 |
27.
ערן - תלמד יהדות, תלמד בודהיזם ...
אריה,
מבשרת,
23/01/08 17:55
|
הבורות שלך בשני התחומים - זועקת לשמיים. חזור ולמד מה היהדות מציעה, מה יחסה לאל ומה תפקידו. אח''כ לך ללמוד בודהיזם ובמיוחד בזרם המהיינה - ואח''כ אולי תצליח לבדך להבין את השטויות הגלומות באוסף המשפטים שלך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
נתינה נקייה מהצורך בקבלה
רפי אברהמוף,
מרכז,
22/01/08 11:37
|
אלה
שטוענים
שהבינו
אותה
ועל כן
אין הם
ממשיכים
ללמוד
עליה
לא
יצליחו
לקבל
את
המתנות
הנפלאות
אותן
מעוניינת
נשמתם
לאפשר
להם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קשור לשי אברמוף?
ארחטון,
22/01/08 14:33
|
|
 |
25.
קיומו של הא-ל, הבסיס למוסר, לאמת לטוב ולצדק.
ישעיהו,
22/01/08 10:51
|
לפי הבודהה אין א-לוהים, האפשרות לברוח מהסבל היא התאיינות. אם איני קיים, אני גם לא סובל. אבל גם לא נהנה, לא צודק לא מוסרי לא נקודה. לפי היהדות העולם נברא ע''י הטוב המוחלט, ולכן תיקונו של העולם אפשרי ואף מתחייב, ובני ישראל מופקדים על התיקון. היהודי לא בורח מהסבל, הוא מתמודד איתו, ובסוף הוא עתיד לנצח אותו. ''בילע המוות לנצח ומחה ה' דמעה מעל כל פנים''. נצחון על המוות יכול להיות רק למי שמופקד על החיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
רעיון האל בין יהדות לבודהיזם, זה כמו (ועדיף) לשאול על קיומו של תפוח
ל"ת
אטמן,
חי וקיים,
22/01/08 10:21
|
|
 |
23.
indifference
שחר,
ב"ש,
22/01/08 10:14
|
אני מודה שלא קראתי את כל הכתבה אבל נעצרתי בפסקה שאומרת כך: ''את התהליך הנפשי כפי שניבט בתורה ומה מקומה של האמונה בתוכו, מתגלה מה שבעיניי כה חסר בתורת הבודהא: לאדם, כך על פי תורת ישראל, כוח אחד דומיננטי אותו הוא חייב להביס (החושך), וכוח נוסף, חזק לא פחות, אליו הוא יכול לשאוף ושאותו הוא יכול לטפח (האור)'' למיטב הבנתי תורת הבודהה מדברת על להיות indifference (קשה לתרגם) כלפי הטוב וכלפי הרע...כי שניהם הם ביטויים לאותו ''צמא''. בסה''כ שניהם מובלים לסבל... כשקורה משהו רע- אתה מנסה להמנע ממנו וכך יוצר דחייה. כשקורה משהו טוב אתה כל הזמן משתוקק אליו- ויוצר משיכה. וכשזו מוגשמת או מופסקת אתה שוב סובל. כמו שנאמר: ''גם הדוקהה (האושר בה- הידיעה) היא סוקהה''...
חשוב לזכור שואלפולה רהואלה מייצג זרם מסויים בבודהיזם. אם תשאל את היפנים והזן תמצא כנראה תשובות יותר קיצוניות ואם תשאל את הטיבטים תקבל הסבר הרבה יותר מפורט על איפה הבודהה כן מדבר על הטוב.
אולי ההבדל היותר מרכזי הוא שעקרונות הבודהיזם מנסות להמנע מלהרוג ומלפגוע (ואלו בין האיסורים היחידים שם..) ואלו פעולות שמובילות למעשים טובים..
כל טוב!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Indifference = אדישות
ל"ת
Jaqueline,
22/01/08 12:27
|
|
 |
לא אדישות אלא שלוות נפש (upakkha)
ל"ת
קשת,
22/01/08 13:41
|
|
 |
22.
ההבדל בין הודי ליהודי זה ה-י' (עשרת הדברות)
משה,
22/01/08 09:55
|
ותשאלו כל ילד בחיידר והוא יאמר לכם שיש מרחק גדול בין ''הודו'' ל.........................''עלינו לשבח'' (והמבין יבין)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זו י' הצמצום שמצמצמת את ההודי ליהודי
ראובן,
י-ם,
22/01/08 16:57
|
ואפשר להוסיף עוד ועוד בלה בלה בלה וגימטריות כיד ההתנשאות הטובה על הדובר :-)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
הירידה לפרטים
יהודי,
מרכז,
22/01/08 09:26
|
כל ההבדלים הרשומים כאן חשובים מאד ברמה הפילוסופית, אולם יש הבדל עקרוני אחד.
ביהדות יש גם דרך ליישם את האמונות האלה בחיים היום יומים. לא רק ברמה של פרטים אלא ברמה של אומה. הבודהיזם היא דת מיוחדת לחיים מנותקים מ העולם הזה. זה חשוב, אבל האמונה היותר נכונה היא זאת המתאימה לא לנזירים מתבודדים על הרים אלא לחיים מתקיימים בחברה רגילה. היהדות היא כזאת, יש בה דרך ברורה לניהול חיי אומה שלמה ע''פ דרכי המוסר האלוקי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
יוגה זה בודהיסטי?אני שוקלת ללמוד יוגה
נעמה,
22/01/08 09:03
|
ואם יוגה היא בודהיסטית אז אין לי כוונה ללמוד משהו שכ''כ נוגד את תורת ישראל. מישהו יודע מה המקור של ברכת השמש ביוגה?האם מברכים את השמש?או מאללים(מלשון עבודת אלילים?)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תתביישי לך
ל"ת
!,
22/01/08 13:01
|
|
 |
19.
כל הכבוד! מאוד מדויק.
ל"ת
מישו,
שמה,
22/01/08 07:49
|
|
 |
18.
מה עם טבע הבודהא?
הפונז,
22/01/08 07:01
|
אני חולק על כך שאין בבודהיזם ''כוח נותן'', לפחות חלק מהזרמים, מאהינה ונגזרותיה, מדברים על כך שבכל אחד קיים ''טבע הבודהא'', שהוא הבסיס ל''טוב'', חמלה וחסד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
מבחינתי- אלוהים , גם אם קיים - לא מעניין אותי
ל"ת
דני,
22/01/08 06:23
|
|
 |
ונהפוך...
גדעון,
כפר-סבא,
22/01/08 10:39
|
אחד כמוך יכול רק לקוות ולהתפלל מבחינתך שמצב העניינים לא יהיה הפוך...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
ההבדל הוא שבבודהיזם אין רבנות ראשית ואין פלאפון כשר
אלון,
22/01/08 03:37
|
ולא תעודת כשרות לעסק שעולה אלפ שקלים לחודש, ולא חוק שאוסר אוטובוסים בשבת, ולא מצווה שאסור לנגב את התחת עם יד ימין ולא עם האצבע האמצעית של יד שמאל בגלל שהיא נוגעת בתפילין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
תורת הבודהה טעות ביסודה !
ז ה י ר ו ת,
ב ד ר כ י ם,
22/01/08 03:20
|
אמנם מטרותיה נעלות אולם היא מפספסת בגדול ומי שרוצה להיות צמח במקום אדם מוזמן ללמוד בודהיזם. אבל זה גם לא יחזיק לו הרבה מעמד במיוחד אם מקור נשמתו הוא יהודי כבר ידאגו לנענע אותו מלמעלה. וזה גם מניסיון וגם מידע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
אז הבודהה טעה.
רואה נכוחה,
22/01/08 03:16
|
|
 |
13.
מעשה הבריאה וראשית הזמן, איך אמרה איילין סיינפלד...
ג'ורג,
קראמר,
22/01/08 01:58
|
פייק פייק פייק פייק,
אובמילים אחרות... קונספציה, קונספצייה, קונספצייה, קונספצייה,...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
בודהא רק אמר לא לעסוק בספקולציות
ראובן,
י-ם,
21/01/08 21:46
|
בפעם היחידה אולי שהתייחס לאלוהויות הוא אישר את קיומם מתוך החוויה האישית שלו עצמו, אך שלל את הסגידה לספקולציה ודרש מתלמידיו לפעול רק כלפי מה שנתפס בידיהם.
וזהו ההבדל בין הבודהיזם ליהדות: האם נסגוד לדבר שהוא פרי השמועה או הספקולציה המחשבתית, או שנאחז במציאות כפי שהיא?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ראובן , זה לא מדוייק
ארחטון,
22/01/08 01:27
|
הבודהא מעולם לא התבטא בשום צורה אודות אלוהים , וזאת משום שלפי הראייה הבודהיסטית , אתה יכול לחוות דעה על משהו , רק אם אתה נפרד ממנו ולא מזוהה עמו.
ככל הנראה , (או זו לפחות הפרשנות הרווחת) הכוונה של הבודהא באי התבטאותו אודות אלוהים היתה לומר שאין שום דרך שניתן להתבטא אודות האל , מכיוון שהכל הוא האל , ולפיכך , הכל מזוהה עמו , ומאותו טעם אין את ההפרדה אשר יכולה ליצור את הראיה. ובפשטות , זה כמו לשאול שוקו מה זה שוקו, עד שהוא לא יהיה מינימום מוקצ'ינו , הוא בטח ובטח לא ידע שוקו מהו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הוא נשאל לגבי קיומם של האלים
ראובן,
י-ם,
22/01/08 07:56
|
איני זוכר את הסטורה המדוייקת אך ניתן לבדוק זאת. תשובתו הייתה שמהתנסות אישית הוא יכול לאשר את קיומם של האלים אך מדובר בהתנסות איישת שלו והוא לא שאף להחיל אותה על תלמידיו, בטח שלא המליץ לסגוד להם. בוא רגע נעזוב את קבעונות החשיבה שלנו ונשאל: גם אם יש אלוהים או אלוהויות, מדוע צריך לסגוד להם? מי אמר שהם רוצים משהו מאיתנו יותר מאשר התייחסות רגילה אל המרכיבים המיידיים של המציאות בה הם מיוצגים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אבל קארמה זו ספקולציה באותה מידה
ל"ת
ריאליסט,
21/01/08 22:59
|
|
 |
קארמה אינה ספקולציה
שנטידווה,
22/01/08 01:21
|
בדוק בעצמך: הכנס אגרוף לאיש הראשון שתפגוש וראה בעצמך מה תהיה התוצאה :-)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לכן אף אחד לא סוגד לה
ראובן,
י-ם,
22/01/08 00:02
|
קארמה היא הסבר מסויים על הקשר בין פעולה לתוצאה ותו לא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
מי יכול לברוא מכונה מקסימה כגוףהאדם?האם חשבתה על זה פעם.
ל"ת
xxxx,
ta,
21/01/08 20:15
|
|
 |
אכן באמת מכונה מקסימה :-)
שנטידווה,
22/01/08 01:19
|
|
 |
ורוב חייה צער דאגות ומאבקים חסרי שחר ומשמעות...
ל"ת
האדם כעץ השדה,
22/01/08 01:54
|
|
 |
אכן אלוהים הוא פרי החשיבה בלבד
ראובן,
י-ם,
21/01/08 21:50
|
והדרך אליו (ככזה המוצג ביהדות) היא אכן דרך החשיבה והספקולציה כפי שמציגה השאלה הזו.
אלא שהחשיבה טועה ומטעה, אין לה השגה במוחלט. כמה פעמים חשבת מחשבות וטעית במסקנות? לכן אל תמסוך על המחשבה שתברור לך בענייני אלוהויות. המשך להתפעל מהעולם שסביבך, אך ברגע שתיתן שם והסבר למקור הדברים תפסיק להיות מתפעל ותתחיל להיות 'מתופעל' על ידי פרי מחשבותיך שיצרת בעצמך. גרוע מכך - תסגוד לפרי רעיונותיהם של אחרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
הסופר המקראי- אחי, זהו דבר ה' הנגלה אלינו
ל"ת
אריק,
21/01/08 19:59
|
|
 |
9.
מה זה משנה??
בודהיסט,
ירושלים,
21/01/08 18:04
|
תאמין באלוהים, לא תאמין באלוהים זה לא יישנה אם יש או אין.
הבודהה לא רק לימד תיאוריות או ''השערות'' לגבי איך העולם ואיך הוא נברא ולמה. הוא לימד *טכניקה* לבדוק ולגלות את המציאות כפי שהיא.
אם אני יאמין שיש אלוהים או אם אני לא יאמין שיש אלוהים, האם זה יישנה משהו?? לא נראה לי חברה
תתרכזו בבקשה בעיקר ולא בתפל תמשיכו לעשות טוב, ולא רע לקבל את האחר, אפילו אם הוא בור.
אני מכבד אותכם חבריי המאמינים באלוהים, אבל מדוע לנסות לשכנע?
זה תפל.. עדיף להתרכז בעיקר, שהוא המעשים שלנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אך ללא אלוקים ותורתו מי יקבע מה זה לעשות טוב?אוליגרמניה ע''י בחירות?
ל"ת
היסתבכתה מותק,
22/01/08 05:02
|
|
 |
תכלס
ל"ת
א,
21/01/08 20:03
|
|
 |
ואתה מאמין לבודהא...
גורגי צ'אנס,
21/01/08 19:48
|
ומה בדיוק עניין הפסלים? ומי אמר שהטכניקה של בודהא עובדת...ובעצם מה המשמעות של עשיית טוב אם איזה בודהא-שחירבן, השתין והסריח כמו כל אחד אחר-ולדעתי היה בעל יצרים חזקים, הוא המקור היחיד שלך לעשות כן...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואתה מאמין לאוויר?
ל"ת
שנטידווה,
22/01/08 01:18
|
|
 |
תגובה לגורגי
בודהיסט,
ירושלים,
21/01/08 22:35
|
עניין הפסלים הוא אך ורק עניין של כבוד אל הבודהה, בכל מקרה, כמובן שבמהלך ההיסטוריה אנשים כבר שכחו מה לימד הבודהה והפכו אותו לעוד ''אל'' והם אינם באמת מתרגלים את מה שהוא לימד.
מי אמר שהטכניקה עובדת? אני מוכרח לומר לך מנסיון אישי שלי ושל עוד מאות אלפי אנשים ברחבי העולם שהיא עושה נפלאות.. כדאי לך גם כן ללמוד קצת על מה שהוא באמת לימד איש יקר, ישנם שתי עמותות שמלמדות טכניקה שלימד הבודהה, אחד מהם היא תובנה ואחת היא העמותה לויפסנה, www.il.dhamma.org ו www.tovana.org.il
כמובן שהוא השתין והסריח.. מה רע בזה? :)
ביי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
תגובה
אני,
21/01/08 18:03
|
אלוהים המושג הזה הוא לא עניין של אמונה הוא עובדה קיימת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
תגובה
אני,
21/01/08 18:01
|
הפרוש שלך את בודהא לצורך העניין, שגוי וגם שגיאה זו נובעת מפירוש שגוי שלך את היהדות. לדוגמא בכך שבודהא אומר שרק האדם קיים ואך בפני עצמו הוא עומד- וזה משול ל-''אין עוד מלבדו'' או מלבדך לצורך העניין כל חוויה, הבנה הינה רק שלך ובתוכך, ולצורך העניין כל הבחוץ הוא אתה כך שאין אף אחד אחר נוסף עלייך. זה העולם שלך. אנשים לא חיים באותה מציאות זה רק נדמה להם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני? אתה משוכנע? או שהוא משכנע אותך
ארחטון,
22/01/08 01:38
|
2 תגוביות קצרצרות ראשית , למי שמגיב ''אלוהים המושג הזה הוא לא עניין של אמונה הוא עובדה קיימת'' הייתי מבקש במטוטא להציג את ה''עובדות הקיימות'' צוק לך כל משמעות לתוך המונח הזה והמשמעות הזאת תהא לך ''עובדה קיימת''. ואף יותר מזאת , בודהיסט אמיתי יגיד לך גם שהמשמעות שתיצוק לתוך המושג הזה היא בדיוק האשליה שאתה בוחר לחיות בה. צוק לך אל טוב ומיטיב ותרגיש טוב , צוק לך אל מלא נקם ו... שוב , תהיה בדיוק שם.
שנית , הבודהא לא אמר ש''רק האדם קיים'' , וכי המציאות שלנו היא סובייקטיבית לחלוטין כמו שאתה מנסה לגרוס בעוז , זוהי אחת הפרשנויות השגויות הנפוצות באשר לתורתו. הבודהא בסך הכל אמר שכדי שמשהו יהווה אמת עבורך , הוא חייב לנבוע מתוך המודעות שלך עצמה , כלומר, מתוך היכולת שלך , כיצור בלתי תלוי ובלתי מותנה להכיל אותו מבלי להזדהות עמו. במונחי הדיוטות ניתן לאמר שזה מקביל להבדל בין ''להאמין'' למישהו או למשהו, לבין ''לדעת'' משהו. הוא בסך הכל אמר שאם כל הכבוד , היחיד שבסופו של דבר יודע , וצריך להתמודד עם זה , זה אתה והוא אף אוסיף כי אם תמצא דרך מיטיבה אל האמת משלו , אליך לקחת אותה.
עכשיו תחשוב איך כל זה מסתדר עם ''אני'' מוגדר מוגבל ומקובע. מה לו ולאמת בכלל? הרי בסופו של דבר , כל שמעניין אותו , זה הוא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה על החיזוק
ל"ת
אני,
22/01/08 07:10
|
|
 |
לא התכוונתי לחזק אבל אני מבין שאתה מחוזק
ארחטון,
22/01/08 14:35
|
|
 |
6.
רב גדול נשאל פעם - בימינו אלה היהודים מגיעים בכל מיני צבעים -
אבי צנעני,
21/01/08 16:55
|
לבנבנים, שחמחמים, שחרחרים ואדמדמים - היש משהו משותף לכולם ?? והוא ענה : ''בוודאי, כולם מעצבנים.'' ועל כך ניתן אף להוסיף :''כולם מעצבנים - ומעצבנים את כולם, מהודו ועד כוש, וגם את סין, כמובן.'' הבודהיזם, לעומת זאת, שואף - ומצליח - להרגיע את כולם, וליצור אנשים שלווים וטובי לב. והרי לך עוד הבדל עצום בין היהדות והבודהיזם, ובחינת ההבדל הזה תגלה עוד עד כמה גדול המרחק בין בודהיזם (עכברי הכפר) וג'ודאיזם (גורי האריה) , ומדוע המבין והמשכיל לא יפול למלכודת ההשואה ביניהם, כדי שלא יתגלו , חלילה, כסילותו ובורותו המבישות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אוי אתה טיפש
ירום עוז חן,
21/01/08 19:47
|
אבל מוכיח את טענתך-כי אתה אכן יהודי ואכן מעצבן.
מה משותף ליהודים? תתפ]לא, אם לא מחשיבים את האתיופים בחשבון-אז גנטיקה, היסטוריה ארוכת שנים מאוד ועוד כמה דברים.
יהודים מעצבנים? אני חושב שהם היחידים שנותנים תקווה לעולם-הבודהיזם ונגזרותיו הם הדתות של חצי מאוכלוסיית העולם-והחצי הזה לא מצטיין ברחמנות ומעשים טובים-מדובר בשיטה אגואיסטית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דווקא התימנים שונים גנטית מהשאר
ראובן,
י-ם,
22/01/08 00:12
|
ולגבי האגואיזם זה נכון בערך כמו שמערבבים במצות דם של ילדים נוצרים. ניכר שאתה לומד על בודהיזם מפי רבנים, האנשים האחרונים שגם אם ידעו משהו טוב עליו היו מספרים לך. הכרתי רב מדהים שסיפר למרבה המבוכה דברים שאין להם שחר על הגישות המזרחיות ולא היה לי לב לתקן אותו.
בקיצור לדבריך על האגואיזם של הבודהיזם אין כל שחר. דווקא הנזיר הבודהיסטי מחוייב לשרת את הקהילה (חינם), לשאת בנדרים ולגלות חמלה לכל יצור חי, במיוחד רעיו בני האדם. איך הגעת לרעיון האגואיזם הבודהיסטי רק אלוהים (והרב?) יודע. לבודהיזם יש בעיות אחרות, אבל ממש לא זו שציינת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הבודהיזם מייצר אנשים שלווים וטובי לב לכאורה, אבל כשהם מאבדים את
אבי צנעני,
21/01/08 19:30
|
שלוותם (המזויפת מלכתחילה ) בגלל השתוקקות חדשה או סתם הפרעה לשקט הציבורי - וואי וואי וואי , איזו אכזריות הם יכולים לגלות !!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גנטיקה, מאיפה הבאת את זה
ראובן,
חיפה,
22/01/08 00:46
|
לא ראיתי בשום מאמר, חוץ מקירבה גנטית של כהנים, גן יהודי משותף ומי שמך לקבוע שהאתיופים לא קרוביםצ גנטית ליהודים, כיום כל מדען סותר את השני, דווקא הגן המשותף של הכהנים שייך לאתיופים-אשכנזים-תימנים ועיראקים, קירבה גנטית ממשית נמצאה דווקא בין יהודי עירק ותימן והגנטיקה של האשכנזים מתרכזת בעיקרה במרכז אסיה משבט בוכרי ממוצא ארייתי, לא לבנטיתי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
אלוהי ישראל = אלוהי האמת, נמצא רק בשביל השוליים, הנדחים
אבי צנעני,
21/01/08 16:45
|
העניים, החלשים האלמנות והיתומים. לכן עם ישראל נקרא גם - ראש חץ אל הנצח. הבודהיזם וההינדואיזם רואים רק את המרכז - השמיים שמעל לראשיהם, ולא מסוגלים לראות את השוליים והמחשכים, שלא לדבר על להלחם בהם. אפילו משמעות המילה סין - צ'יינה - הוא: המדינה המרכזית (ומכאן השיר האירוני : תה ואורז יש בסין / הארץ הנידחת/ ובארצנו יש חמסין/ וכל מיני קדחת). הבודיהסיטים/ הינדואיסטים אינם מסוגלים להוביל את האנושות - ואת עצמם, מן הסתם - אל עולם טוב וצודק יותר. רק בני ישראל, בגלל מיקומם הייחודי מול האנושות ואור אינסוף, יכולים, בתיאוריה , לשדים ויצר הרע הארור - ולייצר יותר אור לעצמם ולאנושות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אבי אני איתך נגד היצר הרע הארור שבא מעצמו
אני לא מזמין,
והוא בא,מהזה,
22/01/08 01:51
|
ולבד...
אגב השיר מצויין ומוכיח את כל דבריך ללא עוררין...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
והכי חשוב :-)
שנטידווה,
22/01/08 01:16
|
|
 |
4.
אפשר לחיות גם בקןדקס מוסר ללא אל
AlFasya,
M.Klita,
21/01/08 16:16
|
|
 |
מי הגה את הרעיון של עם ישראל?
amisrael.org,
ישראל,
22/01/08 04:31
|
|
 |
להפך - כל החיים הם חלומותיו של האל ...
ל"ת
אבי צנעני,
21/01/08 20:51
|
|
 |
The Great Man Has Spoken
פחחחח,
21/01/08 19:44
|
מי קבע שהיהדות היא המצאתו של אדם? ולמה אתה חושב שאני שם פס? ומי יקבע את הקודקס המוסרי האנושי? ולמה שהחוק שאדם א' יקבע יהיה יותר טוב מזה שב' שיבוא קצת אחריו ירצה לקבוע?
אתה קשקשן-עובדה שכל הדתות זולת ליהדות נכשלו במבחנים המוסריים שהם עצמם הציבו לעצמן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Think twice young person (?) i
Jaqueline,
Arad,
22/01/08 09:40
|
ומאיין לך שהיהדות באה מהשמיים? גם נכתב שהקוראן ירד מהשמיים בלילתו אל-קדר (27 ברמדן) ושהאסלאם הוא הפתרון היחידי בין כל הדתות : الإسلام هو الحل الوحيد من بين جميع الأديان الأخرى וגם הנצרות בשלה : טוענת שהיא היחידה אשר עשתה משקיעת השמש : זריחת השמש וכך מכשירים דתיים קנאים בכל דת (ואני בכל זאת גאה כלפי עצמי שאני יהודיה)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
ל1 איך אפשר להיות גם יהודי ובודהיסטי ביחד?
יהודי מאמין,
21/01/08 16:07
|
אנחנו כיהודים מצווים על אמונה באל אחד שאין עוד מלבדו והכל ממנו יתברך, והוא מהווה את העולם כולו מאין ליש כל רגע. משנתם של הבודהיסטים לפי האמור שולל את זה. אם רוצים ומרגישים שאיפה ללמוד על הנסתר ניתן לעשות זאת ע''י תורת החסידות והקבלה ביהדות, ולא לרעות בשדות זרים ובמיוחד שהעשב מקולקל...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ה''חסידות'' היא לא יהדות היא המצאה מחודשת של ה-250 שנה האחרונות
ל"ת
גד,
ירושלים,
22/01/08 12:12
|
|
 |
אח שלו, אל תהיה תמים
שואל,
21/01/08 20:03
|
אני לא 1, אלא אחד אחר, זה שנולדתי יהודי לא אומר שאני גם מאמין באל אחד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אנחנו מדברים פה על דת יהודית
מחלפות,
21/01/08 23:51
|
|
 |
מי יצר את מה או מה יצר את מי?
amisrael.org,
ישראל,
22/01/08 04:34
|
האם עם ישראל יצר את הדת, או הדת יצרה את עם ישראל? (רמז: שאלה מכשילה)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
Buddhism sees God everywhere but cannot recognise it
ל"ת
Jaqueline,
Arad,
21/01/08 16:04
|
|
 |
you see yourself everywhere
b.,
22/01/08 07:36
|
|
 |
1.
כוח נותן וכוח נוטל שיש ביהדות ניתן לתארו במילה קארמה של הבודהיזם -
יהודי-בודהיסט,
21/01/08 13:55
|
קארמה זה בעצם סיבה ותוצאה.
ישנה קארמה טובה וישנה קארמה רעה הן נקבעות ע''פ התוצאה שלהן, מה הכוונה?
אם עשיתי מעשה כלשהו, אז זרעתי זרע קארמי ובעתיד כשהוא יבשיל תחזור אליי תוצאה כלשהי, אם התוצאה שחוזרת אליי גורמת לי סבל הרי מדובר על קארמה שהיא רעה ואם מה שחוזר אליי במציאות שלי גורם לי אושר אזי מדובר בקארמה טובה.
כמו שאתה מציין, כוח נותן כוח נוטל.
בבודהיזם אפשר להגיד שכל מה שקשור בהאחזות באני, באגו, וכל מה שקשור בפגיעה או באי עזרה לזולת בין אם במחשבה, דיבור או מעשה זורע אצלי קארמה רעה כשכתבשיל בעתיד תגרום לי סבל - אפשר לקרוא לזה כוח נוטל. וההפך לגבי כוח נותן, אם אני אפעל בנתינה לזולת, עזרה לזולת , חמלה, ואהבה ואוותר על האחזות באני ובאגו הרי שאני צובר קארמה טובה וזו כשתבשיל תגרום לי אושר.
אני חושב שקארמה טובה/רעה וכוח נותן/נוטל הם אותו הדבר, השאלה היא האם יש מאחורי זה מישהו ששולט בעיניינים או שהכל בא מהתודעה שלי בלבד.
ואם התשובה שלך שיש אלוהים מאחורי כל זה, אז אשמח לדעת ולשמוע: א. מי יצא/ברא את אלוהים? ב. למה הוא ברא/יצר אותנו ? ג. למה הוא קבע את החוקיות הזאת בצורה כמו שהיא היום? כוח נותן ונוטל?
איך שאני מבין ממך, אין לי הרבה שליטה על חיי אלא הכל נתון בידי אותו אלוהים? לא ככה? הוא ברא, הוא שולט, הוא קובע, בזה נגמר הסיפור מבחינתי.
אשמח לתשובות תודה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האלוקים אינו מאחורי כל זה,אלא הוא עצמו ה''זה'', ואין עוד מלבדו
ל"ת
השאר רק ''כאילו'',
22/01/08 04:58
|
|
 |
כרגע, השאלות היחידות שיעזרו לך הם מה דורש ה''מפקד'' העליון
ל"ת
שאלתיאל,
22/01/08 04:56
|
|
 |
נו?ונגיד שכך, מה תעשה? תיתמרד? תיברח?או אולי תצפה שהקב''ה ירדוףאחריך
ל"ת
עים בננה?,
22/01/08 04:54
|
|
 |
א) מצוי ראשון קורה לו הרמב''ם, כשמו כן הוא
צפנת פענח למפגר,
22/01/08 04:52
|
ב) נאסר עלינו לחטט,ובכל מיקרה לא נוכל ליתפוס מחשבותיו של ה''מעל האינסוף'', אך רבותינו נתנו רמזים, ובקיצור סיבת הבריאה ''שרצה המטיב להטיב לניבראים'' או לנשמות. ג)וכי מה רע בכך, שבני האדם ירוויחו את הנקודות ע''י מאבק עים מה שמושך אותם? הרי כרובוטים אין שכר. אך אים יש לך הצעות לשיפור לבורא, המישתלבות בתוכניתו הכוללת (שמאיליו אינה ברורה לך ) אנה הציע. ד) כמו בכל היררכיה (צבא עבודה רופא וכו') המפקד הוא המחליט, ולגבי רעיונותיך? תוך כדיי ביצוע מותר לך לילמוד וגם לישאול, אבל לא כתנאי לציות, ולי ניראה ששאלותיך הם תירוץ לאי רצון לביצוע!!! כך ששום תשובה לא תעזור.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אי ן כאן ''שליטה'' חיצונית של איזו ישות שמיימית נסתרת
amisrael.org,
ישראל,
22/01/08 04:42
|
בעצם חיינו אנחנו חווים ''טיפה'' מאלוהים. כח החיים הבסיסי שאליו אנחנו מתחברים בלידתנו הוא זה שמניע אותנו ומשאיף אותנו קדימה, ליצור ולהשיג, בחומר וברוח. אין לנו הבנה בכח החיים הזה. כל תפיסת העולם היא מצידנו ולא מצידו (כולל השמות בהם אנחנו מכנים אותו ...). עם ישראל נוצר כדי לתת מענה לקולקטיב ולא רק לאיש הפרטי. כל הרעיונות האנושיים ליצירת חברת מופת (שבצורתה האידיאלית חייבת להיות לפחות מדינה לפני שתצח לאנשות שלמה) עלו עד היום בתוהו (זה התחיל במגדל בבל). לעם ישראל יש את הפוטנציאל, שביינתיים הוא נראה, לכאורה לפחות, די רחוק ממימושו. הבחירה היא חופשית. השימוש בשכל הוא רק כדי ללמוד להפטר מהשפעות החומר על הרוח וכדי לתת לנשמה הנקיה להופיע. הידע איך ליצור מזה קולקטיב שחי בכל רבדי החייםהציבוריים קיים רק אצל עם ישראל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בלבולי בצים,הרי גם אים לא תעשה דבר עדייןניתן לזהות בבירור את הכוחות
קרמה שמרמה,
22/01/08 04:40
|
הפועלים, האחד אני ואני,או לקבל לעצמו בלבד,תאוה גאווה וכו', כוח שאתה נופל בשיביו, והשני כח שעליך להתניעו, ולתחזקו במאמצים רבים, הכיוון ניראה לכאורה כאילו אינו משרת אותך ומנוגד לטיבעך, אך הוא לבדו הדרך לאור. זה שלבסוף תשלם. אין לו דבר עים הבנת הכוחות ותפקידך, היהדות נותנת דרך מפורטת הבנוייה על הבנת הוראות היצרן, אין טעויות, אצל הבודהזים אין יצרן, הכל ניחושים, כך שאולי תגיע לגובה מסויים של הכשרה עצמית, אך תעצר בריק. היהדות בנויה לבני אדם בעלי רצונות, ומלמדת מה לירצות, הבודהיזם מחנך לא לירצות. , בכל מיקרה בודהיזים לדעתי יותר טוב מכלום, אך לא ברור למה ליהודי לירעות בשדות זרים כשאנו בלבד מחזיקים בהוראות היצרן האוטנטיות שנועדו לנו בלבד (ולמי שמעוניין להיצטרף בכנות), בכל מיקרה כל הדתות העיקריות מבינות שטביעה בחושך אינה דבר טוב. (גורל קרמה) הוא רק ביטוי שגוי לחוסר היכולת ליברוח ממה שגרמתה, ביהדות לעומת זאת יש את דרך התשובה, שמביאה גם להמתקת חלק מהדינים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עוד לפני שהכרת את היהדות הפכת
לבודהיסט,
21/01/08 16:40
|
מומלץ שתעיין קצת בקבלה ובכלל במקורות יהודיים-משפט שפסקו חכמינו לפני הרבה מאוד זמן הוא ''הכל ידוע והרשות נתונה''. כלומר, הקב''ה יודע מה תבחר, אבל החופש לבחור הוא שלך.
כל רעיון בריאת העולם הוא ''הצטמצמות'' הבורא-כביכול ולא באמת, כדי לתת מקום לבריאה חדשה והמתנה היא שהבריה האנושית תשתתף בבניית עצמה ע''י היכולת שלה לבחור בתוך חופש מוגבל.
אין חולק על כך שהחופש האנושי לבחור הוא מוגבל: שאתה חש כעס אתה יכול לעשות מעשה וואי שיהיה רע בתגובה או מעשה איקס שיהיה טוב-אבל הבחירה שלך היא תמיד מוגבלת לכוחות שקיבלת ולמצב הנתון.
על כל בעלי החיים והצמחיה וכ''ו שברא הקדוש ברוך הוא נכתב ''וירא כי טוב'' אבל לא על האדם-כי לפי התפיסה היהודית זהו תפקידו של האדם שיכול לבחור בין טוב ורע לבחור בטוב (''ובחרת בחיים'' ועץ הדעת לדעת טוב ורע..).
שאלות כמו מי יצר את אלוהים הם שאלות טבעיות שמדובר במישהו שמאמין רק בכוחות הטבע במובן הרדוקציוניסטי שלו-כלומר, עובד אלילים או אתאיסט-רעיון כמו ישות בוראת שאינה זקוקה לבריאה לא נתפסים בעיניך למרות שכל הרעיון שיש לא נוצר מאין תקף עבור חומר, תנועה לא מתחילה בלי נקודת התחלה וכ''ו-אלוהים הוא יותר מאינסוף עפ''י היהדות, כמו שכתב הרמב''ם-אי אפשר לדעת מהו אלוהים, אלא רק מהו לא-הוא אינו דבר שבכוח יכולתינו השכלית להכיר-אנחנו כן יכולים להכיר בקיומו מתוך הכרה במגבלות ובחוקי הטבע (למה אלוהים יצר אותם ככה זאת שאלה אחרת ולא רלוונטית לדיון אני חושב) ובהכרה שבורא חייב היה להיות ושאנחנו עצמנו ההוכחה לכך שלא רק מה שאנו רואים קיים-אחרת לך תסביר את קיומה של התודעה האנושית במושגים פיזיקליים.
הבודהיזם מתעלם מקיומו של כוח עליון מצווה ומדבר על כוחות הטבע נטו, על חוקיות שקובעת שאם עשית משהו רע תחזור ותתגלגל לחוות אותו-נחמד באמת, אבל לא מאוד עמוק.
הגב לתגובה זו
|
|