• 39.

    הבעיה האמיתית

    מהנדסת מהטכניון, 08/02/12 11:31

    הבעיה היא לא בלמידת מדעי הרוח- תרבות זה באמת ערך חשוב, ומעל הכל חינוך, כי זה דור ההמשך.
    הבעיה היא שיש הרבה מאוד אנשים, לא כל כך מוכשרים, שהולכים ללמוד מדעי רוח, כי זה מה שהם מסוגלים, מבחינת דרישות אקדמיות.
    האנשים האלה מציפים את השוק בתארים ראשונים חסרי משמעות, וכך מעלים את התנאים לקבלה לעבודה עבור כולם (תואר ראשון פשוט כבר לא מספיק).
    ד''א, זה קורה גם אצל מהנדסים, בוגרי מכללות לא ידועות, פשוט בהיקפים קטנים יותר, זה הכל.

  • 38.

    מהנדס חשמל מהטכניון הוא המהנדס הטוב ביותר שמניע את ההייטק הישראלי (ל''ת)

    הייטיקיסט., 07/02/12 23:20

    • אחי אתה יצור (ל''ת)

      qwe, 08/02/12 12:25

  • 37.

    גם מהנדסים לא חסר - רק קריאות של אינטרסנטים (ל''ת)

    חפשו את המובטלים המבוגרים מבינהם ותגידו אם ''חסרים'', 07/02/12 16:12

  • 36.

    לא ידעתי שהאקדמיה היא בעצם מפעל ליצור עובדים! (ל''ת)

    חייבים לתרום לכלכלה!, 07/02/12 16:00

  • 35.

    מהנדס חשמל ומחשבים מאוניברסיטת בן גוריון ובעל תואר שני בתעשיה וניהול

    אושר, 07/02/12 15:35

    איזה שטות מוחלטת ,כאחד שיש לו תואר ראשון בהנדסת חשמל ומחשבים ותואר שני בהנדסת תעשייה וניהול ,לא אני ולא אף אחד מהחברים שלי לא עובר את ה- 15000 ש''ח לאחר 3 שנים וגם זה ליחידים בודדים ,למדתי באוניברסיטה ויש לי אולי 30 חברים מהמחזור שלי שלא מצאו עד היום עבודה וחלק מהם אפילו עובדים במשלוחים ,אז דווקא בהנדסת חשמל ומחשבים עקב המשבר שהיה יש הכי הרבה מובטלים בשוק ,אז תבדוק טוב ליפני שאתם כותבים פה כל כך הרבה שטויות.

    • סתם קשקוש

      ענר, 08/02/12 14:48

      בכתבה מדברים על ברוטו ולא על נטו. ואם גם אתה מדבר על ברוטו אז המצב שלך לא טוב.
      אני לומד הנדסת תוכנה במכללת אפקה וכל החברים שלי ואנשים שאני מכיר עוברים בשקט את 15000 ש''ח ובמיוחד אחרי 3 שנות ניסיון (יש כאלה גם שהם סטודנטים ועובדים במשרה מלא ועוברים את הסכום זה)

  • 34.

    מסכימה שיש אינפלציה של תארים ויש בעיה של השכלה עודפת,אבל מאיפה ברגמן (ל''ת)

    מוצא חוצפה לבטל את כל מדעי החברה?, 07/02/12 14:54

  • 33.

    המכללות והפתוחה מובילות בשכר כי יש בהן יותר סטודנטים עובדים בעלי מקצוע (ל''ת)

    באוניברסיטאות יש יותר צעירים, 07/02/12 14:51

  • 32.

    אין לי מושג מאיפה הבאתם את הנתונים שלכם אבל חלקם לפחות, לא נכונים

    גיאלוג, 07/02/12 10:26

    אני גיאולוג, היום בדוקטורט.
    העבודה הראשונה שלי כגיאולוג, מייד אחרי תואר ראשון הייתה מעניינת ביותר ומשכורת הפתיחה הייתה 7500 ₪ למשרה מלאה. כמו במקומות עבודה רבים, אם אתה טוב ומרוצים ממך ומהתרומה שלך לחברה, קיבלתי העלאה במשכורת ולמשך שנתיים נוספות קיבלתי סביב 10000 ₪ לחודש.
    דיי רחוק מהסכום המוזר שכתבתם - 4391 ₪.
    רבים מחברי לתאר עבדו במשרדים דומים וה''מסכנים'' שבהם השתכרו 6000 ₪ למשרה מלאה. לא מכיר גיאולוג שעובד בפחות מזה, חד משמעית!
    לימודי גיאולוגיה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב הינם לימודים מעניינים ומגוונים, לא קלים וסטודנטים מבוקשים מאוד בחברות היעוץ השונות.

    אני תמיד נדהם מכך שכל פעם שאני קורא או שומע משהו בתקשורת שאני קצת מבין בו, מתגלה כמה אתם פשוט לא מדוייקים וברוב המקרים בכלל לא קשורים. זה גורם לי לפקפק באמיתות שאר הדברים שאני קורא ולא מבין בהם. כנראה שלפרסם משהו, כלל לא משנה אם נכון או לא, יותר חשוב מהאמת.

  • 31.

    זו טעות לבדוק את רמת ההכנסה של בוגרים טריים בלבד

    גדי, 07/02/12 07:58

    דווקא בהייטק שבו מרויחים טוב ב-15 שנים הראשונות, פוטנציאל ההשתכרות מוגבל בשנים ובגיל 50 הקריירה עלולה להגמר.
    לעומת זאת יש מקצועות שבהם הגיל אינו נחשב לחסרון אלא דווקא הניסיון חשוב (רפואה, משפטים, ראיית חשבון...), ואז גם אם התחלת יחסית נמוך, הקריירה ארוכה ומגיעה עד לגיל הפנסיה.
    הכי טוב כמובן להיות עובד בחברות הממשלתיות או גמלאי של צה''ל - אלה המסודרים האמיתיים.

    • נכון מאוד. השוק וצרכיו משתנים ולימודים זה לא משהו לטווח קצר בלבד.

      גיל וביקושים, 08/02/12 17:44

      בנוסף לדברייך יש עוד גורם והוא תנודות השוק.
      עד לפני 4 שנים אומנים היו מיקצועות לא רעים בארה''ב. אנשים התעשרו בין רגע והחליטו לקנות ארמונות בקליפורניה, פלורידה ואי אלו איים. ולשם כך קנו יצירות אומנות על ימין ועל שמאל, ותחום האומנות והעיצוב פרח עלה ושיגשג.
      היום אומנים רעבים ללחם וחיים מ -food coupon בארה''ב.

  • 30.

    אז איך רופאים (ד''ר) מרוויחים כל כך מעט ? (ל''ת)

    משהו מעוות, 07/02/12 03:02

  • 29.

    אני מאלף בּבּוּנים ותדעו לכם שזה אחד המקצועות הרווחיים שיש

    יהויכים סטאלין, 07/02/12 00:05

    אתה פשוט מאלף את הבבון לכתוב קוד והוא מביא הביתה משכורת של הייטקיסט

    • אבל מה תעשה עם משכורת של 20 אלף בננות?? (ל''ת)

      בבון בדימוס, 07/02/12 09:55

    • בבון זה קוף!!! (ל''ת)

      ניקול, 07/02/12 11:57

    • סוף סוף תגובה עניינית (:

      יש לתרום לכלכלה!, 07/02/12 16:12

      תזהר אבל, האוניברסיטאות והמכללות התחילו גם לעלות על הגל הזה של אילוף בבונים

  • 28.

    הכתבה מתעלמת לחלוטין מהמגמות בעולם

    א, 06/02/12 23:16

    לא כדאי למהר לשלול לימודים בתואר מסוים כ''כ מהר.
    גיאולוגיה, למשל, בעבר אפילו לא נכנסה לרשימה הזאת. אבל דבר ידוע הוא שהביקוש לבוגרים בלימודי גיאולוגיה הולך וגובר בקצב גבוה. הסכומים שמופנים למחקר בתחום הם דימיוניים: מאגרי אנרגיה, אוקינוקרפיה, שינויי אקלים גלובלים, טקטוניקה, גיאוכימיה והידרוגיאולוגיה.

    • מסכימה לחלוטין

      ר.ג., 07/02/12 03:10

      מפתיע כמה קצת מרוויחים בוגרים עם תואר בגיאולוגיה. זה מראה כמה התחום לא מפותח בארץ. אני סטודנטית לתואר ראשון לגיאולוגיה באוניברסיטה עם תוכנית ממוצעת בארה''ב ואני מרוויחה יותר מזה בעבודה במעבדות. המשכורות בתחום בארה''ב הן גבוהות והמימון של מחקרים באמת דימיוניים.

  • 27.

    נכון אבל כואב

    רוחניק בהייטק, 06/02/12 21:30

    לצערי זה נכון. אני הלכתי אחרי הלב והאהבה והלכתי ללמוד חינוך מוסיקלי. אחרי שנתיים הבנתי שיהיה לי קשה להתפרנס מזה (לפחות בהתחלה), אז הלכתי ללמוד מחשבים. היום אני עובד בהייטק ואני לא מצטער על זה. נכון שמדי פעם יש לי געגועים למוסיקה, אבל המציאות חזקה יותר, והתלוש חשוב יותר, בעיקר כשמפרנסים משפחה. כרגע המוסיקה עדיין בגדר תחביב. הלוואי שבעזרת הכסף שאחסוך אוכל להשקיע כסף בהקלטות...

    עצוב שזה המצב, אבל במדעי הרוח השכר מחפיר. הלוואי וזה ישתנה מתישהו.

  • 26.

    בביולוגיה צריך לפחות תואר 2 או 3

    ד''ר לביולוגיה, 06/02/12 20:37

    תלוי במקצוע... תואר ראשון בביולוגיה זה לא מספיק... צריך לפחות תואר שני או שלישי והמשכורת מגיעה ללפחות פי2-3 ממה שכתוב לתואר ראשון. אני בוגר תואר שלישי שעובד בעבודה ציבורית ואני מרוויח פי 3 (נטו) מה שכר לתואר ראשון).

  • 25.

    משהו שסטף אומר, נשמע לי משונה:

    שמקו, 06/02/12 20:36

    ''אין לי שום ספק כי חלק גדול מהאנשים שמסיימים תואר ולא מצליחים למצוא עבודה יורדים מהארץ''.

    מנין שדווקא בחו''ל ימצאו עבודה?
    מי בכלל מחכה להם שם? (אני מעריך שרוב מסיימי התואר, הם לא נזר הבריאה)
    יש להם אשרת עבודה כדי לעבוד בחו''ל?
    האם אין מובטלים אקדמאים בארצות שאליהן הם מתכוונים לרדת?


    נשמע לא הגיוני שרוב מסיימי התואר שלא מוצאים עבודה, יורדים לחו''ל.

    • בדיוק כך. זה משפט מאוד תמוה מפי סטף ורטהיימר.

      מגש הכסף לא מחכה לאף אחד בשום מקום, 08/02/12 17:40

      הסיכוי לישראלי למצוא עבודה בחו''ל קטן בהרבה מהסיכוי למצוא עבודה בישראל.

      לכל מקום יש את בעיות התעסוקה שלו ומדינות לא מחלקות ויזות עבודה לכל דיכפין.
      מה גם שמצב הכלכלה האמריקאית מגרד ריצפות חדשות השכם לבקרים - כך שיש להם עודף מובטלים משל עצמם. ושאר מדינות המערב גם לא במצב מזהיר .

      מה גם שיש תנודות חזקות מאוד בשווקים ומיקצועות מסויימים יכולים להיות מאוד מבוקשים עוד כמה שנים ולכן לא צריך לשלול אותם על הסף ובכל זאת ללכת אחרי כישורים ונטיות לב.

  • 24.

    הדבר היחידי שנכון בככתבה הזו

    לא צעיר, 06/02/12 19:17

    שהמוטעית לכוונת הכותב ,היא שבכל התחומים יש אינפלציה(גם במדעי המחשב והנדסה) של בוגרים והיום לא מספיק רק לסיים תואר...

  • 23.

    ישראלים מפונקים שמגישים את סך העבודות הלא אקדמאיות במשק לרוסים וערבים (ל''ת)

    הלך עלינו כמדינה כולם רוצים לרק לנהל, 06/02/12 19:06

    • או לתווך.... (ל''ת)

      יש לתרום לכלכלה!, 07/02/12 16:15

  • 22.

    כמה אי דיוקים בלשון המעטה בכתבה אחת (כנסו)

    לא צעיר, 06/02/12 19:03

    א.חבל שלא בדקו פה את השכר של מקצועות הרפואה,היו מגלים שכר בזיוני עבור עבודה שוחקת וחשובה.האם שכר זה המדד הראוי היחידי להחלטה ללמוד מקצוע?
    ב.אין קשר בין מדעי הטבע להנדסה או הנדסאים(שאינם בעלי תואר אקדמי).הלומדים במדעי הטבע (כימאים,פיזיקאים וכן גם ביולוגים) הם מדענים לעומת אנשי פרקטיקה בהנדסה.
    ג.רוב הכימאים ,פיזיקאים ומתמטיקאים(חבל שלא בדקו איזה דרגת תואר יש להם) לא מרוויחים טוב ומצבם לא הרבה יותר טוב מבחינת שכר מביולוגים/ביוכימאים(אותו הדבר).
    ד.בקבלת עבודה בהייטק חשוב הרבה פעמים הרבה יותר נסיון וידע מאשר תואר תיאורטי במדעי המחשב,כך שגם לא אקדמאי יכול להתחרות בהם. דרך אגב אולי השכר שלהם גבוה,אבל מפטרים אותם בקלות ומקומות העבודה שלהם לא יציבים.
    ה.מדעי הרוח לא אמורים לתת הכשרה מקצועית,אלא השכלה חשובה בנוסף למשלח יד קיים ורק את המוכשרים יש לקחת למחקר.
    ו.בישראל דווקא יש אינפלציה של עורכי דין,כלכלנים וכל מיני מקצועות כמו מנהל עסקים(שללמוד מקצוע זה כתואר ראשון ולא שני זה בזבוז זמן)ו''הנדסה,תעשיה וניהול''.הרבה יותר מאינפלצית מדעי הרוח והחברה.

  • 21.

    סיימתי B.A במדעי הרוחו למרות אני חיה נהדר. פשוט ברמת חיים

    אלסטית, 06/02/12 18:10

    סופר סופר.

    תשאלו למה,,

    כי התחתנתי עם הייטקיסטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטט.

  • 20.

    זהירות - אין מה לעשות עם תואר במתמטיקה.

    טל, 06/02/12 16:29

    למי שלא ממשיך לתואר שני למחקר או נכנס להוראה, חבל על הזמן שלכם. כל מספר שינפנפו בו פה הוא חסר משמעות, כי אין עבודות.

  • 19.

    כימאים בתחום האנרגיה מרוויחים המון!! (ל''ת)

    אש, 06/02/12 15:12

  • 18.

    אם תוצאת רמת בוגרי מדעי הרוח היא ''האח הגדול'', אזי מגיע להם משכורת רעב

    אריסטו, 06/02/12 12:18

    הואיל וקיים מחסור רציני בעובדי כפיים במקצועות טכניים כמו: מסגרות, מכונאות, ענף הבניה על כל מקצועותיו, חשמל זרם חזק, מקצועות ימיים ועוד, אזי שכרם בעתיד הקרוב ירקיע שחקים. אגב, לגבי בני נוער, משרד האוצר ברשעותו, סגר מוסדות להכשרה מיקצועית לנוער אשר ניפלט ממסגרות הלימודים התיכוניים. לאן הנוער הזה הגיע? נכון, רבים התדרדרו לפשע. החברה שלנו נהרסת בגלל מדיניות ''החור בגרוש'' של האוצר בהנחייתו של נתניהו. כאשר מידי שנה אלפים מסיימים משפטים ואינם מסוגלים למצוא פרנסה ראויה, המשק יוצא ניפסד בגדול. הרדיפה אחר תואר במשפטים ומנהל עסקים, הופך את החברה שלנו לחסרת תוחלת ומתוסכלת עם הרבה מאד בירוקרטיה הרסנית.

    • בגדול אתה צודק, אבל מה הקשר לביבי?!

      לב, 06/02/12 20:41

      סגרו בתי ספר מקצועיים משתי סיבות:

      א. ביקוש. הורים העדיפו שהילד ילמד לבגרות בכל מחיר מאשר ירכוש מקצוע בבית ספר מקצועי.

      ב. הכשרה מקצועית הרבה יותר יקרה מלימוד לבגרויות ומשרד החינוך העדיף לחסוך

      בכל אופן אני מסכים שסגירת הכשרה מקצועית תהיה בכייה לדורות. משק בריא צריך אנשי מקצוע איכותיים.

  • 17.

    האם זה הגיוני שכולם יהיו מהנדסים???

    בוגר מדעי הרוח, 06/02/12 11:57

    אני משוכנע שבמדינות אחרות אין פערים כאלה...

    • לא כולם, אבל לפחות 50%

      מר בוגר, לך ללמוד מתמטיקה, 06/02/12 16:03

      כרגע פחות מ 50% מהבוגרים הם בעל ידע חזק במדעים מדויקים והנדסה, ולכן יש צורך גדול כל כך בבוגרי הנדסה.

      אנשי רוח מספיק שיהיו הרבה פחות.

  • 16.

    אבטלת אקדמאים היא בעיה עולמית, בוגרי אייבי ליג בארה''ב עובדים במקדונלדס (ל''ת)

    דרור, 06/02/12 11:29

    • בוגרי אייבי ליג, גם אם תולדות התאטרון, מרויחים מעולה (ל''ת)

      אחד משם, 07/02/12 10:03

    • וואלה אז אתה יודע מה אייבי ליג.

      חוכם, 07/02/12 14:59

      כבוד. יש גם משהו חכם שרצית להגיד?

  • 15.

    סטף הוא חרט לא רתך! (ל''ת)

    רתך פגוע, 06/02/12 11:04

  • 14.

    בוגר סטטיטיקה מרוויח 14300 ? הלוואי תגידו לי איפה

    סטטיסטיקאי, 06/02/12 11:01

    שאגש לשם.,אני מדבר ברצינות

    • מדובר בעיקר על אנשים שעוסקים באקטואריה (ל''ת)

      היה שם, 06/02/12 13:56

  • 13.

    לא הבנתי מה ההבדל בין מדעי הטבע לבין ביולוג ??

    הביולוג, 06/02/12 10:45

    למה ביולוג מרוויח 4300 ובוגר מדעי הטבע (שזה כולל ביולוגיה) מרוויח 8900 ???

    • מדעי הטבע הכוונה המדעים ''החזקים'' המדוייקים כימיה,פיזיקה (ל''ת)

      ביולוגיה נחשב מדעי החיים, 06/02/12 11:00

    • כנס ותבין

      רון, 06/02/12 11:11

      מדעי הטבע הינו שם כולל לכל מקצועות ההנדסה וביולוג זה אחד שלמד לנתח טבע ופרחים ברור שההסבר הוא עמוק יותר אבל זה רק על חצי רגל כדי שתבין

      • ל''כנס ותבין'' כנס ואולי תשכיל

        לא צעיר, 06/02/12 19:13

        א.''ביולוג'' זה שם כולל לכל מיני סוגי מדענים(לא רק לעוסקים בטקסונומיה של חיות וצמחים):ביולוגים מולקולארים,ביוכימאים,גנטיקאים,ביוטכנולוגים,ביואינפורמטיקאים,חוקרים בתחומי פזיולוגיה והאימונולוגיה ואקולוגים.
        ב.רק לידיעצך הפקולטות למדעי החיים התחילו כחוגים במדעי הטבע בכל האוניברסיטאות כמעט ורק אח''כ בגלל התרחבות התחומים לענפים רבים -קיבלו פקולטה משלהם.

        • ההסבר שלי הי הכי פשוט משניכם אף אחד לא מבין כלום (ל''ת)

          ביולוגיה נחשב מדעי החיים, 07/02/12 12:16

  • 12.

    עם ד''ר שכזה מה הפלא, לא רוח ולא חברה

    דוקטורנט שעזב לחו''ל, 06/02/12 10:34

    המדינה פושטת רגל, אין רוח ואין חברה.

    מה שמעניין את כולם זה מדעי הכסף. ערכים אאוט - תרבות הרייטינג - אין.

    צר לי על המדינה. אבל כנראה שזה מגיע לכם.

    • צודק לגמרי

      אביב, 07/02/12 08:51

      אני גם טס עוד מעט לחו''ל ללימודי דוקטורט. מוכנים להשקיע בי בחו''ל הרבה יותר ממה שפה בארץ... אין עתיד במדינה הזאת לצערי... אלא אם כן בן אדם מוכן למכור את נפשו לעבודה שהוא לא סובל רק בשביל תלוש שמן. לא אני, תודה רבה.
      וסליחה על חוסר הציונות.. (בנימה צינית).

      • קשקשנים שניכם. בארה''ב יש אבטלה קשה ויש להם את המובטלים שלהם.

        למה שישקיעו בכם?, 08/02/12 17:50

        עלאק בחו''ל (מתוך הנחה שאת החי במדינה מערבית כלשהי) יש לך חיי רוח עשירים וחיי חברה תוססים. שלא להזכיר את זה שדוקטורנטים מרווחים משכורות רעב בחו''ל יחסית ליוקר המחייה שם.
        בארצות הברית הקפיטליסטית זה לא מדעי הכסף? הדולר זה לא האלוהים? וגם שאר המדינות זה בדיוק אותו דבר באם הן קפיטליסטיות מוצהרות או לא.

        סיפורי סבתא כל אחד יכול לספר.

    • ואתה עזבת כי במקום אחר מצאת את זה? (ל''ת)

      חכם, 07/02/12 14:57

  • 11.

    Median age 23.7???

    Ron, 06/02/12 10:26

    This means that most young Israeli just waste a few years of their lives after they finished their military service.
    They travel around the world, searching for themselves etc., and they cry that they start their life late.

    • כנס

      רועי, 06/02/12 10:56

      חלקם.. אבל צריך לעשות פסיכומטרי לפני אז כשחייל משתחרר בערך בגיל 21 וחצי הוא צריך לחכות שנה לתחילת הלימודים..

    • זה פשוט החציון

      אחד אחר, 06/02/12 18:28

      הרבה מתחילם גם ישר אחרי הצבא
      תשים לב שההבדל הוא שלוש שנים וקצת
      שזה מה ששירות צבאי שלא בהכרח מסתיים בדיוק לפני תחילת לימודים ,יגרום בדחייה למי שרוצה ללמוד ישר אחרי הצבא.

    • whats wrong with you?

      יש לתרום לכלכלה!, 07/02/12 16:48

      are you for real?
      Do I read criticism in your response? starting your life meens starting to accumulate pension?
      any way -
      in the EU , they finish high school at 17.5-18 and start at 20.4
      if you wont to study something, you have to be mentally prepared and some of this means taking some time off being told how and what to do in hope of not becoming a robot.
      The people I know, had to work for a while to get a start so they would be able to rent a place and pay for school.
      also - some soldiers stay in the army as professionals before they leave - to start the ''real life''. and some soldiers need time to rearrange their moral value system after service, which I think is very important for having ''real life'' in the ''real world''!
      if you didn't need that time you must be either a super strong person with a super strong spine , or – a robot

      sounds to me that in israel, people should take even longer time but we start early because we feel that we're on a race to start the ''real life''...

  • 10.

    ומה עם ראיית חשבון?? (ל''ת)

    אור25, 06/02/12 10:16

    • כנס חמודי

      דן, 06/02/12 11:14

      זה לא מצויין פה אבל בתור אחד שקרוב לתחום מדובר באחד המקצועות המתוגמלים במשק עם משכורת שיכולה להגיע אחרי 5 שנות ניסיון עד ל-30000 שקלים בפירמה גדולה

      • איזה שטויות, מרוויחים 10-12 אלף כמו עורכי דין בערך (ל''ת)

        מכיר, 06/02/12 20:36

      • זה כבר לא נכון

        לב, 06/02/12 20:46

        השוק מוצף ברואי חשבון. השכר יורד דרסטית. פגשתי רואי חשבון שמרוויחים 6.5-7 ברוטו שלוש שנים אחרי סטאז. משכורת יפה מרוויחים בתפקיד חשב, אבל לשם כך חובה לעשות סטאז בביג 4 וגם אז אין אחריות שבכלל תגיע לתפקיד.לצערי ראיית חשבון הולך בכיוון של משפטים - הצפה ומשכורות עלובות.

  • 9.

    ומה עם אנשים עם מוגבלויות שמסיימים לימודים אקדמאיים? (ל''ת)

    טל, 06/02/12 10:10

  • 8.

    אין במדינה הזאת ערך לתואר זה לא כמו בחו''ל פה רק בקומבינה מקבלים עבודה

    שרון, 06/02/12 09:50

    יש פה אנאלפבתים ברכבת ישראל חברת החשמל וכד' שלא סיימו כיתה ט ומרוויחים פי 2 מאחד שיש לו גם תואר שני במנהל עסקים. אין כאן ערך ללימודים במדינה רק מקורבים של... מקבלים שכר ועבודה טובה ללא קשר להשכלה

    • ממליצה!

      בוגרת מדעי הרוח, 06/02/12 11:27

      נחמד לראות עוד אנשים שחושבים ככה...
      אוהבים לטאטא את העניין הזה מתחת לשטיח משום מה.

    • ממליצה. בלב כואב. (ל''ת)

      בוגרת מדעים מדוייקים, 06/02/12 14:47

      • זה כל כך נכון כמי שמחפש עבודה כמעט שנה בעל 2 תארים אקדמאים (ל''ת)

        ממש, אבל ממש לא עצלן, 07/02/12 14:44

    • אין במדינה הזאת ערך לתואר כי

      קריק, 07/02/12 14:06

      כל פרחולה שקיבלה 320 בפסיכומטרי, יכולה לסיים בהצטיינות תואר בקרימינולוגיה ראשי ושקר כלשהו משני ואז לצאת לעולם האמיתי ולא להבין אפילו כתבה על אינפלציה של תארים ושהיא בעצמה חלק מהבעיה.

      ובאשר לקומבינות... זו אכן בעיה אבל מי שטוב, מצליח גם בלי זה.

      * הכותב בוגר אחד המקצועות הכי לא רווחיים לפי הטבלה שקרע את הטוסיק וכעת, 3 שנים לאחר הסיום, מרוויח כמו בוגר מ. המחשב!

    • עצוב אבל נכון

      אלי, 07/02/12 14:18

      והכי עצוב שזה כסף שנשדד מאיתנו בכוח ואין לנו אפילו חופש בחירה.
      ונאמר תודה להסתדרות וכל שאר מתנגדי ההפרטות למיניהם.

    • על מה את כועסת בדיוק?

      יוסי, 07/02/12 14:56

      סך הכל סיימת תואר. לא צריך להגזים. לא גילית שום דבר חדש ולא תרמת לאנושות שום דבר. את חושבת שרתך או מנופאי בחברת חשמל שווה פחות ממך? על סמך מה? שסיימת תואר? את רצינית?

  • 7.

    נכון שיש בעיית השתכרות אבל כל שלל המיקצועות נדרשים

    נח, 06/02/12 09:20

    השכלה כללית רחבה היא חלק מבניית התרבות.
    מדינה ללא אנשי ספרות לל אנשי רוח בכל התחומים היא מדינה עלובה.
    אסור להסתכל דרך הפריזמה של החור שבגרוש
    בכל דבר.
    שסטף ורטיהמר האשי שמקדש את הטכנולגיה שיחשוב באיזה עולם הוא היה חי בלי תאטרון
    בלי ספרות ובלי תרבות.
    אף אחד מאיתנו לא היה רוצה לחיות בעולם
    עבש ויבש כל כך.

    • נכון, אבל עורכי דין - לא צריך כל כך הרבה

      אדנית, 07/02/12 16:01

      כמו כן אין צורך בהצפת השוק בבוגרי ''תולדות האמנות'' (להבדיל מאמנים ומעצבים), בוגרי מקצועות היהדות למינהם והרב תחומיים של מדעי הרוח.

  • 6.

    השכלה מחזקת את הדמוקרטיה!

    ביוכימאית, 06/02/12 09:16

    השכלה אינה רק מסדרון להשגת עבודה, אנשים משכילים לא יתנו לדיקטטור להוליך אותם באף, ולתעשיין מליארדר להעסיק אותם ללא תנאים. הצורך במהנדסים ואנשים יצרניים אינו סותר את היתרונות של חברה משכילה ובעלת תרבות רחבה, וחבל שמנסים להעמיד אותם זה מול זה.

    • האמירה שלך, לצערי, מנותקת מהמציאות

      טל, 06/02/12 10:29

      אני כמובן בעד השכלה רחבה ככל האפשר, ואני לא חושב שיש סתירה בין התמקצעות צרה הנדסית/יצרנית לבין סקרנות אינטלקואלית, אך הקישור שעשית לדמוקרטיה חסר כל ביסוס ומרמז על השכלה הסטורית לקויה, בלשון המעטה.

      גילוי נאות: אני לא הסטוריון (מדעי המחשב, טכניון).

      • אין סתירה, אבל תכלס, לא קיימת כמעט סקרנות אינטלקטואלית (ל''ת)

        אצל מהנדסים מעבר להתמקצעות הצרה...וחבל., 06/02/12 11:13

      • יש ועוד איך יש

        alves, 06/02/12 18:37

        אז בוא אומר לך את הקשר: ערכים דמוקרטיים עוברים במקצועות הומניסטים. בספרות, בפילוסופיה ( ג'ון לוק הובס מונטסקייה ועוד. ) ולאילו בנוסחאות מתמטיות והנדסיות איזה ערכים עוברים? רק לידיעתך מחקים הוכיחו שדוקא אנשים ממדעי הרוח הם אלו שמובילים שינווים חברתיים ומהפכות חברתיות. לעומת זאת אנשים ממדעים מדוייקים הם בעלי תשתי השכלתית שמתאימה למשטר דיקטטורי. אם אינך מאמין לי כתוב בגוגל השכלה טכנולוגית מדעית ודיקטטורה.
        אין ספק שיש בכם גאונות בתחום מאוד צר . על כך שאפו אבל רובכם חוטאים בחוק ההיבריס...

    • אנשים משכילים לא רק יתנו לדיקטטור להוביל אותם באף

      אחד אחר, 06/02/12 17:24

      הם גם יעזרו לו לגרור את שאר הציבור
      -את חושבת שלא היו אנשים משכילים בכל הדיקטטורות בעולם?

  • 5.

    בביולוגיה הרווחתי 5500 ברוטו, עם נסיון של שנה

    הסבה מקצועית, 06/02/12 09:03

    ואז עברתי הסבה להיי-טק ומיד הרווחתי פי 2.
    עצה שלי - לא ללמוד ביולוגיה!!!

  • 4.

    סטף, אדם יקר אבל הפעם טועה ובגדול - כנסו

    מהנדס, 06/02/12 08:48

    מדינה צריכה תעשיה אבל חצי מהמהנדסים בוגרי הטכניון שאני מכיר לא מסוגלים לסיים משפט בעברית בלי 3 שגיאות תחביר ובטח שלא מסוגלים לדבר על כלום פרט לתחום הצר של עיסוקם, כי צר עולמם מעולם נמלה.... נכון, קשקשנים זה לא טוב, אבל בורים ועמי ארצות שכל כישרונם הוא כתיבת שורות קוד זה גם לא החלום הרטוב של הרצל.... צריך מינון נכון של תעשיה עם תרבות ולצורך כך צריך גם לתגמל בהתאם את התרבות. סטף, מה דעתך להשקיע בזה?

    • מנגד, פרופ' פרוהמן טען שיעסיק בוגרי מדעי הרוח לתפקידי מהנדסים

      שם, 06/02/12 10:00

      לטענתו אלה אינם כבולים מחשבתית לתבניות, תבניות הנכפות על הסטודנט במהלך לימודיו לתואר בהנדסה. בוגרי מדעי הרוח יצריתיים9 יותר וחושבים ''מחוץ לקופסה''.

      פרופ' פרוהמן הוא מייסד אינטל ישראל ומנכ''ל החברה עשרות שנים עד לפרישתו.

      • לא הבנתי את ה''מנגד''.... אתה רק מחזק את דברי (ל''ת)

        קשור חמור לגדר הטכניון, המתן 4 שנים ויהיה מהנדס..., 06/02/12 11:11

    • מוזר, רוב התלמידים הטובים שלמדו איתי הלכו לטכניון

      עירוני ג', 06/02/12 10:56

      שפתם היתה צחה, הם היו מסוגלים להתבטא בחופשיות על נושאים רבים, ולא היו להם שלוש שגיאות תחביר.

      תמיד יהיו את אלה שהלכו ללמוד משהו במדעי הרוח, לא ירוויחו כסף ואת תסכולם יוציאו בטוקבק הזוי שיכפיש קבוצה שלמה והטרוגנית של אנשים.

      מה זה ''תרבות''?
      לשבת על הדשא במכללה/ באוניברסיטה ואחרי 3 שנים להגיד, הנה למדתי משהו במדעי הרוח, אני אדם תרבותי?

      כשתסיים טכניון ותרוויח 20 אלף ש''ח בחודש, תוכל לקרוא ספרים/ ללכת לקולנוע בסופי השבוע.

      • מה קרה? פגעתי לך בצפור הנפש?

        מהנדס, 06/02/12 11:34

        אם היית קורה את הפסקה כולה היית למד שאני מהנדס, מרוויח קצת יותר מ- 20 אש''ח לחודש ועדין, רב המהנדסים שעובדים איתי לא קוראים ספרים.... התסכול שלי נובע מההערצה העיוורת לשכר שמגיעה על חשבון ניוון תרבותי.

        • מר מהנדס יקר

          מהנדסת נכונות מהטכניון, 08/02/12 11:20

          אל לך מלשכוח שחוץ מחשמל ומדעי המחשב, ישנן בטכניון עוד הרבה פקולטות פחות זוהרות ופחות רווחיות, ע''ע הנדסת מכונות, הנדסה אזרחית, הנדסה כימית ועוד..
          לא כל מי שהולך ללמוד הנדסה הוא רודף בצע- יש אנשים שזה ''אשכרה'' מעניין אותם.
          ולא-עולמינו אינו צר כעולם נמלה.
          אני, גם כסטודנטית, מרבה ללכת להצגות, לקרוא ספרים, לקרוא מאמרים מדעיים, ללכת לקולנוע ולהפעות מוזיקליות טובות, ועוד ועוד..

          אתה מדבר על שגיאות תחביר, אבל בינתיים אתה כתבת: אם היית קורה'', כשבעצם יש לרשום ''קורא''.-יכול להיות שהביקורת שלך היא בעצם ביקורת עצמית?

    • תגיד לי מה זה בדיוק ''תרבות''

      אחד אחר, 06/02/12 17:21

      מה בדיוק יקבע מה זה תרבות?
      אם אתה מהנדס אתה יודע שלימודי הנדסה מפוצצים בחומר לימוד-
      אתה רוצה להוסיף לזה גם לימודי ''תרבות''?

  • 3.

    תרגיעו את ורטהיימר

    עורך דין קשקשן, 06/02/12 08:45

    ורטהיימר ההזוי אמר: ''דרושים יותר אנשים שאוהבים תעשייה''. אבל טרם פגשתי אמה שרוצה שהבן שלה יעבוד כפועל בתעשיה. מן הסתם גם הילדים של ורטהיימר יושבים בחדרים ממוזגים מול מסכי פלאזמה ולא מתפלשים בבוץ במפעל...

    • ורטהיימר וילדיו עבדו שנים כרתכים, עבודה שחורה לכל דבר ועניין

      שם, 06/02/12 10:01

      ואתה אכן קשקשן.

      • קשקוש

        עורך דין קשקשן, 06/02/12 11:10

        קרא את הביוגרפיה שלו בויקיפדיה. ורטהיימר לא עבד בעבודה שחורה יום אחד, אלא היה יזם ופקיד והקים מפעלים וחברות. כל הכבוד לו על הכך, אבל למה כל הצביעות הזו והקריאות הצבועות לעבוד בעבודה שחורה ובתעשיה?

  • 2.

    גם החרדים יצטרפו לחגיגה

    מהרהר, 06/02/12 08:43

    ועכשיו המדינה משקיעה מאות מליוני ש''ח, כדי לסבסד לימוד אקדמי לחרדים. אחרי שהם יעזבו את הישיבה, ילמדו שנים, יחרקו שיניים - הם לא ימצאו עבודה.
    מרשם בטוח לתיסכול.

  • 1.

    חינוך מיוחד, אבל דרישות.... (ל''ת)

    אני, 06/02/12 08:35