 |
20.
מה רון מיברג רוצה מאיתנו?
יאיר,
רמת גן,
08/10/04 15:45
|
על מה חשבו עורכי מעריב כשהם החזירו את הכותב הדלוח הזה אל שורותיהם? זהו מדור תרבות, לא היסטוריה מוזיקלית אמריקאית שלא מעניינת אדם פרט למיברג עצמו. דילן, ביטלס, סקינרד, יאנג, כמה אפשר לרקוד על אותו לופ? כל כך הרבה מוזיקה טובה יוצאת עכשיו ומעריב נותנים במה לפירפורי גסיסה של הטרחן הזה יחד עם המוזיקה העבשה שלו. דיס איז יזראל מאן! ווי אר נוט דיפ אין סאות' אלאבמה סו וויק אפ אנד סמל דה 2004
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
ב- 2 במרץ נכנסתי לעבוד על ...
פיל,
07/10/04 18:39
|
|
 |
18.
אני הוספתי את המיתרים...
פיל ספקטור,
לוס אנג'לס,
06/10/04 15:25
|
טוב, רגע לפני שאני עומד למשפט הצפוי לי, כמה הערות: כל כותב רשאי לכתוב, אבל טעות כזו מעלה ספק לגבי עדכנותו של הכותב בהיסטוריה של הביטלס, שהחקר עליה בטח התפתח מאוד בשנים האחרונות. כי זו הסוגייה הכי גדולה שבגללה התרפקו הביטלס. כפי שציינו הראשונים שהגיבו, ובצדק רב, אני הוספתי את המיתרים ל''דרך הארוכה והמפותלת''. אלן קליין הממזר שכר אותי כדי שאציל את הפרוייקט, שאז כונה ''גט בק''. בשלב ההוא הטכנאי גלין ג'ונס הציג כבר שני וורסיות של האלבום, אבל החברים חשבו שהאלבום לא מספיק טוב. אז קראו לגדול מכולם. כלומר לי. הרשמתי את לנון בהקלטה של ''אינסטנט קארמה'', סינגל הסולו השני שלו, וקיבלתי אישור להתחיל ברמקיסים (אם מותר לקרוא להם כך) בתחילת מרץ 70'. לא הוספתי סתם ככה את המיתרים. פשוט, ההקלטה הכי טובה של ה''דרך הארוכה...'' היתה בדמו הראשוני שהקליטו פול וג'ון. אלא שנגינת הבס של ג'ון היתה עם טעויות רבות, לכן נאלצתי לכסות על החומר הדל בתיזמור כמעט פילהרמוני שהציל את השיר. תשאלו למה לא הזמנתי את פול להקליט את הבס כמו שצריך? כי ג'ון, ובעיקר אלן קליין, מי שניהל ביד רמה את ''אפל'', לא סבלו אותו בתקופה ההיא וסירבו שיהיה מעורב בכל אופן ביציאת האלבום. הגירסה שלי אכן הייתה מנוגדת לרוח המקורית של האלבום, שהיה אמור להיות ערום וספונטני, אבל אף אחד לא מביא את פיל ספקטור אם רוצים משהו ערום. אני מוכרח להגיד שפול התחרפן ששמע את הוורסיה החדשה, זה מה שגרם לו להכריז על הוצאת אלבום הסולו הראשון שלו לפני ''שיהיה'', וזו הסיבה שהוא החליט לתבוע את יתר חברי הביטלס למשפט, כי הוא הרגיש שאין לא יותר שליטה על השירים שלו, שלא לדבר על הכסף שלו (מאוחר יותר כולם גילו שקליין שדד אותם, כפי שעשה לסטונס) זו היה הזרז לפירוק הסופי לגמרי של הביטלס, בעיקר מבחינה פיננסית, כי הם חדלו לעבוד יחדיו עוד בספטמבר 69. פול הוציא לפני שנה את גירסת הנייקד, ללא המיתרים, ללא הדיבורים, ללא המיקסים המדהימים שלי, אבל כולם כבר הבינו שהוורסיה שלי היא הטובה מכולם. זו הייתה בדיחה. את הוורסיה של גלין ג'ונס, אגב, תוכלו למצוא באנתולגיה השלישית. אני באמת חושב שהמיקס שלו ל''גט בק'' היה פגזי, אבל חוץ מזה זה אני, אני ואני. אגב, זה עדיין אחד מהאלבומים הכי טובים של הביטלס ושלא יספרו לכם סיפורים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש לך טעות, פיל
אורן סניה,
חולון,
07/10/04 16:18
|
פיל יקירי, יש לך טעות. אבל נעים לראות שלמדת עברית. בשלהי מרץ עבדת עם ג'ון על איסטנט קארמה ורק אז הוא שכר אותך לעבודה על Let it be שהתחילה בסביבות סוף מרץ ונמשכה שבוע בערך. שיהיה לך בהצלחה במשפט.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
קומדיה של טעויות
ל"ת
שייקספיר,
06/10/04 15:09
|
|
 |
16.
הקאמבק של הסיקסטיז נועד ל...
קראתי אותך,
כבר בכל המגז,
06/10/04 11:40
|
נועד לאפשר למייברג למ/שחזר את עצמו בגעגוע מצועף (ואני, צמרמורת עברה בי כשראיתי את הכותרת: מייברג חזר).
הכתובת היתה על הקיר עוד מלפני שסלואו-הנד התכופף לעבר הקהל בארינה של טימבוקטו, ושם הבנתי: הסיקסטיז מתו. יחי הסיקסטיז.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
תיקון מבורך
יוסי,
ר''ג,
06/10/04 10:42
|
אולם הקולנוע היה ''פריז'' זצ''ל והאוהדים יכלו לראות את הסרט ברצף כמה פעמים ולהנות מכל רגע
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
ועוד טעות
אורן,
06/10/04 10:13
|
להתייחס ל''Let it be'' כ''רקוויאם'' , ''גניחה מוזיקלית אחרונה'' ו''הסרט והתקליט האחרונים'' של הביטלס אולי נשמע נחמד, אבל זה קשקוש. התקליט האחרון שהביטלס הקליטו הוא Abbey Road, שהופק כסוג של ''חוויה מתקנת'' למה שתועד בסרט הזה. Let it be אמנם הופץ אחרון, אבל זה קרה רק בגלל שמיד עם סיום ההקלטות הוא נגנז למעשה. רק אחרי הפירוק בא כל הסיפור עם פיל ספקטור וההפצה של התקליט המופק-מחדש.
לא ברור איך פרט כל כך משמעותי לא מוזכר בכתבה - בזמן שכל כך הרבה מלים מיותרות נשפכות על כל כך הרבה שטויות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
לא מבין למה מיברג התאכזב
מעריץ מושבע,
ליברפול,
06/10/04 09:32
|
ההופעה החיה על הגג היא מעולה! תמיד נהניתי לצפות בסרט הזה. משוגעים לכו לקנות את הדי-וי-די כמה שיותר מהר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
איזה בקיאות מופלגת יש למגיבים!
ינטל,
06/10/04 09:13
|
נהנתי לקרוא את רוב אלה שהגיבו לכתבה הטרחנית והארוכה, ולדעת כמה בקיאות יש לקוראים - שעולה ברוב המקרים על הידע של הכותב. חג שמח ושקט לכולנו!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
רון מיברג אתה גדול!
ל"ת
הקורא הנאמן,
06/10/04 08:32
|
|
 |
10.
דהני הריסון
ביטלמניאק,
06/10/04 02:08
|
מנגן לא רע בגיטרה? אתה בטוח שאנחנו מתכוונים לאותו דהני הריסון, הבן של ג'ורג'? ראיתי את הDVD (כן, גם לי יש) לפחות 10 פעמים, והמסקנה היא שהוא אפילו לא היה מחובר. לא יכול להיות ששמעת אותו. אפילו מתנועות היד שלו אפשר לראות שהוא גיטריסט ממוצע מינוס. בחור יפה, דומה לאבא אבל גיטריסט הוא לא. בקיצור אתה סתם מקשקש כרגיל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
משוגעים תלמדו תורה
חוזר בתשובה,
אור שמח,
06/10/04 01:57
|
|
 |
לא חבל על הזמן....
שלום,
06/10/04 10:02
|
למה אתה מתערב... גם מעצבן, גם משחית זמנו על הבלי העולם הזה... בקיצור לא היית חייב להגיב כאן.....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
משוגעים תבעלו נידה
ל"ת
עובד סטן,
06/10/04 09:45
|
|
 |
חחחחח... כמה שאתה צודק.
ל"ת
חוזר בשאלה,
חושך עצוב,
06/10/04 04:44
|
|
 |
8.
משפט מחץ..אלק
ל"ת
נפוח נוסף,
06/10/04 00:40
|
|
 |
7.
RE
מנצ',
05/10/04 23:42
|
תכתוב לעתים תכופות יותר תן להנות מהזמן שנותר תגיד עם מי צריך לדבר במעריב ונעשה. שנה טובה גם לך שמור על עצמך על נעמי וכולם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
כל כך הרבה טעויות
ד.י. לנבוב,
05/10/04 23:36
|
הבן אדם פשוט לא עושה שעורי בית, ו/או לא בדיוק מבין אנגלית, ו/או מבין הכל הפוך, כי הוא קורא מימין לשמאל. חוץ מזה, יש תמונה שלו במילון ליד המילה משעמם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
ארוך... כל כך ארוך...
ל"ת
טל,
05/10/04 21:01
|
|
 |
4.
לנון גיטריסט??
ג'ונג'ון,
בנגקוק,
05/10/04 20:26
|
מצטער מייברג מותק, אבל ג'ון לנון אף פעם לא היה גיטריסט במלוא מובן המילה לתת אקורדים ידע הבחור , אבל סולו? לא במובן הגיטריסטי של המילה , ככה ש''הגילוי הגדול '' לשיטתך הוא בולשיט.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ועוד איך היה גיטריסט
ג'ון-ג'ון,
05/10/04 22:21
|
תקשיב להופעה בניו-יורק, ל John Sinclair ממנה, ובהחלט גם לסולואים ב Get Back ועוד יותר - Dig a Pony, שניהם מ Let it be.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואני אומר שלא!
ג'ונג'ון,
בנגקוק,
06/10/04 08:37
|
האזנתי יקירי האזנתי הסולו בגט בק? זה לא נקרא גיטריסט , זה נקרא מישהו שיודע לעשות סולם פנטטוני.. תראה ג'ון לנון הוא אליל והכל אבל הוא לא גיטריסט כמו שהריסון הוא כן גיסטריסט. קפיש?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
תיקון טעות: פיל ספקטור לא פול!
אדם,
י-ם,
05/10/04 19:09
|
הוא זה שהוסיף את הכינורות והתזמורות הגרנדיוזיות, כאשר עיבד מחדש את האלבום ''שיהיה''. פול מקרתני התנגד וזעם על תוספות אלו, ולכן הקפיד להוציא את הגירסה NAKED.
טעות חמורה של מיברג.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
תיקון טעות עקרוני
מר חרדל הרשע,
אבי רואד,
05/10/04 17:37
|
האחראי על העיבוד של האלבום שסובל מ''עודף מיתרים'' אינו מקרטני, כי אם יתר חברי הלהקה (כן כן, כולם אשמים מלבדו) כאשר הביטלס התפרקו, חומר ההקלטות של הסשנים ניתן לפיל ספקטור (ואם הייתי רון מיברג, הייתי מוסיף: מהגאונים המוסיקלים של שנות השישים, האיש האחראי על ''קיר הצלילים'' שמזוהה כל כך עם הסיקטיז, ועוד פרטים נוספים שיפגינו את ידיעותי, אבל לא רלבנטים להעברת המסר של הכתבה) פיל ספקטור הפיק את האלבום עם תזמור מיתרים מוגזם. האדם היחיד שלא אהב את התוצאה ולא הסכים לשחררה לציבור הוא ... כן, מקרטני. לנון, האריסון ורינגו (למרות שאף אחד לא שואל אותו) תמכו בהפקה של ספקטור, ולמרות מלחמתו העיקשת של מקרטני, הדיסק יצא. לאחר שנפטר ממתנגדו העיקרי, מהאדם היחידי שיבוז לכל ניסיון לעשות עוד כמה ירקרקים על חשבון הלהקה, מקרטני החליט להוציא את הדיסק בעיבוד ה''ערום'', ללא המיתרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
תיקון מס' טעויות.
אורן סניה,
חולון,
05/10/04 16:57
|
מר מיברג הנכבד, עלייך לא הייתי מאמין... בכתבה נפלו מס' טעויות מצערות ולהלן, מס' תיקונים: 1. אחרי הנסיונות לצלם את הסרט באולפני טוויקנהאם, הביטלס עברו לאולפנים ששכנו בבניין אפל (ברחוב סאביל ראו בלונדון). הדבר היחידי שקשור לאבי רואד הוא הציוד שהושאל מהם וצוות ההפקה (בעיקר טכנאי ההקלטה, ובהם אלן פארסונס הצעיר). כל ההקלטות שהופיעו באלבום Let it be הוקלטו באולפן שבמרתף בניין אפל או על הגג.
2. גירסת הסרט של השיר, Let it be זהה לסינגל שיצא, למעט הסולו. ישנה גירסה שנייה שהופיעה באלבום והיא שונה בכמה מובנים: מהירות ההקלטה, התזמורת המלווה, ההד בהיי-האט של רינגו וסולו הגיטרה (במקרה הזה, של ג'ורג').
3. הטעות הקשה מכולן היא שג'ון היה זה שאחראי להוספת התזמורת להקלטות של Let it be. בערוב ימי הלהקה, ג'ון וג'ורג' שכרו את שירותיו של פיל ספקטור האגדי (ללא ידיעתו/הסכמתו של פול) ע''מ שיפיק אלבום ראוי לאוזן אדם מאוסף ההקלטות שהיה קרוי עד אז Get back. שני נסיונות לעריכת אלבום בניהולו של גלן ג'ונס נדחו ע''י הלהקה. ספקטור (שהמציא את ''קיר הסאונד'' המיתולוגי) היה זה שהוסיף את התזמורת ושאר הקשקושים להקלטות וכל-זאת ללא ידיעתו של פול. למעשה, בתביעה לפירוק נכסי הלהקה, השתמש פול באלבום Let it be ובעיקר ב-The long and winding road כדוגמה לחילוקי הדעות והפגיעה במוניטין שלו ככותב ומבצע.
מעבר לכך, נהנתי לקרוא אותך כתמיד.
הגב לתגובה זו
|
|