1. שמאי הרכב רשאי להשבית רכב גם בנזק של 105 אם הוא סבור שהרכב אינו ניתן לתיקון מבחינה בטיחותית. לצערי, קטן מספר השמאים שיעשו זאת אלא הרשות והחובה נתונה.
2. לעניין הטיפול המערכתי בתופעה, מעניין כמה כתבי אישום הוגשו על זיוף רכבים באמצעות יחידת אתגר. ניחוש פרוע שלי - בודדים. במקום זאת היחידה עוסקת בהיבטים בטיחותיים של תיקון רכבים שהיו אבדן להלכה - תחום שאינו בסמכותה ועל משרד התחבורה לטפל בנושא.
3. לעניין הנוהל המוצע, השאלה הנשאלת מה יהיה הקריטריון לדיווח ? האם שיעור הנזק ? האם העובדה שהרכב לא תוקן ונמכר כאבדן להלכה ? לעניות דעתי אין קשר בין העובדה שהרכב לא תוקן ו/או נמכר כאבדן להלכה למהות סוג הנזק....
דני גורביץ
שמאי רכוש ורכב