כיום ישנם הרבה תלמידים שהתחום העיוני אינו חזק אצלם, ובבתי הספר של היום תלמידים אלה אינם מקבלים מענה. מכריחים אותם בכוח ללמוד מקצועות שהם אינם נוטים אליהם, ובסופו של דבר הם יוצאים בלי תעודת בגרות במקרה הטוב, ובמקרה הפחות טוב נושרים מבית הספר על כל המשתמע מכך- עבריינות, אלימות וכו'.
מערכת החינוך בישראל חייבת לתת מענה גם לאלה שאינם מוכשרים דווקא ללימודים עיוניים, ולתת להם אפשרות לבטא את כישרונותיהם ולהתפתח בתחומים אחרים, יותר מעשיים, ובכך תרוויח פעמיים- פחות נשירה, עבריינות וסבל בכיתות העיוניות, ויותר אנשים שמוכשרים לעסוק במקצועות הטכנולוגיים.