כדאי לפחות לנסות להבין מה שכתוב,אין קשר בין הנסיונות למניפולטיביות קולנועיות על הצופה שמימלא מענין את הישבן שלו באיזו סוגה הסרט עוסק,אלא לענין של כנות מיקצועית ויושר אישי האם בתחרות של סרט ארוך יכול לזכות סרט קצר ולהיפך? האם יכול סרט אחד לזכות בקטגורית סדרת טלוזיה וכד'.
שניצר אומר דבר פשוט עיניני וחשוב,גם אם אתה עושה מניפולציה כאמן לפחות אל תסתתר מאחורי הגדרת הסוגה,תהיה אמיץ מספיק להודות במעשה היצירה שלך ותעמוד מאחורי המניפולציה.
חלאס עם ההגדרות. קולנוע זה קולנוע זה קולנוע. תמיד מניפולציה. אם המניפולציה מורגשת מדי, אז הקהל יצביע ברגליים (או בלב). המציאות היא לא מאוד רלוונטית. לא בתיעודי ולא בעלילתי. כדאי כבר להשתחרר מהקונספט הזה ומההצטדקות הזאת. קולנוע שמנסה להיות ''אובייקטיבי'' מצליח הרבה פעמים לשקר הרבה יותר מקולנוע מניפולטיבי שיש מאחוריו אמת.
עד כאן שניצר. תתבגר.
בכל זאת שניצר טועה והסרט של אופק הוא סרט תיעודי לכל דבר אחרי שכבר לפני למעלה מעשור טושטשו לגמרי הגבולות בין תיעודי לעלילתי. אולי שניצר הוא מבקר שמרן שהשקפותיו שייכות לעידן קדום. אולי