 |
109.
לחכמים בלבד!! חובה לקרוא !!
נמרון,
יהודה,
09/06/05 00:13
|
כשיצאתי לאזרחות עם הנסיון הצבאי חשבתי שכדאי לחוקק חוק נגד טיפשים כיום התלתי להבין שאי אפשר אחרת נעדיף להכניס לכלא את הנורמלים כדי להגן מפני הטמטום יש כאן מגיפה קשה !!!! מטומטמים תסתמו את המקלדות ! כל זבוב ופרעוש מרשה לעצמו לעקוץ אדם , מה לעשות נעמי היתה שייכת באופן מלא לזן האדם צלם אלוקים ממש !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
108.
bases to music pieces
l.c.,
Canada,
30/05/05 17:57
|
If you lissen to many varieties of music pieces in various languages and various origins you'll find out that there are many similarities . I believe that Noemi Shemer has done it with other songs as well but she added to them a lot of her own talent and whatever she changed or added - she did with such a finesse that made her songs immortal
הגב לתגובה זו
|
|
 |
107.
יו באמת דומה
tt,
תל אביב,
30/05/05 16:11
|
במקרה זה זה יותר מיד המקרה או תאונת עבודה כפי שמגדירה נעמי שמר זו פשוט העתקה. את שירה של נעמי שמר פשוט שריפ ומנגנים בקצב איטי יותר. מזל שבמקור שרה זמרת בעלת קול ענק שהרטיטה את כולם באותו מעמד. אך אם נתעלם מהכל נעמי שמנר החלה דרכה בגניבה אומנותית גרידא בלי לנסות להתפתל ולהתנצל במכתבה ..חבל שגם אחריות לא ידעה לקחת על מעשה שפל כזה כאמור בתחילת דרכה. לפחות תודי, '' כן בהשראת שיר עם'' גם ככה אין עליו זכויות. יצאה מבחינתי עם מוניטין ניזוק ביחס למה שהחשבתיה פעם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
106.
האלף בית של המוסיקה
עמיקם תבור,
ירושלים,
15/05/05 15:27
|
עד כמה שידוע לי, יש בסולם המוסיקלי המערבי שבעה טונים שונים, ובסולם האטונאלי - חמישה חצאי טונים נוספים - בסך הכל 12 צלילים שונים. כל היצירות המוסיקליות הנשגבות ביותר שנכתבו אי פעם אינן אלא קומבינציות מאורגנות היטב של הצלילים האלה. האם ייפלא איפוא, שמנגינות מסויימות מזכירות לנו מנגינות אחרות? הרי גם גדולי הקומפוזיטורים ''שאלו'' צירופי צלילים ואפילו קטעים שלמים מאחרים, והדבר לא נחשב להם לפלאגיאט. אז למה יורדים על נעמי שמר, שהשתמשה בהיסח הדעת בכמה תיבות שאולות משיר ערש באסקי עתיק ומשכח? קצת יותר גדלות נפש ופחות קטנוניות ''להכעיס'', בבקשה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
105.
למה ''הארץ'' בחר להשמיץ?
יוסי,
15/05/05 12:03
|
נשארה השאלה: למה דווקא עיתון ''הארץ'' (ובעקבותיו ''ידיעות''), בחר בכותרת המטעה והמשמיצה? האם שנאת ישראל וערכיה היא בלתי-סופית בעיתון הזה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
104.
חוקר הזמר העברי אליהו הכהן
אודי חמודי,
14/05/05 16:22
|
מכתבו של חוקר הזמר העברי אליהו הכהן לסופר אהוד בן עזר:
אהוד יקירי, הוויכוח על ירושלים של זהב איבד כל פרופורציות. לפני שלושים וחמש שנים ערכתי מסע הרצאות ברחבי הארץ (כ-300 ישובים) על הנושא: מהו שיר עברי, כלומר – על מקור והשפעות בזמר העברי. השמעתי מתוך טייפ-סלילים גדול קרוב ל-50 דוגמאות של שירים, והראיתי מה תרמו לזמר העברי שוודיה, נורווגיה, רוסיה, אנגליה, טורקיה, ארמניה, גרמניה, פולין, רומניה, בולגריה, צרפת, איטליה, יוון ועוד.
בהרצאה הבחנתי בין דרגות שונות של השפעה, ועמדתי על ההבדל בין שירים שמנגינתם שאולה ממנגינת עם אחר לבין מנגינה מושפעת לבין מנגינה שנכתבה בהשראת לחן אחר ובין מנגינה שיש בה רמזים ללחן אחר. באותה הרצאה השמעתי את הקלטת השיר ''פלו גוספה'' ודיברתי בזכותה של נעמי שמר ששירה ירושלים של זהב אינו שיר גנוב אלא לכל היותר פתיחתו הושפעה מלחן ששמעה נעמי שמר, אך בכל מקרה השיר המקורי היה שיר קצבי – שלא כמו ''ירושלים של זהב'', וגם את החלק הראשון הזה נעמי שמר שידרגה יפה מאד ואולי הבאסקים עוד יודו לה יום אחד על שבהשפעת שיר עם די זניח ולא מוכר בעולם יצרה שיר נפלא המוכר בכל רחבי העולם ונכנס בקהילות רבות לסידור התפילה.
עשיתי זאת באותן שנים (1969 עד 1973) מכיוון שבתוכנית הרדיו ''שירי עמים'' השמיע העורך ישראל דליות את השיר הבאסקי והצביע על הדמיון, ובהרצאות התייחסתי לכך.
כששמעה נעמי שעל כך כעסה, ובשיחה טלפונית ביקשה ממני לרדת מכך. הצעתי לה לבוא לאחת מהרצאותיי ולשמוע במו אוזניה מה אני מספר על השיר, אך היא הייתה פסקנית ודחקה בי לא להשמיע את השיר הבאסקי ולא להתייחס אליו. ואמנם, מאותה עת נמנעתי מלציין את הדוגמא הזו והסתפקתי בעשרות הדוגמאות האחרות.
למותר לציין שנעמי היתה איתי כל השנים בקשר מצויין, ביקרה בביתי ואני בביתה, אפילו הזכירה אותי בשיריה, ומעולם אחרי כן לא עלה הנושא הזה.
כשלושה שבועות לפני מותה התקשרה אליי לספר כמה התרגשה ממאמר שכתבתי על המלחין חנינא קרצ'בסקי ב''עתמול'', שהוא לדעתה פנינה, ולא התייחסה כלל ל''ירושלים של זהב''.
יומיים אחרי כן מצלצל אליי גיל אלדמע ומודיע לי שלפני חצי שעה קיבל מכתב מרגש מנעמי שמר, והוא רוצה לשלוח אותו אליי בפקס. זה קרה לפני שנה, ביוני 2004. קראתי את המכתב המרגש הזה, והצעתי לו לשמור אותו לעצמו, שכן לדעתי נעמי מייחסת להשפעה של השיר הבאסקי משקל גדול מדי ביצירה שלה, וכנראה זה העיק עליה כל השנים, וכשהייתה כבר במצב של שכיב מרע אמרה לעצמה: ''אדברה וירווח לי.''
חששתי שאם יפורסם המכתב, מה שיתקבל בציבור הוא ש''ירושלים של זהב'' הוא שיר באסקי. והאמת היא שזה בערך מה שקרה. הקורא את כותרות העיתונים ואת שטיפת המוח בעניין הזה משוכנע שנעמי הודתה שגנבה את הלחן מהבאסקים, עד כדי כך שבאתר אינטרנט אומר אחד המגיבים: ''צריך להחזיר את 'ירושלים של זהב' לבאסקים ואת יהודה ושומרון לפלשתינאים.''
לפי חוקי הגנת זכויות היוצרים רק אם יש שמונה טקטים זהים רצופים, אפשר לטעון על פלאגיאט. אין דבר כזה בדוגמא שלפנינו. מה עוד שמדובר בשיר עם שאימו של פאקו איבנז שמעה מאימה, ששמעה מאימה, וכמו כל שיר עם אין לו זכויות.
הפרשה הזו, הידועה לי, כאמור, זה כשלושים וחמש שנים, לא רק שלא מעיבה על תרומתה של נעמי שמר, אלא שהתוודותה במכתב מדברת לזכותה, וחבל שהפליגה למחוזות מרוחקים כל כך עד כדי שהניחה שחלתה בשל כך.
אליהו
הערת אהוד בן עזר: נאמנים עליי דברי אליהו הכהן יותר מכל אדם אחר בפרשת ''ירושלים של זהב'' ומעתה איני דבק אלא בהם ולא בכל פרשנות או השערה אחרת, גם לא בזו שלי-עצמי כפי שהובאה בגיליון הקודם (מס' 38).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
103.
מילים ומנגינה של זהב
עופר אלבוגן,
ראשל''צ,
13/05/05 11:36
|
אין יוצר או אומן שלא מושפע מהסביבה בה הוא חי. כל אחד ואחת מאיתנו נחשפים מידי יום ביומו למראות, קולות, וצלילים. אכן אין להכחיש שיש דמיון בין שתי המנגינות וגם היא בעצמה הודתה שהושפעה מהשיר הבאסקי, אבל לא יותר מכך. היא כתבה מילים שהם נכס צאן ברזל. פשוט יוצרת ומשוררת ענקית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
102.
בוזזזזזזזזזזזזזזז. נעמי. בוזזז
ל"ת
רותם,
13/05/05 08:02
|
|
 |
101.
הולחנו ממנגינות עולמיות ידועות
ל"ת
שירים רבים,
בשנות ה50-70,
13/05/05 02:10
|
|
 |
100.
ביזיון.ידעה.שתקה.מחינו כפיים..
ל"ת
ענה,
11/05/05 08:30
|
|
 |
מחאנו כפיים ולא מחינו כפיים !
ל"ת
עברית,
לכל הרוחות !,
13/05/05 02:07
|
|
 |
99.
ברור שהסיבה שהוא מומחה כה גדול
כל הכבוד למומחה,
אליהו הכהן,
10/05/05 14:28
|
גרמה אוטומאטית לסילוקו ממסך הטלויזיה. כ''כ מושחתים הם שם , איזו שחיתות אוטומאטית ושטנית יש לטלויזיה בכל ערוציה השפלים..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
98.
קו מנחה דק ומניפולטיבי עובר
באזזז תקשורתי,
09/05/05 09:53
|
בין עיתוי פרסום ניתוץ הסימבול ''ירושלים של זהב'' את נעמי שמר, בהארץ לבין המאמר של עמוס שוקן שקורא להחרבת הציונות ומדינת ישראל.
המחולל הינו אותו מחולל, הכוונה הנסתרת הינה אותה כוונה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון
ל"ת
נכון,
נכון,
10/05/05 14:35
|
|
 |
צודק- הכל מגמתי!
אללה יוסטור,
ת''א,
09/05/05 10:52
|
אכן, אין פה מקריות, ויש מגמה המשפיעה מאוד על דעת הקהל. למען האמת, אם נעמי שמר לא היתה מציינת זאת, אין לדבר הזה חשיבות כלל. המגמה זהה, ומבט חטוף על תגובות הקוראים מראה איך בדיוק המגמה הזו משפיעה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
97.
The letter isn't a confession
Mike,
08/05/05 21:12
|
it’s a denial or “tiyuach”. There are too many contradictions in what is written there. How could she have remembered the song after a few years but couldn’t remember where it came from? Did she have a selective memory? Do you believe that a famous composer didn’t have a tape recorder in the mid sixties? I don’t. She stole it and she knew she stole it, and then she pretended that “a mysterious hand” gave it to her. I call it a bold denial and an an attempt to hide the dishonorable truth. But these moral values have become the standard in Israel – see Sharon and Weitzman.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
96.
מה אתם רוצים ממנה?????
עדי,
08/05/05 18:55
|
|
 |
95.
לגבי זכויות יוצרים
קוביאוש,
08/05/05 14:04
|
השיר הבאסקי הזה הוא שיר עם ולכן לא חלים עליו החוקים של זכויות יוצרים, מאחר ולא ידוע מי חיבר אותו. לגבי נעמי שמר- גם את המנגינה הזאת היא הצליחה לשנות בצורה מופלאה (הפזמון החוזר לגמרי מקורי שלה), ואף אחד לא יכול לקחת ממנה את גדולתה כמלחינה וכמשוררת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ברור שאין זכויות-יוצרים
המחתרת הבאסקית,
11/05/05 20:44
|
בגלל זה היא גם הרשתה לעצמה,לבצע פלגיאט כזה. מה שנכון- נכון,אין זכויות יוצרים,ולכן לא חלים על השיר הנ''ל החוקים של זכויות-יוצרים. איך אומרים? כשר- אבל מסריח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק - השינוי הקטן אך שמעותי
ל"ת
moshe,
10/05/05 18:44
|
|
 |
94.
ל-35 המשתוממת מהשרון
עןדד,
08/05/05 14:04
|
|
 |
93.
את מקסימה
טליה,
08/05/05 12:45
|
אין זה חשוב כלל, את משוררת מקסימה וחבל שעינית עצמך במחשבה על הנושא !!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
92.
די לכם אנשים רעים
בלומה,
אשדוד,
08/05/05 05:36
|
עד כמה ועד מתי??אנשים יכולים להיות רעים ולא מבינים .ומה אתך גיל אלדמע מדוע בכלל עוררת את העניין הרי המכתב נכתב לעיניך בלבד!!!!! הרי לא איימו עליך באקדח כדי לשחררו לעולם. מי שיודע מה זה ליצור מבין שאדם מתהלך עם השפעות סביבו וכאן לא הייתה כוונת זדון כלל וכללמכוונת .אנשים רעים זכרו:את התרומה הנהדרת של נעמי לעם ישראל לתרבות וכו' את קנאתכם הצפינו אצלכם.ואת נעמי יקרה יכולה להתהלך בגן עדן בראש מורם כי כאן זוכרים אותך בתפארתך!!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה לך.
ל"ת
תודה שכתבת זאת,
תודה,
10/05/05 14:34
|
|
 |
91.
ירושלים של זהב - שיר נפלא
מיכל,
08/05/05 01:47
|
תודה לך נעמי שידעת לתת לנו שיר נפלא שכזה, עם מילים שמשמעותן בליבנו, כל השאר ממש לא חשוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
90.
הבעיה היא לא בהעתקה
אמיתי,
07/05/05 23:33
|
אלא בהכחשה שנמשכה שנים. למרות שידעה את האמת דבקה בהכחשה וגם התקיפה את מי שידע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
89.
יוצרת מדהימה, אישה גדולה....
עירית,
07/05/05 21:09
|
אין הרבה דמיון בין שני השירים אולי הבית הראשון טיפה דומה אבל כל השאר ,כולו ,שייך לנעמי שמר יהי זכרה ברוך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
88.
היום יושבים בכלא על זה,ומה עם
היום יושבים בכל,
07/05/05 19:23
|
היום יושבים בכלא על זה,ומה עם התמלוגים שקיבלה ו''זכויות היוצרים'' ??? ומה נאמר למי שנשפט על גניבת זכויות יוצרים או כמו כאן זכויות יוצרים שבעצם נגנבו ??? חובה להטיל עיקול על צוואתה עם כל הכבוד והצער הכרוך בכך, אך אני בטוח שהיא דאגה שלא יהיה מה לעקל וצוואתה ונכסיה חולקו ליורשים ורק אז פרסמו את המכתב...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אותו מטומטם מ 88
אללה יוסטור,
ת''א,
09/05/05 10:47
|
אתה מעתיק את השטויות שלך מתגובה לתגובה? חשבת שלא ישימו לב? אם היית מקשיב לשיר, היית מוצא דמיון קלוש בלבד! גם אויל מחריש ייחשב חכם!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ל-88 גועל נפש
יונתן,
08/05/05 18:54
|
מה גם שכדאי שתתעדכן שאין עם זה שום בעיה חוקית...העיקר להשמיץ
הגב לתגובה זו
|
|
 |
87.
זו גניבה, לא השפעה
אילנה,
07/05/05 19:10
|
כל אחד מושפע ממה ששמע סביבו. אבל לגנוב יצירה של מישהו ולישון על זה שנים ? זה כמו לגנוב למישהו את הנשמה שלו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
86.
פשוט בדיחה
פסנתקן,
07/05/05 07:32
|
מעניין איזה עוד דברים שהיא אמרה ועשתה הם בעצם העתקה וזיוף.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פסנתקן? חפש לך חיים!
ל"ת
אללה יוסטור,
ת''א,
07/05/05 16:24
|
|
 |
85.
להטיל עיקול על צוואתה........
להטיל עיקול על,
06/05/05 20:03
|
היום יושבים בכלא על זה,ומה עם התמלוגים שקיבלה ו''זכויות היוצרים'' ??? ומה נאמר למי שנשפט על גניבת זכויות יוצרים או כמו כאן זכויות יוצרים שבעצם נגנבו ??? חובה להטיל עיקול על צוואתה עם כל הכבוד והצער הכרוך בכך, אך אני בטוח שהיא דאגה שלא יהיה מה לעקל וצוואתה ונכסיה חולקו ליורשים ורק אז פרסמו את המכתב...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מציע לעקל את השכל שאין לך.
ל"ת
עופר,
חיפה,
08/05/05 09:22
|
|
 |
חוק חל על כולנו גם על הירושה ש
חוק חל על כולנו,
07/05/05 19:22
|
חוק חל על כולנו גם על הירושה של משוררת אהובה,אם היתי משכפל דיסקים עם השיר שלה ומוכר ואירגון אומני ישראל-אמ''י היה מגלה זאת לאחר מותי,היה עיקול על נכסי צוואתי,אגב נעומי שמר קרוב לוודאי היתה חברה באמ''י...נו אז איפה הצדק...?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שמור את טמטומך לעצמך!
אללה יוסטור,
ת''א,
07/05/05 16:19
|
אתה נאיבי או הגעת ממאדים אם אתה חושב שמשהו בכלל מקורי באיזשהו שיר. כל המוסיקה בנויה נדבכים נדבכים כל בסיס גילוי של אחרים. זה לא החוק, אלא הטמטום שלך. נעמי שמר היא קנון, ומה שמותר למלכה, מה לעשות אסור לנתינים. אז שמור את הטמטום שלך לעצמך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התגובה לא נועדה לחמור עם מחשב,
התגובה לא נועדה,
07/05/05 23:19
|
|
 |
שמור את הטמטום שלך לעצמך.
שמור את הטמטום,
07/05/05 19:23
|
|
 |
אתה
rozmari,
07/05/05 00:37
|
|
 |
זה החוק,אולי החוק חולה נפש,אבל
זה החוק,אולי הח,
07/05/05 09:38
|
זה החוק,אולי החוק חולה נפש,אבל הוא חוק וחוק חל על כולנו גם על הירושה של משוררת אהובה,אם היתי משכפל דיסקים עם השיר שלה ומוכר ואירגון אומני ישראל-אמ''י היה מגלה זאת לאחר מותי,היה עיקול על נכסי צוואתי,אגב נעומי שמר קרוב לוודאי היתה חברה באמ''י...נו אז איפה הצדק...?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
84.
Thank You NAOMI
Roy Zu-Arets,
NYC,
06/05/05 19:53
|
It is all about inspiration,Music is an evolution,Thank you Naomi for taking that beautiful folk melody of another tortured nation and transform it into such a powerful and touching song about YERUSHALIM, maybe the only city in the whole world that touches so many Hearts
הגב לתגובה זו
|
|
 |
83.
כל יוצר מושפע ,אין מה להסתיר .
ל"ת
ואן גוך פיקאסו,
מרכז-פומפידו,
06/05/05 16:09
|
|
 |
82.
זהב של שוטים
ל"ת
ט.ס.,
06/05/05 16:08
|
|
 |
81.
הייתי פעם קול שני בתזמורת
מוזיקאי קטן,
06/05/05 15:57
|
והיינו מנגנים את ירושלים של זהב, ובלתי נמנע היה להודות כי יש בשיר הזה משהו קסום, שיר עממי גאוני.. היינו מנגנים אותו לצד בך, בטהובן, הביטלס וג'ניס ג'ופלין. נורא היה מוזר לי שאותו מלחין שחיבר את השיר (נניח לרגע למלים הכוחניות והגזעניות בכיכר השוק ריקה), חיבר גם את השירים הלאומנים ''אנשים טובים באמצע הדרך'' ואל נא תעקור נטוע'' ועוד שלל שירים של חנונים רדיקלים, איך נאמר בעדינות, ריאקציונרים. בכלל כדאי להרהר בכבוד המופרז לו זוכים פזמונאים, אשר בסך הכל תופסים גל על חצי משפט מוזיקלי, מוציאים אותו מהקשרו וזוכים בתהילה חסרת כיסוי. כמו שזוכים בגביע ורק אחר כך מתברר שהכדור לא עבר את קו השער. ראוי לשים לב ליוצרים מקוריים המנסים לשבור מוסכמות וליצוק דפוסים חדשים לתרבות. שירה, רבותי, חפשו. זה לא פייר להתנגח בפזמונאים מתים, אבל כשפזמונם שובק חיים לכל חי מומלץ לפתוח את הקופסה השחורה ולהוריד מגדולתם אחת ולתמיד קליפות ריקות כמו משינה, טיפקס, אתניקס, ארקדי דוכין, דיויד ברוזה וכמובן שלמה ארצי, כולם העתקים דהויים של שירה עממית צרופה, בין אם מהמזרח או מהמערב, או סלט של שניהם. יהי זכרה ברוך, כי מצפונה יסר אותה וכדבר הזה יכול לקרות לכל יוצר, גם כזה המתיימר להיות מאור גדול. נתן זך כבר אמרנו. ורוני סומק באותו סיר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כמו שאמרת-מוזיקאי קטן ולא חשוב
ל"ת
אללה יוסטור,
ת''א,
07/05/05 16:21
|
|
 |
80.
לזכות נעמי שמר
פרעה,
06/05/05 13:35
|
|
 |
79.
זה לא כזה דומה, אפשר לחשוב
ל"ת
אורן,
06/05/05 12:07
|
|
 |
78.
Lady Naomi Shemer
YeHudit Shevach,
Cedarhurst,
06/05/05 08:41
|
|
 |
77.
ילדים יקרים-אין חדש תחת השמש
אייל,
חיפה,
06/05/05 03:43
|
כמי שמתעסק שנים רבות בחקירת ''מקוריות'' מוסיקלית....אין חדש תחת השמש....מלד זפלין ועד באך,שלא לדבר על ימינו עם המצאת הסמפלר....הקטע המקורי היחיד בתולדות האנושות היה (כנרהא) כשהאדם הראשון היכה בשתי אבנים וצעק משהו-משם הכול זה ''השפעות''.....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
76.
אז מה
עופר,
05/05/05 22:33
|
מבחינתי ''ירושלים של זהב'' הינו השיר הכי יפה בעולם,וירושלים בירתנו הינה העיר היפה והמדהימה בעולם,ובטח ניחשתם: נעמי שמר כתבה את שירי ילדותי ולכן הינה המשוררת האהובה עלי. האזנתי לקטע מהשיר הספרדי,ואני אכן מוצא דמיון,אך הוא קלוש.בכל מקרה הביצוע של שולי נתן מרגש אותי בכל פעם שאני שומע את השיר הנפלא, ולא אכחד,לעיתים אף לחלוחית קלה מבצבצת בעיני לשמע השיר הנהדר הזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
75.
web-site to listen to Smetana
Dave,
05/05/05 20:26
|
http://www.geocities.com/Tokyo/Palace/5825/moldau.htm
הגב לתגובה זו
|
|
 |
74.
גם הלחן של התקווה מאוד(!!)..
מה זה חשוב,
לא משנה,
05/05/05 18:30
|
|
 |
ל-4 הטמבלים ממעל
אור,
07/05/05 23:30
|
לחן התקווה נלקח מתוך המולדבה של בדריך סמטנה. מלחין צ'כי שכתב על נהר המולדבה הזורם בבוהמיה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה - ל''התקווה''.
יחיאל כ''ץ,
ראשל''צ,
05/05/05 18:53
|
המוטיב המוזיקאלי של התקווה - הימנונה של ישראל לקוח בחלקו מתוך יצירה של סמטנה, מלחין צכי שכתה יצירה הנקראת ''ארצי'' .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
NO:Hatikvah not from Smetana
bookey,
London,
05/05/05 19:30
|
The tune for Hatikvah is taken from a Czech folk song which is ALSO used by Smetana - it is not taken from Smetana
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את/ה טועה ומטעה
ד,
06/05/05 01:49
|
|
 |
73.
סוף סוף יש משהו יפה-למה להרוס?
אלמונית,
הרצליה,
05/05/05 18:25
|
השיר ירושלים של זהב אחד השירים היפים שנשמעים בדורותינו - אז מה זה משנה מי כתב ומה כתב - למה בכלל פרסמו כתבה זו? למה להרוס כוונות טובות בעולם??????????????לפי דעתי עכשיו יתעוררו כמה אנשים לבקש כסף - והשיר יהפך למשהו מגעיל ומסחרי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
72.
Dear Naomi
New Yorkit,
05/05/05 18:22
|
Nothing you confess will make us love you less Rest In Peace
הגב לתגובה זו
|
|
 |
71.
זה בלתי נמנע
שוקו,
05/05/05 17:59
|
כמה שירים אנחנו שומעים בחיים שלנו? המון. מאוד סביר שלמלחין יצוץ בראש לחן שנראה מקורי, אבל בעצם מקורו בתת מודע ממשהו שהמלחין שמע בעבר.
במקרה של שמר הלחן שלה הוא אפילו לא העתק מדויק. כמה שירים יש בעולם ולכמה מהם יש דימיון מוזיקלי? המון.
סערה בכוס תה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
70.
שיר נכון בזמן הנכון.
א.ב.,
05/05/05 17:50
|
גדולתו של השיר ירושלים של זהב שסחף את ישראל - היה גם במילים שתאמו נפלא ללחן ,גם הביצוע בקולה הנפלא של שולי נתן , ומעל הכל - סמוך לאירוע ההיסטורי של שחרור ירושלים. שלא מדעת כנראה הושפעה משמיעת השיר שנטמע במחשבתה. למעשה כל יוצר מוסיקלי מבלי דעת נטמעים ברוחו הקצב והצלילים שיצרו את ישותו המוסיקלית. רב-גווניות הזמר העברי מושפעת ממקורת שונים - עממי רוסי, צרפתי, יווני ,מזרחי, יהודי, רומני ועוד - וזה מה שנותן את חינו ומקובלותו על כלל הציבור על עדותיו ומוצאיו השונים. אין דברים אלה גורעים מגדולתה של נעמי שמר כיוצרת גדולה .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
69.
גם עברי לידר גנב אבל לא מודה
ל"ת
אלכס,
05/05/05 17:48
|
|
 |
68.
מקוריות, דבר מאד נדיר.
דניאל,
05/05/05 17:47
|
לא להכנס לפאניקה. כל יוצר לוקח מאלה שקדמו לו. באך גנב מוויוואלדי, מוצרט גנב מבאך, בטהובן גנב ממוצרט ובראמס גנב מבטהובן וכו'.
אבל לנו היהודים יש דבר מקורי אחד שבו אנו באמת יכולים להתגאות: היהדות המקורית, התנ''ך, התלמוד, מחשבת ישראל. כל העולם גונב מאיתנו את הרעיונות הללו ואנחנו צריכים לומר להם אנא המשיכו לגנוב, רק אנא השתדלו לא להגזים בזיופים.
אבל אנו מתרכזים בשטויות, שכאילו מטרתנו היא להמציא את הלחן הכי מקורי, הזמר הכי טוב, לזכות באירווויזיון, אליפות אירופה בכדורסל, ועליבות הכדורגל. אין לנו כיוון ואין מטרה.
רוצים להיות ככל העמים וגומרים כפחותים שבהם, כי אפילו את הרעיון של המשכת הקיום הפיזי, זנחנו. מוכנים להתפשר ולוותר על הכל, על יחודנו כעם (מיהו יהודי), על ארצנו ועל יהדותנו ובלבד שיניחו לנו לשקוע בהבלי השעה.
עד מתי?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
67.
לפחות זה הציק לה.. אישה טובה
ל"ת
ליאת,
05/05/05 17:16
|
|
 |
66.
לא משנה
אייל,
ירושלים,
05/05/05 16:51
|
זה שיר דגול וךאומי, והיא עשתה את ללא יודעין, וזה ממש לא מפחית מערכה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
65.
דומה אבל של נעמי הרבה יותר יפה
ל"ת
מגיע לה הכבוד,
05/05/05 16:41
|
|
 |
64.
What the F.. does it matter
YoYo,
NYC,
05/05/05 16:40
|
|
 |
63.
ןאיך היא כעסה על מאיר אריאל
זוכר,
05/05/05 16:36
|
שהוסיף עוד בית בכינוס הניצחון על הר הצופים-בתום מלחמת ששת הימים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה צבוע תרתי משמע
ל"ת
זה השיר שלה,
וזכותה לכעוס,
10/05/05 14:29
|
|
 |
62.
אפילו ההימנון הלאומי גנוב
yoga,
צפון,
05/05/05 16:19
|
גם ההימנון שלנו הוא שיר עגלונים רוסי אבל יפה כמו ירושלים של זהב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גנוב אבל לא רוסי
דויד,
צפון,
05/05/05 17:04
|
הלחן של ההמנון הלאומי אכן 'שאול', אבל הוא לא רוסי: הוא לקוח מסמטנה, שהיה צ'כי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
61.
עדיין לא מפחית מערכה
קובי,
ירושלים,
05/05/05 16:03
|
כאשה, משוררת ומלחינה גדולה ודגולה. שכן אם כל אנשי היצירה במוסיקלית בארץ היו כמוה הרבה היה נראה כאן אחרת. ותחשבו על זה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
60.
תמלוגים
aa,
05/05/05 16:02
|
|
 |
תמלוגים? עכשיו אתה נזכר?
דויד,
צפון,
05/05/05 17:06
|
חמישים שנה אחרי שהמחבר מת, יצירתו הופכת לנחלת הכלל. אין זכויות יוצרים וממילא אין תמלוגים. חוץ מזה, אם שם המחבר ''עממי'', גם אם הוא לא מת לפני 400 שנה, לא נראה לי שיש לו חשבון בנק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן - אבל נעמי שמר קיבלה כסף
שלמה,
מרכז,
05/05/05 18:29
|
במשך כל הזמן הזה נעמי שמר קיבלה כסף שלא הגיע לה. על השיר היא חתמה בשמה ולא כ''עממי בסקי''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לעם הבאסקי
באסקי מבייריץ,
06/05/05 13:16
|
יש את הזכות לבקש פיצויים רטרואקטיביים! מאמצע שנות השישים!ארבעים שנה שהגברת גרפה מיליונים על לחן שהיא חתמה עליו ואשר מקורו גנוב מהעם הבאסקי!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
59.
למה מה קרה? גם אני גנבתי...
זאב,
נחמה,
05/05/05 15:59
|
כשאתניקס גנבו את הלחן של ''תותים'' מ''srtawberry fields forever '' של הביטלס , מישהו אמר משהו? ועכשיו ברצינות ,קחו עוד דוכמא לגניבה של לחן: רכבת לילה לקהיר של משינה גנוב מלהיט דומה של מדנס.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ו...אם כבר משינה
האוזן השעירה,
07/05/05 16:40
|
גברת שרה השכנה - וריאציה על ''הוריקן'' של בוב דיל. ריקוד המכונה - לפי קטע דומה של מאדנס ועוד הרבה חיקויים סגנוניים.
אבל מה עשו את זה באלגנט ובמקוריות.
ולגבי נעמי שמר - יש דמיון מובהק לשיר הבאסקי אבל רחוק מלהיות גניבה. הלחן של נעמי גם הרבה יותר יפה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
58.
דבר ראשון מה ההמולה מה עם ה...
יוסי*,
05/05/05 15:59
|
מה עם השירים הדתיים ש''היו''חילונים אתם יודעים למה אני מיתכוון מה עם זה אז בלי להיתפעל יותר מידי ולהפך צריך להעריך את נעמי שמר שלא נחה על משכבה בשלום עד שכול מדינת ישראל תדע מזה כול הכבוד לנעמי והלוואי וכול''הצורבים והגנבי לחנים''ילכו בדרכה ויודו כמו גברים כמו נעמי שמר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
57.
בדרך כלל אין מקוריות
דניאל,
05/05/05 15:55
|
כל יוצר לוקח מאלה שקדמו לו באך גנב מוויוואלדי, מוצרט גנב מבאך, בטהובן גנב ממוצרט ובראמס גנב מבטהובן וכו' אין בכך כלום.
ישנו דבר אחד שבו אנו היהודים יכולים להתהדר במקוריות: תורת משה רבנו, היהדות המקורית, התלמוד, מחשבת ישראל. כל העולם גונב מאיתנו את הרעיונות הללו ואנחנו צריכים לומר להם אנא המשיכו לגנוב, רק אנא השתדלו לא להגזים בזיופים.
אבל אנו מתרכזים בדברים שבכל העולם מסתכלים עליהם כשטויות, שכאילו מטרתנו היא להמציא את הלחן הכי מקורי, הזמר הכי טוב, לזכות באירווויזיון, אליפות אירופה בכדורסל, ועליבות הכדורגל. אין לנו מטרה ואין אידיאולוגיה.
אנחנו לא ככל העמים, אלא פחותים מהם, כי אפילו את הרעיון של המשכת הקיום הפיזי זנחנו. מוכנים להתפשר ולוותר על הכל ובלבד שיניחו לנו לשקוע בהבלי השעה.
עד מתי?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
56.
ל-47 ההימנון.
עידן_ק,
חיםה,
05/05/05 15:47
|
הלחן של ההימנון לקוח משיר עם רומני. משהו בשם ''נהגי הפרדות'' או משהו דומה. זה לא סוד, אבל מסתבר שרק מעטים יודעים את זה. אז כל פעם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא שיר רומני - קצת היסטוריה ל
יחיאל כ''ץ,
ראשל''צ,
05/05/05 18:59
|
המוטיב המוזיקאלי של ה''תקווה'' לקוח מתוך יצירה של סמטנה - מלחין לאומי של צ'כיה . היצירה נקראת ''ארצי''. את המילים להתקווה רשם נפתלי הרץ אימבר , יש אומרים שכתב אותם בראשל''צ בעת שהותו בארץ., עת היה מזכירו של סר אוליפנט הבריטיבשלהיי המאה ה19 .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואם כבר מדייקים...
במבי,
08/05/05 00:34
|
אז התקווה הינה מהיצירה ''וולטבה'' של סמטנה הצ'כי, כאשר הוולטבה (הנהר של פראג) הינה יצירה מתוך האוסף ''ארצי'' (מא ולאסט)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
55.
אי אפשר להמציא את הגלגל
המבין,
05/05/05 15:45
|
כולם 'מושפעים' מכולם. להמבדיל מהתקווה שקצב השיר שונה קצת מהיצירה, במקרה הנוכחי הקצב הוא אכן זהה. טוב קורה, לפעמים אנחנו מזמזים מוזיקה ששמענו בלי לדעת מה המקור. זה בהחלט מה שקרה פה. ולבטח לאחר שהיא כתבה זאת והשיר הפך להיות מפורסם היא גילתה את המקור, וזה כנראה הביך אותה. מוזיקה זה כמו מתמטיקה, אין סופ מספרים, אבל עדיין המיספרים הם מ 1 עד 10 השאר זה קומבינציה של כל הספרות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
54.
עכשיו הגיע תורם של הפלסטינים
שרון,
ירושלים,
05/05/05 15:40
|
|
 |
אתה יודע מה שמך האמיתי.
לא מאמינה לך,
ששמך שרון,
10/05/05 14:30
|
|
 |
53.
Naomi, the one and only
Jack,
New Jersey,
05/05/05 15:37
|
I live in near a town in New Jersey where Thomas Alva Edison lived and had his famous laboratories. The truth is that in a visit to his famous place, now a National Park, I found a document in which Edison admit that one of the local Indian Chief's told him about their old invention, the electricity, and even showed him a taperecorder..., infact he also told him that one of his other Chief friends disclosed to Alexander Graham bell about the Telephone which has been in use by the Indians before they could write..., something they havn't learned to do as of yet
הגב לתגובה זו
|
|
 |
52.
מדהים שזכרה את השיר הזה
טל,
05/05/05 15:32
|
אחרי שמיעה אחת, ושאבה ממנו השראה מופלאה כל כך. הלוואי על כולנו כשרון שמאפשר להקשיב לשיר פעם אחת במפגש עם חברה, לא לזכור ממנו דבר וחצי דבר, ולהכליל אותו באוצר המדהים שנח בתוך מוחנו ומעניק לנו פריון ועושר (ולעולם יצירות מרוממות כל כך). ''ירושלים של זהב'' הוא שיר מופלא שנתן וממשיך לתת השראה לאומה שלמה, ודרך יצירתו - שעכשיו ברורה יותר - מעניקה לי השראה רבה עוד יותר ורצון עז לתפוס בכל הזדמנות שנקרית על ידי כדי להקשיב באמת, ללמוד, להפנים יצירות של אחרים. הפרסום שציוותה עליו יפהפה בעיני, מפני שהוא נותן לנו בדל חבל שאנחנו יכולים לאחוז בו, מושג נוסף בנוגע לתהליך היצירה - שלה ובכלל. איזו אשה מדהימה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכים איתך
ל"ת
נדב,
13/05/05 16:39
|
|
 |
כתבתי את ''לאו מי דו''
ט.ס.,
06/05/05 16:11
|
הייתי רק צריך לקנות את הדיסק, בתחנה מרכזית מזויף. מגיעות לי זכויות, לא?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
51.
טיפש אח זרק אבן....
איציק,
05/05/05 15:23
|
הו הא מה קרה? כל התיקשורת נפלה על הראש,גילו אמריקה חדשה. אם אפשר ללכלך אז אפילו הארץ שהיה פעם עיתון לחושבים הפך לנייר צהוב. בטהובן לא השתמש בשירי עם ולא לקח מבאך? מה ההתרגשות? אין לכם מה לעשות ולטפל בענין רציני זה לא בשבילכם? מר גיל אלדמע שאינו מגיע לקרסולי נעמי שמר החליט לפרסם אז כל העיזים צריכות לענות מההה....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
50.
אז מה ?
אבנר,
ארה''ב,
05/05/05 15:23
|
כל השירים המזרחיים ששרים היום לא לקוחים מלחנים ערביים ? המון שירים שהפכו להיטים בארץ לקוחים מלחנים יוניים , רוסים , איטלקים ,צרפתים קווקזים ואפילו רוב המנגינות החסידיות לקוחות מלחנים צוענים ומזרח ארופאים . מה שהפך את ירושלים של זהב ללהיט אדיר זה העיתוי שלו שנכתב ממש לפני מלחמת ששת הימים ושחרור ירושלים. אם זה היה קורה בזמן אחר אולי הוא לא היה הופך ללהיט כל כך גדול . . אנחנו צריכים להודות לנעמי שמר על מפעל החיים הענק שלה לזמר העיברי ועל זה שהיא הודתה לפני מותה בסוד שהיה עצור איתה רוב חייה ולא לקחה אותו לקבר . יהי שמה וזכרה איתנו לעולמים .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
49.
לכולכם
כולי,
05/05/05 15:15
|
אני קורא את חלק מהתגובות ואני מבין שלחלק עצוב וחלק כועסים וחלק מרגישים מרומים אז לכל יפיופי הנפש למינהם אף אחד מכם לא זוכר את שאר שיריה אשר אף אחד אבל אף אחד לא יכול להגיד שהיא גנבה או העתיקה ותפסיקו לבלבל את המוח היא היוצרת אולי הכי חשובה בדורנו וימותו הקנאים למיניהם אין היוצא מן הכלל מעיד על הכלל כי אם להיפך תגידו תודה שזכיתם להכיר אותה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קרש קפיצה
דניאלה,
06/05/05 13:06
|
את הקריירה שלה הגברת בנתה בזכות הלחן הגנוב מהשיר הבאסקי! זה היה קרש הקפיצה שלה! אין לשכוח שאילו הדבר היה שונה מלכתחילה,הקרייה שלה הייתה שונה! אילו הגברת הייתה מודה בפה מלא (ולא בחצי פה כפי שהיא כותבת) שלא היתה כאן כל ''תאונת עבודה'' ושכל זה נעשה בדעת ולא ''בבלי דעת'', אני בטוח מאד שאפילו תגובות העם היו מתונות ומובנות יותר!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דניאלה צודק ב100 אחוז
ל"ת
אלדד,
06/05/05 22:14
|
|
 |
48.
מילות השיר
Patxi,
S. Sebastián,
05/05/05 14:45
|
PELLO JOXEPE
Pello Joxepe tabernan dala haurra jaio da Larraulen etxera juan da esan omen du: -Ez da neria izanen, beraren amak topa dezala haur horrek aita zein duen.
בקרוב התרגום...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
47.
גם ההמנון
ORFF?,
05/05/05 14:39
|
ישנה יצירה קלאסית (נדמה לי גם קארל אורף) מדיסק שקניתי בפראג, אני אעדכן בהמשך היום. הנעימה מאוד מזכירה את ההמנון. ORFF
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ההמנון שלנו הוא שיר עם רומני
נועם,
13/05/05 16:37
|
ושמו ''העגלה והשוורים''
http://www.cramim.rishon.k12.il/rishon/romani.mp3
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וזאת ההזדמנות להחליף אותו
ל"ת
אריק123,
05/05/05 15:57
|
|
 |
לא אורף, סמטנה
ל"ת
מי אני,
05/05/05 15:12
|
|
 |
46.
נו באמת
חג,
ת''א,
05/05/05 14:39
|
|
 |
45.
אם הבאסקים יתבעו את הר הבית...
מישהו,
05/05/05 14:38
|
אם בעוד 200 שנה המחתרת הבאסקית תתחיל לטעון שיש לה זכויות על ירושלים בהתבסס על השיר המפורסם, זה יהיה יותר מבוסס מהשקר הפלשתינאי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גדול
חג,
ת''א,
05/05/05 15:17
|
|
 |
מה שנכון נכון
ל"ת
jak,
05/05/05 14:57
|
|
 |
44.
היא ביקשה לא לפרסם! קצת כבוד!!
ל"ת
חיים,
גבעת שמואל,
05/05/05 14:34
|
|
 |
הבנת הנקרא
שמוליק,
מרכז,
05/05/05 17:09
|
''עכשיו אתה גיל יודע את האמת, ואני מרשה לך לפרסם אותה ברבים. ''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
העיקר הרייטינג, העיקר הכותרות!
ל"ת
אריק123,
05/05/05 15:54
|
|
 |
חיים-יצאת אידיוט!!!
rr,
05/05/05 18:04
|
|
 |
43.
נעמי שמר מספר 1בעולם
שירן,
ירושלים,
05/05/05 14:26
|
נעמי יהי זכרך ברוך בליבי תמיד תשארי מספר 1 ולא משנה מה .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
42.
אז מה האמת גיל?
פרעה,
05/05/05 14:26
|
שאכן הלחן נגנב על פי שיר העם הבסקי!??
אבל יש ''הסבר''! כל זה נעשה ''בבלי דעת''!!
הבנתה גיל?? את לחן שיר העם הבסקי זימרו לה באמצע שנות השישים ''בתאונה'' ואז הלחן ''נכנס לי באוזן אחת ויצא מאוזן שנייה''!!?? אז גיל יקירי, ''אני חושבת את כל העניין ''לתאונת עבודה'' הצערת ובנאלית....עד כדי כך מצערת''......ש.......
שאולי עכשיו הגיע הזמן ''לתקן'' את העוול אשר נגרם!!!! ד.א. יש צורך דחוף ביותר למחוקקת להיתייחס בדחיפות לסוגיית בעיית האירועים ''בבלי דעת''! במילים אחרות, דלת פרוצה ''להצדקת'' פשע!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
41.
נו באמת
אסף כשר,
05/05/05 14:25
|
כפי שכבר נאמר - השיר בהחלט נכתב בהשפעה קלה של הבאסקי, אך אין כאן זיוף וגניבה כי אם בסך הכל השראה. איני בטוח שאמן אחר היה כל כך מזדעזע מכך שמעט מהשיר שנתן לו השראה נתערבב ביצירתו. נעמי שמר התגלתה כאן כאשה בעלת נפש טהורה, אידיאליסטית ונאורה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה פירוש המילה השראה?
פרעה,
05/05/05 15:01
|
|
 |
פרעה - פה רע או הפרעה
א.,
05/05/05 17:55
|
|
 |
פה-רע?בוא ''נסתדר'' על
פרעה,
06/05/05 12:45
|
''השראה'' שנעשתה ''בבלי דעת''! ואשר על פי החוק הישר, היא גנבת יצירות!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
40.
כמה עצוב אבל השיר הבאסקי כל כך
אלי,
ת''א,
05/05/05 14:16
|
יפה. אילו הוא היה נורא עןד אפשר היה לסלןח. הדמיון ממש מהמם ורק מדגיש בצער רב עד כמה רוב האנשים אינם יוצרים אלא שייכים למחלקת התוכים או הקופים, וזה נכון לכל תחום. כמה ציערת אותי נעמי ואני כל כך הערכתי אותך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שכחת את מחלקת הטיפשים
ל"ת
חתיכת,
אידיוט אתה,
05/05/05 15:29
|
|
 |
אכן שכחתי את מחלקת הטיפשים
אלי,
ת''א,
05/05/05 17:15
|
ואתה בהחלט מתאים לה לפי תגובתך האינפנטילית. הבעיה היא, וכאן אני מתיחס לשאר התגובות, שאדם שכביכול משתמש בנושא שכבר פורסם, עלול היה לעשות זאת שוב ושוב. אני לא מכיר את כל ספרות המוסיקהבעולם, וגם אתם לא כי אילו היינו מכירים אותה גםהגניבה של לחן זה לא היתה נחבאת מאוזנינו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא הגזמת
אתי,
שרון,
05/05/05 14:35
|
אכזבה מנעמי שפר שכתבה והלחינה כל כך הרבה??? על לחן שהיא שמעה לפני הרבה שנים??? אנחנו לא חיים בואקום, אנחנו כל הזמן מושפעים מהסביבה ואין אפשרות להתנתק. זה קצת ילדותי לפסול את כל שנות היצירה שלה או אפילו להעיב על זה בגלל טעות תמימה!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עמינו סוגד לאלילים והורס אותם
ל"ת
אריק123,
05/05/05 15:52
|
|
 |
לפני שאת כותבת על כמה שאת
גיא,
05/05/05 15:02
|
מכבדת אותה,אולי תלמדי לכתוב את השם שלה? שמר,לא שפר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
39.
אני ואתה נשנה - גנוב גם כן !
יוסי,
ת''א,
05/05/05 14:15
|
היוצרים עדיין לא מודים אך זה גנוב מיצירה לועזית אחד לאחד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מאיזה יצירה?
ל"ת
אריק,
05/05/05 15:51
|
|
 |
38.
על שיר זה היא נבנתה. הפכה נכס
אזרחותיק,
05/05/05 14:15
|
לאומי. לא היו מרשים לה לרדת מראש העמוד. וגם בכך היא מסמלת ומשקפת את התופעות המצערות שמתרחשות במדינתנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שירים נפלאים: אם בהר חצבת אבן.
שקר ושטויות,
היא כתבה,
10/05/05 14:32
|
בגלל שירים אלה המנבאים את מל' ששת הימים שונאים אותה כאן בטרוף כל מיני מתחזים בשמות עבריים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מלחינה מרגיזה!
סיטל,
מרכז,
06/05/05 03:03
|
צדקת. הנעמי שמר הזו מרגיזה והשירים שלה הם לטעמו של חלק בלבד מהציבור. לפחות חודשיים תנו לנו לנוח ממנה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
37.
יש את השיר המקורי בוואלה
גיא,
05/05/05 14:14
|
|
 |
גם אני הקשבתי לשיר עד הסוף
פרעה,
05/05/05 14:59
|
ואין ל''פוטו''! הדימיון הוא הרבה יותר מדימיון! פשוט העתקה!! אין אפשרות לקבל את הטענה והסיבה ''כתאונת עבודה'', או ש''הדבר'' נעשה ''בבלי דעת''!! בכל אופן הזמרת מודה בפומבי שאכן הלחן בא מהשיר הבאסקי!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
36.
טוב, אחרי ששמעתי בעצמי...
דווקא שמאלן.,
05/05/05 14:12
|
אין לי ספק שיש דמיון רב בין השירים. אבל - אין גם ספק שנעמי שמר שינתה מאוד את המקור, והפכה אותו ליצירה העומדת בזכות עצמה.
בסך הכל, אני לא רואה פה נקודה לגנותה, במיוחד על רקע אפנת הסימפולים, הציטוטים והמחוות המוסיקליות של היום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איתך. די להסית. יוצרת נפלאה
ל"ת
איתך,
10/05/05 14:33
|
|
 |
גם אני
ל"ת
גלעד,
ת''א,
05/05/05 15:15
|
|
 |
אני איתך
ל"ת
אביבית,
הרצליה,
05/05/05 14:23
|
|
 |
35.
הקשבתי לשיר הספרדי
משתוממת,
השרון,
05/05/05 14:05
|
הדמיון קלוש מאוד. זה בהחלט בגדר ''בהשפעת'' . זה חלק בלתי נפרד מכל האומנויות. כך או כך השיר הספרדי נותר עלום ובלתי מוכר ואילו ירושלים של זהב נשא איתו את הנעימה לכל קצווי תבל. וזה לא היה קורה בלי נעמי שמר. נעמי יקרה, את יכולה בהחלט לנוח על משכבך בשלום. אין כאן גזל ולא פלגיאט
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא בדיוק...
אופ,
05/05/05 14:32
|
הדמיון הרבה מעבר ל''קלוש'' (עם כל הצער). אני בטוח שכל ה''באסקים'' בעולם מכירים את ירושלים של זהב, בדיוק כמו שכל ה''ישראלים'' בעולם מכירים את שיר העם הבאסקי. צאי מהבועה. שוב, עם כל הצער, את לא צריכה להגזים. בכל מקרה נעמי שמר תיזכר לנצח כיוצרת גדולה, אבל זה לא אומר שצריך להחריש אוזניים ולעצום עיניים... אני עדין מתקשה להבין, אפילו במהלך תגובה זו, איך לא מצאת דמיון? אני ממש זימזמתי את מילות השיר תוך כדי שמיעת המנגינה, חוץ ממקטע אחד קטן, הכל זהה... תנסי את זה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן בדיוק. מדובר בהשפעה קלה
דרור,
מוזיקאי,
11/05/05 16:06
|
מדובר בתיבות בודדות, לא הפזמון ולא המילים - בעיקר הפתיחה. אז מה, הפתיחה דומה, זה הכל. לא זה מה שנתן לשיר של נעמי שמר את תהילתו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
34.
משינה - עכשיו תורכם!!!
ל"ת
דפני,
פעם אוהדת,
05/05/05 14:01
|
|
 |
וואלה, את צודקת!
ל"ת
המכתב שלהם,
ארוך יותר...,
05/05/05 14:37
|
|
 |
33.
מה שמכוער..
NAV,
05/05/05 14:01
|
זה שאם היא הייתה אומרת מההתחלה שזה משם זה לא היה מזיז לאף והיו אוהבים את השיר בגלל המילים זה מה שמגעיל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
32.
'' ליבלבו אגס וגם תפוח ''
נטע החמודה,
הרצליה,
05/05/05 14:00
|
שמאלנים יקרים, מכירים את ''ליבלבו אגס וגם תפוח'' של הקיבוצניקים האהובים עליכם?
יופי!
מכירים את ''היי קטיושקה'', שיר עם רוסי?
יופי!
נשמע לכם דומה, שמאלנים טמבלים?
תתחילו להקשיב לנטע החמודה ויהיה טוב יותר במדינה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
''היום אולי נדחה את בוא הלילה''
ח,
05/05/05 16:32
|
מנגינתו לקוחה מקונצ'רטו לפסנתר של שופן! (למיטב זכרוני נורית הירש גם מכירה בכך) רק דבר אחד לא הבנתי- מה הקשר לפוליטיקה? נעמי שמר היא משוררת של כולם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יא חתיכת אדיוט
שלוימה,
05/05/05 16:11
|
את השירים הללו אף אחד לא טען שחיבר. אלו הם שירי עם רוסים שהובאו ע''י העליות הראשונות מרוסיה בשעה שסביך עוד היו במערות במרוקו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תמיד אמרו שהלחן עממי!
ל"ת
עודד, סין,
05/05/05 14:52
|
|
 |
31.
השיר של רוני סופרסטר
moonchild,
Haifa,
05/05/05 13:52
|
האם מישהו שמע את רוני סופרסטר מכריזה על כך השיר שעשה אותה למה שהיא במקור הוקלט בספרדית? חברה, בחייכם,אנחנו מדינה שאי-כיבוד זכויות היצרים בה הוא נורמה,אז בל לנו להעמיד פני מלאכים.כאלה אנחנו ואין לנו בעיה עם זה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא מדוייק
נ,
05/05/05 17:32
|
רוני לא גנבה שיר מאף אחד. המפיקים שלה קנו את השיר ''סופרסטאר'' ממאגר שירים בשבדיה, ממש כמו שעשו המפיקים של הזמרת הבריטית ג'מיליה ששרה את אותו שיר. זו לא גניבה או אי כיבוד זכויות יוצרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
לא דומה בכלל.
ל"ת
יוסי,
05/05/05 13:51
|
|
 |
29.
שמעתי את השיר המקורי,
א,
05/05/05 13:50
|
הבית דומה למדי, הפזמון לא דומה בכלל. מושפעת - כן, גנבת - לא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נעמי שמר עצמה מודה
שלמה,
מרכז,
05/05/05 18:35
|
אם נעמי שמר בעצמה מודה שנשענה על השיר הבסקי - אין צורך בניתוחים נוספים... היא עצמה גם מציינת במדוייק את המקומות בהם שינתה את המקור הבסקי - שלושה (לא גדולים) בסך הכל. שנים היא קיבלה תמלוגים על שיר שהיא לא כתבה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
והיורשים ימשיכו לקבל עד סוף
לבריאות,
07/05/05 23:35
|
|
 |
28.
איש שמאל לא היה מתייסר כך
אלה,
תל אביב,
05/05/05 13:41
|
איש שמאל ישראלי לא היה מתייסר בצורה כזו על טעות קטנה. אלא בדיוק להיפך הוא היה הופך עולמות כדי להפגין עד כמה הוא צודק וכל העולם ואישתו טועים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אשת הימין הכחישה כל השנים
עמית,
07/05/05 23:37
|
רק לפני מותה החליטה להתוודות, כי חשבה שמחלתה קשורה בשקר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
לא שיר אנוסים והיורשים ישלמו
ל"ת
גילה,
05/05/05 13:13
|
|
 |
גם אויל מחריש -חכם יחשב.
אבי,
ת''א,
05/05/05 13:36
|
זכויות משלמים למי שמגיע. השיר הוא שיר באסקי והלחן חובר ע''י המחבר ההיסטורי ''עממי''. שיר עם עתיק אין לו מחבר ולכן אין צורך לשלם לאיש דבר. גם אנחנו כולנו מייחסים את התקווה למולדבה של סמתנה (הצ'כי) אבל למעשה הוא עצמו הכניס את מוטיב הפתיחה למולדבה מלחן עממי. בקיצר- לך תתחתן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
אינה שונה מגנבי השירים האחרים
נפתלי,
קרית מוצקין,
05/05/05 12:02
|
לקום היום בבוקר ולקרוא את הכותרת שנעמי שמר ''שלנו'' גנבה, אשכרה גנבה, את השיר מאיזה באסקי ''מסכן''- זה יותר מסטירת לחי מצלצלת. אם בארזים נפלה שלהבת, מה יגידו אזובי הקיר ? איך אפשר להאשים את גנבי השירים ויוצרי הדיסקים הצרובים, כאשר ה''משוררת הלאומית'' מודה בגניבת שיר, ולא סתם שיר. אחד שדיברו עליו כעל מועמד להחלפת ההימנון הלאומי ( סליחה, נפתלי הרץ אימבר). אני מצפה ממשפחתה לתרום את כל התמלוגים שקיבלה למוסדות צדקה בישראל. קשה לי להאמין שהם מסכימים להחזיק בכסף גנוב. עוד בושה לאומית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ההימנון הלאומי שלנו הוא שיר עם
נועם,
13/05/05 16:30
|
|
 |
אתה אדיוט עם דיפלומות
איתמר מור,
05/05/05 13:54
|
אם זה מה שיש לך להגיד על נעמי שמר אחרי 450 שירים שחיברה והלחינה, יש לך קבלות לטמטום
הגב לתגובה זו
|
|
 |
במקום שבעלי תשובה עומדים .....
רחלי,
05/05/05 13:18
|
צדיקים גמורים אינם עומדים. ועד יומך האחרון תשוב( חז''ל)
נפתלי,
כל כך הרבה שירים לוקים בחוסר מקוריות ,במקריות רבה. צריך להאמין לנעמי שמר הגדולה שבוודאי התייסרה רבות על העובדה. ולא ממש חשוב ממי הושפעה חשובה התוצאה זכינו בשיר מציאה. זהב! ולכל שיר על ירושליים אנחנו רק כינור! שבת שלום
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בעלי תשובה מחזירים את הכסף !
ל"ת
שלמה,
כאן,
05/05/05 18:36
|
|
 |
25.
היא קיבלה על השיר ים תמלוגים
ל"ת
טל,
05/05/05 11:50
|
|
 |
24.
הארץ טוען גם שישראל זה פלסטין
יהודי,
05/05/05 11:40
|
|
 |
בול !!! תיסלם על התגובה
ל"ת
גלעד,
05/05/05 15:16
|
|
 |
אז מה, אתה אידיוט
ל"ת
דד,
05/05/05 13:29
|
|
 |
23.
גם אני אוהבת אותה !!
נטע,
05/05/05 11:26
|
זה לא נאה להתעסק ב''האשמות'' כלפי מי שלא יכול להשיב. ה''וידוי'' כביכול , ימים לפני שהלכה לעולמה , נראה לי מפוקפק !!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
אדיסון לא המציא - אדיסון האיר
Surfers Logic,
05/05/05 11:26
|
כדאי שהציבור ייתן דעתו ויבחן את תרומתם של אלה המתפרנסים מניתוץ ורמיסה.
המנגינה המפורסמת והמושרת ביותר ע''י היהודים באירופה אה יידישה מאמה, ספק אם הולחנה ע''י יהודי. אחד הביצועים היפים ביותר הוא של זאמפיר הנחשד באנטישמיות...העובדה היא שהעם היהודי שאימץ המנגינה הזו תרם לפירסומה לא פחות מאשר המנגינה ומחברה המקורי תרמו לאלה ששרו.
הדיון בנושא בין נעמי שמר ז''ל לגיל אלדמע יבל''א היה לגיטמי וטבעי בין עמיתים למקצוע וידידים בחייהם. במכתבה של נעמי שמר נאמר : ''אני מרשה לך לפרסם'' לא נאמר אתה חייב לפרסם...אני מבקשת שתפרסם...נעמי שמר השאירה את ענין הפירסום לשיקול דעתו של גיל אלדמע.
האמת והעובדות חשובים.
גיל אלדמע שהנו מעמודי התווך של הזמר הישראלי ואהוד ומקובל בשל נועם הליכותיו, יודע את ההבדל שבין הודאה והודעה לבין ווידוי.
מותר להניח שהיה בין השניים דיון חברי שבמסגרתו לגיל אלדמע היה חשוב שמי שצריך לשמוע את הודאתה של נעמי שמר בעובדות, ישמע זאת מפיה.
גיל אלדמע, שאין הרבה המבינים טוב ממנו את החיבור הקסום שבין מנגינה לאוהביה וודאי מבין את ההבדל במשמעות הפירסום ע''י נעמי שמר עצמה לבין הפירסום לאחר מותה, מה זה עושה לציבור, מה זה עושה עלול לעשות לזכר דמותה הנערצת של נעמי שמר.
לי יש ספק גדול אם גיל אלדמע הוא זה העומד מאחורי היוזמה לתת פומבי לווידוי שכתבה לו נעמי שמר.
מה המניעים של אלה העומדים מאחורי הפרסום, מה הרווחים והנזקים של ''הנשמות הטהורות'' שדואגות לנתץ ? אפשר לנחש אך עכשיו נוסף עוד מימד ומותר לצפות מגיל אלדמע שיסביר מי הוא הגורם שפירסום הווידוי של נעמי שמר בער בעצמותיו?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
נעמי שמר
שלום ק.,
מרכז,
05/05/05 10:39
|
התופעה ש''דברים זוחלים עליך'' ידועים ןמוכרים לכל מי שעוסק ביצירה. כמעט ואין בלתו. דברים ששמענו וראינו נטמעים בתוכנו ואחרי זמן עולים וצפים כאילו אנחנו המצאנו אותם. גם פדריקו גרציה לורקה בזמנו ,הואשם, בכתיבת שיר שכולם זיהו אותו כמבוסס על שיר עם ספרדי. מסתבר שנעמי שמר, מוכשרת מאד, וגם בסופו של דבר אנושית
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
מה עם התקווה??
אבי,
ת''א,
05/05/05 10:35
|
לא המולדבה של סמתנה?? מה עם שיר המלחמה (אם תרצה לראות אותי תדע היכן תמצאני) לא שיר עם ספרדי ממלחמת האזרחים שם? מה עם שלגיה של שלישית התאומים -לא שיר צרפתי מתורגם? מה עם כל שירי תנועות הנוער -אינם שירים רוסיים? הגבעטרון לא שירים רוסיים? העיר באפור של אהוד מנור -לא שיר צרפתי?? לו יהי לא נכתב עפ''י let it be של הביטל'ס? כל שירי יוסי בנאי של ג'ורג' ברסאנס?? בקצור חצי התרבות הישראלית היא תרגום ועיבוד והשענות על תרבות זרה. אז מה??
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התקווה לא מבוססת על הסמטנה
מתן,
05/05/05 13:25
|
|
 |
Hatikva based on Smetana's
Alfassy,
Mercaz Klita,
05/05/05 17:25
|
Reliable sources indicate that the hymn was written by Naftali Hertz ,an immigrant from Poland and the lyrics are from Samuel Cohen(MOLDAVIA) based on Smetana's Moldau depicting the river course in Czehia
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
מאמר ההסתה היומי של התקשורת
יונית,
הרצליה,
05/05/05 10:34
|
התקשורת הישראלית חייבת להביא מאמרי הסתה אחדים נגד מדינת ישראל ותושביה.
והפעם, אפילו נעמי שמר לא יכולה להשיב לטענות, כי בישראל אפילו למתים היהודים והפטריוטים אסור לתת מנוחה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה ? האמת זו הסתה ?
ספי,
05/05/05 16:09
|
או שהשב''כ עשה קונספירציה ושתל את המכתב הזה ? מטומטמת. המכתב דווקא מוכיח את יושרתה של נעמי שמר שהיה לה כל כך קשה עם זה שהכניסה כמה תיבות משיר ששרו לה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודקת בהחלט
חגית,
הרצליה,
05/05/05 13:48
|
זאת גם הרגשתי. לתומי חשבתי שביום זה לפחות, ''העיתונאים הקטנים'' יתעסקו בדברים אחרים ולא בשנאת אחים. כנראה שלא כך הדבר!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
למספר 13 - דיברת שטויות
יוני,
05/05/05 10:28
|
קורה הרבה פעמים כשיוצרים יצירות מוזיקליות/ספרותיות וכו' שמושפעים מיצירות אחרות. זה משהו שנמצא בתת-מודע והוא חלק בלתי נפרד מהיצירה. בין גניבה להשראה יש עוד כמה שלבים באמצע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
''השראה'' עלק , אל תצחיק אותי
בוא לא נהיה יפה,
נפש,
05/05/05 10:38
|
זה לא השראה זה גניבה , פשוט לקחה את היצירה ומקום אחד או שניים שינתה אותה . עובדה ששנים אנשים טוענים שהם מכירים את השיר הזה , ועוד יותר עובדה שהיא טרחה לפני מותה להתוודות על כך , משמע לא מדובר בעניין של מה בכך . שנים שהיא הכחישה והפכה את אלו שטענו כך , כולל תחקירן ידיעות אחרונות להוזים וטועים . השראה זה עניין אחר לגמרי , זה לא שאתה מזה שיר ויודע לציין איזיה שיר זה .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
נחומי הר ציון צדק!
ליאור,
באר שבע,
05/05/05 10:26
|
כל מי שעשה איתו את אחד הקורסים שלו במכללת ספיר ,ידע את זה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
ה''סקופ'' ישן למדי.
איתן אלמוג,
05/05/05 10:25
|
הסיפור המלא כבר פורסם לפני שנים אחדות ברשת אלף של קול ישראל, בתכנית מיוחדת שערך חיים צור, שהיה אז ראש המדור לפולקלור של קול ישראל. בתכנית הושמעו גם הנעימות השונות - המקור הבאסקי והלחן של נעמי שמר. יש להבחין בין ''פלאגיאט'' לבין השפעות בין-תרבותיות. גם הלחן של ''התקווה'' נוצר בהשפעת שיר עגלונים עממי רומני, שהגלגל אל ''המולדבה'' הקלאסי של סמטנה וגם אל ''התקווה'' של נפתלי הרץ אימבר. נעמי שמר לא אהבה אז את ה''גילוי'', והתייחסה להשפעה התרבותית בדוגמה של אבקני פרחים המשאירים סימנים על הבגד. החידוש היחיד כאן הוא - המכתב שלה לגיל אלדמע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התנצלות.
איתן אלמוג,
ירושלים,
06/05/05 12:31
|
הנושא אכן טופל ע''י חיים צור ברשת אלף לפני כמה שנים, ובסופו של דבר לא שודר ע''פ הנחייתי. מנעתי אז את השידור בגלל כבודה של יו''ר אקו''ם דאז נעמי שמר, ובשל הלגיטימיות הרווחת של ההשפעות הבין-תרבותיות גם בשירה ובתרבות העברית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
המקור הבאסקי יותר יפה...
לא נורא. אבל,
05/05/05 17:36
|
חבל ששטות כזאת הציקה לה. היתה צריכה ''להתוודות'' קודם, ולא להרגיש אשמה כל כך גדולה. באמת זה הסקופ פה, תחושת האשמה של נעמי שמר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
Is Hatikva main line taken
Guy,
CH,
05/05/05 10:24
|
|
 |
14.
הלוואי שהיתה עדיין איתנו
אלי,
05/05/05 10:03
|
כמעט ארבעים שנה עברו ועדיין צרבה לה טעותה, עד כדי כך שלא רצתה לקחת איתה את סודה אל קברה שידעה שקרוב הוא. והאישה הענקית הזו שהעניקה, (ושיריה וודאי ימשיכו ללוות את העם הזה עוד דורות רבים) לנו כל כך הרבה נחת, לא רק בלחניה אלא בעיקר בחרוזיה שקלעו יותר מאשר אל המטרה. השאירה לנו עוד צוואה אחת. להיות ישרים עם עצמינו, והלוואי ואלו המתימרים להנהיג את העם שהיו ניחנים, ולו במעט מיושרה, וכנותה של המשוררת הלאומית של כל עם ישראל. יהי זכרה ברוך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק, כל הכבוד.
ל"ת
הנקדן מנהריה,
05/05/05 10:57
|
|
 |
שתתחלק אתי בתגמולים...........
ל"ת
עניה ואביונה,
ת''א,
05/05/05 10:44
|
|
 |
13.
עצוב שמלחינה עשתה דבר כזה
לא להאמין,
05/05/05 09:59
|
כל מי שיצר משהו בחייו יודע שזה דבר נורא כשמישהו גונב רעיון או יצירה שלך . קשה להבין איך שמר עשתה דבר כזה ולמה התעקשה שלא להודות בכך ולא נתנה קרדיט ליצירה המקורית של השיר . לא להאמין שדווקא מי שהלחינה ויצרה, לא היססה לקחת לחן לא שלה ולתת לו את שמה .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
נו אז מה? עדין יוצרת מעולה!!!!
ל"ת
קרן,
ב''ש,
05/05/05 09:55
|
|
 |
למה להתפס לקטנות???
נוני,
05/05/05 14:16
|
נעמי שמר שינתה את פני המוזיקה הישראלית, כל כך הרבה קרדיט לזכותה, ובאומנות כמו באומנות תמיד יש השראה ממקום אחר, לפי מכתבה אני מבינה כי הדבר לא נעשה במודע - אז תנו לה לנוח בשקט על משכבה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
היא שוכבת בשקט. מדובר במתה.
חי,
05/05/05 15:27
|
חוץ מזה, אפילו אם להאמין ברעד הבלתי הרצוני שתוקף לדעתך את פגרי מתינו לעתים כאלה ואחרות, נעמי שמר (החיה) ביקשה את הפרסום - כך שיש להניח שגם שאריותיה נחות בארגז העץ שלהן בדממה מוחלטת. בלי לשיר, בלי לזוז, בלי שיהיה אכפת להן כהוא זה שמישהו תוקף אותה או שאת/ה מגן/ה עליה, אלוהים יודע למה, באומץ מופתי כל כך. יהי זכר החיה ברוך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
דרוש מפיק סרטים זריז
ל"ת
היד הנעלמה,
05/05/05 09:51
|
|
 |
10.
גם ונגליס העתיק
חובב מוזיקה,
05/05/05 09:46
|
מנגינת הנושא של הסרט 1492 דומה להפליא לקמינה בורנה של קארל אורף.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קארל אורף בעצמו לא כתב את
בוגי,
05/05/05 16:07
|
השירים בקרמינה בוראנה אלא אסף ועיבד אותם. אלו הם שירי עם עתיקים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
קחו דוגמא...
שיר,
השכונה,
05/05/05 09:44
|
לכל המלחינים הישראלים ''המקוריים''...עאלק....שמאמצים ב''טעות'' לחנים יווניים רוסיים תורכיים ערביים צרפתיים נשכחים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
מה זה משנה?ולמה לפגוע בזכרה
ל"ת
שושי,
05/05/05 09:40
|
|
 |
7.
אז מה?
ל"ת
שרית,
05/05/05 09:32
|
|
 |
אז היא שנים הרויחה תמלוגים
ל"ת
שלא ממש הגיעו,
לה,
05/05/05 10:21
|
|
 |
6.
לא נורא - זה עדיין שיר מדהים
ל"ת
שרון,
05/05/05 09:28
|
|
 |
איזה?
המחתרת הבאסקית,
11/05/05 20:46
|
|
 |
5.
ירושלים של (ציפוי) זהב
ל"ת
!,
05/05/05 09:25
|
|
 |
4.
זה אחד השירים היותר יפים שיש
ל"ת
המילים והלחן,
מקסימים,
05/05/05 09:21
|
|
 |
3.
כל הלאומנות של המתנחלים מזויפת
נעמן,
שפוי,
05/05/05 09:21
|
לא רק השיר הזה גנוב. גם הלאומנות של המתנחלים גנובה ממשטרים חשוכים וסהרוריים. היהדות האמיתית אינה של הכחשת שואה, אינה של גזל קרקעות של גויים, אינה פגיעה במסיק הזיתים של הגוי, אינה באלימות נגד יהודים אחרים (חסימת כבישים, פגיעה בשרים וכד') הכל מזוייף
הגב לתגובה זו
|
|
 |
היהדים האמיתים הם האנטישמים...
עדיין יהודי,
05/05/05 16:04
|
|
 |
הדעות שלך אינן מקוריות
עזרא,
05/05/05 15:23
|
ולא צריך להתאמץ הרבה. אל אהרם, אל גומהוריה, והרדיו של הפת''ח, שם מצאת אותן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם כן הדעה שלך היא
ספי,
05/05/05 16:05
|
שיש לגזול קרקעות שיש לעקור זיתים שיש לחסום כבישים שיש להכחיש שואה אינני יודע אם אלו הדעות של אל אהרם אבל אני יודע איך לכנות אנשים שאלו הן דעותיהם: פאשיסטים דרעק'ס.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שוב... הכל באשמת המתנחלים...
שושי,
05/05/05 11:27
|
מזל שהם קיימים, אחרת את מי היינו מאשימים בטיפשות של עצמנו...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה קומוניסט אמיתי!!!
ל"ת
יוסף,
סטלין,
05/05/05 10:37
|
|
 |
קשקוש סהרורי.
סגול חציל,
05/05/05 10:30
|
הבלים זולים למרבה במחיר. אדמות של גויים, וקולות שבאו משכונת הפחים. תשאל את לונה אשתי , עדה חלמנו. ועכשיו חמורדכי זה חשוב לי מאד אד השטויות האלה. בקיצור אתה פלצן שמאלני שמבלבל את המוח כי אין קשר בין הכתבה לשטויות שלך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם התגובה שלך מאוד מלאכותית
בת 18,
חיפה,
05/05/05 10:15
|
שהרי אין שום קשר בין דברייך לכתבה, או בכלל למציאות כלשהי.
תהיה בריא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה דפוק... משהו!!!!
ל"ת
עופר,
05/05/05 10:14
|
|
 |
2.
זה נוהג בתעשיית המוזיקה בעולם
ל"ת
נקרא to sample,
05/05/05 09:20
|
|
 |
לא שמעת על תביעות משפטיות?
ל"ת
על הפרת זכויות?,
05/05/05 10:20
|
|
 |
1.
שירי הקיבוצים נלקחו מלחן רוסי!
ל"ת
רן,
תל אביב,
05/05/05 09:19
|
|
 |
בקרוב התביעה הכספית של
ddd,
05/05/05 16:25
|
בעלי הזכויות האמיתים על השיר אפילו אולי ממדינת ישראל עיריית ירושלים ואחרים ואולי מאקום ,הרי על כל פעם שהשיר הושמע ברבים יש לשלם תגמולים ליוצרים האמיתים והם כנראה יתעשרו אם הם יגישו תביעה. אבל צריך לדעת שזה לא גורע כלום מנעמי שמר אחד כי היא עשתה שינויים וזה עיבוד של השיר דבר שני יש רק 8 תווים ולכן רק 100 מיליון צירופים ברור שמכל העולם יהיו יותר שירים אפשריים ממה שניתן להמציא לבד וברור שיהיו שירים דומים רק חבל שלא מודים בזה .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בכל מקום כתוב: לחן- רוסי
ל"ת
אעי,
05/05/05 11:18
|
|
 |
אבל הקיבוצים לא שיקרו שהלחינו
ל"ת
אותם,
תל אביב,
05/05/05 10:27
|
|
 |
הקליקה של שמר גאון ואלדמע
יוסף המכופף,
תל אביב,
09/05/05 17:21
|
כל אחד מהנ''ל קיבל את פרס ישראל למוסיקה 1. גיל אלדמע ישב בועדה שהעניקה לנעמי שמר 2.נעמי שמר ישבה בועדה שהעניקה לגיל אלדמע 3. נעמי שמר אף ישבה בועדה שהעניקה לגאון
לבעלי הזכרון הקצר כבר לפני 15 שנה טענו זמרים ספרדים שביקרו בארץ , כי השיר גנוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה כמו להאשים את שרון שרעיון
אחיצב,
הריצפה,
15/05/05 03:21
|
|