1. תושבי-אילת שכיום מיעוטם נוסע באוטובוסים ורובם טסים בארקיע או בישראייר (באמצע - נוסעי המכוניות הפרטיות).
2. תושבי הערבה הדרומית ('חבל אילות') המונים קרוב ל-4000 נפש, שטסים מאילת ואליה, וגם נוסעים במכוניות פרטיות (לא באוטובוסים של קוי-אגד, שהשירות, המחיר, לוח-הזמנים והעומס עושים את הנסיעה בהם בלתי נסבלת !)
3. תושבי הערבה התיכונה, המונים כ-3000 נפש, שרובם נוסעים ברכבם הפרטי (לגבי אוטובוסים של אגד - ראו ההערה הקודמת).
4. מטיילים ונופשים - כנראה רוב הנוסעים הפוטנציאליים לאילת וממנה, כיום מאות אלפים). כיום רובם טס במטוסי ארקיע וישראייר. אחרים - באוטובוסים שכורים (של חברות-תיירות) ובמכוניות פרטיות.
מי שבעיקר יסבול מהתחרות של הרכבת תהיה חברת אגד (מגיע לה!) וחברות הטיסה ארקיע וישראייר. אם מחיר הנסיעה ברכבת יהיה סביר (לא כמו כיום בקוי מרכז-הארץ וצפונה הגבוהים ממחירי הנסיעה באוטובוסים), הנסיעה תהיה נוחה (בתדירות סבירה ועם קרונות נעימים), ובעיקר - מהירה (חסכון של לפחות מחצית זמן-הנסיעה הנוכחי שהוא כ-5 שעות עד תל-אביב) - יש סיכוי שלנסיעה ברכבת יהיו די מועמדים. וזה בלי לחשב את הובלת המטענים.