 |
33.
הגשמת החלום הוא חלום
יוסף.ש.,
צפון,
12/12/07 07:03
|
החתירה להגשמת חלומות משאיר אותנו בתוך החלום עצמו. האם התהליך של ההתעוררות הוא לא להשתחרר מהחלום? ואם איש ההי טאק חלם להיות כזה, האם הגשים את עצמו או את חלומו? להתעורר מהחלום זה לא קל במיוחד שכל מי שסביבך נמצא בחלומות ולא משנה אילו. אולי כדאי לחשוב על איך חיים את החיים שלנו כמו שהם באים? אולי ננסה לבדוק ונגלה שאין לנו באמת שליטה על ההיבט החיצוני של החיים? אולי נגלה מי אנחנו באמת, אנשים ערים שחיים בתוך חלום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
32.
ניקית?
ל"ת
השמיעי קול קוקו,
ריקו תרנגול,
11/12/07 10:18
|
|
 |
השמעתי
ל"ת
ניקית,
11/12/07 11:12
|
|
 |
רווח לי. חייב לשמוע אותך עם הנץ החמה
ל"ת
ריקו תרנגול,
11/12/07 12:00
|
|
 |
31.
מה שכתבת לא קשור לנורמטיוויםאלא לגזענות
שי,
11/12/07 00:14
|
הצגת בכל תחילת הכתבה תאורים של אנשים ''ששחקו אותה'' שהגיעו לנוחות כלכלית ולכולם נתת את השם המעליב: נורמטיווים. יש אנשים עם כסף ומישפחה שמשכיבים את הילדים שלהם לישון שחייהם מלאים אתגרים והרפתקאות יומיומיות, קטנות אחרות, מרגשות.. ויש אנשים כבויים אפורים שאין להן לנדרובר. כסףלא קשור לכמה אתה חי, מה שכן, זה קצת מסגיר את הקלישאות שאת חייה בהן.. ביי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אכן, מסכים, אם החלום היחיד שאת
ע,
11/12/07 18:37
|
יכולה להציג בכתבה הוא לגבר להיות שחקן כדורגל מפורסם ולאשה להיות זמרת מצליחה. יש עוד כמה הצלחות בחיים גם בלי להיות מ פ ו ר ס ם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
אובדן האוטונומיה המחשבתית
אילנה,
אפרת,
10/12/07 23:10
|
אף אחד לא מנסה להגיד שלא צריך להתפרנס בכבוד. הענין הוא מתי אנו הופכים משועבדים לנורמות צרכניות שלא אנו, אלא המדיה והמשק הכלכלי קבעו עבורנו והמרחיקות אותנו מהגשמת רצונותנו הפנימיים והאותנטים . כל כך קשה בעידן המודרני, להתנתק מציפיות המופצות ע''י התקשורת לגבי רמת חיים מסויימת ולעמוד על מה באמת נחוץ מבחינה חומרית ומה צריך להיות בגדר מותרות בלבד. כל כך קשה לאדם הפשוט לערוך את המשוואה הזאת של ''האם אני באמת זקוק לדבר הזה'' מול העלות של המוצר שיכול לבוא לידי ביטוי בשעות עבודה נוספות, חוסר זמן לבלות עם המשפחה, שחיקה גופנית וכו'. הבעיה שהכותבת מתארת היא המחיר שאנו משלמים במרדף אחר חלום לא שלנו והניכור מעצמנו ומהייחודיות שלנו הנובע מכך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
הכללות גסות מדי.
בן,
צפון,
10/12/07 22:41
|
אני רק יכול להגיד לכל אלו שהעלו חיוך אליטיסטי רוחני מלא ב''חמלה'' כשקראו את המאמר: אתם הרבה יותר שבויים בקונספציות ריקות וחסרות משמעות מכל נורמטמישהו אחר.
תחיו מזה, תשמחו מזה, תדפקו ת'שכל מזה בתואנת הכרה עצמית והשגה רוחנית, אבל מחר בבוקר כשאתם הולכים ברחוב ומאשרים לעצמכם את המאמר בראש כשאתם רואים איזה איש הייטק מביט אליכם בפנים חתומות, רק תדעו שזה לא בגלל שהוא ריקני, זה בגלל שהוא לא שם עליכם.
חלאס לשפוט את כל העולם כי הוא לא מסתדר לכם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בן, תפסת מרובה לא תפסת!
יוד,
11/12/07 12:44
|
לאן אתה מכוון? תורת הנמנעות שלך לא עושה דבר מלבד להסתייג!
גם בדיונים איתך (לפחות שלי) אני מנסה להוליד,ולהוביל מהלך פרודוקטיבי של הרוח. ואילו אתה מדלג מהסתייגות להסתייגות. הורג אידאות-כאילו היה זה טעם החיים. מתי לאחרונה הולדת תאוריה? מתי חגגת ברית מילה לאידאה משלך?
ומה שעשית בתגובתך: האם זה לא לשפוט אותנו כי אנחנו לא מסתדרים לך?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה לא ברור בתגובה?
בן,
צפון,
11/12/07 18:20
|
ההכללות במאמר גסות מדי בשביל להתייחס אליהן ברצינות.
מהלך פרודוקטיבי של הרוח צריך להתחיל מבסיס יציב, לא רעוע כמו כל ''העולם בינוני חקייני וריקני'' או ''כל מחלות הנפש הן תוצר של החברה.''
קצת קשה לי להבהיר לך למה זה לא עובד ככה, זה כמו להסביר לעיוור מה זה הצבע אדום, אם היה רואה, היה רואה מייד.
אבל רק שתבין את הלך הרוח שלי ידידי, אתה חייב לשאול את עצמך, לא למה אני, בן צפון, לא מפתח תאוריות חובקות על כל שני וחמישי ורק שולל אחרות, אלא למה אתה יוד, מרגיש צורך לפתח אותן ולמה אתה יוד כל כך להוט להסביר לעולם שהוא דיכוטומי.
אגב, כן, שפטתי כי המאמר לא מסתדר לי, למה לא מסתדר? כי אני מכיר נורמטמשהויים הרבה יותר עמוקים מרוב הכלומניקים הרוחניים המהלכים, כאלה שבהתנהלותם מסכמים ספרי רוח שלמים ולא סתם מבלבלים בשכל ולמי שמסתכל עליהם במבט שטחי בדיעה קדומה, אין סיכוי בכלל להבין.
ניקית, אני מגיע למפגש רק בתנאי שיהיה ''אבוקדו'', בלי ''אבוקדו'', אין למה להגיע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תבוא, אני אאכיל אותך בכמה ''אבוקדו'' שתוכל לעכל
ל"ת
ניקית,
11/12/07 19:30
|
|
 |
ברית מילה? זה טקס פגאני לברברים בלבד.
ל"ת
בן,
צפון,
11/12/07 14:50
|
|
 |
זה נראה פגני לאנשים בורים שמסתכלים רק בחיצוניות
רואי,
12/12/07 18:17
|
|
 |
או בקיצור: תקן את עצמך והעולם מושלם
ל"ת
הדר,
11/12/07 01:49
|
|
 |
28.
כבר היום יש יותר מדי אמנים
ד,
10/12/07 21:23
|
כבר היום יש יותר מדי אמנים, ומלבד כמה שנים של הצלחה, אם בכלל, הם נשכחים מהתודעה הציבורית, וחלקם אפילו מגיע לפת לחם. כי בסופו של דבר לא כולם ריטה. אז מה האלטרנטיבה שלך, בית התמחוי או החיים הבטוחים, הנורמליים. ומה את בכלל מבינה במשפטים, טכנולוגיה, ועסקים? האם את יודעת איזה סיפוק מביא ניצחון בבית המשפט, האם יש לך מושג איזו הרגשה עילאית היא להתגבר על חסם טכנולוגי, או להכפיל את ההון שלך תוך מספר שנים? נדמה לי שדווקא את המועמדת לשיממון, כי בסופו של דבר את תשארי בדירת החדר, עם המכונית המקרטעת שיצאה לכביש לפני 20 שנה. את זו שלא מתפתחת, נשארת מאחור כמו ילד עם פיגור, ומביטה אל החיים שנוזלים לך מבין האצבעות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כנראה שלא קראת באתר של איריס
ניקנק,
11/12/07 14:20
|
אתה מסביר לה כמה מהנה לנצח במשפטים, אבל איריס היא עורכת דין בעצמה ששינתה אחרי 20 שנה מקצוע, וגרה בצהלה, בטוח שלא בדיוק בדירת חדר, ואני מהמר שגם המכונית שלה לא מקרטעת. אז אולי תפסיק לבקר בלי לדעת ותתחיל ללמוד. וכמה שיהיו יותר אמנים יהי יותר טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
שפעת העופות
בועז.פ,
10/12/07 21:20
|
כתבה מצויינת, אבל תרשי לי לסייג - ''התוכנית'' איננה יצירה של איזה ציר רשע שיושב היכן שהוא ומתכנן כיצד לדפוק את כולם. כמו שלוירוס השפעת אין כוונה רעה. הוא פשוט פועל באופן טבעי כפי שהוא בנוי לפעול.
המחשבה שיש ''רצונות אמיתיים'' ו''רצונות לא אמיתיים'' היא למעשה תכונה של ''התכנית'' לחלק דברים לטובים יותר וטובים פחות, בכך את נותנת לה אחיזה של מציאות בחיים שלך. אם היא לא הייתה חלק ממך, מה זה היה מטריד אותך ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
הדבר הכי משמעותי...
FREE WILL,
thbrightside,
10/12/07 21:16
|
... ובהיר להבנה שנכתב במדור הזה...
שמעתם?
יופי!
עכשיו תזכרו את כל מה שקראתם פה יום יום...
ההתעוררות מובטחת!
תבלו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
פתאום אני מרגישה טוב עם עצמי
מוסיקאית ולחלום,
10/12/07 21:07
|
אז זה טוב שיש חלום? נכון? כי הרוב מסביבי מסתכלים עלי בעין לא מבסוטה, לא מבינים איך ישלי לחלומות ושאיפות.. כל הזמן מנסים לתת לי סטירות ולהוריד אותי לקרקע כמה שהמציאות מחורבנת וזה.. טוב, עכשיו אני מרגישה יותר טוב עם עצמי.. עדיין פסיכית אבל יותר מרגישה טוב חחחחח
הגב לתגובה זו
|
|
 |
והפרנוסה מאיפה? מאוד קל לחלום שיש כסף או הורים תומכים הבעיה מתחילה
מיי,
11/12/07 14:22
|
כשאין כסף!!! כשהתקיימתי על חשבון הוריי הכל היה וורוד, רוב האנשים היו שטחיים ובינוניים ואני הייתי חכמה ומוארת, כשהחלטתי לחיות לא על חשבון הוריי....... החלומות או.. החלומות. בהצלחה יקירה רק טוב וטוב וטוב ושיתגשמו חלומותייך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
אפילו לא סיימתי לקרוא מהבאסה
מיי,
10/12/07 21:01
|
אז מה הפיתרון לחיים המזוויעים האלה? שהכל כסף על כל צעד ושעל , לי אין פיתרון אני בזבל, עשיתי מדיטציות וכל החרא, מה יצא כלום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מיי מתוקה...
אני,
11/12/07 11:18
|
ליבי אליך
אל תכאבי
אלו החיים יפה שלי
זה מה שיש
בסוף זה ייגמר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יופי של כנות, בהנחה שאתה לא ציני, תודה, חשבתי שזה יגמר בסוף, סומכת
מיי,
11/12/07 14:19
|
|
 |
23.
בסופו של דבר כולנו בני-אדם,
חיה,
ירושלים,
10/12/07 20:57
|
עם חלומות ותשוקות. כולנו מחפשים משמעות, כל אחד בדרכו שלו. וכולנו, ללא ספק, טועים ומועדים בדרך.
אנו רוצים חופש ואהבה ולפעמים חושבים שדבר זה או אחר יביא לנו את זה. כך איש ההיי טק וכך איש השאנטי בהודו.
כל זמן שאנשים מנסים ומחפשים ולא גורמים רע ועוול לאחר - למה לשפוט? הלוואי והיה לי בית נוח וג'יפ. ואולי אפילו לרגע הייתי שוכחת את חלומי. אני בוטחת בחיים עצמם שהיו מעירים אותי לממש חלומות. ועם בית וג'יפ כבר יהיה לי קל ונוח יותר להגשים חלומות.
נכון שקיימים אותם אנשים שצויינו בכתבה אך הם באים גם ממקצועות אחרים ושכבות אוכלוסיה שונות.
כיום אני מאמינה שלא רק מבני עניים תצא תורה.
דרך אגב - צורמת רשימת המקצועות ''המבוזים'' בכתבה. אפשר להיות איש היי טק או רו''ח או עו''ד ועדיין להיות יצירתי. מה האטימות הזו כלפיהם? הרבה אנשי מחשבים עובדים בתחום עזרה והקלה רפואית. הרבה עורכי דין למדו מקצוע זה באמת כדי לעזור ולסנגר (וכן, בדרך הם קונים בית וג'יפ). יש הרבה אנשים טובים ומלאי חמלה שיש להם בית וג'יפ.
ולגבי המבט החלול בעיניים - אולי זה בגלל המשקפיים המסויימים הצופים בהם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
נורמוטיות בעידן התבונה
יוד,
10/12/07 19:11
|
|
 |
יוד אתה עדיין כאן ?
הדר,
10/12/07 21:36
|
בוא, בוא כבר לדה-מרקר-קפה פתח בלוג משלך אם אני זוכרת נכון יש לך הרבה דברים חשובים להגיד וכאן צפוף מדי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אהלן הדר : )
יוד,
11/12/07 12:32
|
את צודקת! את פשוט תופסת אותי בתקופה של עשייה סוציאלית... ברובדים רבים...
ואני חייב לומר שיש משהו הרבה יותר מהנה בלכתוב ''בכיכר העיר'' ההמונית, מאשר בבלוג צדדי לפיתוח האגו האישי : )
את זכורה לי גם כן כהבלחה מרעננת.... במידה ויש לך בלוג, הפני אותי ואבקר בשימחה
אור והכרה : )
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בקפה דה מרקר עוד יותר צפוף
ניקית,
11/12/07 11:15
|
וכל מיני אנשים זרים מבקשים מכם להיות חברים שלכם, לשים אותם בגלרית התמונות שלהם, למרות שלא כתבו לכם מילה אחת ואין להם שמץ של מושג מי אתם. אני שם בינתיים, כבר שבוע, לניסיון. כי אפשר לעשות שם שיתופי פעולה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אילו שיתופי פעולה, למשל?
ל"ת
מה זה המרקר,
הזה בכלל?,
11/12/07 12:01
|
|
 |
שיתופי פעולה עסקיים כי זה ''רשת חברתית עסקית''
ניקית,
11/12/07 14:05
|
אבל בטח לא תופתע אם אגלה לך שמדובר גם בשיתופי פעולה מיטתיים..
חוץ מזה תעשה גוגל. אני לא עושה פרסומת לשום דבר אם לא משלמים לי או מכבדים אותי בכמה כוסיות יין .
בהצלחה.דוט.קום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הדר
יוד,
12/12/07 11:25
|
הנה כתובת אימייל שלי: yona10@windowslive.com
ולשאר העיניים הצופות: בבקשה לא להטריד את הכתובת, פרט למתכוני לחם שייתקבלו בברכה : )
אור והכרה : )
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קפה דה מרקר
הדר,
12/12/07 02:43
|
http://cafe.themarker.com/view.php?u=4
יש שם הכל מהכל נשאר רק לבחור, כמו בחיים
יוד, אני לא מוכנה עדיין לכזו רמה של חשיפה :) תשאיר מייל ואשלח לך לינק
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
well..... its like that
Ishay,
Ramat gan,
10/12/07 17:42
|
the human being is leaving in order to keep his DNA on earth! now lets see : is it important to get ''enlightment'' ? no! Is it important what this writer wrote? no! most of the people wanna live ''''happily ok this is their choice the bottom line nothing is important except our DNA by the way we r animals(who say different?) and it same same (maybe but different) have fun in your life people though its not important
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה סתם ניהליזם.
Rasputin,
10/12/07 21:31
|
עוד קורבן אומלל של ריצ'ארד דוקינס :)
זה לא חשוב להשיג הארה אבל זה גם לא חשוב להנות, אנשים בוחרים את זה. גם התגובה שלך לא חשובה (או שלי).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
:-)
ל"ת
Ishay,
Ramat gan,
11/12/07 23:36
|
|
 |
20.
כתבה מעולה
רון,
10/12/07 16:19
|
איריס כתמיד כותבת מצוין מענין ומעורר מחשבה.
ואני לא רואה כאן שיפוטיות כלפי נורמוטים אלא חמלה והשיפטויות בעיני היא כלפי התרבות, וטוב שכך. הלוואי שכולם יפנימו ושהתרבות תשתנה, במהרה בימינו אמן ואמן!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
אני מתעב אנשים נורמליים!
ל"ת
לא נורמטיבי,
10/12/07 15:10
|
|
 |
''אני שונא בורגנים!!'' (רגזני, הדרדסים)
ל"ת
אני (שוב),
10/12/07 15:44
|
|
 |
18.
המבט הזה. חלול, מסומם, רובוטי. במסכה שמחה או עצובה.
ניקית,
גבעתיים,
10/12/07 15:03
|
כתבת מדם ליבי. גבריאל רעם בספרו ''אאוטסיידרים ומורדים'' מנגן על אותו מיתר. ממליצה שתארגנו סדנה משותפת על הטייס האוטומאטי בחברה אוטומאטית ואני מבטיחה לנסות לגרור את שאר חבריי לפצע לבוא גם. מציעה את דירתי החמודה. הדירה עלי, היין והמאנצ'יז עליכם. (ההצעה רצינית, גם אם תתקבל במשיכת כתף).
ויוה לה רבולוציון. למלא את הריק, ללכת אחר צו הלב. לחזור לשפיות. מרימה כוסית לכבוד אלו שמרימים את הכפפה הפרוותית האדומה ובזים לנותני התווית הילדותית והנאיבית, המודבקת על אלו שמנסים לבעוט גם בגיל שכבר נטול קעקועים ופירסינג . מגחכת מתחת לכובעי. לחיים (-:
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איפה את גרה בגבעתיים? בת כמה את?
חברה לפצע,
11/12/07 05:03
|
תגידי איפה או שימי מייל, ואני באה לפגישה. מקסימום נוריד בקבוק יין רק שתינו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רק שתינו? אז מדובר בשני בקבוקי יין שלמים, לא אחד.
ל"ת
ניקית,
11/12/07 11:18
|
|
 |
אין בעיה, ואני אפילו אביא את שניהם. אדום או לבן?
חברה לפצע,
וחובשת ביין,
11/12/07 11:56
|
|
 |
השתגעת? :)
Rasputin,
10/12/07 21:36
|
|
 |
:-)
יוד,
10/12/07 18:35
|
אם אני אקבל הזמנה, אני מתחייב להביא זיתים (תוצרת בית), קיש מעניין, ואיזשהו וויסקי זול...
ואני מבטיח להשתדל להיות נחמד לכולם : )
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואני אביא את לחם הבירה האלוהי שלי.
ניקית,
11/12/07 12:36
|
אתה שם בקיש שמנת חמוצה? עד כמה זול הויסקי? אירי או סקוטי, או שמא מעזה? והזיתים, הם דפוקים? (מעדיפה אותם נורמוטיים).
אם תהיה פה מוכנות, יאללה, בואו, נפגש. נדבר על עדרים וחריגים, היחיד והחברה, הניכור, אשליות, התוכנית, הקונספירציה, ניטשה, גורדייף, ראנד, טנטרה, טאו, ריאליטי, דברי מאפה, החיים, מסכות, קורט קוביין, בנות פסיה, פרות קדושות, פרות בפיתה, המוות, ג'ימי הנדריקס. לני ברוס, שלום אסייג, בארי לונג. הסוד והבדיחה. נחליף מתכונים לחיים מאושרים ולקישים מעניינים. ונשתה המון. ותחזרו במונית, כי אם שותים, לא נוהגים. רק נהנים. ונהיה שמחים וטובי לב, ונראה כי טוב ונאמר אמן. לחיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בוודאי שאני שם שמנת
יוד,
11/12/07 23:04
|
קיש בלי שמנת זה לא קיש! : )
לגבי לחם הבירה האלוהי שלך... זה משאור אורגינל, או משמרים תעשייתיים?
והזיתים... זה ''בלאדי'' מהרי ירושלים... הם כל כך מרים, שלא תרגישי עד כמה הויסקי זול : )
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מוכנות יש. מייל שלך אין :(
ל"ת
ריקו תרנגול,
11/12/07 14:49
|
|
 |
ואני אביא את לחם הבירה האלוהי שלי!
ניקית,
11/12/07 11:38
|
אתה שם בקיש שמנת חמוצה? עד כמה זול הויסקי? אירי או סקוטי? או שמא מעזה? והזיתים, הם דפוקים? (אישית, מעדיפה אותם נורמוטיים).
אם תהיה פה מוכנות, יאללה, בואו, נפגש. נדבר על עדרים וחריגים, היחיד והחברה, הניכור, אשליות, התוכנית, הקונספירציה, ניטשה, גורדייף, ראנד, טנטרה, טאו, ריאליטי, דברי מאפה, החיים, מסכות, קורט קוביין, בנות פסיה, פרות קדושות, פרות בפיתה, המוות, ג'ימי הנדריקס. לני ברוס, שלום אסייג, בארי לונג. הסוד והבדיחה. נחליף מתכונים לחיים מאושרים ולקישים מעניינים. ונשתה המון. ותחזרו במונית, כי אם שותים, לא נוהגים. רק נהנים. ונהיה שמחים וטובי לב, ונראה כי טוב ונאמר אמן. לחיים. (-:
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה מוזמן לענות פעמיים..
ל"ת
ניקית,
11/12/07 14:01
|
|
 |
אני רק לתיקון.
ניקית,
10/12/07 16:14
|
התכוונתי לפגישה, לא סדנה. מה פתאום סדנה. בעעע.
אבל מה זה משנה, לאור הנביחות כאן, אולי טוב שלא פרסמתם את כתובת האי מייל שלי שצירפתי.
ויוה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ויוה לה רבולוציון? מה?
ל"ת
גל! אח שלו צדקת,
10/12/07 15:42
|
|
 |
שים לב לשורה האחרונה בתגובתי...
ל"ת
ניקית,
10/12/07 16:27
|
|
 |
נביחות? מה? ויוה לה רבולוציון סבתאלה
ל"ת
הב הב הב,
11/12/07 11:15
|
|
 |
שים לב לשורה השלישית מימין בתגובה הכי ארוכה כאן
ל"ת
ניקית,
11/12/07 13:07
|
|
 |
17.
''הבורגנים הם חזירים קטנים''..
גל,
10/12/07 13:56
|
מאיפה מוכרת לי השורה הזו? היא מהדהדת בכל משפט בכתבה הזו. נראה לי שנפילת ברית המועצות הותירה המון קומוניסטים בלי מטרה ברורה בחיים. אני רואה אותם, בפנים קפואות מזעם, כותבים נגד אמריKה, ממציאים דרקונים ואז נלחמים בהם בחמת-זעם. אני דוקא קצת שמח שפוטין מחזיר את הטוטאליטאריות לרוסיה. נראה לי שמישהו הבין שיש צורך אמיתי באיזו אומת רשע פרוטו-קומוניסטית שתאחד מאחוריה את כל משועממי העולם, מחפשי מטרות מוחלטות ושונאי האפרוריות של החיים, היציבות הנדרשת לגידול ילדים, והשנאה לעצם הקונספט של משפחה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה יודע...
FREE WILL,
10/12/07 21:27
|
שאתה ורק אתה הכנסת את הקומוניזם לדיון הזה....?
אולי כדאי שתברר למה זה ישר קפצת למסקנה שהייתה פה האדרה של קומוניזם אל מול הקפיטליזם הבורגני...
הכותבת דיברה על המציאות בעולם המערבי כעובדה. מציאות שבה אנשים מסתובבים עם מסיכה על הפנים וחיוך מסורס במסווה הנורמטיביות.
יש גם אופציה לחיות את החיים בחיוך...
לך עם זה יותר רגוע, נסה לחשוב פחות על הנוחות, פשוט לחייך יותר...
ההתעוררות מובטחת!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מצד אחת אתה מדבר נגד נורמטיביות,
גל,
11/12/07 00:58
|
אבל אז יורד עלי על שאני היחיד שעליתי על משהו פה? תחליט... חיוך אינו תחליף למחשבה ומבט מפוכח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
That’s life in capitalism….
R,
10/12/07 13:27
|
Where happiness is marketed as commodity that can be bought and consumed, Marx called it commodity fetishism…and Lacan called it the super ego imperative to Enjoy!
With such high expectations … there are disappointments, bitterness, and cynicism
Just the usual metropolitan life…
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
תגובה
ורד,
ירושלים,
10/12/07 13:01
|
שלום איריס,
אני דווקא הלכתי עם מה שליבי בישר לי, והלכתי ללמוד עבודה סוציאלית. אני נהינת מהקשר עם האנשים, נהינת לעזור, ולגעת בנשמה, ולעשות דברים משמעותיים באמת. אבל, לו היתי מחזירה את הגלגל לאחור, לא היתי בוחרת בתחום זה. אני משתכרת 4700 שח נטו לאחר 7 שנות ניסיון. קשה לי מאוד לחיות טוב במלוא מובן המילה. היתה לי אפשרות ללכת להי טק(אני ריאלית ) וללמוד מחשבים. החברה מעבירה מסר ברור. רק מה שהוא יצרני, ונוגע באוכלוסיות חזקות מתוגמל. עם כל הכבוד, עם משמעות וסיפוק לא משלמים חובות וקונים בסופר. מצטערת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שימי לב...
FREE WILL,
10/12/07 21:30
|
איריס דיברה על זה שמקור הסבל של אנשים בחברה הבורגנית של ימינו הוא בראש ובראשונה תוצאה של הכניעה שהעברת בביטוי: ''החברה מעבירה מסר ברור'' ...
חפשי מה את רוצה לא מה החברה רוצה שתרצי....
ההתעוררות מובטחת!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ורד, אין כמוך.
אני,
10/12/07 15:52
|
כמה קל לבלבל בין עבודה, אהבה, ושאר ירקות. איזה כיף שהתעוררת אבל :)) אהבה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
אליסטר קראולי,
Rasputin,
10/12/07 13:00
|
הרעיון מאחורי לאקאן בכל הקטע של סמכות נשמע נורא כמו רעיונות של קראולי (ובואפן עקיף ניטשה). קראולי קבע שכל הסבל האנושי נובע מזה שאנשים לא מזהים את הרצון האמיתי שלהם, ופועלים על פי מה שההורים\\מורים\\כמרים\\רבנים מכתיבים להם. הרצון האמיתי הוא כמו מסלול של כוכב, הוא לא מתנגש במסלולים של כוכבים אחרים, ואפשר לנוע בו בלי התנגדות.
זה מזכיר לי את הרעיונות של המטריקס למען האמת. אני יודע שסלאבוי ז'יז'ק חוקר את לאקאן והוא גם כתב כל מיני מאמרים בהקשר של המטריקס לאידיאולוגיה פוליטית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
אי אפשר לעצור את הנורמוטיות!
יוד,
10/12/07 12:38
|
בכדי לעצור את הנורמוטיות,צריך לעשות רפורמה ערכית בכל האמצעים שמעצבים את דעת הקהל!
הטיפול צריך להיות דרך הלא-מודע הקולקטיבי! רק כך אפשר יהיה לרפא נוירוזות המוניות!
אבל האידיאלים הקפיטליסטים, והדינמיקה הכלכלית של הקידמה--מוכרחים שהאדם הממוצע ימשיך להיות חולני ורובוטי, על מנת שהמכונה תישאר משומנת.
חחחחחח... וכולם מרגישים משוחררים ומאושרים כי אנחנו חיים בעידן ה''דמוקרטי ביותר''....
הדמוקרטיה משעבדת את האדם במלכודות הדבש שלה!
אם אתם רוצים לרפא את הפרט ואת הקולקטיב.... מוטב שקודם לכן תנטרלו את סם ההרדמה הדמוקרטי\\ליברלי!
ההסטוריה כבר הוכיחה שרק קטסטרופות כלל עולמיות (כמו מלחמות עולם) מביאות לרפורמות ערכיות.
עד שהקטסטרופה תגיע, תמשיכו להתחרות (גם-להפוך לחראות) למי יש גדול יותר.
דור של פרוזק? זה הולך ומסתמן כ-דור של פסיכופטים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
אפילו התגובות מנומנמות משהו
ארחטון,
10/12/07 12:05
|
כאילו גם יותר מדי או פחות מדי נורמטיבי זה גרוע באותה מידה. בלי להביע עמדה לכאן ולכאן , תראו כמה אנשים מרגישים צורך להגן על חוסר התכלית שלהם עצמם.
האמת מטושטשת הרבה יותר , גם במסדרונות ההתעוררויות אתה נתקל בזה. אנשים שהפכו את הגילוי שלהם עצמם לשיגרה אנטי נורמוטיות שהיא בעצמה נורמוטית פי כמה.
חשבתם על זה פעם שאנחנו מודעים לתבניות הללו רק ביחס לשינויים שלהן? כלומר , בלי התמונות מהחופשה , שגורמות לך להרגיש כמה חרא במשרד וכמה אתה אנמי מהפאקינג פלורסנט קשה ממש להעריך את הגלים של תאילנד.
תחשבו על זה.
יום יום תאילנד , יום יום הקאריביים. לא פלא שהמקומיים תמיד נראים כמו שזיפים מיובשים. הם מתים , אבל פשוט מתים לצאת מהשמש החמה הזאת ומהלגונות הכחולות ולהיכנס לפייסבוק.
לא ככה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
פעם אחרונה
אני,
10/12/07 11:44
|
ויש לזכור דבר אחד- גם הכותבת פועלת בתוך מסגרת תאורטית וקונספטואלית מאוד ברורה, שבה היא מייצגת את אנשי הניו אייג' המוארים שהם לא היי טקיסטים קרים... בקיצור יש לנו פה כתבה סטייל אוהדת הפועל שמביאה לנו תיאוריות פסבדו-מדעיות על למה לשנוא את מכבי. תקראו שוב את הטוקבקים אצל גבריאל רעם זה דומה מאוד, ואולי תחליפו את התכנים באתר הטוב שלכם לדברים קצת יותר אינטיליגנטיים בבקשה. ושוב- הכתבה טובה, זה לא שמשהו לא בסדר, דווקא נראה לי שהכותבת ממש סבבה והיא גם צודקת בדרכה אבל הביקורת השטחית הזו על כל מי שלא נראה ומתנהג ניו אייג' מביאה לי את הסעיף חמודים שלי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה יודע מה הפירוש של ''פסבדו מדעיות''?
Rasputin,
10/12/07 13:04
|
זו פסיכולוגיה, זה לא מדע מדוייק וסביר להניח שסטטיסטית יהיו מקרים שבהם זה בכלל מחטיא את המטרה. לא ראיתי פה שום עידוד לתרבות ניו אייג' חייכנית. ניו אייג'רים לא אוכלים? לא קונים? לא מחרבנים? אבל יש סקאלה מסויימת שבראשיתה נמצא נזיר הודי ובקצה שלה בנאדם כפי שמתואר בכתבה, וכמו הרבה דברים דרך המלך היא האמצע.
אולי ראית את עצמך בכתבה בעצם?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני שוב
אני,
10/12/07 15:31
|
ובטח שראיתי את עצמי בכתבה! כתבתי: נורמוטי גאה. אני דרך אגב לא מרגיש ''קורבן'' ''אומלל'' וש''הפנים שלי ריקות''. ראו את תגובתה של העובדת הסוציאלית היא הכי חכמה נשיקות לכולם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני
אני,
10/12/07 15:30
|
ההצגה של לאקאן כסימוכין לדעות האישיות של הכותבת היא פסבדו מדעיות במיטבה. תודה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ל-אני
אמא גדולה,
חיפה,
10/12/07 12:40
|
מסכימה איתך, אין רע בכתבה אך זו כתבה סטייל גבריאל רעם, מניחה הנחות ושיפוטית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כדאי שתמשיכי לקרוא את המאמרים של גבריאל רעם
לאמא גדולה,
10/12/07 13:12
|
|
 |
10.
נורמוטי גאה תגובה שנייה!
אני עוד פעם,
10/12/07 11:41
|
ועוד משהו- הכתבה אחלה, פשוט זה שהכותבת עוד טורחת ליידע אותנו בדעותיה האישיות, ולתאר בפרוטרוט את איך שהאישה חיה ואיך שהגבר חי... שנאת הבורגנים הזו מעידה לדעתי על קנאה פשוטה. גם בורגנים פר אקסלנס יכולים לחיות חיים מלאי תוכן ומשמעות, ודווקא לחשוב שעבודה וחומרנות אלה הדברים שיש לשים עליהם את תשומת הלב זה הכי קפיטליסטי שיש. אני כל כך לא אוהב אנשים שמעבירים ביקורת על אנשים שהם לא מכירים, ועוד בהכללה כל כך גורפת, ועוד תוך נקיטת עמדה אישית לגבי זה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
נורמוטי גאה תגובה ראשונה!
אני,
10/12/07 11:14
|
קודם כל
מי אמר שזה לא בסדר להיות נורמטיבי???? אני פשוט לא מבין את הקשקוש הזה. קראתי הבוקר שוב את המאמר של גבריאל רעם עם התמונה של גורג מסיינפלד על אנשים בינוניים- מהי שנאת הבינוניות הזו שפשתה במחוזותינו????? זו שטחיות על לחשוב שלכל מי שיש חיים שהם טיפ טיפה בורגניים ומאורגנים יש חרא של חיים ואפילו שהוא לא מודע לזה הוא בעצם אומלל?? מה זה השטויות האלה תגידו לי? מי קונה את זה? אנחנו כבר לא בשנות השישים והביקורת החברתית הזו זולה ולא מתאימה לכלום, לא שאני מבקר את הכתיבה או את הכותבת שנראים לי אחלה זה פשוט נמאס גם לשמוע את הקטילות האלה על אנשים שהם כמוני וכמוך ולא מרגישים אומללים בכלל. מי קבע שמי שיש לו חיים תבניתיים הוא אומלל? מאיפה ההנחה הזו? זה ממש מגוחך!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא הבנת כלל את מה שנכתב.
א,
10/12/07 12:10
|
אף אחד לא קבע שאתה אומלל. המאמר דיבר בדיוק על זה - שתחושת האושר שלנו היא תחושה של הגשמת החלומות והרצונות שלנו. מי שמאושר, לא ייתן לחברה לקבוע את קנה המידה שלו להצלחה ולאושר, אבל גם לא למאמר מקרי שקרא.
אם אתה הולך לישון כליום בתחושת סיפוק מהיום שעבר, וציפיה ליום שיבוא מחר - זה לא משנה אם אתה חי בבקתה בהודו או בוילה עם שני ג'יפים בחניה.
אבל יש כמה אנשים שאני מכיר, והם בדיוק כמו שתואר למעלה - ''הסתדרו'' מבחינה כלכלית, אבל עוד לא מצאו את הסיבה לחיות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואני מכיר הרבה אנשים
קשת,
11/12/07 18:15
|
שהם בכלל לא נורמטיבים ועדיין לא מצאו את הסיבה לחיות.
מה הקשר?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דווקא נראה לי שאתה לא הבנת
אני,
10/12/07 15:29
|
|
 |
8.
ואיפה את גרה איריס ?
איש נדל''ן,
בצרה,
10/12/07 11:07
|
בדירת שניים וחצי חדרים קומה 4 בלי מעלית בנצרת? יש לי הרגשה שאת נורמוטית משועממת פר אקסלנס
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נראה לי...
FREE WILL,
10/12/07 21:35
|
שאיריס לא ממש שמה על הרגשות שלך...
נראה לי שמה שאיריס חושבת זה שעל הרגשות של אנשי נדל''ן נורמוטים לא ממש אמינים...
אבל זה רק נראה לי....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
איזה שטויות אלוהים.....
ל"ת
שם,
10/12/07 10:58
|
|
 |
6.
על האחר הגדול -ואני הקטן
מיכאל,
רמת גן,
10/12/07 10:57
|
משום מה לא מפתיע,שאיריס כמו עוד כותבי new age נופלים למלכודת הפופוליזם,אבל מפתיע עומק הנפילה הקיטשית שלה. האם התהליך שאיריס עברה בחייה עדיין לא לימד אותה שבהסתכלות במשקפיים חיצוניים על חיים של אחרים,לא יורדים לעצם מהותם?
האם לא נראה לה שבין אותם אלו ש'' יוצאים ממגדלי ההיי טק בדרכם לארוחת צהריים חטופה, בחליפות עסקים, בחולצות מעומלנות צווארון, בפנים ריקות'' (ריקות? זהו תיאור אובייקטיבי? היכן הוא נמצא אצל בעלי המבט או אצל איריס?) מבדילים תהומות של עולמות? שכל אדם הוא ייחודי בתפיסת עולמו עד שלפעמים נדמה לי שהנס הגדול ביקום זה הוא שאנו בכלל מצליחים לתקשר אחד עם השני למרות הפער העצום בתפיסת העולם,אמונות,תחושות ,חוויות ופרשנויות לחוויות?
ועוד שאלה עולה לי פה לפתע :ה''אחר הגדול'' של לאקאן המסמן את אוטוריטת הידע : האם הוא נמצא רק במגדלי השן של ההיטק ונופלי ''התוכנית'' - האם אין הוא נמצא במגדל השן של איריס על פיו חיים ''נכונים'' הם חיים בעלי משמעות ותוכן,שבהם יש למרוד כל דקה בתוכניתה השטנית של החברה לשעבד אותנו?
ואם אכתוב מאמר על כך שבהיותי בפסטיבל ראיתי את המוני אנשי ה NEW AGE כשמבט זגוגי על פניהם בדרך מסדנה לסדנה,בדרך מבחורה לבחורה,מחפשים עוד ועוד ''חיבור'' ( למה?למי?) ועוד ועוד רוגע,כשמבט שנטי על פניהם - האם הם לא נכנעים ל''אחר הגדול'' -שלהם?
המושג של לאקאן נועד להיות סמן קיצוני שרק מסמן את הדרך המורכבת באמת :ההכרה שאנו אכן יצורים חברתיים,''נכנעים'' ותרבותיים: והתרבות,אכן משעבדת אותנו - ואין לנו ברירה! המאבק הגדול של האדם הוא לנוע כל הזמן ולקיים את הפרדוקס בתוכו : לחיות משועבד כאילו אין הוא חופשי ולחיות חופשי כאילו אין הוא משועבד. אולם את הפרדוקסים העמוקים של החיים,וזה בכללם,אין לפתור בהסתכלות שטחית ושיפוטית על אדם על פי לבושו,מעשיו וכו.. והאמת הטרגית הפשוטה ,שממנה אנו כל כך פוחדים ובגללה אנו מחפשים ומחפשים בחוץ -היא שאף אחד אחר לא יכול לומר לנו איך לחיות את הפרדוקס -רק אנו. לא מורה,לא בית,לא בגד ,לא ספר. בסופו של יום -אדם ניצב מול עצמו בשאלה :איך חייתי היום עם הפרדוקס? ואת זה עושה גם איש ההיטק וגם איש האדמה וגם איש הרוח.
ואני מקווה איריס,שגם את לא נופלת לתעתוע שביעות הרצון ומבינה שהשיפוט של קבוצות אנושיות/סוציואקונומיות מסויימות,רק נועד להרגיע את חוסר האונים שלך וזו כנראה התשובה שרמת התודעה שלך מסוגלת אליה כרגע. הבנה כזו - זו התחלת הדיאלוג עם ה''אחר הגדול'' של לאקאן
מיכאל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מיכאל, תודה !
ל"ת
הדר,
10/12/07 21:29
|
|
 |
התחלת הדיאלוג היא כבר צעד בכיוון. צעד שלדעתי ראוי לקחת.
ניקית,
10/12/07 15:23
|
בדיונים רבים שבהם השתתפתי, הושמעו תגובות בדומה לזה שלך. אלו תגובות שכלתניות ונבונות עד מאוד. היופי הוא לשלב בין תגובות הרגש לתגובות השכל כדי להגיע למקום שבו אנו חשים ''בבית'', חיים נכון, כל אחד לפי הבנתו והעדפתו האישית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
נכון שזה נכון אבל לא יותר מזה
סתאם בחור,
נורמטיבי,
10/12/07 10:54
|
שורה תחתונה אנשים רוצים להיות בטוחים מבחינה כלכלית וזה עדיף מלנסות לממש עצמם בצורה אחרת שכנראה לא תפרנס אותם כמו שבאמת הם רוצים. ולכן בכך תגרום למימוש העצמי הזה כביכול להיות לא שווה את זה ולהוביל לחיים עוד יותר גרועים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
דברי אלוהים חיים
חולמני,
הונולולו,
10/12/07 10:35
|
עכשיו רק נשאר להמתין לכל המכחישים למיניהם שיטנפו בתגובות על כמה שלהם גדול
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
לא עלית עליה עכשיו...
יוסי,
10/12/07 10:21
|
חלפו יומיים, שעתיים, שנתיים... כך מאיר אריאל בשירו נשל הנחש. ואכן, מי שלא השכיל לעמוד בכללי ''התוכנית'', מי שלא הפנים את כללי המשחק ו/או לא יכול היה לעמוד בהם, נשאר מאחור. הסיבות לכך יכולות להיות שונות: חברתיות, גנטיות, הורים מרעילים, אין זה משנה, התוצאה היא אחת. ו...לא כל כך נעים שם מאחור, אחרי שהעגלה נסעה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה מוכן להסביר את הקשר לכתבה?
ל"ת
יעל,
10/12/07 11:23
|
|
 |
אענה בשמחה יעל
יוסי,
10/12/07 12:08
|
תודה על השאלה יעל, אנסה לענות. הפרנסה, כמוה כאגף תחזוקה במפעל, לצורך זה, מפעל החיים של כל אחד מאיתנו. צריך להתפרנס כדי להתקיים. מעטים האנשים המצליחים להתפרנס מחלומותיהם או בכלל להגשים אותם. ואם כבר להתפרנס, עדיף שזה יהיה מקצוע מכניס - למי שיכול. מי שאינו מסוגל לכך, (מסיבות שהזכרתי בפוסט הקודם), יעבוד בעבודה שגרתית ואפורה, כמו עו''ד או רו''ח, או איש הייטק, אך ירוויח הרבה פחות. האם זאת קארמה? אינני יודע. מדוע לא שאלת למשל, איזו אלטרנטיבה מציעה הכותבת?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
בלי קיום מצוות הכל נראה ריקני
ל"ת
אבי,
10/12/07 10:12
|
|
 |
ומצד אחר, קיום מצוות זה צינוק בתוך צינוק.
Rasputin,
10/12/07 12:54
|
|
 |
ביאור
הצודק,
צדקיהו,
10/12/07 21:45
|
|
 |
1.
יפה אמרת!
ל"ת
לילין,
10/12/07 10:03
|
|