|
|
עד כה: 66 תגובות, ב- 42 דיונים.
|
|
|
|
|
|
הוסף תגובה
|
|
 |
42.
מאמר מרתק - לא כולו ברור
טליה,
תל אביב,
23/04/05 15:59
| תודה על המאמר. ותודה ליותם ראובני על כל מה שכתב בעבר לפני שנים רבות, כחלוץ גדול. איזו עבודה חשובה. אבל - האם יותם ראובני לא כותב על ''שני עמים'' מפני שהוא שייך לזמנים שבהם היה כל כך קשה וכל כך סגור ושמרני? דבר נוסף - ספריו של בני ציפר כן מתארים סבל גדול מאוד. בכל רומן של בני ציפר יש סוג אחר של סבל ולפעמים באותו רומן יש סבלים שמתהפכים ומשתנים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
41.
אבא שלי לא הזדקן בשלושים שנים
גיא,
23/04/05 09:47
| להפך, מאז שיצאתי מהארון הוא הרבה יותר משוחרר בחברתי. כנראה שסודות יש להן נטייה ליצור מחיצות בין אנשים. גם אמא שלי לא הזדקנה בשלושים שנים. אולי בחמש, וגם זה לא. ברגע שהבינה שלהיות הומו זה לאו דווקא גן העצמאות ולעבוד כספר נשים, גם חמש השנים האלו נעלמו כלא היו.
ואני האחרון שאפשר לאמר עליו שנראה או מתנהג כמו סטרייט. אני הומו, נראה הומו, מדבר הומו. אני מניח שבסופו של דבר מה שחשוב זו התקשורת שלנו עם הסביבה, והניראות שלנו היא חשובה ובלעדיה לא תתכן שום תקשורת שהיא. עוד מסיבות, עוד מצעדים, עוד מרכזי תמיכה, עוד סרטים של פוקס, עוד טאץ' עליז, עוד פלורנטין ועוד דיין.
זה מזכיר לי אגב שבניראות של השחורים בארה''ב היו תמיד שני טיפוסים עיקריים. השחור המולבן (ביל קוסבי) והשחור השחור (אדי מרפי). היום השחורים כבר נראים כמו בני אדם לכל דבר. אני מאמין שגם לנו זה יקרה בסופו של דבר, קוסבי ומרפי (או אם תרצה ליאון וג'אגר) הם שלבים חיוניים בקבלה שלנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
40.
זה מצחיק
אאאאני,
23/04/05 05:22
| מישהי שם מדברת על שוויון ומזדהה בכינוי ''סטרייטית''. לדעתי לא יבוא שוויון עד שאנשים יפנימו את זה שגם אם הם מדברים על גייז או בפורומי גאווה, וגם אם הם סטרייטים, הם לא חייבים לפתוח את דבריהם ב-''אני סטרייט, אבל..'' כי זה לא כזה נורא אם מישהו יטעה ויחשוב שהם לא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
39.
''עם'' ההומואים? תהיה ''מדינה''?
למה כל הפטפטת?,
20/04/05 12:31
| לשמחתי תמיד הייתי ליברלית בנושא זה הקרוב ללבי בגלל סיבות אישיות, אבל עד היום עדיין אינני מעכלת את ההשתלטות הזו של האג'נדה ההומואית על סדר היום התרבותי שלנו. זה מקומם. העניין ההומואי קשור לצנעת הפרט בדיוק כמו כל עניין הקשור למין ולאהבה, ואין שום צורך להתריס ולקומם. חבל על כל המאמצים המיליטנטיים ל''התקבל''.... עובדה שגם אהוד מנור לא יצא מן הארון בגלוי..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
באמת??!!!
יאיר,
25/04/05 23:11
| אני הומו ! בכל פורום עולה נושא המין (עבודה חברים שכנים משפחה מילואים -רוצה עוד?) הגברים מדברים על סקס ומביעים דעתם על כל ''נקבה'' הנשים שואבות, מוצצות ממך את מצבך האישי . בקיצור את כנראה מיתממת כי האופציה השניה לא נעימה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
המין כלל לא חבוי בצנעת הפרט!!
טליה,
תל אביב,
25/04/05 15:39
| שום מין לא מוצנע ולא חבוי בצנעתו של הפרט. המין והמיניות גלויים בהמוני צורות: בחיזור, בהתכוונות, בלבוש. המין הוא השיחה על המין,הסוד על המין, הסרטים והספרים עליו, החלום המפוענח אצל הפסיכואנליטיקאי... אנשים שיוצאים מהארון בתקופתנו בזמננו שיש טועים בו שהוא מתקדם ונאור - הם גיבורים שמעניקים דבר כביר לאנושות כולה. החל ביותם ראובני הגיבור משנות הששים הקשות, וכלה ביועץ הבחירות ארתור פינקלשטיין שנשא לאיש את החבר שלו, וגם ראש עיריית פריז, המצויין, וגם גל אוחובסקי הפורה. האג'נדה ההומואית לא שולטת בזירת שיחותינו יותר מאשר האג'נדה ההטרואית על זוגיותה, על גברי המאדים והנוגה שלה, עם המושגים האיפריאליסטיים של ''מערכת יחסים'', ''קשר'', ובכלל - ''משפחה''!! הרושם שאיזו אג'נדה הומואית קמה לשלוט בנו קשור למרחבים חדשים של ביטוי שנוספו ונוצרו, יותר עיתונים, יותר טלוויזיה וכו', מרחבים שנמצאים מחוץ לנושאים של הדור הקודם, נושאי הלאומנות, ההסטוריה היהודית, התקומה וכן הלאה. אלה - פחות רלוונטיים. פשוט יש פנאי ורווח לנשימה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון, אבל
me,
23/04/05 05:19
| כל עוד מסתכלים מוזר על שני גברים שמחזיקים ידיים, אבל על גבר ואשה לא.. כל עוד אנשים קוראים לזה סטיה או מתייחסים לזה כדבר שלילי חייבים להביא את הגאווה אל מול עיניהם וללמד אותם, אם ע''י הגיון, לחץ חברתי או הכרח, שלא להבדיל על פי נטיה מינית.
אני בכלל לא מבינה למה אנחנו חייבים לבחור את מין הפרטנר עוד לפני שמצאנו אותו/ה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צנעת הפרט חשובה לך את אומרת?
אני,
20/04/05 21:18
| אבל להוציא את אהוד מנור מהארון. (גם אם זה נכון וגם אם לא) את יכולה. ממש אשת עקרונות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
38.
ההצטמצמות
יאיר,
19/04/05 10:36
| ההצטמצמות המנכרת אל ד אמות היא מוזרה. כן, יש לעמוד על ההבדל ועל השוני, כן יש להציב אלטרנטיבה (לא רק כאפשרות לסינטזה עתידית אוטופית). מה שמחוץ לפני השטח, בעור, הוא משמעותי, הוא ''ההתכוונות'' שלנו (אה לה- הוסלר), אולם עדיין לא הגיע השעה להכריז על עצמנו כמין שלישי, כיוון ובכך אנחנו מונעים מעצמנו כל אפשרות ליצירתה של קהילה חיה דינאמית ומתפתחת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
37.
הכתבה מנמיכה את הקבלה החברתית
קרנפי,
ת''א,
19/04/05 09:00
| זה לא נכון להגביל את ההבנה וההכרה בהומוסקסואליות לאיזור גיאוגרפי. הקבלה מתרחשת ביחס ישיר לפתיחות של כל אדם, ולשמרנות של המשפחה ממנה בה. בתור תושב ת''א היום ותושב כפר סבא בילדותי, אני יכול להגיד שתופעת ההמוסקסואליות בגילאי 15 - 18 היתה טרנד מטורף בכפר סבא! קצת אחרי הצבא, נשרו כל מיני הומוסקסואלי דמי, אבל בגדול התרבות שמוכתבת מת''א (כולל אסי עזר, עברי לידר ויובל כספין למשל) נקלטת היטב אצל הנוער בפריפריות. מה לעשות שעדיין יש קבוצות אוכלוסיה גדולה של משפחות שמרניות מאוד - בעיקר ממוצא מזרחי ממעמד אקונומי נמוך, ששם ההומופוביה חוגגת (גם שנאת הערבים,הבדוואים, השמאלנים העשירים...ובכלל ..הם אוהבים לשנוא) אבל הם הולכים ומתמעטים עם השנים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
36.
ראובני מבולבל, ילדותי, ותקוע
צבי,
חו''ל,
19/04/05 07:28
| - למה מבולבל? הוא מתנגד להצגת הומואים הן כנורמלים והן כשונים. אז מה הוא רוצה?? איזה יצוג יניח את דעתו?? לא ברור.
- למה ילדותי? הוא אנטי ממסדי באופן קטיגורי. אנשים מבוגרים מבינים שהעולם הוא מורכב, ש'ממסד' ו'נורמליזציה' אינן מילות גנאי, והחפצים בהתמסדות ונורמה אינם צבועים או פחדנים.
פתרונו לייסד גטו הומוסקסואלי עמוק בסדום אף הוא ילדותי. עם גישה שכזו, שלא יתפלא אם הדי-הומניזציה של בני ''עמו'' רק תמשיך ותעמיק.
- למה תקוע? כי העולם התקדם מאז שנות ה70. שנאתו העצומה לבני ה''עם'' השני היא כה גדולה עד כי היא מעוורת את ראייתו. לראות בציבור ההטרוסקסואלים ''אוייב מושבע'' ו''שונא'' זו אוולת הגובלת בפארנויה. זו הטרופוביה המקבילה בחומרתה להומופוביה. קשה שלא להרהר עד כמה קשייו כגיי הם self-fulfilling prophecy.
על מאמרו זה ניתן לומר את שהוא עצמו כתב על יצירות אמנותיות:
יש בו חוסר התאמה מוחלט בין הייצוג לבין המיוצג..
שיהיה בריא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
35.
היו זמנים, אז בגן ישבנו
חיים פינקלמן,
ת''א,
18/04/05 12:21
| כמי שהתמזל מזלו להינות מהאמנסיפציה (החלקית מאוד, כמובן)של ההומואים, אין דבר יותר מופלא מלחזור אל הקולנוע של גוטמן, או הספרות של ז'נה, או שלך, ראובני.לפנטז על גטו תרבותי רדיקלי, על בדים ועדיים, על זונות וסרסורים ופיגלך דקי גיזרה ורגישים. כל זה מת, כמובן, אבל אולי, מי יודע, יבואו זמנים רעים , הגנים יתמלאו שוב ומשהו מכל זה יחזור. בינתיים, מה לעשות, ההומואים נמצאים בחזית של העולם הצרכני והנרקסיסטי העכשווי. חזית, אמרנו? ההומואים הם החלום הצרכני הרטוב. ואתה, ובני דורך, ראובני, , צריכים להינות מהנחת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
34.
תגובה לכתבה
אני,
18/04/05 01:02
| היי קראתי את הכתבה בעניין רב. אני אמנם סטרייטית ואולי ככזו אני לא יכולה להזדהות ב-100% עם מה שעובר על הקהילה ההומוסקסואלית ולא ממש מבינה את הרדיפות שהם חשים אבל אני חושבת שזה מסוכן להבדיל בין 2 העמים. זה מתחיל בהבדל בין העמים אך מכאן ועד לתיאוריות שמצדיקות השמדה שלהם הדרך לא רחוקה. זה אולי נשמע קיצוני אבל ההיסטוריה כבר לימדה אותנו שזה שאנחנו פרנואידים זה לא אומר שלא רודפים אחרינו. כמו בכל לברה יש המון סוגים של אנשים, יש את ההומואים העדינים יותר ויש את ההומואים של עונים לסטריאוטיפים המבוקשים, אתה לא יכול לשלול את קיומם. נקודה נוספת: אם הומו או לסבית רוצים להתחתן למה שמישהו ימנע זאת מהם? אתה קורא לזה התגרות ברוב ההטרוסקסואלי ואני אומרת, מי שם את הרוב הטרוסקסואלי להחליט מי ראוי לכך ומי לא? לפי התיאוריה שלך גם היום היהודים לנוכח האנטישמיות הגואה צריכים לשמור על פרופיל נמוך. אם ככה האם ההומואים והלסביות נועדו לנצח לחיות חיי מיעוט? אז נכון שכיום ההומוסקסואליות עדיין לא מתקבלת ב-100% אחוז בחברה (בחברות מסוימות אפילו בכלל לא)אבל אם אף אחד לא יעשה כלום אז כלום לא ישתנה. כאישה אני חשה על בשרי את השוביניזם הגואה בתרבות הישראלית בפרט ובעולם בכלל. גם לי אתה מציע לשבת בשקט ולקבל את זה? אני מסרבת בכל תוקף ודורשת שהחברה תשתנה והיא הוכיחה שהיא משתנה. אמנם באיטיות אבל עדיין משתנה. אני בטוחה שיום יגיע וההומואים והלסביות יתקבלו בצורה שווה ומלאה כמו שמגיע להם. רק נקווה שהיום הזה יגיע מהר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
33.
מיהו הומו
א.,
י-ם,
17/04/05 12:25
| יש רק דרך אחת להיות הומו? יש רק דרך אחת להיות סטרייט? יש רק דרך אחת להיות אישה? מיניות היא רק מרכיב אחד בתוך אוסף של מרכיבים שחוברים יחד לדבר הלא ברור הזה, ''זהות''. אני רוצה מאד להאמין שהטראומה של ''יציאה מהארון'' תיחסך מילדי ומילדי הדורות הקרובים, בגלל אותו דור מדבר של יוצאים מהארון, שאתה ביניהם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
32.
הומואים והומוגניות
סטרייט במקרה,
17/04/05 11:54
| מפליא שדווקא חבר בקבוצה מופלה על רקע שונותה, ואשר קיומה הנורמלי מותנה בכך שהחברה השלטת לא תהיה הומוגנית אלא הטרוגנית ופלורליסטית, מתעקש שקבוצת המיעוט שלו תהיה הומוגנית לחלוטין, ותורכב רק מפייגלעך מפודרות ויבבניות. יש לי הרבה חברים הומואים וגם סטרייטים, יש ביניהם טייסים במיל' וג'ובניקים (אם כי הרוב קיבלו 21 מזמן), מטורפי כושר ופדלאות, פטריוטים וכאלה שחולמים לעוף מכאן, וכל מיני אחרים - וההתפלגות היא בהחלט לא לפי נטייתם המינית. אז נכון שהתקשורת מתמקדת דווקא בהומו המוחצן, כמו שהיא אוהבת סטריאוטיפים נוספים: השינקינאי החנון עם העיגולדים, הערס השעיר עם השרשר, הפולניה משחקת הרמי וכד'. אבל להסיק מזה שאין הואמוים ''רגילים'' או שאין הומואים מאושרים? יותם, המראה לא משקרת, אבל היא לא כל העולם. מחוץ למסגרת שלה קורים עוד דברים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
31.
בעד ההזייה
bg,
17/04/05 11:34
| א. בכל תחום בחיים ניתן ורצוי לעשות קצת אידאליזציה כי החיים (מה לעשות) לא תמיד מחייכים לכולם. ב. נכון שמרבית החברה עדיין אינה מגלה את מלוא הפתיחות לגאים ושמינון יתר של גאווה עלול להשיג את ההיפך אבל מכאן ועד להפרדה ובדלנות בין ההומוסקסואלים להטרוסקסואלים הדרך קצת ארוכה. ג. ההומואים שבארון בהחלט אינם משתייכים לקהילה הגאה אלא דווקא המתביישת והם אלה שכמו האנוסים בספרד עלולים ליפול קורבן לאינקוויזיציה של הגאים דווקא!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
ראובני צודק!
יעיע,
17/04/05 11:19
| על אף כל הפתיחות התרבותית לכאורה, כולנו עדיין הומופובים פחדנים!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
למה מי מת?
חסמבה,
בכל מקום,
17/04/05 09:41
| די, לא נכון! מישהו יכול אולי להביא לי מספריים? דחוף! איזה כתבה קרועה. ממש חבל''ז. זה לא להאמין שיש אנשים שנכנסים כה עמוק לעולם פילוסופי החל מהכתבה עצמה וכלה בתגובות אלייה... יא-וולדי אני משתומם מהאינטלקט המופגן כאן בפומביות שכזאת. ממש סדום ועמורה שלא ידענו כמותם. המשיכו ככה ותביאו אותה בעוד כתבות על הומואים ולסביות, ובפעם הבאה אולי משהו קצת יותר פיקנטי ואופטימי... לא הכל שחור (משחור) אז יאללה לרקוד ולשיר יחדיו...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
לא כתבת את ''גן העצים המתים''?
הומו מוצהר,
ת''א,
17/04/05 06:43
| זה לא אתה שכתבת אם גן העצים המתים תחת הפסבדון יוסי הר אבן או משהו בסגנון? כי אם כן אפשר להבין את הכתבה שלך. קיבלתי את הספר הזה כשיצאתי מהארון והוא דיכא לי ת'תחת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
מר הראובני, היית תבוסתן ונשארת
חוזה בכוכב,
צפון,
17/04/05 03:49
| אני זוכר את הכתבה שלך מלפני 30 שנה על הומואים במשתנה בתל אביב, על פצצה של דם, ועל הפריקים ההומואים, על המיעוט שבמיעוט שבין ההומואים. אם תתמקד בפריקים כאלה תמצא אותם גם בקרב הסטרייטים, כמיעוט, כפי שהם מיעוט בין ההומואים. אני לא יודע באילו חוגים אתה מסתובב, אבל רק חלק מההומואים מבלים בבארים ובנהתתנות. רוב ידידי ההומואים הם אנשים עובדים אחראים, שעשו ועושים מילואים והשתתפו במלחמות ישראל ביחידות קרביות ואחרות . אני לא משלך, ולא רוצה להיות מיוצג על ידיך .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אהה
ארז,
תל אביב,
17/04/05 11:27
| ואני מבין, שבארים ונהנתנות=רע, בעוד מילואים ויחידה קרבית=טוב. האח הידד. העיקר שהוכחת את טענת הכותב עצמו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ארז, אם נהנתנות הדבר היחיד..
חוזה בכוכב,
צפון,
17/04/05 16:11
| שממלא חייו של אדם כלשהו אז זה רע. אם בגיל 40 פלוס הבילוי היחיד של האדם הוא הבארים, אז אתה עני מבחינה נפשית/רוחנית. הנקודה היא שמר הראובני טוען שאנחנו, ההומואים מנותקים מהחברה הישראלית. מילואים וצבא הם אחד הדברים האופייניים ל כ ל החברה הישראלית. ולכן השתמשתי בדוגמא זואת כדי להפריך את טענותיו. שכחת שהשתמשתי גם במילים ''עובדים אחראים'', שתי תכונות נוספות לכלל החברה היצרנית והיוצרת בארץ. לא אמרתי שבארים זה רע. נהנתנות (הגדרה : הקדשת החיים להנאות בלבד) לדעתי היא לא תכונה חיובית - מה לעשות...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
כל ההומואים זבל
ל"ת
עמי,
17/04/05 03:46
| |
 |
25.
ועוד דבר אחד...
גיא הומו,
ת''א,
17/04/05 01:32
| הכתבה שלך היא כה מגמתית, מדוע ציינת את יוסי וג'אגר אך לא ציינת את ''הכי גאים שיש''? שם בפירוש מובאם לליבה של הסדרה, הסאונות, הסמים, הבגידות? כתיבתך היא מגמתית, חשוכה וגזענית כלפי ''שונאינו הגדולים ביותר'' הסטריייטים, בדיוק כמו של גדולי ההומופובים. שנאה, כנראה היא דבר מאחד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
כמה נזק בכתבה אחת
גיא, הומו,
ת''א,
17/04/05 01:30
| מי אתה, שתחליט מה נכון ומה לא? אין טוב בך, הכותב, מאשר בחרדים שמחליטים מיהו ''יהודי'' ומהו מעשה יהודי. אני הומו. ככל הנראה אינני צר אופקים כמוך, ומבין שישנם הומואים מכל הסוגים. כאלה שנמצאים בצבא וכאלה שלא. יש לי חברים מקרב ההומואים ויש לי, רחמנא לצלן חברים סטרייטים. הם אינם ''שונאי המושבעים'', כפי שקראת להם בכתבתך. אל תנכס את ההומואים ותרבןתם רק לדרך (הקיצונית, אם יורשה לי) בה אתה בחרת. אני חי בדרך אחרת. אינני מתחסד, אני מודע לקשיים, אני מודע לנורמות, ואינני חושב שאנחנו עם. תלמד קודם מהם הגדרות של עם. ומעבר לכל- קבל את העובדה שיש מגוון של הומואים, מספר דרכים וגישות לדבר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
מה הקשר בין המצעד להומואים?
אא,
17/04/05 01:28
| אני באמת חושב שזכותו של כל אחד לעשות מה שהוא רוצה. אבל למה להוציא את המין לרחובות ? את זה אני לא מקבל. זה באמת לא מגעיל. לדעתי הקהילה ההומו לסבית חייבת להלחם על שלה בדרכים יותר מכובדות פריצות אינה הדרך. או שאולי באמת כולכם סוטי מין...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה הקשר בין מחט לתחת ?
הה,
17/04/05 11:30
| מקריאת תגובות כמו שלך למדתי שהן נכתבות ע''י אנשים שממש לא חושבים ''שזכותו של כל אחד לעשות מה שהוא רוצה''. אם מקור דבריך אינו רוע ייתכן שפשוט אינך מכיר את המצעד ומטרותיו ואתה מוזמן להצטרף אליו בהזדמנות הראשונה אפילו כסתם צופה. ייתכן גם שאתה פשוט צבוע. אם אתה באמת לא רוצה לראות מין ברחובות תצטרך להעביר סטרייטים רבים חינוך מחדש. אני לא מפסיק להתקל ברחוב במיניות סטרייטית מוחצנת: נשיקות, התמזמזויות, פרסומות בוטות, לבוש פרובוקטיבי... יש גם את מצעד האהבה שנראה לי שכדאי שתצא נגדו וגם בפורים ראיתי תהלוכת תחפושות שבה חלק מהמתחפשים (ילדים ד''א) היו לבושים בצורה חושפנית (אפילו שבפורים די קר). אם אמשיך את קו המחשבה שלך יש להומואים הרבה מה ללמוד מהסטרייטים כדי להפוך לסוטי מין. חג פסח כשר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל מילה בסלע, הה יקר
ל"ת
דנה,
17/04/05 17:26
| |
 |
22.
מציאות?
אברי,
תל אביב,
17/04/05 00:42
| הקביעה הבסיסית של המאמר ש''ייצוגיה האידיליים של ההומוסקסואליות בתרבות הפופולרית אינם משקפים את המציאות בישראל של היום, אלא את הנעשה במתחם רחובות מצומצם בתל אביב'' מעלה שאלה מאוד בסיסית שלא נשאלת במאמר: למה ייצוגים אמורים לשקף מציאות''. אולי הם בכלל אמורים לשקף פנטזיה? ובכלל יצירה, ספרותית כאחרת או כל שימוש אחר בשפה, האם תפקידו לשקף מציאות? הרי אנחנו משתמשים בשפה כדי לתאר כל דבר שלא נגיש לנו ישירות ללא השפה,. השאלה היא לא מה משקף מציאות, אלא האם ישנה מציאות אחת לשקף? ואולי כל מה שיצירה מנסה להראות זה את נקודת פרשנויות שלה, ואם כך הדבר, אז שיפוט אתי או אסתטי לא רלוונטי.ניתן לחלוק על פרשנות, אבל בהחלט לא ניתן לקבוע מציאות אקסיומטית. מציאות הביטוי של הכותב, לא רק שכבולה בכמה רחובות, אלא בדומיין אחד ובמפורמט הכתיבה שלו- nrg. גם ביקורתו שלו זו פרשנות, כמו גם תגובתי שלי. שיטת ה''מה לא'' כדאי לה שתשנה עורה ל''מה כן'' כדי שהמציאות אולי תקבל ביטוי, אם הדבר בכלל רצוי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
maskim
amos,
france,
20/04/05 18:46
| |
 |
21.
חוששתני שהניתוח שלך מוטעה
דנה,
17/04/05 00:08
| אני תמיד חוששת משימוש ברטוריקה אייג'יסטית, אבל הניתוח שלך אנאכרוסיטי במובהק ושגוי. ולו רק דרך דימוי המצב לסטטוס של מדינות הלאום. הללו הולכות ונמוגות לכדי קהילות מדומיינות שונות ומשונות, לפי מיטב מסורת הגלובליזציה הפוסטמודרנית, ולצידן גוועת החלוקה הדיכוטומית של 'הומו' מול 'סטרייט'. אדם יכול להיות הומו ודתי, לסבית ופלסטינית/יהודיה, וכל זאת באותה התמסרות והזדהות שפעם היו נחלתה של הזהות ההומואית גופה. זה לא רק הזמן שעבר, אלא גם הנרטיבים שנשברו לכדי רסיסים כה רבים, כך שהזהות ההומואית כבר הפכה ללא רלוונטית, ועל חורבותיה צמחה הזהות הקווירית (והכול כמובן, על רגל אחת), שמיטיבה להכיל פרגמנטים שונים של זהויות, רובם על דרך השלילה (''אני לא 'לסבית', אלא 'לא-סטרייטית''', כמו גם 'לא-ציונית' וכן הלאה). ההומוסקסואליות כבר הפסיקה להיות אישו. אולי לא במגרשי הספורט, אבל בהחלט על מפת הייצוגים. אידיליים או לא, הם חזות הכול. הקוויריות היא האויב החדש. ההומו הסטרייט (יוסי וג'אגר) כבר התקבל, או בדרך לשם, בקרב כלל החברה. ה''בעיה'' של הסטרייטים נותרה עם חומר הנפץ הקווירי: ההומו הנשי,הלסבית הגברית, ההומואים והלסביות ששוזרים את נטייתם המינית בזו הפוליטית (פורום אדום-ורוד בחדש, כביסה שחורה, ובמובנים רבים גם אנארכיסטים נגד הגדר). החברה הישראלית תמיד הפגינה גמישות ובולסנות בכושר העיכול הסוציולוגי שלה. החל מהמזרחים של שנות החמישים וכלה בהומואים שמשרתים בקרבי (שוב, ''יוסי וג'אגר) - כולם הפכו,תוך מאבק ממושך, ללגיטימיים. בתנאי שהם מצליחים לשרת את האידיאולוגיה הציונית-קפיטליסטית. במקום כזה ההומואים נמצאים במקום מצוין.
תיאוריה מול פרקסיס- עשור מתחתי (אני ילידת 1980) החוץ-ארוניסטים הצעירים אפילו לא עוברים דרך הארון בדרכם לכינון הזהות הלא-סטרייטית שלהם. זה אולי טוב להומואים, אבל רק ליהודים שבהם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וואו - איזו תגובה הזויה...
ל"ת
סתם,
17/04/05 10:30
| |
 |
20.
תלמד קודם לאיית נכון ''סטרייט''
סטרייט,
16/04/05 21:28
| |
 |
19.
יותם ראובני תקוע בשנות ה-70
אייל ת''א,
16/04/05 19:03
| יותם ראובני לא הפנים שהחברה הישראלית השתנתה והפכה טולראנטית וליברלית. מבחינתו גן העצמאות הוא עדיין מקום המפגש האפשרי היחיד. ראובני כבר מעל גיל 50 איש לא צעיר ולכן איבד את הקשר עם המציאות העכשווית והמקסימה של תל אביב. הוא עדיין סופר מצויין, והייתי ממליץ לו להתמקד בכתיבת סיפורים ולא בניתוח סוציודמוגראפי שאינו נכון כלל ועיקר. תודה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
צודק .. אבל.....
הומו אחד,
ת''א,
16/04/05 15:08
| יש בדבריך מן הצדק, אבל חייב להודות שהמצב היום הוא הרבה יותר טוב משהיה לפני שנים.. היום הומו זאת לא קללה או משהו שצריך להסתיר ולהתבייש בו. הקהילה הסטרייטית מקבלת אותנו כמו שאנו ברוב המקרים.. וזה עדיף. נכון שהאוטופיה היא שגייז יהיו כמו כל אחד אחר בחברה, אבל אולי זה גם יגיע. בכל מקרה אני מברך על כל השינוי לטובה. ודרך אגב, ברוך שובך יותם... שנים לא שמעתי את השם הזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
יש עוד ייצוגים
הינשוף,
16/04/05 15:05
| * עוזי אבן * עברי לידר * גל אוחובסקי * יונתן קוניאק * קורין אלאל * איתי פנקס * סער נתנאל ובעולם יש ייצוגים רבים נוספים, ממגוון תחומים. יותם ראובני עושה מניפולציה כשהוא מתייחס רק לייצוגים השיטחיים והאופנתיים. הדיבורים על שני עמים מעידים על כך שהוא חי בשנות ה 70 עדיין. עצם הטיפולוגיה של בני האדם ל''עמים'' היא מגוחכת, ושבויה בשיח דכאני. אנו בני אדם, שחיים בין בני אדם, שום חולשה אנושית לא צריכה להיות זרה לנו, ועם חולשה זו עלינו להתמודד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
יותם אתה טועה (2, עוד הערה)
גל אוחובסקי,
16/04/05 14:56
| והערה אחרונה לענין הייצוגים. יתכן שהייתה אינפלציה ביצוגים ''חיוביים מידי'' של הומואים בתרבות. אבל גם זה יתאזן. צפנ בסרטו החדש של יאיר הוכנר ''ילדים טובים'' על שני צעירים בגן העצמאות, ותראה שגם בעניין הזה יש התפתחויות. זה סרט שמזכיר מאוד את סרטיו של עמוס. גל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
יותם אתה טועה.
גל אוחובסקי,
16/04/05 14:51
| ייותם היקר. יציאתו של אסי עזר חשובה כי היא מסמנת לכל בני הנוער שמגלים את עצמם כרגע, שיש אופציה להיות מנחה טלוויזיה מפורסם, ולא חייבים לרוץ להסתגר בעולם שאותו תאר עמוס גוטמן. ובאופן כללי העולם משתנה. רק בשבוע שעבר היה בחיפה ארוע של 400 איש מטעם הפורום החיפאי, בנוכחות ראש העיר שם, שבו ישבו בקהל גברים ונשים, בני המיעוט שלנו, שלמדו שאפשר לחיות באופו הגון, מחוץ לארון, גם בחיפה. שזה, תודה, חידוש מרענן וחיובי. נדמה לי שמעבר לטענה הבסיסית הצודקת, שהומופוביה תמיד תהיה שם, אתה מתכחש לעובדה שהעולם כן השתנה. לא מספיק, לא לחלוטין, אבל השתנה. הורים, גם מחוץ לשלושת הרחובות בתל אביב, ''מזדקנים'' כיום הרבה פחות כשהם מקבלים את הבשורה. נדמה לי שהפסימיות שלך, שהיא כמובן סובייקטיבית, וכמובן שזכותך לדבוק בה, אינה ''נכונה'' יותר, ואינה אמיתית יותר מהספור על ''יוסי וג'אגר''. גיל חובב פרסם לפני שנה רשת סופרמקט הכי גדולה. זה שינוי. זה לא דומה ליציאה שלך מהארון לפני 25 שנה. העולם משתנה. לטובה. נשבע לך. גל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
לא חשבתי על לזה כך אף פעם
ב,
16/04/05 14:49
| |
 |
13.
כותב יקר, יש לך טעות
סטודנט,
חיפה,
16/04/05 14:06
| ראשית - הומואים אינם עם. הם מין. מין שלישי. אכן, התפתחה תרבות במהלך השנים שכוללת בתוכה אהדת אירוויזיונים ולבוש מסוגנן, אך אין בהם כדי להפוך את ההומוסקסואלים לעם. בדיוק כפי שגברים אינם עם ונשים אינן עם.
שנית - הפתיחות אינה מנת חלקת של כמה רחובות או בתים בתל אביב. הפתיחות מפוזרת ככתמים על פני מפת המדינה. כמו כתמי דיו, היא מתפשטת אט אט וכוללת חלקים רחבים יותר מהאוכלוסיה. מפגש עם צעירים ילידי שנות ה-80 וה-90 יפקח את עיניך ויוכיח זאת. כמעט בכל אוניברסיטה יש פורום של הומוסקסואלים. כמות המרכזים שעוסקים בסיוע לבני הקהילה בארץ רק הולכת וגדלה ומתפשטת לאיזורים ''נידחים''.
שלישית - דרכם של ההומוסקסואלים להטמעה מלאה בקרב הציבור ההטרוסקסואלי ואף למעלה מכך מורכבת משתי מטרות מקבילות ואינה מטרה בפני עצמה. המטרות: 1. היכולת להעמיד דור המשך. ללא הטמעות שכזאת, הדרך לאימוץ ילדים ורישומם כילדיו של זוג גברים / נשים תהיה ארוכה עוד יותר. 2. מטיבו של מיעוט להצטיין. כבני קהילה ''שונה'', אנו צריכים להוכיח לעצמנו ולסביבה שאנו טובים יותר. הדבר בא לידי ביטוי ברצונם של היהודים ברחבי העולם להיות ממובילי הכלכלה. הערבים בישראל מעוניינים להיות רופאים ומשפטנים. השחורים בארה''ב שואפים להיות פוליטיקאים. המטרה המרכזית היא לישר קו והדרך היחידה היא הדרך אותה סלל הציבור המיין-סטרימי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דוד זה אתה?
ל"ת
גילי,
16/04/05 21:10
| |
 |
לא, אני לא דוד.
הסטודנט,
16/04/05 23:18
| אתה באמת חושב שבאתר אינטרנט עם כזו תנועה של קוראים, תוכל לדעת מי כתב את התגובה על בסיס המילים: סטודנט, חיפה? חיפה זו העיר עם כמות הסטודנטים הגבוהה ביותר בארץ, מה שמקטין עוד יותר את הסיכויים.
לשאלתך, כאמור, לא דוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יפה. אהבתי את הכתיבה שלך.
ל"ת
א.ד.,
16/04/05 20:48
| |
 |
12.
אל תקרא לי עם !
קצין/מהנדס/הומו,
תל אביב,
16/04/05 14:02
| כי בתוך עמי אני יושב ואני חלק ממנו ...זה שרובו לא מסמפט אותי/אותנו (בעיקר מחוסר ידיעה) לא גורם לי לחשוב שאני לא שייך לפה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
זרקתי את חברה שלי לטובת גבר.
עומר,
16/04/05 14:00
| |
 |
אם הן כ''כ מעצבנות אז תנסה בנים
me,
23/04/05 05:12
| |
 |
10.
הערה של יותם ראובני
יותם ראובני,
תל אביב,
16/04/05 13:24
| תודה לכל הטוקבקים. כפי שהבהרתי בהרחבה (450 עמודים) בספרי ''היסטוריה עולמית של אהבת גברים'', המוצא היחיד שנראה לי לעמנו, הוא הקמת מדינה בסדום. בשום אופן אינני בעד חזרה לארון, כלומר למצב הפחד והאימים של שנות השבעים, למשל, כאשר אני ''יצאתי מהארון''. פעילות למען השגת זכויות סוציאליות (כמו סיוע בשיכון) דרושה ביותר, אבל היא לרוב עניין משפטי, שמוצא את פתרונו, או לא, באמצעים משפטיים. המיעוט של המוצהרים שמתנהג כמו רוב ומטיף להתבוללות מוחלטת בקרב החברה ההטרוסקסואלית, על ידי קבלת מושגיה ומוסדותיה, ובעיקר את הנישואים, מבקש הכרה משונאינו המושבעים, מתוך עיוורון היסטורי מוחלט. הרושם שלי הוא כי בני עמנו היקרים האלה, עושים זאת כי למרות המוצהרות, יש להם צורך עצום בהשלמה עצמית שעדיין לא הגיעו אליה. ואשר לי, לא נעלמתי לשום מקום ואני כותב את הרומן שלי 'פשר המעשים.' כל טוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מבקשת להוסיף על דברי מיכל:
אנה,
NY,
17/04/05 08:11
| חבל לי שאתה יוצא נגד ''אחיך'' למאבק. נראה שגם אתה מקובע בתוך דרך מחשבה אחת, ומתקשה להביט מעבר, בדומה להומופובים מבוהלים. זה בולט גם בכמה דברים: *ההתבוננות שלך על ההומואים בטלוויזיה - קח את ''הכי גאים שיש'' כדוגמא. סידרה תוססת שמשכה אליה בטרייטים רבים (כן, גם גברים!), בהתחלה בשל האקשן של העולם ההומואי (הסטוצים של בריאן, מסיבות הגייז הסקסיות, חדרי החושך והסאונות), בהמשך כדי לקבל השראה באופנה (אני מכירה לפחות שלושה גברים סטרייטים שהיו די הומופוביים בעברם, והגיעו לנקודה שהם הודו שבריאן מתלבש ''סוף הדרך'' ונותן להם השראה). וחשוב לזכור, שבסדרה היו גם קטעים קצת יותר עמוקים כמו: התמודדות עם איידס, הומופוביה בשכבות הגיל השונות, אלימות נגד גייז, זוגיות חד מינית, יציאה מהארון על רבדיה השונים -עבודה, משפחה, חברים (כי לא כולם מבינים שלצאת מהארון זה לא הליך חד פעמי, אלא יומיומי). הסידרה הזו, בדרכה שלה, קרבה את הסטרייט הממוצע אל עולם החד מיניים ולימדה אותו לסבלנות. * האנטי שלך על חתונות בקרב גייז - אני מבינה מדבריך שאתה לא שותף לחלום של מיסוד הזוגיות בטקס נישואים, אבל אני לא חושבת שזה קשור לנטיות מיניות. זכותך שלא לרצות להתחתן, וזכותם של גייז אחרים לרצות בזה. ועוד יותר מזה: זכותם להילחם על כך! הייתי מצפה ממך, בתור הומו גאה, לתמוך במאבקים של הומואים אחרים, גם אם אתה לא מאמין באותה הנקודה הספציפית, ולו רק בגלל שהשורה התחתונה אומרת :''שיווויון זכויות''. צמד מילים קסום :) * מצעד הגאווה בירושליים - אני רואה אותו כאירוע שונה לחלוטין מהמצעד התל אביבי, שהפך כבר מזמן למסיבת ענק לחה וצבעונית. המצעד בירושליים בא לסמל ולהילחם למען הזכות של האדם לחיות בחופש בכל מקום בארץ, אפילו בעיר הקדושה.
בתקווה לימים טובים יותר וגאים יותר לכל עם ישראל (כן, אני מדגישה זאת בכוונה. עם אחד.)- לסטרייט ולגאה, למזרחי ולאשכנזי, לצבר ולעולה החדש, לילדים ולקשישים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מזכיר משהו אחר
מיכל,
תל אביב,
17/04/05 00:32
| התפיסה של נטיה מינית כ''עם'' מעוותת ממש כמו התפיסה המרקסיסיטית של על של פועלים. חברה היא דבר מורכב, לא ברור מדוע אתה בוחר בהטרוגניות שבתוך ה''עם'' ההומואי, שודאי בתוכו יש שונויות קריטיות, על פני ההטרוגניות שבכל עם אחר, למשל זה הישראלי. ואם זה קריטריון להווצרותו של עם, הרי יש עמים רבים וההומואים לא במעמד מיוחד. הגדרה מוגדרת של זהות היא שחיקה שלה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
בונא'ה...הוא מזיין את השכל :)
ל"ת
רועי (הומו),
16/04/05 13:21
| |
 |
8.
סטייה גנטית!!!!
אבישג,
16/04/05 12:56
| לא כל סטייה גנטית היא עם, ולא יעזרו לה יחסי ציבור. רוב בני האדם הם דרך המלך הגנטית, ומיעוטם סטייה גנטית, וכולם - כן כולם- יודעים זאת. ''פוליטיקלי קורקט'' אולי אין הבחנה כזאת אולם למעשה יש לא רק שני ''עמים'' אלא שתי פלנטות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם להיות ערס זו סטיה גנטית?
ל"ת
לבקן,
17/04/05 15:53
| |
 |
הומוסקסואליות זה (כנראה) סטייה
יוסי,
צפון,
16/04/05 15:27
| בזמנו קראתי מאמר ב-TIME שחוקרים טוענים שהומוסקסואליות זה ''פגם'' גנטי ושנולדים עם זה. כל החוקרים האלה הם הומואים. זה באמת שאלה מה אחוז ההומואים שלא יכולים לתפקד כמו ''סטרייטס''.מה שלא יהיה, לפי דעתי להיות הומו זה לא כבוד גדול וכדאי שיפסיקו לעשות קרנוואלים בחוצות הערים ועל אחת כמה וכמה בירושלים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הגדר ''פגם''
me,
23/04/05 05:11
| מה ההבדל בין שונות לפגם?
ולמה להיות הומו זה לא כבוד גדול? ולאהוד מכבי? והפועל? ולאהוב את הקפה בלי סוכר? זה כבוד גדול?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
המצעד בירושליים הוא הפגנה, ולא
אנה,
NY,
17/04/05 07:58
| מסיבה או קרנוול
וגם להיות שונא אדם זו סטייה. תשאל את היטלר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הומופוביה היא סטיה גנטית נפשית
ל"ת
אלון,
תל אביב,
16/04/05 19:22
| |
 |
גם צבע עור כושי זה סטיה גנטית?
ל"ת
שרון,
ת''א,
16/04/05 13:42
| |
 |
7.
יותם ראובני לאן נעלמת?
michael,
tel aviv,
16/04/05 12:40
| חשבתי שהלכת מעימנו זה מכבר. ההומואים הצעירים לא מודעים לתרומה העצומה שלך לפתיחות החברתית להומוסקסואלים ולצעירים מתלבטים רבים בשנות השבעים הרחוקות של המאה שעברה. ברוך שובך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
אז מה אתה מציע?
אנטיוכוס,
16/04/05 12:33
| לשתוק. ''לקבל בתחת'' כמו ההומו הטוב, השקט, בחשכה שאף אחד לא ידע. לא להתגרות ברומא (גם כן מטאפורה דפוקה-אמפריית הנטחנים), לחזור לארון. לפחד, כי מחר כל הסטרייטים יטבחו בנו. הניתוח שלך לדמויות ההומאויות בתרבות היה יכול להיות נכון גם לגבי סטרייטים. גם שם בדרך כלל לדמותך יש איזשהו תסביך, אחרת זה לא היה מעניין במיוחד. הזמנים שאנו חיים בהם לא סובלים סתירות בין מה שקורה בפנים לבחוץ, גם אצל הסטרייטים. העולם הופך למקום נטול מסכות. זה קורה גם ברמת הפריפריות, לא כל כך מהר, אבל קורה. המסר הוא, אל תפחד, גם ככה בחיים הקצרים האלה אין זמן לזה, תחיה את האמת שלך, תציג אותה איפה שאתה רוצה, כולל מסך הקולנוע\טלוויזיה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
להוסיף מעט לתגובות שלפניי
אחד,
ירושלים,
16/04/05 11:37
| אני מסכים עם הרבה מהנאמר לפניי ורוצה רק להוסיף את המושג פולרליזם של ייצוגים. כלומר ככל שיהיו יותר ייצוגים של הומואים כאלו שחריגים וכאלו ''שעוברים'' כסטרייטים לכל דבר, כולנו נרוויח. אני באמת לא חושב שיהיה אי פעם פשוט לצאת מהארון כפי שלא היה לי פשוט לעשות זאת, אבל אולי יהיה מעט יותר קל ככל שיצאו יותר אנשים ונשים מהארון,ככל שיהיו יותר ייצוגים,יותר מצעדים (וזה הנוכחי של ירושליים חשוב מאין כמוהו!!!) ודיון פתוח יותר כך יהיה קל ולו רק במעט להומו/לסבית הבאים בתור לצאת. גם אם ''המייצגים'' כלשונו של הכותב הם מיעוט ומייצגים אך ורק את עצמם עדיין אין זה אומר שהם לא עושים שירות גם לגרים בפריפרייה, גם למי שמזדהה דווקא עם ייצוגים אחרים. שנאה עצמית וחוסר ייצוג רק יובילו עוד נערים אל עבר אדן החלון, מפני שיחשבו שהם יחידים ובודדים בעולם. זה נכון שהומואים וסטרייטים הם שני עמים שונים, אבל גם ערבים ויהודים, האם הכותב חושב לשלול ייצוגים של ערבים בטלוויזיה? או אולי שאין למיעוט כזה או אחר הזכות להאבק על מצבו המקופח? הזכות שלנו (ולא ''למרות'') שוות לאלו של הסטרייטים, בין אם לבחור בשני ילדים וחצי וכלב ובין אם לעשות סמים ולהזדיין כאילו אין מחר. אישית אני מודה לאל שאני אינני סטרייט וכן שנתן לי את הכוח לקום ולעשות מעשה בחיי, לספר להוריי ולמשפחתי בבני ברק על חיי ולחיות אותם באור. גם אם המחיר שאשלם על כך יהיה מחיר הזוגיות (מכיוון שאנשים עם דעות כשל הכותב רואים בי ''מוחצן'' או ''מיעוט בתוך מיעוט'' או ''הומו מיקצועי'' או לא משנה מה) זכיתי בחיי וביכולת לחיות אותם על פי האמת הפנימית שלי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
כמה שנאה ובוז
עומר,
הרצליה,
16/04/05 10:43
| בין התבוננות עצמית לשנאה עצמית עובר קו דק ועושה רושם שמר ראובני חוצה אותו בכל פעם שהוא נתקל בהומוסקסואל בעיתון ,בטלויזיה או בסרט קולנוע. חבל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
לא מסכים. לא מסכים בכלל.
רון,
16/04/05 10:28
| אין כל קשר בין ''תמונת המציאות'' שכותב המאמר מצייר (שאגב אני מסכים לה באופן חלקי ומסויג בלבד) לבין המסקנות שהוא טווה. המציאות ההומואית עדיין רחוקה מאידיליה (לא מעט עקב סיבות ממסדיות ולגליסטיות) אבל הנוכחות ההומואית בתקשורת, בין אם היא מוצגת כנורמטיבית או כמתריסה חשובה מאין כמותה. הנוכחות הזאת מקנה מודעות ולגיטימציה למאבק של ה''שונה'' לשיוויון זכויות מלא מצד אחד והופכת את ''ההומו'' לדמות נורמטיבית, אדם ככל האדם, אחד משלנו, החיי חיים מלאים ושלמים. אינני רואה שום סתירה בין שני הייצוגים כי שניהם מהווים מרכיבים במציאות הקיומית הנוכחית של כל אחד מאיתנו במידה זאת או אחרת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
מסקנה שגויה
א.ב.,
מרכז,
16/04/05 05:03
| הכתבה עצמה נכונה. רבים, רבים מדי בציבור שונאים הומוסקסואלים, וספק אם ירצו או יוכלו להבין אי פעם במהלך חייהם מה המשמעות של להיות הומוסקסואל. ויפה משווה המחבר בין הומופוביה לאנטישמיות. אבל המסקנה של מחבר הכתבה שגויה לחלוטין, אם לדעתו יש להסתתר בארון ולחדול ממאבק בזמן שכבודו וזכויותיו נרמסים ברגל גסה. ההמון לא צריך סיבה טובה לשנוא את השונה והזר. ודווקא משום כך לא צריך לחדול מלהראות לאותו ציבור שרוב ההומוסקסואלים הם לא הסטראוטיפ שיש לו בראש, של איזו קבוצת פריקים נלעגת, אלא הבן של השכן ממול, החבר מהכיתה, אני, אתה, ולפעמים גם הבן שלו עצמו. מאותה סיבה בדיוק אין גם לחשוש מאופנה חולפת של גייז-אין וגייז-אאוט, ולא - רק נשמר את הסטראוטיפ ואת הארונות.. ביקורת על רדיפת פרסום צריכה להיות על בסיס אישי בלבד, וודאי ולא על בסיס קבוצתי (''מיעוט הזוי''? במה שונה מיעוט זה מכל קבוצה אחרת של אנשים תאבי פרסום?). למזלנו ולשמחתנו איננו חיים בתקופת האימפריה הרומית, ולא באיראן דהיום. אם מחבר הכתבה אינו מקבל את העובדה שהוא חי במדינה דמוקרטית ומודרנית, והינו זכאי להלחם על זכויותיו, אז הבעיה שהוא מציג אחרת לגמרי. די, מספיק להיות נעבך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
חבל, שהחברה בישראל אכן מחולקת
מ.,
16/04/05 02:19
| לי יש חבר, שהוא כדורגלן בישראל, לא פחות ולא יותר (ולא מהליגה הארצית..) , וכן הוא הומו.. מה לעשות...... חבריו לקבוצה לא יודעים, ועדיף שכך, למרות שיש לנו חשדות לגבי אחד מהם... יעברו עוד הרבה מים בירקון (ואולי דגים) עד שהוא יוכל לצאת מהארון, לבנתיים אני סתם אחד מהחברים מהיסודי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם כל שחקן כדורגל יגיד שהוא לא
רון,
16/04/05 14:02
| יכול לצאת מהארון אז גם בעוד הרבה שנים זה ישאר ככה. שיקח אומץ וייצא מהארון וזה אולי יהיה פתח לעוד הומואים כדורגלנים לצאת מהארון. רק ככה מקדמים את הליברליות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נעשה לכם הנחה
הנהחה,
16/04/05 15:00
| באמריקה ספורטים יוצאים בתום הקריריה. ככה זה אצל שחקני פוטבול ובייסבול. אז בעוד 4-5 שנים כשיפרוש, אם יצא, יהיה גבר!!!! חוץ מזהאולי תכתוב ביינתים בלוג סודי? יהיה אחלה!!!
הגב לתגובה זו
|
|
|
|
|
|
|