 |
38.
שולי
נעה,
מרכז,
08/03/05 10:59
|
|
 |
37.
שולי לא נחשב חוזר בתשובה
שלום,
בני ברק,
17/08/04 02:14
|
אני לא מכירו אישית, את את הוריו אני מכיר היטב. (אביו, חתן פרס ישראל). מדובר במשפחה דתית לאומית סטנדרטית שגידלה את שולי על ברכי הציונית הדתית כפי שכולנו גדלנו. הוא נטש את הדת עם לימודי המשחק, וחזר בתשובה לאחר זמן מה כברסלבר.
אני עוד זוכר את הימים של תחילת דרכו בחזרה לחיק הדת כשקיבל אצלנו (במניין הצעירים, ב''ב) עליה, עדיין מגולח, אך חבוש כיפה גדולה ושחורה שאיננה אופיינית את הציבור שלנו.
נ''ב שולי הוא שלום (כשמי), למי שתהה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איזה כיף לך!
לצערי לא שלום,
19/07/05 22:08
|
אני אכולת קנאה! הלוואי שגם לי היו קוראים שלום והיה לי שם כמו שלך וכמו של שולי (שלום)... דמט' מה אני אעשה? אולי אלך למשרד הפנים ואחליף את שמי לשלום?!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
36.
אני בכלל לא הולך
נתי,
10/08/04 16:50
|
|
 |
35.
אני יצאתי באמצע - תיזהרו
עידו,
תל-אביב,
09/08/04 15:43
|
משעמם, פשטני, פדגוגי ושטוח.
הלכתי לסרט אחרי כל הביקורות המשבחות והתאכזבתי מהרדידות. מין הכלאה של סרט ערבי ודרמה של הטלויזיה הלימודית (משהו כמו שכונת חיים).
כנראה לא נעים למבקרים לקטול שמא הדתיים ישירו את שיר הקיפוח והתוצאה - 70 שח' (כרטיס זוגי) שהוצאתי ושירדו לפח הזבל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין שום יאוש בעולם כלל
יואב,
תל אביב,
23/05/05 09:39
|
רחמנות עליך. אתה ממש פנאטי בעצימת עיינים. שבוי חרדי מהאמת. אבל אין שום יאוש בעולם כלל. ורבי נחמן דיבר גם ליהודי הכי הכי רחוק. גם אתה עוד תוכל לשבור את כל המניעות ולהעיז ולהתחיל לפחות לשמוע ולחפש משמעות רוחנית בחייך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה רדוד?
אפרת,
שפלה,
25/08/04 00:13
|
אז מה תאמר על כל הסרטים שמככבים בטלויזיה, בקולנוע, ספורי אהבה מלאי קיטש ? כאן לפחות קיבלנו דבר טהור, אמיתי, אולי אתה לא מחובר לקהל הזה ולא מבין , אבל לומר פשטני , משעמם ??? רק חוסר פירגון או / ו הבנה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא בדיוק...
ישראל,
מגדל העמק,
24/08/04 12:53
|
אחי, למרות שהסרט הזה יכול להתאים לכל אחד, אבל לדעתי צריך גם טיפת רקע על עולמם של החוזרים בתשובה כדי להנות מהסרט, ולהבין את המסר שלו. יש שם גם הומור שמי שלא בקטע - לא יבין אותו. בל מקרה, סרט יפה ומומלץ.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה כנראה היחיד
ל"ת
סטיית תקן,
09/08/04 16:51
|
|
 |
34.
שהרה-תעשי לי ילד!!!
מעריץ אלמוני,
ר''ג,
09/08/04 11:47
|
עדיף שלושה! יש לי אחלה גנים (שחום, גבוה, שרירי ושומר תרי''ג-בעצם תרי''ב,מודה ,פישלתי פעם במצוות שילוח הקן)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נמאס כבר מכל החרמנים !! רואים
די,
14/08/04 19:51
|
|
 |
33.
מגיע לשולי כזו ביקורת לא פחות!
נני,
08/08/04 22:05
|
|
 |
32.
למה הסרטים של גרובייס פירטיים?
ל"ת
כי החלטת?,
08/08/04 21:02
|
|
 |
31.
כפרה על הסרט ''קדוש'' ..
עמנואל,
ת''א,
08/08/04 18:36
|
של עמוס גיתאי שהייה בושה לקולנוע הישראלי מבוסס על סטראופים וגסויות; למרות שבעולם אהבו אותו...נו שיהודים מלכלכים על עצמם הגויים בשמים! מה שהדהים אותי בסרט של רנד זה ה משחק של אשתו. כשרון ענק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
סרט שהוא ציון דרך.
חיים צבי,
תל אביב,
08/08/04 18:33
|
סרט, כל סרט, שבא מהלב, לא משנה מה יש לו להגיד, איך הוא אומר את זה, מצליח לגעת בך. כחילוני מצאתי, אולי בפעם הראשונה, את היופי שביהדות. לא, אני לא מתכוון לחזור בתשובה, אבל הגישה שלי אל החוזרים בתשובה קצת השתנתה בעקבות הסרט, כמו, להבדיל, יחסי שהשתנה לחולי סכיזופרניה אחרי ''נפלאות התבונה''. תודה ליוצרי הסרט. מקרב לב. עשיתם סרט שלא דומה לשום דבר שנעשה פה בקולנוע. הוא יזכה להצלחה בעולם כולו. תמשיכו כך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
הקרנה
נעמה,
08/08/04 13:45
|
מה יעשו אנשים כמוני המדירים רגליהם מבתי הקולנוע, אבל עדיין מאוד היו רוצים לראות את ''אושפיזין''? שולי רנד עצמו אמר כי אינו רוצה שהסרט יגרום לאנשים שלא הולכים לקולנוע להתחיל ללכת. נו? יהיה חביב וגם נחמד אם יהיו הקרנות לציבור כמו בסרטי במעלה או ב''תיאום כוונות'' בזמנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
אתה אורות = אתה בסרטים?
א.ק,
08/08/04 13:13
|
אורות זה התעלות וזרימה וסרטים זה סרטים - דימיונות, פלונטרים, עלילות. ועוד - התפילה של משה חייבת להיות מתוך סיפור השריקה בבית הכנסת?
שהרה, את בקושי מודה שהתרגשת מהסרט ומה אני אגיד לך, את מנתחת אותו חזק, מה יש שם שאת מנסה לנטרל?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה היא כן התרגשה
תסתכל בסוף,
08/08/04 15:13
|
|
 |
היא לא מתרגשת מכלום
ל"ת
אף פעם,
08/08/04 17:55
|
|
 |
27.
עוד תעמולה
רונן,
פת,
08/08/04 12:09
|
לא ראיתי את הסרט, אבל כמה דברים. ראשית, מה התעמולה הזאת.? מאיפה הקביעות על דימוי החרדי בקולנוע? האמת היא שהחורזים בתשובה לא ממש כיכבו בקולנוע הישראלי, וגם החרדים לא בדיוק שלטו בו, פרט אולי ל''קונילמל בצבא'' שאף אחד לא ציפה ממנו ליותר מדי. אז ממה כל הקביעות השטחיות האחרות? הסרט היחיד הזכור לי שממש ניסה לדון בחברה החרדית היה ''ירושלים'' של עמוס גיתאי, שהיה סרט די עלוב וגרוע, אפילו מהזווית החילונית. אז ממה כל ההתלהמות. חוץ מזה, מה עם דיון רציני בשאלת החזרה בתשובה? הורים שלא רואים את ילדיהם, סבים וסבתות את נכדיהם וכן הלאה וכן הלאה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
''קדוש'' ראית?
ל"ת
לא חשוב,
25/10/04 21:44
|
|
 |
26.
חוזרים בתשובה
ירון בארי,
קריות,
08/08/04 03:42
|
נושא החזרה בתשובה הוא מאוד מורכב ואי אפשר להציג אותו רק מנקודת מבט אחד החוזרים בתשובה בדרך כלל הם כאלה שחיו בקיצוניות מסויימת ואז עוברים לקיצוניות שנייה, הרבה יותר קל להתנדנד בין קצוות מאשר לצאת מהאמצע לקצה והסוג השני הוא האבודים חסרי הזהות שמקבלים יחס חם וקבלה אוטומטית מהציבור החרדי שמעוניין להחזיר לשעריו כמה שיותר ולכן מאושרים מהיחס המועדף שהם מקבלים החזרה היא לגיטימית שאלתי היא האם האמונה שנעשית מתוך סיבות אלו ולא מתוך אמונה בסיסית פנימית עדיין נחשבת אמונה בבית דין של מעלה? האם האמונה מתוך הרצון להיות שייך או לכפר על חטאים מוקדמים היא אמונה או סתם רצון לשייכות וטוהר המצפון? האם אמונה הזו תזכה בחסדי הבורא בהנחה שיש?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חוזרים בתשובה אחרים
לא מהארץ,
09/08/04 02:03
|
יש עוד הרבה אנשים שאני מכירה, ואני בתוכם, שחזרו בתשובה פשוט כי הם מצאו שם אמת. זה תהליך שקורה בארה''ב להרבה ישראלים, כי כשמוציאים את הפוליטיקה ואת הצבא מהתמונה , ורואים מה יש לקב''ה להציע לחיים של כל אחד ואחד מאיתנו. רואים את האמת של השורשים שלנו החל מהסבא והסבתא ועד למשה רבנו אז יודעים מה הצעד הבא.
לפני שגיליתי את החוכמה הזו, לא חשבתי לרגע שרע לי ולא היה לי רע, אבל עכשיו, הרבה הרבה יותר טוב! ועל זה אני יכולה לכתוב הרבה יותר, אם הייתה לי מקלדת בעברית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל התשובות נכונות!
ק,
ק,
08/08/04 10:36
|
חוץ מהאומר אחטא ואשוב אחטא ואשוב. אבל גם אדם ששב משיקולים חיצוניים יזכה להגיע לאור הגנוז. למה להתעסק במניעים - העיקר מבחן התוצאה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
כותרת מטומטמת, חצופה,
נורית וג'ו,
אשקלון,
08/08/04 01:43
|
|
 |
24.
החוזרים בתשובה הם טובים כי הם
ל' בנימיני,
08/08/04 01:09
|
תמיד חושבים איך לתקן את עצמם!
סעיף 9 ו13 נחמד מאוד
מה זה שולי קיצור של מה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בנימיני, קבל חיזוק חיובי
ל"ת
חגית,
מסצ'וסטס,
13/08/04 00:16
|
|
 |
ל' בנימיני, חושבת כמוך. פנוי?
ל"ת
עירית חוזרת,
בתשובה,
13/08/04 00:14
|
|
 |
במקום שעומדים בעלי תשובה....
מאיר,
08/08/04 01:24
|
|
 |
בגלל הסירחון
ל"ת
וחכמים מוסיפים,
08/08/04 12:04
|
|
 |
אדון ''וחכמים'', אתה רשע
ל"ת
חוזרים בתשובה,
09/08/04 12:16
|
|
 |
23.
מי יודע: למה שהרה ולא סתם שרה?
ל"ת
שרית ושרהל'ה,
אזור השרון,
08/08/04 01:05
|
|
 |
שרהלה שרון, שרית, שרי, מה שתרצ
ל"ת
שששששששששש,
08/08/04 01:25
|
|
 |
22.
שולי רנד המלך!!
ל"ת
שולי המלך,
07/08/04 23:25
|
|
 |
21.
האמת על שהרה בלאו
האמת,
06/08/04 15:42
|
|
 |
היא חיזר או מ? חדל לישנא בישנא
ל"ת
הרבנית,
08/08/04 01:44
|
|
 |
20.
ביקורת מעולה, תודה
ל"ת
שרית,
06/08/04 13:49
|
|
 |
19.
נפלא! מתאים לך הסגנון החיובי
ולא הציני,
06/08/04 12:42
|
את תמיד כל כך שלילית, אבל הפעם התעלית על עצמך ולדעתי תמשיכי בקו הזה.
את כותבת בחסד עליון אבל הרבה פעמים נגררת לשלילי וחבלשזה יהיה ההתחלה של כוון חדש ואני משוכנעת שזה ישתלם לך...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
מה יהיה עם שהרה בלאו
אנוביס,
חיפה,
06/08/04 12:18
|
כל שבוע אני קורא אותה וכל שבוע אני מתאכזב מחדש. איפה ההבטחה הגדולה? כתיבה ללא עומק, ללא תחכום, ללא שאר רוח. שימו לב לסגנון הקבוע שלה: יותר מדי שאלות רטוריות, יותר מדי סימני קריאה, יותר מדי התחכמויות מאולצות ו''הפוך על הפוך''. די, נו, משהרה בלאו כבר לא יצא כלום. סתם בלון מלא אוויר חם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
בואי שרל''ה הולכים
נוי,
רמת אביב,
06/08/04 11:49
|
נו, הכתיבה בסדר, הניואסים בסדר, אבל עדיין לא ברמה של עינת ברזילי.
בואו שרל''ה הולכים לעוד סרט, הפעם בקולנוע של ''מאה שערים''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
עושים יותר מדי עניין מהסרט הזה
מבולבלת,
06/08/04 11:34
|
|
 |
בגלל שהוא הישג לקולנוע הישראלי
גלעד,
07/08/04 14:11
|
פעם ראשונה שסרט מסתכל בעיניים חיוביות על החברה הדתית (או על החוזרים בתשובה), זה עוד לא קרה כאן, ואכן, הגיע הזמן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
התכתבות
אפי,
06/08/04 10:54
|
גברת בלאו הנכבדה, כנראה שמרוב התכתבויותיך עם התרבות החילונית, נעלם ממך הסיפור החסידי המפורסם כל-כך שמהווה השראה - או אולי, מקור - לקטע עם האתרוג...
(אני לא אספר אותו כאן כדי לא לקלקל למי שלא ראו, אם זה גם היה השיקול שלך- אז אני מוריד את הכובע...)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אפי, אל תהיה חמור. תספר לנו מה
שימון פרס,
08/08/04 01:03
|
|
 |
14.
לא לחרדים
מ. טוקר,
רמת גן,
06/08/04 10:23
|
טוב ששארה בלאו לא ברדיו קול חי הדתי. היא חילונית שעושה לעצמה פרסומת על הציבור הדתי וגם החרדי.
עיזבי אותנו במנוחה.
שבת שלום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
שששששששששששששהרה
דורי,
05/08/04 23:11
|
|
 |
12.
לשהרתי הנהדרת והגאונה והמיוחדת
מוקסמת ממך...,
05/08/04 21:14
|
אני לא מפספסת כלום כלום כלום שאת כותבת. את יוצרת המדהימה ומיוחדת ואני חושבת שאת רק בהתחלה... בהצלחה בכל מה שרק תגעי בו(כמו עד עכשיו לפחות...) רייצ'ל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תרגיעי בובה
ל"ת
מ.,
05/08/04 23:38
|
|
 |
11.
תגידי גב' בלאו
מוריד המסכות,
הלאומי,
05/08/04 20:44
|
זו הוראת מערכת? או בחירה חופשית?
אהמממ....., נושא הכתבה כמובן. בין כך ובין כך, המיים האלו נטחנו כבר מספיק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
הוד מלכותה לשרות שולי רנד
מוריד המסכות,
הלאומי,
05/08/04 20:42
|
חמש תחנות התרבות של שולי רנד לכבוד ההתקאמבקות למסך אחרי שבע שנים, הנה הדברים שכיוונו את חייו של השחקן המוערך שחזר בתשובה NRG מעריב 29/7/2004 17:08 שולי רנד, יליד בני ברק, היה תלמיד ישיבה עד גיל 18 שאז חזר בשאלה, שירת בצבא והפך לאחד משחקני הקולנוע והבמה המרכזיים של שנות התשעים. רנד,הספיק לטפח פאסון איכותי על גבול האיזוטרי, שכלל את הסרטים ''חיים על פי אגפא'', ''אדי קינג'' ו''מרקו פולו'', ואת ההצגות ''הדיבוק'' בהבימה ו''המלט'' מעוררת המחלוקת של רינה ירושלמי, כשהחליט לפני כשמונה שנים לפרוש בשיא ולחזור בתשובה. שנתיים מאוחר יותר, הקים בבית הספר הדתי, מעלה, מגמת תיאטרון, שהתפתחה כעבור כארבע שנים לתיאטרון יהודי בניהולו. בהמשך גם יצא עם הצגת יחיד מצליחה, ''יארצייט'', בפסטיבל ירושלים. כעת, כשבע שנים לאחר צאת סרטו האחרון, שב רנד לקולנוע עם ''האושפיזין'' של גידי דר, על פי תסריט שהוא כתב ומשחק בו, לצד אשתו מיכל, מהערב בבתי הקולנוע. הסרט שעורר עניין ואף זכה לשבחים לאחר הקרנתו בפסטיבל הקולנוע בירושלים, מספר על אודות בחור צעיר, חוזר בתשובה, שנאלץ להתמודד עם צמד עבריינים השבים אליו מעברו המפוקפק ודורשים להימנות כאושפיזין בסוכתו. לכבוד הקאמבק, הנה חמש תחנות התרבות המתומצתות שלו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
שולי רנד האגדי
מוריד המסכות,
הלאומי,
05/08/04 20:38
|
חרדים עוברים מסך חשבתי לעצמי שאילו הסרט היה מראה הפוכה, ושני הדתיים היחידים היו דמויות גרוטסקיות אלימות ושליליות, הייתי אוטומטית רואה בהם כמי שמתיימרים לייצג אותי ואת החברה שלי, ומתקוממת. תגובת הנשים הללו, כמו גם תגובתם של מבקרי קולנוע אחרים, לימדה אותי שהצופה הרגיל משוחרר מהאובססיה האופיינית למגזר הדתי, ובעיניו הדמות הקולנועית מייצגת את עצמה ואינה מחויבת לתדמיתו בעיני העולם. הרי לכם חומר למחשבה אודות סינדרום תחושת הנרדפות הדתי, שמזין את עצמו.
הצילום, העריכה והבימוי מאופקים, ומשאירים את קדמת האקרן לדמויות ולהוויה המעניינת והחריגה בנוף הקולנוע הישראלי. אף אני, שכל ימי חיה בין דתיים וחרדים, מרגישה שהסרט הזה פתח לי חלון הצצה נדיר לעולמם של החוזרים בתשובה באמצעות הבנת המכשולים העומדים בדרכם: מציאות דלת אמצעים, דמויות מהעבר שמערערות את הסדר הקיים, אימוץ קודים חברתיים חדשים, מאבק בהרגלי התנהגות אלימים.
לצד מאבקם, ניתן מקום של כבוד למחוות שופעות חן ומצודדות שיובאו מהעולם החילוני לעולם החרדי השמרני והמאופק: ריקוד ספונטני כביטוי לשמחה, הענות מיידית של הגוף למוסיקה, עגה חיה ותוססת, גילוי לב ופתיחות בהבעת רגשות, פניה ישירה וספונטנית לקב''ה, ומעל הכל, רוח יחידה במינה שרווחת אצל אמנים בעלי תשובה, ומניבה אמנות כשרה למהדרין. והפעם, קולנוע אמוני ואיכותי, שבו לראשונה חרדים עוברים מסך. החל מהשבוע הבא, לא בשבת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תן קרדיט לרבקה יפה
נעמי,
רחובות,
06/08/04 13:22
|
|
 |
8.
סרט מ-ד-ה-י-ם!!!
הצופה,
05/08/04 20:38
|
|
 |
7.
שולי רנד אתה תותח
מוריד המסכות,
הלאומי,
05/08/04 20:27
|
מעבר לשטריימלאך וללוקיישן האופייני, לפנינו סיפור אישי ואנושי של התמודדות. גיבור שמחפש שינוי, גורמים חברתיים שמשבשים תוכניות, בני זוג שרוצים לאהוב חרף מריבות היומיום, שאלות של אמון ואמונה, התמודדות עם משברים. כל החומרים השכיחים בחיי האדם האוניברסלי, במאה שערים כמו במנהטן, בבני ברק כמו במעגן מיכאל. בסרט הזה, כולנו נמצאים. תהילים כמנטרה, אמונה בה' כמודעות עצמית אין בו עולם אוטופי גם לא מסיונרי. אילו היו, היה הסרט מאבד מערכו. יש בו חמלה ואהבה גדולה לדמויות ולקשיים שהם עוברים. התזה המוטעית והרווחת, שחזרה בתשובה הינה בריחה ממאבקים והתמודדויות, מופרכת. מהתסריט, שכתב שולי רנד, מתגלה עולמו רצוף הניסיונות של החוזר בתשובה, שנדרש לאסוף שוב ושוב כוחות ולגרש יצרים וצללים מאיימים מהעבר. תחושת האמפטיה של הצופה מושגת בעיקר הודות להתעלות הסרט מעל הרצינות התהומית שאופפת תדיר את העולם החרדי, והצגתו דרך עדשה מחוייכת. מינון נכון של כאב ושמחה, בכי וצחוק, דיאלוגים בסלנג משעשע, מצבים קומיים ודרמטיים, כל אלו הופכים את הסרט הזה לדרמה קומית חיננית ומחוברת.
נשארתי אחרי ההקרנה לשוחח עם מספר נשים חשופות בטן על מה שראו, מסוקרנת להבין מה ריתק אותן לאותו עולם רחוק, והן הודו, המאבק האישי. מבחינתן, חסידות ברסלב הריהי עוד וריאציה לסדנת ניו אייג' מודעת לעצמה. תהילים כמנטרה, צעקות ביער כפורקן, הכרת הטוב כחשיבה חיובית, אמונה בה' כמודעות עצמית. שאלתי אותן, אם נפגעו מדמות שני החילונים היחידים בסרט, פושטקים פוחזים בגילומם המוצלח של שאול מזרחי ואילן גנני, והן הסתכלו בי בתמיהה, מה לנו ולהם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תן קרדיט לרבקה יפה
נעמי,
רחובות,
06/08/04 13:25
|
נכון שהיא כתבה מצוין אבל מה הקטע שלך לצטט אותה כאן? נודניק
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון שזה נודניק?
מוריד המסכות,
הלאומי,
06/08/04 15:49
|
|
 |
6.
שולי רנד אתה ענק
מוריד המסכות,
הלאומי,
05/08/04 20:23
|
''האושפיזין'' סרט גלאט כושר רבקה יפה מעניקה חותמת כשרות לסרט הראשון שבו החרדים עוברים מסך 28/7/2004 למרות שעוד לפני ההקרנה קראתי על מה ולמה, ואפילו שכבר ראיתי את שולי רנד בהצגה ''יארצייט'', ישבתי על הכיסאות האדומים ב''לב רמת אביב'' ושפשפתי את העיניים. נס. פשוט נס. לכל אורכו ורוחבו של הפריים משחקים חרדים ירושלמים אשכרה אמיתיים בלוקיישן מאה שערימי אותנטי. סרט קולנוע ישראלי באורך מלא, מרגש, מצחיק, אנושי ואישי על עולמם של חוזרים בתשובה על פי תסריט של שולי רנד, בעצמו ברסלבר עבדקן וחבוש מגבעת. גידי דר ביים את חווית העולם החרדי באמצעות מגע אוהב, שולי רנד ורעייתו מיכל בת שבע מופיעים במשחק אמין וכובש, וחוויית הצפייה כולה הריהי כהזמנה נדירה לעשות איתם את החג, להציץ לתוך הסירים, להריח את הסכך, להקשיב לשפת הגוף, ללון במיטתם ולהשתתף בתהליך אינטימי של התמודדות ושינוי. דווקא בסוכות, כי היציאה מארבע אמות למרחב הציבורי, מבליטה את הזרות, הקושי ומאמץ ההשתלבות של החוזרים בתשובה בשכונה החרדית, ומעניקה לסרט סביבה אורבנית צבעונית ונדירה.
עלילת הסרט: משה ומלי הינם זוג חוזרים בתשובה חשוכי ילדים שמתגוררים בשכונה חרדית בירושלים. ערב חג הסוכות, הם מתפללים בעוניים ובמצוקתם, לנס משמים. על פי מיטב אגדות חז''ל, ותסריטי הוליווד להבדיל, נס אמנם קורה ומגלגל לפתחם סוכה מרווחת, סכום כסף נאה, אתרוג מהודר ושני חברים מהעבר, עבריינים שמשה ומלי מארחים בסוכתם בהיסוס, בשמחה ובעל כורחם, והם ה''אושפיזין''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
כתבה טובה ותודה על
עידית ערמון,
05/08/04 19:44
|
|
 |
תודה אמרתי כבר?
עידית ערמון,
05/08/04 21:47
|
|
 |
מה זה תודה, אלף תודות.
עידית ערמון,
05/08/04 23:12
|
|
 |
אוף עידית.
ל"ת
אוף עידית,
09/08/04 19:33
|
|
 |
נא לא לכתוב תגובות בשמי! ותודה
עידית ערמון,
08/08/04 12:38
|
|
 |
עידית, את ממש סתומה ונודניקית
ל"ת
אני,
09/08/04 12:17
|
|
 |
4.
בואו לא ניסחף... כותבת חביבה מ
ל"ת
יפית,
05/08/04 19:15
|
|
 |
3.
מושלם!!!
שמערל חשין,
בתי נייטין,
05/08/04 19:10
|
שהרה בלאו אחת מהמוכשרות שקמו למגזר הד''לי. אפי' שבדרך כלל אני מנסה לקחת 'גלולת אנטי ציניות' לפני שאני קורא את הביקורות שלה. הפעם לא יכלתי להישאר אדיש, ובפרט לסעיף מס' 9.
תמשיכי כך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שמערל אחי
המבקר,
יהדות,
06/08/04 13:34
|
לא להקרין בשבת זה גימיק וזה הכל . אף אחד לא יכול לכפות כזה דבר אז לא להתרגש מהבולשיט למה לא שמענו ממך בתגובות לכתבה של רבקה יפה? היא מבקרת קולנוע הרבה יותר מקצועית משארה עם כל הכבוד
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מתי תתחיל כבר לכתוב מאמרים
פיני,
ירושלים,
05/08/04 22:44
|
בעצמיך?
דובר על זה משהו. לא?
אני מחכה שתפיל את כולנו על הריצפה. בהצלחה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
אגדה חרדית
טל,
05/08/04 18:43
|
ראיתי את הסרט, הוא נראה קצת כמו סרט פרסומת לאלוהים. עושים מעשה רע ומיד נענשים, עושים מעשה טוב ומיד מתוגמלים. קצת פשטני לא ? בתור סרט נטול שאלות ולבטים הוא אכן סרט טוב, משחק משובח, לוקישן מדהים, ניצבים אותנטיים, הסיפור זורם והבמאי.... גידי דר הוא במאי הקולנוע הטוב ביותר בארץ. נקודה . חרא של בן אדם, אבל במאי מעולה. אה ושכחתי, שהרה, אחלה כתבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
הכותבת הכי מדהימה כאן
כותבת מעולה,
05/08/04 17:39
|
|
 |
כמה קב''א לשרה?
כותבת מהולה,
בצער,
05/08/04 18:27
|
1. מתי שפרה עינת ונטע יכתבו גם המלצה על הסרט. 2. אולי 3. בשבוע הבא? 4. מה היה לנו? המרכיבים ההכרחיים ברשימה של שהרה: תמונה בשחור, נצרות, סקסיות, סעיף לאישה, נשיות דתית גלותית, סרקזם, מאמץ לשנינה. 5. איפה השואה? 6. הושמדה באירופה. 7. ''תפילה מאגית, בלתי אמצעית'' אבחנה מדהימה של שרה (בלי ה') בלאו (עם א'), בסעיף 5, יש תפילה מאגית ויש תפילה לא מאגית, יש תפילה אמצעית (זו שבאמצע?), ויש שלא. 8. אחרי שחילקנו את הקהל לשלש, נשאלת השאלה לאן שרה שייכת, ואולי נחלק אותה גם לשלש, לא כדאי... 9. השראה: מה עם אגדות רבות שעוסקות באתרוג, שנתעלמו מעיני הכותבת? נא לעיין במדרשים, בחסידות ובעגנון. 10. שכחת שגם אתרוג הוא לא רק אתרוג, ופיטם הוא לא רק פיטם?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הכתיבה שלה מבריקה ומקורית
תמיד,
05/08/04 21:05
|
ומאחר ואת בקיאה מאוד בכל פיפס שהיא כתבה, כנראה שאת חושבת כך בעמצך בעומק הלב, רק שמשהו מונע ממך להודות בכך וחבל
הגב לתגובה זו
|
|