מתאים לדיון כזה ואשמח מאוד לקרוא על דעתך בנושא לכשיזדמן :-)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
חזק מאוד, מענין
ל"ת
לבון,
16/10/07 18:09
|
|
 |
3.
אם כבר נרקיסוס - אז קאראוואג'ו
רושטי,
16/10/07 14:48
|
http://www.lightandmatter.com/html_books/5op/ch02/figs/narcissus.jpg
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
בעצם, מה לאקאן עושה בניו אייג'?
פרויד,
16/10/07 14:45
|
|
 |
ראשית, החיבור הקיים בין לאקאן לבודהיזם ולשיטות מסטיות אחרות (איזכור
OMG,
20/10/07 23:15
|
במאמר הראשון של הכותבת) ושנית לאקאן הגדיר עצמו כמיסטיקן.
בנוסף כאחד שזיעזע את תחום הפסיכואנליזה והשפיע על תחומי ידע רבים אחרים (בלשנות, תרבות, פילוסופיה , ספרות היסטוריה משפטים ועוד...) ניראה לי מספיק, כדי להכניס אותו למסגרת הניו-אייג'.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם לדעתי - לאקאן לא קשור למדור
ל"ת
י.,
16/10/07 23:18
|
|
 |
בעצם, מה פרויד עושה בניו אייג'?
לאקאן,
16/10/07 23:12
|
המדור הזה הוא עניני ולא ענינו. זה מדור למתענינים ולא למעונים. האם צרה עינו בעוניי? עין תחת עין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
ושוב כתבה בהירה
דניאל,
תל אביב,
16/10/07 12:22
|
איריס שבה ומראה כיצד ניתן להציג את לאקאן באופן בהיר, מעניין ומאיר עניים. אופן ההתנסחות שלה המעיד על הבנה מעמיקה של לאקאן ,והיכולת להעביר את עיקרי הדברים לקהל הרחב חושפים את הגותו לציבור המשכיל שיוכל סוף סוף להפיק ערך מתורתו. הנה כי כן, מתברר כי ניתן לעסוק בלאקאן באופן שונה מהאופן בו אחדים עוסקים בו עד היום כאשר הם טורחים לשמר את סגנון ההתנסחות הלא בהיר שלו כדי להמשיך ולהדיר את הקהל ממנו.
הגב לתגובה זו
|
|