|
|
עד כה: 49 תגובות, ב- 17 דיונים.
|
|
לקריאת כל התגובות ברצף סגור את כל התגובות
|
הוסף תגובה
|
|
 |
17.
שבי, אפ וויי אי, תמשיך לענות למושון,
לוריין,
10/03/08 12:53
| כיון שתשובתיך מועילות לאחרים, לי לפחות.
כך שאל תתאכזב אם על מושון הנחמד ובן הצפוני שלנו זה לא משפיע לכאורה.
כך בחשבון שלראות את התוצאות של מיים שמחלחלים על פני האדמה לוקח זמן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
מושון יקר, אתה מפספס את ההבדיל בין איך ולמה - אני אסביר
שבי,
06/03/08 17:07
| נניח שהבעייה שגורמת לי סבל בחיים היא שהבוס שלי כל הזמן צועק עליי ומתנהג אליי לא נחמד ואת זה אני רוצה לפתור. אז מה שאני עושה זה אני מתחיל לשמור על הפה שלי, אני מפסיק לצעוק על אנשים, אני מתחיל להתנהג נחמד לאנשים, לא משנה כמה כועסים עליי וצועקים עליי אני לא מגיב בחזרה בצעקה.. ואז אחרי תקופה, לאט לאט יתחילו להעלם מהעולם שלי אנשים שצועקים עליי, כי כל עולמי הוא השלכה שלי ולא תהיה לי יותר קארמה שתכפה עליי לראות אנשים צועקים עליי. אז הסיבה או ה-למה הפסיקו לצעוק עליי זה כי נגמרה לי הקארמה של אני צעקתי על אחרים בעבר ועל כן אני לא אחווה בעולמי שצועקים עליי. ה-איך יכול לבוא בהרבה צורות, לדוגמא הבוס יכול להפסיק לצעוק עליי, כי אישתו אמרה לו שזה לא בריא לצעוק, או הרופא שלו, או אולי הוא עבר התקף לב ואסור לו להתעצבן או אולי יכול להיות שקידמו אותו או העבירו אותו תפקיד ועכשיו הוא לא הבוס שלי יותר, ויכול להיות שפיטרו אותו או לחלופין הוא זכה בלוטו והתפטר או שאני עברתי תפקיד למקום אחר...
אתה מבין? אם אין אצלי זרעים של קארמה שכופים עליי שיצעקו עליי אז אני לא אחווה שצועקים עליי והאיך של זה יכול להיות במיליון ואחד סיבות.
אם הבעייה שלי בחיים היא שהבוס צועק עליי וזה מה שגורם לי סבל אז אני לא הולך ושואל מה אני צריך לעשות כדי שהבוס יעלם לי מהחיים, כי לא זאת באמת הבעייה, הבעייה היא שצועקים עליי. אני צריך לגרום לצעקות של הבוס להפסק. אם זה צריך לקרות ע''י כך שהוא יעלם מחיי אז אם אין לי יותר קארמה לחוות צעקות אז הוא יעלם, אבל הוא גם יכול להפוך להיות החבר הכי טוב שלי והוא גם יכול להשאר הבוס שלי אבל להיות יותר נחמד
אז לבעייתך וסבלך לגבי מאדים, מה שגורם לך סבל זה מראה לא יפה לעין שלך של הכוכב לכת הזה, וזה גורם לך סבל. אתה לא חייב שהוא יהיה צהוב, כדי לפתור זאת, יכול להיות שגם ירוק יהיה יפה, ויכול להיות שאולי משהו בראייה שלך או בהגדרתך לדברים יפים ישתנה עוד שנה ואז תאהב אותו כמו שהוא, ואולי יתרסק לתוכו איזה כוכב אחר והוא יהפוך למשהו יפה, אבל עדיין בצבע אדום, ואולי יתקלקל לך הטלסקופ ולא יהיה לך כסף בשנה הקרובה לאחד כזה ולא תוכל לראות את מאדים וזאת אומרת שלא יגרם לך סבל,, ובקיצור הבנת...עוד 1001 סיבות לאיך הוא יכול להיות יפה ולא לגרום לך סבל.
בקיצור הבעייה שאתה מתאר, שאתה רואה דברים לא יפים שגורמים לך אי נעימות וסבל היא בעייה שקיימת אצל כולנו, החל מצבע של כוכב לכת ועד הקקי של הכלב בגינה בחוץ
אני מבטיח לך שבודהה, שהגיע להארה חווה את כל המציאות בצורה הכי יפה והכי מענגת שאפשר, עבורו כל יצור ויצור כל דבר ודבר הם עונג עילאי.
אז עכשיו מושון, בוחן פתע, מה אתה צריך לעשות כדי לראות את עולמך בצורה יפה ומענגת ולא בצורה דוחה שגורמת סבל?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חמוד...
מושון,
06/03/08 19:39
| בכל מקרה, התשובה שלך לגבי מאדים, יכולה להיות תקיפה לגבי כל דבר!
כלומר שאם הבוס צועק עלייך אז פשוט תלמד לאהוב כשצועקים עלייך (יש כאלו אנשים אתה יודע), או שתשאל אותו למה הוא צועק ותנסה לתקן את מה שמפריע לו, או שתתפטר מהעבודה ותמצא לך עבודה עם בוס שצועק פחות, או שתצעק בחזרה (שזה בד''כ די דומה לאופציה של ההתפטרות + אופציה לחתום בלשכה...).
ופתאום הבעיה נפתרה בלי שעשית ניסוי של חצי שנה בה אתה לא צועק על אנשים...
ועכשיו אני אדייק יותר את השאלה שלי כדי שתבין אולי את הכשל הלוגי של הפרשנות שלכם לקארמה (לדעתי בודהא התכוון למשהו שונה בתכלית). להלן: אם במקרה של בוס צועק את אמור לא לצעוק על אף אחד למשך חצי שנה על אותו משקל לוגי הייתי אמור במקרה של מאדים לשנות את הצבע של עצמי כך שהוא לא יציק לאחרים...
שים לב שוב (כדי שלא תחמיץ שבי!): במקרה של אדמומיותו של מאדים - אתה טוען כי הבעיה היא עם חוסר אהבתי לאדום. במקרה של הבוס הצועק אתה לא טוען כי הבעיה היא שאני לא אוהב צעקות...למה? שבי, למה?!?... אם ענית על זה הבנת!
בכל מקרה, מבחינתי הפתרון הוא לפתור עניינית בעיות עם אנשים אחרים (או עם כוכבי לכת) ולנסות שלא לעשות רע על תקן של ''מה ששנוא עלייך אל תעשה לחברך...
לגבי בוחן הפתע: אני רואה אותו כדבר מופלא, מדהים ומרהיב ולא בגלל שלא קורים דברים רעים בחיי...
יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אנסה שוב להסביר, הייתי לא ברור
שבי,
07/03/08 08:58
| האופצייה מבחינתך לקום ולהתפטר ולעבור לעבודה חדשה עם בוס נחמד הם פתרון זמני, ולמה זה? בגלל שע''פ הבודהיזם וע''פ חוקיות הקארמה אם עדיין לא חיסלת את הזרעים בתוכך הם יבואו איתך לכל מקום, אתה מבין? אז התפטרת ובחצי שנה הראשונה במקום העבודה החדש הכל נפלא... אבל אז פתאום, הכל חוזר להיות כמו שהיה, פתאום צועקים עלייך וכועסים עלייך. אתה מבין? העולם כולו הוא השלכה שלך, הוא לא קיים שם מבחוץ אלייך, הבוס הצועק לא קיים מצד עצמו , אתה משליך מישהו צועק עלייך, ולכן אם לא חיסלת את הקארמה לזה היא תכפה עלייך שיצעקו עלייך וזה יכול לקרות בכל מקום. אז הבעייה לא נפתרה מושון, היא הודחקה ונדחתה עד לפעם הבאה. ואני בטוח שאתה מכיר כמה אנשים כאלו, שעזבו מקום עבודה בגלל שהיה להם רע והגיעו למקום חדש והכל נראה נפלא ופתאום אחרי תקופה פתאום שוב פעם המקום עבודה לא משהו. צריך לקחת אחריות על עצמנו והקארמה שלנו, העולם לא קיים שם מצד עצמו, הוא כולו תלוי בקארמה שלי, הוא כולו השלכה שלי ואם יש לי קארמה להשליך אנשים צועקים אז זה לא משנה איפה אני אהיה הם גם יהיו שם. הדרך היחידה לחסל צעקות עליי היא לחסל את הזרעים אצלי, להפסיק לצעוק על אחרים.
לגבי הכשל הלוגי, אז הייתי צריך להסביר יותר טוב.
בסופו של דבר מושון, מה שמעניין אותנו זה להקטין את סבלנו שלנו ואת של אהובינו ויקרינו ואם אפשר אז של כולם עד לרמה שנעלים אותו בכלל מחיינו ובמקביל להגדיל את האושר, נכון? אני מקווה שלפחות על זה אנחנו מסכימים. אין אדם שחפץ לסבול נכון?
אז במקרה של מאדים אתה סובל מכך שצבע מסויים או צורה מסויימת גורמים לך בחילה או כל תחושה אחרת לא נעימה שגורמת סוג של סבל במקרה של הבוס אתה אכן לא אוהב צעקות, למה אתה לא אוהב צעקות? כי הן גורמות לך סבל. בסופו של דבר מושון הכל מתבטא בסבל שנגרם לי! אם זה האדום שגורם לי סבל, (וזה לא חייב להיות מאדים יכול להיות שהעירייה החליטה לצבוע את המדרכה מתחת לבית שלי באדם ואני מקבל בחילה מאדום.) או שהבוס הצועק גורם לי סבל בזה שהוא צועק עליי, אני בטוח שלא הייתה לי שום בעייה לחיות עם בוס שכל היום משבח אותי ונותן לי בונוסים.
צר לי אם הובנתי לא נכון.
ניקח דוגמא של מוזיקה חזקה בווליום מאד גבוה עם הרבה תופים וגיטרות חשמליות, אחד אוהב את הרעש הזה ואחר סולד מזה ולא יכול לשמוע את זה לרגע אחד. אותו אחד שסולד מזה, מבשילה לו קארמה שכופה עליו לסבול מהדבר הזה, בעוד שלחברו מבשליה קארמה של עונג והנאה באותו הרגע
אותו הדבר לגבי הבוס הצועק, לך זה לא נעים וגורם סבל הצעקות של הבוס, אבל לשותף שלך לחדר, שלא כל כך מחבב אותך זה גורם קצת שמחה על כך שצועקים עלייך כי מגיע לך. אוקיי, האם זה יותר ברור?
אגב - לגבי הפתרון שאתה מציע, לפתור עיניינית בעיות עם אנשים אחרים, זוהי קצת תמימות לחשוב שזה אפשרי לשנות את העולם שבחוץ כדי שיתאים לי. אני באופן אישי יודע כבר טוב מאד שזה לא עובד, אי אפשר לשנות את האנשים, אתה יכול עד שנה הבא לנסות לפתור בעיות עם אנשים, עם חלק זה מצליח ועם חלק זה לא מצליח בכלל. אפשרי לנסות אבל התוצה לא וודאית. מה שאומר שזה לא הפתרון האולטימטיבי כי לפעמים זה עובד ולפעמים לא.
לגבי הבוחן פתע, קל נורא להגיד את זה על מאדים שהוא נראה מופלא מדהים ומרהיב למרות שהצבע שלו גורם לי בחילה, קשה יותר להגיד לעצמך שאתה שומע סימפונייה אהובה ונעימה כאשר הבוס צועק עלייך, עוד יותר קשה לעשות זאת כאשר נכנסה בך מכונית ושברה לך את הרגליים ואתה מאושפז בבי''ח.
הלימוד הבודהיסטי על קארמה מטרתו ללמד אותך איך לחסל את הזרעים לכל סבל! וע''י כך לא יופיע בעולמך (שהוא כולו השלכה שלך) סבל בכל צורה שגורמת לך סבל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
היית מאוד ברור
מושון,
09/03/08 09:22
| אולי לא הבנת את הנקודה שלי.
אני אנסה להסביר שוב.
בדוגמת הבוס יש סימטריה: צועקים עליי----אני סובל, מכאן שאם אני אפסיק לצעוק על אחרים, הסבל יפסק.
בדוגמת מאדים, אין סימטריה: מאדים מעצבן אותי בצבע שלו-----אני סובל... אבל כאן נמצאת חוסר הסימטריה: בניגוד למקרה של הצעקות שבו אני אמור להפסיק לצעוק על אחרים, במקרה של מאדים אני לא יכול להפסיק להיות אדום, או להפסיק להיות צבוע בצבע מעצבן, או להפסיק להפריע למישהו בעיניים...
אני מבקש שתסביר לי איך אני מוצא את ''הפעולה הנגדית'' של סבל שמקורו (למראית עין) הוא עצם סביל ולא מישהו (פעיל)...
לגבי בוחן הפתע...דבר ראשון תפריד בין כאב, דיסהרמוניה, מחלה, טעם רע, פגיעה פיזית ובין סבל... מכיוון שגם בודהא מת כתוצאה מזיהום אני חושב שההנחה שמואר אינו חולה היא קשקוש מוחלט, אולי הוא לא סובל ממנה... כלומר שאם לדוגמא נזיר יפיל בטעות פעמון תפילה על רגלו של הדאלי לאמה, רגלו של הדאלי לאמה תכאב, אלא שהוא לא יסבול... אני לא אומר שלא כואב לי כשהזרת שלי נתקעת במיטה ואני לא משכנע את עצמי שצעקות של בוס הם סימפוניה, אני גם אצרח מכאבים כשתכנס בי מכונית ותשבור את רגליי ואבכה כשיקרה משהו רע לקרוביי...השאלה היא האם הדאלי לאמה לא יבכה על נזירים שנשחטו ע''י הסינים, והאם נזיר בודהיסטי לא יכאב כשיענו אותו במרתפי העינויים... לי ברור שכן! ההבדל הוא בהבנה שכל אלו הם סימפוניה מדהימה! סימפוניה לא מורכבת רק מצלילים הרמוניים שמחים ומתמשכים, אלא גם מאקורדים מינוריים, גם מקצב, ומהשקט שבין התווים, גם מדיסהרמוניות, ומצלילים שונים בגבהים שונים ובעלי איכויות שונות, ממהירויות שונות...
יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
לבן צפון, תשובה
שבי,
06/03/08 16:51
| אני ממש נגד אמונה עיוורת, וגם לא אומר לך שבודהיזם הוא הכי טוב
אני אומר לך לבדוק את החוקיות של סיבה ותוצאה כפי שתיאר אותו בודהה לפני 2500 שנה.
אתה יכול לקחת חצי שנה עכשיו ולנסות את זה על עצמך, זה לא דורש ממך כלום, אתה לא צריך ללכת לגור במקום מיוחד, ללבוש בגדים מיוחדים, להביא לי או למישהו אחר את המשכורת החודשית שלך. ממש לא.
פשוט תבדוק בחיים שלך, מה גורם לך סבל ותעבוד עליו לפי חוקיות הקארמה. נורא פשוט, הרי היו לך את כל החיים עד עכשיו לסבול וכנראה גם את המשכם עד המוות לסבול, אז לא שווה לנסות חצי שנה משהו אחר. אתה לא צריך ללמוד כלום , אתה לא צריך ללכת לאף מקום רק לשנות את המיינד שלך.
אם אתה חווה הרבה שקרים בחייך תפסיק בעצמך לשקר. אם צועקים עלייך הרבה תפסיק בעצמך לצעוק, תתחיל דבר בעדינות כלפי אנשים, תהיה נחמד כלפי כולם,
מקסימום במשך חצי שנה אנשים צעקו עלייך ושיקרו לך ואתה לא הגבת. גם אם הבודהיזם טועה לגבי החוקיות של הקארמה, אתה תמצא את עצמך בעוד חצי שנה בן אדם יותר רגוע, יותר נחמד ויותר טוב האם זה לא משהו ששווה להתאמץ בשבילו טיפה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני רוצה להגיב אם יורשה לי
מושון,
06/03/08 19:41
| מה הערך של הניסוי, הרי הוא יכול להיכשל כי בן צפון בגלגולו הקודם היה רוצח סדרתי (כך שצעקות הבוס עוד קטנות לעומת מה שהוא יעבור).
כמו כן זרעי הקארמה יכולים להבשיל גם בעוד חמש גלגולים, אז מה עוזר הניסוי?
יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עוזר מאד הניסוי
שבי,
07/03/08 12:27
| בא בודהה לפני 2500 שנה ולימד על קארמה אתה לא מאמין לזה, אתה לא מאמין בחוקיות הזאת, אתה לא מאמין בגילגולים מכאן גם שאתה לא מאמין לשאר התיאוריות שלו על חיסול כל סבל, אושר עילאי, עונג אינסופי והארה וכן הלאה, נכון?
בודהה לא מבקש ממך להאמין לו, אף אחד ממי שמלמד בודהיזם לא רוצה אמונה עיוורת אבל מציעים לך לעשות ניסוי עם החיים שלך במשך חצי שנה.
ואם אחרי חצי שנה חייך ישתפרו ואתה חווה פחות סבל ויותר אושר, בנושא מסויים או בכמה אספקטים בחיים שלך, וזאת בעקבות ההקפדה שלך על הדרך שבה אתה מתנהג/מדבר וחושב כלפי הזולת אז אולי (רק אולי) יש משהו בחוקיות שבודהה לימד לגבי הקארמה ואז אולי (רק אולי) נפתח חריץ קטן שמאפשר לשאר החומר שבודהה לימד להכנס למיינד שלך ואז אולי (רק אולי) האגו הגאווה והיוהרה של אני יודע הכל ומה שבודהה לימד זה שטויות מתחיל להסדק ולקטון במקצת ואז אולי (רק אולי) אתה מתחיל לשאול את עצמך אם ע''פ הלימוד והניסוי הקטן שערכת גדל במעט האושר שלך וקטן במעט הסבל שלך האם אפשרי להגדיל את האושר עוד? ולהקטין את הסבל עוד? ואז אולי (רק אולי) אתה לאט לאט מתחיל לצעוד בדרך הדהרמה ולעבוד עם הקארמה שלך במציאות שלך וליצור לעצמך עולם של גן עדן ואז אולי (רק אולי) אחרי שכבר חל בשנה שנתיים האחרונות של חייך שינוי משמעותי ברמת האושר שלך וברמת הסבל שלך אז אתה מתחיל להאמין כבר לעוד כמה דברים שבודהה אמר, אבל זה כבר מבוסס על ניסיון אישי וידע אישי ואז אולי (רק אולי) אפשרי להגיע להארה, לחסל כל (כל!!) סבל ולהשיג אושר אינסופי!!
מה דעתך? תנסה ותראה, מה כבר יקרה מושון? היית יותר נחמד לאנשים, לא צעקת ולא שיקרת ולא גנבת ולא פגעת באף אחד במשך חצי שנה. האם זה עד כדי כך קשה לא לשקר, לפגוע, לגדף לרכל ולפלג בין אנשים במשך 6 חודשים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שאלה
מושון,
08/03/08 12:23
| תגדיר מעט את הפרמטרים של הניסוי. לכל אדם יש תקופות טובות יותר וטובות פחות. כדי שהניסוי יהיה אפקטיבי, אתה צריך לתת לי ניבוי מדויק, מה זה ''שיפור כלשהו במשהו בחייך'', הרי תמיד יש שיפור כלשהו...ותמיד יש גם את הלהיפך...
מה לדוגמא אם אני מפסיק לצעוק על אנשים ובאמת הבוס מפסיק לצעוק עליי (או מפטר אותי לחילופין), אבל קרוב משפחה מת...האם הניסוי הצליח או נכשל?
ועוד אגב קטן...אני מנסה להיות הכי מוסרי שאני יכול והמשך הנסיון הזה לא תלוי בתוצאה כלשהי, או בכמה תגמולים אני מקבל (אני יכול להסביר למי שזה נשמע מוזר), השאלה שלי היא, שבי: למה שאני אתחיל לנסות להיות עכשיו מוסרי בשביל תגמול? האם אני לא מוריד את עצמי בדרגה אחת למטה? ויותר מכך: מה אם הניסוי נכשל? האם לפי זה נובע לאותו אדם (שאצלו הניסוי נכשל) כי מעתה אין לו שום סיבה להיות מוסרי...
בקיצור, לא כזאת מציאה...מהמקום שבו אני עומד.
יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
מושון, בוא נעשה ניסוי, אשמח אם תוכל לתאר לי
שבי,
03/03/08 18:33
| את הסיבה (כמו שאתה רואה את המציאות) שבגללה יש לך קפה בבוקר.
את כל התהליך אם יש צורך, תתאר אותו בבקשה. למה לדעתך יש לך קפה בבוקר. מה הסיבה לכך
סתם לדוגמא של תשובה, כי אישתך דואגת כל בוקר להכין אותו לפני שאתה קם, היא מרתיחה מים, שמה בכוס קפה מוזגת וכן הלאה... אשמח לתיאור שלך לסיבה שאתה חושב שגלל זה יש לך כוס קפה בבוקר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עוד תגובה קטנה ברשותך
מושון,
04/03/08 07:26
| במקביל לתשובת הדיאט קולה שלי...
אני אסביר את הגישה שלי מתוך פריזמה בודהיסטית מעט:
תודה שיש הבדל משמעותי בין המוטיבציה של אדם לפתור את השאלה ''למה'' (במובן המשמעות ולא האיך) קרתה לו תאונה, לעומת המוטיבציה שלו לענות ל-''למה'' (במובן המשמעות ולא האיך) הוא רואה אבן באמצע שדה במיקום מסויים שואפת לאפס מאופס (תניח שלא קורה שום דבר מיוחד עם אותה אבן מלבד שהוא ראה אותה והיא אחת מני אבנים רבות) . ***שים לב שבשני המקרים אני לא מדבר על הלמה של האיך (המדעי), אלא הלמה הערכי או המשמעות של שני האירועים***
לעניות הבנתי אין שום הבדל, מלבד כמובן העניין הריגשי והוא זה שיוצר את כל הבלגאן. כשמדובר באירוע חסר ערך ריגשי אתה לעולם לא תוהה על למה, רק כשזה נוגע לאושר ולסבל שלך (או לכלל מגוון הרגשות האנושיים), רק אז אתה תוהה על ה-''משמעות'' של כל זה...
אלא שאם נקודת המבט הבודהיסטית צודקת לגבי הריקות, הרי שאין שום הבדל במשמעויות של שני האירועים מלבד ההבדל שהתודעה שלך משליכה על שני האירועים, כאילו אחד הוא משמעותי והשני הוא חסר ערך, התודעה שלך היא זו שמשערת שלאירוע ריגשי יש משמעות או ''סיבה'' ערכית ואילו לאירוע פיזי פשוט וחסר ערך ריגשי אין סיבה או אין סיבה חשובה והוא מהווה רק רקע לדברים המהותיים...
מבחינתי אין הבדל! שום כלום! ברור לי לחלוטין שאני משליך את זה!
אין טעם לנסות לשכנע אותי לחפש משמעות מיוחדת לאירוע (מעבר לחוויה שלו שהיא אותנטית אמיתית ריגשית ונורמאלית למדי), לנסות לשכנע אותי שתאונה היא ''חריגה'' מהמציאות הנורמאלית שמצריכה הסבר מיוחד. ואז אחרי שאני אשתכנע להסביר לי על כך שזו השלכה שלי...אני מבין זאת היטב כבר עכשיו.
אל תנסה לכפות עליי את הצורך שלך בשליטה...
יום טוב יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מכיר את הבדיחה על האישה הפולניה?
שבי,
04/03/08 21:43
| דיברנו על זה כבר בעבר נראה לי... כולה לא הייתי פה יום יומיים, ואתה כבר מפתח פה מריבה ומחליט שאני רוצה לכפות עלייך משהו, וזה ממש לא המצב.
אני אנסה את זה יותר פשוט. הבודהיזם מנסה לומר שאין שום דבר חיצוני לך שקובע את המציאות שלך ושולט בה, הכל (הכל) השלכות התודעות שלך שנקבעות ע''י איך שאתה התנהגת לזולת בעבר.
עכשיו, האם אתה מאמין בזה או לא זה כבר משהו אחר. אבל הבודהיזם מנסה לומר שאין שום כוח חיצוני לך ששולט בחיים שלך מלבד המציאות שאתה יצרת (זרעת בעבר).
לגבי התאונה שקרתה לבן אדם א', הבודהיזם אומר שזה לא תאונה במקרה סטטיסטי בגלל שאיזה נהג היה שיכור (למרות שזה יכול להסביר איך קרתה התאונה) וזה גם לא בגלל איזה כוח עליון חיצוני לי שהחליט על כך ותכנן איזה משהו כזה. זה הכל בא ממני, אני בעבר פגעתי באחרים ועכשיו נכפה עליי לחוות שפוגעים בחיים שלי וזה מופיע לי בתור תאונה (עם הסבר מדעי מדוייק איך זה קרה לי) אוקיי? נורא פשוט, עכשיו אני לא צריך לנסות לכפות עלייך את התורה הזאת וגם זה לא משנה גם נדבר ונתכתב עד שלא תחווה זאת באופן אישי לא תאמין וטוב שכך כי ככה הבודהה לימד, הוא אמר לתלמידים לא להאמין לו בגלל שהוא אמר את זה אלא ללכת ולבדוק לבד. אז אתה מוזמן לנסות לבד, כך בעייה שמטרידה אותך בחיים היום, לדוגמא משקרים לך הרבה או אולי גונבים ממך הרבה או אתה חולה הרבה וגם מסביבך הקרובים אלייך חולים הרבה, או אולי צועקים עלייך הרבה, או בעבודה שלך יש מישהו מאד מציק ומעצבן שמפריע לך תמיד בעבודה לעשות את מה שאתה צריך לעשות. תבחר משהו אחד, תתמקד בו במשך החצי שנה האחרונה ותראה איך העולם ישתנה לך. יכפה עלייך להשליך עולם אחר. נגיד משקרים לך הרבה, אז תפסיק אתה עכשיו לשקר, תבדוק את עצמך טוב טוב, תפסיק עם כל סוג שקר קטן ככל שיהיה (גם שקר לבן) תדאג לדבר אמת, תדאג לא להשאיר רושם מוטעה על אנשים ותעשה זאת יום יום שעה שעה במשך חצי שנה ואז תגיד לי האם אתה עדיין פוגש ונתקל בהרבה שקרים בחייך. אם יש לך בעייה אחרת שמציקה לך ומטרידה, תעבוד איתה תשקיע בזה חצי שנה. מקסימום לא תפתר הבעייה ועבדו עלייך כל הבודהייסטים או לחלופין תגלה שהבעייה נפתרה ואולי אפשר בעזרת חוקי הקארמה לפתור עוד בעיות בחיים, תחשוב על זה.
אגב - לגבי הדיאט קולה שלך, הסיבה שיש לך דיאט קולה בבוקר לא יכולה להיות כי קנית דיאט קולה אתמול בחנות והכנסת את זה למקרר.
אתה יודע למה זה לא יכולה להיות הסיבה? בגלל שאם זו הייתה הסיבה באמת אז התוצאה הייתה תמיד צריכה להיות אותו הדבר, אבל שנינו יודעים שאם בבוקר לפני שאתה קמת הבת שלך החליטה לשתות את כל הדיאט קולה אז לא יהיה לך בבוקר דיאט קולה וזה אומר שאין קשר בין התוצאה - דיאט קולה בבוקר - לבין הסיבה - קניית דיאט קולה יום קודם במכולת.
אז עדיין לא הבאת לי את הסיבה ל-למה יש לך דיאט קולה לשתות בבוקר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ועוד מילה לשבי
מושון,
05/03/08 23:38
| להסברים של קארמה יש שני טריקים מלוכלכים...האחד הוא שהסיבה לכל דבר שקורה לך יכולה להיות נעוצה באינסוף גילגולים קודמים אותם אתה לא זוכר! (כך שאין לך דרך לבדוק)
ושהתוצאה של מעשים שאתה ''זורע היום'' יכולים להבשיל בעוד קיבנימאט גילגולים (כך שאולי אין לך דרך לבדוק בחיים הללו).
ההסבר הקארמי הוא הסבר של בדיעבד אותו בלתי ניתן להפריך בשום צורה ואופן, הרי גם אם אחרי חצי שנה אני לא אפתור את הבעיה לפי הקארמה ניתן לטעון הנקל כי ייתכן שפעלתי בצורה מאוד לא מוסרית בגלגולים קודמים ולכן בחיים הללו הניסוי לא כל כך עובד (צריך זמן)...
מה לעשות...בגלל הקטע של הגלגולים (שלקוח ילדעתי מההינדואיזם משיקולים מסחריים ותו לא) ההסבר הקארמי הוא למעשה האנטיתיזה להסבר של סיבה-תוצאה...הוא הסבר של תוצאה-סיבה...אחרי שקורית התוצאה אתה מסביר את הסיבה...
יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צדק או סבל?
זאת השאלה,
06/03/08 08:02
| בסופו של דבר תהיה חייב להפתח לאפשרות של החוקיות של קרמה. השאלה היא כמה זמן ייקח לפני שנשברת היהירות. והכי עצוב זה שמה ששובר את היהירות הוא הכאב.
כך שהשאלה מסתכמת ב: כמה אתה מוכן לסבול?
שיהיה טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני אספר לך משהו עלי (ל-''זאת השאלה'')
מושון,
06/03/08 08:54
| דבר ראשון, יעידו אנשים אחרים כמה יהירות יש בתגובה שלך, אבל זה לא ממש מפריע לי...ואני סולח לך מראש.
אני לא נטול ''סבל'' בחיי, עברתי דברים קשים ועברתי דברים טובים, ''סבלתי'' (המונח לא מדויק בגלל זה המרכאות) ולמה שאתה וחברך מכנים ''ריקות'' אני הגעתי בכוחות עצמי בערך בגיל 15 - אני קראתי לזה פירוק אינסופי. אני גם ללא ספק מבין (אינטלקטואלית וחווייתית) בצורה שונה מהריקות עליה אתם מדברים...
מה שמצחיק בכל השיחות שלי איתכם, הוא שאתם מתעקשים לשכנע אותי שיש ''סבל'' ויש ''למה'' (במובן של משמעות) שקיימים שם מצד עצמם בצורה בלתי תלויה בהשלכות התודעה שלי, למרות שאני יודע כבר די מזמן שזו טעות (מציאות שיקרית)! ולמה אתם עושים זאת? כדי שאחרי שאני אאמין שיש סבל וסיבה לכל דבר בצורה בלתי תלויה וקיימת רק מצד עצמה אתם תלמדו אותי שלמעשה אין ואני סובל לחינם, ואז אני אשתחרר מהם.
השאלה שלי היא: זה לא טיפהל'ה אווילי, להתעקש לגרום למישהו ליפול לבורות כדי להעיר את עיניו אחר-כך?
אולי תנסה גם פעם אחת ללמוד מהשאלות שלי (ולא מהתשובות), תנסה אתה לענות למה התודעה שלך משליכה אבן בשדה מבחינה קרמטית...או לעלות על ההבדל בין הסיבה למיקומה של אותה אבן לתאונה דרכים...
יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שבי, אני מוכן להשתתף בניסוי!
מושון,
05/03/08 23:16
| הבעיה האישית שמציקה לי היא שאני מביט בטלסקופ במאדים (טלסקופ ביתי) והכוכב המעצבן הזה הוא אדמדם למראה!!! וזה גורם לי סבל רב! כי אני בכלל חובב של הצבע הצהוב! ואני פשוט רוצה לתקן את הצבע של מאדים מאדום לצהוב...מה אני צריך לעשות כדי להתחיל בניסוי שלי בחצי השנה הקרובה?
יום טוב ותודה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הסיבה הראשונית שיש לו דיאט קולה
בן,
צפון,
05/03/08 10:48
| במקרר, היא בגלל שמתישהו הוא התחיל לאהוב דיאט קולה. למה דווקא דיאט קולה? אי אפשר לדעת בוודאות, אני מכיר אדם שמנמן לשעבר שקנה את הקטע של דיאט בגיל צעיר והתחיל לשכנע את עצמו בצורה לא מודעת שדיאט קולה יותר טעים ועד היום הוא מעדיף דיאט קולה. הסיבה היחידה שהוא עבר מקולה רגילה לדיאט היתה כדיי להרזות, הוא אפילו מודע לעובדה שזה היה פחות טעים בזמן המעבר, הסיבה היחידה שהוא נשאר עם זה זה בגלל שהוא התרגל ועכשיו זה יותר טעים לו.
זה כמו סיגריות, קפה, בירות וכו', אלה מוצרים פשוט מגעילים שהתחלנו לצרוך בגלל מוסכמה חברתית כלשהיא ושאנחנו ממשיכים לצרוך ואפילו מאוד להנות מהם בגלל שתופעות הלוואי שלהם גרמה לנו להתמכר אליהם וכתוצאה מכך גם להנות מהטעם שלהם.
למרות שאם כל אדם ייזכר במנת בירה/קפה/סיגריה הראשונה שלו הוא יזכור שהיא היתה מגעילה. אנחנו אוהבים להשלות את עצמנו שזה טעים לנו, אבל האמת היא שזה טעים לנו רק בגלל שרצינו שזה יהיה טעים לנו, לא בגלל שזה באמת טעים לנו.
הסיבה שאין לו דיאט קולה במקרר, היא בגלל שהוא הביא ילדה לעולם.
ואללה, צודק, הכל קשור בנו. אם הוא לא היה מביא ילדה לעולם, היה לו דיאט קולה במקרר כל בוקר.
בקיצור נמרץ שבי, הדיונים איתך תמיד מגיעים לאותה נקודה - אתה מנסה לשכנע שבודהיזם זה טוב בגלל שלא צריך להאמין אלא לבדוק בעצמנו, אבל הבודהיזם שאתה מציג מכריח אמונה כי הוא לא מסוגל לתאר את המציאות שאנחנו יכולים לתפוש.
ואם אתה חושב שאמונה לא משחקת תפקיד אצלך, אז או שאתה מואר, או שאתה משקר לעצמך, או שאתה לא מואר ולא משקר לעצמך, אבל משקר לנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רגע רגע
מושון,
04/03/08 07:06
| הרי גם אתה וגם אני הגענו להסכמה נדירה (אני צוחק), שהמדע מתאר את האיך.
עכשיו מה אתה שואל, איך יש לי קפה? כלומר את כל הרצף הסיבתי עד לתחילת היקום (נניח לעת עתה שמדובר במפץ הגדול)? או שאתה רוצה להבין את הלמה הערכי?
באותה מידה אתה מוזמן לנסות להסביר למה יש מסטיק דבוק לגלגל של המכונית שלי (ע''פ הלמה הערכי האנושי)... או למה בכלל משהו קיים, הרי חייבים להודות שחוסר קיום טוטאלי ומוחלט נראה כיותר הגיוני על פניו...
אגב, אין לי קפה בבוקר, יש לי דיאט קולה (נו, מה לעשות, זה מה שאני אוהב), למה ה נמצא במקרר? כי קניתי את זה אתמול בסופר, למה קניתי אתמול בסופר דיאט קולה? כדי שזה יהיה במקרר בבוקר...(שיהיה קר!)...
אתה מוזמן להמשיך מכאן
יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אדריכלים וקבלנים בשירות הקרמה...
יוד,
04/03/08 11:08
| ''התהודה של הקרמה'' אינה מצויה בעבר שלנו. הקרמה תמיד מושיטה אלינו יד מהעתיד.... ומי שתופס,-תופס.
הקרמה תמיד מקדימה אותנו במעט, ועל כן היא דורשת מאיתנו להיות ''אדריכלים'', ולא ''קבלנים''.
:-)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
לבן צפון, מתגובה 10, ההסבר שלך לא הגיוני
אשם,
02/03/08 16:12
| על מנת שההסבר יהיה הגיוני זה אומר שהוא תמיד צריך לעבוד. תמיד!
אם באמת התינוק קיבל סרטן ממשהו כמו קניית רכב בצד השני של העולם לפני 100 שנה אז גם שאר התינוקות היו צריכים לקבל סרטן מאותה הסיבה בדיוק
מדוע , באותם התנאים כמו שאתה מציין, או כל תנאי אחר שאתה יכול לחשוב עליו, תינוק אחד מקבל סרטן ותינוק אחר לא? מדוע זאת כך? מה ההסבר ההגיוני לכך?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רגע
בן,
צפון,
04/03/08 11:08
| אז בגדול אנחנו ממשיכים בדיון הזה רק כי אתה דורש לשלוט בכל האספקטים של המציאות?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קשה...קשה...
מושון,
02/03/08 21:08
| ננסה להסביר למה בן מתכוון...
נניח שאתה נכנס לחדר ביליארד בדיוק כשכדור מספר 6 נכנס לפינה הימנית - ואתה שואל מה ההסבר לזה?
בן צפון עונה לך: המקל חבט בכדור הלבן.
ואתה עונה: ''''''זה לא הגיוני, זה צריך לעבוד תמיד!, אבל תמיד!!!!!! אם ההסבר היה נכון הרי שכל הכדורים ממספר אחד עד 9 היו צריכים להיכנס לפינה הימנית העליונה...''''''
אז זהו, שלא...וזה הרבה יותר מסובך מכדורי ביליארד...כמה יותר מסובך? בוא נאמר שהסיבוכיות של אטום גדולה פי מליונים מתרחיש כדורי הביליארד, תחשוב כמה אטומים הובילו במשחק ביליארד מטורף מה-''סיבה'' עד לתוצאה...
ובוא נדייק אפילו יותר מזה...אפילו בשני חלקיקים יסויים (כאילו אנלוגי לשני כדורי בליארד) גם אז אתה עדיין לא יודע כלום בצורה ודאית...רק בצורה סטטיסטית. (מכאניקת הקוונטים)
יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תשובה - חלק 2
שבי,
03/03/08 12:35
| עכשיו, אין ספק שאפשר להשאר בגישה המדעית סטטיסטית ולהניח שאין לנו שום שליטה במציאות או להשאר בגישה של כוח עליון או שאפשר לנסות גישה שאומרת שהכוח והשליטה אצלנו ולנסות אותה חצי שנה ולראות איך עולמנו (שהוא השלכה של המיינד שלנו) משתנה בהתאם.
מה דעתך?
אגב - יש גם תתי קבוצות 4 ו-5 4 אומרת שאני גם גישה 1 גם גישה 2 וגם גישה 3, מה שנוח לי באותו הרגע, כשזכיתי בלוטו זה כי אלוהים אוהב אותי ושקרתה תאונה זה הסטטיסטיקה וכן הלאה.. 5 אומרת שלא 1 לא 2 לא 3... אין לא זה לא זה ולא זה
בכל מקרה הבנת כבר את הקבוצות, אז מה אתה מחליט? לא תנסה חצי שנה את קבוצה 3? לא תרצה לקחת את השליטה בחיים שלך ליידים שלך?
אם יש לך זמן, מציע לך לבוא להרצאת הפתיחה ב-17.3 בשעה 19:00 באולם וואל סנטר (ליד בר אילן) , גשה מייקל רואץ' יסביר את זה יותר טוב ממני , מבטיח לך.
הנה פרטים נוספים: www.myreg.co.il/karma
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מושון יקר, מה המצב? אוהב את התגובות המדעיות שלך - תשובה חלק 1
שבי,
03/03/08 12:34
| אפשר לומר שהאנשים בעולם משתייכים לשלוש קבוצות עיקריות של אמונה לגבי המציאות.
האחת, שאני מניח שאתה משתייך אלייה, היא הקבוצה המדעית, הסטטיסטית - פעם לפני 15 מיליארד שנה היא מפץ גדול... אטומים , מולקולות, ארוגניזם חי, יצורים חיים, בני אדם. הכל ניתן להסבר ע''י המדע וכל מה שקורה במציאות ניתן לחשב את הסטטיסטיות והסבירות שהוא יקרה
קבוצה שניה, קבוצת הכוח העליון, אלו מאמינים שהכל נתון בידי כוח עליון, בורא יחיד חיצוני, שליט עליון שקובע את הכל , יצר/ברא אותנו וכן הלאה.. אין צורך לפרט פה הרבה, גישה זאת מוכרת לנו היטב, אנו חיים במדינה שאחוזים רבים ממנה הם חיים בגישה ואמונה זאת.
קבוצה שלישית, הקבוצה שכל דבר שקורה הוא תוצאה ולכל תוצאה חייבת להיות סיבה, אותה סיבה תביא תמיד לאותה התוצאה...אם אין את הסיבה לא תהיה התוצאה אפשר לקרוא לזה חוק סיבה ומסובב או אם אתה רוצה קארמה
אגב - קארמה והתורה הבודהיסטית, לא מכחישות את המדע ואת ההסברים שלו, ממש לא, ההפך הוא הנכון, אבל הגישה אומר שזה רק איך דברים קורים זה לא מסביר למה הם קורים.
מה כוונתי, ונראה לי שכבר דיברנו על זה בעבר באחת ההתכתבויות.
שני אנשים נוסעים במכונית, במהלך הנסיעה עוברת משאית באור אדום ונכנסת באוטו, אדם א' נפצע קל מאד, אדם ב' נהרג.
אלו שמשתייכים לקבוצה א' יגידו שהמשאית עברה באדום כי הנהג היה שתוי, והסיבה שא' נפצע קל זה כי הוא חגר חגורה ויש מאחורה בצד ימין, וב' נהרג כי הוא לא היה חגור, ישב בצד שמאל והיה ליד ההגה.
אלו בקבוצה ב' יגידו שהכל ידי שמיים ובחירתו של אל עליון שאין אנו מסוגלים להבין את התמונה הכוללת ואת איך הוא מחליט וחושב
אלו בקבוצה ג' יגידו שהכל קארמה, ובמקרה הזה הבשילה לב' קארמה של למות, וזה בגלל הסיבה שבעברה הוא פגע בחיים של מישהו אחר. לא' לא הייתה את הקארמה להפגע.
ההבדל המהותי בין הגישות השונות הוא: השליטה בחיים שלך! בגישה א' אין לך שליטה בחיים שלך, זה לא תלוי בך! אתה יכול לנסות לצעוד בצד הסטטיסטי הטוב אבל עדיין אין לך שליטה וודאית על מהלך החיים שלך. גם בגישה ב' אין לך שליטה, כי הכל נתון ליד כוח עליון חיצוני לך ואין לך מושג וידע איך הוא חושב ולמה הוא עושה מה שהוא עושה, אתה רק צריך להאמין ולסמוך עליו.
בגישה השלישית הכוח חוזר ליידים שלך, כל מה שקורה לך בחיים הוא הבשלה קארמית של הדברים שאתה עשית/חשבת/אמרת בעברך כלפי הזולת. הכל בך ממך, אין שום פסיק חיצוני לך שקובע ומחליט עבורך, כל עולמך הוא השלכה שלך ונקבע ע''פ כמה טוב היית בעברך לזולת.
דבר נוסף שגישה א' וגם ב' לא מסבירות זה למה! הבודהיזם לא מכחיש את המדע והוא הולך איתו ביחד, המדע מסביר מצויין את האיך, הוא מסביר איך ב' נהרג בעוד א' נפצע קל, אבל הוא לא מסביר למה בדיוק ב-9:10 א' וב' היו באוטו כשהמשאית עברה באדום, למה ב' ישב מקדימה וא' מאחורה דווקא היום בשעה הזאת. למה זה קרה לשניהם ולא למישהו אחר? למה? למה למה למה? מושון, זה שבגיל קטן שאלנו למה הרבה ואמרו לנו ככה כל הזמן ובסוף הפסקנו לשאול, לא אומר שאין סיבה אמיתית אולטימטיבית ל-למה דברים קורים כך או אחרת במציאות שלנו. לא איך הם קורים אלא למה הם קורים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה קורה גבר?
מושון,
03/03/08 16:22
| מה המצב, טוב לשמוע ממך...
הגישה שלי היא לא המדעית! (מפתיע לא?). המדע לא יכול להסביר הכל - הוא מעולם לא התיימר, אני תמיד אומר ותמיד אומר המדע מתעסק אך ורק במציאות הלוגית והנגישה כל השאר זה מחוץ לטריטוריה שלו, למרבה האירוניה המדע בעצמו הגיע לגבול תחתון בו הוא אינו מסוגל לייצר ניבויים דטרמיניסטיים...(מכאניקת הקוונטים) כמו שאמרת, המדע לא מסביר למה (במובן המשמעות האנושית), אלא את האיך - רצף לוגי סיבתי וקוהרנטי שמוביל מהסיבה לתוצאה-וגם לזה כמו שהסברתי המדע עצמו מצא גבול תחתון מעבר אליו בלתי ניתן לעבור (אני יכול להסביר למה, אם תהיה מעוניין).
הגישה שלי היא גישת הגבול - כלומר הבנה שהחוקים הם דטרמיניסטים, אבל ה-''שחקנים'' (הפרמטרים) הם אינסופיים/אי-ראציונאלים/''אקראיים''...
מה זה אומר?, שבקצוות יש מצבים שבהם יש כמעט ודאות, בקצה השני יש אקראיות, ואנחנו (כל המציאות הפיזית כביכול) נמצאים באמצע. חלק מהתופעות בגלל סוג המערכת יוצרים תופעות שנראות דטרמיניסטיות על פניהם (לדוגמא התוצאה של כריתת ראש לאדם) וחלק מהמערכות (מערכות רגישות לתנאי ההתחלה) משקפים את הגבול התחתון האקראי ומתנהגות כמערכות כאוטיות (כגון מזג אוויר, כדורי לוטו או רגע המוות).
אותו גבול תחתון הוא זה לדעתי שיוצר את הבחירה החופשית, או את הרצון החופשי, והוא אחראי גם ליצירת המודעות העצמית ואחראי לקיומו של הזמן ואפילו למניעת סתירה עצמית של היקום את עצמו (לא נכנס לזה הפעם)...
נאמר בעדינות, שהאינסוף מתבטא בסופי כאקראיות שמתאספת לקבוצות סטטיסטיות או שומרות על האקראיות בסדרי גודל גדולים יותר.
לשאלה למה? (במובן שאתה מתכוון), אין תשובה, השאלה למה? היא סיבת קיומה של המציאות שלנו...
יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
חיבוק כהדהוד
טונג לן,
סבל הזולת,
29/02/08 03:46
| להשתדלות להוציא את הזולת מסבל על ידי שאיבת הענן השחור, הכלתו באמצעות הלהבה שבלב והפיכתו לאור.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
לימוד נדיר ומדהים!
.,
28/02/08 11:34
| |
 |
מצטרף לתודות. איזה בר מזל את/אתה למצוא לאמה כזו מדהימה
ל"ת
מודה גם,
29/02/08 22:52
| |
 |
10.
כשתינוק חולה בסרטן זה כנראה באשמתו
ל"ת
יונתן,
תל-אביב,
28/02/08 10:49
| |
 |
גם תינוק
מושון,
28/02/08 21:14
| יכול להיות ע''פ הבודהיסטים גלגול של לוחם אכזרי ויקינגי, שגם הוא היה בתורו תינוק מתישהו...
מצד שני, אני לא בודהיסט!
יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה מורכב מכדי להסביר על רגל אחת...
טל,
חיפה,
28/02/08 17:14
| ומורכב מכדי להבין ללא תרגול רציני...
אבל, להסיק מסקנה גורפת ש-כן או לא.. זה כמו לנסות להביט מבעד לחור מנעול (ממרחק מטר) ולחשוב שאתה ''יודע'' מהי או מיהי הדמות שמעבר לדלת...
ברכות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה קשה לעכל, כל עוד לא מבינים את השארות התודעה
ליונתן,
28/02/08 17:12
| התנוק לא נולד ''טבולה ראסה'' - הוא הביא עמו קארמות מחיים קודמים, וימשיך לקחת לחיים הבאים.
אין דין סבלו שונה מזה של אדם מבוגר שחולה בסרטן: שניהם סובלים, ומצווה עלינו להסיר כל סבל מכל יצור בעולם.
איך? זו מטרת הלימוד שכאן. אנא, בדוק את האתר www.heart-dharma.org.il תמצא שם כל כך הרבה. בהצלחה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין אשמה - רק לידיעה כללית בטיבטיתא אין מילה לרגשות אשם
לא להאשים,
28/02/08 16:38
| התינוק שסובל, פגע בעבר (גילגול קודם) בחיים ולא שמר על בריאותם של אחרים ולכן הוא כבר נולד כסובל ממחלה קשה.
איזה הסבר הגיוני אחר יש לזה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הסבר הגיוני?
בן,
צפון,
02/03/08 08:55
| זה הסבר הגיוני לדעתך?
רוצה הסבר הגיוני?
פלוני במדינה בקצה השני של העולם, מאה שנה לפני שהתינוק הזה בכלל נולד, קנה את הרכב הראשון שלו.
בגללו, התינוק חולה בסרטן. ובגללי, בגללך ובגלל כולם.
אוליי היחיד שאתה יכול לדעת בוודאות שלא אשם, זה התינוק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
The field of karma : As he planted,so does he harvest
Jaqueline,
Arad,
28/02/08 10:02
| קיים גם ביהדות , שמעתי לראשונה על ''קארמה'' מ סבי ומורי : ''לפני שאת יוצאת לנקום , תחפרי 2 קברים'' זה היה השעור הראשון שלי . כי מעשינו כבר קבעו אותנו כפי שאנחנו קובעים מעשינו , מעשינו הם רכושנו האמיתי איננו יכולים להתחמק מההשלכות ,כי הם הקרקע עליה אנחנו עומדים The word Karma naturally comes from Sanskrit :SamsKrtAm --Sam =together and Krta=to do 'to form= the total of our actions כתב היווני פלטו (לא שרון) לפני 2360 שנה :בספרו :I evdomi epistoli = The seventh letter you are neglected by the gods, know that if you become worse, you shall go to worse souls, or if better to the better… . This is the justice of heaven. ~Plato
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אהבתי מאד המאמר והתגובה (ניו אייג'' אמיתי)
ל"ת
ברוריה,
י-ם,
28/02/08 10:37
| |
 |
8.
זה משדר הרבה אמת ונכונות ! התחזקתי
ל"ת
מחפש את המטרה,
28/02/08 08:55
| |
 |
7.
מדיטציה יפה
ל"ת
ב',
28/02/08 08:36
| |
 |
6.
בוקר טוב
טונג לן,
מיגור הסבל,
28/02/08 05:39
| בקשתי אור ללהבת הבורות שלי. את הכוח להישמר מעוצמה והתחזקות שיעלימו את הפחד, שיגרמו לי להרגיש שאני במקום שבו אני ללא חת, שיביאו אותי לחשוב שאני נסמכת על כוחה של אמת.
תודה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
מהטמה גנדי. איש גדול זה, שהאמת
האמת ??????????,
28/02/08 01:03
| מהטמה גנדי. איש גדול זה, שהאמת הייתה כוח מנחה עיקרי בחייו.....?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
מצוין, תודה רבה
ל"ת
מודה,
27/02/08 23:52
| |
 |
3.
דבורה יקרה - תודה על מאמרך המצוין והמאלף
תלמיד,
27/02/08 22:02
| הוא מנגן על אותם מיתרים בלבי שהם של אומץ, ושל אמת, התבוננות עצמאית ויושר בלתי מתפשר, מלווה באהבת הבריות. איזו דרך מדהימה את פורשת לפני, מורת לבי היקרה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תזהר שהלשון לא תדבק
ל"ת
המשתין בקיר,
28/02/08 08:23
| |
 |
הלוואי שידבק בי אפילו קמצוץ מכל הטוב הזה
ל"ת
מאחל גם לך,
28/02/08 09:14
| |
 |
2.
תעבירי בבקשה את הקארמה למוסלמים
דיפני,
27/02/08 22:00
| תקראו את ספרה של חירסי ''כופרת'' ותבינו עד כמה המוסלמים זקוקים לקארמה. במדרסות שלהם ובמסגדים מסיתים אותם נגד היהודים והמערב. דבורה תעשי לנו טובה ותעבירי את הקורסים שלך למוסלמים לפני שהם יעשו לך ולנו קארמה שחורה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דיפני יקרה - של מי הקארמה שהביאה את המוסלמים לחייך?
חבר של דפני,
28/02/08 03:46
| אם הם מופיעים לך כמסיתים וכו' - ואם את רוצה בכנות להסיר רעה זו מחייך - עלייך להתבונן עמוק פנימה, אל תוך לבך, ולסלק משם כל עוינות וכו'. זוהי הדרך שמאמרים אלו פורשים. נסי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
maybe the muslims are rigth and the jews and the west are wrong?
ali baba,
28/02/08 01:06
| after all, there must be a good reason why the muslims - so many muslim, and so angry - are so angry... did you think about it ???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Can they ever be satisfied?They already have 10% of the planet
ל"ת
Jaqueline,
Arad,
28/02/08 11:16
| |
 |
1.
יישר כוח על הוצאת הספר
מעריץ,
27/02/08 20:36
| |
|
|
|
|
|