 |
5.
האם אכן טובת הזולת?
בוני,
קצרין,
27/12/07 22:52
|
האם לדעתכם כאשר אדם ממתן את האגו של עצמו ומייחס יותר לטובת הזולת, האין הוא למעשה מיטיב עם האגו של אותו הזולת? כי כך זה נראה לי כרגע. אני אשמח לדיון בנושא
הגב לתגובה זו
|
|
 |
על פניו ניראה שכן, אך כיוון ''שייחוס יותר לטובת הזולת'' בא מנקודת
.,
30/12/07 01:24
|
מוצא לא אגואיסטית ואינטרסנטית של הפקת רווח לעצמי, אלא של לעשות רק טוב לאחר, ההשפעה על האחר תהיה חיובית דווקא (גם לאגו של הזולת ותפיק את הטוב שבו). בכל אופן, ממבט ראשון, כך זה ניראה לי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תשובה לעניין :) ..
בוני,
קצרין,
30/12/07 11:17
|
באמת גרמת לי לחשוב :) הנקודה שלי היא כזאת.. כשאני מיטיב עם אחרים במקום להטיב עם עצמי,אני עושה זאת כדי לא לתת לאגו שלי יותר מדי תשומת לב! ומה שנובע מהמצב הנ''ל הוא שהאגו של הזולת(ולא האני האמיתי שלו) מקבל את ההטבות. למעשה החלפתי פה את האגו שלי באגו של הזולת. זה נראה לי כמצב לא פרודקטיבי במיוחד. לדעתי כל העניין יכול להצליח רק במצב אוטופי שבו כולם מודעים לכדאיות במיתון האגו של עצמם. אחרת- המיטיב עם הזולת יוצא מופסד ומנוצל ולמעשה לא מגיע לתוצאה הרצויה. אני אשמח אם מישהו יוכיח לי שאני טועה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
סוף סוף
יולי26,
26/12/07 02:09
|
יפה מאוד... אני ממש סופרת את הימים מכתבה לכתבה, אהבתי!!
לא רק שאני מסכימה עם כל מילה אלא גם עושה הרגשה נעימה לקרוא!
מה שכן- אני מאוד מסוקרנת לגבי הכותב...!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכים עם כל מילה
ל"ת
רן,
26/12/07 13:16
|
|
 |
3.
מענין כד כמה המשנה המוצגת דומה
סופסופ,
25/12/07 18:40
|
לאמיתות בודהיסטיות, ואחרות ויש בה תבונה אוניברסלית. תענוג לראות שהחיפוש אחר השקט, אחר המהות. זה נכון שבמשנה המוצגת המהות מכונה אלוהים בשמותיו השונים, יחד עם זאת, תהליך ההתבוננות הוא חשוב בכל מקרה כדי להגיע לאמת. מאוד נהנית לקרוא. תודה אמשיך לעקוב ולגלות את הדיומיון , השוני לשמחתי הוא לא מהותי. ושוב תודה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הדומה והשונה
איש פשוט,
ישראל,
25/12/07 21:13
|
נראה לי שיעניין אותך לראות את הוידאו הזה שמציג את הדומה והשונה: http://www.shemayisrael.com/shorashim/index.php?option=com_content&task=view&id=685&Itemid=99999999
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
קורס מצוין וחכם.
ל"ת
שאול,
25/12/07 16:53
|
|
 |
1.
מר איש...
אביר,
חדרה,
25/12/07 15:09
|
בכרך ב' '' מכתבים לאליהו'' של הרב אליהו דרסלר זצ''ל הוא כותב -''כי אחרי הרוח הרעש והאש, בא קול דממה דקה של הכרה פנימית ברורה...'', כלומר רק אחרי הסיכוי ששלושת הכוחות הללו פעלו עליך את פעולתם במלואם וזיעזעו את אמות סיפך, רק אז תדע מהי קול דממה דקה. כל טוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה עם מדיטציה?
איש,
ישראל,
25/12/07 18:25
|
הרי גם במדיטציה מגיעים לקול דממה דקה לא?
כפי שכתוב: ''בהשקטה פנימית אין הכוונה למצב ללא תנועה, אלא לתנועה שקטה מאוד, שרק דרכה ניתן לחוש את האור הפנימי שבתוך הבריאה. ''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה עם מדיטציה?
אביר,
חדרה,
25/12/07 18:55
|
ובכן, אשריי האיש שזכה להגיעה לקולה של הדממה בזכות המדיטציה. מרבית האנשים שזכיתי ללוות או להכיר במסעם אל המקום הזה -שבו אין למילה מקום- זכו לטלטלות אדירות לפני שמיעוט שבמיעוט מהם ,ניכר היה שהגיע למקום הנכסף. ואילו אלו שהגיעו מן השקט זכו לשקט נוסף, אך לא ל -''קול דממה דקה של הכרה פנימית ברורה''.
הגב לתגובה זו
|
|