|
|
עד כה: 11 תגובות, ב- 4 דיונים.
|
|
לקריאת כל התגובות ברצף סגור את כל התגובות
|
הוסף תגובה
|
|
 |
4.
המכובד alak.......
עובד יה,
03/01/08 07:44
| if thailand and the buddhism are so good in ''stoping the suffering'' - why do so many people suffering there from hard poverty and violence ? (thailand has one of the highest murder and suicide rates in the world...)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם היהודים
alek מכובד..,
נח בשני,
03/01/08 09:35
| הם עמו הנבחר של האל הכל יכול למה הם כל כך סובלים? אני בטוח שיש לך תשובה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה , baba ? למה כל כך סובל ?
avi tzanani,
04/01/08 09:59
| come, come to daddy, what happaned, abuya ??? (did you know THAT the jewish community in yemen did not grow over 80,000 people for centuries, because of desease, poverty and starvation ? did you know that half of this yemen jewsih community starved to death WITHIN two years , 1903-1905? so today , when i see so many jews around me dying of obesity, i enjoy even more from BIRKAT HAMAZON)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
הסבל הוא דבר טבעי
אילן,
DOWN UNDER,
03/01/08 00:59
| וכל מי שחושב שהוא יכול להמנע ממנו חי בהשליות ומבזבז זמן יקר! אפשר וצריך לנסות למזער אותו. האדם עושה זאת משחר נעוריו אבל להמנע ממנו זה להמנע מלהיות אדם !! עם אין סבל אין גם שמחה עם אין את שתיהם אתה אבן מתה!! לנסות להתעלות ולהפוך לאל עלי אדמות זאת כפירה בחוקי הטבע והיקום!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה טועה אדוני
גל,
03/01/08 08:24
| אדוני היקר,הטבע או היקום כמו שאתה מכנה אותם הם אמייתים אך ורק ברמת התפיסה הא-פריורית.הם מותאמים למשקפיים של ההכרה שלך,ולא למציאות אובייקטיבית אם תרצה. ידוע לנו כבר למעלה משלושת אלפים שנה, שהמציאות שאנחנו רואים היא מוגבלת ביותר. כדרך אגב,הפרשנות הזו לדברי הבודהה היא חלקית ביותר.הזרמים הבודהיסטים שהגיעו לתאילנד שייכים לזרם המאיינה,ולא לא לטראוודה,שמייצד את הבודהיזים הקדום של הבודאה עצמו אם תרצו.הבודהיזים המאייני(מאה 2 לפנה''ס) מאופיין בעיקר על ידי נאגרגונה,שהיה אולי הלוגיקן הגדול בהיסטוריה.אותו נאגרגונה מצליח בדרך לוגית,בלתי ניתן לסתירה להוכיח את אי האפשרות של ההווצרות כלל.רבות הפרשנויות על דבריו הנהירים,אבל דבר אחד בטוח,הוא לוקח את מושג האן-אטמן של בודהה ומכיל אותו על כל התופעות בעולם. ניתן לקרוא את דבריהם של לוי שטראוס,קאנט,יום ורבים אחרים,שמצאו עצמם אבודים למול דבריו המברקים של הבודהה.התורה הבודהיסטית אינה תורה כלל ועיקר(בבסיסה כמובן.מובן שלאורך השנים היא הסתלפה והפכה במקומות רבים גם לתורה) אלא היא הבחנה לוגית טראפיוטית.היא באה בכדי לאפשר לאדם שיחרור (מוקשה) מראיית הדברים באופן בו אנו רואים אותם,שמוליכך לתפיסת עצמי,להשתוקקות לקיום,ולסבל בלתי נמנע על כך שכל הדברים בעולם חולפיים....למעשה אנו משתוקקים לקיון של משהו שמעולם לא היה קייםן באמת,ומכאן מקור הסבל.''האני '' שלנו אשלייתי מיסדו,והוא מושתת בנו דרך תהליכי החיברות והסוצאליזציה.אין בו ערך מהותני,ובוודאי שלא אונטולוגי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יפה אמרת, רק אני חושב שיש לך
שם,
05/01/08 11:44
| טעות קטנה: בתאילנד זה דווקא כן תרוודה (הינהיינה) ולא מהאיאנה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
יש אפשרויות אחרות
אבי,
מודיעין,
02/01/08 19:47
| במאמר מוצגת תפישה מסוימת, לא בהכרח האפשרות היחידה.
את האזהרה במאמר שלא להתייחס ל''אני'' (העצמי) אלא להתייחס אובייקטיבית רק לתופעות, כדאי לבחון בזהירות. זוהי שיטת תרגול, לא תפישת מציאות מוחלטת.
יש שיטות תרגול אחרות, כמו למשל, הגישה המכוונת להתבוננות בשאלה ''who am i'', ולא בשום אובייקט התבוננות אחר (ע''ע Sri Ramana Maharshi ).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק
אומר אמת,
05/01/08 11:48
| לדעתי, אכן, מה שאמרת הוא מאוד נכון. למעשה, למיטב ידוע, בודהא לימד ש*כל* דוקטרינה בדבר קיומו של העצמי וגם בדבר אי-קיומו של העצמי הם שגויים מטבעם.
ברכות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
כאן ועכשיו
לאו צה,
02/01/08 18:12
| |
 |
אכן, פשוט מאוד אבל לא תמיד קל
ל"ת
צ'ואנג צה,
02/01/08 21:53
| |
 |
קל יש רק בלחם
פאק מי פאי,
מרכז,
02/01/08 23:43
| ולא אוכלים אותו כי הוא מגעיל. פיכס. P-:
:) סתם אל תקחו אותי קשה, חייכו. כתבה מעניינת.
הגב לתגובה זו
|
|
|
|
|
|
|