א. מחיר הדירות אינו קשור באטרקטיביותן כהשקעה אלא לכל היותר אטרקטיביותן כהשקעה הינה נגזרת של מחיר השכירות וברגע שמחיר השכירות יוזל מחיר דירה כהשקעה ירד.
ב. הורדת מיסים לא תוריד את מחיר הדירות אלא תעשיר את היזמים והקבלנים (לחילופין המחיר המוצע תמורת הקרקע בשיטת המכרזים יהיה מלכתחילה גבוה יותר) ניתן לראות זאת בשוק הרכב (גם כאשר מחיר היצור/מיסוי יורד הרווחים נלקחים ע''י היבואנים וסוחרי הרכב) הפתרון הוא תחרותיות הורדת מס יכולה להוות רק הנמכת סף הרוווחיות מה שמאפשר תחרות לרמה נמוכה יותך ותו לא.
ג. כשהמחיר בכל הארץ מתייקר בהתמדה נגישות לא מהווה פתרון (כמו כן צריך להיזהר שההשקעה הגדולה בנגישות שלא תהווה גורם שיעלה עוד את המיסים).
ד. הפתרון צריך להיות מיושם באמצעות מספר כלים
מטרת הרפורמה ליצור אינטרס בשוק להורדת מחירי הדירות
ההצעה מס מדורג
ככל שהדירה יקרה יותר שיעור המס המשולם עליה גדול משמעותית (באחוזים) מאשר על דירה שמחיר הבסיס שלה זול, מיסוי כזה יכריח את היזמים לתכנן דיור זול יותר ולא לרכוש קרקעות במחיר מופרז כמו כן לבנות בנייה זולה יותר זה צריך להיות המרכיב הראשי ברפורמה.
בנוסף המדינה צריכה להתייעל וליצור מצב שאכן ניתן יהיה להפשיר קרקעות לבניה אם ע''י מיסוי קרקעות העומדות אם ע''י התערבות חקיקתית בקרקעות המדינה ויעול המינהל אך הלוז מוכרח להיות מיסוי פרוגרסיבי מדורג כדי שיצור אינטרס ליזמים והקבלנים להוריד את מחירי הדיור.