|
|
עד כה: 47 תגובות, ב- 24 דיונים.
|
|
לקריאת כל התגובות ברצף סגור את כל התגובות
|
הוסף תגובה
|
|
 |
24.
אני רוצה לראות את מר שולמן יוצא מחר בבוקר לעבודה, מוציא מארנקו 500
בודהה2,
31/10/07 03:57
| 500 ש''ח, רק 500ש''ח, ונותן אותם לאדם הראשון שהוא פוגש, סתם ככה, מפני שהכסף לא שלו. לדעתי בבל''ת בודהיסטי זה אחד, ומעשים זה דבר אחר, לא ממש הולך ביחד (בפרט כשמדובר בכסף, מזומן...)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
אולי אברהם קצת מבולבל
יעקב,
29/10/07 07:46
| מנקודת המבט הבודהיסטית אין אלוהים, אז קצת קשה לי להבין כיצד אברהם מוותר על יצחק לבקשתו. המילה הבודהיסטית לאמון היא ''שרדה'' ומשמעותה ביטחון בהתנסות שלנו ובשפיותינו כבני אדם. בקורס ויפאסנה של גואנקה הוא מציע שלא להאמין למה שהוא אומר, אלא לנסות את מה שהוא מציע ולראות אם זה עובד, ואם כן אז לאמץ את זה. אני משער שאברהם ידע שלנעוץ סכין בבנו זה לא אקט של חמלה, היתה לו התנסות של כאב (בטח נחתך בעת הכנת הסלט הישראלי הראשון). האם מישהו ירוויח מדקירתו של יצחק, האם זה מפחית סבל של מישהו. איך שאני מבין את זה אברהם חי דת שבה אלוהים חיצוני לו ולכן רצה לבטא מסירותו על ידי הקרבת הדבר היקר לו מכל, אך למעשה הוא היה קרוב לאקט של טירוף. אולי הוא סיפר לעצמו סיפורים שזה מה שאלוהים רוצה, ורק רגע של חסד העיר אותו מטירופו. אם באמת היה מוותר, היה נותן לבנו לחיות ולבחור את דרכו. האם יצחק בכלל רצה להיות יהודי. אולי בכלל התאים לו להיות עובד אלילים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
אולי אברהם קצת מבולבל
יעקב,
29/10/07 07:45
| מנקודת המבט הבודהיסטית אין אלוהים, אז קצת קשה לי להבין כיצד אברהם מוותר על יצחק לבקשתו. המילה הבודהיסטית לאמון היא ''שרדה'' ומשמעותה ביטחון בהתנסות שלנו ובשפיותינו כבני אדם. בקורס ויפאסנה של גואנקה הוא מציע שלא להאמין למה שהוא אומר, אלא לנסות את מה שהוא מציע ולראות אם זה עובד, ואם כן אז לאמץ את זה. אני משער שאברהם ידע שלנעוץ סכין בבנו זה לא אקט של חמלה, היתה לו התנסות של כאב (בטח נחתך בעת הכנת הסלט הישראלי הראשון). האם מישהו ירוויח מדקירתו של יצחק, האם זה מפחית סבל של מישהו. איך שאני מבין את זה אברהם חי דת שבה אלוהים חיצוני לו ולכן רצה לבטא מסירותו על ידי הקרבת הדבר היקר לו מכל, אך למעשה הוא היה קרוב לאקט של טירוף. אולי הוא סיפר לעצמו סיפורים שזה מה שאלוהים רוצה, ורק רגע של חסד העיר אותו מטירופו. אם באמת היה מוותר, היה נותן לבנו לחיות ולבחור את דרכו. האם יצחק בכלל רצה להיות יהודי. אולי בכלל התאים לו להיות עובד אלילים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
הבודהיזם והאמונה באלוהים
תמר,
27/10/07 18:45
| המהות הבודהיסטית היא אתאיסטית וכל קישור בין אלוהים לבודהיזם לא רלוונטי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
''המהות'' הבודהיסטית היא דתית ולא אתאיסטית, אך אין בה אל אחד.
ל"ת
שמעון,
תיקון,
27/10/07 21:01
| |
 |
בבודהיזם אין מושג כזה - אלוהים ...
שמוליק,
ירושלים,
27/10/07 21:51
| לפני שאתה מתקן - תלמד קצת. הבודהה הראה את הדרך - הוא לא חייב אף אחד ללכת בדרך. ההליכה בדרך היא בחירה של ההולך. לכן כל הטור הזה שמביא דברים מהיהדות ומהבודהיזם - אין לו רגליים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
כמה נקודות
אריה,
מבשרת,
27/10/07 18:39
| בבודהיזם - האחזות, תשוקה ורגשות עכורים נובעים מתפיסה לא נכונב של המצאיות. בעקידת יצחק יש הוראה אלוהית - וכידוע אלוהים לא קיים בבודהיזם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
פחד יצחק - כשיש לך את הכל נשאר רק לאבד
תמר ושמעון,
27/10/07 18:13
| השתקפויות אברהם דומה במהותו לאלוהים, מהות הנותנת, אב האומות הנברא שממשיך את הבריאה ושאינו יכול לקחת לבקש או לקבל דבר לעצמו הוא רק נותן משפיע ונותן, חסד לאברהם יש הכל ואין לו צאצאים אבל יש לו הבטחה שאינה מתמששת. היא תממש בתיזמון האלוהי ולא לפי רצונם המידי של אברהם ושרה
בפרשה הקודמת כשאברהם מציל את לוט ומנצח את כדרלעומר ומחזיר את הרכוש והנפשות למלך סדום הוא אינו רוצה דבר ממנו, לא ממלך סדום אברהם מקבל את השפע לא ברע יונק אברהם את כוחותיו.
בימי האמרפל מלך שנער, אריוך מלך אלסר, כדרלעמר מלך עילם ותדעל מלך גוים נלחמו נגד , ושימו לב לשמות ברע מלך סדום ברשע מלך עמרה שנאב מלך אדמה ואפשר לקרוא שנא במלך אדמה שמאבר מלך צבויים מלך בלע היא צער היכן התחברו על עמק השידים הנקרא גם ים המלח המכונה ים המוות מקום שאין חיים בו
אברם בא מאור כשדים המילים והשמות מציינים את המטען האנרגתי הרוחני השלילי הנמצא בתוכנו המלחמה היא בכוחות המוות והפחד וכוחות הרוע הדומים מאוד לאור וזהים לשפע אברהם כמוקד של חיים יכול להם לרע, לצער, לבלע, לרשע, לשידים. הוא נפגש עמם, מתחבר איתם כדי להציל את בן משפחתו המיצגת את זהותו הנמצאת וכלולה ברוע בתוכם
לוט הוא היסוד הנסתר של החסד ברוע, הטוב היחסי.
המילה לוט היא שם פועל לנסתר לוט בערפל מסך טישטוש
לוט מציל אברהם בפעם השניה מהאלוהים, וזו הפעם הראשונה שאברהם מתמקח עם אלוהים ועל מה? על הפרט על האנדיוידואל. האדם שמיצג את היסוד הטוב הקיים ברוע
האלוהים מביט בעולמינו ורואה את אברהם כי אברהם משקף מבטו למעלה ומחפש את האלוהים זהו שיקוף הדדי וכמעט שאינו נפרד מראה מול מראה שבו המשקיף משתקף במשקיף עד אין סוף
ומה עם שרה שהיא היסוד הנקבי של החסד המפתח להתחברות ובפעם השניה חוזר אברהם על אותו תרגיל ומציג את שרה כאחותו מול אבימלך מלך גרר שרה כבר זקנה ואין לה אורחות נשים יותר ועדין כל כך נחשקת מהו הכח שיש בשרה? זהו כח המשתקף שישנו באברהם אלוהים לא נותן לאברהם לחלוק עם המלכים את היסוד הנקבי שבו, כי אלוהים בכבודו פוקד את שרה ויעש ה' לשרה כאשר דיבר אלוהים בדיבור בראה את העולם, האלוהים בדבור יצר את יצחק דברי אלוהים - חיים, המילה האלוהית הופכת לחיים. ברית המילה.
אז מדוע אחר כל הדברים הללו עדין צריך לנסות את אברהם? מכיוון שלפחד ולספק שורשים כמעט אין סופיים, זוהי דינמיקה מחזורית בין האמונה מול מציאות האמונה מול ההגשמה שלה.
כשיש לך את הכל נשאר רק לאבד, גם כשהתגשמה ההבטחה ונולד יצחק באופן פלאי אין בטחון שיחיה, זהו הספק הטהור, הנקרא פחד יצחק והוא קיים כדי שנלמד להתגבר עליו ולהמיר אותו בכוח מחודש של אמונה. מי מאמין במי? אלוהים באברהם או אברהם באלוהים שוב ההשתקפות הזו בין הבורא לנברא בין ההבטחה לממושה בין ההגיון הנמצא ובין המופלא הנסתר מי זקוק לעקדה אברהם כדי להשתחרר מפחד האובדן והספק שבאמונה או האלוהים שכבורא אינו זקוק לדבר אלא רק להכרה בקיומו בתודעת נבראיו
או אולי זהו שיקוף שלנו שיום יום מתמודדים עם פחדים אמיתים ומדומים, יום יום נלחמים עם השדים שבתוכנו ויום יום מתמודדים עם התחדשותה של אמונה אותנטית אמיתית זו המחוברת לעצמנו אמונה הנותנת כוחות לחיים דרך האהבה והתקווה, לא אמונה אוטומטית שחוקה שגורה ושגרתית ולא אמונה עיוורת שאינה נותנת מקום לשאול אמונה של פחד או מפחד. על הפחד אי אפשר לוותר גם לא על האמונה. המבחן רק הולך ומתגבר הולך ומתחזק ועמו החיבור אל הנשגב הדיאלוג עם המופלא האלוהי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
הזהרו מהסילקן טייגר
פיטר,
הוד השרון,
27/10/07 16:43
| הם יעזרו לך לוותר על ההיאחזויות, לאט לאט ובסבלנות יאלפו אותך ואתה תבקש מהמאסטר שיסכים לקבל ממך מתנות. אתה תעביר לו סכומים גדלים והולכים עד שהוא יעשה לך טובה ויקבל ממך, כדי שתוכל להשתחרר, את כל רכושך. אם את אשה זה יהיה לך כבוד גדול להשתחרר מהattachments גם בכך שתתני לו את גופך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
פחד יצחק - כשיש לך את הכל נשאר רק לאבד
תמר ושמעון,
27/10/07 16:39
| השתקפויות אברהם דומה במהותו לאלוהים, מהות הנותנת, אב האומות הנברא שממשיך את הבריאה ושאינו יכול לקחת לבקש או לקבל דבר לעצמו הוא רק נותן משפיע ונותן, חסד לאברהם יש הכל ואין לו צאצאים אבל יש לו הבטחה שאינה מתמששת. היא תממש בתיזמון האלוהי ולא לפי רצונם המידי של אברהם ושרה בפרשה הקודמת כשאברהם מציל את לוט ומנצח את כדרלעומר ומחזיר את הרכוש והנפשות למלך סדום הוא אינו רוצה דבר ממנו, לא ממלך סדום אברהם מקבל את השפע לא ברע יונק אברהם את כוחותיו.
בימי האמרפל מלך שנער, אריוך מלך אלסר, כדרלעמר מלך עילם ותדעל מלך גוים נלחמו נגד , ושימו לב לשמות ברע מלך סדום ברשע מלך עמרה שנאב מלך אדמה ואפשר לקרוא שנא במלך אדמה שמאבר מלך צבויים מלך בלע היא צער היכן התחברו? על עמק השידים הנקרא גם ים המלח המכונה ים המוות מקום שאין חיים בו
אברם בא מאור כשדים המילים והשמות מציינים את המטען האנרגתי הרוחני השלילי הנמצא בתוכנו המלחמה היא בכוחות המוות והפחד וכוחות הרוע הדומים מאוד לאור וזהים לשפע אברהם כמוקד של חיים יכול להם לרע, לצער, לבלע, לרשע, לשידים. הוא נפגש עמם, מתחבר איתם כדי להציל את בן משפחתו המיצגת את זהותו הנמצאת וכלולה ברוע לוט הוא היסוד הנסתר של החסד ברוע, הטוב היחסי. המילה לוט היא שם פועל לנסתר לוט בערפל מסך טישטוש
לוט מציל אברהם בפעם השניה מהאלוהים, וזו הפעם הראשונה שאברהם מתמקח עם אלוהים ועל מה? על הפרט על האנדיוידואל. האדם שמיצג את היסוד הטוב הקיים ברוע
האלוהים מביט בעולמינו ורואה את אברהם כי אברהם משקף מבטו למעלה ומחפש את האלוהים זהו שיקוף הדדי וכמעט שאינו נפרד מראה מול מראה שבו המשקיף משתקף במשקיף עד אין סוף
ומה עם שרה שהיא היסוד הנקבי של החסד המפתח להתחברות ובפעם השניה חוזר אברהם על אותו תרגיל ומציג את שרה כאחותו מול אבימלך מלך גרר שרה כבר זקנה ואין לה אורחות נשים יותר ועדין כל כך נחשקת מהו הכח שיש בשרה? זהו כח המשתקף שישנו באברהם אלוהים לא נותן לאברהם לחלוק עם המלכים את היסוד הנקבי שבו, כי אלוהים בכבודו פוקד את שרה ויעש ה' לשרה כאשר דיבר אלוהים בדיבור ברא את העולם, האלוהים בדיבור יצר את יצחק דברי אלוהים - חיים, המילה האלוהית הופכת לחיים. ברית המילה.
אז מדוע אחר כל הדברים הללו עדין צריך לנסות את אברהם? מכיוון שלפחד ולספק שורשים כמעט אין סופיים, זוהי דינמיקה מחזורית בין האמונה מול מציאות האמונה מול ההגשמה שלה.
כשיש לך את הכל נשאר רק לאבד, גם כשהתגשמה ההבטחה ונולד יצחק באופן פלאי אין בטחון שיחיה, זהו הספק הטהור, הנקרא פחד יצחק והוא קיים כדי שנלמד להתגבר עליו ולהמיר אותו בכוח מחודש של אמונה. מי מאמין במי? אלוהים באברהם או אברהם באלוהים שוב ההשתקפות הזו בין הבורא לנברא בין ההבטחה לממושה בין ההגיון הנמצא ובין המופלא הנסתר מי זקוק לעקדה אברהם כדי להשתחרר מפחד האובדן והספק שבאמונה או האלוהים שכבורא אינו זקוק לדבר אלא רק להכרה בקיומו בתודעת נבראיו
או אולי זהו שיקוף שלנו שיום יום מתמודדים עם פחדים אמיתים ומדומים, יום יום נלחמים עם השדים שבתוכנו ויום יום מתמודדים עם התחדשותה של אמונה אותנטית אמיתית זו המחוברת לעצמנו אמונה הנותנת כוחות לחיים דרך האהבה והתקווה, לא אמונה אוטומטית שחוקה שגורה ושגרתית ולא אמונה עיוורת שאינה נותנת מקום לשאול אמונה של פחד או מפחד. על הפחד אי אפשר לוותר גם לא על האמונה. המבחן רק הולך ומתגבר הולך ומתחזק ועמו החיבור אל הנשגב הדיאלוג עם המופלא האלוהי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
דהרמה וקרמה
לאביתר שלום,
27/10/07 11:35
| בעיני מה שהופך את מבחן האמונה הזה של אברהם לרגע ניסי הוא שהדהרמה שבו פורצת את המעגל הסגור של הקרמה, החסד שנשפך פנימה מקורו אלוהי - לכן צורם קצת התיאור ''מתגמל'' (אם הברכה טבעית, קיימת מעצמה, הרי שאינה גמול עבור דבר מה, אינה סיבתית)
לגבי השאלה- מה אברהם מקריב? הוא מקריב את מחשבת עצמו, את צלם אנוש אברהם, על שיקוליו המוסריים ורגשותיו. נגלה לו קול אלוהי שאומר ''לך לך תעשה דברים מטורפים'', תשובתו היא ''הינני''. אין אברהם שישיב ''אבל-- הוא פועל, כשכולו כבר מסור לאלוהים
במובן הזה, בעיני יש יותר דמיון למבחן האמונה של ארג'ונה היוצא לקרב כנגד משפחתו וקהילתו - בציווי אלוהי, מאשר לבודהה שקיימוני הדומם ברגעים שלקראת שאיבתו הסופית להארה.. היסוד המשותף שבכולם- כוח המשיכה של הדהרמה, ההענות לה, גוברת על כל השאר. בשעת מבחנם אנשים אלו מזדככים לכדי ''הינני'' ותו לא.
היופי (הלפעמים מזעזע) של ההשגחה הפרטית שהאמת לעולם מחייה, לעולם לא הרסנית כלפי האנשים הקטנים שמממשים אותה, וזה נכון גם לגבי יצחק ותפקידו הקרמטי בסיפור זה. לא בטוח שזה מענה מספק עבור מי שבוחר לקרוא את הסיפור הזה בפרספקטיבה הומניסטית או פסיכולוגית, אבל מדובר בסיפור דתי בו ההומניזם אינו ערך בפני עצמו אלא פועל יוצא של אמת מטיבה.
שבת שלום
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נאה דרשת!
ר.,
27/10/07 13:15
| |
 |
15.
תודה רבה
יוני,
27/10/07 09:21
| |
 |
14.
בודהיזם והינדוהיזם הם חסרי הבחנה ברורה בין טוב ורע, מה שיש
בודהיזם לאפסים,
עבודה זרה,
27/10/07 08:53
| בהם זה בעיקר ''הכוח'', התודעה האינסופית, יענו, שהיא שום תודעה , יענו, ומה שמתקבל זה, באמת, כלום, לא הרבה מחשבה, לא הרבה מוסר, לא הרבה אבחנה בין טוב ורע, לא הרבה חיים, סתם, דגים ריקים וקרירים, שיכולים גם למכור את בנותיהם ובניהם לעבדות וזנות - בלי להתייסר יותר מדי .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גאה
עובד זר,
27/10/07 12:36
| תורת ישראל היא ''זרה'' לטבע. העובדה היא שעם ישראל מיצג את הסבל בהתגלמותו ולא את העם המובחר. כל התורות זה אותו דבר, ואף אחת מהם לא זרה. אז מה, דג במים זה לא טוב, אבל נחש על היבשה זה טוב?
דתיים אולי לא מוכרים בנותיהם לזנות , אבל שוללים מהם כל חופש רוחני נפשי ופיזי, זה יותר טוב מזנות?
האם ההתיחסרות של היהודי הובילה לשיפור במוסריותו לאורך הדורות?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ל-14 היקר אבל כנראה בור הארץ
אבי שטבי,
צפון,
27/10/07 10:57
| לפי אך שאתה רואה את הדברים אני מבין שאתה לא מבין כלום באף דרך לא בבודהיזים וגם לא ביהדות כי אך שאתה מתיחס יש לך עוד הרבה זמן כדי להיות יהודי טוב ומבין שיהיה לך חיים מאושרים אמן מאחל יהודי שהולך בדרך הדהרמה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יהודי בדרך הדהרמה
אלדן,
02/11/07 15:06
| שלום אבי, רציתי לשאול למה התכוונת שאמרת שאתה יהודי שהולך בדרך הדהרמה, האם אתה רק מתרגל דהרמה או גם יהדות בנוסח הדהרמה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בעוד שהבודהיסטים לא פוגעים באף אחד ולא אלימים ותוקפניים כלפי אף אחד
לאבי היקר,
27/10/07 10:02
| אנחנו כאן, עם הדת שלנו, שמטיפה לנו שאנחנו עם סגולה, וכל השאר גויים. ואומרת לנו שאסור לוותר על ירושלים, ועל השטחים האחרים ובעקבות כך אנחנו יוצאים למלחמות ויש פה שנאה אדירה אלימות ותוקפנות מטורפת ומלא הרוגים וסבל רב
אז אני שואל אותך מר צנעני מי פה האפסים? אלו שצועדים בדרך שמטיפה לחמלה אהבה ואי אלימות כלפי כל היצורים בעולם באשר הם או מי שמטיף שאנחנו עם סגולה, אחרים הם גויים ולא נוותר להם על חצי מטר של שטח שאלוהים (שמעולם לא פגשנו אותו) נתן לנו ונלחם בהם ונשנא אותם ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ורק עוד דבר אחד אוסיף בעניין אמת שבדבריך, שהעם היושב בציון, דהיינו
אבי צנעני,
27/10/07 15:16
| אוסף המהגרים הנקראים אזרחי ישראל, רחוק מלהיות עם סגולה, וקשרו עם היהדות ומטרותיה הנאצלות הולך ומתרופף.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טוב, אז בודהיזם לטפשים, אם אתה לא מבין את ''הדת שלך'' , היהדות,
אבי צנעני,
27/10/07 13:05
| אז מי אני שאסביר לך? אתה ילדותי ושטחי, כראוי למי שמסוגל להשבות בקסמי הבודהיזם, ויש רק לקוות שזהו שלב חולף בהתפתחות האיטית שלך. זה שמישהו מטיף ל''חמלה ואי אלימות'' עוד לא אומר שהוא חי בעולם של חמלה ואי אלימות, ואם תקום בישראל ממשלה בודהיסטית (לדוגמא : תאילנד, בורמה, טיבט, לאוס, קמבודיה, ועוד מדינות עולם שלישי עניות ומפגרות) - תווכח בדרך הקשה מה היה החופש שאיבדת ולמה שווה להלחם בעדו .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
עולם הפוך.
קארמה,
27/10/07 03:15
| עקדת יצחק זו דוגמה לפונדמנטליזם ולאמונה עיוורת, ולא לאיזה סיפור גבורה עילאי שמרטיט נפשות העורגות לעלילות אלף לילה ולילה של חירופי נפש למיניהם שמועלים למוקד על מזבחות של אהבות מדומות.
מי שבא לו לרוץ עם הראש לתוך הקיר (להלן - להיתפש לאמונה עיוורת) שיקריב את עצמו קורבן לאלוהיו (או למי שזה לא יהיה) ושלא יהיה גיבור על חשבון הבן שלו. למה האמונה והחוסר האחזות של אברהם לא נמדדו בהעלאת עצמו לעולה ? למה בהעלאת בנו מבלי ששאלו את הנער לרצונותיו הוא ? מה עם רחשי ליבו של הנער ?
באשר לשחרור מאחזויות כתנאי לחוש באהבה - גם זו סיסמא ריקה מתוכן. מי אמר ששייכות זו בעלות ? למה זו לא תחושת מיזוג ?
שהמילה ''שלי'' מייצגת שייכות במובן של מיזוג אז היא מעלה את ערך השייכות ולא מפחיתה ממנו.
כפי שאני נוהגת בגופי ובנשמתי וברוחי בחרדת קודש כי הם שלי, כך אנהג בכל מה ששלי. כן, גם ילדנו הם שלנו. ודווקא בגלל תחושת השייכות החזקה אליהם אנחנו מטפלים בהם בחרדת קודש ובהמון כבוד אליהם, כאילו הם איבר מגופינו. כנ''ל האהבות בחיינו ואנשים שחשובים לנו. על רכוש יש לנו בעלות, אבל כלפי אנשים יש לנו תחושת שייכות שבאה ממקום של אהבה. ברגע שאין לנו את תחושת השייכות כלפי אנשים - זה הרגע המסוכן. זו בדיוק הנקודה בה אנשים מעבירים את הזולת תהליך של דה-הומניזציה ובכך שוללים ממנו כל יישות אנושית אליה אנחנו מרגישים קירבה. וזו בדיוק הנקודה בה הופכים אנשים לאוייבים שלך במקום לעמיתים או לשותפים לחיים (לא במובן של בני זוג אלא של עוד אנשים איתם חולקים את החברה בה אנחנו חיים) .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הפוך על הפוך
אקרובט,
27/10/07 12:31
| סיפורי התנך מטרתם היא לימוד תוך חוייה. אין לקחת את הסיפור כגופו. הסיפור מתיחס דוקא לזה שאנו מקריבים את ילדינו על מזבח האמונה, למשל על האמונה שילדינו צריכים ללכת לצבא כדי להציל את המדינה. אנחנו ההורים שלהם מקריבים אותם בלי שאלוהים אפילו ביקש! ואנו בטוחים שאנו עושים את זה מתוך אהבה, אהבת מולדת ואפילו אהבה להם (שיתחזקו מול העולם..)
המילה מיזוג ריקה מתוכן כמו כל מילה אחרת, מה זה אומר מיזוג, שלך שלי ושלי שלך (קומוניזם עלאק..)? אז מי שלא שייך לך אז את מקסחת אותו או מטפלת בו באותה חרדת קודש. מי שייך לך? האם חולה בסין שייך לך?
לא מדובר פה בתחושת שייכות, לא בעקדת יצחק ולא בבודהיזם, מדובר ב''מיזוג'' אמיתי שכולל את כולם.
מה שאת מציגה פה זה המתכון למלחמות ולסבל, כי מה שלא שייך לי לא שווה לי להשקיע בו וגם אלחם בו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודקת לחלוטין. תגובה לעניין
ל"ת
תולעת משי,
הודו,
27/10/07 04:05
| |
 |
12.
מהכתוב לעיל ניתן להסביר מהי עבודה זרה ומדוע הבודהיזם הוא עבודה זרה.
אבי צנעני,
26/10/07 22:49
| בבודהיזם , אכן,אין הצמדות ורכושנות, כי יש ביטול ודיכוי של ה''אני'' . התוצאה היא מבנה נפשי של מפסידנים, שאינם יודעים לעשות לביתם ואף אינם בטוחים שביתם הוא ביתם. כל מערכת החוקים המערבית, וכך גם הישראלית, מערכת רישום הבתים בטאבו, מערכת הבעלות החוקית על עסקים, בנויה על הדיבר : ''אנוכי ה' אלוהיך...'' - ואין לה הגיון ומקום ללא האנוכיות הזאת, שאינה נמצאתבבודהיזם. אין גם מקום והגיון בחשיבה כלכלית, תחרותית, מונעת לרווח אישי, אם אין את האנוכיות הנאורה היהודית. אפילו הסכסוך הישראלי פלשתינאי או המערבי - מוסלמי בנוי על הדיבר הזה. יצירתיות, אינדיבידואליזם, שפע - כולם שייכים לאנוכיות הנאורה , האל האחד עליו מדברים ביהדות, ובשום פנים ואופן לא לבודהיזם .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה לא מבין בדתות
לא בודהיסט,
27/10/07 12:41
| בכל הדתות יש ביטול האני, ביהדות ע''י קיום מצוות שאתה לא מבין ומקבל אותם ואתה מקיים אותם על סמך אמונה עיוורת או פחד. בדתות ואמונות אחרות ע''י טיפוח האגו או הרגעתו (מדיטציה). כל השיטות הנ''ל לא אפקטיביות.
יצירתיות ? אינדיבידואליזם, שפע, למי בדיוק יש את זה אצל היהודים? מיעוט קטן ואליטיסטי, כל השאר בדיוק כמו הגויים.
בדתות המזרחיות אולי לא מדגישים את הקונספטים האלה, אבל שמים דגש על הרוח, וזה בדיוק מה שהעולם מצפה מהיהודים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש הבדל בין יהודים וישראלים, ובין יהודים וצדיקים, ובין צדיקים וחכמי
אבי צנעני,
27/10/07 15:25
| ם, וביהדות אין אמונה עיוורת אלא להפך, הכל ניתן לוויכוח ובדיקה מכל זווית ( הוויכוח הוא דרך לימוד נפוצה דווקא ), ועל כך כבר נאמר שלכל שני יהודים שלושה דעות שונות. חבל שדווקא בישראל יש הכחשה ואטימות של הגמישות והפתיחות שביהדות, אולי בגלל הדתיים האגרסיביים והחזקים מדי, והייתי מעיז ומוסיף : האשכנזיים מדי (כי בעדות המזרח לא היתה קיימת החלוקה האכזרית וחסרת הפשרות : או שאתה דתי או שאתה רשע בן מוות).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
חבל שיש אנשים כמו הכותב הזה, שמפיצים עבודה זרה בין היהודים,
אבי צנעני,
26/10/07 22:40
| ומבלבלים ילדים וילדות קצת בורים. בודהיזם הוא פנתאיזם מהסוג הגרוע ביותר. בפנתיאיזם אין אל אחד, ואין את אלוהי ישראל. את האל ניתן למצוא בכל מקום - כלומר, בשום מקום. ולמי שמתקשה להבין זאת, אפשר לארגן שיחה עם כומר נוצרי פרוטסטנטי אנגלי או אמריקאי. ארה''ב תומכת בישראל רק בגלל האמונה הנוצרית באל אחד, אלוהי ישראל, ואםהם יגלו שיותר ויותר ישראלים הופכים לבודהיסטים, מה שהם מחשיבים כעבודה זרה ובזויה ובצדק - הם יאבדו את אחרית ההתלהבות שלהם לתמוך במדינה המוזרה הזאת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תן קצת יותר קרדיט לילדים
אתה מדבר שטויות,
27/10/07 18:14
| יש להם בטוח יותר שכל ממך... ארה''ב לא תומכת בנו בגלל שום דבר שקשור לדת, אלא, בגלל מצב דמוגרפי שכן אנחנו נמצאים במקום חיץ שמונע ממדינות ערב להפוך לאומה אחת גדולה כנגדם. אדם המציא אמונה בבדי להאחז במשהו...אם תרצה בכדי לא לאבד את עצמו מדעת. בגלל זה אומרים על מטורפים ''אין לו אלוהים'' כל אחד חייב להאמין במשהו, גם אם זה להאמין בעצמו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ארה''ב תומכת בנו בגלל מצב דמוגרפי? חחחחח..
איפה היית,
כשחלקו שכל?,
27/10/07 19:44
| והכי מצחיק שאתה בטוח שאתה יודע הכי טוב, כמו ישראלי מפגר טיפוסי....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא רק, אבל גם!
עצבנתי אותך אה?,
28/10/07 00:32
| ובטח לא בגלל הדת יא מעפאן! יש שם פשוט המון יהודים וכל מועמד לנשיאות שם רוצה את הקול של היהודים...אז הוא מתחנף. ''ישראלי מפגר טיפוסי''...פששש אתה בטוח שאתה מבין משהו מהחיים שלך...פחחחח טמבל! ירדת ממש נמוך ואני עוד ישראלי טיפוסי.... הדבר הכי ''טיפוסי'' לישראלי מפגר זה להגיד ''ישראלי טיפוסי''....אני בטוח שאתה מרגיש ממש גבר שאתה אומר את זה.... לך, לך לישון אהבל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני לא רוצה להתערב, אבל בארה''ב יש יותר שחורים מיהודים, ובטח
איילת,
28/10/07 12:04
| שהרבה יותר לטינים. היהודים בארה''ב אולי 5-6 מליון ... לא מסביר את כל הבלגן של תמיכה בישראל..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איילת, זה בהחלט חלק מהעניין
אבי ג'חנון,
29/10/07 12:56
| שכן היהודים נמצאים במעמדות גבוהים בחברה האמריקאית ובוודאי לא בסטטוס של הלטינים או רוב השחורים. לכן, יש עניין בקולם של היהודים. יש עוד סיבות, כמו שלטון דמוקרטי בישראל וכו' שגורמות לארה''ב לראות בנו כידידה ובעצם כ-''אי של שפיות'' במזרח התיכון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ממתי לשחורים
בן,
צפון,
29/10/07 00:32
| או ללטינים שם יש כסף? בעל המאה הוא בעל הדיעה בייחוד במדינה שנשלטת בידי תאגידי ענק.
ואכן, עוד סיבה לתמיכתם של האמריקאיים בנו נעוצה בעובדה שאנחנו מהווים דריסת רגל אסטרטגית בנקודת המשיק שבין המזרח למערב, בייחוד כשקמנו בתור מדינה דמוקרטית בתחילתה של המלחמה הקרה.
צנעני, לפי הלוגיקה שלך, האמריקאיים אמורים לאהוב את האיראנים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
חבל שיש אנשים כמו הכותב הזה, שמפיצים עבודה זרה בין היהודים,
אבי צנעני,
26/10/07 22:38
| ומבלבלים ילדים וילדות קצת בורים. בודהיזם הוא פנתאיזם מהסוג הגרוע ביותר. בפנתיאיזם אין אל אחד, ואין את אלוהי ישראל. את האל ניתן למצוא בכל מקום - כלומר, בשום מקום. ולמי שמתקשה להבין זאת, אפשר לארגן שיחה עם כומר נוצרי פרוטסטנטי אנגלי או אמריקאי. ארה''ב תומכת בישראל רק בגלל האמונה הנוצרית באל אחד, אלוהי ישראל, ואםהם יגלו שיותר ויותר ישראלים הופכים לבודהיסטים, מה שהם מחשיבים כעבודה זרה ובזויה ובצדק - הם יאבדו את אחרית ההתלהבות שלהם לתמוך במדינה המוזרה הזאת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון, צודק לחלוטין...בודהיזם זו עבודת אלילים.
ל"ת
דפנה,
27/10/07 08:20
| |
 |
9.
בלבול גמור ומטורף. אין שום חיבור בין יהדות ובודהיזם, נקודה.
ל"ת
אלי אלי,
26/10/07 22:32
| |
 |
8.
אברהם מואר
יוסף.ש.,
צפון,
26/10/07 21:40
| לפי ההגדרה, אברהם היה בהחלט מואר, אבל פה יש נקודה למחשבה: אברהם היה מואר עוד לפני סיפור העקדה, זה לא העקדה שהביאה אותו להארה, אם כך, לפי הגדרה נוספת של הארה (ידיעת כל, עבר הווה עתיד) , אברהם גם ידע בדיוק מה יקרה בעקדה ולכן הוא בעצם לא היה במבחן כלל (משחק מכור). אז כל סיפור העקדה היה לדורות הבאים כי אברהם לא היה צריך את המבחן כלל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
ביירון קייטי- ספר חדש אלף שמות לאושר
אבישי,
תא,
26/10/07 17:43
| הוא בדיוק מתאר את מה שביירון קייטי מדברת עליו, היא בודהה אמיתי, שהשתחררה מכל היאחזות, וכמו שהיא אומרת :אלוהים לוקח לי יד אחד אני מוכנה לתת לו יד שנייה, אני מאבדת את הראייה שלי אני שמחה לראות את העולם ממקום של חושך, הכל לא שלי גם גופי לא, גם ילדי ,יש לי סרטן זה יופי אין לי זה יופי, היא אוהבת את המציאות ומה שבא לה ,ואין לה בהגדרה טוב ורע, נכון לא נכון, ולכן אין לה פחד לקבל כל מה שיבוא באהבה, אין לה פחד לאבד שום דבר ,כי אפה שלא תהייה מה שלא תעשה, מה שלא יקרה הוא טוב מבחינתה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
לא לפגוע בכל יצור חי
ע,
26/10/07 17:25
| זה אחד מהנדרים הבסיסיים בבודהיזם, לכן כל הדוגמא אינה רלוונטית: אינני יכול לומר שאני מוותר על ההיאחזות במה שהוא שלי ע''י פגיעה בחייו והשמדתו. אם אני מגדל כלב שאני אוהב וקשור אליו, אז אם אני אשחט אותו זה אומר שהשתחררתי מההיאחזות בו וגדלתי רוחנית, או שאני פסיכופט? עצם המחשבה של אברהם שהוא יכול בכלל להקריב את בנו היא שיא ההיאחזות - אברהם חש כי חייו של יצחק הם בבעלותו הבלעדית ולכן הוא יכול לתת אותם לאל כמנחה. ולגבי חוק הקארמה: הקארמה שהיתה צומחת לאברהם מרציחת בנו היא פגיעה בחיים שלו עצמו עד כדי אובדנם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קארמה וצו אלוהים
אלדן,
02/11/07 15:16
| אברהם לא היה יכול לקבל שום קרמה מרציחת בנו כי זה נעשה תחת צו האלוהים באופן ישיר או דרך מלאך ככה שעל מה שאלוהים מצווה אין קרמה כי זה תחת ההשגחה שלו שמעל לחוקי הקארמה ונותן הקארמה, אם היה רוצח את בנו, אם אלוהים היה נותן לו לעשות את זה הוא לא היה מקבל שום קארמה על זה אלא רק קרדיט רוחני של אמונה באלוהים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
חזק ואמץ
גידי,
26/10/07 16:14
| ניתן לראות בהירות בהבנה את הטקסט המיקראי. זאת לדעתי המהות האמיתית מאחורי המיקרא, אחת מהן, חשוב להבין ולהפנים את המהות ולא את האלמנטים הטיקסיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
יפה
אופליה,
גבעתיים,
26/10/07 16:01
| |
 |
3.
אברהם עושה כאן נס, לא פחות
מיכאל פרסיקו,
צפון,
26/10/07 15:42
| יש משהו בעניין ההאחזות בקיים.. אבל הנה הסבר נוסף: האל מעלה את אברהם על נס כאומר - לימדו ממנו! והדבר ללמוד הוא לא להרוג את הילד שלך, אלא כמעט להפך: אדם נולד תמים כצינוק בן יומו אבל יצר לב האדם רע מנעורי. עד נעוריו הוא לומדלעבוד אלילים = לנקוט בכל מיני הגנות מול חוויות שהיו קשות מדי. כל אחד מאיתנו מוזמן לוותר על אלילים אלו כי הם עושים את החיים כעל תנאי, כסוג של בינתיים, עד שנתקן פנימה. אברהם הוא היחיד והראשון אשר בעצם מוותר על כל האלילים כולם בבת אחת: לא את יצחק הוא עוקד שם אלא את הילד אברהם המלא אלילים - אותו הוא מקריב קרי מוותר עליו בבת אחת כדי להיוולד מחדש כמבוגר מאמין. רק אברהם מסוגל למעשה כזה שאגב הוא בעיקר מעשה של הסמלה - הוא מקריב אייל ולא את הילד אבל בליבו כמו מת הילד עובד האלילים ונולד אברהם, איש האלוהים. אתם הבנתם את זה? זה כל הסיפור, שהרי לא יתכן שבמקום ארכיטיפאלי כזה יהיה סיפור שטותי או לא משמעותי.בהחלט משמעותי, מאד משמעותי, הכי משמעותי בעולם. מברוק, אברהם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
תודה רבה רבה
ל"ת
שלמה,
26/10/07 12:46
| |
 |
1.
שבת שלום
mahadeva,
26/10/07 12:03
| מאוד יפה ומעניין, אכן גם להשקפתי הערך העליון לפעולות מתקבל רק כאשר הן מוקדשות בכללותן לאלוהים. בבגהווד גיטא מתואר בצורה יפה שאין אף אדם שפועל בעולם, זה אלוהים שנותן ואלוהים שמקבל אז על תחשוב על עצמך כעל הפועל בעולם הזה אלא תבין שאלוהים פועל דרכך ואתה צריך להתפלל שתהיה צינור טהור למלאכת הבריאה ולא לפעול מתוך ציפייה לקבלת תמורה על פעולותיך, אהבת חינם.
http://sivasakti.net/grieg/karma-yoga.html
שבת שלום אהבה ואור
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה צודק בדבריך אני חושב.
אבישי,
26/10/07 17:47
| גם ביירון קייטי ,אומרת אותו דבר שאלוהים פועל דרכנו, וכל מה שקורה זה קורה כי כך הוא רצה, ולאחר חקירה נבין שגם מה שקורה לנו זה מה שאנחנו צריכים ,רק שאנו קצת מבולבלים וסובלים כשאנו מאמינים שמה שקורה לנו זה לא מה שאנחנו רוצים( אם זה משהו שמגדירים אותו כרע עבורנו)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תיקון קטן
אלדן,
02/11/07 15:27
| זה נכון שאלוהים פועל דרכנו כי הרי שהוא נקרא ''העושה המוחלט'', אבל הוא לא עושה את הדברים האלו כי הוא רוצה אלא כי אנחנו רוצים.יכול לקרות מצב של תגובה שאנחנו לא רוצים שיקרה אלא שזה קורה בגלל הגורל שלנו או הקרמה שלנו וגם כדי לתקן את הקרמה אנחנו צריכים להמשיך לפעול גם בלי רצון מצידנו, אבל זאת החלטה של כל אחד אם לפעול כדי לתקן או לפעול על פי הרצון, רצוי שהרצון יהיה לתקן את הקרמה ככה אנחנו מתקדמים בצורה שאלוהים רוצה ובאותו הזמן הוא כמובן פועל דרכנו כמו תמיד.
הגב לתגובה זו
|
|
|
|
|
|
|