 |
12.
כתבנ מעולה- תודה-איך אפשר לצפות בסרטים?
ל"ת
מוטי,
04/12/07 09:50
|
|
 |
באינטרנט ואם אתה בתל אביב אז באוזן
ל"ת
מישהו שיודע,
04/12/07 11:07
|
|
 |
11.
כל דבר יש לו יתרונות וחסרונות-מה אתה רוצה שנחזור לשחוט אחד את השני
א.מ,
הרצליה,
04/12/07 06:24
|
כמו בהיסטוריה,או כמו בתקופות הקדומות שהיינו בטבע. הבעיה הגדולה היום זו סכנת פיצוץ האוכלוסין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
והיום אנחנו לא שוחטים זה את זה?
ניצן,
04/12/07 10:05
|
נראה לי שהשחיטות הגדולות ביות התבצעו במאה האחרונה ולא בתקופות הקדומות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
היום לא שוחטים -היום מפציצים, מרעילים ודורסים
ל"ת
צריך לדבר יפה,
07/12/07 06:43
|
|
 |
10.
עידו,מה עים המוזיקה שמאחדת את כל
ל"ת
הזה הזה....,
04/12/07 01:48
|
|
 |
איי יי יי אתה צודק
עידו,
04/12/07 08:55
|
משיקולי מקום לא נותר מקום להקדיש לפיליפ גלאס, ובת'כלס זה טעות שלי. כן, לסדרת סרטי הקאטסי יש פסקולים יפהפיים ומיוחדים נורא - למעשה בלעדיהם כל הסרט הזה לא היה עובד. ובכל מקרה, הפסקול מומלץ לא פחות מהסרט. עידו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
רומנטיקן ולא יותר.
קימי,
תל אביב,
03/12/07 20:29
|
2500 שנה לאחור, יוון הפסיקה להיות מסוגלת לכלכל מבחינת משאבים את האוכלוסיה, דבר שגרר התפשטות לאיים האיונים ואסיה הקטנה, וכמובן מלחמות גדולות. 2000 שנה לאחור ואיטליה כבר צפופה מדי, התרחבות ומלחמות. בשנת 1250 יוצאים עשרות אלפי נוודים לחפש משאבים בהנהגת גינגיס חאן וכובשים חצי מאסיה. ימי הבינים, התפרצות מגפות קשות שלושים אחוז מאוכלוסית אירופה נמחקת. מאה 18 עקב מצוקה דמוגרפית קיצונית וקושי לכלכל את ההמונים פורצות מהפכות חברתיות בכול העולם האטלנטי, במקביל קורה נס שהוא המהפכה התעשיתית. האנושות ניצלה, האדם פיתח טכנולוגיה להאכלת המונים, לספק להם חום ובית חם לגור בו.... הפואנטה היא שמה שהכתבה מדברת עליו הוא תהליך של 3000 שנה של מצוקת משאבים לקיום המין האנושי. ההאחזות בסמלים כמו בני שבט רומנטי בפפואה ניו גינאה לא היתה רלוונטית כבר בתקופת ספרטא לפני 2400 שנים ולכן לא רלוונטית גם היום. מה שיקרה בפועל הוא תהליך של התבגרות טכנולוגית שמשמעו טכנולוגיה ירוקה ולא מזיקה. עד שזה יקרה יהיו זעזועים רצינים ביותר שיובילו למהפכה טכנולוגית ירוקה. הרבה סולר ישפך עד אז לירקון אך בסופו של דבר יהיה שינוי קשה אך לטובה. הכתבה היא רומנטית ולא מביאה שום פטרון חוץ מהגיגים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
what?
josh,
03/12/07 17:17
|
what are you doing? who are you writing for?
is there anyone on the planet who does not know what you are saying?
people have left nature because they did not want to stay in nature.
it's nice to have hot water, walls that protect you from the cold, electricity, medicine, entertainment, is it not?
so you see, humans have never left nature. it was just their nature to leave what you call nature for another, technologically advanced nature
and yes, humanity will destroy itself, eventually. but everything that has a beginning has an end, right?
so why is it so sad that humanity, too, will have its end.?
and seriously now - no offence intended, but your writing is really quite childish, unbalanced and, well, lacking intelligence.
take it easy
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
מדבר טכנולוגי נכה רגשית מת ובודד? אני מבין שעוד לא נרשמת לפייסבוק
ל"ת
י,
03/12/07 09:52
|
|
 |
חחחחחח - כנראה שגם אתה לא...
ז-פ.מ,
03/12/07 14:46
|
וגם אם כן, בדיוק בשבילך נכתב המאמר הבא: http://themarker.captain.co.il/captain/spages/930612.html
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
בדידות מול אחווה
o,
03/12/07 09:32
|
תודה על המאמר. אני חושב שהנקודה הכי חשובה פה, והיא גם נקודת השבר הנפשי והאידאולוגי של התרבויות האינדיאניות היא השכחה שאמא אדמה קיימת ונושמת מסביבי בשל היותי מוקף בקונספציות אנושיות – שהתודעה שלי נתקלת בהן ולכן שוכחת להקשיב לנשימה השקטה של החומר, ובמקום מקשיבה לטקסטים ולסימבולים האנושיים. אם למשל אני הולך ברחוב, החוויה המוכרת של הפוקציונאליות של : כביש-מדרכה-שלטים-גדרות- בתי מגורים, תשכיח ממני בדר''כ להתבונן במרקם השקט הנסתר של הפרטים הקטנים – כמו ריחם של הפרחים על הגדר, מעופו של חרק לידי, ציוצן של הציפורים זו לזו במרחב, הסדקים שחולל הזמן באבני המדרכה, ועוד ועוד עולם אינסופי של פרטים חיים ונושמים. לכן הטבע, בהעדר הסמלים האלה בתוכו , מאפשר לנו זיקה ישירה יותר למרקם החיים. (כל זאת כמובן מעבר לרמה הבסיסית שהוזכרה במאמר (והחשובה ביותר) של היותו סביבה כאוטית-דמוקרטית אמיתית של חיים של כל מיני מינים של בעלי חיים וצמחים זה לצד-ובתוך זה)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכימה ב-100%
ל"ת
אילנה,
03/12/07 20:22
|
|
 |
5.
אליה וקוץ בה...
הלנה,
03/12/07 02:17
|
הכתבה מאוד יפה ומתארת מחשבות ותחושות שצצות ועולות להן מידי יום.
רק שהנסיון להתרפק ברומנטיות דרך מסכי סינון של משקפיים וורודות על העבר - הוא קצת מצחיק.
בסך הכל החיים בטבע לאורך זמן בלי הטכנולוגיה הם לא שוס כזה גדול. תאמין לי שניסיתי. זה כייף ונהדר ונפלא לתקופות זמן מסויימות. אבל אחר כך שכל הגוף כבר מחורר מעקיצות יתושים (ותודה לאל לא מהכשות של נחשים ועוד רמשים זוחלים למיניהם) הנפש כבר כמהה לגיוון, למבחר, ולססגוניות ולצבעוניות שמעניקים לנו החיים המודרניים עתירי הטכנולוגייה. (ולמקלחת חמה וסבונים ריחניים). שלא נדבר על שירותי הבריאות, התרבות, הספורט ושאר מנעמי החיים המודרניים שהעניקה לנו הקידמה הטכנולוגית (ולא לשכוח שופינג:)).
לחיים בטבע יש קסם משלהם, אבל מה לעשות והתרגלנו לחיות עם שפע עצום של גירויים סביבתיים ופינוקים ושפע של הכל מהכל. וכל זה מתאפשר בזכות הטכנולוגיה המודרנית שמאפשרת לנו לנוע ולנוד לכל אשר חפצה נפשינו ומאפשר כיסנו.
זה נכון מאוד שזה ממש מדכא לחיות בקופסא מבטון עם רחובות מבטון ובהחלט לכרך הגדול יש אלמנטים מעיקים ומדכדכים. אבל מה שקובע פה בסך הכל זה כמה כסף יש לאדם. לא יעזור אבל העשירים תמיד חיו בבתים יפים עם גינות יפות ונופים מרהיבים ונשמו אוויר מארבעה כיוונים שונים. גם בערים הגדולות.
אבל זה גם לא שמחה גדולה לחיות בטבע נטו ללא כל אביזרי העזר שיצר לו האדם במרוצת השנים.
אז כנראה שאיזון הולם בין השניים - ההתמזגות עם יופיו של הטבע - מחד, והשימוש בטכנולוגיה - מאידך, בלי להקצין ולהגזים לכל כיוון - הוא שיוצר חיים טובים ומהנים יותר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם אני מסכים
עידו הרטוגזון,
03/12/07 19:34
|
ראיינתי לא מזמן את קווין קלי ושאלתי אותו למה הוא עזב את תנועת החזרה לטבע של שנות השישים והפך למעין נביא של הטכנולוגיה.
הוא אמר שלגור בטבע כמה שנים זה דבר נפלא, אבל שאחרי כמה זמן כשחוזרים לעיר מגלים שהרבה מהאפשרויות של הצביליזציה הן דברים שאנחנו רוצים בחיים שלנו ומעריכים מחדש דברים כמו חשמל לדוגמה (רק בשביל זה נראה לי שווה לעבור לטבע לתקופה, כדי לפתח את המודעות המוגברת הזו ולהעריך לראשונה את הטכנולוגיה שאותה אנחנו מקבלים כמובן מאליו).
אז אני מסכים איתך הלנה, צריך ראיה מאוזנת. (וזה בדיוק הדבר שאני עוסק בו בבלוג שלי- http://www.notes.co.il/ido/) הכתבה המסוימת הזו באה להראות את הזווית של רג'יו, והיא באה בעיקר מהזווית הביקורתית לטכנולוגיה. זה בסדר כי אנחנו שומעים מספיק גם על כמה שהטכנולוגיה טובה ונפלאה.
ובו בזמן, עם כל הנפלאות שלה היא גם אמירת השלום שלנו לעולם ישן ונעלם. פרידה מצורת קיום מלאת הוד שנכחדת אט אט ושהטכנולוגיה עם כל מעלותיה אינה תחליף בשבילה.
עידו הרטוגזון
הגב לתגובה זו
|
|
 |
השאלה היא מה בדיוק אנחנו רוצים לשמר מאותו עולם
הלנה,
03/12/07 21:30
|
ישן ונעלם.
זה נכון שהרבה פעמים כדי ללמוד להעריך כל דבר שאנחנו מקבלים כמובן מאליו, צריך פשוט לקחת אותו מאיתנו. וזה נכון בכל תחום ולאו דווקא הפיזי .
אבל דווקא הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת לנו לראות מה קורה בכל מקום ומקום בעולם ולפתח מודעות לכך. והמודעות היא שלב ראשון לפני הפעולה שתבוא אחריה .
כדי לשמר את יערות הגשם בברזיל, הגורילות בקניה או האורנגאוטן הנכחדים בבורנאו וסומטרה וכדי לעזור לשבטים מיוחדים שמושמדים על ידי צבאות מאורגנים וגדולים מהם - צריך כסף. הכסף נתרם על ידי אנשים בעולם המערבי שצופים בכל תוכניות הטלווזיה או גולשים באינטרנט או כל מאגר מידע אחר, שנגישותו לכל מתאפשרת בזכות אותה טכנולוגיה מודרנית שחודרת לכל חור וחרך בפלנטה שלנו.
אני לא חושבת שדווקא הטכנולוגיה העכשווית היא זו שהביאה להשמדת עולם ישן ומלא הוד. את רוב השמדת עולם החי והצומח עשו עוד לפני כן. את צבי הענק באיי גלאפאגוס השמידו המלחים עד תום (נשארו מעט תתי מין בקומץ מהאיים) עוד לפני המהפיכה התעשייתית. ואת הלוויתנים צדו עד להכחדה כמעט טוטאלית כדי להאיר בשמן שהופק מגופם את רחובות לונדון ופאריז עוד לפני שהומצא החשמל. וזאת לפעמים עם אותן ספינות מפרש ומשוט ולא עם ספינות עם מנוע או ממונעות על ידי כור אטומי עצמאי. נכון שבאיזה שהוא שלב עם התפתחות התחבורה תהליך ההכחדה של הטבע הואץ, אבל לא הטכנולוגיה היא שהיוותה את הזרז אלא הטבע האנושי והחינוך הלקוי. היום כל ילד בעולם המערבי גדל ומתחנך על ערכי שימור הסביבה וזה מתאפשר בעזרת האיבזור הטכנולוגי החדיש. שינוי הגישה החינוכית יכול היה להתבצע רק עם עליית המודעות, והמודעות עלתה שבכל בית אנשים צפו בהרס וחורבן והכחדה של חיות בר נדירות.
אבל כמובן שאתה צודק ובהחלט כולנו היום סובלים מזיהום האוויר, היבשה והים שהם תוצרי לוואי של תעשייה וקידמה, ובעיקר מפיצוץ אוכלוסין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא משנה כמה נשמר, הטבע נעלם
עידו הרטוגזון,
04/12/07 10:47
|
אנחנו מסכימים בכללי. קודם כל, טכנולוגיה זה לא דבר רע - בואי נבהיר את זה. וכמו שכתב רועיקו מלמטה טכנולוגיה היא גם חלק מהאבולוציה של המין האנושי. בהחלט. היא ההמשך שלנו.
אין ספק שאפשר להשתמש בטכנולוגיה גם כדי להגן על הטבע, ומצד שני כמו שווילבר מציין גם חברות פרימטיביות מבחינה טכנולוגית ידעו להרוס טבע פשוט מתוך בורות (אף על פי שהיכולות שלהן לעשות כך היו מצומצמות בהרבה משלנו).
אבל מעבר לזה יש משהו מהבלתי אמצעיות, הקשר הישיר לקיום ולמרקם החיים שנאבד בתוך הקיום הפייסבוקי-אינטרנטי החדש הזה.
אנחנו אולי נהפוך למכונות, אבל אנחנו משאירים הרבה הרבה דברים מאחורינו. וכל החינוך הסביבתי להפרדה של בקבוקים לא יחזיר לאנשים שלא היו מעולם בטבע את ההכרה של מהו הטבע. איך זה מרגיש להיות בטבע, איך זה מרגיש להיות חיה, איך זה מרגיש לחיות בלי חשמל, בלי מדיה - דברים שהיו טריוויאלים לחלוטין לפני כמה מאות שנים ושהם עדיין רבי משמעות.
אנשים חיים מוקפים בטכנולוגיה ולא מכירים עולם אחר. זה לא אומר שטכנולוגיה זה רע - אבל דווקא בגלל האפשרויות שהיא מציעה לנו אנחנו מפספסים את הקיום הבסיסי על כל הבעיות וגם הכח שלו.
ולא אני לא מציע לחזור לעצים, אבל אני מציע לחזור לתקשר עם העצים.
עידו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם אנחנו טבע.
טבעי,
בטבעיות,
07/12/07 20:15
|
|
 |
אחלה תגובה
ל"ת
לא אינדיאני,
03/12/07 12:04
|
|
 |
מסכימה איתך :)
איילת,
03/12/07 04:27
|
הטבע נראה יפה מבחוץ, אבל עוקץ ומגרד וממש לא נוח מבפנים. כמו חולצות צמר טבעי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודקת לגמרי הלנה,וגם...
רועיקו,
תל אביב,
03/12/07 11:23
|
ההאצה הטכנולוגית- היא חלק מן האבולוציה של המין האנושי,ודאי שכמו לגבי כל דבר,האחריות היא עלינו-האם נשכיל להשתמש בכלים החדשים שאנו מקבלים מדי יום לטובת הכלל,או לא. אגב,מה קרה לעידו?הוא הפך מעיתונאי רגיל בפרקים הראשונים למתקשר טכנומיסטיקן.אני מקווה שזה לא מדבק...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה לכל המסכימים :)
הלנה,
03/12/07 21:34
|
וכך שח לי ידיד -
אתמול בערב בזמן שישבנו בסלון, אישתי ואני , ודיברנו על כל מיני דברים השיחה גלשה לכיוון הרעיון של חיים ומוות .
אמרתי לה: אף פעם אל תתני לי לחיות במצב של צמח, תלוי במכונה חשמלית ונוזלים מטפטפים מבקבוק.
אם אגיע למצב שתצטרכי לראות אותי במצב שכזה - תנתקי את המכשירים שמחזיקים אותי בחיים.
פתאום היא קמה, ניתקה את הטלוויזיה ניתקה לי את המחשב וזרקה לי את הבירה לפח
הרגה אותי...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
come to pachamama
ל"ת
yakir,
costa rica,
02/12/07 23:46
|
|
 |
3.
כתבה מאלפת- אין מילים
נעמה,
02/12/07 21:03
|
אני חושבת על זה כל יום ומודעת לכך שאני הכי מאושרת במדבר בלי כלום סביבי רק שקט! אחת הכתבות הכי אינטליגנטיות שיצא לי לקרוא- עיתונאים הם כל כך שטחיים בדרך כלל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
מעולה ביותר
שנטידווה,
02/12/07 15:26
|
|
 |
1.
מעולה, יפה מאד עידו!
ל"ת
כנף בונה,
שבט האירוקוה,
02/12/07 14:52
|
|