 |
21.
Rashash
Doron,
U.S.A,
02/04/08 10:13
|
I did not mean to offend you. By the way Arik Nave was never in Hidabrut as far as I know and he is not in altv as well. The lectures he and the people who study in Or Ganuz are never shown in these websites since they are in a diffrent format and much deeper.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
to Doron USA
רש''ש,
02/04/08 13:20
|
I was not offenden at all, on the contraty you gave me a compliment... I did explain my self, you are right, on those 2 webs they just mention Arik Nave experiment with the Tefilin and the cangh of the light of he orx' I understed he past a long way to the ''Or Ganuuz''' I wish i could hear his lectures do you have any idea how?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Rashash.Lectures for you.
Doron,
U.S.A,
03/04/08 06:37
|
|
 |
Thanks a lot!
ל"ת
דש''ש,
03/04/08 20:36
|
|
 |
to Doron USA
רש''ש,
03/04/08 22:13
|
thanks a lot for that bunch of lecctures, I`m sure I`ll find them interesting as the former one, and you also gave me somthing deep to get into, I have your E.mail so I might send you a response in the futur to come. all the best.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
I just saw your extra coment at no` 3 and answered you.
ל"ת
רש''ש,
04/04/08 06:32
|
|
 |
20.
למה של השאנטים מתעצבנים?
שלי,
גבעתיים,
02/04/08 01:35
|
קשה לשמוע משהוא שלא מסתדר לכם עם השטיפה שעברתם?
אולי תאזינו לקול היד האחת שמוחאת לכם כפיים? ואולי תצליחו לצאת מהחלום שלכם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אה, :-)
שנטידווה,
03/04/08 00:10
|
ואם היו קוראים לנו שלום או שלמה גם היית שואלת למה אנחנו ''מתעצבנים''?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכים עם כל מילה!!!
ל"ת
איש,
02/04/08 07:49
|
|
 |
19.
סוף סוף משהוא ראוי לקריאה
אבי,
רמת חן,
02/04/08 01:33
|
אני שמח שהבאתם סוף סוף חומר אמיתי וחשוב ורוצה לדעת איפה אפשר לשמוע על צד זה של היהדות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
קראתי בעיון וגליתי מאמר רהוט ונכון
אבי,
USA,
02/04/08 00:52
|
היו מספר הכללות אולם בגדול הכותב צודק ואכן היהדות ותורתה הפנימית מציגים אפשרויות של טיפןל הוליסטי כולל שלא פוסח על הצדדים העדינים בפיסיולוגיה ובנפשו של האדם.
מצפה לקרא מאמרים נוספים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
קורס פסיכולוגיה תורנית עם הרב - יום חמישי הקרוב!!!
קורס עם הרב,
תל אביב,
01/04/08 13:29
|
למי שמתעניין יפתח השבוע ביום חמישי שעה 19:00 קורס פסיכולוגיה יהודית עם הרב שוורץ בשורשים תל אביב. פרטים: נדיה : 0504111805 או באתר: http://da-et.com/index.php?option=com_content&task=view&id=39&Itemid=28
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
חבל שנותנים מקום למידע לא מקצועי
שלומית,
01/04/08 11:22
|
חבל שנותנים מקום לאדם לא מקצועי ושרלטן לכתוב על נושאים שהוא כלל לא מכיר,מעז לתקוף אותם בלי דעת. הגישה לא רוחנית ובבודאי לא האדם. חבל כי המדור הזה ידע לתת עד כה מידע אמין ומקצועי של כותבים שנבחרו בקפידה בברכה שלומית
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מצחיק אותי
רועי,
ירושלים,
01/04/08 15:01
|
מצחיק אותי שכל פעם שמגיע מישהו למדור הניו-אייג' במעריב ומציג גישה שהיא שונה מהגישה של המזרח (שכמובן שולטת פה ברוב הכתבות וכנראה גם בין הקוראים) ישר כולם פה נזעקים בתגובותיהם ונזעמים ''איך הוא העז''. בייחוד הדבר בולט כאשר כתבה מציגה תוכן יהודי שלא מנסה לדור בכפיפה אחת עם הגישות המזרחיות אלא אף יוצאת כנגדן. במקרים כאלו נתקלים גם בתגובות תוקפניות ואלימות (כמו תגובה 11) שנוטפות במקרה הטוב שנאת דתות (אבל כמובן לא כלפי דתות המזרח) ובמקרה הרע על גבול האנטישמיות, כאשר בד''כ אין בינן לבין התוכן של הכתבה שום קשר (שכן הן עוסקות בעיקר בדברי בלע כנגד אלוהים והמאמינים בו). שלומית, למה את חושבת שהדברים של הכותב אינם רוחניים ומאיפה את קובעת שהוא אדם לא רוחני? רוחני זה רק מי שיודע לדקלם מושגים מתורת הבודהא או הטאו? רוחני זה רק מי שיודע לעשות תרגולי יוגה ומדיציה? אם יש לך טענות כלשהן לגבי התוכן תגיבי בצורה עניינית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני אגיד לך בדיוק מה הבעייה
שנטידווה,
01/04/08 19:39
|
כשמישהו פה כותב על בודהיזם או תורות מזרחיות אחרות, היהדות לא מוזכרת ובטח שלא לרעה. אבל הרב ועוד אחד או שניים שדומים לו בדבריהם (כמו ערן גודשטיין ועוד מישהו ששכחתי את שמו כרגע), בכל פעם שהם כותבים על יהדות הם חייבים, אבל חייבים ''על הדרך'' לומר גם ''מה לא בסדר'' עם הדתות המזרחיות. וזה מה שמציק. מישהו רוצה לכתוב על היהדות ויתרונותיה- על הכיפק. אבל חלס כבר לרומם אותה ע''י קיצוץ ראשם של האחרות. די!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שנטידווה, הפעם אתה טועה
מושון,
01/04/08 22:50
|
כמעט בכל כתבה ''מזרחית'' שניה מושמצות דתות מונותאיסטיות.
אחת הסדרות כאן מפרשת את התנ''ך מתוך הבודהיזם. (שזה שווה ערך מבחינתי לניתוח יהודי של הסמליות במותו של בודהא עקב חטא אכילת החזיר...).
מה גם שלא ראיתי בכתבה התייחסות לדת, אלא יותר לתרבות מערבית ותרבות מזרחית (אני אגב לא מכיר אפילו דת אחת מערבית-אולי פאגאניזם, אם כי זו לא ממש דת). כשהיהדות פשוט מוצגת כהאיחוד של שתי התפיסות/תרבויות-כלומר האיחוד הזה של שתי התפיסות הוא היתרון שלה.
מעבר לכך מטרידה אותי מעט העובדה שכולם יצאו נחרדים מהתיאור של המזרח אולם איש לא מצא מקום לזעוק על חוסר הדיוק בתיאור המערב...תחשוב בעצמך למה...
יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן, שכחתי שיש סידרה כזו.
שנטידווה,
03/04/08 00:13
|
אני לא קורא אותה. ולגבי אופן הצגתו של המערב, אתה צודק. גם היא אינה מדויקת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה לא מקצועי?
רן,
מודיעין,
01/04/08 13:12
|
אם יש לך בעיות ספציפיות עם משהו בתוכן - את מוזמנת להעיר הערות והארות מחכימות.
מי אמר לך שהוא לא מכיר את הנושאים?!
ולמה לקרוא למישהו שרלטן? את יודעת מהי משמעות המילה??
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא מקצועי ולא מכיר את החומר
צדוק,
01/04/08 15:12
|
נקודה אחת למשל: כל עניין העצם והאני מופיע בתורות המזרח (כפי שכתב מגיב מספר 7) בצורה מפורשת ומאורגנת מאות שנים לפני שהתחילו לדבר על זה ביהדות.
נקודה נוספת: הנצרות, דת המערב, הרבה יותר רגשית ואמוציונלית מתפיסות מזרחיות כגון טאואיזם או בודהיזם.
הרעיון שהמזרח הוא השמיים והמערב הוא הארץ ורק היהדות היא האמצע היא מצחיקה כיוון שהטאואיזם בעצמו מציג את עצמו כחיבור בין שמיים וארץ.
בקיצור ההכללות של הרב, שקרא קצת מפה וקצת משם, אינן מלמדות עלו כאדם שמבין לעומקן של תורות המזרח, אלא כאיש מעניין ובעל אינטואיציות עמוקות ויפות שמתנגח בתורות המזרח לצרכים רטוריים וכדי להחזיר בתשובה כל מיני יוצאי הודו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צדוק תרגע 0- אף אחד לא רוצה להחזיר אותך בתשובה...
אבי,
02/04/08 05:05
|
אתם כל פעם שאין לכם תרוצים אתם שולפים את ההמצאה שהכותב רוצה להחזיר בתשובה וכו... בלי כל בסיס.
שנית ההנחה שלך שהעצמי כמושג מופיע במזרח לפני שהוא מופיעה ביהדות מצביע על בורות לא מבוססת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא מבוססת?
שנטידווה,
03/04/08 00:16
|
אם כך על איזה בסיס בדיוק הוקמו ''שורשים'', ''ערכים'' ושות', אם לא ''להשיב בנים לגבולם'', והפעם את אלה מאיתנו שרועים בהנאה גדולה ב''שדות זרים'' :-) ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אבי תרגיע
צדוק,
02/04/08 09:26
|
ראשית כל, כשאתה אומר ''אתם'', למי אתה מתכוון? התפיסה שלך שיש כאן אנחנו נגד אתם מלמדת לכל היותר על החשיבה הקולקטיבית שלך, לא שלי.
שנית כל, עם יהודי מאמין קשה מאד לדבר על תאריכים כי בדרך כלל הוא חושב שתורת ישראל קדמה לכל התורות, שלא לדבר קדמה לעולם כולו. אף אל-פי כן אשמח לשמוע ממך מתי אתה מוצא תיאור מדויק ובהיר (ולא איזה פסוק שצריך לפרש בדיעבד) המתאר את ''מושג העצמי'' באותה פרטנות שתמצא בכתבים ההינדיים.
שלישית, אפילו נניח שתמצא בתורה פסוקים המרמזים על ''העצמי'', ומבלי להכנס לשאלת התיארוך שלה, איך אתה מסביר את זה שתורת המזרח מדברת על העצמי, אבל לשיטת הרב שוורץ מדובר בגילוי ייחודי ליהדות?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה מבין אבי
צדוק,
04/04/08 14:35
|
כשתורות המזרח מדברות על העצמי הן מדברות על העצמי. אבל כדי לחלץ מספר בראשית את מה שכתוב מתורות המזרח, פתאום זה הופך לתורת סוד והיפוכי אותיות. מי יודע, אולי אפשר גם לשחק גם עם אותיות הסנסקריט של האופנישדות ולמצוא שם את סיפור אברהם אבינו.
אשמח אם תסביר לי למה ההודים כותבים במפורש מה שבתורה כתוב באופן מוצפן. האם הם היו יותר מפותחים מבני ישראל?
אגב, טרם ענית לי איך מסתדר לך שמה שהרב שוורץ טוען שקיים רק ביהדות, קרי העצמי, מהווה את עיקר העיקרים באדוואיטה ודנטה. יש תשובות או רק דמגוגיה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צדוק עכשיו שנירגעתה אולי אפשר לדבר..
אבי,
03/04/08 01:21
|
ראשית כשאני אומר אתם אני מתכוון לכל אלה שפולטים ''הוא רוצה להחזיר בתשובה'' בלי בסיס ומתוך בורות (ראה את תגובתך בעיניין)
שנית אתה אומר ''כל יהודי מאמין'' כנראה שהכללות זה התחום שלך
שלישית התורה כבר בפרק בראשית מדברת על העצמי וזה בחלק הבריאה של האדם, אולם צריך להבין את התורה גם ברמת הסוד ולא רק ברמת הפשט.
אני בסידור שונה של אותיות זה אין ומכאן זה למהות הרקות.. מכול מקום קשה לדבר עם מי שאינו בקיא בתורת הסוד ורק מתנהל עם סיסמאות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עזוב,
שנטידווה,
03/04/08 00:22
|
היהדות היא הזקנה שבתורות. הוודות והאופאנישדות הן סתם ''עוללות צעירות'', שלא לומר ''חקייניות''.
כך הם הדברים למי שמאמין ש'אברהם שלח מתנות מזרחה' ומפרש את הפסוק הזה כדי להצדיק את דבריו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
אדם לא יודע את עצמו
נסים לב,
01/04/08 09:32
|
במחשבה הידיעה באה בהרגשתהאמת וקיום ובזרת השם חסד ואמת נפגשים אדם מחפש את האמת שבו וחסד מושיט לו יד בלי לערב כל דת המלאכה היא מרובה ואדם הוא עצל אז מי יקום ויחפש את הדרך ללכת בנטיב בשקט של דומיה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם דומיה גם עשייה
רן,
מודיעין,
02/04/08 07:51
|
גם השקטה וגם דיבור. גם חיבור לעצם וגם יציאה לחיים.
או במילים פשוטות ויהודיות יותר: גם רצוא וגם שוב.
זה הסוד הנגלה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
מי קבע שהמערב שווה למכונה ? ואיך משווים בין הדת היהודית לתרבויות ?
שוש,
01/04/08 08:00
|
בוא נשווה בין הדתות - כך צריך לעשות ולא לקחת את התרבות המערבית ולהשוות אותה עם הברית הישנה צריך להשוות אותה עם התרבות הישראלית
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
מי קבע שהמערב שווה למכונה ? ואיך משווים בין הדת היהודית לתרבויות ?
שוש,
01/04/08 07:59
|
בוא נשווה בין הדתות - כך צריך לעשות ולא לקחת את התרבות המערבית ולהשוות אותה עם הברית הישנה צריך להשוות אותה עם התרבות הישראלית
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
יהוה קיים בדיוק כמו XENU ודומיו. יאללה כבר עם השטויות שלכם.
ל"ת
ה' השם ברוך הוא,
חיריה עילית,
01/04/08 07:35
|
|
 |
עוד פעם הק'??
ל"ת
עוד פעם?,
02/04/08 07:52
|
|
 |
11.
פרשנות נוראית ומעוותת
איש פשוט,
תל אביב,
01/04/08 03:04
|
''המערב השתלט על הטבע'', ''המזרח משליט את הטבע על האדם''.... אוסף סיסמאות נטולות הקשר לכל סוג עבודה או ריפוי כלשהו. המזרח איננו משליט את הטבע על האדם, כי אם רואה אותו כחלק ממנו ולכן אם ירגיע את הזווית הסוביקטיבית בה הוא תופס את עולמו הצר, אזי יוכל לחוות את ההרמוניה, האחדות, והאלוהות בה הכל שורה, והכל נובע ממנה. בהקשר התודעתי, היהדות לקחה ניצוץ אלוהי והפכה אותי לרובוטריק מפוחד. מבוקר עד שחר, איסורים וחרמות. וגם אחרי 5000 שנה עדיין ישנן הלכות וציווים לגבי כיצד נכון לקשור שרוכי נעליים. הפלא הוא שרוב מוחלט של החרדים והיהודים נטולי השאלה נראים כמו זומביס אבוד. מספיק להסתובב בבני ברק מספר שעות כדי להבין שצריך להביא לפה 500 עובדים סוציאליים כדי לאבחן איזה כמות פסיכוזות וחסכים נפשיים עמוקים אנשים מכילים פה. ובצבעים אחרים אם נעבור לברסלבים, אז גם שם נמצא קיצוניות וחוסר רגישות מוטרף. ''אחי אני אוהב אותך.., אהה אתה לא יהודי, אז לך קיבינימט, אני צריך להתבודד כי הרב אמר לי''.
בניגוד ליהדות המזרח איננו מתווה דרך בה ''נעשה ונשמע'' כי סומך על האינטלגנציה והרגישות הטבעית של האדם להכיר את טבעו ומקורו האמיתי ולהתאחד בו דרך קרבה ומודעות למקור תודעתו. בדרך רבת שנים, בשילוב עם חיי דיומא, עד לגיל בו יהיה נכון להניח לכל וללכת לחיי פרישות ומסירות למשימת האחדות.
ומה ביהדות... הייה פרזיט ככל שתוכל, עבודה, ?, מילואים, חובות ומחוייבות, כבוד לזולת, (או רחמנא ליצלן גם ללא יהודים...), השם ישמור. נצל את סביבתך ככל שתוכל, מצוץ את דמם של אלו שאינם מסכימים עם דרכך ושעבד אותם לגחמותיך. ייסד לך חבר פוליטיקאים מפולפל שיסחוט מהנגיד ומהפריץ (ומעם ישראל..) כמה שרק אפשר. כי הרי ''בשם תורת ישראל ולמען עם ישראל אנחנו פועלים''. אז מותר לסחוט, מותר לא לתרום לסביבה, מותר לומר ''אני גזע עליון'', ומותר פשוט לחיות בניתוק מושלם מן המציאות, עד כדי כך שאין לי מושג על מה אתה מדבר כשאתה מדבר על דרך ה''אמצע''. זהו איננו אמצע יקירי, עד סנטימטר אחד לפני הקיצוניות המוטרפת ביותר שיש. רק כשנקודת הייחוס שלך היא ''עצמך ודעותיך בלבד'' אז כמובן שיכול אתה להמשיך לספר לעצמך ולאחרים ''כי היהדות היא נקודת האמצע'', המערב שולט, המזרח נשלט, בלה בלה, בלה,בלה.... עצור ידידי !!! והתבונן במראה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למתוסבך התל-אביבי
רינפושה,
01/04/08 04:26
|
נראה בין השורות מכתיבתך שאתה הוא בעל החסכים, והמרירות שלך נישפכת לכל הכיוונים, מה קרה ה''אצבע'' שאתה מעשן לא עזרה..?
חוץ מהסיסמאות לא מבוססות לא תרמתה כלום ועליך נאמר, הפוסל במומו פוסל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה לרינפושה...
איש פשוט,
תל אביב,
01/04/08 10:52
|
בוא נסה לשדרג את ה-IQ הפאתטי שלך ולהגיב לגופם של דברים. מדוע יש בך צורך לומר ''האצבע שאתה מעשן וכו''' ?. וכו'. האם אתה מכיר אותי ?. האם אתה יודע כמה שנים ישבתי בישיבה, וכמה שנים ביליתי באסיה בחקר דתות. מדוע ניתנת במה לתגובה כל כך מביכה כשלך. אומרים שאומגה 3 עוזר להתפתחות המוח. אז ידידי, צא לבית המרקחת, בלע 4 קופסאות גדולות, והתפלל שבגלגולך הבא תוולד עם מעט יותר רגישות ופחות טמטום ויהירות מהסוג ה''יהודי....''. כן, אתה דוגמא קלאסית לתת רמה החושב שהוא מסוגל לשפוט אחרים ועוד מזווית כל כך מביכה. חיים טובים שיהיו לך. אתה עוד תגיע ''רחוק''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
You should deferenciate between
Eli,
USA,
01/04/08 04:14
|
|
 |
10.
בני האדם הם חלק מהטבע!
ל"ת
פריחה,
01/04/08 01:30
|
|
 |
וגם מעל הטבע
רועי,
ירושלים,
01/04/08 13:07
|
לאדם יש אמנם יסוד טבעי (הגוף) אך יש לו גם יסוד שאינו מן הטבע - המוסר. בטבע אין מוסריות ולכן אין הבחנה בין טוב ורע (כמאמר השיר המפורסם: ''מה אכפת לו לים שהעץ הוא ירוק''). לעומת הטבע שהוא משהו האדם הוא מישהו - אישיות ייחודית מוסרית. זהו היסוד באדם שהוא מעל הטבע, הייסוד שמקורו בנשמתו שהיא ניצוץ אלוה ממעל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
היהדות היא קומבינה של הפוליטיקאים.
ל"ת
נקודה,
סוף,
01/04/08 00:52
|
|
 |
8.
במלחמה כמו במלחמה
שנטידווה,
01/04/08 00:30
|
והיהדות של היום נלחמת ב''עבודה הזרה'' של הגויים האזייאתים, ולכך, כל האמצעים כשרים. מה כבר חדש?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה כל הזמן מלחמה שנטי?
רן,
02/04/08 07:53
|
למה אתה חושב שכולם במלחמה? למה אתה חושב שהרב מגוייס בתוך איזה קונספירציה גדולה?
אולי הוא פשוט מנתח את הדברים לעומק ומביא את המסקנות לשומעים?!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
זה זה
יוסף.ש.,
צפון,
31/03/08 23:30
|
כבוד הרב מדבר על אסכולה מזרחית שנקראת אדויטה. היא בדיוק דרך העצם או בלשון שלה העצמי . כל כך קל להיות בריא כאשר אתה נמצא בעצמי, משוחרר מהמיינד, והרגשות.כל כך קל להיות שם אם אתה מוכן כמה דקות להיות עם עצמך, ללא הפרעות חצוניות (סלולרי, טלפון, טלויזיה, וכד). כמה בריאות ובהירות זה מביא, איך החיים נעשים יותר קלים, אז היהדות לא המציאה את זה, למי איכפת. חוץ מזה מי צריך דת כלשהי כשיש את זה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אשריך
רן,
מודיעין,
02/04/08 07:55
|
ראשית - אשריך שיש לך את זה או יותר נכון שגילית את זה.
עכשיו אתה צריך את המצוות והתורה כדי לאזן בין זה לבין המציאות החומרית.
אני יודע שבאדויטה אין לזה משמעות. אבל אם תבדוק תראה שהאמת היא כאשר ה''בלתי בעל גבול'' פוגש ב''גבול''.
נראה לי שהרב עוד ידבר על זה בהרצאות הבאות אם תהיה בסביבה!
בהצלחה לכולם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
נקודה מעניינת...
אורי,
ת"א,
31/03/08 21:14
|
מעניין אם רואים כתבות ניו אייג' בקטגוריית היהדות. כמו שרואים כתבות על יהדות בקטגוריית הניו אייג'.
התשובה היא לא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כדי לדעת, כדאי ללמוד מהמקור!!!
GILAD,
MERKAZ,
03/04/08 10:23
|
רפואה לומדים מרופאים מומחים 7 שנים!! יהדות זה הרבה יותר עמוק,בכל הרבדים! למי שמחפס עומק אמיתי והוא גם אמיץ לב וישר. שישאל שאלות את האדמו''ר אברהם מרדכי גוטליב באתר ''אור ברוך שלום'' בצורה עיניינית ומכובדת.זה לא אתר לווכחנים רק לאנשי רוח ישרים.מומלץ בחום ובאהבה לאחים שלי !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
היהדות ודתות המזרח
lao tze,
31/03/08 20:47
|
|
 |
4.
עצם
חנה,
משגב,
31/03/08 18:13
|
|
 |
3.
מענין..
רש''ש,
31/03/08 16:01
|
הרמב''ם גם כותב על אמצעי החלמה ע''י שילך אדם קודם לקיצוניות השניה עד שיתאזן. רציתי עוד להוסיף שסמל היאן/יאנג, הנו עגול מה שמרמז על תפיסה סגורה בעולם זה, ואילו סמל היהדות הנו המגן דוד (פה יחלקו עלי אני יודע..) שמראה את הקשר בין האדם לבוראו, השפיץ התחתון מראה את האדם עם שתי זרועות הולכות ונפתחות כלפי מעלה, =התפילה לקבלת השפע או אם נרצה כל מהלך פה גורם תגובה מלמעלה, מה שרואים בשפיץ העליון שתי זרועות הולכות ונפתחות כלפי מטה=זרימת השפע האלוקיבחזרה. עוד הסתכלות מענינת על המגן דוד- המסגרת הפנימית הנה בעלת שש דפנות ובתוכה חלל, מה שמרמז פה שה-6 מסמל חומר ע''י 6 צלעות כמו לקוביה=4 דפנות , רצפה ותקרה, ובפנים ה-7 יום השבת יום הרוחני, המסמל את האינטגרציה בין חומר לרוח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
To Rashash
Doron,
U.S.A,
31/03/08 23:49
|
You are very smart by yourself, you dont have to say all the time what ''Hidabrut'' is saying.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לדורון usa
רש''ש,
01/04/08 13:33
|
מה שלומך? ,איני מצטט רק את הדברות, האמן לי שאני מסתמך ומצטט הרבה מקורות משלל צבעי הקשת. אגב ידידך אריק נוה ששלחת קישור שלו פעם. ''מככב'' בכל אתי ההדברות ן-ALTY .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
One More to Rashash
Doron,
U.S.A,
02/04/08 01:46
|
I like to listen to Hidabrut as well but Arik Nave is not there .There is a big diffrence between what Arik Nave is teaching and what Hidabrut is saying. Arik And Rabbi Yuval Asharov are both studying the Scripts of Rabbi Ashlag thus they are teaching based mainly on that.The people who speak in Hidabrut do not talk so much in deapth and they tend to keep there lectures on a much more superficial level,this bothers me sometimes. Anyway everybody talks about the same goal in the end so I guess it does not really matter.. Good luck in your studies.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
to Doron USA
רש''ש,
04/04/08 05:03
|
thanks for explanions, I do agree with you that ''hidabrut'' dose talk on a certain level, but in order to pass a message to the common level you would agree with me that they are limited with depth etc, from my impresion more and more ''amcha'' and not ''amcha'' are interested in those webesites, hidabroot dose have a privet channel at at Hot net TV, and I`m glad they have the ablity to help those who are not exposed to Judaisem at all, thanks for the info` abuot Arik Nave I feel the same like you about hidabroot, but I do also like to listen to them lerning new thing,' but Ido agree with you that we need more webesits with higher level and depth, good luke with your work and stdies
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם לא הייתי קורא את זה הייתי כותב את זה!
ל"ת
מושון,
01/04/08 07:13
|
|
 |
תודה על המחמאה מושון, עיין תגובתי לדורון
ל"ת
רש''ש,
01/04/08 13:34
|
|
 |
אם עקבת אחרי תגובותי..
רש''ש,
01/04/08 21:35
|
אני מביא ציטוטים מהתורה, גמרא, מדרש, ליקוטי מוהר''ן, שפת אמת , מסילת ישרים ועוד, כמובן שאני מביא גם רעיונות ששמעתי בהרצאות ב''הדברות'' וגם מביא לינקים משם בכדי לסבר רעיון כלשהו. יום טוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
עצוב
נו באמת,
31/03/08 15:15
|
צר לי אבל לא הצלחתי לקרוא את הכתבה. הספיקה לי הכותרת: ''המזרח מנסה להשליט את הטבע על האדם. המערב מנסה להשליט את האדם על הטבע. נקודת האמצע העמוקה, טוען הרב איתמר שוורץ, נמצאת ביהדות – ורק היא מובילה לריפוי אמיתי הנובע מעצם האדם.''
איך תוכל גישה מתנשאת ויהירה שאומרת ''אני ואפסי עוד'' להוביל לריפוי? עצוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עצוב באמת
המראה,
01/04/08 01:17
|
היהירות היא רק נקודת המבט שלך. מי שחושב שעלפי הכותרת הוא יכול לכתוב תגובה אמיתית המתייחסת למאמר כולו .... איך קראת לזה? מתנשא ...
באמת עצוב. וחבל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התנשאות
נו באמת,
02/04/08 17:27
|
אתה לא מכיר אותי ואני לא מכיר אותך. נו באמת. יכול להיות שאני מתנשא, ויכול להיות שלא. לא התייחסתי לכותב המאמר כאדם ולא התייחסתי למאמר כולו כי כפי שאמרתי, לא הצלחתי להרחיק מעבר לקריאת הכותרת. כעת לאחר שקראתי את המאמר כולו, דעתי לא השתנתה. אם דעתך היא שהמאמר לא חוטא בהתנשאות ושהוא רואה את היהדות ואת דתות המזרח מתוך סובלנות, כבוד וכן הלאה, אשריך וטוב לך. יום טוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
מזמן לא נתקלתי בפרשנות מגמתית ושגויה שכזאת
רון,
31/03/08 14:42
|
כבוד הרב שוורץ,
מדוע שמת עצמך כנציג היהדות?
מדוע אין אתה מבין שיופיה האמיתי של היהדות עומד בזכות עצמה ולא כהשוואה לאחר?
האם זוהי תורתך - הדגשת השוני, העצמת ההבנה הסובייקטיבית, והורדת האחר למען העלאת עצמך?
אם זאת היהדות שלך - אין לנו צורך בה!
היהדות האמיתית היא שונה באופן מהותי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לרון המגמתי
המראה,
01/04/08 01:20
|
מדוע שמת את עצמך כנציג היהדות? מדוע אתה משווה את דעתך לדעתם של אחרים וקובע שדעתך היא הנכונה? מאיפה אתה יודע מה היהדות של מישהו לפי מאמר שלא בטוח שקראת אותו ...? האם היהדות האמיתית היא היהדות שלך ...?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בלבלן
זיגי,
כפר עדשים,
31/03/08 15:30
|
מה היא היהדות האמיתית? זו של מזרח אירופה מלפני 250 שנה? ידידי היקר אם תעיז לחשוב בצורה חופשית תבין שרב הדמיון על השוני. רק שהיהדות היא דרך אחרת להגיע לאן שצריך להגיע. יש דמיון רב בין הרמבם היקר שלנו לקרישנמורתי מאשר הרמבם ומה שקורה היום ביהדות (לצערי הרב). היהדות אינה יכוה להמריא כשהיא מבוססת רק על השוני יש הרבה דמיון האם תורת הגילגול של הודו שונה מזו שלנו?! לרב שוורץ צריך להודות על תעוזה גם אם הוא לא צודק כי היום זה כמו מאפיה או בולשביזים –איפה חופש המחשנה של היהדות?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תורת גלגול הנשמות ההודית שונה מזו היהודות
ירון,
י-ם,
01/04/08 03:06
|
למיטב ידיעתי ע''פ היהדות גלגול הנשמות מתרחש בין בני אדם בלבד, בעוד ההינדים מתייחסים לנשמה כאחת לאדם ולשאר בעלי החיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טעות
זיגי,
כפר עדשים,
01/04/08 21:08
|
לפי הארי האדם יכול להתגלגל לא רק בבהמה אלא גם בדומם. לדוגמא אדם שבא על גיוה מתגלגל בכלב–רב סעדיה גאון היה מתנגד גדול לגילגולים ובסיפרו אמונות ודעות קובע נחרצות שמקור האמונה הזו בא אלינו מהודו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מהההה
גיא, צפון,
01/04/08 23:13
|
מאיפה קראת? לפי הקבלה אדם מתגלגל לפי שורש נשמתו. ז''א גבר יתגלגל תמיד כגבר משום ששורש נשמתו היא גברית (בכל נשמה יש גם את האלמנט הניקבי והגברי) ואותו דבר אצל אישה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פה קראתי
זיגי,
כפר עדשים,
02/04/08 21:34
|
שער הגילגולים לארי–מההתחלה עד הסוף–קראתי ולא שמעתי ממשהו או משהו אמר לי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ישר כוח
ל"ת
איגי,
כפר שמריהו,
01/04/08 00:16
|
|
 |
מפליא אותי שאתה תוקף, כאשר אנחנו אומרים את אותו הדבר בדיוק!...
ל"ת
רון,
31/03/08 17:54
|
|
 |
היש יותר ישראלי מזה?
ל"ת
בני,
ראשל"צ,
01/04/08 03:00
|
|