 |
16.
יש לי שיר
מישהי,
07/08/05 19:24
|
יש לי שירים שאני כותבת אבל אני לא בדיוק יודעת מה לעשות איתם=\ אני לא מבוגרת אני ילדה.. תעזרו לי מה אני אמורה לעשות עם השירים שלי?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
''מאין נחלתי את שירי''- השראה!!
ליז גלאם,
הוד השרון,
05/12/04 14:32
|
אחרי שספרי השני יצא לחנויות הספרים : '' אמת או חובה''/ליז גלאם! קראתי בספר ''מאין נחלתי את שירי'' - מקורות השראה...והרצאות משוכתבות... אני ממליצה בחום...אגב, אתם מוזמנים לשלוח לי במייל תגובות על סיפרי שלי....תהנו, ליז.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
בקשת עזרה: מה עושים עם תואר בס
נפתלי,
רעננה,
03/08/04 12:41
|
בספרות? הרי משכורת זה לא מביא, אלא אם ניקח מקרים יוצאי דופן כמו יערה הכותבת.
למי יש תשובה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נפתלי, זו התשובה:
חגית משייח',
מוניס הכבושה,
03/08/04 15:57
|
אתה יכול להשתמש בזה כתמונה יפה לקיר. תמסגר טוב-טוב, תתלה בתאורה הנכונה, והנה יש לך מה לעשות עם התואר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
וואו, כמה תגובות של סופרים
חגית משייח',
מוניס הכבושה,
03/08/04 12:38
|
ומשוררים יש פה! אפילו מבקרים גולשים לכאן! אתר פופולארי!!!
וטוב שמישהו מתעניין בשירה: ארתור רמבו, נתן זך, אורי ברנשטיין, ברנר, תומאס מאן, עמליה כהנא כרמון, אתגר קרת, ואפילו מנחם פרי וניסים קלדרון.
שיואווווווו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
***** סיכום *****
זיפו,
31/07/04 20:27
|
אכן, העריכה הגראפית של NRG פוזלת לריגושים צהובים. צהוב זה בסדר, אבל קצת מבחיל בתור תפריט יחידי לעיתונות מקוונת. כאילו, או תקראו ותסתמו (בהארץ יש לפעמים מה לקרוא), או קחו טוקבקים אבל נאכיל אתכם בצהוב. הפורמט של התצלומים נראה כמו חוסר בטחון של העורכים באיכות הטקסטים. לפעמים חוסר הבטחון הזה די מוצדק.
הרשימה של שחורי נחמדה ואין בה טעם-רע. אבל ברור שמהספר הזה אפשר להגיע הרבה יותר רחוק. בסך הכל רשימה בלתי מזיקה. שום דבר שייזכר דקה אחרי. הספר, אגב, מומלץ מאוד. בעיקר למי שאוהב את אלגיות דואינו ואת הסונטים אל אורפאוס, שתרגמה עדה ברודסקי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בד''כ מסכים איתך, אבל
גיל,
חולון,
01/08/04 14:47
|
צריך בכל זאת להריע ל NRG שאחרי מספר שבועות החליטו לפרסם לראשונה - ולו רק כניסוי - רשימה עניינית, תרבותית וללא נופך צהוב (אם נתעלם לרגע מהוויכוח שמתנהל פה לגבי התמונה). אז בתור גישוש באפלה, התוצאה דווקא טובה.
האם זאת תחילתה של התבגרות האתר ? נראה לי שכן. בכל אופן, כל הכבוד ל NRG על הכיוון החדש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בינתיים נמתין עם התרועות, כי
זיפו,
02/08/04 02:09
|
הרשימה של שחורי היא לא יותר מ'כריכה אחורית' מורחבת, עבור 'מעריב לנוער'.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קראתי ושכחתי. את הפנים לא אשכח
בוקי בן יגלי,
אוהב אחוריים,
02/08/04 12:38
|
קראתי ושכחתי, בגלל הסניליות שלי. את הפנים של יערה אני לא רוצה לשכוח. לא אשכח. איזה קסם. תנו עוד תמונות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בוקי בן יוגלי או יגלי?
ל"ת
מוגלי,
היער השחור,
03/08/04 16:01
|
|
 |
תגיד לי, בוקי, אתה קרוב של
ביל קלינטון,
הדביל,
03/08/04 16:00
|
|
 |
11.
מזמשורר
ספי,
29/07/04 11:29
|
אני מתבונן בטקסט. אומרים לי שהוא שיר. הוא מנוקד. אני קורא אותו. אני מבין מה זה שיר. אני מתבונן בדף חלק. אני מחזיק עט. אני כותב. אני מנקד. גם מדפיס. זה שיר. אני משורר? במחצית הראשונה של המאה העשרים כתב קרנאפ: ''[רוב הפילוסופים] הם משוררים ומוזיקאים ללא כשרון. הם מנסים לכתוב שירה במסווה של פילוסופיה.'' כיום מתייחסים כך ללקאן. פרוייד עצמו, שביקש לזכות להכרה מן הממסד הרפואי זכה בפרס גתה לספרות. אני מראה את השיר לאנשים. הם מאשרים שזה שיר. אפילו שיר טוב. אני משורר? השאלה מיהו משורר עוברת בנבכי השאלה: מהו שיר? שאלה אחרונה זו יוצאת מן השאלה הראשונה. נתן זך נחשב למשורר. נתן זך הוציא ספר משונה: קוף המחט. זה ספר שירים? אם לא, האם זך כבר לא משורר? האם הוא משוררסופר? נגזר עלי שלא לכתוב עוד לעולם. אני מדוכא. כל חיי כתבתי. אני מעדיף למות. האם אין אני יכול להיות חוקר סוציולוגיה? סיפור: מצאו את הגן השירי בגוף האדם. המשורריות ממוקמת בבלוטת האיצטרובל. האם בכך פתרנו משהו?
נסיים בפרפראזה על שירו של אבידן, מזשיר: משורר הוא מי שכתב שיר או לאשיר ואמרו לו שהוא שיר והוא הסכים עכשיו תקבעו אתם: מזמשורר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה לא משורר, את נפוליאון
נתן זך,
שלוותה,
29/07/04 12:37
|
אתה לא משורר, את נפוליאון, ואת גרה בחדר הסמוך לשלי, באותה מחלקה סגורה. התבואי אלי הלילה,
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ב-11, אחרי כדורים וכיבוי אורות
ל"ת
ספי,
29/07/04 12:43
|
|
 |
ספי הוא שמאלני קיצוני שמגיב בכ
צביקה,
03/08/04 17:06
|
|
 |
נתן זך, אני כועס עליך מאוד
נתן א.,
העולם הבא,
03/08/04 16:02
|
פגעת בי ובשירה שלי ובזה שכותב עכשיו בשמי ותובע את עלבוני
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נחמדדדדדדדדדדדד
ל"ת
ע''ש,
03/08/04 18:45
|
|
 |
קצת רספקט לא יזיק לכם.
ל"ת
נסים קלדרון,
תל אביב,
30/07/04 00:48
|
|
 |
תפסיק להתחנף
נעמה אפשרתי,
מעיין צבי,
30/07/04 21:11
|
מאחורי הגב אתה טוב בלהשמיץ את זך, בשיעורים שלך עשית ממנו צחוק
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אורי ברנשטיין הוא הנכד גנסין
ל"ת
ברנר,
גבעת ברנר,
02/08/04 12:39
|
|
 |
ההוא פריג'ידר, היא פרוג'ידית
ל"ת
גנסין,
פיירסרג,
01/08/04 22:31
|
|
 |
אבל המקררים שלו הם בסדר
אלקטרה,
רד''ק 10,
31/07/04 16:16
|
וגם המזגנים שלו, רק השירים, לא שהם קרים, ולא שהם חמים, יש בהם יותר מדי, איך להגיד את זה, חומרים טבעיים מהטבע, כמו מטיר אוויר עם ריחות פרחים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה גראפומן, זה למה
עופר ישראלי,
קריית שאול,
31/07/04 15:15
|
|
 |
מי זה אורי ברנשטיין? אצ''ג?
ל"ת
עומר יאירי,
תל אביב,
31/07/04 13:11
|
|
 |
למה עלי לא כותבים ככה?
אורי ברנשטיין,
תל אביב,
31/07/04 07:55
|
יערה, למה את לא כותבת על הספר שלי? לא שלחו לך אותו? אני אקבל את פרס ישראל ואת תצאי קטנה. הרי אחרי זך ורביקוביץ, אני הכי גדול.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
יערה את מבוזבזת באתר הזה
מביט ומשתומם,
28/07/04 22:10
|
למה לך לפרסם ביקורות באן.אר.ג'י ולראות אח''כ ''תגובות'' של כל מיני קוראים אוויליים שהתבלבלו ולחצו על הלינק הזה במקום על איזה כתבה על יעל בר זוהר והקלטת, ואז הם חייבים להראות לעולם כמה הם מטומטמים. ראית פעם ''תגובות'' על מאמר ביקורת שירה במוסף הארץ למשל? שם מקומך, בקרב אנשי תרבות, ולא ברקב אנשי ביבים כמו אחוזים ניכרים מקוראי האתר הזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ותגובה כמו זו, מס'10
היניב הזה,
08/08/04 19:20
|
האם אינה מוכיחה כי גם קוראים ראויים נמצאים ליערה, גם כאן, ב-NRG?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יערה, אם זה בשביל כסף, ניחא
שמטוב,
בן שמן,
29/07/04 12:35
|
אבל אם את חושבת שככה את בונה לך FAME, את טועה. את הורסת לעצמך סיכוי טוב. את הופכת להיות בדרנית. תצאי מהמקום הזה. זה הרי בית שימוש ציבורי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בית שימוש ציבורי...
.,
30/07/04 01:57
|
|
 |
זה לא הכסף, זה התמונה
ל"ת
נרקיס,
שלב המראה,
30/07/04 00:49
|
|
 |
אין הבדל בין כסף לתמונה
לאקאן,
פר לאשז,
30/07/04 20:58
|
|
 |
יש הבדל
יפה ירקוני,
ירקון,
31/07/04 15:17
|
|
 |
יפה ירקוני, תסבירי את עצמך!
שושנה דמארי,
הדבר האמיתי,
03/08/04 12:42
|
|
 |
9.
מממממ דלות הן מילותי
ל"ת
ארתוררמבומתאגרף,
28/07/04 10:23
|
|
 |
8.
לצערי, עולם מת לגמרי
ארז,
רמה''ש,
28/07/04 10:07
|
לשירה (לא פזמונאות) עשתה התרבות שלנו כבר מזמן וידוי הריגה, זה הפך להיות משהו כמו איסוף בולים, נחלתם של קומץ ''תמהוניים'' שיש להם כמה חנויות במסדרונות הצדדיים של דיזינגוף סנטר...
חבל...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא נכון.
צופית,
28/07/04 15:29
|
זה תמיד היה ככה, ששירה זה דבר איזוטרי ואמנות שוליים לכל מיני תמהוניים. רק היום זה יותר בולט בגלל כל החרא מסביב (ערוץ שתיים לא שווה כל רגע, וכל הג'אז הזה). זה דווקא מדליק שיש כמה מוזרים שאוהבים שירה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שירה נחלת האליטיסטים
אמממממממ,
29/07/04 02:55
|
|
 |
תתפלא,
צופית,
30/07/04 11:02
|
זה דווקא עובד הפוך. ללימודי שירה מגיעים אלה שהתאהבו בה בגיל ההתבגרות, אם בגלל מורות מצויינות לספרות או פשוט בגלל נטייה טבעית/משפחתית ופתיחות ראש.
המרצים שם מכוח האנרציה, כמו עכבישים קטנים על חוט.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה משוררים וסופרים חסרי פרוטה
ל"ת
שאלתי,
03/08/04 12:43
|
|
 |
כי בעיתונים יש הרבה מטומטמים
שלא מעריכים,
אותם,,
03/08/04 16:06
|
שמעריכים רק את יעל בר-זוהר והרב.... בריח, נניח. להבדיל כמובן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
היאך הידד!
לנגרית,
28/07/04 08:36
|
על אף בורותי המוחלטת בענייני משוררים, מצווה עלי לקרוא את הספר.
(זאת רק אני שמתבלבלת בין היינריך היינה וריינר מריה רילקה, נכון? יותר מידי יוד וריש והא מסתובבות חופשי).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אז למה את מגיבה אם את בורה?
או-ראו אי-שי,
אדו, יפן,
28/07/04 18:08
|
|
 |
תרגיע.
זאטואיצ'י,
30/07/04 10:59
|
|
 |
6.
ליערה
יעקב,
דרום- מערב,
27/07/04 23:03
|
תודה על כתבה מעולה.
יערה כותבת ברגישות, בצורה עניינית ועם ידע מקצועי, בשונה מרוב הכתבות הצעירות באתר.
רק אל תיגררי לוולגריות, את לא זקוקה לזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
באמת ביקורת פשוטה בהירה ויפה
ל"ת
עדי,
ת''א,
27/07/04 22:27
|
|
 |
4.
בקורת מצויינת
ל. אמבין,
27/07/04 22:14
|
בקורת יפה מאוד. ניכר כי המבקרת אוהבת את נשוא כתיבתה וחשוב לה להביע את רגשותיה ומחשבותיה בעניין. פתיחת שבוע חזקה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
נפיחות מקצוע המבקר
מישהי,
27/07/04 19:42
|
למה צריך תמונה גדולה כל כך של כותבי הכתבות? הם העניין העיקרי? מה החשיבות של כותבים כאלו שבעוד חודשים אחדים אף אדם לא ידע מי הם? כל הכותבים מצולמים בפוזות עלק מהורהרות או סקסיות. יש אולי ללמוד משהו מרילקה: מיקצוע הביקורת הוא משהו שעדיף להמנע ממנו. הייתי מוסיפה ואומרת מיקצוע מבחיל מלא באגו טריפ וחסר כל תוכן ממשי. זה לא מפריע לעורך הגרפי להפציץ אותנו עם קלוז אפים ענקיים של גמדי הרוח הללו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה לתגובות
מישהי,
30/07/04 14:14
|
רק עכשיו ראיתי את כל התגובות. אז לעניין:
1. אין לי, אך פעם לא הייתה לי, וסביר להניח שאף פעם לא תהיה לי כוונה לעבוד כמבקרת. כך שממש לא מדובר פה בתסכול מקצועי.
2. לגבי ה-''י'' במקצוע. לא בטוחה שזו שגיאת כתיב, אבל גם אם כן, אין לי ואף פעם לא היו לי רגשי נחיתות לגבי האינטליגנציה שלי, ויש לי בסיס אובייקטיבי לחוש כך. אבל גם אם כל מה שכתבתי היה עמוס בשגיאות כתיב, אין בכך כדי לפסול את תוכן הדברים. זה העניין עם מבקרים רבים - אולי אין להם שגיאות כתיב (ותודה גם למגיה/ה), אבל רהיטות לא מפצה על תוכן הדברים, או מהות המקצוע בו הם עוסקים, או הפורמט הגרפי והרעיוני המעצבן של NRG החדש והצהוב והשיטחי ומתיימר ומה לעשות - הפלצני.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בעניין הנפיחות
הענק גבנו,
בית אל,
30/07/04 00:52
|
|
 |
שגיאות כתיב! עלק חכמה
רינת,
תל אביב,
29/07/04 16:19
|
את היו''ד שהוספתבחדווה פעמיים למילה מקצוע היית צריכה להעביר למילה להימנע. כתבתְ: מיקצוע, להמנע. טמבלית! רוע לב פלוס קנאה - את הרי מסוגלת רק לכתוב תגובה. ביקורת לא נותנים לך לכתוב... תירגעי ואינך חייבת לקרוא את הביקורת. קראי רק ספרים אז אולי גם יהיו לך פחות שגיאות כתיב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דווקא אני אוהבת גמדים
לנגרית,
28/07/04 08:38
|
ענקי רוח מעוררים בי פיהוקים של שיעמום. או שהם מזכירים לי את התחנות של דון קישוט. אין טעם להילחם בהם.
~פיהוק~
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קחי נשימה עמוקה, ועוד אחת ועוד
שרונה,
קריית אתא,
27/07/04 22:27
|
נרגעת? אני מקווה שכן. לעניין התמונה: לדעתי החידוש שהכניסו אנרג'י בו אנחנו גם רואים את הכותב, הופך את הקשר לאישי יותר ומנצל בצורה טובה יותר את המדיום שהוא יותר מעיתון מודפס וגם הופך את זיהוי הכותבים לפשוט יותר. כך לדוגמא מספיק לראות את התמונה של יערה שחורי בעמוד הראשי בכדי לדעת שכדאי להיכנס לכאן. לעניין הביקורת: לכי תנבחי על עץ אחר. יערה שחורי כותבת לעניין, בבהירות ובצניעות. אני בטוח שלא היית פונה לרילקה בכדי לבקר את המבקר אם יערה לא הייתה מזכירה לך את קיומו (או שמא מכירה לך אותו?)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם בעצמך היית לוקחת נשימה אולי
חייכי אין דרך,
אחרת!,
28/07/04 08:54
|
היית מצליחה לחסוך מעצמך את ההשתלחות שלך. תודי נפלת בדיוק במקום שהערת עליו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את מקנאה
מישהו,
27/07/04 21:19
|
|
 |
קנאית קטנטנה
ל"ת
ר.,
ע.,
27/07/04 20:11
|
|
 |
2.
תעשי לי ילד
ל"ת
מנחם פרי,
גילמן,
27/07/04 19:19
|
|
 |
יש לי תצלום רנטגן שלה
תומאס מאן,
הר הקסמים,
01/08/04 14:50
|
|
 |
לא ללכלך עליי, ישראלים מעצבנים
ריינר מריה רילק,
ה,
03/08/04 16:11
|
|
 |
נמאסתם, מושחתים.
ל"ת
אלבר קאמי,
הקבר,
03/08/04 16:10
|
|
 |
חחח., א.ב.יהושע
ל"ת
AMMM,
27/07/04 19:30
|
|
 |
היא יותר יפה מעמוס עוז
ל"ת
א. ב. יהושע,
חיפה,
30/07/04 01:00
|
|
 |
זו לא חכמה. היא נולדה אשה. אני
עמוס עוז,
ערד,
31/07/04 05:43
|
צריך עוד לעבור ניתוח בשביל זה. אבל אחר כך אני אהיה יותר יפה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עכשיו פתאום אתה נזכר
עמליה כהנא כרמו,
תל אביב,
31/07/04 15:16
|
כשאמרתי לך שמתאים לך להיות אשה, התרגזת. עכשיו אתה נזכר? כשמשווים אותך ליערה ולא אלי?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא שכחו, פוחדיםםםם
א. ב. יהושע,
ואדי סאליב,
04/08/04 06:45
|
לא שכחו אותך, אתה פשוט לא מובן. אני מבין שפרענק מתבייש במוצאו ומתחזה לאשכנזי (אני, למשל), אבל שאשכנזי יתחזה לפרענק, זה ממש מפחיד (אותי)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לפרי וקלדרון: אין כמו יעל רנן
הגדולה מכולם !,
03/08/04 17:09
|
|
 |
למה שכחו אותי? אשכנזים בני שרמ
ל"ת
איתן נחמיאס גלס,
הספריה החדשה,
03/08/04 16:08
|
|
 |
מה זה זיגזג?
ל"ת
דויד ג',
03/08/04 16:07
|
|
 |
אתגר, אתה פנוי? מה המצב?
ל"ת
גילה המגעילה,
03/08/04 16:06
|
|
 |
תפסיקו להתלהם
אתגר קרת,
הקריה,
01/08/04 12:56
|
|
 |
סטיתם מהנושא, זה לא מכובד
מאיר שלו,
נהלל,
01/08/04 08:46
|
מדובר בילד ממנחם פרי ולא בשום דבר אחר. אני למשל הייתי רוצה ילד ממנחם פרי, אבל אני כבר לא יכול
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בעניין החלפת המין, אני לא
דויד גרוסמן,
מבשרת חיפה,
31/07/04 16:18
|
כי אפשר להיות ילד, עם משקפעעם, שקוראים לו ברחוב: ''הי, את, ילדה עם משקפיים, רוצה קצת זיגזג?''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
בקןרת מדוייקת ופיוטית
מיה,
27/07/04 18:22
|
|