אלו המכונות בעגת הרוכבים ''אופני מדבקה'' (אופנים זולות במפרט ירוד שאין אחריהם יצרן אופנים אמיתי ומוכר והמפעלים בסין ידביקו עליהם כל מדבקה לדרישת היבואן).
האופניים האלו הם ערימת ברזלים, מתפקדת בקושי שתחליד במהרה. יש להם מפרט שנועד להרשים את הקונה הטירון (שני בולמי זעזועים קידמי/ אחורי, 21 הילוכים, צורה קרבית של אופני הרים, צבעים מרהיבים) ומחיר מפתה מאוד - בד''כ עד 550 ש''ח. הכסא יכאיב לכם בישבן, תנוחת הרכיבה תכאיב לכם בגב, ההילוכים יקפצו לכם, והאופנים יתחילו להחליד תוך חודשים ספורים. לפעמים הם מגיעים עם שמות מתחזים למותגים מוכרים (מחוץ לעולם האופנים) כגון ''ג'יפ'' או ''טיסו''. לא לגעת, חבל על הכסף שתזרקו. בעוד 200 - 300 שקל כבר אפשר למצוא אופנים אמיתיות שיסבו הנאה ממושכת.
איך מבדילים? מבקשים מהמוכר את המפרט הבא:
שלדה - רק מאלומיניום. חישוקי אלומיניום, שפיצים לא מחלידים.
כל אופני המדבקה מגיעים עם שלדת פלדה כבדה.
מערכת 21 הילוכים שכל מרכיביה מתוצרת ''שימאנו'' - ערובה לאמינות. לא לגעת בשום דבר אחר. לא לתת שהמוכרים ידחפו לכם העברת הילוכים ע''י סיבוב ידית האחיזה של הכידון (כמו בוספה). לקחת רק הילוכים עם העברה ע''י ידיות קטנות ונפרדות.
בולמי זעזועים - עם המפרט הנ''ל ובולם אחד (קידמי) תוכלו להשיג החל מ 700 ש''ח.
עם שני בולמים (קידמי/אחורי) החל מ 850 ש''ח.
לבולם זעזועים קידמי סטנדרטי יש מהלך של 50 מ''מ. לפעמים, באותו מחיר, ניתן למצוא בולם קידמי עם מהלך ספיגה גדול יותר (עדיף) עד 80 מ''מ. אם תקציבכם מאפשר, העדיפו שני בולמים. הנסיעה תהיה נוחה ונעימה יותר.
חשוב! בקשו מהמוכרים לתת לכם לנסות אופנים שונים לפני הרכישה. השוו את נוחות תנוחת הרכיבה, נוחות הכסא, העברת הילוכים מדויקת וחלקה, תגובת בלמים חדה ותגובת בולמי זעזועים מורגשת ונעימה (לא קשה מדי). קחו את מה שמרגיש לכם מתפקד טוב יותר.
שיפורים אפשרים: כיסא נוח יותר (70 - 100 ש''ח). החלפה לפדלים שטוחים ( 90 -100 ש''ח). רוב האופניים מגיעות עם פדלים מפלסטיק שיתפרקו במהרה.
הגב לתגובה זו