צורת החשיבה באל על, ממנה נגזרת כל צורת ההתנהלות שלה מול הלקוחות, היא לשים פס על הלקוח ולקחת ממנו כמה שיותר.
רואים את זה באתר העלוב שלה שקורס, שאינו ברור, שאינו אומר דברים פשוטים כמו באילו אותיות לקליד שם, שכשיש בעיה עם הנתונים שהוקלדו אינו אומר מה הבעיה ומשאיר את הלקוח רק עם האפשרות לנחש.
רואים את זה ביחס של הצוות שעושה מה בראש שלו. מחליט שלא להגיש משקאות, למרות שהוא אמור לעשות זאת באותה טיסה. מחליט שלא להגיש יין, למרות שהוא אמור לעשות זאת. מחליט לא להענות לקריאה לדיילת משך שעות ואז דיילת מגיעה ומכבה את אור הקריאה מבלי לטרוח לשאול אפילו אם צריך עזרה או על מה מדובר.
רואים את זה אצל דיילות הקרקע בעמדות הצ'ק אין שמגיעות ללא ציוד בסיסי כמו מספריים ואז נותנות ללקוח להמתין לחיפוש אחר מספריים - אביזר מתקדם וחדיש שרק עכשו הומצא והוכנס לשימוש. או שסתם לא בא להן לפתוח עמדה למרות יש תור ארוך, או שהן שקועות בשיחה ביניהן.
נקודות שצוברים כנוסע מתמיד פג תוקפן. למה? כדי לתת לך הלקוח הנאמן כמה שפחות ולהעיף אותך. לנצל נקודות זה כמו לקפוץ מעל לפופיק - בלתי אפשרי. צריך כל כך הרבה נקודות כדי לשדרג.