 |
16.
יהי זכרו ברוך
עדי,
10/10/04 09:11
|
חוקר דגול,
הגותו היא בסיס לכתיבת עבודות חלוציות, כאלו שטקסטים אקדמיים קודמים נוטים להתעלם מקיומן של עובדות חברתיות- במקרים כאלו משתמשים ב''דה-קונסטרוקציה''.
יהי זכרו ברוך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
No more great than The Amnon I
Shmuel,
California,
10/10/04 03:59
|
|
 |
14.
ממה הוא ''נפטר'' (עמוד ראשי)
מאיה,
רמת השרון,
10/10/04 01:57
|
|
 |
אכן נפטר, ללא מרכאות
יואל,
תל אביב,
10/10/04 11:41
|
לידיעתך דרידה יהודי כשר וטוב היה. ייתכן שאת מטען המצוות לא משך אחריו אך יהודי נולד ויהודי מת. העיסוק הפילוסופי שלו היה כל כולו חיפוש תם ואציץ אחר תשובות שיעודדו את רוחו של האדם הניצב בפני מותו. כמוני ,כמוך. ולכן כן, הוא נפטר. הוא נפטר ממלאכת המצוות שקיים בעולם הזה. לאו דווקא הנחת תפילין. כנראה שמפעלו הפילוסופי לא חדר ולא נגע לאנשים רבים בארץ זו ולכן ברור מייד כיצד תגובה כל כך נמוכה יכולה להיכתב יום לאחר מותו. האל הטוב ישלח לך את רחמיו. כולי תקווה שאלו שהלכו לא יבואו חשבון עם הערה ילדותית זו. הבעיה היא לא עם אלה שהלכו אלא עם מי נשארנו. וכשקוראים הערה כזו ברור שלא נשארנו עם החברה הטובים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הוא לא מת!!!!!! הוא חי!
ארז,
גוש עציון,
11/10/04 06:39
|
לא הבנתם נכון את הכתבה. ברוב בורותכם פירשתם את המשפט ''הלך לעולמו בגיל 74 ממחלת הסרטן'' כהוכחה למותו. במשפט זה חבויה משמעות נוספת והיא שדרידה חי בעולם השייך לו עצמו וכי בעבר התגורר דרידה במקום הנקרא ''מחלת הסרטן''. הוא לא מת הוא חי! דרך אגב, קו אוטובוס של חברת גיל מספר 74 יוצא כל שעתיים מתחנת האוטובוס ליד חנות הפירסינג וההילינג בשיינקין לכיוון 'עולמו'.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נודניק
ל"ת
ארז,
11/10/04 16:40
|
|
 |
לא ככה עושים את זה
ל"ת
גרז,
אוש עציון,
11/10/04 11:01
|
|
 |
כאילו דאאא???????
ארז,
גוש עציון,
11/10/04 16:26
|
ועכשיו, פילוסוף דגול, שאל את עצמך: למה הבנת תגבוה זו כמו שהבנת?מהן ההשפעות הנפשיות וחוויות הילדות הגרמו לך לפרש בצורה סתומה ומתנשאת אנקדוטה בסיסית. האם יתכן שהיותך מאובן חברתית גורמת לך לפתח רגש התנשאות ורצון להרגיש חכם מאחרים. או שאולי הנחות היסוד שלך מושפעות מכך שכתובת הכותב היא גוש עציון ומתוך כך הבשילה במוחך הקודח הנחת יסוד שהכותב פרימיטיב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם לא ככה עושים את זה
ל"ת
שמופי,
גוש מה??,
12/10/04 01:44
|
|
 |
13.
עצוב
ל"ת
רותי,
הרצליה,
10/10/04 01:34
|
|
 |
12.
קראתי ולמדתי ספרים של דרידה
בבל,
רמת השרון,
10/10/04 01:11
|
לא הכל הבנתי ואני לא בטוח שכל אלה שטוענים שהבינו אותו באמת ירדו לסוף דעתו. אני לא חושב שהוא היה פוסטמודרניסט , ובכלל פוסמודרניזם היה זרם בארכיטקטורה שכבר כמה שנים איש לא מתכנן על פיו...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
מה היה קורה אם המזרחי הזה היה
נ. ארגמן,
10/10/04 01:08
|
מגיע לישראל ולא לצרפת? אתם חושבים שבישראל הוא היה הופך להיות פילוסוף?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
מבריק
מיכל,
ת''א,
10/10/04 00:54
|
אבדן גדול, וללא ספק לכל המקטרגים, היה לפחות אדם שגם אם לא התנהל כיהודי חי את שאלת יהדותו., ולא באסקפיזם מוקף במנהגים ופולחנים ריקים ללא שאילת שאלות כמו שאנחנו חיים פה עם יומרות לפסול כל אדם שדועיתיו אינו עולות בקנה אחד עם דעותינו. אכן עצוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יפה יפה
מיכה,
תל אביב,
10/10/04 11:48
|
הצדק עימך. חבל שהעולם מוקף קטני רוח שיודעים להגות מילים בגרונם אך לא יודעים לדבר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נפתולי בבל?
ל"ת
התוהה,
10/10/04 01:21
|
|
 |
9.
הלוואי והפוסט מודרניזם ייקבר..
יוסי,
גושדן,
10/10/04 00:52
|
יחד איתו. אחת התאוריות ההרסניות ביותר בתולדות המדע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכן
יוסי,
תל אביב,
10/10/04 11:53
|
אתה איש קטן. היות והגלות היא בחינת מצרים, כלומר מיצרים , כלומר צרות, כלומר קטנות רוח - הרי המסקנה המתבקשת היא קטנות רוחך שלך. יופי לך ניצחת בן אדם מת. מי יגיד אחרי מותך ? מי ידבר ? דאג לשמך ולא להכפשתם של אחרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
אם היה עולה לישראל היה פועל דח
קמרון סורבה,
10/10/04 00:33
|
אם דרידה ז''ל היה עולה לישראל, הוא היה מן הסתם פועל דחק בדימונה או לכל היותר מובטל באשדוד. להזכירכם מדובר ביהודי יליד אלג'יריה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
עזבו אותכם מ''קיוונים''
אבא אובו,
חי פה,
10/10/04 00:31
|
סתם ניאו-ליברליזם ימני. תקראו את דרידה בעצמו. בצרפתית אם אפשר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
באמת לא הפסד גדול
ניר,
חול,
10/10/04 00:06
|
מהאנשים שראו הישג בכך שעבודתם אינה קריאה ומובנת. מראשי זרם הקישקוש הפוסט-מודרני הצרפתי...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
על הקשקשנות והבורות
אהרון,
תל אביב,
10/10/04 11:45
|
זה שאתה לא מצליח לקרוא את מה שדרידה כתב זו בהחלט לא סיבה לייחל למותו של האיש ושל הזרם המחשבתי אותו יצר. התגובה הזו הרסנית, אכזרית, וקשקשנית יותר מכל מה שנכתב אי פעם בשם הפוסט מודרינזם או עליו. לך למד והשכל ואחר כך למד לדבר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה נורא חחם
ל"ת
איינ-שתן,
10/10/04 00:48
|
|
 |
5.
תגובה דה קונסטרוקטיבית למס'1:
יוסיוס,
09/10/04 23:12
|
המגיב הראשון, ''איש מדעי הטבע'', אינו מסוגל לחשיבה מופשטת אשר תתרגם את הקורה בעולמו בצורה שאינה מתיישבת עם ההיגיון הטוען כי ניתן להבין את תצפיותיו על העולם בצורה המוכרת לו. הרקע ממנו מגיע המגיב הראשון, אשר במקרים רבים ניתן לראותו כמגיב סדרתי, בנוסף לעובדה שצניעות אינה הפן החזק באישיותו הנם הגורמים שהביאוהו לראייה חד ממדית של העולם, מה שהוביל לתגובה כפי שהיא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה חתרנית ליוסיוס
איש מדעי הטבע,
10/10/04 00:33
|
נראה כי אינך מסוגל לחשיבה מופשטת המעלה את האפשרות כי אירועים וטענות קונקרטיות הם אכן מה שהינם, והנך מתעקש לפרש פרשנות עקומה ומיותרת גם דברים פשוטים.
הרקע השמאלני-חילוני-אשכנזי ממנו באת כנראה מונע ממך לראות דברים פשוטים.
ולהזכירך: בכל צעד שאתה עושה בעולם אתה משתמש בכמה עשרות הישגים של מדעי הטבע. הישגיהם של דרידה ודומיו הם כמה צליוני טבוחים באלג'יריה בויאטנם ובקמבודיה. יחי ההבדל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עוד חחם!
איינשתן הצ'חצ'ח,
10/10/04 00:50
|
אז מי יותר חשוב, אפלטון או אריסטו? תאלס או פיתגורס? שפינוזה או ניוטון? אופנהיימר או היידגר?
לא על הלחם לבדו חביבי, לא על הלחם לבדו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
חבל על דאבדין
אורי פז,
נתניה,
09/10/04 22:58
|
לאחרונה סיימתי לקרוא את הספר המשותף של זק דרידה עם אליזבת רודינסקו בשם ''מה ילד יום...''. זאת בנוסף לספריו הקודמים של דרידה שקראתי והחכמתי רבות, כמו ''נפתולי בבל'' ו''דרידה היהודי'' מפרי עטו של גדעון עפרת.
הכרתי אישית גם אחד מתלמידיו המובהקים.
חבל דאבדין ולא משתכחין, ברוך דיין האמת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
מי בעד הפרדת ז'ק מדרידה ??
ל"ת
מתלהם,
09/10/04 22:24
|
|
 |
2.
מותו של אינטלקטואל ענק !!!!!
חן,
09/10/04 22:22
|
האיש שיחד עם פוקו עשה דקונסטרקציה חיונית לשפה. שחשף את המבנים הדכאניים של המוסדות המסתתרים ומוטמעים בתוך השפה. כל מה שנגענו בו וחשנו בו מבלי יכולת לתת לו ביטוי לבש זהות יחודית וממשות בכתביו של ז'אק דרידה !! דרידה היה הממשיך הטבעי של מארקס הצעיר כפי שהתגלה בכתבי השחרות שלו, בכל מה שנוגע לסוגית הניכור האנושי, ואופן ביטויה בלשון האנושית קבל אצל דרידה את ביטויה המושלם. !! אנחנו שמזמן גזרנו על עצמנו גלות פנימית בתוך ההוויה הישראלית המתבהמת מסביב, ושהגענו למסקנה הדואבה שהמולדת שלהו היא בספרים שלנו - ואין לנו זולתה !! אנחנו איבדנו היום פיסת מולדת יקרה !!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אכן אתם חיים כאן בגלות
יוסי,
גושדן,
10/10/04 00:54
|
|
 |
ואיפה מקומך?
שם המקום,
10/10/04 01:08
|
מרוקו? אלג'יריה? תימן? תפסיק להיות מגוכח. המזרחים לא יותר ''ארצישראלים'' מהאשכנזים. להזכירך, היה כאן עם אחר לפני שבאו היהודים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא ממש ממש מדויק
אבא אובו,
חיפה,
10/10/04 00:36
|
פוקו כמעט ולא התעסק בביקורת השפה, רק ב''המילים והדברים'' (שתורגם לאנגלית כ-The Order of Things משום מה) הוא נוגע בזה, וגם אז לא בדיוק בצורה בלשנית קונבנציונלית. בניגוד למה שאתה אומר דרידה גם כמעט ולא מתעסק עם ההוויה האנושית בסגנון מארקס המוקדם, אלא זה באמת פוקו.
בכלל לדעתי מחברים את השניים יותר מדי. אפשר לקרוא במאמר החשוב של דרידה ''קוגיטו וההיסטוריה של הטירוף'' איך הוא יוצא נגד המתודה של פוקו, ופוקו עצמו בוודאי לא היה ממש מת על מה שיצא מדרידה תלמידו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לאבא אובו
המילים והדברים,
10/10/04 01:30
|
ספרו של פוקו, ''המילים והדברים'' לא תורגם בשם זה לאנגלית מכיוון שכבר היה ספר באנגלית עם שם זה. לכן, במקום, פוקו בחר בשם ''THE ORDER OF THINGS''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דימוי המולדת, ובכן :-0
אדמה,
09/10/04 22:58
|
אבל אתה צודק. דרידה הוא הפסד גדול, והנחמה היחידה היא שלפחות יש לנו ספרים והגות שלו ואנחנו יכולים להמשיך את דרכו ולפתח אותה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ושכחתי משהו...
מנדהו,
09/10/04 22:34
|
''ממשיכו של מרקס'' הוא אצלך מחמאה!!
חבל שהגולאגים כבר לא קיימים, סיבוב קצר שם היה עוזר לך מאד. בתור התחלה קרא את סולז'ניצין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
באמת למה שלא תלכו לצרפת ??
מנדהו,
09/10/04 22:32
|
או לכל ארץ אחרת? הרי לטענתכם הציונות היא קולוניאליזם. למה שלא תעופו מכאן כמו שחורי הרגליים מאלג'יריה??
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
קשה לומר שהעולם הפסיד
איש מדעי הטבע,
09/10/04 22:01
|
|
 |
ואת זה אתה מבסס על קריאה
טרי וויליאמס,
09/10/04 22:30
|
מעמיקה בכתביו, או על מידע יד שנייה מפי חסידים נלהבים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מתוך עיון במקורות
א''ב,
חיפה,
09/10/04 23:10
|
|
 |
מגיבים יקרים
איש מדעי הטבע,
09/10/04 22:42
|
הדרך בה אתם קוראים את הטקסט של הודעתי הראשונה מכילה הנחות שגויות. בטקסט שלי חבויות פרשנויות לגיטימיות רבות, אשר את חלקן אפילו אני אינני מבין, ורק קריאה ''נכונה'', דקונסטרוקטיבית וחתרנית למשעי, תוביל אתכם לחשיפת המשמעויות הדכאניות שלו.
מכיוון שאתם מתיימרים להבין את הטכסט ללא הכנה מקיפה כזו, הרי שאתם מעידים על עצמכם כי אינכם מאמינים בדברי ההבל של דרידה ולהקת חקיניו, כפי שסוכמו היטב בכתבה שלפניכם. חשבו על כך !
חתרנות נעימה !!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דרידה מייצג הרס
בועז ארד,
10/10/04 07:00
|
של המחשבה הרציונלית ואין בעבודתו ערך אמיתי. (הוא בודאי היה מסכים אם טענה זאת כי מה זה רציונלי ומה זה ערך למי שמסרב להתמודד עם הגדרה). לחסידיו השוטים נאחל התפכחות מהירה ככל האפשר - ועד אז שיסתכלו טוב לפני חציית הכביש: במציאות התיאוריות של דרידה לא עוזרות ולמכוניות יש הגדרה חד משמעית ואימפקט פגיעה קטלני.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גאוני.בורחס מתהפך בקברו.
ארז,
גוש עציון,
10/10/04 05:41
|
גאוני. איש מדעי הטבע מביס בציטוט אחד שהוגש כראוי את חבורת הפלספנים הפוסט מודרנים. נ''ב: שאלה: מה המשמעויות הלגיטימיות המסתתרות במה שכתבתי עכשיו? א.הכותב הינו איש מדעי הטבע. ב.הכותב הינו פוסט פוסט מודרניסט. ג.הכותב הינו פוסט מודרניסט המתנשא מעל פוסט מודרניסטים אחרים. ד.הכותב מודרניסט. ה.הכותב הוא חורחה לואיס בורחס. בטרם תענו על השאלה עליכם לזכור כי לכל תשובה יש מספר משמעויות ופירושים לגיטימיים וכך גם לכל פירוש וכן הלאה. היקום מורכב ממספר לא מוגדר ואולי אינסופי של פירושים משושים שבמרכזם פירי איוורור גדולים, מוקפים מעקים נמוכים מאוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם כן לא קראת את דרידה עצמו
טרי וויליאמס,
10/10/04 02:13
|
אלא הצצת בכל מיני סיכומים ודגת מה שמספיק לך כדי לכתוב חיקוי מבדח - ולגבש דיעה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לאיש מדעי הטבע
איש מדעי הרוח,
10/10/04 01:27
|
תגובתך מזהירה ומצחיקה. איתך במאבקך הצודק. פעם אהבתי והוקרתי את כתביו של דרידה. היום הרבה פחות. אבל עדיין, איש יקר, חכם ומעניין. חבל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אותך לעומת זאת העולם הרויח!..
יוסי,
09/10/04 22:28
|
אדם נפטר. עקב מחלה. אנושיות בסיסית וקצת תרבות היתה מביאה אותך לומר : ''חבל על מי שמת...''. ''אחרי מות...''-אתה יודע את ההמשך אני מקווה.
הגב לתגובה זו
|
|