• 20.

    אני לא ראוה שום סיבה שעלות היצור לא תרד ביצור המוני (ל''ת)

    עובד תעשיה, 29/04/12 10:59

  • 19.

    אני רוצה פלואנס חשמלית

    7, 17/04/12 15:16

    ניסיתי את הרכב בגלילות וזה אחלה רכב

  • 18.

    החשמלית תקועה בגלל מחיר יקר ובטרייה חלשה. (ל''ת)

    זה מאוד פשוט., 17/04/12 11:20

  • 17.

    קשיי לידה בלבד

    אנונימי, 16/04/12 12:27

    יקח זמן עד שהמכוניות האלו יתפסו בישראל ...
    החברה השניה ........... ושהשלישית תבוא זה כבר יהיה שינוי

  • 16.

    אני היתי שמח

    מוטי, 16/04/12 11:38

    לרכב חשמלי כמו הפלואנס אבל זה קצת יותר מהתקציב שלי...

  • 15.

    Ori, you should know better

    BBS veteran, 16/04/12 11:21

    Dogmatic libertarianism is, well, dogmatic :-)
    Many industries started out under the hospices of heavy governmental involvement and subsidy.
    The Internet, to name one.
    True, the budding electric car industry experiences difficulties, but these are inherent in any other industry.
    The low number of adopters will one day increase, should the electric car prove viable - regardless of govmt subsidies,
    Y

  • 14.

    אמרתי לכם, עד שמכונית חשמלית תוכל לנוע 350 ק''מ לטעינה, היא תמשיך להכשל

    EXTRA-שמאל, 16/04/12 00:18

    ואל תגידו שלא הזהרתי אתכם.

    • אתה eXtra-טמבל (ל''ת)

      מכסח הזחוחים, 16/04/12 08:19

    • אני לא זוכר שאמרת דבר כזה... (ל''ת)

      מתי זה היה ?, 16/04/12 09:37

  • 13.

    טור בעייתי

    הודור, 15/04/12 20:25

    הטור כתוב לאנשים שעוקבים אחרי הבלוג הירוק ויש להם ידע רקע בנושא.
    כמו שאפשר לראות בתגובות קוראים רגילים ישר מקשרים לבטר פלייס ולא מבינים את הקונטקסט הגלובלי ולמה למרות ההבדלים גם בארץ החשמלית תכשל.
    היה אפשר להרחיב בנושא.

  • 12.

    אל תאמר מכונית חשמלית לא תופסת אמור אגסי לא תופס

    גיא, 15/04/12 19:02

    כשיביאו לכאן מכוניות חשמליות שנטענות בבית מרשת החשמל ולא נצטרך להחליף קרטל אחד בשני אז תראו כמה שזה יתפוס...

    • בטר פלייס לא היחידה שיש לה תשתית אז היא לא מונופול

      מיכאל, 15/04/12 19:22

      כל שני וחמישי עולות כתבות על חשמליות מתחרות תתעדכן

    • שברולט וולט ניטענת מהחשמל הבייתי. אבל הפסיקו זמנית

      את הייצור שלה!, 15/04/12 21:30

      והסיבה לכך היא שאין מספיק קונים למכונית. הסיבה שמחיר הדלק אמנם מאמיר אך הוא לא לגמרי נטל מעיק מספיק שבעלי רכבים יחשבו על מכונית חשמלית. מעבר לכך עלות המכונית והתחזוקה עולים על זו שנעה על דלק (בנזין או סולר). דבר אחרון מכוניות הברידיות יותר זולות הן לתחזוקה והן מורידות עלות הדלק. כך שהן אוכלות את השוק של החשמליות בלי פלפל ומלח. מכונית סולר הברידית מציעה כמעט 30 ק''מ לליטר (בפועל לא נתוני יצרן שהם הרבה יותר נמוכים) דבר שמוריד את המחשבה על מכונית חשמלית שנותנת 120 ק''מ בתנאים אידיאלים שהם ללא מזגן ונסיעה רגועה. כלומר לא בישראל או כל מדינה חמה אחרת כולל ארה''ב וקנדה ואירופה ואוסטרליה ואסיה.... אז אגסי אינו היחיד שלא ממריא...

    • צודק! (ל''ת)

      ישראלי מצוי, 16/04/12 00:44

  • 11.

    אני מציע לשי אגסי להוריד את מחירי המכוניות שלו ואז כולם יבואו לקנות!

    משה, 15/04/12 18:47

    שי אגסי לא מבין דבר אחד שהעם בישראל כבר לא פראייר ולא יקנה אף מכונית חשמלית שלו אם הוא לא יוריד בצורה דרסטית את מחירי המכוניות שהוא רוצה לדחוף לנו.
    מכונית חדשה על דלק עולה בסביבות 120 אלף שקל, בעוד שמכונית של אגסי חשמלית עולה אותו מחיר או אפילו יותר מזה אז למה לקנות אוטו כזה??????
    תוריד את המחיר ל40-50 אלך שקל לאוטו חדש וחשמלי ואז תראה שכל המדינה תבוא לקנות אצלך.
    לא תעשה את זה אז אתה תפסיד סכומי כסף גדולים וגם תגיע לפשיטת רגל כי אף אחד במדינה הזאת לא פראייר אחרי המהפכה החברתית.

    • ומי שקונה מאזדה 3 פראייר? זה אותו מחיר

      גלעד, 15/04/12 19:23

      רק כאן אתה מקבל רכב ללא זיהום

  • 10.

    בארץ אין סבסוד-ככה זה בממשלת בננות

    עלי, 15/04/12 18:47

    ביבי גם שהוא מריח בחירות לא עושה שום דבר טוב בשביל ישראל. מבחינת זיהום החשמלית פותרת את הבעיה

    • אם הטפשות היתה כסף היו קוראים לך קרלוס

      אחד, 15/04/12 20:22

      רק טיפש כמוך ירצה שיקחו לו כסף מהכיס כדי לממן את השגיונות של יזם כלשהו.

    • פשוט שקר

      אלי, 15/04/12 23:45

      המכונית החשמלית של אגסי פטורה ממסים.
      זה סבסוד עצום.

      מכוניות מקבילות ממוסות בערך ב 100%.
      כשאתה קונה מזדה המדינה מקבלת בערך 60 אלף שקל. כשאתה קונה מכונית חשמלית היזם מקבל את כל הכסף לכיסו.

  • 9.

    הפתרון של סוללה מתחלפת מתאים לישראל

    איתי, 15/04/12 18:45

    המרחקים בארץ קצרים יחסית והטווח מספיק טוב. אם בהמשך יהיו שיפורים? עוד יותר טוב

  • 8.

    טווח נסיעה

    סיבה נוספת, 15/04/12 17:10

    עם הטכנולוגיה הנוכחית של מצברים אי אפשר לנסוע מרחקים שדומים אפילו למכונית רגילה

    לראיה החשמלית של better place

  • 7.

    מקרה המכונית החשמלית יתן את האות (הלואי!) ל...

    אישימוטו, 15/04/12 15:30

    לשים סוף לכל הפרוטקציוניזם שקשור בנסיונות עקרים להכניס טכנולוגיות שאיש לא מאמין בהם, לא מעוניין בהם אבל הרוב הדומם הזה משלם היטב מכיסו לכיס של ה''יזמים'' שיודעים היטב להתחבר למי שצריך בשלטון.

    מסוף המאה התשע-עשרה עד היום לא נמצא שום (!!!!) פיתרון רציני להנעה ביבשה זולת מנועי בעירה-פנימית. אם ימצא פיתרון אחר, הסימן לרצינותו תהיה הפצתו החופשית מתוך שיקולים כלכליים.

  • 6.

    היא נחשלת מאותה הסיבה כבר עשרות שנים

    תומר, 15/04/12 15:24

    אין לה טווח נסיעה גדול, הסוללה תופסת המון מקום ומשקל ויש בה קרינה.
    חוץ משיווק שום דבר לא השתנה, ועד שלא תמצא פריצה דרך טכנולוגית לגבי הבטריות, גם שום דבר לא ישתנה.

    • תומר, תחזור לתיכון. בסוללות אין שום ''קרינה''.

      יצחק, 15/04/12 18:29

      בכל היתר אתה צודק - טווח נסיעה מוגבל, נפח מצברים גדול מדי וגם מחיר גבוה. כל זה מאפיל על היתרונות העצומים של מנוע חשמלי:
      1) מומנט מרבי ממהירות 0.
      2) שקט.
      2) החזרת חשמל למצברים בזמן ובעזרת בלימה, נסיעה במורד וכו'.
      לכן, אולי עדיף לחפש את הפתרון במערכות להולכת חשמל בכבישים? כמו מכוניות בלונה פרק, למשל? אז ניתן להסתפק במצברים קטנים יותר, לנסיעה של מספק ק''מ בכבישים ללא תשתית חשמל, וכאשר עולים על כביש ''מחושמל'' גם נוסעים בעזרת החשמל מהמערכת וגם מטעינים חזרה את המצברים. מובן - צריך יהיה לבנות מערכת יקרה, וליצור אחידות בין יצרני הרכבים השונים. בעתיד הרחוק יותר, כאשר הנפט והגז ייגמרו - לא תהיה ברירה אלא לעבור לחשמל, והשאלה היא האם ניתן יהיה להגדיל משמעותית את קיבולת האנרגיה של המצברים, ומה יהיה מחירם.

  • 5.

    כל הכבוד! סוף סוף מישהו שהצליח לתפוס את הבעיה בביצים (סליחה בסוללות)

    אר יאיר, 15/04/12 14:35

    הטכנולוגיה עדיין לא בשלה
    התשתיות סימליות.
    המחיר יקר.
    הביצועים בינוניים במקרה הטוב.
    אז מה קורה פה?
    חברות הרכב בעולם יצאו מדעתן?
    לא. הן מייצרות פסלים סביבתיים (תרתי משמע) ומרוויחות עליהם יופי (על חשבון הציבור כמובן) עוד לפני שמכרו פריט אחד. וכמו תמיד הכעס שלי הוא על העיתונות שמפרגנת ומלקקת כמעט בלי שום ביקורת.שי אגסי משתעל ו 3 עיתונים הופכים לשלוליות. את הניסוי הזה היה צריך להתחיל עם משאיות ענק, עם אוטובוסים מטרופוליניים וכדומה. כלי רכב גדולים וכבדים שיוכלו להכיל את סוללת הענק,שנוסעים במסלולים קבועים עם תשתיות שכבר קיימות בנקודות הקצה.זה יותר הגיוני, יותר אפקטיווי בצמצום של זיהום האוויר ובכלל יותר מעשי. מה. לא? אז זהו שלא. כי אז לא יהיה את האזרח הקטן כדי לחלוב אותו.

    • תגובה נהדרת. (ל''ת)

      מסכים לכל פיקסל., 16/04/12 03:45

  • 4.

    הסיבה היא שאין תשתית טעינה וזה הכל (ל''ת)

    תירס חם, 15/04/12 14:25

  • 3.

    עוד סיבה לכישלון (בארץ)

    יוצא בחוץ, 15/04/12 14:18

    היא העובדה שהמדינה נותנת למונופוליסטים נוסח ''בטר פלייס'' לקבוע תנאים מופרזים לשימוש, למשל טעינה ממתקן מיוחד (בו החשמל יקר מהרגיל כש''בטר פלייס'' משלשלים לכיס את ההפרש) במקום מרשת החשמל הרגילה.

  • 2.

    תוספת לתגובה מספר 1

    משה, 15/04/12 13:26

    הסיבה בה'' הידיעה הנה המצבר.
    נכון להיום טווח התנועה של מכונית חשמלית הנו באזור 180 ק''מ.
    אין כעת שום טכנולוגיה להגדלת צפיפות האגרגיה במצבר מעבר לזה.נכון יש עבודות(כבר מזמן)וההגדלה שולית ביותר.
    אין מה לדבר על הגדלת מספר המצברים,כי גם כיום משקלם יותר מנכבד.
    הגדלת צפיפות הארגיה במצבר עלולה לגרום לכך שהמצבר נהפך ל''פצצה'' שתוצאות תקלה בו יכולות להיות חמורות ביותר.ראה תוצאות תקלה בסוללה בטלפון סלולרי.
    לסיכום:מכונית חשמלית,עם כל יתרונותיה מבחינת שקט,זהום אויר,תאוצה ובעיקר תפוצה המונית היא עדיין חלום רחוק.
    אין לזה שום קשר לרמת הסבסוד.

  • 1.

    סיבה נוספת לכישלון ..

    GREEN, 15/04/12 12:12

    סיבה נוספת לכישלון היא העובדה שהמכונית נתפסת כדימוי של חופש/מרחבים .
    המכונית החשמלית היא תלותית ומוגבלת מידי ועשויה (בטכנולוגיה הנוכחית) להוות בעיקר פיתרון מסוים באיזורים עירוניים .

    • ...ואף על פי כן נוע תנוע...האנרגיה תתחקר תמידית ומכונית חשמלית תתיעל

      EhadHaam-ציוני הוגן, 15/04/12 15:59

      ודחיפה ממשלתית היא הכרחית לתחומים בהם קיים פתרון עכשווי זול יותר (וכידוע קפיטליסטים לא חושבים על העתיד אלא על הרווח המיידי), או בתחומים להם אין לקפיטליסטים מעוף חשיבה ואורך נשימה (למשל רשתות תקשורת נתונים בשנות ה60/70/80)

      • תקרא את הכתבה: השיטה הקומוניסטית נכשלה (ל''ת)

        מליגן, 15/04/12 16:53

        • ישראלי מצוי! העיקר להגיב, כמו טמבל

          י, 16/04/12 08:17

          אתה יודע בכלל מה זה קומוניזם?

      • רשתות תקשורת נתונים?!?!

        טל, 16/04/12 15:48

        זו הדוגמא שמצאת?
        שוב רואים שאין לך שמץ של מושג על מה אתה מדבר.