|
|
עד כה: 3 תגובות, ב- 3 דיונים.
|
|
|
|
|
|
הוסף תגובה
|
|
 |
3.
תוספת של מייל
גלריה בוסתן,
קרן קיימת,
29/11/04 23:15
| |
 |
2.
גלריה בוסתן גלריה חדשה בירושלי
גלריה בוסתן,
ירושלים,
29/11/04 23:10
| גלריה בוסתן נפתחה בירושלים,ומציינת 80 שנה לרחביה בתערוכת ארץ חמדת אבות ,אוסף תחריטים נדיר של יעקב איזנ\ברג אמן ראשית בצלאל,עבודותיו מושפעות מרעיונות ג'ון רסקין,וראליזם רומנטי אורינטלי מהמאה ה,19 גלריה בוסתן חוקרת מיתולוגיות מקומיות ,ומנגידה אותן עם אמנות עכשוית.אוספי רחביה שהוברחו על שיירות גמלים מאגמי ג'נווה הקפואים נחשפים מחורבות טירות באוהוס חרבות,תחריטים עתיקים ששועתקו בעזרת מכשירי קמרה אובסקורה בעליות גג במושבה הגרמנית בעזרת ראולף ברונגרנדור צייר גרמני נשכח ,מוצגים לראשונה באור התכלת העזה תמיד.גלריה בוסתן מפתחת ציפוי למינציה אורגני הפיך מדבש ביו אורגני ,קוורץ,שרלק מיובש,ותוספי שימור הפיכים ליצירת פיתרון לשמירת איכות צבעונית בעלת איפיון מקומי טקסטורלי שלא פוגע בחויית הצפייה במשטחי צבע שצוירו במאה ה19.הגלריה מנסה לשלול את התפיסה הרווחת שגלויות צבע שהתגלו מהמאה ה19 אכן מהווים מחווה לנסיונות של לאונרדו דוינצי ליצור פרספקטיבה צבעונית על ידי קירוב צבעים חמים לקדמת התמונה וצבעים קרים כלפי מרחבים מרוחקים יותר. התערוכה אוצרות רחביה אותה מתכננת גלריה בוסתן להציג לקראת חגיגות שנות 100אמנות ישראל מנסה ליצור קשר איקונוגרפי בין תחריטי הגמלים אותם יצר איזנברג בשנות ה20ברחביה ובין דימויי מסחטת התפוזים הכתומה בעלת ראש הגמל אותה מעצבת קבוצת בוגרי בצלאל המנסה ל אצור בבוסתן תערוכות עיצוב השואבות השראה מחזון הארטס אנד קרפט,וישומו המחודש בקונצפט בוסתן המנסה לשלב מלאכות קדומות ,עם עיצוב חדשני ולחבר חומרים נמוכים,בהתמרה עיצובית לנגישות ישומית ונוכחות פונקציונלית . הדימויים הטמפלרים של ראולף ברונגרנדור מרמזים על תפישה רליגיוזית שראתה בטווח הנוכחות של המושבה הגרמנית ומתחם עיר הגנים של רחביה המנדטורית מרידיאן אנרגטי עוצמתי,הדימויים של הורד,הנשר וחד הקרן,וכמו כן סמל הפגסוס שהוא גם סמלה של הגלריה בוסתן מופיעים בציוריו של רואלף כדימויים הרלדיים דקורטיבים בלבד,אך בדיקה איקונוגרפית פשוטה חושפת את עומק הקשרם ההיסטורי לסמל הנחש הנשר השור והאדם ולמעשה הופכים את המפות הסתומות שצייר ראולף לטקסט אותו ניתן לקרוא לא רק כציורים אותם צייר צייר גרמני בעל השכלה וחניכה אקדמית מובהקת ,לביתו כציורים של עולה לרגל אירופאי המתגעגע למשפחתו ולמורשת האירופאית שלו,אלה גם כנסיון להעביר מסר אומנותי,אוביקטיבי,היסטורי בעל הקשרים רחבים מתוך תולדות האמנות,מסעות הצלבנים לישראל . העיסוק של גלריה בוסתן בחומרים של ראולף ברונדיהיימר ושל אחות דודתו גולייט אלטמעייר הוא נסיון לחשוף פרשייה עלומה שחמקה מחוקרי יד בן צבי באופן לא מובן.העם יתכן שציורי ראולף הוחרמו על ידי סוחרי אמנות בריטיים,ושןיצרים על מנת להסיר מן הציבור את הידיעה וההכרות עם ציוריו של רואלף ,שלמרבה הפליאה לא הצליח לסדוק את עלתת השכחה שכיסתה את מורשת ציוריו קרוב ל 110שנים. היחוד הפיקטורילי של ראולף ליצר תכלת שהיא דיאלוג בין כחול אולטרמרין,סרוליאן,וקובלט משתווה ליצור הטורקיז היחודי של הציירים הארמנים אותם הביא המעצב הבריטי אשבי כחלק ממעמציו ליצור תשתית של מלאכות קדומות בירושלים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
תערוכת צילומים בדיזינגוף סנטר
שלומי,
תל אביב,
24/10/04 00:49
| למי שלא היה ועוד לא הספיק לבקר אז נפתחה תערוכה בדיזינגוף סנטר ליד קולנוע דיזינגוף תערוכת צילומים בנושא תל אביב התערוכה תוצג עד ה- 17.11.2004 מציגים שם כ-30 צלמים (100 תמונות ) המרכיבים את קבוצת הצילום שלי . ''קבוצת הצילום של שלומי''
הגב לתגובה זו
|
|
|
|
|