 |
30.
מילה או שתיים
מושון,
06/04/08 19:31
|
1-לולא חלק מהרעיונות שהביאה היהדות לא הייתם נמצאים בעולם הליברלי הפלורליסטי והנאור שיכול לשפוט... 2-בתקופה שבה נכתב ספר ויקרא רבים מהעמים עוד הקריבו בני אדם לאלילים, שלא לדבר על ''מעמד האישה'' בעמי העולם באותה תקופה... 3-לי אישית יש תחושה שחלק גדול מהמילים השימושיות בתורה (כגון טמא/טהור ועוד) קיבלו משמעות שונה מהמשמעות המקורית שלהם. 4-אל תשכחו שבעוד 10,000 שנה יסתכלו עלינו הדורות הבאים כעל ברברים רצחניים ומטופשים, מה שהיה לעם היהודי באותה תקופה הוא חזון, וכיוון, כיוון שהוביל לימינו ושינה הלכה למעשה את העולם שבו אנו חיים. 5-כל נסיון להפוך את המסר בתורה למסר אישי בלבד יוציא בעיקר שטויות, כיוון שהתורה היא בראש ובראשונה ספר חברתי, יצירה ראשונה בהיסטוריה האנושית של עם שמודע לעצמו כעם, יצירה של ''גנום'' מוסרי של עם... ולכן כל חוק שהוא בתורה חייב להיבחן תמיד גם מהפריזמה החברתית והסביבה שבה הוא נוצר...
יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מושון
רש''ש,
06/04/08 20:36
|
מסכים עם רוח דבריך, לגבי טומאה / טהרה, חוץ מטומאת מת בה כולנו נגועים כי אין בית מקדש ואפר פרה אדומה להטהר, הרי שיתר הטומאות, נידה , קרי ,עדין בגדר אפשרות להטהר בהם ע''י טבילה, הטהרה הנה רוחנית, ואנשים ש''נכנסים'' לזה חשים זאת ממש על בשרם ותחושתם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כבר אמרתי בעבר
מושון,
07/04/08 09:06
|
שאין בתפיסה שלי הפרדה בין חומר ורוח, פשוט בגלל שחומר הוא לדעתי רק ביטוי של רוח בלאו הכי ולכן גם ההפרדה שאתה עשית אינה מקובלת עלי, זו כמובן דעתי, זכותך לחלוק עלי.
רוחני בקצרה הוא בד''כ כל מה שאינו ניתן לתפיסה חומרית או חוקית (דטרמיניסטית), זו ע''פ דעתי אבחנה שגויה לגבי אופי המציאות ה-''אמיתית'', אך היא מובנת.
החלוקה המושגית של טהור וטמא בתקופה המדוברת (בתקופת התנ''ך) הייתה הן ''רוחנית'' כדברייך, אבל גם חומרית, אלא שאתה חייב להבין שההפרדה בין מה הוגדר אז כרוחני ומה הוגדר כחומרי השתנה מאוד עד לימינו, כך שיוצא מצב שהמושג טהור וטמא בימינו הוא כמו אז בחלקו ''חומרי'' ובחלקו ''רוחני'', אך ה-''איזורים'' של מה חומרי ושל מה רוחני השתנו לבלי הכר.
חייבים לציין כי לצד ההבנה הברורה כי צברנו הרבה ידע **חדש** שלא היה ידוע להם (בעיקר מהמדע), הרי שהשיטה שלהם הצליחה לעלות על הבנות מעמיקות (לדוגמא: היגיינה) ללא שהיה להם ההסבר החומרי הקשור בהבנה זו (הקשר בין היגיינה לחיידקים ולמחלות). כמו כן ראוי גם לציין שהיו להם גם טעויות!, גם יושר אינטלקטואלי צריך כאן!
יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מושון
רש''ש,
07/04/08 12:02
|
לא הבנתני נכונה, מעולם לא הפרדתי בין חומר לרוח, היהדות מטיפה תמיד לשלב בין שניהם כגון לא להיות ''רוחני'' סגפן המנותק מהחומר ולהפך, מה שניסיתי להסביר שלמשל כל טבילה במקווה על הבוקר נותנת לך תחושה של טהרה רוחנית. כמובן שיש פה חומריות, טהרה הולכת גם עם נקיון, ואדם שנטמא בטומאת קרי בנוסף לטבילה עליו לכבס את בגדיו, שכן יש פה גם ענין של נקיון חמרי. לגבי היגיינה לדעתי הנך צודק חלקית, כמובן שלא היתה להם את המודעות של היום.( הרמב''ם אגב החל עם מודעות בהיגייינה). אבל כמו שהראתי לך פעם , הם גם הלכו לפי הלכות של כגון :''לא ישתה אדם מכוס חברו שמא יש בו חולי ויעבירו אליו'', אז נכון שהם לא ידעו על עולם החיידקים כמונו , אבל רואים מודעות מסוימת שלדעתי הנה משמעותית. יום טוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לרש''ש
מושון,
07/04/08 16:42
|
ציינתי את זה שהם הגיעו לתובנות עמוקות - (הדוגמא שלך לגבי: ''''לא ישתה אדם מכוס חברו שמא יש בו חולי ויעבירו אליו' שהיא אגב, תובנה פשוטה יחסית, היו אחרות מוצלחות בהרבה'). ציינתי בניגוד אלייך שיש תובנות שהם הגיעו אליהם והם מוטעות (לפחות מהבחינה ה-''חומרית'' לתפיסתך)
לגבי ''חומר ו-רוח'' הכוונה שלי בחוסר ההפרדה היא לא לגבי ''שילובם'', אלא לכוון אל ההבנה שחומר הוא (באנלוגיה) ''צורות'' מסוימות של רוח ושאין לחומר שום הפרדה מהותית מרוח (ברמת ''היסוד'' שלו).
האמת היא שקצת קשה לי להסביר את זה טוב, אבל אני מחפש בזמן האחרון דרך להמשיג את הרעיון בצורה המניחה את הדעת.
יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לרש''ש
מושון,
08/04/08 08:26
|
לגבי אנרגיה חומר והמהות האחידה/יחידה של ''חומר''/''רוח'', אני הייתי משתמש בתורת מיתרי העל, שם **כל** חלקיק, *כל** כוח ו-**כל** ''ריק'' הוא למעשה המרחב-זמן עצמו כשמה שמבדיל בינהם הוא **סוג** ה-רטט במרחב-זמן עצמו.
לגבי תובנות מוטעות, אני מעדיף לא להיכנס לויכוח עליהם (מכיר אותך...) מספיק לציין שאפילו הרמב''ם שאני מעריך ומוקיר טעה בתיאורו מערכות פיזיות כאלו או אחרות. מבחינתי אין בכך שום דבר מפתיע או מוריד מערכם של חז''ל של הרמב''ם הרמב''ן וכל השאר, מכיוון שלפי תפיסתי התורה היא לא ספר מדע ולא ספר פיזיקה ולא ספר פיזיולוגיה. אין שום טעם לצפות מחז''ל לדעת את את ההבדל בין וירוס לחיידק או ממה עשויות הטבעות בשבתאי וכמה כוכבים יש (אל תפנה אותי להידברות כי החישוב שלהם הוא גם מוטעה מבחינה מתמטית וגם נותן תוצאה קטנה ב-3 אפסים מהתוצאה המקובלת על המדע) וכל חיפוש שכזה הוא חיפוש עקר מבחינתי וחסר כל ערך - לא בזה נמדדים המצוינים לעיל! הם פירשו את התורה ע''פ מיטב הבנתם את המדע בן זמנם (כמו שגם אמרתי הם גם הנפיקו לא מעט תובנות מעבר למדע בן זמנם).
מבחינתי (וגם אמרתי את זה לא פעם) התורה היא ספר מוסר **חברתי**, מי שיחפש שם ספר פיזיקה יגלה כי ספרי הפיזיקה של ימינו יותר מעודכנים...
יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למושון
רש''ש,
07/04/08 21:05
|
אנא ציין לאילו תובנות מוטעות הם הגיעו שהנם ''חומריים'' לתפישתי. באמרך ש-חומר או באנלוגיה מסוימת של רוח ואין שום הפרדה מהותית ברמת היסוד ,אני מסכים לחלוטין ועוד יתרה מזו כפי שאומר בהמשך, באם קשה לך לתת הסבר מסבר, אנסה אני לפי הבנתי ממדענים וחכמים דתיים את ההסבר שבאמרינו בקריאת שמע '' אשר בדברו מעריב ערבים בחכמה וכו''', אנו יודעים שכפי שהבריאה נעשתה בכח הדבור האלוקי שלא הייתי שולל ממנו גם כוחות אנרגטיים עצומים, הרי הוא מקיים את הבריאה בכל רגע ורגע, ואם נרד לרמת האטום נראה שבעצם הנו ''חלול'' לחלוטין ,המרחק בין האלקטרונים לגרעין עצומים,( ומי מזיז ונותן את האנרגיה לאלקטרונים אלו?), כמו שאמר המדען צבי ענבל : אם נדחס בכח שיגבר על כוח האלקטרונים את מגדל אייפל נקבל טיפת ברזל בכפית. וכאן בעצם אפשר לסכם ולומר אולי את מה שרצית לומר שחומר ורוח- אחד הם.ורמזים כבר התגלו במשוואת איינשטיין שחומר הנו גם לאנרגיה, אנרגיה בדרך כלל אינה נראית לעין.. ואולי אפשר לסגל לה גם תכונות רוחניות?(המשפט האחרון הנו הגיג שלי מענין מה אתה חושב על זה.) יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
אביתר איזו בורות לך תלמד לפני שאתה כותב על משהו שאתה כ''כ רחוק ממנו
ל"ת
רות,
כרמל,
06/04/08 15:49
|
|
 |
28.
הבורות במקרא מביכה אך -
עצוב,
06/04/08 14:09
|
זאת של חז''ל מקוממת ויחד עם זאת מעוררת חמלה. האבסורד הוא שכת שלמה של מאמינים מתעקשת להתעלם מהתפתחות המדע, הטכנולוגיה והרפואה ולהיצמד להנחות היסוד המגוחכות שהנחו את כותבי המקרא לפני אלפי שנים. ואומללים אלו בטוחים שבידהם 'דברי אלוהים'....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני אנסה להיות נחמד
מושון,
07/04/08 16:44
|
הבורות המביכה היא בעיקר זו ששוכחת את הבורות שהיו לעמים ה-''נאורים'' באותה תקופה (של התנ''ך, של חז''ל - אתה מוזמן לבחור)...
הבורות המביכה היא זו שמנסה לשפוט דרך הפריזמה הליבראלית והפלורליסטית של היום עולם שונה בתכלית, ועוד יותר מכך הבורות הכי מדהימה היא זו ששוכחת את הדרך שהובילה לימינו...
יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
הדתיים עם התירוצים שלהם
יא וואראדי,
06/04/08 10:16
|
יש טקסט והם לא יכולים לשאת את מה שכתוב בו. ואז הם מעקמים את זה לפה ולפה... התורה היא לא מסמך הומניסטי חברים, תודו בזה ותחסכו הרה פלפולים מיותרים.
יישר כוח לכותב, שגם הוא מתפלפל כי לא נעים לו מהתורה, אבל לפחות הוא מתמודד עם הקטעים הלא נעימים. המשך כך!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
שכחת להזכיר את הבורות המבישה של חז''ל באנטומיה נשית
אני,
06/04/08 09:26
|
http://www.daatemet.org.il/articles/article.cfm?article_id=7
שלא לדבר על שאר מפגני הבורות שלהם (הארץ שטוחה, הארנבת מעלה גירה וכו')
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
לך תלמד תורה ואז תבין
ל"ת
יניב,
06/04/08 08:36
|
|
 |
24.
פעם היינו אלות שופטות נביאות
אשה אשה,
ישראל,
06/04/08 08:18
|
פעם לפני עידן הרבנים היינו אלות, אלילות,שופטות נביאות. שרנו ורקדנו. אז השיער שלנו לא הפחיד אף אחד. הקול שלנו לא היה ערווה (למען השם איזה מוח מסוגל להמציא דבר נורא כל כך). והדם שלנו. כן הדם שלנו היה דם ולא טומאה. ממה הם מפחדים? הם כל כך מפחדים מנשים שהם לוקחים את הילדים הקטנים למוסדות חינוך ''טהורים'' מטומאה וטמאות ונשים. שם הילדים הרכים גודלים חשופים לכל מיני מונדרוביצים וסנגרויהם. השם ישמור וירחם על הילדים הרכים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
מה למבקרי המקרא אצל עניינים רוחניים?
תורני,
רמות,
06/04/08 06:26
|
מה מבין הכותב הנכבד בטומאה ובטהרה? כלום! אילו התעמק בנושא, היה יודע שאדם שקיים יחסי מין (עם אשתו) או ששהה בחדר עם מת או שבקר בבית הקברות הוא טמא. שתי הטומאות האחרונות הן חמורות ואין להן טהרה בימינו בעוד שלטומאת יולדת יש ויש.
מדוע מבדילה התורה בטומאת היולדת בין בן לבת? אין לכך הסבר רציונלי כמו שלכל עניין הטומאה אין הסבר רציונלי. אבל הכותב הנכבד נגש לתורה באופן מטריאליסטי, כשם שנגשו מבקרי המקרא הגרמנים, ומניח מראש שהתורה נכתבה ע''י ''מחבר המקרא'' - אנוש בעל חולשות שאחת מהן היא שוביניזם זכרי.
ומה איכפת לכותב מטומאה וטהרה כאשר אין הוא מבין את הנושא כלל? הטומאה היא עניין רוחני אשר המטריאליסט לא יבינו לעולם. אין לטומאת יולדת כמעט שום משמעות גשמית (חוץ מכניסה להר הבית, אכילת קרבנות ותרומה) ולכן כל תלונתו של הכותב אשר איננו מכיר ברוחניות היא חסרת משמעות.
המצורע של המקרא איננו מה שקוראים היום leper. אלא דבר אחר לגמרי. וראיה לכך היא שהרי התורה אומרת ''וראהו הכהן'' ולא וראהו הרופא. משמע שיש כאן שוב עניין המסור לדיאגנוזה של הכהנים המשמשים בקדש. שוב, מדובר כאן על עניין רוחני גרידא אשר האדם השקוע בגשמיות והלא מלומד איננו מכיר בו ולכן לא יוכל להבינו לעולם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הצרעת המתוארת..
רש''ש,
06/04/08 09:01
|
במקרא נובעת ממניעים רוחניים (כגון לשון הרע וכיו''ב) ולא ממניעים זיהומיים כמו שהמחבר מתאר ואף מביא צילומי מצורעים של ימינו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
מה למבקרי המקרא אצל עניינים רוחניים?
תורני,
רמות,
06/04/08 06:23
|
מה מבין הכותב הנכבד בטומאה ובטהרה? כלום! אילו התעמק בנושא, היה יודע שאדם שקיים יחסי מין (עם אשתו) או ששהה בחדר עם מת או שבקר בבית הקברות הוא טמא. שתי הטומאות האחרונות הן חמורות ואין להן טהרה בימינו בעוד שלטומאת יולדת יש ויש.
מדוע מבדילה התורה בטומאת היולדת בין בן לבת? אין לכך הסבר רציונלי כמו שלכל עניין הטומאה אין הסבר רציונלי. אבל הכותב הנכבד נגש לתורה באופן מטריאליסטי, כשם שנגשו מבקרי המקרא הגרמנים, ומניח מראש שהתורה נכתבה ע''י ''מחבר המקרא'' - אנוש בעל חולשות שאחת מהן היא שוביניזם זכרי.
ומה איכפת לכותב מטומאה וטהרה כאשר אין הוא מבין את הנושא כלל? הטומאה היא עניין רוחני אשר המטריאליסט לא יבינו לעולם. אין לטומאת יולדת כמעט שום משמעות גשמית (חוץ מכניסה להר הבית, אכילת קרבנות ותרומה) ולכן כל תלונתו של הכותב אשר איננו מכיר ברוחניות היא חסרת משמעות.
המצורע של המקרא איננו מה שקוראים היום leper. אלא דבר אחר לגמרי. וראיה לכך היא שהרי התורה אומרת ''וראהו הכהן'' ולא וראהו הרופא. משמע שיש כאן שוב עניין המסור לדיאגנוזה של הכהנים המשמשים בקדש. שוב, מדובר כאן על עניין רוחני גרידא אשר האדם השקוע בגשמיות והלא מלומד איננו מכיר בו ולכן לא יוכל להבינו לעולם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
מאוד קל לנגח את התורה שמציגים אותה
למי שלא למד,
06/04/08 06:05
|
קל מאוד להסית נגד היהדות שהקהל הוא חילוני, מסורתי ואפילו דתי ברובו שלא מכיר את המקורות ואת היהדות כפי שהוא אמור להכיר. ואת זה התקשורת עושה מצויין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
כנסו: על טומאה וטהרה - כל ההסבר:
שוקי,
06/04/08 04:38
|
מהי משמעות המושגים טומאה וטהרה? http://www.arachim.org/Index.asp?ArticleID=1232&CategoryID=323&Page=1
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
אחרי לידת בת גם טהורים פי 2 מאשר בן
נתנאל,
06/04/08 04:08
|
אחרי לידת בן האישה טמאה שבוע ואחרי טבילה היא טהורה 33 יום. אחרי לידת בת האישה טמאה שבועיים ואחרי טבילה היא טהורה 66 ימים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
כדי לדעת משהו
פיני,
קנדה,
06/04/08 04:01
|
בחיים צריך לילמוד חשבון צריך מורה לחשבון עיברית מורה לעיברית אנגלית מורה לאנגלית בשביל לילמוד תורה צריך לילמוד תורה מרב ולא לפרש על פי דעת של טיפשים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
ל 1 המוח שלך הכי ישן
פיני,
קנדה,
06/04/08 03:55
|
|
 |
תודה על המחמאה..
רש''ש,
06/04/08 08:23
|
לפי התגובה אני מבין שהנך יהודי אמריקאי לאו דוקא מהזרם האותורדוקסי, אתה נשמע מהרפורמים, אלו שהנוצרים האווגנליסטים ציונים ומאמינים באל יותר מהם, אלא שאומרים - if there is god , אלו שעושים חתונות עם ראביי וכומר לא?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
הצרעת שבמקרא היא לא אותה צרעת של היום ...
Gershon,
Jerusalem,
06/04/08 03:37
|
במקרא זו מחלה יחודית ליהודים ואפילו לא כל יהודי יכול לחלות בה ... אלא רק בעלי דרגה רוחנית גבוהה מאוד .... המחבר הכתבה הוא סתם פטפטן ובור ...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
כותב המאמר לא יודע מה הוא כותב
שלום,
ים,
06/04/08 03:12
|
הכוונה בתורה שלבן או לבת זה לקרבן ולא לטומאה ומי שכתב את זה שילמד ברית החדשה או קוראן שמה הרבה יותר מעניין טיפש אאחד
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
כותב המאמר לא יודע מה הוא כותב
שלום,
ים,
06/04/08 03:11
|
הכוונה בתורה שלבן או לבת זה לקרבן ולא לטומאה ומי שכתב את זה שילמד ברית החדשה או קוראן שמה הרבה יותר מעניין טיפש אאחד
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
משתמשים באותן מילים, וחושבים שיש להם אותן משמעות:
גל,
06/04/08 01:52
|
לוקחים טקסט בן 3000 שנה, וכופים עליו את הפרשנות הסוציולוגית שיש לנו כיום על המילים, ואפשר לצהול: שוב ''הוכחנו'' שהדת היא רעה..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
שטחי מאוד עד כדי סילוף של העובדות
בור קצת פחות,
06/04/08 00:52
|
באונ' ת''א יש קורס שנקרא בין אונטלוגיה לציווי, אחד הנושאים הוא בדיוק טומאה וטהרה, אם הכותב המלומד היה קורא קצת רמב''ם או הוגים יהודים אחרים הוא היה מגלה שלהיות טמא זה לאו דווקא משהו רע, שייתכן והשימוש היחיד של מושג זה בהקשרים מסוימים הוא טקסי ולא משתמע ממנו שום דבר במציאות- אז האמת היא שלא המקורות אנכרוניסטיים ולא מותאמים לימינו אלא שהכותב המלומד פשוט לא השקיע יותר מ-5 דקות בכתיבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יאללה דמגוגיה...
יאללה,
07/04/08 15:51
|
אם טמא זה לא כל כך רע, אז למה נתנו את זה לנשים? בוא נתחלף!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
בין היתר על כתבה כזו אמרו והתכוונו החכמים היודים המקורים.
אלי,
06/04/08 00:46
|
''טפש שזרק אבן לקרקעית הנהר אפילו מאה חכמים לא ימשו אותה''. זוהי בעצם כל ''הברכה'' שבכתבה הנל. הכותב שמח לעצם העובדה שנתנה לו יריעה והוא הקליד עליה גבוב של שטויות חסרות בסיס ושחר שאין אפילו לטעם לנסות ולהסביר לו את גודל בורתו. שבוע טוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
בור ועם הארץ
משה,
פ"ת,
06/04/08 00:42
|
מה שכתוב בתורה שאישה אחרי לידה תשב בדמי טהרה חודש לבן וכפול לבת . מסבירים המפרשים: תשב בדמי טהרה פרושו שאינה נטמאת טומאת נידה מדמיה והיא ט ה ו ר ה אע''פ שמדממת. אביתר שולמן כדאי שתבדוק את עצמך לפני שאתה מפרסם דברים על דעת עצמך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
היולדת בת גם טהורה כפליים 66 יום ולא 33
שלומית,
ירושלים,
06/04/08 00:32
|
הכותב מבין אולי בבודהיזם אבל ודאי לא ביהדות. טוב שהוא מנסה ללמוד תורה, אבל הייתי ממליצה לו להיעזר במי שיודעים לפני פרסום הגיגיו ברבים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
אביתר - טמא וטהור לא שווה טוב ורע...
דוד,
תל-אביב,
06/04/08 00:23
|
אנא, תקרא את נחמה ליבוביץ.
(גם כאן יש כמה טוקבקים ברמה שכדאי לך להעמיק בהם).
אני חושב שאתה שואל שאלות יפות על פרשת השבוע, אבל סימנת לעצמך מראש את התשובות.
תשובות יפות, ומלאות חוכמת חיים אתה יכול למצוא אצל לא מעט רבנים, ואנשי אקדמיה מתחום מחשבת ישראל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
אם זה דוקטורנט אז למה צריכים אונברסיטה?
אבי,
רחובות,
06/04/08 00:16
|
המלומד הנ''ל (בכל אופן הוא חושב כך) אינו יודע מקרא אינו יודע בין ימינו לשמאלו בחכמת התורה. כל פעם שאני רואה איזה ד''ר או אחד שהוא מתיימר להבין בתנ''ך אני מגלה שמי שאין לו עבר תורני או שלא למד כמה שנים טובות תורה הוא לעולם לא יכול להבין ולא יכול לחוות דיעה. זה הרבה יותר מוזר מאיזה אחד טיפש שלא יודע קרוא וכתוב שמחליט לחוות דיעה ברפואה או בסגנון הזה. כידוע חכמת התורה היא מעל כל החכמות שיש בעולם וכפי שהמדע מגלה דברים אלפי שנים לאחר שהם נכתבו שחור על גבי לבן בתורה כגון ארבעת החיות שהתורה אומרת שהם בלבד ולא יותר יש להם סימן טהרה אחד ולא שניים . חזיר, שפן, ארנבת וגמל. ושנים שהמדענים מנסים להפריך טענה זו ולא מצליחים ומי שיכול להתחייב על כך זה רק הקב''ה שהוא יודע את כל מאות אלפי מיני החיות שיש בכל העולם כי הוא בראם. אין אף אחד אחר שהיה יכול להתחייב ע''כ. דוגמה ב' רק לפני כמה עשרות שנים גילו שהעולם עגול, ןאמנם בזוהר כותב רבי שמעון בר יוחאי מפורשות שהעולם עגול וכידוע רשב''י חי לפני אלפי שנים וכך הוא כותב שהעולם עגול ושיש לצד אחד אור אז לצד השני יש חושך ויש כאלה שהשמש מגיעה אליהם ממש לזמן מועט ובקושי יש להם יום וכו' וכידוע בזמן רשב''י לא היה חלליות ולא כל הטכנולוגיה שיש היום הוא יודע את זה רק מהתורה. ועוד הוכחה שתורתנו תורת אמת לפני שנים אחדות מצאו בהרי אררט שבתורכיה את תיבת נח המובאת במקרא עם אותם מידות בדיוק שכתובים בתורה. וכן עוד עשרות דוגמאות
נחזור לעניינו אנו הכותב הנבוב מוח הנ''ל אילו היה מסתכל במקרא קצת יותר בעומק היה רואה שהכוונה ''תשב בדמי טהרה'' הכוונה היא שהיא טהורה ואפילו אם היא תראה דם אנחנו אומרים שהיא טהורה וזה לא דם המטמא, אז נכון אמנם לאחר הלידה אז אם זה בן היא טמאה רק שבוע, אבל לאחר השהוע היא תשב בדמי טהרה 33 יום בלבד, אבל בלידת בת היא טמאה שבועיים לאחר הלידה אבל ביא תשב בדמי טהרה 66 יום דהיינו תהיה טהורה בכל מצב ואפי' אם תראה דם,
אז הכותב המלומד כשאתה רוצה להגיש עבודה אקדמית אתה מתבקש להיות קצת יותר עמקני קצת יותר ללמוד את החומר שאתה כותב עליו את העבודה ואל תגרום לעצמך עוול ותחשוב שאתה בקי גדול בדברים שאין לך מושג בהם .
ולא יעזור מה תגיד על התורה מיליוני אנשים בעבר ובהווה האמינו ומאמינים בה כחכמה הכי גדולה וזה ה''מקצוע'' היחיד שככל שאתה לומד יותר אתה מגלה כמה זה רחוק ממך כמאמר החכם מכל אדם שלמה המלך ''אמרתי אחכמה והיא רחוקה ממני'' ותסכים איתי שהאבות הקדושים ומשה רבנו וכן הנביאים והראשונים והאחרונים ור' שמעון בר יוחאי והרמב''ם ואביי ורבא והבית יוסף וכל חכמי היהודים קצת יותר חכמים ממך (ובוודאי לאחר המאמר הריק מתוכן שלך והמסולף מכל זווית אפשרית) והם כווווווולם היו להוטים ומשתגעים אחרי התורה כמשוגעים כמאמר האור החיים הקדוש שאילו אדם היה יודע את ערך התורה היה להוט ורץ אחריה כמשוגע. רק בכוונה יש לאדם קשיים ויצר הרע כי זה כל הניסיון שאדם לא ידע את ערך התורה והוא יגיע לכך בכוחות עצמו זה מטרתנו בעולם להתגבר על מכשולים וניסיונות.
מאחל לך שתראה את האור ותצליח בחיים, ושהעבודות האקדמיות שלך יהיו קצת יותר ברמה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
''רק לפני כמה עשרות שנים גילו שהעולם עגול''
לא רב,
עם אף אחד,
07/04/08 15:48
|
|
 |
6.
הבור המברבר
מתניה,
05/04/08 23:33
|
1. מותר לבעל לגעת באישה, ולקיים איתה יחסים בימי הטהרה. זו בדיוק המשמעות של ''דמי טהרה''. 2. עיין בפרשנים (למשל, רמב''ן) ותראה שהטומאה הכפולה עבור לידת נקבה אינה מיוחסת לאיזה חיסרון בנקבה, אלא לגורמים פיזיולגיים שנוגעים לטבע הזכר והנקבה.
אבל למה לנסות להבין, אם אפשר להשמיץ ולקבל מחמאות. הרי ברור שאם מדובר בתרבות שלך, היא עלובה ומיושנת לעומת הפילוסופיה הנאורה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מתניה, את בורה ושטופת מוח.
חילונית שיודעת,
06/04/08 03:15
|
על איזה ''גורמים פיזיולוגיים שנוגעים לטבע'' את מדברת ? הרפואה והמדע התפתחו ב 3000 השנים שחלפו, אך בורים כמותך מתעקשים לסמוך על הבורות וחוסר ההבנה של אז. כמה חשוכים אפשר להיות?? מאחר והצעת לנו לעיין בדברי הרמב''ן, אז הרשי לי להביא ציטוט מאלף מדבריו: ''... כי הנידה בתחילת זובה, אם תביט במראה של ברזל הבהיר ותאריך לראות בה, יראו במראה טיפות אדומות כטיפות דם... והנה היא כאפעה הממית בהבטתו,.... כי רעתה רוע מתדבק. והוא שאמר 'בנידת טומאתה', כי יזכיר בה לעולם טומאה, שהיא כשרץ וכאיש המצורע שטומאה להם בגופם...'' (הרמב''ן - בפירושו לספר ויקרא י''ח יט') יתכן באמת שאת אפעה ממית או שרץ אך לא כל הנשים כאלו, רק אלו שטופות המוח. חבל שלא היה וידאו בימי הרמב''ן, אולי הוא היה מפיץ סרטי תעמולה על השרץ/אשה בסגנון הסרטים שהראו את היהודים בדמות חולדות ועכברים מתרוצצים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון המדע..
רש''ש,
06/04/08 07:43
|
התפתח באלפי שנים ומוצא בדיוק את הקביעות שכתבו חכמינו לפני 2000 שנה ( התקופה החשוכה לטעמך) במחקרים חדשים מוצאים חדשים לבקרים מה שנכתב בתלמוד, חמה מנרתיקה, 40 יום הולד חי לכל דבר ועד ועוד. אגב את מדברת על טומאת נידה ומתניה דבר על תקופת ההמתנה ''דמי טהרה'' שני דברים שונים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מזל שיש עוד..
רש''ש,
06/04/08 02:13
|
חכמים המחזיקים בידע ביהדות, אחרת עם גלי הבודהיזם ושאר צ'ונאמים למיניהם היינו מגיעים לתקופת הקראים. אבל הכל מתחיל בחנוך לדעתי, באם מלמדים את התנ''ך תחת השם החדש ''מסורת ישראל'' ,מתפתח פה דור שידקלם היטב את שייקספיר או ישחה בים הפילוסופיה הבודהיסטית אבל לא ידע פסוק בתהילים. שבוע טוב וחדש טוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כדאי שתעיין מדי פעם בשקספיר
אינטלקטואל,
06/04/08 13:48
|
|
 |
לא יותר מפסוק בתהילים זה בטוח!
ל"ת
רש''ש,
06/04/08 17:51
|
|
 |
5.
סליחה. אבל זה דוקטורנט ?!
אוי ואבוי!!,
05/04/08 23:28
|
כמה אי דיוקים - ה' יעזור וירחם ויגן ויושיע.
אז מההתחלה - טומאה וטהרה הם מושגים רוחניים. הם באים לבטא את רמת הקשר שלנו אל עומק החיים. ככל שאנחנו נפגשים בחוסר חיים גדול יותר - כך אנו נמצאים בדרגת טומאה גדולה יותר. זה לא חטא להיות טמא, זה רק אומר שנפגשנו עם חוסר חיים בדרגה מסויימת, ועלינו לעבור תהליך מסויים כדי לחזור למצב גבוה יותר. הטומאה החזקה ביותר - טומאת מת. טומאות חלשות יותר - טומאת נידה למשל, בה היה מפגש עם ביצית שיכלה להביא חיים, והיא ''מתה''. שוב - זה לא חטא, זו מציאות ויש להתמודד איתה.
בלידה נפגשים עם עוצמות חיים אדירות. בלידת בת - עוצמת החיים גדולה כפליים, מפני שבת גם היא אוצרת בתוכה אפשרות לבניית חיים ! ולכן הטומאה בהיפרדות מהבת הזאת גדולה יותר. כלומר, אין קשר לשוביניזם וכו'. כדאי ללמוד לפני שכותבים. לא מזיק.
(לגבי ה-''33 יום'' וה-''66 יום'' זה פשוט קשקוש בלבוש אחד גדול ואוי ואבוי למי שקיבל את הנ''ל ללימודי דוקטורט. הכתוב כותב בדיוק ההיפך - אלו ימים של דם טוהר - כלומר, כל דם שהיא רואה בתקופה זו הוא דם טהור שאינו מטמא !)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם אני התחלחלתי. נרגעתי אחרי שקראתי את תשובתך היפה
ל"ת
שרוני,
06/04/08 03:23
|
|
 |
מרוב ''רוחניות'' נתבלבלה דעתך...
משקרים לעצמכם,
06/04/08 03:19
|
|
 |
זה מה שקורה כאשר..
רש''ש,
06/04/08 02:07
|
מנסים לנתח ע''פ הפשט בלבד ולא מתיחסים לתורה שבע''פ, (ישר כח אגב על התשובה המפורטת והמעמידה דברים על דיוקם), זה מזכיר את ההסתכלות הקראית על התורה, לבושתינו אנשים עושים היום דוקטורנט לפילוסופיה בודהיסטית מבלי לדעת א', ב' ביהדות שבוע טוב וחודש טוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה לאל שיש עוד אנשים שקוראים את התורה
לא רב,
עם אף אחד,
07/04/08 15:46
|
תודה לאל שיש עוד אנשים שקוראים את התורה ומנסים להבין אותה. לצערי, הדתיים של היום אינם פותחים ספר תורה ומתעלמים ממנו ככל האפשר. במקום זה הם עוסקים בתילי התילים של ההלכות והפלפולים הטרחניים של התלמוד והגמרא, שרלוונטיים לתקופתנו בדיוק כמו התנ''ך- זה בן אלפיים שנה וזה בן שלושת אלפים שנה, מה ההבדל?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אסביר לך..
רש''ש,
07/04/08 21:57
|
אי אפשר להבין את התורה שבכתב ללא ידע בתורה שבע''פ ''המשנה'' שנתנה למשה בסיני, התורה עצמה לא מנוקדת, איך תדע אם בסוכות תשב 7 ימים או בסיכות תשב שבעה ימים?. לכן הבנת התורה מחייבת הבנת המשנה, התלמוד מביא משניות ומתפלפל בהם , יש בכך ים של חכמה מה עוד שיש שילבים של סיפורים הסטוריים ,הנו מסביר את הלוגיקה של הטקסט המקראי, ומראה לך איך שום אות או מילה בתורה אינן מיותרות , ומה הן באות לרמז.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בדיוק. ב''תורה שבע''פ המציאו תירוצים מביכים ...
ל"ת
אלוהים,
06/04/08 13:46
|
|
 |
יפה אמרת.
קצת הגיון,
06/04/08 01:01
|
|
 |
4.
טומאה וטהרה
ראובן,
חולון,
05/04/08 23:21
|
טומאה היא לא לשרת את המדינה. טהרה היא להיות אדם ישר וכן.
טומאה היא תעשיית ילדים למען סיפוק עצמי ללא יכולת לכלכלם.
טוהרה היא כיבוד אשה באשר היא.
די עם השטויות ומנהגים מלפני אלפי שנים.
כל הזמן שלא נקדם את דת היהודית לתקופתנו, כך יעזבו יותר ויותר יהודים את הדת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה בור .....
ל"ת
Gershon,
Jerusalem,
06/04/08 03:27
|
|
 |
ואתה חכם גדול...
ל"ת
NOT,
06/04/08 09:15
|
|
 |
למגיב, מילים בסלע!
ל"ת
ירון,
חיפה,
06/04/08 01:25
|
|
 |
100%
ל"ת
בני,
06/04/08 01:08
|
|
 |
3.
לידה עבור הגוף זו אבדה
שירה,
יפו,
05/04/08 23:16
|
הגוף בלידה מאבד איבר. לידת בת, עבור הגוף זו אבידה גדולה יותר משום ההולדה שבבת. יכולת ההולדה שווה אצל גבר ואשה אבל לאשה תפקיד נוסף והוא הריון-הזנת וגידול העובר עד לידתו. לכן הגוף אבל יותר בלידת בת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Thank you.
ל"ת
A,
M,
06/04/08 03:56
|
|
 |
2.
זרע צרע טהר טמא
תמר ושמעון,
05/04/08 22:57
|
אותיות העברית מעידות על ריבוי המשמעותן. כל מילה היא עולם מלא ורב פנים, מחוברות לשלמות שמהן הן באו. אותיות הן עינים הפוקחות אותנו אל אותה מציאות מופשטת הנרקמת מול ההבנה שלנו. אנחנו אלו שמעניקים את המשמעויות התובנית לקווים והפסים המכופפים המכונים אותיות.
ומספיק רק עשרים ושתיים אותיות כדי ליצור עולם אין סופי של דימויים. מאורגנות האותיות אחת לשניה למילים, המילים למשפטים - אישה כי תזריע,
למה לא פותח הפסוק אישה כי תהרה. ממתי אישה מזריעה ומדוע האישה טמאה לקודש אחרי הלידה, ומה ההבדל בין זכר לנקבה, ומה הקשר בין צרע-ת לזרע, רע וטוב, טמא, טהר מדוע האותיות קשורות ומה בין צדיק לזין יסוד וסוד? התשובות הם מגווונות. ובספר הזהר מצוין שהפרוד קיים רק פה בעולם הזה. זכר ונקבה כלולים זה בזה ונפרדים כשיוצאים לאויר העולם. כך גם האותיות והמילים מעידות על אותה שלמות אחדותית זכר כלול בנקבה נקבה כלולה בזכר טהר כלול בטמא, זרע בצער, בצער תלדי בנים, צער וצרעת.
האותיות והמילים הם הבל הבלים , נשימה רטובה וחמה. ההבל הזה לא רק שיוצר את המציאות מסבבנו, הוא מתאר אותה, מפיח חום ואנרגיה ההופכים לתגובה ולמעשה המפריד את השלמות לטוב ורע.
הבסיס לטהרה והטמאה הוא החיים ומוות, מוות רוחני מוות פיזי. הצרעת בקבלה מתוארת כמחלה שבה נסתמים האורות. ההשראה האלהית מסתלקת מהתודעה. דוד המלך סבל ממנה, לכן הצרעת היא צערת. מחלת הצער, כלמר דיכאון, שמחת החיים שנעלמת. כל מה שקרב למוות הוא טמא ומורחק מהחיים. הריקוד בין מה שמחייה אותנו ובין מה שממית אותנו, בכל הרבדים ובכל המשמעויות. האפשרות להתרפא היא ההטהרות הזמן שאדם צריך כדי להחלים מהמחלה הוא זמן של קבלת חמלה, המילים הן עדות וגם תודעה, אמצעי המקרב אותו לאמצע, שנשמע מהן את המשמעויות, שמבארות לנו את הנמצא, מחברות אותנו לכוחות החיים ושומרות עלינו מחדלונו של המוות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זוג קשקשנים, ובעיקר משעממים
לא רב,
עם אף אחד,
07/04/08 15:43
|
לכו תלמדו קורס מבוא לבלשנות, ותבינו איך מילים נולדות, ומה הקשר ביניהן ובין מילים דומות או זהות בשפות שמיות נוספות - שחלקן קדמו לעברית. אני בטוח שאחרי כן תפסיקו להמציא תיאוריות מהתחת... סליחה על הביטוי, אבל למצוא קשר בין ''צער'' ו''צרעת'' זה כמו למצוא קשר בין ''אמנון ותמר'' ובין ''תמר ושמעון''. תגיד את האמת, שמעון - גם אתה אנסת את אחותך?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מעמיק, מעודן ויפה
ל"ת
תודה,
06/04/08 14:00
|
|
 |
מעניין מאוד...
מתה על,
הגימטריות...,
06/04/08 09:20
|
לאור העובדה שעד ימי בית שני בני ישראל כתבו עברית בצורה שונה לגמרי ממה שאנחנו כותבים היום (בכתב אחר לגמרי וללא אותיות אהו''י כלל - המילה ''יהד'' נקראה ''יהודה'') ובימי בית המקדש השני היהודים כבר לא דיברו וכתבו עברית בכלל...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
thank you :) wonderful.
ל"ת
A,
M,
06/04/08 03:55
|
|
 |
1.
נו באמת..
רש''ש,
05/04/08 20:25
|
עם כל התואר המפוצץ שלך כדר' לבודהיזם, אשר אינו יודע מי כתב את המקרא, איני מבין איך אתה מנסה (בכשרון של לתפוס פופוליזם בפמיניזם)לנתח טקסט מקראי, ועוד בכזו זילות, טוב נו אני מבין שכבודהיסט אינך מאמין באל לא? אז עם מי יש לדבר?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואתה יודע מי כתב?
אלוהים,
06/04/08 03:22
|
אם ב''זילות'' עסקינן, אנא, אל תוציא שם רע לאינטליגנציה האנושית...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה זה אינטיליגנציה אנושית?
רש''ש,
06/04/08 07:50
|
האנושות רק ''חושבת'' שהיא בעידן אינטיליגנטי.. אם ירדת לעומק דברי. בתשובה לשאלתך , ידוע לכל מי שקצת נכנס ללמוד תורה שהקב''ה הסתכל בתורה וברא את העולם ,משמע שאלוקים כתב את בתורה, ועזוב את יתר הפרשנויות למי הוא נתן לכתוב ואיזה חלק. חודש טוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רש''ש - חשבתי אותך אינטליגנט!
לא רב,
עם אף אחד,
07/04/08 15:40
|
מזה מאות שנים יודע לכל מי שעיניו בראשו כי התנ''ך נכתב בתקופות שונות ובידי אנשים שונים, ונערך בידי עורך אלמוני אשר עשה כמיטב יכותו ליישב בין הגרסאות השונות והסותרות. לא צריך הרבה מאמץ - פותחים את ספר בראשית ועל הפרק הראשון מגלים שני סיפורי בריאה שונים לחלוטין, ובהמשך - שתי גרסאות שונות לסיפור המבול, אשר שולבו זו בזו בניסיון לא מוצלח ליצור סיפור עקבי. התופעה חוזרת לכל אורך התנ''ך ואין כיום אף אדם משכיל אשר מתכחש אליה - חוץ מקומץ עובדי אלילים המתכנים ''יהודים דתיים''...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בחיים לא שמעתי כזה קשקוש, יש לך קבלות?
ל"ת
רש''ש,
07/04/08 21:49
|
|
 |
לאלוקים - בעיות בכתיבה
אנוש,
06/04/08 13:44
|
''אלוקים'' שלך סבל בין השאר מחוסר עקביות ומבעיות לוגיקה חמורות כשכתב את המקרא... ואני לתומי חשבתי שהדבר נובע מכך שבני תמותה שונים בתקופות שונות ובעלי אידיאולוגיה קצת שונה - הם שכתבו....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אנוש זה כנוי נחות מבן-אדם, נסה להתקדם קצת..
ל"ת
רש''ש,
06/04/08 17:53
|
|
 |
דוקטורנט אינו ד''ר!
שאול א.,
06/04/08 00:34
|
דוקטורנט הוא סטודנט הלומד לתואר שלישי. ד''ר הוא מי שסיים לימודיו לתואר שלישי והוסמך. אולי האיש מבין בבודהיזם, ספק רק אם הוא מבין ביהדות. על פי תוכן דבריו, מסתבר שאינו מבין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה על ההארה.
ל"ת
רש''ש,
06/04/08 07:45
|
|
 |
כל הדתות מיושנות ולא רלוונטיות
Universalism,
Unitarian,
05/04/08 23:03
|
יש לחבר מסמך אותנטי שמתאים לימינו אנו, ולהתפתחויות שחלו בתפיסת המציאות. משהו כמו תיאוריה מאוחדת לכל האומות.
חפשו בגוגל- Unitarian Universalism
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Mision Imposible
רש''ש,
06/04/08 02:20
|
חוץ מהיהדות והאיסלאם, וחלקית תפישת הנצרות המאמינים באותו אל, יש לך ים של דתות די משמעותי, עדיף לדעתי וגם יותר מעשי להלחם בהתחממות כדוה''א וההשלכות החמורות שלה. שבוע טוב וחודש טוב.
הגב לתגובה זו
|
|