 |
15.
מאמר נפלא!
סיגל,
10/10/04 09:57
|
המון זמן אני מצפה שמישהו יתייחס לנושא רגיש כמו שירת ההמנון הלאומי שלנו במשחקים שבהם משחקים גם בני לאום אחר - הערבים, נוצרים או מוסלמים, והנה בדיוק מאמר שנוגע בנושא כאוב זה ובאופן מנומק ותרבותי. שפאו למדור הספורט על היוזמה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
לשם שינוי
גיילדנשטרן,
09/10/04 17:22
|
הגרפומן הבלתי נלאה, אברהם שרון, הגיע גם הנה. גם לכאן הוא דוחף את המקלדת שלו ומערבב מילים, וטוחן משפטים, ולש את הכל, ובדרך כלל, מה לעשות, מקדיח את התבשיל. כי גרפומן הוא גרפומן הוא גרפומן. אבל כמו כל תרנגולת עיוורת, זה קורה גם לו. הנה, לשם שינוי כמה משפטים של טעם. אבל אני לא מסכים איתו, כי מה, זה לא מעניין איך השחקן הערבי, שלובש את החולצה שלנו, עם סמל המדינה, מתייחס גם להימנון הלאומי בעת השמעתו? זה מעניין ועוד איך! ויפה עושים הצלמים, ויפה עושה הבימאי כאשר הם מביאים לנו גם את זה. ובואו נאמר, לצורך הדיון, שהבימאי היה מתעלם מהשחקן הערבי? מה אז? איזו מרקחת היה רוקח לנו אז הרוקח המדופלם, מר אברהם שרון?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
תקראו זה חשוב! זה על רמי ויץ!
יורם,
יבנה,
06/10/04 17:54
|
ראיתי את המשחק בין סכנין לבית''ר י-ם ביום שני. ולא הבנת! חשבתי שהמשחק הוא בין נבחרת ישראל לבין נבחרתה של אפגנסיטן!! כן כן, לפי השידור של רמי ויץ והפרשנות של בן שמעון נדמה שאנו משחקים נגד אויב מר. איזה תסכול היה להם, איזה עצב, חברה תפנימו כבר!! בני סכנין היא קבוצה חזקה בליגת העל, למרות שהיא הקבוצה הכי ענייה ואין לה מגרש בייתי! ומספיק כבר רמי ויץ נמאסת עלינו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
צודק לחלוטין
Eli,
Jerusalem,
06/10/04 13:38
|
צודק הכותב במה שהוא כותב . מצב השחקנים הערביים רגיש . ההמנון לא מדבר אליהם כי ההמנון אמנם לאזרחי ישראל אך הוא מיועד לאזרח היהודי . צריך להגיד תודה ולברך על כך ששחקנים ערביים משחקים בנבחרת ישראל ותורמים לה רבות למרות המצב הפוליטי הרגיש . יש לקוות שבעתיד הדברים יסתדרו בצורה הטובה ביותר הן מבחינת היהודים והן מבחינת הערבים הרי זהו מבחנה של החברה השיראלית הרב תרבותית אשר עיקרה הוא היהדות אבל גם המקום למיעוט הלא יהודי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
המדינה יהודית יותר מתמיד
א.מ.,
מרכז,
06/10/04 11:43
|
סוגיות מהסוג הזה מחזקות אצלי כאילו להכעיס את ההבנה שצריך דווקא להוסיף מספר שורות בהימנון עם תכנים שיבהירי ויחזקו את היותה של מדינת ישראל מדינתם של היהודים באשר הם ..ואם ישנו מיעוט שרואה בזה דבר פוגע אז קדימה שיחפש לעצמו מקום מתאים. אגב וסתם לדוגמא צרפת הנאורה והליברלית היא מדינתם של הצרפתים (הנוצרים) ואין שמץ של מהתכנים של המיעוטים אשר חיים בה כאזרחים (בעיקר ערבים ויהודים) אשר בה לידי ביטויי במשהוא ממלכתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
די
צחי,
תא,
06/10/04 10:19
|
די כבר לגזענות!! תתארו לכם שהיו מבקשים מיהודים בשואה לשיר את ההמנון הגרמני?גם אני אישית לא שר את ההמנון הגזעני שלנו.הוא צריך להיות גם בערבית בחלקו!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איך אתה מסוגל להשוות בכלל?!
ל"ת
רועי,
06/10/04 12:20
|
|
 |
9.
תגובה ל 1 בעיקר ולכל יפי הנפש:
דב,
צפון,
06/10/04 09:39
|
דבר ראשון ,אין מה לעשות ,אנחנו מדינה גיזענית .נכון , זה לא בסדר ,אבל אנחנו זכינו בה בעיקבות מאות שנים של רדיפות בגולה שבסיומם היה טבח עצום (ולא ''טבח'' שצועק הראיס על כל אדם מחבל שנורה בשטחים). דבר שני ,אפילו נציג של הפרלמנט העירקי שביקר כאן אמר בראיון לאל ג'זירה שאין לערביי ישראל על מה להיתלונן כי הם חיים בסטטוס אחר מעל כל ערביי המיזרח התיכון .
דבר שלישי ,יהדות ישראל נאמנה לארה''ב והם לא קוראים לעצמם ישראלים אמריקאים ,אלא יהודים אמריקאים , כמו שערביי א''י צריכים ליקרוא לעצמם ערביי א''י ולא פלשטיני ישראלי .זו צביעות וניצול ציני של הover דמוקרטיה שלנו .
ולסיום ,עמידת דום בהימנון זה בשביל לתת כבוד , לא נעים לכם ,תעברו למדינה עם הימנון שיתאים לכם !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
נאמנות
א.ג.,
ת''א,
05/10/04 18:33
|
הערבים ה''ישראלים'' יזכו ליחס הולם כאשר הם יציגו נאמנות למדינה ואף יגדירו את עצמם כישראלים ולא כפלסטינאים. אין נאמנות כפולה. לא אחת הערבים ה''ישראלים'' אף מזדהים עם ''אחיהם'' הפלסטינאים, גם כאשר מדובר בפעילות טרור.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וגם מיהודים אתה דורש זאת?
אחד,
05/10/04 23:22
|
יהדות ארצות הברית מזדהה עם העם היהודי ומדינת ישראל. האם זה לגיטימי בעינך שארצות הברית תדרוש מהם להפסיק להזדהות כחלק מהעם היהודי בכדי להוכיח את נאמנותם לארצות הברית? אני מניח שלא.
אפשר להיות יהודי-אמריקאי. כלומר להיות אזרח ארצות הברית ועדיין להיות שייך לעם היהודי. באותה מידה אפשר גם להיות פלשתינאי-ישראלי. להיות אזרח מדינת ישראל ולהזדהות עם העם הפלשתינאי. אין בהכרח סתירה בין השניים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האמריקאי
א.ג.,
06/10/04 08:26
|
יהודי אמריקאי נאמן ללא סייג לארצות הברית. הפטריוטיות שלו לא מוטלת בספק לרגע. האם כך גם אפשר לומר על פלסטינאי (ערבי) - ישראלי?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
זבלים
עופר,
מדינת הזבלים,
05/10/04 16:33
|
מה קשור תלך לגור במדינה אחרת? למה שהערבים ישירו להיות עם חופשי בארצנו אן הם לא עם יהודי ולא חופשי בארצנו מה קשור הא? מה אתם חוזרים על סיסמאות שדחפו לכם מאז שאתם קטנים? לפחות הם עומדים דום
הגב לתגובה זו
|
|
 |
zevel
eli,
Denton TX US,
05/10/04 17:06
|
So you think they are riht? Maybe we must thank them that they are shearing our country with them? You don't see or do not understand the basic of your ''independance declaration''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
להיות עם חופשי בארצנו
eli,
Denton TX,
05/10/04 15:28
|
כאשר הערבים הישראלים יפנימו כי הם חיים במדינה יהודית (והיא תשאר כך לדורי דורות) אז יבינו כי הם מיעוט וכך גם יקבלו את החובות של אותה מדינה וכך יקבלו וישירו את ה''תקווה''. ה''תקווה'' היא הימנון העם היהוקי במדינה יהודית - היחידה שקיימת בעולם. הכשלון הוא של הממשלה שאינה מחוקקת חוק ואוכפת אותו, כמו בארה''ב, על הנפת דגל הלאום ושירת ההמנון כל בוקר בבתי ספר ממלכתיים ופרטיים. אין לנו מה לבוא לערבי ישראל בטענות - הם לא אשמים אנחנו אשמים וכולנו אשמים שהגענו למצב כזה. ערבים יכולים לשחק בנבחרת, אם הם טובים ומוכשרים (רפעת טורק בעבר וואליד בדיר כיום) אבל עליהם להבין - הם חיים במדינת היהודים והיא ישראל ולמדינה יש המנון ויש לכבד את הסמל שלמענו הם משחקים דינם לא שחקנים זרים בקבוצות - דינם כאזרחי המדינה שבה הם חיים ועליהם לכבד את הדגל ואת ההמנון ואם לא - מקומם לא פה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם היית קורא בעיון את המאמר
חזי,
חיפה,
05/10/04 18:39
|
הכותב יוצא נגד השאלות שכל שחקן ערבי נשאל. גם אני מתקומם על כך. אשרף סולימאן זומן לשני אימונים וכבר עמד מול השאלה המכשילה הזו.
כל השחקנים הערבים נותנים כבוד להמנון. הם יודעים שזהו ההמנון של מדינת ישראל. אבל ההמנון לא מדבר אליהם, כי הם אינם יהודים.
המצב הזה לא ישתנה (למרות שלא הייתי לחלוטין מתנגד להוסיף בית להמנון). כל מה שאפשר לעשות הוא להפסיק להביך אותם ואותנו בשאלה הרטורית הנצחית: ''האם תשיר את ההמנון?''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
בכל משחק ספורט בארה''ב
אחד העם,
ניו-ג'רזי,
05/10/04 15:06
|
שרים את ההמנון האמריקאי. במשחקי בייסבול גם שרים את ''אלוהים, ברך את ארה''ב'' באמצע המשחק. לפעמים, יש בקבוצת בייסבול יותר זרים מאשר אזרחים אמריקאיים... מה הסיפור? מי שלא בא לו לשמוע את המנון המדינה בה הוא משחק - שילך לשחק במקום אחר... עוד מעט גם נפסיק את שירת ההמנון כשזוכים באולמפיאדה, כדי לא לפגוע ברגשות של המקום השני והשלישי שצריכים לעמוד דום תוך כדי... עמידת דום היא נתינת כבוד - לא הסכמה לרעיון או אפילו הזדהות עם המילים!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
תגובה ל- 1
שלומי,
מרכז,
05/10/04 13:50
|
|
 |
מה שה כמו יהודי אשכנזי
אדום,
05/10/04 14:51
|
שיחיה באשכנז ומרוקאי במרוקו. יש הבדל בין לאום,עם,ואזרחות כדי שתפנמים את זה, ויפה שעה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
הערבים לא צריכים לשחק בנבחרת
ל"ת
נ.צ,
05/10/04 13:16
|
|
 |
ואתה לא צריך לחיות בארץ
אלי,
חיפה,
05/10/04 23:57
|
תן להם כבוד כבני אדם הם מכבדים את מדינת ישראל בעמידה בזמן התקווה הם אזרחי ישראל כמוך וכמוני. זה שהם חלק מהעם הערבי לא עושה אותם למחבלים.חבל שיש אדיוטים כמוך בישראל. ואני לא שייך לשמואל ? תחשוב לפני שאתה כותב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רק נראה לך שהם לא
מחבלים,
06/10/04 19:04
|
הם עוזרים למחבלים ולפעמים גם הם המחבלים עצמם, כזכור היו כמה פיגועים שנעשו ע''י אזרחים ערבים ישראלים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
אני לא מסכים איתך .בצרפת למשל
משה ביטון,
05/10/04 11:58
|
כל היהודים שרים את ההמנון הצרפתי גם המוסלמים. ושם אין שום התיחסות אליהם בתור מיעוט. ערבי ישראל צרכים לזכור שזו מדינה יהודית עם המנון יהודי מי שלא יכול לעמוד בכך שיהגר למדינות אירופה נראה אם שם ישנו למענו את ההמנון?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חובה לכנס!!!
ישראל ירוקה,
חיפה,
06/10/04 16:22
|
יא חכם צרפת מדינה נוצרית אבל ההימנון הוא לכול העם הצרפתי...
ובכל מקום בעולם לא מזכרים את הדת ... רק אצלנו!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ל-1 ו-2 כנסו
שרון,
05/10/04 12:16
|
נתחיל עם 2: מה הקשר תגיד???? בהמנון של צרפת אין התייחסות לדת... כי הלאום הוא צרפתי. בקשר להמנון שלנו זה אחרת כי יש התייחסות לדת (''נפש יהודי הומייה'') בגלל שהלאום שלנו זה משהו מיוחד כי אנחנו יהודים כלומר הלאום שלנו הוא יהודי- נקבע לפי הדת. (תסתכל בת''ז ותראה שכתוב בלאום יהודי). לכן ההמנון מתייחס אך ורק ליהודים. וכאן נעבור ל-1... נכון ההמנון מתייחס רק אלינו אבל ככה זה וזה מה יש, אני מסכימה עם זה שאתם לא צריכים לשיר את זה, גם לא הייתי רוצה לראות אתכם שרים את זה אז שישאר ככה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שרון אני איתך.
נתי,
ישראל,
05/10/04 15:13
|
|
 |
1.
על מה ההתרגשות
ערבי פלסטיני,
ישראל,
05/10/04 11:28
|
אני רוצה לגיד לכם משהו חשוב מאוד שכדאי להכניס טוב טוב לאוזניים: כל עוד מדינת ישראל לא לקחה בחשבון את העובדה שההמנון לא מייצג אותנו וצריך למצוא חלופה טוטאלית שתייצג באופן הולם את זהותם של הערבים החיים בתוך מדינת ישראל, ולא רק בשישמאות אל במעשים, וכל אלה שבאים בטענות שבו בשקט.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה צודק,אבל...
oren,
05/10/04 22:27
|
ידידי,זו מדינה יהודית לא מוצא חן בעינייך,אתה מוזמן לעבור לשטחים ביום שתקום בו המדינה הפלסתינאית
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תתחיל להפנים, זו מדינה יהודית.
עופר,
חיפה,
05/10/04 16:08
|
בין אם אתה אוהב את או לא. סך הכל אל תתבכיין, אתם חיים פה פי אלף יותר טוב מאשר תחיו בכל מדינה ערבית. אתם נהנים מקידמה,משטר דמוקרטי, חוק ומשפט צדק, ואפילו מנצלים אותם לרעה כדי להסית נגד המדינה, ומזדהים עם הגרועים שבאויביה, שלא לדבר על שיתוף פעולה עם הטרור ( אומנם לא כולם, אבל מספיק אנשים ). אם כל כך רע לך, בוא אשאל אותך שאלה: האם אתה מוכן, במסגרת הסכם שלום, לחילופי שטחים, שאתה תעבור להיות תחת ריבונות פלסטינאית, ובתמורה נספח התנחלויות? אני כבר יכול לתאר מה התשובה, והיא משקפת את הצביעות שלכם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עופר כל מילה בסלע
יוסי יצחק פריז,
05/10/04 23:27
|
מיותר לשאול שוב פעם מחדש הם לא יהודים וזהו. מה גם שהם הערבים שחיים הכי טוב במדינה שלא מוסלמית אחרי צרפת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
so go back to israel
rami,
marseille,
06/10/04 04:51
|
do you think you make favour !israeli arabs exist despite of your nose ;pluse ''erets zion yerushalayim!''so beat it and go back to israel--the ''graet country ''!!!if you just notice ,but really,how much you're small ....so small ! ;
הגב לתגובה זו
|
|
 |
yosi,oferand..-typical israeli
amir,
paris,
06/10/04 04:44
|
just for your attention -we have the right in this ''amazing''country as much as you if noy more ;second of all I do live in paris and it's meanless to explain that there is no connection with the subject we talk about here cuse the french didn't occupie the places that moslems and jewish live in here ;
הגב לתגובה זו
|
|