|
|
עד כה: 8 תגובות, ב- 4 דיונים.
|
|
לקריאת כל התגובות ברצף סגור את כל התגובות
|
הוסף תגובה
|
|
 |
4.
רק תיקון קטן
רמנוג'ה,
27/11/07 11:01
| כתוב כאן כאילו שבתנועת הבהקתי שואפים לאיחוד עם האל. זה אולי פופולארי לומר כך במערב בימינו, אבל העובדה היא שבתנועת הבהקתי אותו האל שהוא מושא האהבה הוא לא דבר שמתמזגים איתו. זה מה שהבדיל את תנועת הבהקתי מהדעה שרווחה באותה העת בקרב הברהמינים, שטענו שהכל אחד ושהאלוהים האישי הוא דבר יחסי. תנועת הבהקתי טענה שהאלוהים האישי נמצא מעל האחדות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם כי יש גם בהקתי אחר.
ע,
27/11/07 18:42
| לא כל הבהקטים הם וישנוה. כמו למשל, בהקטי של מסורת קאלי, ששואפים להיתאחד עם האלה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש גם בהקתי על פי שנקרה
רמנוג'ה,
27/11/07 21:13
| שאומר שהבהקתי זה רק שלב בדרך להתמזגות אל תוך הברהמן. ויש גם את השיוואיה בהקתי. אבל בדרך כלל כשמדברים על תנועת הבהקתי מדברים על הויישנויזם שהתפתח בימי הביניים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
באמת?
אור צח,
27/11/07 12:50
| ואני חשבתי שכתבי הוודות מתארים אלים אישיים ודווקא התיאור של משהו מופשט שמתמזגים איתו הוא הפרשנות שהתגבשה מאוחר יותר. עד כמה שאני יודע, שנקרה כתב את הפרשנות הזאת של האחדות והיא לא היתה במקור.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה בהחלט מה שהוודות מתארות.
רמנוג'ה,
27/11/07 17:15
| והפרשנות של שנקרה היא אכן רק פרשנות. ואז באה תנועת הבהקתי וחזרה למקורות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
הכל ב-אחד. בשיטה אחת להסביר את היקום שלנו.
ל"ת
השאלה: מהי?,
27/11/07 10:05
| |
 |
2.
כולם שווים בפני האל
המשיח,
חולון,
27/11/07 08:49
| |
 |
1.
תודה אחיה
אחת,
26/11/07 16:51
| |
|
|
|