מנהל לא ישרוד בלי להקשיב לעובדים. זה לא עניין של "אוירה ויחסי אנוש" - זה מקצועי.
אל"ף: צריך להקשיב לעובד הטוען שמשימותיו לא תואמות את כישוריו. אפילו אם העובד היה מכונה, עדיין טפשי להפעיל מכונת כביסה כדי להדיח כלים, נכון...? כך אצלי בעבודה יש אנשים שחוקרים טכנולוגיות חדשות, אבל אין להם ריכוז לעבודה שחורה. לעומתם יש אנשים שמפחדים לחקור את הלא ידוע - אבל מצטיינים בעבודה שחורה. בשילוב נכון יוצאת תפוקה מדהימה. אבל הנה הגיע מנהל חדש (בגישה ישראלית טיפוסית- הוא לא למד ניהול אבל מצטיין בפוזות "סמוך"). תפס עובד של "עבודה שחורה" והפיל עליו סקר שוק של כלים מהפכניים ולא מתועדים. ותפס עובד מהסוג החדשני לעשות "קופי-פייסט" למאות מסכים. תוך חצי שנה שניהם התפטרו והמנהל עף איתם.
בי"ת: להקשיב לעובד שטוען שחסרים לו כלי עבודה. איש המקצוע יהיה הראשון להבחין בכלים מיושנים או שאינם תואמים למשימה. בין אם זה נגר שקיבל משור ידני במקום חשמלי, או תכנת שקיבל שרת מיושן. ראיתי מנהלים שניסו לחסוך כמה אלפים על כלי עבודה, וזה עלה במיליונים על הפרת לו"ז של חוזה.