 |
31.
עיתונות
שירית,
מרכז,
21/02/05 13:11
|
גם אני עיתונאית בעיתון גדול, נחשב וכו וכו עושה כתבות גדולות ובקושי מסיימת את החודש אפילו אם מקבלים 3000 שח לכתבה, זה לא מכסהכ הוצאות של דלק, טלפון וכל היתר אני בשלבי שבירה וכבר מצאתי עבודה אחרת שבה ארוויח הרבה יותר עם כל הכבוד למילה הכתובה העיתונות בישראל כבר מזמן פשטה את הרגל וזה רק על קצה המזלג.. לי-יש ילדים ק3טנים לפרנס לכן איני יכולה לעבוד בשביל גרושים כמו רוב חברי העיתונאים להיות עיתונאי בישראל משמעו להיות רווק ונטול ילדים רק ככה זה עובד חוץ מעיתוני הנשים, אבל זאת כבר ביצה מסוג אחר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם את עיתונאית,
נו,
באמת.,
22/05/05 19:24
|
|
 |
30.
חבורת בכיינים.
אדון חרדון,
27/01/05 00:40
|
אויש נו, תפסיקו להתבכיין. מי שלא רוצה לקבל מעט כסף שילך לעבוד בזבל במקום להיות ''עיתונאי''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חרדון, לך לעזאזל!
ל"ת
פוליצר,
27/01/05 15:45
|
|
 |
29.
איגוד פרילאנסרים
פרילאנסרית,
26/01/05 22:57
|
בארה''ב הקימו ארגון של פרילאנסרים שדואג לזכויותיהם. נראה לכם שיש לזה סיכוי פה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רק עכשו הם התעוררו
פוליצר,
27/01/05 15:44
|
אגודת העיתונאים דואגת גם לפרילאנסרים, ולמועסקים בחוזה בתנאי שהם הוכיחו שהם כותבים קבוע במשך שנה. הבעיה היא שהם אינם עושים זאת בפועל, רק עכשו הם התעוררו (אולי עקב התגובה כאן) והם הכריזו על טיפולם בעיתונאים מפוטרי מעריב. צריך פשוט לפנות אליהם באופו מאורגן ולהפעיל לחח. מכל מקום הגיעה העת ליצור אירגון חזק חדש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
היכן אגודת העיתונאים?
פוליצר,
26/01/05 12:51
|
היכן אגודת העיתונאים? בתנאי ניצול כאלה כאשר היא ניצבת חסרת אונים, אין לה זכות קיום!!!!!!!!!!. צריך התארגנות חדשה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
25 ש''ח לשעה
עורכת צעירה,
25/01/05 20:47
|
זה השכר שלי. כשהייתי מלצרית הרווחתי יותר, וגם קיבלתי את השכר בזמן, ולא באיחור של חודש-חודש וחצי.
מערכות עיתונים הפכו לסווט-שופס.
אז אני יכולה לחזור למלצר. מלצרות זו לפחות עבודה שמכבדת את בעליה. גם עיתונות צריכה להיות.
זה די עצוב שבעבודה שלא דורשת השכלה וניסיון אני מרוויחה יותר מאשר בעבודה שדורשת, מלבד השכלה וניסיון, גם המון אחריות ושעות נוספות (ללא תשלום).
ברור שהמצב הזה לא מנותק מההידרדרות הכללית של המדינה שאנחנו חיים בה, ממדינת עולם שני למדינת עולם שלישי בעלת פערים חברתיים מייאשים. הפיכת מערכות העיתונים לסווט-שופס מגוייסים היא רק אספקט קטן בהפיכת החברה הישראלית לחברה שסוגדת לכוח ולא לתבונה, שמונעת על ידי אינטרסים ולא אידיאלים, חברה בה ''יפה נפש'' הוא כינוי גנאי והאקדמאי הוא אויב העם.
Welcome to Isra-Hell.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לגמרי צודקת
ל"ת
מנוצלת,
ת''א,
27/01/05 17:28
|
|
 |
26.
אין עיתונאי אחד שלא ניצלו אותו
דרומה,
23/01/05 09:38
|
מנסיון.....עזבתי עבודה אחרי שנה - כבר לא יכולתי לשלם להם שיעסיקו אותי - המשכורת כיסתה שליש מההוצאות !של העבודה !!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
מאמר פרידה????
ראובן שביט,
22/01/05 10:43
|
אור קניספל:זהו מאמר הפרידה שלך ממעריב בעקבות הקיצוץ ב-10 אחוזים ממצבת כוח האדם(אני גומר רק מלכתוב את הביטוי:''מצבת כוח האדם'')ב''מעריב''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
לא הגיע הזמן להוריד את האייטם?
אמנון,
רבי עקיבא,
20/01/05 16:13
|
|
 |
23.
צריך חוק שכר מינימום לעיתונאים
עיתונאי,
תל אביב,
19/01/05 15:17
|
זה מקצוע עם המון כוח ומעט כסף וזו הנוסחה הבטוחה לקבלת שוחד ולהטיית הכתיבה. עיתונאי רעב זה עיתונאי שעלול ליפול לפיתויים. מעמד העיתונאי צריך להיות כשל עובד ציבור
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
חובה לקרוא
העיתונאי,
19/01/05 12:56
|
בגלל שיש אנשים כמו הקיספל הזה (איזה דבר אמיתי ומשמעותי הוא עשה?), שחושבים שמקצוע העיתונות הכתובה טוב רק כמקפצה לטלוויזיה, ועוד מעז לפרסם את זה, הידרדרנו כל כך. אבל אנחנו עוד ננצח. כי אין כמו עיתונות (טובה) כתובה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
כאן תמיד בחרו לישר קו ללמטה
א,
19/01/05 00:58
|
במקום להסתכל על מי שמתוגמל היטב ולהעיז ולנסות להתיישר איתו, בין אם במאבק יחיד או רבים (לדוגמא-עובדי חברת חשמל), בוחרים להתנכל להם ולהתמרמר בצרות העין המקובלת. אצלנו (והמבין יבין...), הרעילו את אלו שמרוויחים חרא, נתנו להם עוד כמה שקלים כדי שיפרו שביתה, והטפשים לא הבינו שהם כורתים את הענף. במקום להתיישר כלפי מעלה ולהתעקש על התנאים- הם משכו אותנו איתם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה אתה רוצה לומר?
כותבת,
19/01/05 17:07
|
מה שבטוח הוא שמקצועך אינו כתיבה, ואם כן זה עצוב מאוד. הרי אי אפשר להבין מה בדיוק אתה רוצה לומר!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
חכו, חכו, עד שייצא לאור ספרו ש
KILL GILL,
18/01/05 21:28
|
חכו, חכו, עד שייצא לאור ספרו של העיתונאי / עורך / סופר / מוסיקאי יורם מארק-רייך - ''עד הרצח הבא'' - שגיבורו כתב פלילים. הוא לא זורק חשבון, הוא לא דופק חשבון. הרבה עיתונאים ועורכים יזהו עצמם שם, למרות שכל קשר למציאות הוא פרי דימיונו הפרוע של הקורא בלבד. כמובן, כמובן. שווה גם להציץ באתר של קילר הלוהטת, להקת הפאנק-פופ-רוק הראשונה בישראל...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עיתונאי עלק
חיפאי,
20/01/05 10:33
|
|
 |
יחצנות לשמה
עזריאל חמליבך,
19/01/05 17:10
|
|
 |
19.
זה טונה כסף בשביל כמה מלים!
Y,
18/01/05 16:20
|
מה אתם השתגעתם? זה לא טכנולוגיה, לא רפואה לא שום ידע אמיתי, רק חרטטנות וקרקסי מלים. 19 אלף ש''ח???
הלו? יש שם מישהו? טוק טוק טוק?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טוק, טוק, טוק, זה מאסטריקס לא?
קליאופטרה,
קהיר,
18/01/05 19:53
|
|
 |
חוצפה שכזאת.
מרקוס אנטוניו,
רומא,
27/01/05 00:44
|
|
 |
18.
0 שקלים לטור
י.,
תא,
18/01/05 12:28
|
אני באמת מקווה שאור קניספל קיבל 0 שקלים עבור הטור העלוב הזה. כי במקום NRG הייתי דורש מקניספל כסף כדי ךפרסם את הטור
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עוד איזה מגיב מטעם
ל"ת
מישהו,
18/01/05 14:50
|
|
 |
17.
היכן אגודת העיתונאים?
פוליצר,
18/01/05 12:07
|
איפה אגודת העיתומנאים האימפוטנטית. שתתעורר מהקומה שלה. אם זו תתחיל לפעול ולדאוג לשכר הולם לעיתונאים ולתנאים סוציאליים, רבים יצטרפו אליה ויזרימו כסף לקופתה. או שמא נוח לה המצב. כנראה שהעיתנאים שמנהלים אותה מקבלים דמי שתיקה שמנים מ''ברוני התקשורת'' כדי לשמור על שקט תעשייתי . אסור לאפשר מצב של ניצול שבו מעסיקים כל זב חוטם, חסר כשרון ונסיון תמורת פרוטות או חינם תמורת ''ה''תהילה'' המפוקפקת ששמו של איזה כלומניק יופיע במקומון. הם ''שוברים את השוק''. העיתונאים במערכות העיתונים שותקים מחשש לפיטורין כי תמיד אפשר להחליף אותם באיזה ילדון זב חוטם - תרנגול תאב פרסום וחסר כשרון שהוריו מפרנסים אותו ודאגות כלכליות הם ממנו והלאה. ואילו קומץ בעלי עיתונים שיש בידיהם ריכוז יתר , למרות היריבויות, בנושא ניצול עיתונאים,מאוחדים יחדיו ביניהם שבנושא השכר לעיתונאים ( היכן הממונה על ההגבלים העסקיים שום פרלמנטר אינו שש להעלות את הנושא בכנסת משום קשריהם של אותם פוליטקאים עם בעלי העיתונים והעורכים הבכירים, או מחשש לפרסום שלילי). אגודת העיתונאים התעוררי!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל מילה בסלע!
ל"ת
מיכל,
מרכז,
19/01/05 15:06
|
|
 |
16.
מכתב גלוי לעיתונאים בישראל
ממש לא מבחירה,
18/01/05 08:42
|
אור, אתה מציג את הדברים כאילו אוחובסקי בחר להמשיך לכתוב תמורת השכר המביש שהוא מקבל. גם בחלק מהתגובות כאן נרמז על כך. האמת היא, שרוב העיתונאים פשוט תקועים במצב הדפוק הזה ומרחב התמרון והבחירה שלהם מצומצם ביותר. מה הם כבר יעשו נוכח ההחלטה לקצץ את שכרם? יאיים להתפטר? כמה עיתונים כבר יש במדינה שלנו שהם יוכלו לקבל בהם משרה? בקיצור, עיתונאי בן הגילאים 25-60 שמחליטים לפתע לקצץ את שכרו כדי ששוקן או נמרודי ''לא יתמוטטו'', לא יכול לעשות מאומה, אלא אם כן הוא כוכב. עיתונאי שמחליטים יום אחד שבחורצ'יק בן 22 יכול לעשות את העבודה שלו לא פחות טוב, ותמורת 30% מהשכר שלו, הוא חסר אונים. לא פחות ולא יותר. חוץ מהכוכבים, כל השאר יכולים רק להתבכיין על קיצוץ הוצאות הסלולרי (שוב), החזרי הנסיעות והאשל (והמשכורת), ולהבין, שוב, עד כמה הם מושפלים ומכורי-קרדיט. אין ברירה אלא להימלט מהמקצוע הזה לפני שכבר מאוחר מדי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סחתיין על הדיוק
שוקו הפורש,
19/01/05 18:37
|
ויש להדגיש את ההתמכרות לקרדיט. כל מי שעבד אי פעם במערכת עיתונאית יודע עד כמה עיתונאים - וביניהם המפורסמים והחזקים ביותר בארץ - יכולים לאבד את שלוות רוחם אם הקרדיט שלהם לא הופיע כמו שצריך. פעם הוא קטן מדי, פעם הוא נמוך מדי, פעם שמו של הצעיר כתוב לפניו, ופעם הבטיחו לו וינייטה והוא קיבל קרדיט רגיל.
הקרדיט הוא העיקר ובשבילו מותר אפילו...ושאף אחד לא ישמע...להמציא חדשות (כי מה הבעיה למצוא בחור עם כיפה שיגיד היום ''אני מתכנן לרצוח את ראש הממשלה'' ולעשת מזה כותרת פיגוז?).
אבל בעיית השכר לא תיפטר כי מקורות ההכנסה של העיתונים ילכו ויפחתו בעוד עלויות קרטל הנייר העולמי ילכו ויתעצמו. מה שצריך לפתור זה את הניתוק שקיים בין מרבית העיתונאים לבין המציאות. לכתוב יפה סיפור....וואללה...זה כישרון חביב וסימפטי....אבל לייצר תשואה, להפוך חו''ג וכשרון לכסף עבור בעל הבית...זה העיתונאים לא כל כך יודעים לעשות. ולכן מחיר העבודה שלהם ילך ויפחת עד למינימום
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קהות שכלם של בעלי הבית
עזריאל חמליבך,
20/01/05 00:58
|
אם אתה חכם כזה גדול ומחזיק בסוד איך לחדור לכיסו ולשכלו הקהה של בעל הבית, אנא חלוק את נסיונך עמנו. חוץ מזה מנסיוני, ידוע לי שהבעיה היא שבעל הבית אינו יודע לזהות כשרון של כותבים גם כשהם יכולים להביא לו הצלחה כלכלית. הסיכוי של כותבים מוכשרים מדי להתקדם קלושים משום שבראש הפירמידה ניצבים הבינוניים שהפעילו מרפקים במקום את הראש. אף אדם בינוני לא אוהב בסביבתו אנשים שיאפילו עליו ויסכנו את מעמדו. תמיד יעדיפו כשרונות בינוניים במיוחד אם הם בנים של /אשתו של. ראו ערך לפיד , ליהי למשל, פתיה שלא יודעת לחבר משפט אינטליגנטי אחד, והדוגמאות רבות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ליהי לפיד הגרועה מכל
יעיש לפיד,
נתיבות,
21/01/05 10:46
|
לא להאמין שנתנו לכלומניקית הזו לכתוב מדור אישי.
היא כותבת גרוע, הנושאים שלה איומים. בלי ה''לפיד'' ברוריקת ''שם המשפחה'' אין מצב שהיא היתה מקבלת כסף על זה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכימה עם כל מילה
חתיכה,
ת''א,
18/01/05 13:12
|
עיתונות זה מקצוע רק למי שנולדו להורים עשירים או שכבר עשו את המיליון הראשון בהייטק, ואז הם יכולים להתייחס לעבודה שלו כאל תחביב...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
כל הכבוד!
90 מעלות,
17/01/05 16:35
|
|
 |
14.
הרגשתי בדיוק לאחר הקריאה בהעיר
ל"ת
זהבה,
17/01/05 16:16
|
|
 |
13.
מעריב לנוער
עמוס רגב,
רמת גן,
17/01/05 15:44
|
סגן עורך מעריב הוא בן 28, ראש מחלקת החדשות צעיר ממנו בשנתיים, הדסק מוצף באנשים צעירים ונורא מוכשרים. מה משותף לכולם? הרצון להצליח ומינון דליל מאוד של פרספקטיבה. זה פרצופה האמיתי של העיתונות וזו הסיבה לגוון הצהוב, לשטחיות ולרדידות. לצערי, בעיתונים אחרים המצב דומה ועל העיתונות המקומית ומדורי הספורט עדיף להמעיט במלים ככל האפשר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התקשורת-חונטה של גל''צניקים...
אורי דן,
17/01/05 17:00
|
ובאותה נשימה היית כבר יכול להוסיף שאותם בני 20 פלוס דלי הפרספקטיבה הם גם ברובם תוצרים של מנגנון התעמולה הצה''לי, והם מספקים לקוראים כתבות וניתוחים מ'טעם' כמו שהם למדו אצל האח הגדול... וכמו שסבא אריק אוהב...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
טור מעולה.
עיתונאית,
משפחת מעריב,
17/01/05 14:59
|
העבודה שלנו טובה, נוחה ומעניינת, ונכון שהיא לא בדיוק מחזיקה אותנו כלכלית, אבל כנראה שהיא שווה את זה, אם תמורת 4000 ש''ח לחודש אנחנו עוד בתחום. ושימותו הקנאים, גם מבפנים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
המגיבה מטעם
בשם כולנו,
18/01/05 12:26
|
שתמותי קודם כל את, אני בטוח שאינך עיתונאית, אלא מישהי מטעם. העבודה שלנו מרתקת אבל יותר מכל אנו רוצים לחיות בכבוד, ובגלל אחת שכמותך זה נמנע מאתנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודקת. כנראה את אמידה
ל"ת
עיתונאית,
19/01/05 15:10
|
|
 |
11.
נושא חשוב ביותר, יישר כח
ל"ת
רוגל,
17/01/05 12:34
|
|
 |
10.
זה לא השכר, אלה סדרי העדיפויות
זה מהחדר ליד,
17/01/05 12:15
|
כותבים ועורכים צעירים ונלהבים שיהיו מוכנים לעבוד במינימום תנאים ושכר מגוחך תמיד יהיו, הבעיה היא שתמיד בחדר לידם, ישבו כאלה שמרוויחים כפול מהם. איך? יחסים חמים יותר עם הבוס, מיניפולציות או כמו שכבר נאמר, שם ששווה לשלם עליו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
5 צודק בהחלט
ג'ו בראל,
17/01/05 12:11
|
אמנם יש בדברי הכותב חשיפה מסויימת של הלך הרוח הברנז'אי המרכז תל אביבי של אנשי האינסטנט האינטרנטיים, וזה יפה. אך הירידה באיכות החומרים והכותבים מעצבי דעת הקהל נובעת בעיקר מפני שהיהודים הם עם של אגומנייקים וגרפומנים. כל אחד רוצה להביע את דעתו ולחוש את הכיף המפוקפק של לראות את שמו מתנוסס על דפי העיתון. ולשמח את האמא הפולניה, ואת האגו השברירי שלו. ואתרי האינטרנט מאפשרים לכל זב חוטם (אך גאון בעיני עצמו) ללהג שטויות ב-200 ש''ח ל400 מילה... אכן הזניית המילה הכתובה. שברתם את השוק קניספל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
שרשרת המזון לא נגמרת כאן
תיק תקשורת,
17/01/05 12:10
|
בוא נדייק - העיתונאי כותב פרקטיקלי בחינם כדי שיוכל להגיש פינה בטלוויזיה. עד כאן טוב ויפה, רק שבינינו גם את הפינה בטלויזיה הוא עושה בחינם כי ''זה דריסת רגל בטלוויזיה''. ואני שואל עד מתי. כל הפיקציה הזו שבתקשורת עושים ים כסף משניאה עלינו את אנשי התקשורת האומללים שחיים בדוחק ולא יכולים להשלים הכנסה כי חבריהם שכותבים בטורי הרכילות בחינם כדי שתהיה להם דריסת רגל בעיתונות הכתובה שתוביל לדריסת רגל בטלוויזיה שתוביל לכלום, יהיו הראשונים למלא את טורם במידע על ההוא שמברמן.... הפסיקו לאכול אחד את השני ואולי לא יוכלו לנצל אתכם ככה. ולגל אוחובסקי תודה שהתחלת את השיח הכל כך חשוב הזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זאת בדיוק הבעיה
אקס-קום,
27/01/05 17:46
|
- התפיסה של עיתונאים צעירים ממסדרונות ביה''ס לתקשורת שמשהו טוב באמת יצא לכם אם יקריבו כמה כתבות בחינם. זה אבסורד.
חמור מכך הוא האגו של בעלי העיתונים שמתסתובבים בראש עם המשפט ''יש עוד אלף כמוך'', ורק מחכים לזרוק אותו לעברו של כתב שניסה לדרוש - לא יותר- אלא בדיוק את המגיע לו.
נכון שהעבודה הזו מעניינת, לא קשה במיוחד וטומנת בחובה פירסום עלק (כמה אנשים באמת מסתכלים על שם הכותב??), אבל אני רוצה לראות כמה היו מוכנים לעבוד בתור מלצרים, ברמנים או מזכירות בחינם. עיתונות זאת עדיין עבודה. ע ב ו ד ה. פאקינג עבודה! רק שנראה שבשביל המו''לים, מדובר בהתנדבות. זכויות העובדים העיתונאים נרמסות מדי יום, ואחר כך עוד מבקשים מהם לכתוב כתבות מופת על ניצול בשוק העבודה המדרדר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
יש לנו כמה אפיקי השקעה
ארנסט יפת,
ציריך,
17/01/05 10:53
|
|
 |
6.
19 אלף - ברוטו או נטו?
שוקי,
כספומט,
17/01/05 10:07
|
|
 |
ברוטו
ל"ת
זבל,
18/01/05 13:48
|
|
 |
תשובה לא מספקת
שובי,
דובי,
20/01/05 13:02
|
|
 |
5.
יא חנון פרייאר
מבין,
17/01/05 09:49
|
איזה חנון אתה , חנונים כמוך שהיו בועד כיתה כותבים בחינם ,חנונים כמוך שוברים את השוק, חנונים לא מתים הם רק מתחלפים, פלא שאין מה ל'קרוא בעיתונים!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה אידיוט!
מבין יותר,
ראש בינה,
17/01/05 11:59
|
הוא לא מקבל אגורה על הטור כי ממילא הוא מקבל משכורת כמי שעורך את הערוץ. יא אהבל!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קניספל אור
ליאור,
חבל הבשור,
17/01/05 12:27
|
כל מילה בסלע. דם אש ותמרות עשן מכל אות! קניספל שוב מוכיח שהוא החכם באדם, לגילו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
עיתונות בירידה
ישראל ישראלי,
17/01/05 06:28
|
היכן הם אותם כותבים ופרשנים, שעיצבו במילותיהם את החברה? עם כל הכבוד לבן כספית, אודטה, נחום ברנע, יאיר לפיד, עלי מוהר ולרבים אחרים בעיתונות הכתובה הישראלית, איש מהם לא משפיע על החברה כמו נינט, שי גבסו ועוד דמויות אינסטנט ריקות. הירידה במעמד העיתונות היא תהליך משולב: כלכלי, ערכי, חברתי. כל עוד ימשיכו לשלם משכורות רעב לכתבים ועורכים (ובעיתונות המקומית המצב גרוע עוד יותר), תמשיך העיתונות להצהיב, ולהיות במה לאינטרסים כלכליים ולהסתיר מעיני הקוראים את האמת המתרחשת מתחת לאפנו. מתי כתבו במעריב או בידיעות על המתרחש באמת בשטחים? על הרעב ומימדי העוני? על השחיתות בגופים הכלכליים הגדולים? זה לא קרה, זה לא יקרה. אבל על מלכת הילדים הבאה, על אהבותיה ושנאותיה, נקרא - ובגדול.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
כל הכבוד על הטור, קניספל!
אחד, רגיל למדי,
דיר אל-בלח,
16/01/05 20:30
|
|
 |
2.
טור חכם.
ל"ת
עוזי,
16/01/05 19:39
|
|
 |
1.
טור מעניין, אהבתי :-)
ל"ת
.,
16/01/05 18:53
|
|