שיווק ''בנזין 96'' נכפה על המשק ע''י משרד התחבורה אשר ביקש ל''דאוג'' כי לבעלי הרכב הישן יהיה אפשרי לרכוש בנזין לפי המלצות המקוריות של היבואן. אף אחד לא נתן את דעתו לכך ש''בנזין 96'' מתחילת שנות ה ''90'' נדרש בשעתו ע''י יבואני הרכב משום שהיה אז הכי טוב שיש. יצויין כי בתחילחת שנות ה 90 לא נדרשו איכויות הנדרשות היום ובמיוחד לא נדרש כלל בתחילת שנות ה 90 ערך מינימלי עבור ''אוקטן מנוע'' - MON. אוקטן המנוע אותו MON הוא הוא הערך החשוב כאשר מדובר במניעת צלצולים כאשר מאיצים רכב ובו מספר נוסעים מ 0 ל 30 קמ''ש או כאשר מזנקים עם רכב שכזה בעלייה. הדרישה לערך מינימלי עבור ''אוקטן מנוע'' היא דרישה ''חדשה'' יחסית בישראל. יצויין שהיום הערך המינימלי היום לאוקטן מנוע (MON ) הן לבנזין 95 והן לבנזין 96 הינו זהה והוא עומד על 85.
בתחילת שנות ה 90 שווק בישראל בנזין שאמנם היה לו אוקטן ''מחקר'' (RON )של 96 אבל אוקטן המנוע שלו היה כ 82-83 בלבד....
מלכתחילה לא היה כל צורך לשווק בנזין 96 ו 95 בעת ובעונה אחת. מלכתחילה ענה ''בנזין 95'' שלו אוקטן ''מנוע'' של 85 מינימום לכל הדרישות להוציא ההגנה בפני בלאי שסתומי הפליטה. למניעת בלאי זה נדרשים היום בעלי רכב ישן להוסיף את התוסף האשלגני . לצערי הנושא הזה הוא נושא לא מוכר גם בקרב רבים הסמוכים לעולם הרכב. לא אחת אני מוצא את עצמי נדהם מחוסר הידיעה בעניין צרכני ''יום-יומי'' שכזה גם בקרב מי שמצוי בתוך עולם הרכב. חשוב להשתדל ולמצוא מדיה שבה ניתן להביא לידיעת הכלל נושאים צרכניים שכאלה שיש להם משמעות כלכלית כה גדולה.