במאי שאינו שכיר חרב של האולפנים, של התעשייה, ובמובן זה כל במאי שניתנת לו חירות אמנותית, כלומר כמעט כל במאי מחוץ להוליווד ומעטים ונבחרים בתוך הוליווד, ראוי לכינוי 'אוטר'. הוא מעצב את הקולנוע ומעוצב על-ידו ממש כפי שבמאי שאינו אוטר מעצב ומעוצב.
קובריק, הרצוג, פאסבינדר, גודאר, אלטמן ואחרים, כולם מדי פעם מצאו דרך לשבש את הרפרטואר שלהם ולהפתיע את כולם. אבל אינלנד אמפייר הוא באמת אולי הרדיקלי ביותר, ובכלל אחת ההברקות של הקולנוע בעשור האחרון.