מיתוג הוא לא המעטפת הוויזואלית שמודבקת למוצר.בלבול המושגים נובע מכך שמעצבים גרפיים (חסרי רקע שיווקי ואסטרטגי) פשוט העתיקו מחברות המיתוג הבינלאומיות איך למכור והגיש ללקוח עבודת עיצוב פשוטה (במקרה זה, עיצוב אריזות). חברות המיתוג הגדולות דווקא כן משקיעות קודם כל במחקר עמוק ורציני. מה שמעצבים גרפיים, חסרי הכשרה, בוודאי אינם מסוגלים לעשות.
לכן, במקרה הטוב, מדובר על עיצוב גרפי, או עיצוב אריזות ועיצוב אתר. עבודה אסתטית אך לא ''מיתוג''.
מיתוג בעיקרו הוא תהליך אסטרטגי מבוסס מחקר המנווט חברה לעבר פיתוח מוצרים או שווקים חדשים. אני מניח שאת תהליך המיתוג עצמו עשתה חברת סבון סבון לבדה (או באמצעות בדיקת שווקים בחו''ל), כאשר בדקה והבינה שקיים פוטנציאל שיווקי לסבונים פונקציונליים (פותרי בעייה רפואית במקרה זה).
הגיע הזמן לא לקרוא לכל עבודת קישוט בשם מיתוג.