 |
8.
האמת
עודד,
ויתקין,
22/10/07 19:46
|
לכול המלהגים המקנטרים והמייללים ברצוני לשתף אותכם במה שאני חושב על כל הנושא. אני מודט מזה הרבה שנים ואת הקורס עשיתי כשהמחירים היו עוד סבירים. מסכים אני עם כול אלו שטוענים שהמחיר העכשווי מופרך ולא בגלל שהוא לא שווה את התוצאה. המדיטציה הטרנסדנטלית שווה כל שקל ושקל. זוהי מדיטציה נפלאה שכול הדברים שנכתבו עליה נכונים ואף יותר. הבעיה שלי היא שאם באמת מישהו או ארגון כלשהו בעולם רוצה ליצור מקום טוב יותר ולהביא למין האנושי אושר גדול ומצב של חוסר איבה, הרי שלדעתי הוא צריך ללמד את המדיטציה במחירים סבירים , ולו רק על מנת ליצור חזון של עולם טוב יותר. גם לי כואב לשמוע על המחירים כי אם זה היה תלוי בי הייתי מלמד כל אחד ואחת במחיר סביר אך אין ביכולתי כי אני לא מורה. חורה לי רק שאנשים משמיצים את דניאל גליקר כי מהכרותי איתו הרי שהוא אדם נעים הליכות אינטיליגנט ובעל לב חם. דניאל לא מחליט על המחירים כך שכל התלונות המכוונות כלפיו מיותרות לגמרי. אבל בשורה הבאמת תחתונה....זוהי מדיטציה נפלאה בעלת תוצאות מדהימות. ומי שלא ניסה שלא יבלבל את המח. על המחיר אפשר להגיב ולהתריס אך מי שלא טעם מהעוגה לעולם לא יידע אם טעימה היא או לא. חיים בריאים ושלווים לכולם. ריספקט
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סלח לי מראש
מושון,
24/10/07 11:30
|
כתבת ''מי שלא טעם מהעוגה לעולם לא יידע אם טעימה היא או לא''
אנשים חכמים שטעמו קצת חרא יודעים לספר שניתן גם להריח את העוגה...
יותר בריא
בתיאבון!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
כמה עולה התענוג?
אין לי 7000 ש''ח,
17/10/07 17:19
|
|
 |
6.
מצב האחדות הוא סיפוק ואושר ושלווה
אבל הוא ''גולם'',
17/10/07 10:42
|
סגור בתוך עצמו (לא זקוק למשהו ואין משמעות למשהו)- הפוך מ''לחיות'', וכל הכרוך בחיים (חיינו) עצמם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אושר במצב האחדות
גד,
17/10/07 11:10
|
כל עוד החיים נתונים בכלא הגוף, הם נתונים לסבל. אך בשעה שאדם מגיע למישור האחדות, הוא משתחרר מכלא זה. תחושת החופש והאין גבול שהוא חווה הינם חוויה של אושר עצום, בהשוואה למה שהיה קודם. אך אתה צודק, זה לא האושר העליון. בסופו של דבר זה משעמם, החופש הזה. ממש כמו לצוף בים המלח. זה כף, זה חופש, זה שחרור, אבל... הכתבים מורים שמישור האהבה לעליון הינו גבוה בהרבה ממישור האחדות. אך אהבה (לאל) כרוכה בהתמסרות, בקבלתו של האל כעליון, לתמיד, ומי שלא מוכן לזה, שמשמר בליבו עדיין קינאה לעליון, מעדיף את ה''אַנַנְדַה'', את האושר של האחדות, ורואה אושר זה כעליון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האם שעמום הוא לא אנוכיות?
פילוסופיה,
גרוש,
17/10/07 12:27
|
לומר שמצב כזה הוא משעמם זאת לא אנוכיות? שעמום הוא הרי גרורה של התרכזות בעצמי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שעמום וסיבותיו
גד,
17/10/07 16:18
|
שעמום אינו בהכרח גרורה של התרכזות בעצמי. שעמום יכול לנבוע מתפיסת עצמי כוזבת שאינה מספקת את הטבע ''האמיתי'' של העצמי. למשל, טבע העצמי לאהוב. התרכזות בעצמי במקרה כזה, זה פשוט לחיות את טבע האהבה באופן לא אנוכי. ההנחה כאן שהתרכזות בעצמי האמיתי אינה אנוכיות, בשעה שהתרכזות בעצמי הכוזב הינה ביטוי לאנוכיות. ישנה מרוכזות בעצמי הכוזב, ישנה מרוכזות בעצמי תוך חוויה של אין-אני, וישנה מרוכזות בעצמי האמיתי (לפי הגדרת תורת הבְּהַקתי). נראה שאדם במישור התפשטות הגשמיות לא מרוכז בעצמו, אך לא כך. הוא מרוכז בתחושת עצמי מורחב, או אף אוניברסלי - ''אני כל הקיים''. כיוון שבמצב זה אין יחסים, תודעה זאת לא מזינה את הצורך שלו באהבה, ולכן בסופו של דבר לא יהיה לו נוח בה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
לפי הבהגווד-גיתא...
גד,
17/10/07 09:48
|
מהרישי טועה בשלבי ההארה. לפי הבהגווד-גיתא, שלב ההארה של יחסים אישיים עם האלוהות הפרסונאלית הינו גבוה משלב ההארה האחדותי. זה נאמר בפסוק 14.27 (הברהמן מקורו בהיבט האישי של האלוהות), גם בהתייחסויות נוספות (10.8, וכו') בבהגוד גיתא. גם חוויית היבט הנצח והאי מוגבלות (סַת) של האלוהות נחשבת לחווייה הנמוכה ביותר במישור הרוחני. במילים אחרות, מהרישי חוזר, לדעתי ללא חווייה אמיתית, על תורתו של שַׁנְקַרַה, שרבים וטובים רואים בה תורה מוטעית. שנקרה אמר שהאל הפרסונאלי הינו אמיתי למי ששרוי באשליה חומרית, אך כאשר הוא משתחרר מהאשליה החומרית אין יותר אלוהים פרסונאלי והוא עצמו הופך לאלוהים!!! הוא זה! תורת היוגה אומרת שאדם זוכה ליחסים אישיים אמיתיים עם האל רק כשהוא משתחרר לחלוטין מהתשוקה להיות אלוהים. מהרישי מטיף להיות אלוהים. לטעמו, הדרך להיות אלוהים היא קודם להיות משרת אלוהים! זו צביעות. זה נוגד את דרך היוגה כמוצגת בבהגוד-גיתא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מהרישי לא ניתלה בבהגווד גיתה
פילוסופיה,
גרוש,
17/10/07 11:50
|
מהרישי לא מסתמך על הוודות או על הגיתה. הוא רק לוקח מהם השראה ומפרש מה שמתאים לתורתו. המהרישי מהש יוגי הוא מה שניקרא ''ניאו הינדואיסט''. להציג עובדות מהמסורת זה דבר לא רלוונטי בעניינו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
איך יכול להיות מצב שבע במצב אחדות שאין בו מצב ?
ל"ת
בועז.פ,
16/10/07 19:42
|
|
 |
איך אתה פ ואני ב
בועז.ב,
17/10/07 00:25
|
|
 |
touche
ל"ת
בועז.פ,
17/10/07 11:26
|
|
 |
מצב שאין בו מצב
גד,
17/10/07 11:13
|
במצב האחדות יש הבדלה אונטולוגית בין האחד לשני, אך מי שנמצא בתודעה אחדותית לא חווה זאת. ממש כמו אדם בהפגנת המונים. זהותו האינדיווידואלית כמו נשכחת, והוא רואה עצמו אחד עם כלל ההמון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
שאלה למוטי?
מודט,
16/10/07 18:07
|
האם האדם חווה אהבה ללא תנאי לזולתו (משפחה, חברים וכד..) רק בתודעת אלוהים? או כבר בתודעה קוסמית? אנא פרט תודה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אהבה ללא תנאי?
גד,
17/10/07 12:13
|
סלחה שני עונה על שאלה לא לי. אין דבר כזה אהבה ללא תנאי. כל אהבה והתנאים שלה. למשל, אהבה לאישה שונה מאהבה לבנים. הציפיות בה שונות, הדינאמיות בה שונה. אך נאמר שאהבה היא ללא תנאי כאשר היא משוללת אנוכיות. כדי להגיע לזה אדם צריך להשתחרר מתפיסה עצמית שגויה, בעטייה הוא מגדיר עצמו על-פי חסרי הגוף והנפש. רק אדם המשוחרר מתפיסה גופנית כוזבת יכול לאהוב ''ללא תנאי''. זה יתכן בשלב התודעה הקוסמית ומעבר לה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
מאמר מצוין, תודעה
ל"ת
רטקצמך,
16/10/07 17:54
|
|
 |
1.
תודה, מרתק!
ל"ת
שיר,
16/10/07 16:57
|
|