 |
9.
מדיטציה = תפילה???
יוחאי,
צפון,
03/11/07 20:38
|
'', ויושב למדיטציה בה הוא פונה לאלוהים לעזרה''
הוא התפלל הוא לא עשה מדיטציה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
בלבול המושגים תדר ורטט
בני,
03/11/07 12:14
|
הדיבור והמעשה של האדם אינם יוצרים תדר כדבריך כי אם רטט. התדרים הם עוגן קבוע בקוסמוס והרטט שאנו יוצרים צריך ''להתיישב'' על התדר המתאים על מנת שיווצר שדה אנרגטי כלשהו. נא לדייק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
פרשנות יפה
יונת,
03/11/07 09:27
|
|
 |
6.
אביתר שולמן
רן,
ת"א,
03/11/07 09:06
|
דוקטורנט בפילוסופיה בודהיסטית באוניברסיטה העברית. מלמד בודהיזם באוניברסיטת ת''א ובן גוריון ובמסגרות נוספות. איש משפחה, מושבניק בהתהוות ואף לא קורא את הטקסט לפני שהוא ניגש לפרש אותו! עבד אברהם הוא אליעזר, פרט קטן אך חשוב - לכל איש יש שם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איפה כתוב השם ?
רון,
ירושלים,
03/11/07 19:42
|
|
 |
לרון שם העבד הוא אליעזר
קבליסט,
05/11/07 03:56
|
זה כתוב בברור (אם כי אני לא זוכר את מראה המקום) אתה יכול ליפתוח קונקורדנציה אם זה חשוב לך.
נראה שללשולמן כבר יש את כל התשובות בראש, הוא בקושי קורא את הפרק לפני שהוא ניגש לפרש אותו. מצחיק ,לא?
אתה מכיר את סיפור הזן שלמד איך לומדים ברצינות. משל התה, בו המסטר ממשיך למלא את כוס האורח אפילו שהכוס מלאה ואז הכול נישפך....?
באופן דומה שולמן בא לפרש את הטקסט וכסו מלאה בדעתנותו ובמושגיו הפילוסופיים והוא הכל רואה דרך אותם מישקפיים.
זו טעות נפןצה בקרב ''מחפשי הדרך''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
הניסיונות הנלוזי לכפות הבנות בודהיסטיות של תורת ישראל לא יעלו יפה
אבי,
02/11/07 18:49
|
|
 |
4.
קארמה זה לא אנושי
זיגי,
כפר עדשים,
02/11/07 14:32
|
גדולתו של המין האנושי היא בבחירה החופשית שלו הקרמה נוטלת מהאדם את הבחירה הזו. אפילו התורה דוחה את הפניה לידעוני או למגידי עתידות בגלל האספקט של נטילת הבחירה או במילים אחרות חוסר קארמה גורם לך לקבל אחריות על מעשיך הקארמה לא!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
..''והרשות נתונה''
גל,
03/11/07 16:53
|
|
 |
אם אכן יש לך בחירה חופשית איך אתה בוחר לסבול?
אור,
03/11/07 08:03
|
איך אתה בוחר מוות? איך אתה בוחר קנאה, כעס, וכד'. בחירה חופשית אפשרית רק מתוך חופש. האם אתה חופשי?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תשובה לאור ובן
זיגי,
כפר עדשים,
05/11/07 04:25
|
הסבל בא כתוצאה מהרבה דברים שאינם בשליטה מתמדת לדוגמא כאב ראש בגלל נזלת–אז החיידק נחנס ולזה אין שליטה אך לקחת אספירין יש לי שליטה. לגבי בואו של אדם לעולם אין לאותו אדם שליטה אך ככל שהוא צובר יותר ’’דעת’’ הוא יכול להחליט בכל שלב האם יש לו לסיים את חייו או לא. האמת לגבי כל הרגשות שהזכרת הם הבחירה כו אם אדם יעצור למשל ויהשוב על כעס אז הוא עושה חשבון כדאיות. כן אני חופשי אפילו להפסיק לחיות אך בשיקול הכדאיות כרגע זה לא משתלם אז אני נושם כי אם לא אז יש גם דרך להפסיק נכון....? ובעצם הכלמתבסס על עיקרון הבחירה כי אז אין שכר ו/או עונש . אם אדם ביצע פשע אם נעבוד לפי חוקי הקארמה אז לא מגיע לו עונש.....! והאחריות היא על כלהתהליך מהמחשבה עד לביצוע –כי גם את ’’המוח המתכנן’’ אנו עונשים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איך בדיוק
בן,
צפון,
02/11/07 17:53
|
נטילת המשמעות של השלכה למעשה, גורם לך לקבל אחריות על מעשייך? על מה האחריות, אם לא התוצאה של המעשה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
וואי. אבל רבקה - מניפולטיבית שדחקה והובילה למהלכי רמייה.
ל"ת
הרשלה,
02/11/07 14:11
|
|
 |
2.
שם העבד אליעזר - בהחלט מופיע בטקסט
ל"ת
כאילו דה?,
02/11/07 13:47
|
|
 |
1.
מים הם סמל לחיים
ורד,
02/11/07 10:10
|
ולכן הפגישה עם האשה הנכונה תהיה ליד הבאר. רבקה משקה את הגמלים והעבד ובכך היא מוכיחה את יכולתה להעניק חיים לאדם ולטבע גם יחד.
הגב לתגובה זו
|
|