 |
12.
להל היהודים הטובים שנזעקים להגן על אלוהים
ר' רוקה,
03/12/07 08:58
|
אני בטוח שאתם מלאים כוונות טובות, אבל חבל שאתם לא נותנים לעצמכם צ'אנס ללמוד משהו. מר שולמן לא המציא את הטענה שההפשטה של האל לכדי אחדות בלתי נתפסת זרה ליהדות, ושהיהדות במקורה ובמהותה היא דת שמבוססת על מיתולוגיה, כלומר על מני סיפורים שונים - ואף מנוגדים - על האל ועמו.
פרופ' יהודה ליבס, מגדולי חוקרי הקבלה שחיים כיום, כתב על זה מאמר נפלא שכבר נחשב לקלאסיקה, הנקרא : ''על המיתוס היהודי וגלגוליו''. אפשר למצוא את כולו בלינק הבא: http://pluto.huji.ac.il/~liebes/zohar/naturadei.doc
במקום לצעוק ולזעוק על אביתר קראו והפנימו. היהדות היא לא רק הרמב''ם, ברוך השם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
תודה לך אביתר
אחת,
02/12/07 16:25
|
|
 |
10.
הכל הוא אחד!
זוהרה,
02/12/07 00:58
|
הכל הוא אחד שמתהווה לאינסוף.
את אינסוף הפנים הרבות של האלוהים כבר ראית, את העובדה שהכל קשור זה בזה ראית והפנמת, אבל לא איך כל זה הוא ''אחד''?! שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד והוא אחד ושמו אחד, ואין עוד מלבדו.
יוסף, כדמות מקראית מייצג דמות שידעה את אלוהותה מקרוב והייתה במקומות שפלים כמו גם במוקדי עוצמה, על מנת שהסובבים לה, ילמדו דרכה, דרך פעולתה, דרך התנהלותה האנושית, על האלוהות.הוא היה בדיוק בזמן ובמקום הנכון בכל שלב מחייו - הווה ומתהווה.
הניתוח האינטלקטואלי דרך נקודת מבט בודהיסטית היא מלאכותית מדי לטקסט הנפלא הזה אודות קורות יוסף.
שבוע טוב!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני איתך! - כל הכבוד!
ל"ת
מושון,
02/12/07 08:31
|
|
 |
9.
באמת נפלת חזק!!
ל"ת
ק,
01/12/07 20:42
|
|
 |
8.
שלום אביתר, כמי שבדרכה ניקרו מורים שונים
ענת,
מרכז,
01/12/07 15:23
|
מאסכולות שונות, הינדואיזם, בודהיזם וכו', ולאושרה זומנה בדרכה גם היהדות שאגדה ואספה את העיקר ומה שלא היה עיקר איבד את חיותו ואמיתותו לגביה - אני קוראת בכל שבוע את הטור שלך בעניין ובפתיחות מירביים ותמיד מוצאת בו משפט או שניים להתענג עליהם. בכ''ז יש תחושה של חסר. לא כולנו קוראים גם את פרשת השבוע ולצערי אני מקבלת את הרושם שאף אתה מרפרף עליה, מוצא איזה עניין (אמנם נכון ואמיתי) לעשות דרכו הקשר להסתכלות בודהיסטית ותו לא. כאילו העומק היחיד הראוי להתגלות הוא בפרשנות ולא בסיפור המקורי. כך יוצא שלמעשה בפרשנות ניטלת נשמתו של הסיפור ואני/אניחנו נותרים עם אנאליזה מקסימה אבל חסרת חיות...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
כל כך הרבה מלל וכל כך מעט מוארים
אורית,
01/12/07 14:23
|
|
 |
6.
תגיד קראת את הפרק או סתם אתה מחרטט?
אשת פוטיפר,
01/12/07 13:32
|
כי זו אשת פוטיפר שמפתה את יוסף ולא אשת פרעה. יש לזה משמעות אחרת לגמריץ תקרא שוב ואז תפרשן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
ללקק את האצבעות!
בהוטטתטא,
01/12/07 12:41
|
ויש לי שאלה מר שולמן: אתה אומר שנצליח לדבר על פרשת השבוע (או על כל דבר) רק אם נרמה את עצמנו, ''רק אם נצליח יחד להתבונן בסיפור בצורה השונה מטבעו הממשי, התלוי, נוכל לומר ''עליו'' דבר בעל ערך.''
אבל האם אין ערך גם בראיית הדבר כשלעצמו? כלומר, האם אין שם ערך של אמת? האם אכן זה שקר? ואולי הדבר הוא גם סך כל התנאים שלו, אבל גם דבר בפני עצמו? אולי לא צריך לפרק הכל לתנאים, ואפשר לומר שזאת דרך אחת לראות כל דבר, אבל היא לא יותר אמיתית מהדרך השנייה, והיא לראות את הדבר בפני עצמו? אולי צריך להביט על העניין גם מכאן וגם מכאן?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
אולי מספיק עם הרס התורה?
מתן,
01/12/07 12:32
|
מה זה הדברים האלה? מביאים ''פרשנויות'' לפרשת השבוע עפ''י איזה דת אלילים ובסוף מגיעים למסקנה שאין אלוהים
אם זה היה על הקוראן, כולם היו יוצאים על הכותב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
מאיפה הוצאת
מושון,
01/12/07 11:53
|
את האמירה שלך שאלוהים לא קיים?
אני יכול להביא איש מהקוטב הצפוני שמתאר את הקיץ בו השמש לא שוקעת כמעט חצי שנה, ואיש ממדבר סהרה שמתאר את חומה הצורב של השמש בקיץ באמצע היום וימאי שראה את השמש שוקעת בערב וצובעת את הים בכתום אדמדם ואיש שצופה בשמש דרך שיקופה על נייר שחור ועל אחד שחוקר אותה דרך גלי רדיו...וכן הלאה...וכל תיאור של השמש יהיה שונה, האם גם אז המסקנה שלך הוא אין שמש אחת? אלא שיש הרבה שמשות?, אני יודע! אין בכלל שמש, כל אדם יוצר את השמש במוחו...
אגב, גם בודהא לא אמר שאין אלוהים, לגבי כל השאלות האונטולוגיות הוא פשוט בחר שלא לענות - אולי עדיף שגם אתה תבחר באותה דרך...
יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
מדהים
מירית,
01/12/07 09:59
|
|
 |
1.
יפה,תודה!
ל"ת
אורי,
30/11/07 10:44
|
|